ChristianMatch
 


Forum

Hoe moet het forum worden gebruikt?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 20:41
 
CROSSROAD317 schreef:
Volgens mij is de meest gehoorde klacht dat er te weining respect is voor elkaar ... dat er denigrerende opmerkingen worden gemaakt naar anderen ...

Heb even gezocht in oude topics ...

Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 16:15

Ik wil nog één keer de hardheid en onvriendelijkheid die ik bespeur op het forum en in de chatbox aankaarten. Ik baal er enorm van als mensen publiekelijk in de zeik genomen worden, en daar treden we dan ook hard tegen op.

Ik baal ook enorm van het gebrek aan zelfreinigend vermogen hier. Als er bijvoorbeeld in de chatbox dingen gebeuren die niet kunnen, denigrerende zaken, dan moet je er wat van zeggen, dan moet je dat melden. Of, laat ik het eens van een wat liberaler standpunt zeggen, als je merkt dat iemand niet goed tegen een bepaalde grap kan, dan respecteer je dat, dan hou je je in, dan bied je je excuses aan, dan laat je die persoon met rust. Dat is de christelijke weg die Paulus beschrijft: Je houdt rekening met elkaars gevoeligheden. En je probeert elkaar op te bouwen in plaats van af te breken.

Ik weet dat er hier mensen zijn die soms lijnrecht tegenover elkaar staan. Dat is niet erg. Maar laten we elkaar in ieders waarde laten. Laten we ons niet verlagen tot flauwe grappen op de man, die niets met het verschil van inzicht te maken hebben.

Weet je wat bijvoorbeeld niet christelijk is? Als je in mails of privéchats met je 'medestanders' eens lekker los gaat over hoe vervelend je die man of vrouw wel niet vindt. Want wat is daar de christelijke functie van?

Nogmaals, wij staan met ChristianMatch een site voor waar iedereen zich geaccepteerd en veilig voelt, waar mensen elkaar opbouwen en dichter bij God brengen. Als je niet bereid bent om daar aan bij te dragen, dan is ChristianMatch niet de website voor jou.

Zo. Ik heb het gezegd. Niemand kan nu zeggen 'maar je hebt me niet gewaarschuwd' als die het slachtoffer is geworden van onze maatregelen.

Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 18:27
Ik heb regelmatig gewaarschuwd, ik heb duidelijk gemaakt dat het tegen de regels van ChristianMatch is, maar er wordt gewoon niet door iedereen geluisterd. Er wordt doorgegaan met respectloos gedrag, en als ik of iemand anders hen erop aanspreekt, dan wordt het afgedaan als niet zo erg.

Bovenstaande is terug te lezen op onderstaande link ...

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=428

Een topic-onderwerp later
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 13:13

Het lukt nog niet echt om aardig te zijn voor elkaar

Ik sluit ook dit topic maar.

Meer nog: Alles is nu wel gezegd. Ik wil niet meer dat er over deze kwestie in het openbaar gesproken wordt. Want als we het niet in een positieve context kunnen doen, dan maar helemaal niet.

PFFFFFFFFFFFFFFF...heb even de link opgezocht en gelezen....
Was pittig...maar de moeite waard!!!!
Oke...veel mensen die er schreven zijn er niet meer maar dat doet eigenlijk niet ter zake.
Maar daar werd destijds ook veel narigheid ondervonden op de chat...

Een enkele keer gluurde ik daar even binnen...maar de keren dat ik het deed...was ik ook zo weer weg.
Dat zal mijn leeftijd wel zijn...
Toch zag ik er mensen bij....(wat ouder dan laten we zeggen 40) en als ik dan zie wat de onderwerpen zijn...(laag)

Misschien is het ook eens verstandig om met de betreffende persoon inderdaad op de privechat verder te praten als je iets dwars zit...


Of...zie ik het verkeerd...ik probeer maar iets...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 20:44
 
WILLEMIJN232 schreef:
Is het niet handiger om het even te houden bij de problemen die er nu zijn? Vroeger of een aantal maanden geleden is nu niet ....dat is geweest.
En laten we positief naar oplossingen zoeken.....lijkt me een veel betere optie.....

Blijkbaar is wat "vroeger" al speelde, nu weer heel actueel.

En naar oplossingen zoeken ... dan moet je toch eerst weten te benoemen wat er speelt. Als dat bekend is kun je doelgericht naar oplossingen zoeken ... toch?

En uit de "oude" zaken kun je ook heel veel opsteken, een les leren, dus waarom opnieuw het wiel uitvinden terwijl er voorbeelden te over zijn die aangeven hoe het niet moet ... Het wordt dus tijd om met nieuwe oplossingen te komen, voordat we weer in dezelfde valkuilen vallen die al zijn gemaakt ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 20:50
 
CROSSROAD317 schreef:
Blijkbaar is wat "vroeger" al speelde, nu weer heel actueel.

En naar oplossingen zoeken ... dan moet je toch eerst weten te benoemen wat er speelt. Als dat bekend is kun je doelgericht naar oplossingen zoeken ... toch?

En uit de "oude" zaken kun je ook heel veel opsteken, een les leren, dus waarom opnieuw het wiel uitvinden terwijl er voorbeelden te over zijn die aangeven hoe het niet moet ... Het wordt dus tijd om met nieuwe oplossingen te komen, voordat we weer in dezelfde valkuilen vallen die al zijn gemaakt ...


Ik denk dat het juist heel verfrissend is om het in het hier en nu te bekijken, dan kan je mensen er ook op aanspreken. Wat vroeger hier gebeurde ging om mensen die er nu niet meer zijn.....we zijn nu met veel andere mensen die anders denken en voelen, niets mis mee.....
Ik denk dat er heel duidelijk benoemd wordt wat er speelt dus daar is vandaag toch wel wat mee gedaan? En dan moet het ook weer een keer klaar zijn en beginnen we gewoon met een schone lei.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 21:00
 
IMKE917 schreef:
Ff je eerste regel......
De reden van mijn felheid, is omdat niemand anders zich er iets van aantrekt
Bij wie is er een probleem dan....????
Blijkbaar alleen bij jou....want niemand anders trekt zich er iets van aan.......
Ik denk dat er diverse mensen hebben aangegeven dat ze er moeite mee hadden. Het is vreemd dat je denkt dat ik dit alleen zo ervaar. Heb diverse keren aangegeven dat er zelfs mensen om weg zijn gegaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 21:03
 
CROSSROAD317 schreef:
Blijkbaar is wat "vroeger" al speelde, nu weer heel actueel.

En naar oplossingen zoeken ... dan moet je toch eerst weten te benoemen wat er speelt. Als dat bekend is kun je doelgericht naar oplossingen zoeken ... toch?

En uit de "oude" zaken kun je ook heel veel opsteken, een les leren, dus waarom opnieuw het wiel uitvinden terwijl er voorbeelden te over zijn die aangeven hoe het niet moet ... Het wordt dus tijd om met nieuwe oplossingen te komen, voordat we weer in dezelfde valkuilen vallen die al zijn gemaakt ...
Het is duidelijk dat jij hele andere problemen ervaart dan ik. Jij ervaart ruzie en gebrek aan onderling respect als een probleem. Ik ervaar de onzinnige bijdrages als een probleem. Volgens mij zitten we op deze manier behoorlijk langs elkaar heen te praten/schrijven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 21:14
 
het forum is geen plaats om onderliggende problemen met elkaar
uit te vechten.
helaas maak ik mij er soms schuldig aan.

het begint weer eens uit de hand te lopen omdat men de bijdrages op het forum beneden de maat vind.

ik vind dat als je kritiek heb op de bijdrages van forum schrijvers,
dat je dit bij de persoon zelf moet melden.

en je kan ook natuurlijk de redactie mailen over je klachten.

ik vind dat iedereen vrij is in het gebruik van het forum.
of de bijdrages serieus zijn of niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 21:21
 
CROSSROAD317 schreef:
Volgens mij is de meest gehoorde klacht dat er te weining respect is voor elkaar ... dat er denigrerende opmerkingen worden gemaakt naar anderen ...

Heb even gezocht in oude topics ...

Geplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 16:15

Ik wil nog één keer de hardheid en onvriendelijkheid die ik bespeur op het forum en in de chatbox aankaarten. Ik baal er enorm van als mensen publiekelijk in de zeik genomen worden, en daar treden we dan ook hard tegen op.

Ik baal ook enorm van het gebrek aan zelfreinigend vermogen hier. Als er bijvoorbeeld in de chatbox dingen gebeuren die niet kunnen, denigrerende zaken, dan moet je er wat van zeggen, dan moet je dat melden. Of, laat ik het eens van een wat liberaler standpunt zeggen, als je merkt dat iemand niet goed tegen een bepaalde grap kan, dan respecteer je dat, dan hou je je in, dan bied je je excuses aan, dan laat je die persoon met rust. Dat is de christelijke weg die Paulus beschrijft: Je houdt rekening met elkaars gevoeligheden. En je probeert elkaar op te bouwen in plaats van af te breken.

Ik weet dat er hier mensen zijn die soms lijnrecht tegenover elkaar staan. Dat is niet erg. Maar laten we elkaar in ieders waarde laten. Laten we ons niet verlagen tot flauwe grappen op de man, die niets met het verschil van inzicht te maken hebben.

Weet je wat bijvoorbeeld niet christelijk is? Als je in mails of privéchats met je 'medestanders' eens lekker los gaat over hoe vervelend je die man of vrouw wel niet vindt. Want wat is daar de christelijke functie van?

Nogmaals, wij staan met ChristianMatch een site voor waar iedereen zich geaccepteerd en veilig voelt, waar mensen elkaar opbouwen en dichter bij God brengen. Als je niet bereid bent om daar aan bij te dragen, dan is ChristianMatch niet de website voor jou.

Zo. Ik heb het gezegd. Niemand kan nu zeggen 'maar je hebt me niet gewaarschuwd' als die het slachtoffer is geworden van onze maatregelen.

Geplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 18:27
Ik heb regelmatig gewaarschuwd, ik heb duidelijk gemaakt dat het tegen de regels van ChristianMatch is, maar er wordt gewoon niet door iedereen geluisterd. Er wordt doorgegaan met respectloos gedrag, en als ik of iemand anders hen erop aanspreekt, dan wordt het afgedaan als niet zo erg.

Bovenstaande is terug te lezen op onderstaande link ...

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=428

Een topic-onderwerp later
Geplaatst: dinsdag 2 maart 2010, 13:13

Het lukt nog niet echt om aardig te zijn voor elkaar

Ik sluit ook dit topic maar.

Meer nog: Alles is nu wel gezegd. Ik wil niet meer dat er over deze kwestie in het openbaar gesproken wordt. Want als we het niet in een positieve context kunnen doen, dan maar helemaal niet.
Toch ontgaat me de link hiervan volledig. De aanleiding van deze bijdragen van Chris was heel anders. Er was nl. sprake van iemand die zeer gore opmerkingen naar een ander gedaan heeft. De ander heeft hiervan melding gemaakt en daardoor is deze persoon toen geband. Dat gaf aanleiding voor nog meer ruzie omdat iedereen de persoon aanviel die toen terecht een klacht ingediend had. Daar was sprake van ruzie in de chat. En niet om dingen die op het forum geschreven zijn....
Wat heeft deze problematiek nu te maken met de door jouw gevoelde klachten? Als je zomaar de contekst weghaalt krijg je op deze manier wel heel vreemde conclusies, Cross.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 25 augustus 2011, 21:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 21:30
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik denk dat er diverse mensen hebben aangegeven dat ze er moeite mee hadden. Het is vreemd dat je denkt dat ik dit alleen zo ervaar. Heb diverse keren aangegeven dat er zelfs mensen om weg zijn gegaan.

Ik weet dat jij niet enige bent die het vervelend vind dat er flauwekul geschreven wordt op het forum.
Maar er zijn even zovele mensen die het geen halszaak vinden.....de moeite van het benoemen niet waard.
Het zou ook maar zo kunnen zijn dat er mensen zijn die weggaan juist om dit gesteggel iedere keer.

Maar ik houd er over op, het heeft geen zin, en door toch te reageren toon ik geen respect voor de toppic starter omdat ik niet meer inhoudelijk op de vraag inga.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 21:43
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat het juist heel verfrissend is om het in het hier en nu te bekijken, dan kan je mensen er ook op aanspreken. Wat vroeger hier gebeurde ging om mensen die er nu niet meer zijn.....we zijn nu met veel andere mensen die anders denken en voelen, niets mis mee.....
Ik denk dat er heel duidelijk benoemd wordt wat er speelt dus daar is vandaag toch wel wat mee gedaan? En dan moet het ook weer een keer klaar zijn en beginnen we gewoon met een schone lei.......


Het is ook verfrissend om het in het hier en nu te bekijken, maar ik gaf aan dat dezelfde problemen die toen ook al speelden, nu nog spelen, met een aantal andere / nieuwe mensen maar ook een aantal oudgedienden.

En omdat het mij om de "klachten" gaat en niet om de mensen vind ik dat de problemen van toen nu weer heel actueel zijn ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 21:46
 
CROSSROAD317 schreef:
Het is ook verfrissend om het in het hier en nu te bekijken, maar ik gaf aan dat dezelfde problemen die toen ook al speelden, nu nog spelen, met een aantal andere / nieuwe mensen maar ook een aantal oudgedienden.

En omdat het mij om de "klachten" gaat en niet om de mensen vind ik dat de problemen van toen nu weer heel actueel zijn ...

Helemaal mee eens...
Inderdaad zaten er ook oudgedienden!!!!
En...ook al was er sprake van een chatprobleem...het woord forum werd behoorlijk vaak genoemd!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 21:53
 
ZEELAND736 schreef:
Helemaal mee eens...
Inderdaad zaten er ook oudgedienden!!!!
En...ook al was er sprake van een chatprobleem...het woord forum werd behoorlijk vaak genoemd!!!!


Waar mensen bijeen zijn gebeuren dit soort dingen, dat ligt echt niet aan CM hoor......Daarom is het gewoon verstandiger om het nu te bekijken en over een jaar of eerder zal er ongetwijfeld weer een andere discussie of onenigheid zijn.......
Is toch in het niet elektronische leven ook zo? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 22:04
 
ZEELAND736 schreef:
Helemaal mee eens...
Inderdaad zaten er ook oudgedienden!!!!
En...ook al was er sprake van een chatprobleem...het woord forum werd behoorlijk vaak genoemd!!!!
Zeeland, je was er helemaal niet bij. En de mensen die toen een ban kregen,vanwege het gebrek aan respect zijn er ook niet meer. Dit stukje is enorm suggestief en laag bij de gronds...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 22:09
 
CHATULIEM619 schreef:
Zeeland, je was er helemaal niet bij. En de mensen die toen een ban kregen,vanwege het gebrek aan respect zijn er ook niet meer. Dit stukje is enorm suggestief en laag bij de gronds...


Wat is in jouw ogen suggestief en laag bij de gronds Chatuliem ... ik vind dit dus een voorbeeld van hoe het forum niet moet worden gebruikt ...

En als het over mijn posting gaat, daar staat heel duidelijk dat het mij niet om de mensen gaat, maar om het onderwerp ...


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op donderdag 25 augustus 2011, 22:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 22:56
 
Ik vind dat jullie beiden gelijk hebben.
Ik vond de posting van Cross heel waardevol omdat deze aangaf dat er ook van de kant van CM vandaan dus wel duidelijke regels zijn over hoe we met elkaar omgaan.

Anderzijds ben ik het er ook mee eens dat we nu in het hier en nu zitten, en NU aan onszelf moeten gaan werken om het forum prettig te houden voor iedereen.

Dat kan, met de posting van Cross in combinatie met een beetje respect naar elkaar toe prima denk ik.
Je hoeft het helemaal niet met elkaar eens te zijn om elkaar en elkaars mening in zijn waarde te laten.

Wat ik alleen niet begrijp is dat het hier gaat over problemen en ruzie...
Ik ervaar dit helemaal niet zo.
We hebben geen ruzie, enm een probleem is er eigenlijk ook niet.
Het enige wat we in dit topic proberen is elkaars gedachten over het forum te begrijpen om eventuele problemen te voorkomen....toch?

En als we elkaars topics niet bevuilen met off-topic gedrag dan zijn we al een heel eind. Als we off topic willen gaan door gein of ernst op de verkeerde plaats, dan is daar het off topic topic voor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 23:15
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik denk dat er diverse mensen hebben aangegeven dat ze er moeite mee hadden. Het is vreemd dat je denkt dat ik dit alleen zo ervaar. Heb diverse keren aangegeven dat er zelfs mensen om weg zijn gegaan.

Hallo Chatuliem
Ik heb 3 mensen gelezen die er moeite mee hadden en dan kan het gezegt worden in een mail en de mensen die weggingen die hadden anders ook weggegaan dat heeft niet met het forum te maken in mijn opinie en ik vind ook dat als het nivo te laag is waarom zijn er dan nog zoveel mensen op het forum .
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 23:23
 
JOLAN931 schreef:
Ik vind dat jullie beiden gelijk hebben.
Ik vond de posting van Cross heel waardevol omdat deze aangaf dat er ook van de kant van CM vandaan dus wel duidelijke regels zijn over hoe we met elkaar omgaan.

Anderzijds ben ik het er ook mee eens dat we nu in het hier en nu zitten, en NU aan onszelf moeten gaan werken om het forum prettig te houden voor iedereen.

Dat kan, met de posting van Cross in combinatie met een beetje respect naar elkaar toe prima denk ik.
Je hoeft het helemaal niet met elkaar eens te zijn om elkaar en elkaars mening in zijn waarde te laten.

Wat ik alleen niet begrijp is dat het hier gaat over problemen en ruzie...
Ik ervaar dit helemaal niet zo.
We hebben geen ruzie, enm een probleem is er eigenlijk ook niet.
Het enige wat we in dit topic proberen is elkaars gedachten over het forum te begrijpen om eventuele problemen te voorkomen....toch?

En als we elkaars topics niet bevuilen met off-topic gedrag dan zijn we al een heel eind. Als we off topic willen gaan door gein of ernst op de verkeerde plaats, dan is daar het off topic topic voor.
Ik ben het volledig met je eens en ik ben blij dat er nu een duidelijke leidraad is waar we ons allemaal aan kunnen houden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 07:22
 
JOLAN931 schreef:
Ik heb vriendelijk verzocht om van dit topic geen uitgebreid discussietopic te maken, want na 25 pagina's zien we door de bomen het bos niet meer.

Chatuliem/Mariska: Je stelling over het feit dat opleidingsniveau niet uitmaakt is duidelijk! (ook voor mariska denk ik, en anders kunnen jullie daar vast wel samen over mailen Knipoog smiley )


Josina: Iedereen (denk ik) heeft met jou te doen aangezien het lichamelijk niet lekker gaat. Ik denk dat het duidelijk is dat je als voorbeeld wordt gebruikt en dat het niet persoonlijk is bedoeld als men aangeeft niet ieder topic daarover te willen lezen.

Annette: Er is een discussie gaande tussen Chatuliem en Josina. Ik heb verzocht er geen discussietopic van te maken en ik verzoek je om: of je zelf er niet mee te bemoeien, aangezien het je niet aangaat, of...Om het per mail duielijk te maken als je je er liever wel mee bemoeid

Aan deze paragraaf zit ik me sinds gisteren al enorm te ergeren. Eigenlijk zeg je bijna of heel heel duidelijk: 'Hoepel op!'. Als je dan toch de moderator wilt spelen dan moet je ook consequent zijn en andere leden vernoemen in je terechtwijzingen. Annette is niet de enige die het opneemt voor een andere lid. Er zijn er nog die dat doen. Misschien zijn dat in jouw ogen sterkere mensen en noem je ze niet omdat je anders flink tegenwind krijgt. Je ziet ook dat er weer verschillende kampen zijn en dat het ene kamp meer voorrechten geniet dan het andere. Welnu, dat is een soort partijpolitiek waar je geen meter mee opschiet. Het is geen discussietopic schreef je of dat mag het niet worden. Welnu kijk maar eens goed rond op je forum. Vermaan hen ook zoals je dat hierboven deed met Annette. Als die personen dan ook hun teksten gaan verwijderen blijft alleen jouw openingsvraag staan.

Imke: Dit topic is niet bedoeld om iemand aan te spreken op zijn/haar manier van formuleren van hun zinnen, doe dat liever persoonlijk.

Ook deze opmerking raakt kant noch wal. Kijk eens goed rond. Dan zal blijken dat je het als 'moderator' het toch maar lekker toelaat bij bepaalde personen. Erger nog: je steunt ze zelfs nog wanneer ze met citaten of dergelijke zaken het gedrag van iemand bespreken.

alle anderen, en ook bovenstaanden voor zover ze INHOUDELIJK hebben gereageerd: bedankt!


Laatst aangepast door
FRANKT627
op vrijdag 26 augustus 2011, 11:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 07:32
 
JOSINA022 schreef:
Er zit toch echt verschil tussen aangevallen en aangesproken voelen.

Jij schrijft dat je niet alle ziekteperikelen hoeft te weten en ik ben er een van die regelmatig iets schrijft over mijn ziekteproces. Vind je het dan gek dat ik mij aangesproken voel?
Maar aangevallen voelen...absoluut niet!

En zoals ik al eerder schreef...je kunt mij mailen wanneer je je eraan stoort.

Josina, je bent niet een persoon die alle gesprekken of topics naar je toe trekt. Je praat alleen over je gezondheid in bepaalde topics wanneer er een toevallige gelegenheid is. Daar is dus niets mis mee.

Ik geef toe dat ik afwijk van de vraag van Jolan maar het is ook wel eens goed om mensen te steunen die aangesproken worden en in de verdediging moeten gaan. Dit is een teken van solidariteit, het mee willen dragen van bepaalde zaken die al lastig genoeg zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 09:46
 
FRANKT627 schreef:
Josina, je bent niet een persoon die alle gesprekken of topics naar je toe trekt. Je praat alleen over je gezondheid in bepaalde topics wanneer er een toevallige gelegenheid is. Daar is dus niets mis mee.

Ik geef toe dat ik afwijk van de vraag van Jolan maar het is ook wel eens goed om mensen te steunen die aangesproken worden en in de verdediging moeten gaan. Dit is een teken van solidariteit, het mee willen dragen van bepaalde zaken die al lastig genoeg zijn.
Mensen moeten gewoon niet zo overgevoelig reageren. Als ik zie hoe Josina benaderd is door anderen, is er alleen maar duidelijkheid ten opzichte van elkaar gecreëerd en is ze absoluut niet beroerd behandeld. Noch door Willemijn, noch door mij. Als een mening al meteen zoveel ruzie oplevert, is er niemand meer die iets durft te zeggen. Als ik kijk naar sommige emotionele reacties ben ik gewoon teleurgesteld. Ik had verwacht dat ze dit op een volwassenere manier hadden kunnen opvatten.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 26 augustus 2011, 09:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 10:21
 
Ik denk dat het verstandig is dat we dit topic gaan laten rusten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 10:23
 
JOSINA022 schreef:
Ik denk dat het verstandig is dat we dit topic gaan laten rusten.


Ik denk dat het ook idd het beste is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 10:28
 
CHATULIEM619 schreef:
Mensen moeten gewoon niet zo overgevoelig reageren. Als ik zie hoe Josina benaderd is door anderen, is er alleen maar duidelijkheid ten opzichte van elkaar gecreëerd en is ze absoluut niet beroerd behandeld. Noch door Willemijn, noch door mij. Als een mening al meteen zoveel ruzie oplevert, is er niemand meer die iets durft te zeggen. Als ik kijk naar sommige emotionele reacties ben ik gewoon teleurgesteld. Ik had verwacht dat ze dit op een volwassenere manier hadden kunnen opvatten.

Neem me niet kwalijk dat ik nu toch weer ga reageren.Chat waar ben je bezig man!! Ga jij ons even vertellen dat wij niet gevoelig mogen zijn in onze reacties !!??
Dit raakt kant nog wal !! Dat jij een ongevoelig persoon bent alla....het zij zo...maar iemand vertellen hoe die moet reageren???.......je banjerd over allemans gevoelens heen. en neem me niet kwalijk wie begon er hier met iemand aan te spreken op zijn bijdrages op het forum....ja je hebt het weggehaald, maar jij bent degene die iedee keer kritiek heeft. DAT maakt dat anderen zich wel 3x bedenken voordat ze eat schrijven
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 10:35
 
FRANKT627 schreef:
Josina, je bent niet een persoon die alle gesprekken of topics naar je toe trekt. Je praat alleen over je gezondheid in bepaalde topics wanneer er een toevallige gelegenheid is. Daar is dus niets mis mee.

Ik geef toe dat ik afwijk van de vraag van Jolan maar het is ook wel eens goed om mensen te steunen die aangesproken worden en in de verdediging moeten gaan. Dit is een teken van solidariteit, het mee willen dragen van bepaalde zaken die al lastig genoeg zijn.

Ik wil hier toch wel even op reageren......het is helemaal niet de bedoeling geweest om mensen persoonlijk aan te spreken, integendeel, dit is een vrij forum waarin een ieder zijn of haar verhaal kwijt kan......
Mensen voelen zich ook gauw aangesproken en vinden dan dat anderen niet integer met hun medemens omgaan.....
Maar integer is een heel persoonlijke beleving mensen.
Als ik hier grapjes lees over blonde vrouwen en dat vrouwen dom zijn vind ik dat persoonlijk niet integer en zelfs erg flauw, maar dat vind ik....
Degen die ze schrijft vind ze daarintegen leuk en schrijft ze ook op met die intentie.....helemaal niet om te kwetsen......dus we hebben daarin een duidelijk verschil in beleving in die voor een ander niet altijd te begrijpen is....
Wat ik hier nu mee wil zeggen is: denk niet altijd dat een ander het over jou persoonlijk heeft en geloof ook eens dat de ander het vanuit zijn/haar beleving heeft geschreven......en dat mag toch ook? En dat hoeft niet jouw beleving te zijn, maar een beetje rekening met elkaar houden is toch niet erg?
Als ik nu hier lees dat er mensen gesteund moeten worden omdat anderen te direct zijn vraag ik me werkelijk af of we nog wel vanuit liefde naar onze medemens kijken en het goede in de mens zien.......willen


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 26 augustus 2011, 10:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 10:37
 
IMKE917 schreef:
Neem me niet kwalijk dat ik nu toch weer ga reageren.Chat waar ben je bezig man!! Ga jij ons even vertellen dat wij niet gevoelig mogen zijn in onze reacties !!??
Dit raakt kant nog wal !! Dat jij een ongevoelig persoon bent alla....het zij zo...maar iemand vertellen hoe die moet reageren???.......je banjerd over allemans gevoelens heen. en neem me niet kwalijk wie begon er hier met iemand aan te spreken op zijn bijdrages op het forum....ja je hebt het weggehaald, maar jij bent degene die iedee keer kritiek heeft. DAT maakt dat anderen zich wel 3x bedenken voordat ze eat schrijven
Het versluiert het onderwerp als je je zo laat leiden door emoties. Bovendien zeg je in je bijdrages dat je het feitelijk met me eens bent, maar dat jij het niet zo erg vindt. En we mogen elkaar aanspreken op de bijdrages die geleverd worden. Als je niet zo emotioneel gereageerd had, had je ontdekt dat ik kritiek verwoord had wat al maanden onder andere mensen leefde. En het is heel gemakkelijk om degene die die kritiek verwoordt de schuld te geven. Ik had verwacht dat je dit op een volwassenere manier benaderd had. Maar jij bent niet de enige die ik bedoel.
Als we een goede discussie willen hebben, zullen we toch ruimte durven te geven aan argumenten en niet de hele tijd moeten lopen te klagen dat mensen iets durven te zeggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 10:49
 
CHATULIEM619 schreef:
Het versluiert het onderwerp als je je zo laat leiden door emoties. Bovendien zeg je in je bijdrages dat je het feitelijk met me eens bent, maar dat jij het niet zo erg vindt. En we mogen elkaar aanspreken op de bijdrages die geleverd worden. Als je niet zo emotioneel gereageerd had, had je ontdekt dat ik kritiek verwoord had wat al maanden onder andere mensen leefde. En het is heel gemakkelijk om degene die die kritiek verwoordt de schuld te geven. Ik had verwacht dat je dit op een volwassenere manier benaderd had. Maar jij bent niet de enige die ik bedoel.
Als we een goede discussie willen hebben, zullen we toch ruimte durven te geven aan argumenten en niet de hele tijd moeten lopen te klagen dat mensen iets durven te zeggen.



Makkelijk om de schuld altijd bij een ander neer te leggen he?
Een ander doet het altijd fout?
Jij doet nooit wat fout?

Makkelijk om altijd maar kritiek te spuien naar anderen.
Je kan alle onzin op het forum negeren.
Maar ja dat past niet in jouw straatje.


advies:REAGEER NIET STEEDS OP DINGEN DIE JE NIET AANSTAAN.

helaas maak ik mij daar ook schuldig aan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 11:01
 
MARISKA601 schreef:
Makkelijk om de schuld altijd bij een ander neer te leggen he?
Een ander doet het altijd fout?
Jij doet nooit wat fout?

Makkelijk om altijd maar kritiek te spuien naar anderen.
Je kan alle onzin op het forum negeren.
Maar ja dat past niet in jouw straatje.


advies:REAGEER NIET STEEDS OP DINGEN DIE JE NIET AANSTAAN.

helaas maak ik mij daar ook schuldig aan.
Jij weet niet waar ik allemaal niet op reageer, en geloof me, dat is veel meer. Maar als ik merk dat meerdere mensen ergens last van hebben, ben ik degene die dat durft te verwoorden. En ook degene die dan de klappen opvangt. Dat laatste vind ik niet zo erg, ik kan wel tegen een stootje. En zoals je ziet heeft het een hele nuttige discussie opgeleverd waarin we weten waar we aan toe zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 11:04
 
MARISKA601 schreef:
Makkelijk om de schuld altijd bij een ander neer te leggen he?
Een ander doet het altijd fout?
Jij doet nooit wat fout?

Makkelijk om altijd maar kritiek te spuien naar anderen.
Je kan alle onzin op het forum negeren.
Maar ja dat past niet in jouw straatje.


advies:REAGEER NIET STEEDS OP DINGEN DIE JE NIET AANSTAAN.

helaas maak ik mij daar ook schuldig aan.



Waarom doe je nu zo lelijk Mariska? Dat vraag ik me werkelijk af?
Lelijk doen heeft nog nooit wat opgelost en maakt dingen vaak alleen maar erger......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 11:08
 
CHATULIEM619 schreef:
Het versluiert het onderwerp als je je zo laat leiden door emoties. Bovendien zeg je in je bijdrages dat je het feitelijk met me eens bent, maar dat jij het niet zo erg vindt. En we mogen elkaar aanspreken op de bijdrages die geleverd worden. Als je niet zo emotioneel gereageerd had, had je ontdekt dat ik kritiek verwoord had wat al maanden onder andere mensen leefde. En het is heel gemakkelijk om degene die die kritiek verwoordt de schuld te geven. Ik had verwacht dat je dit op een volwassenere manier benaderd had. Maar jij bent niet de enige die ik bedoel.
Als we een goede discussie willen hebben, zullen we toch ruimte durven te geven aan argumenten en niet de hele tijd moeten lopen te klagen dat mensen iets durven te zeggen.

Wij zijn mensen CHat......de ene gevoelig de andere van een ander kaliber. Het versluierd een onderwerp……nogmaals we zijn mensen!! God heeft onze emoties gemaakt, die mogen we …wat die MOETEN we gebruiken!! Dat jij ze niet hebt betekend nog niet dat ze niet bestaan.
Denk er toch eens bij na dat er mensen zijn die WEL reageren vanuit hun gevoel….maar nee….jij kunt daar niets mee dus het mag niet.
Verder laat ik het erbij……ik laat mijn gevoel te veel spreken…en dan ga ik misschien dingen zeggen die niet moeten.
Weet wel dat opmerkingen zoals jij ze maakt…..mij kunnen (en hebben) weerhouden om dingen te posten. Ik hoop werkelijk dat je dit eens heel goed tot je door wilt laten dringen. Niet om mij……maar om anderen met ook een gevoelig karakter.

Verder inhoudelijk……die kritiek was er idd…..is door Maria aangekaart en daar is goede reactie op gekomen door enkele mooie onderwerpen.
En daarnaast het flauw reageren op serieuse toppics.....is al uit en te na besproken. Dus please....let it be now


Laatst aangepast door
IMKE917
op vrijdag 26 augustus 2011, 11:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 11:10
 
WILLEMIJN232 schreef:
Waarom doe je nu zo lelijk Mariska? Dat vraag ik me werkelijk af?
Lelijk doen heeft nog nooit wat opgelost en maakt dingen vaak alleen maar erger......


Ik uit mijn ongenoegens.
Ik kan er niet tegen als mensen altijd de schuld van iets bij een ander neerleggen.

Wat voor 1 een probleem is , word meteen omgedraaid dat anderen een probleem hebben.

verder hou ik maar op met reageren.


Laatst aangepast door
MARISKA601
op vrijdag 26 augustus 2011, 11:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 11:13
 
Oké, we hebben nu allemaal ons zegje gedaan.
Misschien dat we nu eens constructief kunnen meedenken op de vraag van Jolan.


JOLAN931 schreef:
Dit topic is dus niet bedoeld om te discuseren, maar om iedereen de mogelijkheid te geven hoe hij/zij vind hoe het forum gebruikt moet worden, zodat we misschien elkaars insteek wat meer kunnen begrijpen.
Moet het lol zijn, moet het serieus zijn, of een middenweg.......
Stort je hart uit, vertel je grieven, en laat iedereen weten wat jouw manier van forummen is Knipoog smiley Succes!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Pagina 3 van 4