ChristianMatch
 


Forum

Hoe moet het forum worden gebruikt?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 11:19
 
FRANKT627 schreef:
Oké, we hebben nu allemaal ons zegje gedaan.
Misschien dat we nu eens constructief kunnen meedenken op de vraag van Jolan.


Volgens mij deden we dat gisteren ook al maar vond jij het blijkbaar nodig om er nog het één en ander aan toe te voegen...........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 11:24
 
FRANKT627 schreef:
Oké, we hebben nu allemaal ons zegje gedaan.
Misschien dat we nu eens constructief kunnen meedenken op de vraag van Jolan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 11:25
 
IMKE917 schreef:
Wij zijn mensen CHat......de ene gevoelig de andere van een ander kaliber. Het versluierd een onderwerp……nogmaals we zijn mensen!! God heeft onze emoties gemaakt, die mogen we …wat die MOETEN we gebruiken!! Dat jij ze niet hebt betekend nog niet dat ze niet bestaan.
Denk er toch eens bij na dat er mensen zijn die WEL reageren vanuit hun gevoel….maar nee….jij kunt daar niets mee dus het mag niet.
Verder laat ik het erbij……ik laat mijn gevoel te veel spreken…en dan ga ik misschien dingen zeggen die niet moeten.
Weet wel dat opmerkingen zoals jij ze maakt…..mij kunnen (en hebben) weerhouden om dingen te posten. Ik hoop werkelijk dat je dit eens heel goed tot je door wilt laten dringen. Niet om mij……maar om anderen met ook een gevoelig karakter.
Zie je nu zelf in wat voor vreemde spagaat je zit? Met mn argumenten ben je het eens, en toch ben je kwaad. Je hoeft niet voor een ander meteen te denken en op te komen. Per slot van rekening weet je niet hoe mensen bepaalde dingen verwerken. En ik vind het fijn, dat we eens eerlijk tegenover elkaar dingen uitgesproken hebben, het heeft zoveel duidelijkheid geschapen. Wel vind ik het jammer, dat je mij betichtigt van geen gevoel te hebben. Ik ben gewoon direct en daar kunnen mensen niet zo goed tegen. Uiteraard heb ik waardering voor je zorgen voor andere mensen, maar ik ben ook bezorgd. Bezorgd voor de leegloop van CM. En ik mis degenen die weggegaan zijn. Daarom heb ik dit zo verwoord, omdat de goeden onder de kwaden moesten lijden, terwijl dat helemaal niet hoefde, als we maar eerder deze discussie gevoerd hadden.
IMKE917 schreef:
Verder inhoudelijk……die kritiek was er idd…..is door Maria aangekaart en daar is goede reactie op gekomen door enkele mooie onderwerpen.
En daarnaast het flauw reageren op serieuse toppics.....is al uit en te na besproken. Dus please....let it be now
Dit is idd uitgepraat en hoeft niet verder besproken te worden.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 26 augustus 2011, 11:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 11:40
 
MARISKA601 schreef:
Ik uit mijn ongenoegens.
Ik kan er niet tegen als mensen altijd de schuld van iets bij een ander neerleggen.

Wat voor 1 een probleem is , word meteen omgedraaid dat anderen een probleem hebben.

verder hou ik maar op met reageren.
Ik begrijp niet veel van die ongenoegens. Ik denk dat ik je uit en te na beantwoord heb en toch heb je nog steeds ongenoegens. Misschien helpt het voor de duidelijkheid om jezelf de vraag te stellen, wat is er feitelijk gezegd, en ben ik het feitelijk daarmee eens of oneens.
En dan zul je zien, dat niemand een ander dom vindt. En dat iedereen begrip heeft voor het feit dat de ene zich makkelijker uitdrukt dan de ander. Maar dat aan de andere kant er wel degelijk een probleem was, en dat dat nu is uitgesproken. Waarom ben je dan zo vol ongenoegen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 11:52
 
CHATULIEM619 schreef:
Zie je nu zelf in wat voor vreemde spagaat je zit? Met mn argumenten ben je het eens, en toch ben je kwaad. Je hoeft niet voor een ander meteen te denken en op te komen. Per slot van rekening weet je niet hoe mensen bepaalde dingen verwerken. En ik vind het fijn, dat we eens eerlijk tegenover elkaar dingen vertelden, het heeft zoveel duidelijkheid geschapen. Wel vind ik het jammer, dat je mij betichtigt van geen gevoel te hebben. Ik ben gewoon direct en daar kunnen mensen niet zo goed tegen. Uiteraard heb ik waardering voor je zorgen voor andere mensen, maar ik ben ook bezorgd. Bezorgd voor de leegloop van CM. En ik mis degenen die weggegaan zijn. Daarom heb ik dit zo verwoord, omdat de goeden onder de kwaden moesten lijden, terwijl dat helemaal niet hoefde, als we maar eerder deze discussie gevoerd hadden.

Dit is idd uitgepraat en hoeft niet verder besproken te worden.


Mensen zijn van cm vertrokken omdat er een persoon was die de boel aan het verzieken was op het forum.
Door alleen maar te klagen, en de schuld bij anderen neer te leggen.
Men had geen behoefte meer om hun abo te verlengen, vanwege de negatieve sfeer die was onstaan.

Als er nou minder geklaag was geweest, was de sfeer misschien veel beter.
En als je zelf ook beter nadenkt, dan kan je weten dat niet iedereen
tegen kritiek, gezeur en geklaag kan.

En als je weet dat mensen niet houden van je directheid dan kan je er rekening mee houden.

Ook ik hou vaak rekening met een ander.
Ik zeg ook vaak niet wat ik denk, omdat het grievend kan zijn.

Als iedereen op het forum zou schrijven wat ie dacht, dan kan heel cm wel opgedoekt worden.

Het forum is bedoelt om te praten/discussieren over van alles en nog wat.

En niet om de boel te bekritiseren van dit hoort niet thuis op een forum,
en er moet maar eens censuur gaan plaatsvinden.
Daarmee jaag je juist mensen weg.
Ook door te dreigen met en nu gaat er een mail naar de redactie,
want dit kan absoluut niet.
Ook dat zijn redenen dat mensen wegblijven.
Ze hebben geen behoefte aan iemand die op het forum als politieagentje gaan spelen.

Heb je persoonlijke kritiek op iemand probeer dit dan via een mail of prive chat op te lossen.

Sta open voor elkaar.

Wees niet hardvochtig in je eigen gelijk, want tenslotte, kan je er ook naast zitten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917





Berichten: 838

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 14:28
 
CHATULIEM619 schreef:
Zie je nu zelf in wat voor vreemde spagaat je zit? Met mn argumenten ben je het eens, en toch ben je kwaad. Je hoeft niet voor een ander meteen te denken en op te komen. Per slot van rekening weet je niet hoe mensen bepaalde dingen verwerken. En ik vind het fijn, dat we eens eerlijk tegenover elkaar dingen uitgesproken hebben, het heeft zoveel duidelijkheid geschapen. Wel vind ik het jammer, dat je mij betichtigt van geen gevoel te hebben. Ik ben gewoon direct en daar kunnen mensen niet zo goed tegen. Uiteraard heb ik waardering voor je zorgen voor andere mensen, maar ik ben ook bezorgd. Bezorgd voor de leegloop van CM. En ik mis degenen die weggegaan zijn. Daarom heb ik dit zo verwoord, omdat de goeden onder de kwaden moesten lijden, terwijl dat helemaal niet hoefde, als we maar eerder deze discussie gevoerd hadden.

Dit is idd uitgepraat en hoeft niet verder besproken te worden.


Ik mail mijn reactie wel naar je.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 15:12
 
MARISKA601 schreef:
Mensen zijn van cm vertrokken omdat er een persoon was die de boel aan het verzieken was op het forum.
Door alleen maar te klagen, en de schuld bij anderen neer te leggen.
Men had geen behoefte meer om hun abo te verlengen, vanwege de negatieve sfeer die was onstaan.

Als er nou minder geklaag was geweest, was de sfeer misschien veel beter.
En als je zelf ook beter nadenkt, dan kan je weten dat niet iedereen
tegen kritiek, gezeur en geklaag kan.

En als je weet dat mensen niet houden van je directheid dan kan je er rekening mee houden.

Ook ik hou vaak rekening met een ander.
Ik zeg ook vaak niet wat ik denk, omdat het grievend kan zijn.

Als iedereen op het forum zou schrijven wat ie dacht, dan kan heel cm wel opgedoekt worden.

Het forum is bedoelt om te praten/discussieren over van alles en nog wat.

En niet om de boel te bekritiseren van dit hoort niet thuis op een forum,
en er moet maar eens censuur gaan plaatsvinden.
Daarmee jaag je juist mensen weg.
Ook door te dreigen met en nu gaat er een mail naar de redactie,
want dit kan absoluut niet.
Ook dat zijn redenen dat mensen wegblijven.
Ze hebben geen behoefte aan iemand die op het forum als politieagentje gaan spelen.

Heb je persoonlijke kritiek op iemand probeer dit dan via een mail of prive chat op te lossen.

Sta open voor elkaar.

Wees niet hardvochtig in je eigen gelijk, want tenslotte, kan je er ook naast zitten.




Ik denk Mariska dat iedereen de regels wel kent. Helaas is de praktijk wat weerbarstiger......... Knipoog smiley
Daarom is het ook goed als soms dingen uitgesproken worden, dan is het weer klaar en kan je weer blanco verder.......... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 18:02
 
FRANKT627 schreef:
Aan deze paragraaf zit ik me sinds gisteren al enorm te ergeren. Eigenlijk zeg je bijna of heel heel duidelijk: 'Hoepel op!'. Als je dan toch de moderator wilt spelen dan moet je ook consequent zijn en andere leden vernoemen in je terechtwijzingen. Annette is niet de enige die het opneemt voor een andere lid. Er zijn er nog die dat doen. Misschien zijn dat in jouw ogen sterkere mensen en noem je ze niet omdat je anders flink tegenwind krijgt. Je ziet ook dat er weer verschillende kampen zijn en dat het ene kamp meer voorrechten geniet dan het andere. Welnu, dat is een soort partijpolitiek waar je geen meter mee opschiet. Het is geen discussietopic schreef je of dat mag het niet worden. Welnu kijk maar eens goed rond op je forum. Vermaan hen ook zoals je dat hierboven deed met Annette. Als die personen dan ook hun teksten gaan verwijderen blijft alleen jouw openingsvraag staan.



Ben toch wel benieuwd wie je bedoeld met bepaalde personen.........
Uit je verhaal maak ik op dat het om Chatuliem en mijzelf gaat maar waarom zeg je dat niet rechtstreeks? Dat praat wat makkelijker dan het over de overigen of de sterkeren te hebben.....
Verder deed Jolan alleen maar moeite om het in goede banen te leiden en dat is alleen maar in haar te waarderen vind ik zelf........En de mensen die zij aansprak zijn volwassen mensen die volgens mij heel goed in staat zijn een weerwoord te geven als dat nodig is......


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 26 augustus 2011, 18:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 18:25
 
CHATULIEM619 schreef:
Het versluiert het onderwerp als je je zo laat leiden door emoties. Bovendien zeg je in je bijdrages dat je het feitelijk met me eens bent, maar dat jij het niet zo erg vindt. En we mogen elkaar aanspreken op de bijdrages die geleverd worden. Als je niet zo emotioneel gereageerd had, had je ontdekt dat ik kritiek verwoord had wat al maanden onder andere mensen leefde. En het is heel gemakkelijk om degene die die kritiek verwoordt de schuld te geven. Ik had verwacht dat je dit op een volwassenere manier benaderd had. Maar jij bent niet de enige die ik bedoel.
Als we een goede discussie willen hebben, zullen we toch ruimte durven te geven aan argumenten en niet de hele tijd moeten lopen te klagen dat mensen iets durven te zeggen.


Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond

en toch heb je meer humor dan je zelf weet, chatuliem!! Knipoog smiley

mijn mening?
laat iedereen lekker schrijven wat hij/zij wil, en stel geen regels op voor een topic dat door jezelf is gestart, want die bevoegdheid heb je niet;
enneh.......de redactie van christianmatch is best capabel genoeg om op de knop "reactie wissen" te drukken, geloof me!


hannah..........vind deze hele discussie 300 km onder "libelle-nivo" !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 18:35
 
HANNAH810 schreef:
Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond

en toch heb je meer humor dan je zelf weet, chatuliem!! Knipoog smiley

mijn mening?
laat iedereen lekker schrijven wat hij/zij wil, en stel geen regels op voor een topic dat door jezelf is gestart, want die bevoegdheid heb je niet;
enneh.......de redactie van christianmatch is best capabel genoeg om op de knop "reactie wissen" te drukken, geloof me!


hannah..........vind deze hele discussie 300 km onder "libelle-nivo" !!



Ik denk dat weleens eens bij jouw picknick topic........maar dan denk ik waarom zou je moedwillig mensen kwetsen om dat zo te schrijven.......niet erg christelijk he? Laat een ieder in zijn haar eigen waarde....niet iedereen is even tactisch om iets onder woorden te brengen en dat wordt dan weleens vervelend opgevat....Maar ach, daar kan je toch ook vriendelijk naar kijken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 18:35
 
Zo dit is een pittig topic ben een half uur bezig geweest alles te lezen. Knipoog smiley maar zeker een goed punt!

Mijn mening over hoe het forum gebruikt moet worden?

Nu ik heb dus veel gelezen net en ga maar naar mezelf kijken.
Josina voeld zich aan gevallen, vind ik niet hoeven want ook ik ben medeschuldig aan flauwekul,maar daar in tegen doe ik ook zeker mijn mond open bij discussies.

Ik vind dat beide goed samen gaan! Moet het dan maar altijd serieus zijn? er is al zoveel ellende, haat en nijd in de wereld dan moet een flauwekul ook kunnen, als ik kijk waar er veel geflauwekult wordt en geschertst wordt over en weer is dat een oude topic over de picknick die niet meer actief en actueel is dus waarom kan je daar niet een lolletje maken?

Ook ik zit in een situatie waarin het forum en de chat afleiding bieden en dat kan serieus en leuk zijn.

Ik heb eens een persoon gemaild die zich stoorde aan mij, kreeg daarop niet echt een normaal antwoord, dus prive mailen heeft niet altijd zin als je te horen krijgt dat meerdere mensen zich aan mij zouden storen, ben ik dus ook van mening houd dit prive en zet het niet op het forum neer!

Als een topic mijn interesse niet heeft open ik hem al niet eens zodat ik me er ook niet aan kan storen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOFIE807





Berichten: 254

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 18:56
 
Pffff , ben ik blij dat ik me héél weinig erger en al helemaal niet over het forum al lees ik regelmatig alles wat er te lezen valt ...
Het forum voor mij : of ik kan er van leren , het kan me verwonderen , het laat me glimlachen , het zet me aan het denken .... maar me ergeren .... neen daarvoor moet er meer gezegd of geschreven worden ... zolang er niet op de persoon zelf kwetsend wordt gereageerd , blijft het me allemaal om het even .
Ik persoonlijk hou van beiden ... hou van ernstige onderwerpen maar ook van leuke en grappige praatjes ... Ben een gemakkelijke hé ... ik snap niet waarom ik niet van straat geraak Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 20:13
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat weleens eens bij jouw picknick topic........maar dan denk ik waarom zou je moedwillig mensen kwetsen om dat zo te schrijven.......niet erg christelijk he? Laat een ieder in zijn haar eigen waarde....niet iedereen is even tactisch om iets onder woorden te brengen en dat wordt dan weleens vervelend opgevat....Maar ach, daar kan je toch ook vriendelijk naar kijken?

er bestaat op het forum wel een "picknick-topic", willemijn, maar geen "mijn picknick-topic", "christelijke-picknick-topic" of "libelle-picknick-topic".
sterker nog, ik geloof dat er wel negen "picknick-topics" zijn,
en christelijk, ach..................moet dat een woord zijn, dat bij deze (in mijn ogen nutteloze) discussie voorkomt?
en moedwillig kwetsen? blijkbaar heb ik een andere bril op dan jij, willemijn.
sterker nog; ik draag geen bril, zelfs geen lenzen.

just see the bright side of life!
waarom het leven moeilijker maken als het ook makkelijker kan.

hannah vraagt zich wel eens af, waarom ze door willemijn schijnbaar nogal eenzijdig met picknicks geassocieerd wordt; ze denkt zelf meer in huis te hebben dan "een broodje bbq-hamburger".

mag jij zeggen dat ik arrogant ben, oke? Clown smiley

.


Laatst aangepast door
HANNAH810
op vrijdag 26 augustus 2011, 20:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 20:14
 
HANNAH810 schreef:
er bestaat op het forum wel een "picknick-topic", willemijn, maar geen "mijn picknick-topic", "christelijke-picknick-topic" of "libelle-picknick-topic".
sterker nog, ik geloof dat er wel negen "picknick-topics" zijn,
en christelijk, ach..................moet dat een woord zijn, dat bij deze (in mijn ogen nutteloze) discussie voorkomt?
en moedwillig kwetsen? blijkbaar heb ik een andere bril op dan jij, willemijn.
sterker nog; ik draag geen bril, zelfs geen lenzen.

just see the bright side of life!
waarom het leven moeilijker maken als het ook makkelijker kan.

hannah vraagt zich wel eens af, waarom ze door willemijn schijnbaar nogal eenzijdig met picknicks geassocieerd wordt; ze denkt zelf meer te zijn dan "een broodje bbq-hamburger".

mag jij zeggen dat ik arrogant ben, oke? Clown smiley

Hannah, dit topic was nu lekker naar beneden aan het zakken op de lijst... Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 20:20
 
HANNAH810 schreef:
er bestaat op het forum wel een "picknick-topic", willemijn, maar geen "mijn picknick-topic", "christelijke-picknick-topic" of "libelle-picknick-topic".
sterker nog, ik geloof dat er wel negen "picknick-topics" zijn,
en christelijk, ach..................moet dat een woord zijn, dat bij deze (in mijn ogen nutteloze) discussie voorkomt?
en moedwillig kwetsen? blijkbaar heb ik een andere bril op dan jij, willemijn.
sterker nog; ik draag geen bril, zelfs geen lenzen.

just see the bright side of life!
waarom het leven moeilijker maken als het ook makkelijker kan.

hannah vraagt zich wel eens af, waarom ze door willemijn schijnbaar nogal eenzijdig met picknicks geassocieerd wordt; ze denkt zelf meer te zijn dan "een broodje bbq-hamburger".

mag jij zeggen dat ik arrogant ben, oke? Clown smiley


Doe niet zo flauw Hannah......dat we het ergens niet over eens zijn is duidelijk.....maar om het op zo'n flauwe manier te brengen......
Jij mag vinden wat je vind en schrijft en het ergens mee eens zijn of niet maar dat recht heb ik ook......
En je kwetst wel moedwillig,jammer dat je dat zelf niet beseft......
Maar je zal vast wel weer één of ander bijbeltekst hebben die dat rechtvaardigt........dat ik dan weer nutteloos vind, houding is soms belangrijker dan allerlei teksten......

Gelukkig dan maar dat wat voor jou nutteloos is voor mijwel een waardevolle en vooral leerzame(zo leer je de mensen kennen he?) discussie is..... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 26 augustus 2011, 20:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 23:50
 
Wat me opvalt na alles gelezen te hebben is dat we met z'n allen helemaal niet zover uit elkaar liggen wat betreft onze mening hoe het forum gebruikt zou moeten worden.

- Vrijwel allemaal vinden we dat er een evenwicht moet zijn tussen onzinnige en zinnige topics

- Een deel van ons hecht meer waarde aan de topics met diepgang, en ik stel voor dat deze m,ensen gewoon de onzinnige topics wat minder lezen, en tot 1000 tellen voordat ze reageren

- een deel van ons hecht meert waarde aan de lol topics, en ik stel voor dat zei de serieuze topics alleen lezen als zij echt niets beters te doen hebben, en ook tot 1000 tellen voordat men reageert

- Een deel houd zelf alle topics bij en reageert in beiden. Ik stel voor dat deze mensen tot 10 tellen voordat zij reageren

-een deel van ons ziet het forum als afleiding in de beslommeringen. Ik stel voor dat zij speciale topics openen waarin alles besprokenkan worden en waar met elkaar meegeleefd kan worden( zij hoeven niet te tellen wat mij betreft)

Voor alle overige reacties: tel tot 100 voordat je reageert en dan zal er ook wel iets positiefs uit je toetsenbord komen.

Verder ...Ik ben kattig geweest in dit topic. Diegene die zich daaronder beroerd gevoeld hebben...mijn excuses.
Ik wilde graag weten hoe het topic zou verlopen als diegene die het topic opent daar ook mensen aanspreekt op hun woorden, en de controle houd over het onderwerp.
Mijn mening hierover is dat het redelijk lijkt te werken, dus misschien is dat nog niet eens zo'n stom idee om iedereen te laten 'modereren'in zijn/haar 'eigen 'topic.
Niet iedereen heeft me dit in dank afgenomen, maar het was het proberen waard om gezamelijk eens tot een volwassen manier van discuseren te komen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 02:08
 
FRANKT627 schreef:
Quote Jolan]Ik heb vriendelijk verzocht om van dit topic geen uitgebreid discussietopic te maken, want na 25 pagina's zien we door de bomen het bos niet meer.

Chatuliem/Mariska: Je stelling over het feit dat opleidingsniveau niet uitmaakt is duidelijk! (ook voor mariska denk ik, en anders kunnen jullie daar vast wel samen over mailen )


Josina: Iedereen (denk ik) heeft met jou te doen aangezien het lichamelijk niet lekker gaat. Ik denk dat het duidelijk is dat je als voorbeeld wordt gebruikt en dat het niet persoonlijk is bedoeld als men aangeeft niet ieder topic daarover te willen lezen.

Annette: Er is een discussie gaande tussen Chatuliem en Josina. Ik heb verzocht er geen discussietopic van te maken en ik verzoek je om: of je zelf er niet mee te bemoeien, aangezien het je niet aangaat, of...Om het per mail duielijk te maken als je je er liever wel mee bemoeidEinde quote Jolan]

FRANKT627 schreef:
Quote Frank672]Aan deze paragraaf zit ik me sinds gisteren al enorm te ergeren. Eigenlijk zeg je bijna of heel heel duidelijk: 'Hoepel op!'. Als je dan toch de moderator wilt spelen dan moet je ook consequent zijn en andere leden vernoemen in je terechtwijzingen. Annette is niet de enige die het opneemt voor een andere lid. Er zijn er nog die dat doen. Misschien zijn dat in jouw ogen sterkere mensen en noem je ze niet omdat je anders flink tegenwind krijgt. Je ziet ook dat er weer verschillende kampen zijn en dat het ene kamp meer voorrechten geniet dan het andere. Welnu, dat is een soort partijpolitiek waar je geen meter mee opschiet. Het is geen discussietopic schreef je of dat mag het niet worden. Welnu kijk maar eens goed rond op je forum. Vermaan hen ook zoals je dat hierboven deed met Annette. Als die personen dan ook hun teksten gaan verwijderen blijft alleen jouw openingsvraag staan. Imke: Dit topic is niet bedoeld om iemand aan te spreken op zijn/haar manier van formuleren van hun zinnen, doe dat liever persoonlijk.

Ook deze opmerking raakt kant noch wal. Kijk eens goed rond. Dan zal blijken dat je het als 'moderator' het toch maar lekker toelaat bij bepaalde personen. Erger nog: je steunt ze zelfs nog wanneer ze met citaten of dergelijke zaken het gedrag van iemand bespreken.


De cursief weergegeven reactie van Frank (zie eerdere bijdrage in dit topic) is een verfrissende bijdrage, die ik wel onderschrijf.
Het enige is dat het woord sterker in deze context beter vervat kan worden in het woord dominant.
Ook heeft een ieder een keuze. Als een discussie in een topic op dit forum niet meer als gezond ervaren wordt en er met modder wordt gegooid is er een keuze. Misschien wil iemand daar niet (verder) aan mee doen. Of dat dan als minder sterk bestempeld kan worden....?


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 27 augustus 2011, 02:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 21:25
 
Jolan, ik denk niet dat het een goed idee is dat mensen moderator worden van het topic dat ze gestart zijn. Ik heb het sowieso niet op moderatoren, een gedachtenwisseling moet vrij zijn. CM kan nu desnoods ingrijpen en dat is meer dan genoeg. Anders krijgen we in elk topic een discussie over het modereren. We hebben hier al eerder een figuur gehad die zich de rol van moderator aanmat maar die daarvoor totaal onbekwaam was. De irritatie hierover, zeker ook bij mij, herinneren velen zich nog. Ik ga me niet storten in dit topic, maar iedere discussie waar personen worden aangevallen, terecht of niet, is al geen discussie meer en feitelijk onwaardig. Hoe ik over een discussie en over bijdragen denk, blijkt uit mijn manier hoe ik die bijdragen lever. En feitelijk geldt dat voor iedereen, mensen kunnen de wijze waarop ik schrijf waarderen of niet en het is een manier van schrijven waaruit impliciet ook blijkt hoe ik in ieder geval zelf vindt hoe het hoort. Het lijkt een onuitroeibaar fenomeen te zijn dat er altijd mensen zijn die zichzelf opwerpen als moderator. De Groninger driehoek heeft indertijd een lid hier bijna gekruisigd omdat yoga als occult bestempeld moest worden. Doordat een van hen verdween, een goede zaak, en de andere twee gematigder werden, is er een goed klimaat ontstaan en kwamen er goede en eerlijke discussies. Nu mensen duidelijk bezig zijn anderen onderuit te schoppen wordt de sfeer slecht en omdat mensen nu eenmaal niet van ruzie houden, zie je ook mensen vertrekken. Houdt je persoonlijke voor- of afkeuren buiten de inhoudelijke discussie, dat is zuiver en vervuil niet elk topic met allerlei zaken die afleiden. Daar zijn de vele loltopics voor. En dat geruzie leidt tot niets, de onderlinge afkeer druipt er af. Hoe verschillend de opvattingen binnen CM ook zijn - gelukkig - dit liefdeloze onderlinge gedoe zou in strijd behoren te zijn met de beginselen die we hier allemaal aanhangen.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 28 augustus 2011, 00:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zondag 28 augustus 2011, 16:41
 
JOLAN931 schreef:
Even een topic naar aanleiding van ket topic komkommertijd.
Hierin gaf Mariska aan dat Chatuliem maar een topic moest openen over hoe hij vind dat het forum gebruikt moet worden.
Dit leek me geen slecht idee, vandaar dit topic.

Dit topic is dus niet bedoeld om te discuseren, maar om iedereen de mogelijkheid te geven hoe hij/zij vind hoe het forum gebruikt moet worden, zodat we misschien elkaars insteek wat meer kunnen begrijpen.
Moet het lol zijn, moet het serieus zijn, of een middenweg.......
Stort je hart uit, vertel je grieven, en laat iedereen weten wat jouw manier van forummen is Knipoog smiley Succes!

Hoi Jolan en mede forummers,

Hier nog een bijdrage van mij, al zie ik dat Jolan inmiddels grijs is... Knipoog smiley
Ik moet eerlijk zeggen dat ik erover twijfelde of ik hier een reactie op zou geven.
Hier dan mijn mening over het gebruik van het forum:

Ik vind dat Chatuliem een goed punt had, maar de manier waarop vind ik dan weer niet de manier... om gelijk al het woord "libelle" erbij te halen is niet handig, het gaat ook helemaal niet om niveau, maar hoe we met elkaar omgaan op het forum en hoe we dat goed kunnen gebruiken. Mijns inziens past daar zeker ook humor en lol in... Clown smiley
Maar ook ik heb wel gedacht of het geschrevene bij bepaalde topics nu echt bijdroegen tot hoe het forum bedoeld is.

Als ik bepaalde onderwerpen aanklik en ik moet eerst een pagina of 2 door de bijdragen scrollen, is het me meerdere malen opgevallen hoe vaak er de laatste tijd offtopic wordt gegaan. Ergens vond ik dit hinderlijk, maar aan de andere kant... het is maar een forum... dus me eraan ergeren vind ik dan tever gaan. Ik vroeg me wel daarbij af of dit offtopic gaan (op onderwerpen die daar niet voor bedoeld zijn) nodig is, aangezien er bij "offtopic" en de picknick met een datum die al verstreken is (juli 2011), genoeg mogelijkheden zijn om lol bijdragen en offtopic bijdragen te schrijven.
Dat er behoefte is aan lol bijdragen is duidelijk... ik vind dat je dat dan ook serieus moet nemen, geef gelegenheid, ook daaraan... maar of je dat ook bij topics moet gaan zetten die er niet voor bedoeld zijn ??? Ik denk niet dat dat bijdraagt aan een beter forum.

Aan de andere kant, mijn abt. verloopt over een paar dagen, toch denk ik dat het goed is dat ook ik mijn stem hierin kenbaar maak.

De discussie dat je beter offtopic kunt gaan dan elkaar niet te respecteren of te kwetsen lijkt me duidelijk... beiden zijn belangrijk.

Ik ben van mening dat je ook op het forum mensen kan kwetsen en ik vind ook dat je dat niet kunt afdoen met... "het forum is het echte leven niet" of... "je moet wat minder gevoelig reageren", ook op het forum moeten we rekening houden met elkaar !!
(De een is gevoelig, de ander is meer verstandelijk bezig, maar respect dient er te zijn voor beide type mensen).
Ik denk dat offtopic gaan en geen respect hebben voor een ander 2 verschillende dingen zijn... beide aandachtspunten die we m.i. serieus moeten nemen.

Bovenstaande is overigens bedoeld als tip, niet als preek... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zondag 28 augustus 2011, 16:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zondag 28 augustus 2011, 16:50
 
SUSANNAH475 schreef:
Hoi Jolan en mede forummers,

Hier nog een bijdrage van mij, al zie ik dat Jolan inmiddels grijs is... Knipoog smiley
Ik moet eerlijk zeggen dat ik erover twijfelde of ik hier een reactie op zou geven.
Hier dan mijn mening over het gebruik van het forum:

Ik vind dat Chatuliem een goed punt had, maar de manier waarop vind ik dan weer niet de manier... om gelijk al het woord "libelle" erbij te halen is niet handig, het gaat ook helemaal niet om niveau, maar hoe we met elkaar omgaan op het forum en hoe we dat goed kunnen gebruiken. Mijns inziens past daar zeker ook humor en lol in... Clown smiley
Maar ook ik heb wel gedacht of het geschrevene bij bepaalde topics nu echt bijdroegen tot hoe het forum bedoeld is.

Als ik bepaalde onderwerpen aanklik en ik moet eerst een pagina of 2 door de bijdragen scrollen, is het me meerdere malen opgevallen hoe vaak er de laatste tijd offtopic wordt gegaan. Ergens vond ik dit hinderlijk, maar aan de andere kant... het is maar een forum... dus me eraan ergeren vind ik dan tever gaan. Ik vroeg me wel daarbij af of dit offtopic gaan (op onderwerpen die daar niet voor bedoeld zijn) nodig is, aangezien er bij "offtopic" en de picknick met een datum die al verstreken is (juli 2011), genoeg mogelijkheden zijn om lol bijdragen en offtopic bijdragen te schrijven.
Dat er behoefte is aan lol bijdragen is duidelijk... ik vind dat je dat dan ook serieus moet nemen, geef gelegenheid, ook daaraan... maar of je dat ook bij topics moet gaan zetten die er niet voor bedoeld zijn ??? Ik denk niet dat dat bijdraagt aan een beter forum.

Aan de andere kant, mijn abt. verloopt over een paar dagen, toch denk ik dat het goed is dat ook ik mijn stem hierin kenbaar maak.

De discussie dat je beter offtopic kunt gaan dan elkaar niet te respecteren of te kwetsen lijkt me duidelijk... beiden zijn belangrijk.

Ik ben van mening dat je ook op het forum mensen kan kwetsen en ik vind ook dat je dat niet kunt afdoen met... "het forum is het echte leven niet" of... "je moet wat minder gevoelig reageren", ook op het forum moeten we rekening houden met elkaar !!
(De een is gevoelig, de ander is meer verstandelijk bezig, maar respect dient er te zijn voor beide type mensen).
Ik denk dat offtopic gaan en geen respect hebben voor een ander 2 verschillende dingen zijn... beide aandachtspunten die we m.i. serieus moeten nemen.

Bovenstaande is overigens bedoeld als tip, niet als preek... Knipoog smiley

Jolan is plots grijs...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475





Berichten: 2113

BerichtGeplaatst: zondag 28 augustus 2011, 17:06
 
FRANKT627 schreef:
Jolan is plots grijs...

SUSANNAH475 schreef:
Hoi Jolan en mede forummers,

Hier nog een bijdrage van mij, al zie ik dat Jolan inmiddels grijs is...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik erover twijfelde of ik hier een reactie op zou geven.
Hier dan mijn mening over het gebruik van het forum:

Ik vind dat Chatuliem een goed punt had, maar de manier waarop vind ik dan weer niet de manier... om gelijk al het woord "libelle" erbij te halen is niet handig, het gaat ook helemaal niet om niveau, maar hoe we met elkaar omgaan op het forum en hoe we dat goed kunnen gebruiken. Mijns inziens past daar zeker ook humor en lol in...
Maar ook ik heb wel gedacht of het geschrevene bij bepaalde topics nu echt bijdroegen tot hoe het forum bedoeld is.

Als ik bepaalde onderwerpen aanklik en ik moet eerst een pagina of 2 door de bijdragen scrollen, is het me meerdere malen opgevallen hoe vaak er de laatste tijd offtopic wordt gegaan. Ergens vond ik dit hinderlijk, maar aan de andere kant... het is maar een forum... dus me eraan ergeren vind ik dan tever gaan. Ik vroeg me wel daarbij af of dit offtopic gaan (op onderwerpen die daar niet voor bedoeld zijn) nodig is, aangezien er bij "offtopic" en de picknick met een datum die al verstreken is (juli 2011), genoeg mogelijkheden zijn om lol bijdragen en offtopic bijdragen te schrijven.
Dat er behoefte is aan lol bijdragen is duidelijk... ik vind dat je dat dan ook serieus moet nemen, geef gelegenheid, ook daaraan... maar of je dat ook bij topics moet gaan zetten die er niet voor bedoeld zijn ??? Ik denk niet dat dat bijdraagt aan een beter forum.

Aan de andere kant, mijn abt. verloopt over een paar dagen, toch denk ik dat het goed is dat ook ik mijn stem hierin kenbaar maak.

De discussie dat je beter offtopic kunt gaan dan elkaar niet te respecteren of te kwetsen lijkt me duidelijk... beiden zijn belangrijk.

Ik ben van mening dat je ook op het forum mensen kan kwetsen en ik vind ook dat je dat niet kunt afdoen met... "het forum is het echte leven niet" of... "je moet wat minder gevoelig reageren", ook op het forum moeten we rekening houden met elkaar !!
(De een is gevoelig, de ander is meer verstandelijk bezig, maar respect dient er te zijn voor beide type mensen).
Ik denk dat offtopic gaan en geen respect hebben voor een ander 2 verschillende dingen zijn... beide aandachtspunten die we m.i. serieus moeten nemen.

Bovenstaande is overigens bedoeld als tip, niet als preek...


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zondag 28 augustus 2011, 16:49


Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zondag 28 augustus 2011, 17:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 29 augustus 2011, 00:20
 
FRANKT627 schreef:
Jolan is plots grijs...

Oeps...vergeten op tijd te verlengen! Ik zie het ook net.

Quote Thomas:
Jolan, ik denk niet dat het een goed idee is dat mensen moderator worden van het topic dat ze gestart zijn. Ik heb het sowieso niet op moderatoren, een gedachtenwisseling moet vrij zijn. CM kan nu desnoods ingrijpen en dat is meer dan genoeg. Anders krijgen we in elk topic een discussie over het modereren. We hebben hier al eerder een figuur gehad die zich de rol van moderator aanmat maar die daarvoor totaal onbekwaam was. De irritatie hierover, zeker ook bij mij, herinneren velen zich nog. Ik ga me niet storten in dit topic, maar iedere discussie waar personen worden aangevallen, terecht of niet, is al geen discussie meer en feitelijk onwaardig. Hoe ik over een discussie en over bijdragen denk, blijkt uit mijn manier hoe ik die bijdragen lever. En feitelijk geldt dat voor iedereen, mensen kunnen de wijze waarop ik schrijf waarderen of niet en het is een manier van schrijven waaruit impliciet ook blijkt hoe ik in ieder geval zelf vindt hoe het hoort. Het lijkt een onuitroeibaar fenomeen te zijn dat er altijd mensen zijn die zichzelf opwerpen als moderator. De Groninger driehoek heeft indertijd een lid hier bijna gekruisigd omdat yoga als occult bestempeld moest worden. Doordat een van hen verdween, een goede zaak, en de andere twee gematigder werden, is er een goed klimaat ontstaan en kwamen er goede en eerlijke discussies. Nu mensen duidelijk bezig zijn anderen onderuit te schoppen wordt de sfeer slecht en omdat mensen nu eenmaal niet van ruzie houden, zie je ook mensen vertrekken. Houdt je persoonlijke voor- of afkeuren buiten de inhoudelijke discussie, dat is zuiver en vervuil niet elk topic met allerlei zaken die afleiden. Daar zijn de vele loltopics voor. En dat geruzie leidt tot niets, de onderlinge afkeer druipt er af. Hoe verschillend de opvattingen binnen CM ook zijn - gelukkig - dit liefdeloze onderlinge gedoe zou in strijd behoren te zijn met de beginselen die we hier allemaal aanhangen.Thomas


Thomas, met de het dikgedrukte gedeelte ben ik het helemaal eens. Een discussie over modereren lijkt me vrij onzinnig en komt het forum niet ten goede. Bovendien ligt die taak me helemaal niet. De gedachtenwisseling moet zeker vrij zijn, daar doelde ik dan ook niet op zolang het binnen het onderwerp van de discussie valt.


Laatst aangepast door
JOLAN931
op maandag 29 augustus 2011, 00:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Over ChristianMatch
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
Pagina 4 van 4