ChristianMatch
 


Forum

Kort daarna moet ze gesprongen zijn...
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 12:41
 
Doet u maar dat bosje chrysanten. En dan met wat witte rozen erbij. Ja, prachtig zo. Mijn vrouw hield van chrysanten en witte rozen. Heel mooi, dank u wel. U heeft het vast druk dezer dagen. Nee, daar hoeft u zich niet voor te verontschuldigen. U bent die torens niet ingevlogen.

Het is zo raar. Ik heb haar nog gesproken, een half uur na die tweede inslag. Ze belde me met haar mobiel, om te vertellen dat ze van me hield. En of ik ook aan de jongens wilde vertellen dat mama van ze hield. Ze ademde moeilijk, zei dat ze bang was. De verdieping onder haar stond in lichterlaaie. Maar ik begreep het niet. Ik antwoordde dat alles goed zou komen. Vanavond ben je thuis, zei ik. En dat ik ook van haar hield. En zij zei dat ze van mij hield. Zo ging het heen en weer, wel een keer of zes, zeven. Op het laatst huilde ze. Toen viel de verbinding weg. Kort daarna moet ze gesprongen zijn, want ze is op straat gevonden, voor de toren. Kent u die foto’s, van de vallende stipjes, steeds ergens halverwege het gebouw? Ik heb ze allemaal met een loep bestudeerd. Ik móést haar zien, de laatste foto waarop ze nog in leven was. Dat zou dan het echte afscheid zijn. Maar ik heb haar nooit kunnen ontdekken. Wanneer ik de slaap niet kan vatten, stel ik me het inferno voor. De rook. De hitte die haar longen schroeit. Als de hel bestaat, moet hij daar zijn geweest, toen, op dat moment. Die sprong was de enige keuze die ze had. Weg daar, de buitenlucht in.

Ik zal nooit weten waaraan ze dacht, die laatste seconden. Hopelijk dacht ze niet aan mij of aan de kinderen. Ja, nu kijkt u mij raar aan, maar ik hoop dat ze genoot van de lucht in haar longen. De wind, de koelte, de vrijheid. Vergeleken met het inferno in die toren moet het daar, die tien seconden voordat ze de grond raakte, even de hemel zijn geweest. Dat zeg ik ook altijd tegen de jongens. Mama vloog, net als een engel. Wie weet is ze gelukkig gestorven. Uiteindelijk is dat de enige hoop die je rest.

© Verschenen op 08-09-2011 in dagblad Metro


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 9 september 2011, 12:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 13:32
 
Ik vraag me af wat het nut is van een naar aangrijpend stuk als dit op CM.
Ieder Christen is tegen zelfdoding lijkt me, en juist dit geval is zo enorm goed te begrijpen...springen terwijl je weet dat het je dood wordt.
Moeten we hier dan werkelijk over na gaan denken?
Ik ben er me van bewust dat dit de werkelijkheid WAS. Maar is het feit dat de vlieftuigen de Twintowers inboorden opzichzelf al niet verschrikkelijk genoeg? Ik vind het stuk een beetje sensatiebelust.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 13:34
 
JOLAN931 schreef:
Ik vraag me af wat het nut is van een naar aangrijpend stuk als dit op CM.
Ieder Christen is tegen zelfdoding lijkt me, en juist dit geval is zo enorm goed te begrijpen...springen terwijl je weet dat het je dood wordt.
Moeten we hier dan werkelijk over na gaan denken?
Ik ben er me van bewust dat dit de werkelijkheid WAS. Maar is het feit dat de vlieftuigen de Twintowers inboorden opzichzelf al niet verschrikkelijk genoeg? Ik vind het stuk een beetje sensatiebelust.


Me too!!!!!!!!!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRIFFIN748





Berichten: 1417

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 13:36
 
dit is hetzelfde als de krant waar het in gestaan heeft:



BLADVULLING
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 14:02
 
Ik begrijp niet wat er mis is aan het verhaal dat Chat plaatste. Dit is een weergave van iemand die een dierbare verloor. De manier waarop die vrouw én de reden waarom die vrouw stierf is erg schokkend. Dit is helemaal niet sensatiebelust. Ik vind het zelfs erg dat de sprong van de vrouw als een zelfdoding wordt beschouwd. Ze deed die sprong in het diepe ja, dat vraagt zelfs enorm veel moed, maar eigenlijk werd die vrouw vermoord. Ik vind het goed dat er zulke verhalen zijn. Iedereen heeft het recht om te spreken over zijn gemis en verontwaardigingen. Iedereen van ons die iemand verloren heeft spreekt wel eens op zo'n manier zoals in het stukje dat Chat plaatste.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 14:24
 
Het is m.i. erg ongepast om zo een verhaal verder te vertellen. Als die man zijn verdriet uit...en dat wordt te pas en te onpas geciteerd....not done!
Om dan ook nog het woord van zelfdoding te durven noemen in deze context, ook gezien de eerdere discussie over de Roomse pastoor (zie topic), vind ik getuigen van een wansmaak.

Deze tragedie overschrijdt zulk een etisch vraagstuk volledig!!!


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 9 september 2011, 19:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 14:53
 
Goed, even ingaan op de kritiek. Is het ongepast, nee, het is in deze tijd heel belangrijk om stil te staan bij datgene wat er gebeurde op 9/11. Een persoonlijk verhaal vertelt veel meer dan cijfers of statistieken. Is dit sensatiebelust? Nee het vertelt van een ervaring van iemand die erbij was. Zoals er zoveel verhalen verteld zijn de laatste tijd. Verhalen blijven de mensen nu eenmaal beter bij dan statistieken. En die verhalen moeten verteld blijven worden, want dit is een van de dingen die we nooit mogen vergeten.

Waarom denk je dat Shoah zo'n grote impact had? Omdat het ging over persoonlijke verhalen/ervaringen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 17:25
 
verwijderd door mezelf

Laatst aangepast door
ERIKA129
op zaterdag 10 september 2011, 11:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 19:38
 
Ik denk wel dat het goed is om te plaatsen, alleen al om het niet te vergeten wat voor vreselijke tragedie daar plaatsvond.....
Maar blijkbaar mogen we alleen onze eigen ellende herdenken en daar wel verhalen over horen?

1940-45 herdenken we toch ook?


Wat triest eigenlijk dat mensen dat als bladvulling zien....... Boze smiley


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 9 september 2011, 20:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 20:16
 
JOLAN931 schreef:
Ik vraag me af wat het nut is van een naar aangrijpend stuk als dit op CM.
Ieder Christen is tegen zelfdoding lijkt me, en juist dit geval is zo enorm goed te begrijpen...springen terwijl je weet dat het je dood wordt.
Moeten we hier dan werkelijk over na gaan denken?
Ik ben er me van bewust dat dit de werkelijkheid WAS. Maar is het feit dat de vlieftuigen de Twintowers inboorden opzichzelf al niet verschrikkelijk genoeg? Ik vind het stuk een beetje sensatiebelust.

Ik zie dat sommige het met je eens zijn, Jolan. Waarom ze het met je eens zijn zie ik niet.
Kan jij ons dan eens vertellen waarom het sensatiebelust is? Ik bedoel dus dat stukje dat gaat over die vrouw en haar laatste momenten. Zij komt dus op het voorplan. Dus niet die onmenselijke daden van die Islamitische beweging.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 september 2011, 20:20
 
Zoals jullie weten werk ik in het onderwijs en daar is de klus nu eenmaal dat je datgene wat je duidelijk wilt maken wel over moet komen. Wat zegt het eigenlijk dat er zes miljoen Joden vermoord werden? Het wordt al anders als het half Nederland is met mensen zoals jij en ik. Het verhaal van één persoon vertellen, zegt kinderen echt veel meer. Om die reden heeft het dagboek van Anne Frank ook zoveel indruk gemaakt. Het leed van zes miljoen mensen is niet te bevatten voor wie dan ook, maar van een paar mensen wel. Kijk inderdaad naar Shoah maar ook naar Schindlers list, die volgens hetzelfde principe gemaakt zijn. Juist door het verhaal te beleven door de ogen van één persoon weet je hoe het zou zijn als het jou was overkomen. Wil je dit soort dingen duidelijk maken dan moet je een verteller zijn. Ook in dit computertijdperk. Door het in een verhaal te ervaren kunnen jongeren zich er weer van bewust worden wat het heeft gedaan met mensen, het herkennen en zien dat verzet daar tegen ook in hun leven noodzakelijk blijft.

Thomas, die het verhaal van Chatuliem niet sensatiebelust vindt.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 9 september 2011, 20:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 01:45
 
FRANKT627 schreef:
Ik zie dat sommige het met je eens zijn, Jolan. Waarom ze het met je eens zijn zie ik niet.
Kan jij ons dan eens vertellen waarom het sensatiebelust is? Ik bedoel dus dat stukje dat gaat over die vrouw en haar laatste momenten. Zij komt dus op het voorplan. Dus niet die onmenselijke daden van die Islamitische beweging.

Ik bedoel niet zozeer dat het van Chat sensatie belust is, maar wat hier geschreven is is buitensporig vreselijk.
De tragedie van 11 september is zonder dit verhaal al meer dan erg genoeg.
En als er dan kranten, journalisten of wie dan ook zijn, die een schokkend stuk als dit in hun blad opnemen, ja...dat vind ik sensatie belust.
Alsof er niets meer over het feit te schrijven is, en om dan maar de bladen vol te krijgen over zulke vreselijke dingen, plaatsen ze stukken als dit erbij...

Ik hoop dat ik het nu beter heb uit gelegt...zonder schokkende stukken als dit is het al erg genoeg. Daar had dit stuk niet voor nodig geweest om het feit te illustreren.

Verder begrijp ik ook de reactie van annette wel. Dit is niet het type zelfdoding zoals wij dit zien. Dit was een sprong die zij als laatste uitweg zag.
Maar ondanks dat...ze maakte zelf een einde aan haar leven door te springen, zei het als laatste uitweg, en misschien in paniek...maar het was HAAR keuze, op dat moment zelf.

Het stuk opzich maakte me misselijk, en persoonlijk vind ik het niet gepast om persoonlijke stukken als deze uit te geven in een dagblad. Daarvoor zijn de feiten al erg genoeg.

Verder geeft Willemijn aan het erg te vinden dat men dit als bladvulling ziet.
Kijk...voor die man was het zeker geen bladvulling, en voor ons ook niet. Dit was iets wat nooit te vergeten is.
Maar voor de bladen...daarvoor denk ik wel dat verhalen als deze niet meer zijn dan enkel bladvulling, als bijvoegsel bij het eigenlijke nieuws. En ik denk dat je zo ook het woord bladvulling moet lezen.


Laatst aangepast door
JOLAN931
op zaterdag 10 september 2011, 01:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 03:33
 
JOLAN931 schreef:
Ik bedoel niet zozeer dat het van Chat sensatie belust is, maar wat hier geschreven is is buitensporig vreselijk.
De tragedie van 11 september is zonder dit verhaal al meer dan erg genoeg.
En als er dan kranten, journalisten of wie dan ook zijn, die een schokkend stuk als dit in hun blad opnemen, ja...dat vind ik sensatie belust.
Alsof er niets meer over het feit te schrijven is, en om dan maar de bladen vol te krijgen over zulke vreselijke dingen, plaatsen ze stukken als dit erbij...

Ik hoop dat ik het nu beter heb uit gelegt...zonder schokkende stukken als dit is het al erg genoeg. Daar had dit stuk niet voor nodig geweest om het feit te illustreren.

Verder begrijp ik ook de reactie van annette wel. Dit is niet het type zelfdoding zoals wij dit zien. Dit was een sprong die zij als laatste uitweg zag.
Maar ondanks dat...ze maakte zelf een einde aan haar leven door te springen, zei het als laatste uitweg, en misschien in paniek...maar het was HAAR keuze, op dat moment zelf.

Het stuk opzich maakte me misselijk, en persoonlijk vind ik het niet gepast om persoonlijke stukken als deze uit te geven in een dagblad. Daarvoor zijn de feiten al erg genoeg.

Verder geeft Willemijn aan het erg te vinden dat men dit als bladvulling ziet.
Kijk...voor die man was het zeker geen bladvulling, en voor ons ook niet. Dit was iets wat nooit te vergeten is.
Maar voor de bladen...daarvoor denk ik wel dat verhalen als deze niet meer zijn dan enkel bladvulling, als bijvoegsel bij het eigenlijke nieuws. En ik denk dat je zo ook het woord bladvulling moet lezen.

Het is een getuigenis van iemand die zijn vrouw verloren heeft. Een getuigenis die te vergelijken is, zoals Chat het al aanhaalde, met de film Shoah. Een getuigenis zoals mensen die de kampen hebben overleeft tijdens WO II. Het is een weergave zoals wij zouden vertellen over onze ouders of wie dan ook waarvan we veel houden en die ons plots is ontvallen. Ik kan dit nog steeds nog niet als sensatiezuvht bezien. Zijn we dan bang om het verdriet van andere mensen te lezen? Willen we alleen maar het goede zien?

Die vrouw had een keuze op dat moment. Misschien had ze wel 3 keuzes. Of wel stikken door die rook. Levend verbranden kon ook nog. Springen was ook een keuze. Wat anders kon ze doen. Ze kon en mocht niet meer kiezen voor het leven. Die keuze was haar ontnomen. Tja, dan houdt op het toch eigenlijk op. De enige keuze die ze had was haar manier van dood kiezen. Soms denk ik dat we nu bijna op het punt gekomen zijn eerder die vrouw te veroordelen dan diegene die alles in gang hebben gezet.

Ik denk nu ook aan een ander topic waarin we het hadden over al dan niet een kerkdienst te mogen hebben na een zelfdoding Als de algemene christelijk wereld nu volmondig zou zeggen dat die vrouw geen kerkdienst mocht hebben, want eigenlijk wordt dat indirect wel beweerd, zou ik mijn geloof overboord smijten en terug een vrijzinnig leven gaan leiden.

Het spijt me, maar ik kan jullie redenering niet volgen.


Laatst aangepast door
FRANKT627
op zaterdag 10 september 2011, 09:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 07:59
 
Ik kan Chatuliem e.a. wel volgen en ben het er ook mee eens.

Het zijn idd verhalen die nooit vergeten mogen worden, die keer op keer verteld moeten worden. En ja, dan spreken persoonlijke getuigenissen meer aan.

Deze man heeft zelf zijn verhaal aan de krant verteld, welke krant doet er niet toe, en daarmee zijn bijdrage aan deze geschiedenis geleverd.
Maar...en da's nog vele malen belangrijker...door zijn verhaal te vertellen verwerkt hij datgene wat hij en zijn vrouw meegemaakt hebben.

Daardoor vind er een stukje rouwverwerking plaats, maar door het zo aan de grote klok te hangen, kweekt hij ook begrip van de buitenwereld voor de gevolgen van de ramp.

Voor ons is het belangrijk om te weten wat er gebeurd is en wat het met de mensen gedaan heeft én nog doet.

En ik kan idd meer met de persoonlijke verhalen dan met allerlei feiten en statistieken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 09:21
 
JOSINA022 schreef:
Ik kan Chatuliem e.a. wel volgen en ben het er ook mee eens.

Het zijn idd verhalen die nooit vergeten mogen worden, die keer op keer verteld moeten worden. En ja, dan spreken persoonlijke getuigenissen meer aan.

Deze man heeft zelf zijn verhaal aan de krant verteld, welke krant doet er niet toe, en daarmee zijn bijdrage aan deze geschiedenis geleverd.
Maar...en da's nog vele malen belangrijker...door zijn verhaal te vertellen verwerkt hij datgene wat hij en zijn vrouw meegemaakt hebben.

Daardoor vind er een stukje rouwverwerking plaats, maar door het zo aan de grote klok te hangen, kweekt hij ook begrip van de buitenwereld voor de gevolgen van de ramp.

Voor ons is het belangrijk om te weten wat er gebeurd is en wat het met de mensen gedaan heeft én nog doet.

En ik kan idd meer met de persoonlijke verhalen dan met allerlei feiten en statistieken.

Ben het helemaal met je eens....Gevolgen van terroristische aanslagen die zo'n grote impact hebben en daardoor vergeleken kunnen worden met de gevolgen van wat er in de tweede wereld oorlog gebeurde mogen/moeten herdacht worden en hoe kan dat beter door te luistern naar persoonlijke verhalen...het is voor dei mensen zeker een manier van rouwverwerking en voor ons een wijze om te beseffen wat de gevolgen zijn van zoiets vreselijks en dat het nu 10 jaar na dato nóg steeds speelt..

Goed topic Chatuliem.....en een krant heeft het als bladvulling?
wat heeft een krant niet als bladvulling..dar zij het kranten/journalisten voor..
Ze verslaan nieuws...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 11:02
 
JOLAN931 schreef:
Ik bedoel niet zozeer dat het van Chat sensatie belust is, maar wat hier geschreven is is buitensporig vreselijk.
De tragedie van 11 september is zonder dit verhaal al meer dan erg genoeg.
En als er dan kranten, journalisten of wie dan ook zijn, die een schokkend stuk als dit in hun blad opnemen, ja...dat vind ik sensatie belust.
Alsof er niets meer over het feit te schrijven is, en om dan maar de bladen vol te krijgen over zulke vreselijke dingen, plaatsen ze stukken als dit erbij...

Ik hoop dat ik het nu beter heb uit gelegt...zonder schokkende stukken als dit is het al erg genoeg. Daar had dit stuk niet voor nodig geweest om het feit te illustreren.

Verder begrijp ik ook de reactie van annette wel. Dit is niet het type zelfdoding zoals wij dit zien. Dit was een sprong die zij als laatste uitweg zag.
Maar ondanks dat...ze maakte zelf een einde aan haar leven door te springen, zei het als laatste uitweg, en misschien in paniek...maar het was HAAR keuze, op dat moment zelf.

Het stuk opzich maakte me misselijk, en persoonlijk vind ik het niet gepast om persoonlijke stukken als deze uit te geven in een dagblad. Daarvoor zijn de feiten al erg genoeg.

Verder geeft Willemijn aan het erg te vinden dat men dit als bladvulling ziet.
Kijk...voor die man was het zeker geen bladvulling, en voor ons ook niet. Dit was iets wat nooit te vergeten is.
Maar voor de bladen...daarvoor denk ik wel dat verhalen als deze niet meer zijn dan enkel bladvulling, als bijvoegsel bij het eigenlijke nieuws. En ik denk dat je zo ook het woord bladvulling moet lezen.
Je moet dit soort verhalen als een kapstok zien om beter te begrijpen wat er aan de hand is. Als je de serie van Geert Mak In Europa gevolgd hebt, zie je dat hij voortdurend naar die persoonlijke verhalen gezocht heeft, zodat men inzicht kreeg in het leven van die tijd. Want geschiedenis gaat over mensen, niet over feiten. Na Schindler's List is Steven Spielberg door de hele wereld getrokken om naar de persoonlijke verhalen van de joden te luisteren en ze op te schrijven....
Waarom weten we zo weinig van WOI? Omdat we geen mensen kennen die dat hebben meegemaakt. Terwijl het slagveld veel gruwelijker is geweest doordat men elkaar bestookte met zenuwgas.
We hebben nu eenmaal die persoonlijke verhalen nodig om zichtbaar voor ons te houden wat er feitelijk is gebeurd. Nogmaals een oproep voor de VPRO om Shoah uit te zenden.

Wat betreft je link naar zelfmoord. Eerlijk gezegd die vraag is nooit bij me opgekomen en het is in mijn ogen ook niet van toepassing. Ze was in paniek en wist niet meer wat ze moest doen. Het is absoluut geen overwogen daad, meer een vorm van laatste redmiddel. Ik veronderstel dat de verzekering het ook zo beschouwd heeft.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zaterdag 10 september 2011, 11:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 11:09
 
FRANKT627 schreef:
Het is een getuigenis van iemand die zijn vrouw verloren heeft. Een getuigenis die te vergelijken is, zoals Chat het al aanhaalde, met de film Shoah. Een getuigenis zoals mensen die de kampen hebben overleeft tijdens WO II. Het is een weergave zoals wij zouden vertellen over onze ouders of wie dan ook waarvan we veel houden en die ons plots is ontvallen. Ik kan dit nog steeds nog niet als sensatiezuvht bezien. Zijn we dan bang om het verdriet van andere mensen te lezen? Willen we alleen maar het goede zien?

Die vrouw had een keuze op dat moment. Misschien had ze wel 3 keuzes. Of wel stikken door die rook. Levend verbranden kon ook nog. Springen was ook een keuze. Wat anders kon ze doen. Ze kon en mocht niet meer kiezen voor het leven. Die keuze was haar ontnomen. Tja, dan houdt op het toch eigenlijk op. De enige keuze die ze had was haar manier van dood kiezen. Soms denk ik dat we nu bijna op het punt gekomen zijn eerder die vrouw te veroordelen dan diegene die alles in gang hebben gezet. Ik denk nu ook aan een ander topic waarin we het hadden over al dan niet een kerkdienst te mogen hebben na een zelfdoding Als de algemene christelijk wereld nu volmondig zou zeggen dat die vrouw geen kerkdienst mocht hebben, want eigenlijk wordt dat indirect wel beweerd, zou ik mijn geloof overboord smijten en terug een vrijzinnig leven gaan leiden.

Het spijt me, maar ik kan jullie redenering niet volgen.

Het lijkt me duidelijk dat dit NIET mijn mening is.
Ik geef je volkomen gelijk in het dikgedrukte stukje, maar dat lijkt me logisch. Wat mij betreft had ze ook prima een geestelijk geleide begrafenis mogen hebben, dat spreekt voor zich.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 september 2011, 11:17
 
ZEELAND736 schreef:
Me too!!!!!!!!!!!!!



Dus jullie herdenken ook niet op 4 mei omdat het zoals jullie schrijven en onderschrijven het 'sensatiebelust'is?
Of is Amerika een beetje de ver van mijn bed show? Als het in de buurt gebeurd is het erger en minder sensatiebelust????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 13:50
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dus jullie herdenken ook niet op 4 mei omdat het zoals jullie schrijven en onderschrijven het 'sensatiebelust'is?
Of is Amerika een beetje de ver van mijn bed show? Als het in de buurt gebeurd is het erger en minder sensatiebelust????

Ik denk dat het inderdaad wel een beetje zo is Willemijn. Amerika is zo ver weg... Het leven daar is zo anders als hier.
/5 mei etc, heeft met ons eigen land te maken. Al is dat voor de steeds jongere generatie ook meer een ver van m'n bed show aan het worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 13:59
 
JOLAN931 schreef:
Ik denk dat het inderdaad wel een beetje zo is Willemijn. Amerika is zo ver weg... Het leven daar is zo anders als hier.
/5 mei etc, heeft met ons eigen land te maken. Al is dat voor de steeds jongere generatie ook meer een ver van m'n bed show aan het worden.

Dat is nu net de reden waarom dit soort getuigenissen belangrijk zijn en verteld moeten blijven worden!
En dat is dus ook de reden waarom het niet sensatiebelust is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 21:12
 
JOSINA022 schreef:
Dat is nu net de reden waarom dit soort getuigenissen belangrijk zijn en verteld moeten blijven worden!
En dat is dus ook de reden waarom het niet sensatiebelust is.

Gelukkig mogen we van mening verschillen zonder dat het persoonlijk is Knipoog smiley
Nee...Ik zou niet zulke verhalen aan bijvoorbeeld mijn kinderen doorgeven om de feiten in herinnering te houden. Ik zou het bij de weergave van de algemene feiten houden. Die vind ik persoonlijk al indringend genoeg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 21:19
 
JOLAN931 schreef:
Gelukkig mogen we van mening verschillen zonder dat het persoonlijk is Knipoog smiley
Nee...Ik zou niet zulke verhalen aan bijvoorbeeld mijn kinderen doorgeven om de feiten in herinnering te houden. Ik zou het bij de weergave van de algemene feiten houden. Die vind ik persoonlijk al indringend genoeg.

Idd, fijn dat dat zo kan hè?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 21:27
 
JOSINA022 schreef:
Idd, fijn dat dat zo kan hè?
Ja, Ik vind het eigenlijk niet meer als normaal Jose.
Er zijn mensen die ik graag mag, maar welken een mening hebben waar ik het absoluut niet mee eens ben. Dat moet toch kunnen? Een mening of een schrijfsel is de persoon zelf niet vind ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: zondag 11 september 2011, 21:32
 
JOLAN931 schreef:
Ja, Ik vind het eigenlijk niet meer als normaal Jose.
Er zijn mensen die ik graag mag, maar welken een mening hebben waar ik het absoluut niet mee eens ben. Dat moet toch kunnen? Een mening of een schrijfsel is de persoon zelf niet vind ik.

Ben het helemaal met je eens hoor! Maar het is ook eens goed/fijn om het zo een keer uit te "spreken"!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: maandag 12 september 2011, 19:33
 
Een meisje met een appel ..
verhaal verwijderd, omdat ik wil nagaan of het wel op feiten berust, zie bericht van Anne, hieronder.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op dinsdag 13 september 2011, 12:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNE589





Berichten: 74

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 11:48
 
[quote=ANNETTE050]Een meisje met een appel ...lees tot het eind en krijg kippenvel

(Dit is een waar gebeurd verhaal en je kunt meer informatie
vinden door te Googlen op Herman Rosenblat. Hij werd Bar
Mitzvah op de leeftijd van 75)

Het is een bijzonder verhaal, maar niet waar gebeurd, er is een aantal jaren terug nogal wat ophef over geweest.
Ze hadden het verhaal een paar keer bij Oprah gedaan, en bleek achteraf verzonnen.
http://boeken.blog.nl/actueel/2009/08/26/verzonnen-verhaal-herman-rosenblat-nu-als-roman


Laatst aangepast door
ANNE589
op dinsdag 13 september 2011, 11:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 12:09
 
[quote=ANNE589]Dankjewel voor de toevoeging, ik al deze terugspelen naar degene die me het verhaal stuurde, excuses....ik was er niet van op de hoogte dat het niet waar was.....wel jammer.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op dinsdag 13 september 2011, 12:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNE589





Berichten: 74

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 13:03
 
[quote=ANNETTE050]

Oprah is er ook ingestonken hoor Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 13:05
 
[quote=ANNE589]

Komt er dan nog een film eigenlijk? Een fictie-film? Of hoe noemen ze dat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNE589





Berichten: 74

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 september 2011, 13:08
 
De oorspronkelijke plannen voor de biografie van Herman Rosenblat werd door de uitgever ingetrokken. De plannen voor een film gaan nog wel door (nadat Rosenblat heeft toegezegd eventuele opbrengsten aan slachtoffers van de holocaust te doneren), en het gefictionaliseerd levensverhaal verschijnt nu onder de titel ‘De engel op mijn schouder’, geschreven door Penelope J.Holt.

Schijnbaar wel.


Laatst aangepast door
ANNE589
op dinsdag 13 september 2011, 13:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2