ChristianMatch
 


Forum

De hel
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 september 2011, 23:45
 
Moeten wij nog in een hel geloven in dit tijdperk!
Kunnen wij het ons veroorloven er niet meer in te geloven?

Niemand komt in de hel tenzij door zijn eigen toedoen. God straft niet, Hij wil ons redden en ons alle goeds geven.
Zolang wij hier zijn is er een weg terug en zullen wij alle hulp krijgen om het tij te keren.
Het enige wat nodig is, is berouw en de wil om het beter te doen, ook al lukt dat soms maar heel moeilijk en met vallen en opstaan.
Onze wil en ons berouw zijn de sleutels.

Bestaat de hel, Ja.
Velen zullen opmerken dat het een hersenspinsel is van de onwetende mens.
Het heeft dus weinig zin erin te geloven.
In dit hightech tijdperk is het niet meer gepast daar over te spreken.
Laten wij niet vergeten dat de moderne mens het vermogen heeft verloren om demonische machten te onderkennen.
Het is niet meer van deze tijd zogezegd.
Doordat dit vermogen is verdwenen is ook het geloof in de gevolgen van het kwaad weggezakt.
De decennialange inspiratie van de satan heeft zijn wrange vruchten afgeworpen. De hel of onderwereld wordt aangehaald in religieuze H.Schriften.
Het kan toch geen toeval zijn dat overal ter wereld - sinds duizenden jaren - de hel in de een of andere vorm wordt omschreven.

Nu is het zo dat een en ander erg symbolisch overkomt.
Maar deze symboliek is nodig omdat de mens de grootsheid van de werelden aan gene zijde niet kan bevatten.
Dit maakt het extra lastig om er waarde aan te hechten.
De boodschap te Fatima is een zeer ernstige. De afloop van WO I en WO II werden voorspeld.
De boodschap gaat over de gevolgen als wij blijven volharden in het kwaad.
Dat is ook de reden dat te Fatima zoveel nadruk op de hel werd gelegd.

Waarom moesten drie kinderen dit aanschouwen en hen traumatiseren.
Het antwoord is simpel.
Wij praten er niet graag over. Het maakt ons bang en verpest onze vrolijkheid.
God laat zien dat Hij zelfs de kinderen niet spaart om het te vertellen.
De kinderen te Fatima, die een blik in de hel mochten werpen, beschrijven het volgende tafereel, dat ook een symbolische is.
De schoonheid van de hemel die getoond werd is ook symbolisch. Waarom?
Omdat de grootsheid niet door ons kan worden bevat.
De kinderen zien een vuurzee. Daarin liggen demonen en mensenzielen ondergedompeld.
Het lijkt alsof zij doorzichtig zijn. Alsof het gloeiende zwarte en bruine kolen waren met een menselijke vorm.
Zij leken zonder gewicht en werden door het vuur en de rookwolken omhoog geworpen.
Er klonk gekerm en geschreeuw van pijn en wanhoop.
De duivels waren te onderscheiden aan hun beestachtig uiterlijk en weerzinwekkende vormen.
bron: Fatima 1917, van den Aardweg

Tegenstanders zullen beweren dat die taferelen zijn aangedikt om ons bang te maken.
Veel bronnen geven anders aan, zoals u hieronder kunt lezen.
Ook Vasula Reyden, een nuchtere volwassen vrouw uit gegoede kringen, mocht een blik in de hel werpen.
Het was vergelijkbaar met het tafereel uit Fatima.

Deze symboliek is een hulpmiddel om ons van de verschrikkingen te doordringen.
Er is een getuigenis van een Bijna Dood Ervaring, waarbij een blik in de hel werd geworpen.
De paniek en de angst waren van het gezicht van de stervende af te lezen.
Ook deze persoon rook zwavel, zag vuur en nam een afschuwelijke stank waar.

Enkele getuigenissen

Bekentenissen van Akabor, gevallen engel uit het koor der Tronen:
“Voor ons is het een sterke troef dat zo weinige priesters nog spreken over de hel.
De hel, in heel haar afgrijzen, moest op de muur afgebeeld staan.
Doch het ware gans onvoldoende om haar afgrijselijkheid uit te beelden.
Waar vindt ge nog een priester die predikt over hel, dood, vagevuur, of iets gelijkaardig?
Nog weinigen, zeer weinigen! Die weinigen zijn onvoldoende voor de mensenmassa op de weg naar de ondergang.”
bron: Maria dwingt de duivel tot bekentenissen.

Hun werking zal plaats grijpen bij middel van personen, gelegenheden en zaken.
Herken het gezicht van het kwaad dat onder u leeft.
De vogels uit hetzelfde nest zullen gewoonlijk samenhokken. Vlucht voor hen zoals voor de pest!
De afgrond gaapt, de boze geesten zijn op uw aarde losgelaten.
Zij weten over weinig tijd te beschikken en zij lopen rond zoals verscheurende wolven onder Onze schapen.
bron: Bayside 31 december 1974.

Bekentenis van de duivel Allida:
“Het zijn wijzelf die op bevel van de Heilige Drievuldigheid dit verkondigen hetgeen het Evangelie zo dikwerf herhaalt.
Uit te leggen hoe verschrikkelijk de hel is. Noch het Evangelie, noch alle mogelijke uitleg kunnen de vreselijkheid der hel weergeven.
En het zijn wij die iedereen, priesters en leken, ingeven dat de hel onbestaande is.”
bron: Maria dwingt de duivel tot bekentenissen.

Een bezetene tijdens de uitdrijving:
“Ik word verplicht het te verkondigen tegen wil en dank.
Zovelen geloven niet meer in de hel... maar ze is daar.
Er is een hel en ze is afgrijselijk!
Drijf me niet uit deze vrouw. Ik was comfortabeler in haar.
Zij werd verplicht een groot deel van mijn wanhoop in haar op te nemen.
Laat me nog enige tijd in die vrouw... Het is afschuwelijk voor mij in de hel. (hij hijgt en zucht.)
Wat dunkt u, het is veel afgrijselijker dan beneden.
Maar zeg het... verkondig het aan de jeugd, aan de ketters, volstrekt aan iedereen.
ER IS EEN HEL! En ze is donders vreselijk.
Had ik de Heilige Maagd gehoorzaamd en had ik die koord me niet rond de nek gelegd! Had ik gehoopt! Had ik gehoopt!
...Maar dit zeggen ze allen, de verdoemden wanneer ze bij ons terechtkomen. Maar dan is het te laat.
Ze geloofden er niet in, totdat het te laat was.
Ze komen, de duivels komen me halen (hij kreunt en schreeuwt wanhopig).
Daar zijn ze... Vaarwel, vaarwel, gelukkige mensen...gelukkigen. Ik ga...
Omdat ik verplicht word (hij weent en huilt hartverscheurend.)”
bron: Een duivel spreekt

Visioen van Veronica Lueken te Bayside:
“Ik zie beneden een grote afgrond, een grote opening in de aarde.
Mijn God! Het is verschrikkelijk diep en gevuld met rook, als een mondprop zo verstikkend.
Er gaat een vreselijke stank van uit; als een mengsel van zwavel en van een erge rottigheid.”
Onze Lieve Vrouw zegt:
“Mijn kind verkondig het aan de wereld dat de satan zijn dwalingen onder u verspreid heeft.
Hij tracht u de waarheid te ontnemen van het bestaan van zijn rijk, de hel!”
bron: Dringende vermaningen te Bayside New York

Ik ben daaronder in een afschuwelijke hoek.
Ach...Ach verkondig het aan ieder; die afschuwelijke hoek.
Leef eerlijk, wees rechtvaardig!
Om de liefde van GOD, doet alles om in de Hemel te geraken, zelfs al moest ge duizend jaren gemarteld worden.
Blijf volhouden, houd goed vol! De hel is afschuwelijk.
Niemand weet hoe vreselijk! Veel gruwelijker dan ge meent...schrikwekkend.

bron http://www.blijf-bij-uzelf.nl/religie/religie.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YELNIN491





Berichten: 1640

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 september 2011, 23:50
 
in de Bijbel wordt duidelijk gesproken over de hel, lees ook de verhalen die Jezus vertelde om aan te tonen hoe erg de hel is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 10:20
 
MARISKA601 schreef:
Moeten wij nog in een hel geloven in dit tijdperk!
Kunnen wij het ons veroorloven er niet meer in te geloven?

Niemand komt in de hel tenzij door zijn eigen toedoen. God straft niet, Hij wil ons redden en ons alle goeds geven.
Zolang wij hier zijn is er een weg terug en zullen wij alle hulp krijgen om het tij te keren.
Het enige wat nodig is, is berouw en de wil om het beter te doen, ook al lukt dat soms maar heel moeilijk en met vallen en opstaan.
Onze wil en ons berouw zijn de sleutels.

Bestaat de hel, Ja.
Velen zullen opmerken dat het een hersenspinsel is van de onwetende mens.
Het heeft dus weinig zin erin te geloven.
In dit hightech tijdperk is het niet meer gepast daar over te spreken.
Laten wij niet vergeten dat de moderne mens het vermogen heeft verloren om demonische machten te onderkennen.
Het is niet meer van deze tijd zogezegd.
Doordat dit vermogen is verdwenen is ook het geloof in de gevolgen van het kwaad weggezakt.
De decennialange inspiratie van de satan heeft zijn wrange vruchten afgeworpen. De hel of onderwereld wordt aangehaald in religieuze H.Schriften.
Het kan toch geen toeval zijn dat overal ter wereld - sinds duizenden jaren - de hel in de een of andere vorm wordt omschreven.

Nu is het zo dat een en ander erg symbolisch overkomt.
Maar deze symboliek is nodig omdat de mens de grootsheid van de werelden aan gene zijde niet kan bevatten.
Dit maakt het extra lastig om er waarde aan te hechten.
De boodschap te Fatima is een zeer ernstige. De afloop van WO I en WO II werden voorspeld.
De boodschap gaat over de gevolgen als wij blijven volharden in het kwaad.
Dat is ook de reden dat te Fatima zoveel nadruk op de hel werd gelegd.

Waarom moesten drie kinderen dit aanschouwen en hen traumatiseren.
Het antwoord is simpel.
Wij praten er niet graag over. Het maakt ons bang en verpest onze vrolijkheid.
God laat zien dat Hij zelfs de kinderen niet spaart om het te vertellen.
De kinderen te Fatima, die een blik in de hel mochten werpen, beschrijven het volgende tafereel, dat ook een symbolische is.
De schoonheid van de hemel die getoond werd is ook symbolisch. Waarom?
Omdat de grootsheid niet door ons kan worden bevat.
De kinderen zien een vuurzee. Daarin liggen demonen en mensenzielen ondergedompeld.
Het lijkt alsof zij doorzichtig zijn. Alsof het gloeiende zwarte en bruine kolen waren met een menselijke vorm.
Zij leken zonder gewicht en werden door het vuur en de rookwolken omhoog geworpen.
Er klonk gekerm en geschreeuw van pijn en wanhoop.
De duivels waren te onderscheiden aan hun beestachtig uiterlijk en weerzinwekkende vormen.
bron: Fatima 1917, van den Aardweg

Tegenstanders zullen beweren dat die taferelen zijn aangedikt om ons bang te maken.
Veel bronnen geven anders aan, zoals u hieronder kunt lezen.
Ook Vasula Reyden, een nuchtere volwassen vrouw uit gegoede kringen, mocht een blik in de hel werpen.
Het was vergelijkbaar met het tafereel uit Fatima.

Deze symboliek is een hulpmiddel om ons van de verschrikkingen te doordringen.
Er is een getuigenis van een Bijna Dood Ervaring, waarbij een blik in de hel werd geworpen.
De paniek en de angst waren van het gezicht van de stervende af te lezen.
Ook deze persoon rook zwavel, zag vuur en nam een afschuwelijke stank waar.

Enkele getuigenissen

Bekentenissen van Akabor, gevallen engel uit het koor der Tronen:
“Voor ons is het een sterke troef dat zo weinige priesters nog spreken over de hel.
De hel, in heel haar afgrijzen, moest op de muur afgebeeld staan.
Doch het ware gans onvoldoende om haar afgrijselijkheid uit te beelden.
Waar vindt ge nog een priester die predikt over hel, dood, vagevuur, of iets gelijkaardig?
Nog weinigen, zeer weinigen! Die weinigen zijn onvoldoende voor de mensenmassa op de weg naar de ondergang.”
bron: Maria dwingt de duivel tot bekentenissen.

Hun werking zal plaats grijpen bij middel van personen, gelegenheden en zaken.
Herken het gezicht van het kwaad dat onder u leeft.
De vogels uit hetzelfde nest zullen gewoonlijk samenhokken. Vlucht voor hen zoals voor de pest!
De afgrond gaapt, de boze geesten zijn op uw aarde losgelaten.
Zij weten over weinig tijd te beschikken en zij lopen rond zoals verscheurende wolven onder Onze schapen.
bron: Bayside 31 december 1974.

Bekentenis van de duivel Allida:
“Het zijn wijzelf die op bevel van de Heilige Drievuldigheid dit verkondigen hetgeen het Evangelie zo dikwerf herhaalt.
Uit te leggen hoe verschrikkelijk de hel is. Noch het Evangelie, noch alle mogelijke uitleg kunnen de vreselijkheid der hel weergeven.
En het zijn wij die iedereen, priesters en leken, ingeven dat de hel onbestaande is.”
bron: Maria dwingt de duivel tot bekentenissen.

Een bezetene tijdens de uitdrijving:
“Ik word verplicht het te verkondigen tegen wil en dank.
Zovelen geloven niet meer in de hel... maar ze is daar.
Er is een hel en ze is afgrijselijk!
Drijf me niet uit deze vrouw. Ik was comfortabeler in haar.
Zij werd verplicht een groot deel van mijn wanhoop in haar op te nemen.
Laat me nog enige tijd in die vrouw... Het is afschuwelijk voor mij in de hel. (hij hijgt en zucht.)
Wat dunkt u, het is veel afgrijselijker dan beneden.
Maar zeg het... verkondig het aan de jeugd, aan de ketters, volstrekt aan iedereen.
ER IS EEN HEL! En ze is donders vreselijk.
Had ik de Heilige Maagd gehoorzaamd en had ik die koord me niet rond de nek gelegd! Had ik gehoopt! Had ik gehoopt!
...Maar dit zeggen ze allen, de verdoemden wanneer ze bij ons terechtkomen. Maar dan is het te laat.
Ze geloofden er niet in, totdat het te laat was.
Ze komen, de duivels komen me halen (hij kreunt en schreeuwt wanhopig).
Daar zijn ze... Vaarwel, vaarwel, gelukkige mensen...gelukkigen. Ik ga...
Omdat ik verplicht word (hij weent en huilt hartverscheurend.)”
bron: Een duivel spreekt

Visioen van Veronica Lueken te Bayside:
“Ik zie beneden een grote afgrond, een grote opening in de aarde.
Mijn God! Het is verschrikkelijk diep en gevuld met rook, als een mondprop zo verstikkend.
Er gaat een vreselijke stank van uit; als een mengsel van zwavel en van een erge rottigheid.”
Onze Lieve Vrouw zegt:
“Mijn kind verkondig het aan de wereld dat de satan zijn dwalingen onder u verspreid heeft.
Hij tracht u de waarheid te ontnemen van het bestaan van zijn rijk, de hel!”
bron: Dringende vermaningen te Bayside New York

Ik ben daaronder in een afschuwelijke hoek.
Ach...Ach verkondig het aan ieder; die afschuwelijke hoek.
Leef eerlijk, wees rechtvaardig!
Om de liefde van GOD, doet alles om in de Hemel te geraken, zelfs al moest ge duizend jaren gemarteld worden.
Blijf volhouden, houd goed vol! De hel is afschuwelijk.
Niemand weet hoe vreselijk! Veel gruwelijker dan ge meent...schrikwekkend.

bron http://www.blijf-bij-uzelf.nl/religie/religie.html

Denk dat we zeker in dit tijdperk in de Hel moeten geloven, kijk naar alles wat er gebeurt, wat mensen elkaar aandoen.
Er wordt overal ter wereld moord en doodslag gepleegd,waar anders dan naar de hel zouden deze mensen die dat doen heen gaan?
Niet naar de hemel of ze moeten tijdens een gevangenis straf compleet veranderen en al hun zonden beleiden, en de Heere aannemen als een waarachtig God.
Maar de bijbel is hier in duidelijk in.

Matt 5: 22 Maar Ik zeg u: Een ieder, die in toorn leeft tegen zijn broeder, zal vervallen aan het gerecht. Wie tot zijn broeder zegt: Leeghoofd, zal vervallen aan de Hoge Raad, en wie zegt: Dwaas, zal vervallen aan het hellevuur.
Hier wordt het volgende mee bedoeld: wanneer je je alleen maar met je broeder bezig houdt en je jezelf niet verandert, eindig je tenslotte in het eeuwige oordeel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY641





Berichten: 208

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 14:55
 
Denk je eens in: al het goede komt uit de hand van de Heere God.
En elke dag schenkt Hij het weer vanuit Zijn gulle en ruimhartig Vaderhart....

* Nachtrust
* Kleur, geur, muziek, zonlicht
* menselijke relaties
* liefdes-relaties
* eten, drinken
* aandacht, liefde, bevestiging, bemoediging

Maar ook:

* Redding door Jezus
* Als voorschot de Heilige Geest
* Geestelijke gaven
* Bevrijding
* Genezing
* Liefde
* Vrijheid

Denk al (!) deze dingen weg uit je leven.....
En bedenk dan dat je zonder de werking van de redding van Jezus dit een eeuwigheid lang zult ondergaan....

Dat is lang. Akelig lang. Het is vreselijk, het is afschuwelijk, het is zeer akelig. Wetend dat er nimmer redding zal komen. Die kans had je immers gehad? De hel, daar waar God NIET is....

http://spiritlessons.com/documents/Bill_Wiese_23_Minutes_In_Hell/Dutch_Bill_Wiese_23_Minuten_in_de_hel.htm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 15:38
 
Ik vind dit een vreemde tekst. Ze nemen paranormale uitingen, Maria openbaringen, net zo serieus als datgene wat in de bijbel staat. En ik geloof er niet in dat we zo bezig moeten zijn met de hel, laten we ons concentreren op de hemel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 19:44
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik vind dit een vreemde tekst. Ze nemen paranormale uitingen, Maria openbaringen, net zo serieus als datgene wat in de bijbel staat. En ik geloof er niet in dat we zo bezig moeten zijn met de hel, laten we ons concentreren op de hemel.

Ik geloof dat wij ons niet bezig meten houden met de vraag of de hel er is en wie of er in de hel komt.
De Bijbel geeft dit al duidelijk aan..

Laten wij ons bezig houden met het verkondigen van het Evangelie...de belofte..blijde boodschap....dat we het van Jezus verwachten mogen, omdat Hij onze zonden gedragen heeft..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 20:46
 
Wat een rare tekst eigenlijk.
De bijbel is er toch duidelijk over? Natuurlijk is er een hel, net zo goed als er een hemel is.

De bijbel geeft ook duidelijk aan wie daar zullen komen...dieven , moordenaars, gierigaard, dronkenlappen , overspelers en alle anderen die zich niet bekeren van hun zonden.
Het geloven in de hemel kan niet los staan van het geloven in een hel. Hoe het daar exact is weet geen mens, Daar waar voor eeuwig geen genade meer is. Het gaat onze vreselijkste gedachten ver te boven. Daar is de volmaakte toorn van God, terwijl in de hemel Zijn volmaakte zaligheid is, zo mooi dat we ook die niet kunnen bevatten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 22:50
 
JOLAN931 schreef:
Wat een rare tekst eigenlijk.
De bijbel is er toch duidelijk over? Natuurlijk is er een hel, net zo goed als er een hemel is.

De bijbel geeft ook duidelijk aan wie daar zullen komen...dieven , moordenaars, gierigaard, dronkenlappen , overspelers en alle anderen die zich niet bekeren van hun zonden.
Het geloven in de hemel kan niet los staan van het geloven in een hel. Hoe het daar exact is weet geen mens, Daar waar voor eeuwig geen genade meer is. Het gaat onze vreselijkste gedachten ver te boven. Daar is de volmaakte toorn van God, terwijl in de hemel Zijn volmaakte zaligheid is, zo mooi dat we ook die niet kunnen bevatten.

Dit staat heel duidelijk in Johannes 3:17 God heeft zijn Zoon niet naar de wereld gestuurd om een oordeel over haar te vellen, maar om de wereld door hem te redden. 18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon.

Om het heel duidelijk te stellen, het gaat dus om iedereen die niet geloofd in Jezus Christus, die Hem niet hebben aangenomen als hun persoonlijke Verlosser, Redder en Zaligmaker die mensen gaan naar de hel ...

Dus niet je goede werken, je doop, je kinderdoop, dat je opgedragen bent door je ouders, je belijdenis, het geloof van je ouders, je studie theologie enz. enz. Alleen hij of zij, die gelooft dat Jezus Christus de Zoon van God is, dat die Jezus Christus jouw schuld heeft gedragen op het kruis van Golgotha, dat Zijn Bloed jouw zonden heeft weggewassen, dat Hij voor jou de dood heeft overwonnen is een wederom geboren (mens) christen.
En dan kun je bovenstaande allemaal weten ... maar je hebt Hem niet toegelaten in je hart, dan is het theorie en geen hartezaak, dan ken je Hem niet ... Lukas 8:11 Dit is de betekenis van de gelijkenis: Het zaad is het woord van God. 12 Het zaad op de weg, dat zijn zij die geluisterd hebben, maar daarna komt de duivel en graait het woord weg uit hun hart, om te voorkomen dat ze worden gered door te geloven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: maandag 5 september 2011, 23:08
 
Waarom zeggen die arkbouwers dat Noach niet wijs was omdat de ark op de grond bouwde?
Noach heeft hen toch gewaarschuwd om tot God bekeren en toch zijn verdronken en voor eeuwig te laat.
Dit beeld is ook voor nu en voor straks.
De laatste trap van Christus' verhoging moet nog vervuld worden en dat is Zijn wederkomst.
Onder de prediking wordt telkens gezegd dat we moeten bekeerd en behouden worden.
Er zijn 2 soorten volken op de wereld en ook in de kerk.
Op de 12 artikelen van geloofbelijdenis wordt op de zondagnamiddag voorgelezen dat Jezus neergedaald ter helle en den derde dag weder opgestaan.
De hel bestaat toch wel. De Bijbel is toch de waarheid omdat wij geloven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATHY142





Berichten: 80

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 00:11
 
HERMAN388 schreef:
Waarom zeggen die arkbouwers dat Noach niet wijs was omdat de ark op de grond bouwde?
Noach heeft hen toch gewaarschuwd om tot God bekeren en toch zijn verdronken en voor eeuwig te laat.
Dit beeld is ook voor nu en voor straks.
De laatste trap van Christus' verhoging moet nog vervuld worden en dat is Zijn wederkomst.
Onder de prediking wordt telkens gezegd dat we moeten bekeerd en behouden worden.
Er zijn 2 soorten volken op de wereld en ook in de kerk.
Op de 12 artikelen van geloofbelijdenis wordt op de zondagnamiddag voorgelezen dat Jezus neergedaald ter helle en den derde dag weder opgestaan.
De hel bestaat toch wel. De Bijbel is toch de waarheid omdat wij geloven.

Ik geloof ook dat de hel bestaat. Maar ik kan toch echt nergens in de Bijbel vinden dat Jezus nedergedaald is ter helle.
Wel dat Jezus tot één van de misdadigers zei die naast Hem hing "Voorwaar, Ik zeg u, heden zult gij met Mij in het paradijs zijn."
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 00:32
 
Jezus onderwees tijdens Zijn leven vele malen specifiek over de hel (Matteüs 5:22, 29-30; 10:28; 18:9; 23:15,33; Marcus 9:43-47; Lucas 12:6; 16:23).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNE589





Berichten: 74

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 09:48
 
KATHY142 schreef:
Ik geloof ook dat de hel bestaat. Maar ik kan toch echt nergens in de Bijbel vinden dat Jezus nedergedaald is ter helle.
Wel dat Jezus tot één van de misdadigers zei die naast Hem hing "Voorwaar, Ik zeg u, heden zult gij met Mij in het paradijs zijn."

God had Jezus verlaten op het moment dat Hij stierf, die complete verlatenheid is de hel. Dat je gestorven bent en niet bij God bent. Tenminste dat denk ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 10:15
 
ANNE589 schreef:
God had Jezus verlaten op het moment dat Hij stierf, die complete verlatenheid is de hel. Dat je gestorven bent en niet bij God bent. Tenminste dat denk ik.

Dat juist goed gezegd Anne
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 11:32
 
ANNE589 schreef:
God had Jezus verlaten op het moment dat Hij stierf, die complete verlatenheid is de hel. Dat je gestorven bent en niet bij God bent. Tenminste dat denk ik.

Ooit hoorde ik een verklaring hierover, waarin aangegeven werd dat Jezus misschien niet lichamelijk in de hel is geweest, maar in de hof van Getsemane, de helse angsten heeft doorstaan.

Met bovenstaande tekst ben ik het gedeeltelijk niet eens. God had Jezus inderdaad verlaten aan het kruis toen Hij de woorden sprak...Mijn God waarom hebt U mij verlaten. Maar op het moment dat Jezus stierf zei Hij: Vader, ik Uwe handen beveel ik mijn geest. Die vreselijke verlating was dus voorbij voordat Jezus stierf, anders had Jezus God niet aangesproken als Mijn Vader.


Laatst aangepast door
JOLAN931
op dinsdag 6 september 2011, 11:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KATHY142





Berichten: 80

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 11:47
 
JOLAN931 schreef:
Ooit hoorde ik een verklaring hierover, waarin aangegeven werd dat Jezus misschien niet lichamelijk in de hel is geweest, maar in de hof van Getsemane, de helse angsten heeft doorstaan.

Met bovenstaande tekst ben ik het gedeeltelijk niet eens. God had Jezus inderdaad verlaten aan het kruis toen Hij de woorden sprak...Mijn God waarom hebt U mij verlaten. Maar op het moment dat Jezus stierf zei Hij: Vader, ik Uwe handen beveel ik mijn geest. Die vreselijke verlating was dus voorbij voordat Jezus stierf, anders had Jezus God niet aangesproken als Mijn Vader.

Dat denk ik dus ook. Want anders had Jezus toch nooit tegen de misdadiger die naast Hem hing kunnen zeggen, "Heden zult gij met Mij in het paradijs zijn."
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 september 2011, 21:22
 
ANNE589 schreef:
God had Jezus verlaten op het moment dat Hij stierf, die complete verlatenheid is de hel. Dat je gestorven bent en niet bij God bent. Tenminste dat denk ik.

Je hoeft het niet alleen te denken...je mag het geloven...het is waar!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Pagina 1 van 1