ChristianMatch
 


Forum

Gebedsgenezing zin of onzin?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 13 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 16:16
 
ANNETTE050 schreef:
Hierbij sluit ik me aan. Ik ben niet de persoon waar Thomas het over heeft.
Zelf heb ik vele, vele jaren ervaring in het omgaan met bovengenoemde discussiepunten.
Ik zou ook zo graag er iets over willen bijdragen, maar vind sommige reacties zo zwart-wit, c.q. hard.
In dit alles hebben wij het over de Heere God Zelf en Zijn Heilige Geest en waarom zou ik de geweldige dingen die ik heb mogen leren hier plaatsen met als risico dat ze afgebrand en in de prullenbak gesmeten worden door bepaalde forumleden.
Daarnaast vind ik de discussie om Erika's slapeloosheid soms nogal liefdeloos.
Je zult maar alleen zijn en tegen de muren opvliegen omdat je niet kan slapen 's nachts...

Dan kan je een topic openen met titel: de geweldige dingen die ik heb mogen ervaren.

Het onderwerp is: Gebedsgenezing zin of onzin? Met in de Openingstopic een stuk erover uit Wikipedia.

En dat is de bedoeling dat erop wordt gereageerd.

En als jij iets vindt, dan kan je bijvoorbeeld ook even de posting(s) quoten die je bedoeld, voor de duidelijkheid. Ofzo.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 15 september 2011, 16:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 16:17
 
Waarom kunnen dit soort zaken niet middels een privé mail afgehandeld worden Woedende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 16:41
 
MARIO216 schreef:
Waarom kunnen dit soort zaken niet middels een privé mail afgehandeld worden Woedende smiley

Omdat het een discussie is tussen meerdere mensen misschien??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 16:50
 
.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 18 september 2011, 11:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 16:56
 
THOMAS968 schreef:
Nee. Het is niet veroordelend. Als mensen niet durven te schrijven vanwege de angst afgemaakt te worden, stel ik een feit vast waarmee de oorzaak in de wijze van omgaan van een aantal mensen hier ligt. Ik vind dat niet goed, belemmerend voor de discussie en wijs er op. Ik leg de zorg neer over het feit dat mensen die mogelijk een goede bijdrage zouden kunnen leveren, dat nu niet doen en dat vind ik jammer en slecht. Je kunt de laatste zin ook anders lezen dan vanuit het idee dat ik het omgekeerde schrijf van wat ik bedoel. Als het mogelijk wel over iets gaat wil dat nog niet zeggen dat het verder nergens over gaat op het forum. Dat maak je er maar van. Daar zouden mijn eigen bijdragen dan trouwens ook onder vallen. Je mag het met de inhoud van mijn bijdragen oneens zijn, maar meestal zijn ze toch echt wel serieus. Dat ik soms heel nadrukkelijk afwijkende standpunten inneem en een andere kijk op veel zaken heb, is zo. Het is hier een discussieforum met verschillende opvattingen en daar moet je tegen kunnen. Maar ik bestrijd opvattingen en speel ook niet op de man, zeker niet in een groepje om één persoon onderuit te schoppen. Dat vond ik als kind al oneerlijk. Een forum mag best over flauwekul gaan en ik doe daar ook soms aan mee. Maar een zorg uitspreken over de omgang hier waardoor waardevolle en serieuze bijdragen gemist worden, mag ook. Een beetje beter lezen, zonder mensen in een kwaad daglicht te stellen, kan geen kwaad.

Thomas.

er zijn weinig deelnemers op het forum die bereid zijn echt naar de ander te luisteren. Er wordt vaak rigoureus veroordeeld als iemand een stelling plaatst of een mening geeft waarmee men het niet eens is. Er wordt grof beledigd zonder gene, zonder excuus. Niet velen zijn bereid dit alles over zich heen te laten komen om hun mening of stelling te plaatsen. Daar is wat voor te zeggen. En dat is jammer, zoals Thomas terecht stelt. De kwaliteit van het forum dreigt daardoor snel beperkt te worden tot het niveau van de deelnemers die hun mening tot zaligmakend verheffen en niet bereid zijn respect te hebben voor mensen die een andere zijn toegedaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 17:00
 
MIEKE364 schreef:
er zijn weinig deelnemers op het forum die bereid zijn echt naar de ander te luisteren. Er wordt vaak rigoureus veroordeeld als iemand een stelling plaatst of een mening geeft waarmee men het niet eens is. Er wordt grof beledigd zonder gene, zonder excuus. Niet velen zijn bereid dit alles over zich heen te laten komen om hun mening of stelling te plaatsen. Daar is wat voor te zeggen. En dat is jammer, zoals Thomas terecht stelt. De kwaliteit van het forum dreigt daardoor snel beperkt te worden tot het niveau van de deelnemers die hun mening tot zaligmakend verheffen en niet bereid zijn respect te hebben voor mensen die een andere zijn toegedaan.

Ik denk dat het allergrootste probleem is dat men niet goed leest!Ze lezen en reageren hopla erbovenop!
Zelf had ik dat van de week ook maar heb daarover mijn excuus gemaakt dat ik het te snel had gedaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 17:08
 
Ik weet dat ikzelf bijvoorbeeld stevig een standpunt kan brengen, of dat van anderen onderuit kan schoffelen, dus het zal wel weer over mij gaan... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laat ik ten eerste voorop stellen dat ik zelf probeer nooit de persoon of zijn/ haar situatie onderuit te halen.
Als die indruk soms gewekt word, dan hierbij mijn excuses.
Wat ik wel zal proberen is als iemand hier een dwaalidee, dwaalleer of gewoon idioterie uitkraamt, deze UITSPRAKEN onderuit te halen.
Dat is in mijn optiek iets heel anders dan op de persoon spelen.
Overigens zie ik het practisch nooit hier op het forum dat echt op de persoon word gespeeld.

Dit forum is geen halleluja-forum waarbij je op je bijdrage alleen maar fijne hartverwarmende ondersteunende reacties krijgt.
Als je daar op uit bent kun je je bijdragen beter reserveren voor de afdeling gedichten hier op t forum.
Daar krijg je heeeeel mooie reacties, wellicht dat ik die afdeling daarom vaak oversla en er zeer zelden reageer, ik hou niet van die mierzoete sinterklaasrijmsels.
En met dat laatste lever ik dus kritiek op de schrijfsels, niet op de schrijvers.
Mooi practijkvoorbeeldje toch? Coole smiley met zonnebril

Dus laat je niet weerhouden je mening op forum te zetten, we hebben dringend behoefte aan enigerlei verlichte geesten om dit kleine selecte cluppie forumnisten uit te breiden Verliefde smiley

Pieter, op dit forum mag je het zelfs met mij oneens zijn.. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 18:03
 
[quote =Pieter]Dit forum is geen halleluja-forum waarbij je op je bijdrage alleen maar fijne hartverwarmende ondersteunende reacties krijgt.
Als je daar op uit bent kun je je bijdragen beter reserveren voor de afdeling gedichten hier op t forum.
Daar krijg je heeeeel mooie reacties, wellicht dat ik die afdeling daarom vaak oversla en er zeer zelden reageer, ik hou niet van die mierzoete sinterklaasrijmsels.[/quote]

Jammer hoor Huilende smiley, smiley in tranen ik zwijmel altijd bij dit topic. Zo zie je maar weer... smaken verschillen......

Cootje die dit topic ook altijd overslaat..... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 18:27
 
MIEKE364 schreef:
er zijn weinig deelnemers op het forum die bereid zijn echt naar de ander te luisteren. Er wordt vaak rigoureus veroordeeld als iemand een stelling plaatst of een mening geeft waarmee men het niet eens is. Er wordt grof beledigd zonder gene, zonder excuus. Niet velen zijn bereid dit alles over zich heen te laten komen om hun mening of stelling te plaatsen. Daar is wat voor te zeggen. En dat is jammer, zoals Thomas terecht stelt. De kwaliteit van het forum dreigt daardoor snel beperkt te worden tot het niveau van de deelnemers die hun mening tot zaligmakend verheffen en niet bereid zijn respect te hebben voor mensen die een andere zijn toegedaan.


Ik denk dat we ook moeten oppassen niet de boodschapper van een ander te zijn/worden.....We zijn een site met volwassen mensen en ja, dan kan het dat je dingen hoort die je liever niet hoort vooral niet als ze over je eigen overtuiging gaan........Als iemand zijn zaken niet op het forum wil delen omdat hij/zij bang is afgebrand te worden, dan moet je dat gewoon niet doen....Maar dat zegt niets over de discussieform op het forum, het zegt wat over je eigen kwetsbaarheid........
Bang om gekwetst te worden in waar je voor staat of wat je ervaring was en dat wil je niet.......
Ik lees hier vrij vaak, men vind, anderen zeggen, ik heb gehoord dat.....dat zijn allemaal termen waar je niets mee kan en waar je ook niets mee moet willen.......
Ga niet gelijk van de slechte bedoelingen uit van degene die je commentaar geeft....diegene heeft gewoon een andere visie en beleving en dat is toch ook prima......Ik vind mijn yogales niet minder leuk omdat mensen op het forum het als occult omschrijven.......dat is hun mening, niet de mijne.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 19:03
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat we ook moeten oppassen niet de boodschapper van een ander te zijn/worden.....We zijn een site met volwassen mensen en ja, dan kan het dat je dingen hoort die je liever niet hoort vooral niet als ze over je eigen overtuiging gaan........Als iemand zijn zaken niet op het forum wil delen omdat hij/zij bang is afgebrand te worden, dan moet je dat gewoon niet doen....Maar dat zegt niets over de discussieform op het forum, het zegt wat over je eigen kwetsbaarheid........
Bang om gekwetst te worden in waar je voor staat of wat je ervaring was en dat wil je niet.......
Ik lees hier vrij vaak, men vind, anderen zeggen, ik heb gehoord dat.....dat zijn allemaal termen waar je niets mee kan en waar je ook niets mee moet willen.......
Ga niet gelijk van de slechte bedoelingen uit van degene die je commentaar geeft....diegene heeft gewoon een andere visie en beleving en dat is toch ook prima......Ik vind mijn yogales niet minder leuk omdat mensen op het forum het als occult omschrijven.......dat is hun mening, niet de mijne.....

helemaal mee eens!


Laatst aangepast door
COOTJE711
op donderdag 15 september 2011, 19:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 19:05
 
Eerlijk gezegd vind ik dat sommige mensen er bewust op uit zijn ruzie te zoeken. In negen van de tien gevallen negeer ik ze maar, maar een echte discussie is met hen niet te voeren. Ze hebben het zelf niet door, want ze leggen voortdurend de schuld bij anderen neer. Ze zoeken bewust de confrontatie op, lezen alleen dat wat ze uitkomt en klagen dat de sfeer zo slecht is.
Het forum is bedoeld om standpunten met elkaar uit te wisselen en niet op de man spelen. Helaas verwart men beide te vaak. Ik heb gemerkt, dat als je elkaar in het echt ontmoet, een heleboel van die tegenstellingen wegvallen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 21:56
 
FRANKT627 schreef:
Dit is natuurlijk goed nieuws Martin. Bidden kan nooit kwaad en is ook wel heel noodzakelijk. De kracht van het gebed is een vaststaand feit. In sommige gevallen dan toch. Ook de medische wereld is erg geevolueerd. Je hebt die operatie gehad en daar horen nadien ook medicijnen bij. Misschien neem je die nu nog wel. Hoe heb kan je dan het onderscheid wie wat gedaan heeft. Heeft het gebed genezing gebracht? Of waren het de dokters en de farmaceutisch wereld?

Hallo Frankt

Ik zal je zeggen dat ik in eerste instantie te horen kreeg dat ik geen uitzaaingen had maar ik kon ook niet geopereert worden vanwegen een icd maar omdat ik er op stond is het dan toch gebeurd en voordat dit ging gebeuren heb ik heel veel gebeden en in de kerk ben ik gezalft omdat het helemaal niet zeker was dat ik uit de operatie kamer zou komen maar door dat de gebeden zijn verhoort mag ik hier nog zijn al gaat het nu iets minder dan vroeger omdat je toch een deel van je long kwijt bent .
En ik moet je ook zeggen dat ik helemaal geen gemo of bestraling gehad heb en ook geen verdere medicijnen ik slik wel maar dat is voor mn hart en dat heb ik al 30 jaar dus is dat niet zo bijzonder vind ik.
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 22:19
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat we ook moeten oppassen niet de boodschapper van een ander te zijn/worden.....We zijn een site met volwassen mensen en ja, dan kan het dat je dingen hoort die je liever niet hoort vooral niet als ze over je eigen overtuiging gaan........Als iemand zijn zaken niet op het forum wil delen omdat hij/zij bang is afgebrand te worden, dan moet je dat gewoon niet doen....Maar dat zegt niets over de discussieform op het forum, het zegt wat over je eigen kwetsbaarheid........
Bang om gekwetst te worden in waar je voor staat of wat je ervaring was en dat wil je niet.......
Ik lees hier vrij vaak, men vind, anderen zeggen, ik heb gehoord dat.....dat zijn allemaal termen waar je niets mee kan en waar je ook niets mee moet willen.......
Ga niet gelijk van de slechte bedoelingen uit van degene die je commentaar geeft....diegene heeft gewoon een andere visie en beleving en dat is toch ook prima......Ik vind mijn yogales niet minder leuk omdat mensen op het forum het als occult omschrijven.......dat is hun mening, niet de mijne.....


Het gaat er niet om dat iemand bang zou zijn afgebrand te worden. Het gaat om de manier waarop hier vaak wordt gereageerd. Ook op een forum mag je verwachten dat er goede omgangsvormen zijn en dat verschillen van mening er mogen zijn, juist op een forum is evident.
Het gaat in dit stukje niet over yogales maar over hoe je hier als christenen met elkaar omgaat en met elkaars overtuigingen.
Het gaat mij hier niet om het feit dat mensen een verschillende visie hebben - hoe kan dat anders zijn? - het gaat mij erom hoe hier wordt gereageerd op stellingen en meningen; je kunt van elkaar van mening en visie verschillen - evident - daarom kan je nog wel op elkaar reageren met respect in plaats van met schelden, onzorgvuldig invullen, er van alles bijhalen wat nergens op slaat, beschuldigingen, zwartmakerijen. Dat is niet normale omgangsvormen hanteren en ik vind dat daar een lans voor gebroken mag worden; nogmaals ook op een forum mag je verwachten dat er respectvol met elkaar wordt omgegaan juist in die verscheidenheid van mening.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 22:52
 
PIETER649 schreef:
Ik weet dat ikzelf bijvoorbeeld stevig een standpunt kan brengen, of dat van anderen onderuit kan schoffelen, dus het zal wel weer over mij gaan... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laat ik ten eerste voorop stellen dat ik zelf probeer nooit de persoon of zijn/ haar situatie onderuit te halen.
Als die indruk soms gewekt word, dan hierbij mijn excuses.
Wat ik wel zal proberen is als iemand hier een dwaalidee, dwaalleer of gewoon idioterie uitkraamt, deze UITSPRAKEN onderuit te halen.
Dat is in mijn optiek iets heel anders dan op de persoon spelen.
Overigens zie ik het practisch nooit hier op het forum dat echt op de persoon word gespeeld.

Dit forum is geen halleluja-forum waarbij je op je bijdrage alleen maar fijne hartverwarmende ondersteunende reacties krijgt.
Als je daar op uit bent kun je je bijdragen beter reserveren voor de afdeling gedichten hier op t forum.
Daar krijg je heeeeel mooie reacties, wellicht dat ik die afdeling daarom vaak oversla en er zeer zelden reageer, ik hou niet van die mierzoete sinterklaasrijmsels.
En met dat laatste lever ik dus kritiek op de schrijfsels, niet op de schrijvers.
Mooi practijkvoorbeeldje toch? Coole smiley met zonnebril

Dus laat je niet weerhouden je mening op forum te zetten, we hebben dringend behoefte aan enigerlei verlichte geesten om dit kleine selecte cluppie forumnisten uit te breiden Verliefde smiley

Pieter, op dit forum mag je het zelfs met mij oneens zijn.. Knipoog smiley


Nou, Pieter, ik had jou niet in gedachten toen ik deze reactie schreef, helaaaaas. Jouw reacties vind ik niet storend wel getuigend van een goed gevoel voor humor en relativeringsvermogen en daar heb ik geen hekel aan. Ik ben het niet met je eens dat hier niet vaak op de man/vrouw wordt gespeeld. De manier waarop wordt gereageerd is vaak verre van kies en je kunt je aangevallen voelen omdat wat je poneert wordt aangevallen en niet zo zuinig ook.
Kritiek hebben op elkaars mening kan maar dan wel op een normale manier zoals je ook een gesprek face to face zou voeren met mensen die je familie niet zijn. In die omgang hou je over het algemeen ook nette manieren aan mag ik hopen.
Bij familie en vrienden zijn de meeste mensen wat losser en meer familiair.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 23:19
 
MIEKE364 schreef:
Het gaat er niet om dat iemand bang zou zijn afgebrand te worden. Het gaat om de manier waarop hier vaak wordt gereageerd. Ook op een forum mag je verwachten dat er goede omgangsvormen zijn en dat verschillen van mening er mogen zijn, juist op een forum is evident.
Het gaat in dit stukje niet over yogales maar over hoe je hier als christenen met elkaar omgaat en met elkaars overtuigingen.
Het gaat mij hier niet om het feit dat mensen een verschillende visie hebben - hoe kan dat anders zijn? - het gaat mij erom hoe hier wordt gereageerd op stellingen en meningen; je kunt van elkaar van mening en visie verschillen - evident - daarom kan je nog wel op elkaar reageren met respect in plaats van met schelden, onzorgvuldig invullen, er van alles bijhalen wat nergens op slaat, beschuldigingen, zwartmakerijen. Dat is niet normale omgangsvormen hanteren en ik vind dat daar een lans voor gebroken mag worden; nogmaals ook op een forum mag je verwachten dat er respectvol met elkaar wordt omgegaan juist in die verscheidenheid van mening.

Het ging mij ook niet om de yogales....en zo zie je maar weer hoe stukjes gelezen worden en hoe dat verkeerd opgevat kan worden.....
Als je hier wat neerzet kan het zijn-nogmaals- dat je dingen hoort die je liever niet wilt horen....Dat kan je dan ervaren als schelden en niet goed met elkaar om gaan.....blijft een persoonlijke beleving.....hoe dan ook en dat weet je zelf ook wel denk ik en dat probeerde ik duidelijk te maken, we hebben nu eenmaal niet dezelfde norm van respect en onzorgvuldig invullen......
En ik blijf er toch bij: het zegt ook wat over jezelf als je je dat aantrekt.......hier zitten nu eenmaal mensen van diverse pluimage en dta verander je niet.......en die kunnen je kwetsen met hun visies en uitlatingen die in jouw ogen erg onfatsoenlijk zijn.....Zij vertellen echter alleen hun mening.....en vinden jou visie weer onfatsoenlijk......Familie en vrienden kies je en hier moet je het toch met elkaar doen.....
Als je daar niet tegen kunt en het als kwetsend voor jezelf ervaart kan je inderdaad beter niet reageren.........
Ik vind jou misschien wel kort door de bocht en jij bent er van overtuigd dat je ook alleen je mening geeft en dat dat kan.........maar is dan de discussievorm verkeerd??????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 23:32
 
.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 18 september 2011, 11:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 23:37
 
WILLEMIJN232 schreef:
Het ging mij ook niet om de yogales....en zo zie je maar weer hoe stukjes gelezen worden en hoe dat verkeerd opgevat kan worden.....
Als je hier wat neerzet kan het zijn-nogmaals- dat je dingen hoort die je liever niet wilt horen....Dat kan je dan ervaren als schelden en niet goed met elkaar om gaan.....blijft een persoonlijke beleving.....hoe dan ook en dat weet je zelf ook wel denk ik en dat probeerde ik duidelijk te maken, we hebben nu eenmaal niet dezelfde norm van respect en onzorgvuldig invullen......
En ik blijf er toch bij: het zegt ook wat over jezelf als je je dat aantrekt.......hier zitten nu eenmaal mensen van diverse pluimage en dta verander je niet.......en die kunnen je kwetsen met hun visies en uitlatingen die in jouw ogen erg onfatsoenlijk zijn.....Zij vertellen echter alleen hun mening.....en vinden jou visie weer onfatsoenlijk......Familie en vrienden kies je en hier moet je het toch met elkaar doen.....
Als je daar niet tegen kunt en het als kwetsend voor jezelf ervaart kan je inderdaad beter niet reageren.........
Ik vind jou misschien wel kort door de bocht en jij bent er van overtuigd dat je ook alleen je mening geeft en dat dat kan.........maar is dan de discussievorm verkeerd??????


Het is helder, Willemijn, jouw kort door de bocht zijn of het mijne....over de vorm van discussiëren kan je ook oeverloos discussiëren...........

Hier kies je net zoals ergens anders op wie je reageert of niet.

En er is altijd nog zoiets als algemeen erkende omgangsvormen die je in je opvoeding leert, thuis en op school, ook als je je mening geeft en misschien juist dan wel, kan je die hanteren.

Als je in een winkel of in het verkeer, op je werk of waar dan ook onbeschoft wordt aangesproken ben je toch ook geneigd daar wat van te zeggen of laat je je gewoon willoos schofferen?

Je mag elkaar aanspreken op ongewenst gedrag en dat zou vaker moeten gebeuren, normvervaging neemt overal hand over hand toe.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 23:42
 
ANNETTE050 schreef:
Maar toch hoor ik wel eens reacties van cm-ers die het forum wel lezen en niet mee discussieren....zij verbazen zich erover hoe negatief er gereageerd kan worden! Dus dan gaat het niet om het geven van een andere mening ....maar dan wordt echt negatief reageren bedoeld....zoals soms idd met een groepje één mening (door een bepaalde persoon!) onderuitschoffelen. Dat wordt dus wel degelijk opgemerkt. Eén cm-er verzuchttte eens:...'Wat een site!'
Dat zijn reacties van cm-ers, die dit forum wel lezen maar er daarom niet over piekeren om mee te gaan discussieren op het forum. Jammer toch?
Niet iedereen is in de omstandigheid dat hij of zij het zich kan permiteren om op een openbaar forum afgebrand te worden. Dat heeft niets met kwetsbaarheid o.i.d. te maken (kan natuurlijk wel), maar meestal met gezond zelfrespect. (En een behoefte aan normaal met een ander een onderwerp uitspitten , waarover je je een mening wilt vormen)/


Maar nu heb je het weer over anderen......en als je wel commentaar op het forum hebt maar niet mee wil discussieren? Dan moet je ook geen commentaar hebben en het aan je voorbij laten gaan.....het is altijd makkelijk praten vanaf de zijlijn. En wat vind je afbranden? Dat iemand het totaal niet met je eens is en moeite heeft met jouw overtuiging en dat niet altijd even goed kan verwoorden? Ik denk dat we deze discussie wel een beetje moeten relativeren.........
Ik stoor mezelf nogal eens aan de term occult die hier te pas en te onpas wordt gebruikt maar dan denk ik maar, die ander vind dat inderdaad zo en vertelt zijn/haar mening......ik ga dan maar van het goede van de mens uit en denk dan maar dat het niet de bedoeling is om te kwetsen of te raken, alleen je visies liggen mijlenver uiteen.......


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op donderdag 15 september 2011, 23:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: donderdag 15 september 2011, 23:44
 
WILLEMIJN232 schreef:
Maar nu heb je het weer over anderen......en als je wel commentaar op het forum hebt maar niet mee wil discussieren? Dan moet je ook geen commentaar hebben en het aan je voorbij laten gaan.....het is altijd makkelijk praten vanaf de zijlijn. En wat vind je afbranden? Dat iemand het totaal niet met je eens is en moeite heeft met jouw overtuiging en dat niet altijd even goed kan verwoorden? Ik denk dat we deze discussie wel een beetje moeten relativeren.........

Verraste, verbaasde smiley Dit is de eerste keer dat 'k het over de andere cm-ers heb die niet meedoen op het forum, maar het wel lezen..... Verraste, verbaasde smiley

Deze discussie wordt nu omgevormd tot een cirkelredenatie, een vicieuze cirkel.
We zouden er zorg voor kunnen dragen, dat een openbaar forum van een christelijke site iets sprankelends uitstraalt. Dit forum is van cm en dus dient een ieder 'sociaal wenselijk' te reageren.
'k Sluit me verder aan bij de hierboven gegeven reactie van Mieke, beter kan ik het niet zeggen.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 16 september 2011, 11:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 00:05
 
WILLEMIJN232 schreef:
Maar nu heb je het weer over anderen......en als je wel commentaar op het forum hebt maar niet mee wil discussieren? Dan moet je ook geen commentaar hebben en het aan je voorbij laten gaan.....het is altijd makkelijk praten vanaf de zijlijn. En wat vind je afbranden? Dat iemand het totaal niet met je eens is en moeite heeft met jouw overtuiging en dat niet altijd even goed kan verwoorden? Ik denk dat we deze discussie wel een beetje moeten relativeren.........
Ik stoor mezelf nogal eens aan de term occult die hier te pas en te onpas wordt gebruikt maar dan denk ik maar, die ander vind dat inderdaad zo en vertelt zijn/haar mening......ik ga dan maar van het goede van de mens uit en denk dan maar dat het niet de bedoeling is om te kwetsen of te raken, alleen je visies liggen mijlenver uiteen.......

Ach, W-tje, ik denk dat ze gewoon een bende ja-knikkers willen. Gewoon het eens zijn met alle schrijfsels die er op het forum komen. Hoe ontwricht die schrijfsels ook zijn: gewoon ja-knikken. Het is dan ook meestal zo dat diegene die de goede zeden preken zelf wel eens serieus uit de bocht gaan. Er ontspruiten soms eigenaardig zaken in de mind van sommige die ze dan gaan verkondigen en dan moet daar ook maar niets over gezegd worden. Gewoon het forum opdoeken kan ook nog.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 08:49
 
ANNETTE050 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Dit is de eerste keer dat 'k het over anderen heb..... Verraste, verbaasde smiley

Deze discussie wordt nu omgevormd tot een cirkelredenatie, een vicieuze cirkel.
We moeten niet relativeren, maar er zorg voor dragen, dat een openbaar forum van een christelijke site iets sprankelends uitstraalt. Dit forum is van cm en dus dient een ieder 'sociaal wenselijk' te reageren.
'k Sluit me verder aan bij de hierboven gegeven reactie van Mieke, beter kan ik het niet zeggen.

Misschien alleen zoetsappige mierzoete gedichten noteren waar Pieter zo van houd?? Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 11:14
 
Het zal wel over mij gaan.

Kan je ook prive mail sturen, had ik iets kunnen uitleggen.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 7 oktober 2011, 17:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 11:35
 
SHANITA130 schreef:
Het zal wel over mij gaan.

Kan je ook prive mail sturen, had ik iets kunnen uitleggen.

Ik was één keer grof naar Roady. Ik weet niet welk onderwerp, want 'slapeloosheid' en 'gebedsgenezing zin of onzin', Liepen wat door elkaar volgens mij.

Roady had Het ergens over God als vader, en als het kind niet wil luisteren moet het maar voelen.

Tegen Erika, omdat ze niet kon slapen.

Dan gaat bij mij het alarm af. Want God dreigt niet. Je kan iets als je eraan toe bent. In dit geval slapen.

En hoe denk je dat dat is en voelt voor de mensen die als kind mishandeld zijn. en dat zijn en worden en steeds meer.
Dan zou je kunnen zeggen dat ik dat nu onderhand wel verwerkt heb.

Als iets heel ernstig is dan kán je dat niet eens in een leven verwerken.

Nu wordt er steeds, na aanleiding van Thomas, vaag over iemand anders gesproken, Die ander krijgt niet eens een prive bericht.

En...sociale omgangsvormen....in het echt zou ik zo niet reageren.

Misschien is Roady wel een heel tof iemand. Ik reageer derhalve niet op hem persoonlijk, ken hem niet, maar op een stukje. Wat bij mij even heel verkeerd terecht komt.

Ik zal opletten hoe ik de dingen zeg en breng, maar ik zal wel mijn mening blijven geven.

Zo lang je niet op de man speelt, Shanita, en dat heb ik bij jou niet gemerkt dat je dat deed, kan of mag je best een heftige discussie voeren. Als het een verbale discussie is kan het ook best zijn dat je je stem eens verheft en dat je lichaamstaal ook nog eens je heftigheid versterkt. Dat kan dan zo zijn bij de 2 partijen, de voor- en tegenstanders. Het heeft ook te maken met het temperament van de persoon. Daarom hoeft er niet direct aan vijandigheid of boosheid gedacht worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 11:42
 
COOTJE711 schreef:
Misschien alleen zoetsappige mierzoete gedichten noteren waar Pieter zo van houd?? Clown smiley

Wat let je.... Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 11:48
 
FRANKT627 schreef:
Zo lang je niet op de man speelt, Shanita, en dat heb ik bij jou niet gemerkt dat je dat deed, kan of mag je best een heftige discussie voeren. Als het een verbale discussie is kan het ook best zijn dat je je stem eens verheft en dat je lichaamstaal ook nog eens je heftigheid versterkt. Dat kan dan zo zijn bij de 2 partijen, de voor- en tegenstanders. Het heeft ook te maken met het temperament van de persoon. Daarom hoeft er niet direct aan vijandigheid of boosheid gedacht worden.

Ja Frank, dat weet ik dat ik dat niet deed.

Als ik een mailtje had gehad, had ik hetzelfde kunnen zetten wat ik hierboven schrijf.

Nu zitten er een paar te speculeren, en ik kan maar raden wie er wordt bedoeld en anderen ook.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 11:53
 
SHANITA130 schreef:
Ja Frank, dat weet ik dat ik dat niet deed.

Als ik een mailtje had gehad, had ik hetzelfde kunnen zetten wat ik hierboven schrijf.

Nu zitten er een paar te speculeren, en ik kan maar raden wie er wordt bedoeld en anderen ook.

verwijderd.


Laatst aangepast door
JOSINA022
op vrijdag 16 september 2011, 12:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 11:56
 
SHANITA130 schreef:
Ja Frank, dat weet ik dat ik dat niet deed.

Als ik een mailtje had gehad, had ik hetzelfde kunnen zetten wat ik hierboven schrijf.

Nu zitten er een paar te speculeren, en ik kan maar raden wie er wordt bedoeld en anderen ook.

Het is zonde van je tijd dat je zit te raden naar het wat en hoe van speculerende uitlatingen. Ze moeten dan maar op een beleefde manier duidelijk zijn. Zo kan diegene die aangesproken wordt er iets mee doen of ook niet.

We moeten ook wel nuchter genoeg kunnen zijn om zelf in te schatten of het over een algemene opmerking gaat of niet. Dan heb je natuurlijk ook nog mensen die het niet durven iemand bij naam te noemen of iemand in een mail iets duidelijks te maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 11:59
 
Voor alle helderheid: het gaat niet over jou, zeker niet over Pieter of over wie dan ook. Ik doel op twee dingen: het met een groepje systematisch negatief reageren op Chatuliem. Dat verziekt de discussie. Dat Chatuliem soms zijn opvattingen wat tactischer kan brengen, weet ik ook wel en verder zijn we het regelmatig oneens. Probeer eens tussen de regels te lezen wat de man echt bedoelt.

Waar het me vooral om gaat is dat het algemene klimaat dusdanig is dat potentiële nieuwe schrijvers hierdoor afgeschrikt worden en niet over een situatie die met iets gevoeligs als gebedsgenezing is, durven komen. Dat vanwege de angst afgebrand te worden. Het heeft mijns inziens weinig zin om te schrijven dat dit onzin is, want men voelt dit kennelijk zo. Ik vind dat het zo zou moeten zijn dat iedereen hier durft te schrijven wat hij vindt en kan zeggen waarom.

Overigens is het op CM nog wel eens erger geweest met als hoogtepunt iemand die belijdenis deed en dat niet durfde te vertellen vanwege de verwachte negatieve reacties. Als je de stap zet je volwassen te dopen of belijdenis te doen, zou dat hier vreugde moeten geven. Wie belijdenis doet en merkt dat een aantal mensen dusdanig over het Grote Gelijk meent te beschikken dat ze het recht denken te hebben de persoonlijke integriteit achter dat besluit in twijfel te trekken, dan zijn we op CM diep gezonken.

Accepteer gewoon dat we hier met diverse evangelische groepen en een breed scala aan protestanten zitten naast nog een enkele katholiek (gelukkig). Sommigen gaan na de bijeenkomst op zondagmorgen naar het voetbal kijken en anderen zitten de zondagrust zo radicaal mogelijk te houden. Ik doe geen van beide en dat kan ook. Dat is geen veroordeling, het is alleen mijn beleving niet om het op een van die twee manieren te doen.

Wat ik mij zorgen over maak is het klimaat waarin het gebeurt. En van verschuilen achter een derde is al helemaal geen sprake. Ik ben echt wel in staat datgene wat me bezighoudt naar voren te brengen. Maar wat eerlijke discussie waarbij mensen ook over wat gevoeliger liggende onderwerpen schrijven, kan geen kwaad. Dat bijt de lolonderwerpen, die van mij kunnen blijven, echt niet.

Thomas, als het om een persoon gaat, schrijf ik die persoonlijk een briefje.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 16 september 2011, 14:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 12:09
 
We hebben nu weer eens de etiquette op het forum besproken, en dat is niet slecht, en we proberen enkele misverstanden recht te trekken, wat op zich nog beter is. Ondertussen dwalen we af van het topic-onderwerp eigenlijk.

Zelf ben ik nogal terughoudend wat gebedsgenezingen betreft. Als ik het op televisie zie en dan aanschouw hoe theatraal het allemaal is denk ik steeds aan die film van de O-men en de Exorcist. Ik weet dat die films bestaan en ik heb ze bijna uitgekeken want ik moet eerlijk toegeven dat ik echt bang ben voor zo'n geestestoestanden. Dit heeft deels te maken met mijn verleden.

Wat ik me nu eigenlijk afvraag is of er mensen zijn die zonder enige medische tussenkomst genezen zijn door het gebed zoals hier op de topic bedoeld wordt. Let wel, ik spreek niet over een geestelijke rust die verkregen werd door gebed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 september 2011, 12:11
 
Quote:
THOMAS schreef: Voor alle helderheid: het gaat niet over jou, zeker niet over Pieter of over wie dan ook. Ik doel op twee dingen: het met een groepje systematisch negatief reageren op Chatuliem. Dat verziekt de discussie. Dat Chatuliem soms zijn opvattingen wat tactischer kan brengen, weet ik ook wel en verder zijn we het regelmatig oneens. Probeer eens tussen de regels te lezen wat de man echt bedoelt.

Waar het me vooral om gaat is dat het algemene klimaat dusdanig is dat potentiële nieuwe schrijvers hierdoor afgeschrikt worden en niet over een situatie die met iets gevoeligs als gebedsgenezing durven komen. Dat vanwege de angst afgebrand te worden. Het heeft mijns inziens weinig zin om te schrijven dat dit onzin is, want men voelt dit kennelijk zo. Ik vind dat het zo zou moeten zijn dat iedereen hier durft te schrijven wat hij vindt en kan zeggen waarom.

Overigens is het op CM nog wel eens erger geweest met als hoogtepunt iemand die belijdenis deed en dat niet durfde te vertellen vanwege de verwachte negatieve reacties. Als je de stap zet je volwassen te dopen of belijdenis te doen, zou dat hier vreugde moeten geven. Wie belijdenis doet en merkt dat een aantal mensen dusdanig over het Grote Gelijk meent te beschikken dat ze het recht denken te hebben de persoonlijke integriteit achter dat besluit in twijfel te trekken, dan zijn we op CM diep gezonken.

Accepteer gewoon dat we hier met diverse evangelische groepen en een breed scala aan protestanten zitten naast nog een enkele katholiek (gelukkig). Sommigen gaan na de bijeenkomst op zondagmorgen naar het voetbal kijken en anderen zitten de zondagrust zo radicaal mogelijk te houden. Ik doe geen van beide en dat kan ook. Dat is geen veroordeling, het is alleen mijn beleving niet.

Wat ik mij zorgen over maak is het klimaat waarin het gebeurt. En van verschuilen achter een derde is al helemaal geen sprake. Ik ben echt wel in staat datgene wat me bezighoudt naar voren te brengen. Maar wat eerlijke discussie waarbij mensen ook over wat gevoeliger liggende onderwerpen schrijven, kan geen kwaad. Dat bijt de lolonderwerpen, die van mij kunnen blijven, echt niet.

Thomas, als het om een persoon gaat, schrijf ik die persoonlijk een briefje.


Ach so ;)


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 16 september 2011, 12:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 13 Volgende
Pagina 3 van 13