ChristianMatch
 


Forum

Vergoeding homotherapie uit het ziekenfonds
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 10:07
 
MOMO697 schreef:
Geschokte, onthutste smiley
wat een felle reactie
Geschokte, onthutste smiley
waar heb ik dat aan te danken?
Geschokte, onthutste smiley

Wat is daar fel aan dan?
En noem ik een naam dan?
Het zijn gewoon feiten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 10:27
 
[quote=MOMO697]aangeboren? ja
afwijking? nee
tenzij je bedoeld een afwijking van het oorspronkelijke perfecte plaatje dat God voor ogen had.

daarom denk ik ook niet dat het aangeboren is...
door zondeval en het "ongelukkig" omgaan van elkaar, kom je gewoon tot afwijkend gedrag in tegenstelling zoals God het bedoeld had. dat versta ik ook uit het stuk van Romeinen 1. Zij hebben de heerlijkheid van de onvergankelijke God vervangen... Maar ik ben niet van mening dat dit stuk alleen van toepassing is op het homo's. Maar elke vorm van "onbedoeld" gedrag. ik geloof dat ieder mens die de Here niet zoekt, in zijn gebrokenheid blijft steken, daar zij zich niet richten op God zelf. Jammer dat menig christen denkt dat je hiermee alleen naar homofilie kan wijzen... wat met verslavingen en zoveel andere menselijke karaktertrekken die de Here als een gruwel ziet.
Ieder zoekt zijn eigen gebrokenheid om met God naar verandering te zoeken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 11:00
 
[quote=XABIA794]

Natuurlijk, we barsten allemaal van zonden en tekortkomingen, verslavingen is daar een van, en daar zijn er wat van.
En homofiel is er daar een van, misschien geen verslaving, maar wel een tekortkoming, of misschien wel een extra bijkomstigheid.
In ieder geval, mogen wij aan al onze bijkomstigheden toegeven, volgens de wetten der wereld wel, en die van de Bijbel dus niet.
Nu zijn er mensen in die Christelijke beleving, die van een extra bijkomstigheid last ervaren.
Mogen wij die helpen, ja die mogen wij helpen, mag dat vergoed worden, ja ik vind van wel, ook bij bovengenoemde instantie, ja ook bij die.
Waarom dan wel een onderzoek instellen, nah dat vind vooral de wereld, het is tenslotte van de zorgpremies die klauwen met geld kosten.
Waarom dan nooit een onderzoek instellen, bij wereldse praktijken zoals ombouwen.
Daar ken ik een aantal van die weer terug gebouwd moeten worden, althans dat willen ze.
Die kunnen het geestelijk toch niet aan, maar oke, das van de wereld, dan mag het, zonder vooronderzoek.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 11:30
 
niemand die geboren word is in perfecte staat.
ik niet, jij niet
homo's niet, hetero's niet.

er is er maar 1 die in perfecte staat geboren werd en dat is Jezus.

je bent zoals je geboren wordt en daarna maak je keuzes in je leven.

je geaardheid is geen keuze

ook al denken veel mensen van wel

als je moeite hebt met wie je bent, heb je recht op hulp, dus van mij mag het er in blijven
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LENYH959





Berichten: 10

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 18:04
 
MOMO697 schreef:
niemand die geboren word is in perfecte staat.
ik niet, jij niet
homo's niet, hetero's niet.

er is er maar 1 die in perfecte staat geboren werd en dat is Jezus.

je bent zoals je geboren wordt en daarna maak je keuzes in je leven.

je geaardheid is geen keuze

ook al denken veel mensen van wel

als je moeite hebt met wie je bent, heb je recht op hulp, dus van mij mag het er in blijven
Helemaal mee eens,mooi gezegd.

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DEREK214





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 21:02
 
Tja er zijn zoveel therapie vormen die een wassen neus zijn of zelfs gevaarlijk, heel veel alternatieve therapie kan ondergaan worden met dekking door de verzekering,
kijk de Bijbel is duidelijk hierover, misschien moet je aan God vragen dat Jezus je vergeeft en je niet langer aan die lusten over gegeven bent, maar willen ze dat echt God doorziet onze motivatie glashelder,
daarnaast zou je beter kunnen kijken naar wat er jou toedreef inmoreel gedrag te vertonen, wellicht is er ook sprake van verwonding..dan is en therapie op zijn plaats ik adviseer gewoon een christelijke psycholoog die ECHT christen is, krijg je alsnog vergoeding.
Maar het is geen ziekte, maar vaak een keuze, God manier van omgaan met jou, je tegen je eigen lichaam zondigt, maar dat er er een verandering moet komen is wel duidelijk, buiten de stad zullen zijn:

Romeinen 1:
24 Daarom heeft God hen in hun hartstochten overgegeven aan onreinheid, zodat bij hen het lichaam onteerd wordt[/b]. 25 Zij immers hadden de waarheid Gods vervangen door de leugen en het schepsel vereerd en gediend boven de Schepper, die te prijzen is tot in eeuwigheid. Amen. 26 Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. 27 Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende.


1 Kor 6,10
Dwaalt niet! Hoereerders, afgodendienaars, overspelers, schandjongens, knapenschenders, dieven, geldgierigen, dronkaards, lasteraars of oplichters, zullen het Koninkrijk Gods niet beërven.



Lijkt me helder... bekeer alvorens gij therapie ontvangt ... maar het komt wel voor ook bij geliefden van God (? , beetje vraagteken deze vers):
2 Sam 1:Je was mij zeer lief;
je liefde was mij wonderlijker dan de liefde van vrouwen.

Maar goed laten wij niet oordelen, een ieder dealt er wel zelf mee, het is hem en God....maar er zijn zoveel maffe therapie-en..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 21:13
 
2 Sam 1:Je was mij zeer lief;
je liefde was mij wonderlijker dan de liefde van vrouwen



een hechte vriendschap is ook een vorm van liefde, derek!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697





Berichten: 772

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 22:06
 
[quote=DEREK214]Tja er zijn zoveel therapie vormen die een wassen neus zijn of zelfs gevaarlijk, heel veel alternatieve therapie kan ondergaan worden met dekking door de verzekering,
kijk de Bijbel is duidelijk hierover, misschien moet je aan God vragen dat Jezus je vergeeft en je niet langer aan die lusten over gegeven bent, maar willen ze dat echt God doorziet onze motivatie glashelder,
daarnaast zou je beter kunnen kijken naar wat er jou toedreef inmoreel gedrag te vertonen, wellicht is er ook sprake van verwonding..dan is en therapie op zijn plaats ik adviseer gewoon een christelijke psycholoog die ECHT christen is, krijg je alsnog vergoeding.
Maar het is geen ziekte, maar vaak een keuze, quote]

Het is geen keuze !!!
Het gaat niet om de lusten !!!
Het is wie je bent !!!

k Wil het er wel inrammen maar denk niet dat dat helpt ... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 17:52
 
Uit het onderzoek van de inspectie naar deze therapie gegeven door Different is gebleken dat het NIET gaat om het genezen maar om ondersteuning in het omgaan met/leren leven met!

Different (en dus ook Tot Heil des volks) doet dus niets verkeerd en vergoeding mag niet ingetrokken worden!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 18:53
 
JOSINA022 schreef:
Uit het onderzoek van de inspectie naar deze therapie gegeven door Different is gebleken dat het NIET gaat om het genezen maar om ondersteuning in het omgaan met/leren leven met!

Different (en dus ook Tot Heil des volks) doet dus niets verkeerd en vergoeding mag niet ingetrokken worden!

Als het ter ondersteuning is heb ik er totaal niks op tegen.
HEt is dus gewoon een soort psychische ondersteuning en die gun ik ze,
of je nu homo ben of wat dan ook iedereen heeft recht op psychische hulpverlening!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 18:54
 
ERIKA129 schreef:
Als het ter ondersteuning is heb ik er totaal niks op tegen.
HEt is dus gewoon een soort psychische ondersteuning en die gun ik ze,
of je nu homo ben of wat dan ook iedereen heeft recht op psychische hulpverlening!

Helemaal mee eens hoor!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIN695





Berichten: 868

BerichtGeplaatst: woensdag 1 februari 2012, 22:02
 
[quote=LENYH959]

Hallo Lenyh
Bedankt dat je het anders ziet gelukkig.
Sjalom.
Martin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RONNY104





Berichten: 63

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 februari 2012, 16:46
 
binnen 1 week was al gebleken dat er geen sprake was van welk form van onderdrukken van welke gevoelens dan ook,wat gaan jullie nu doen jullie
berichten aanpassen.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 februari 2012, 17:07
 
RONNY104 schreef:
binnen 1 week was al gebleken dat er geen sprake was van welk form van onderdrukken van welke gevoelens dan ook,wat gaan jullie nu doen jullie
berichten aanpassen.....

hoezo? het gaat om begeleiding, niet onderdrukking? over welke berichten heb je het?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 februari 2012, 17:19
 
Erg kort door de bocht om te roepen dat alles nu heel fijn in orde is.......
Waarom zou ik MIJN mening moeten aanpassen omdat JIJ er anders over denkt Ronny?

Uit Trouw:
Different, zorginstelling voor christenhomo's in de knel, moet voor 13 maart aangeven hoe bij de behandeling de diagnose wordt gesteld en wat het doel van de hulpverlening is. Ook moet Different eerlijke voorlichting geven, schrijft de Inspectie voor de Gezondheidszorg in haar rapport dat woensdag is gepubliceerd.

Gealarmeerd door berichtgeving over Different in Trouw en van de NOS is de inspectie op bezoek gegaan bij deze hulporganisatie. Different hoort bij Stichting Tot Heil des Volks. Deze stichting wijst op bijbelse gronden gepraktiseerde homoseksualiteit af.

Inhoud en aard behandeling
Deze visie, schrijft de inspectie, heeft invloed op inhoud en aard van de behandeling. Volgens de inspectie kan Different er niet van worden beticht homoseksualiteit te willen behandelen of te willen genezen. De inspectie laat zich er niet over uit of cliënten hun gevoelens moeten onderdrukken als onderdeel van een behandeling bij Different.

Wel stelt de inspectie vast dat er bij Different geen sprake is van het gedegen stellen van een diagnose. Er is wel een psychiater bij de organisatie aanwezig, maar die schiet tekort, aldus de inspectie.

Ambivalente gevoelens
Different zelf zegt zich te richten op homo's met een christelijke achtergrond die 'ambivalente gevoelens' hebben door hun geaardheid. Soms zijn ze ook depressief, maar personeel van Different schrijft zelden medicijnen voor. Ook de psychiater niet en de verpleegkundige evenmin, stelt de inspectie met verbazing
vast.

"Ambivalente gevoelens zijn een uiterst magere grond voor een behandeling", zegt psycholoog Jan Derksen, van de Radboud Universiteit Nijmegen. "Je kunt ze niet aanmerken als symptoom, als diagnose of als stoornis. Zelfs niet als lijden. Iedereen heeft wel ambivalente gevoelens. Het is geen afwijking."

Psychiater
Different biedt naar eigen zeggen geen therapie, maar wel hulpverlening. "Een vage term", meent Derksen. "Daarvoor is geen psychiater nodig. De vraag is wat een psychiater doet bij een zorginstelling die geen psychiatrische diagnoses stelt."

De inspectie roept Different op, 'eerlijke voorlichting' te geven over het zorgaanbod en resultaten op langere termijn. Derksen: "Dat zou geen issue mogen zijn. Bij zorg past geen oneerlijkheid. Het is buitengewoon triest dat dit met name genoemd wordt."

Zorgverzekeraars vergoeden behandeling bij Different, omdat de organisatie is aangesloten bij Europsyche, een erkende GGZ-instelling. De inspectie had nog niet eerder onderzoek gedaan bij Different.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 februari 2012, 17:44
 
RONNY104 schreef:
binnen 1 week was al gebleken dat er geen sprake was van welk form van onderdrukken van welke gevoelens dan ook,wat gaan jullie nu doen jullie
berichten aanpassen.....


In geen geval, lees het rapport maar eens. Feitelijk is het niet zo positief. Kwakzalverij is erg maar om dan ook nog naar het Christendom te verwijzen is om je voor te schamen. Er is een psychiater maar die faalt. Ik schaam me niet voor het Christendom maar wel voor dit soort interpretaties die feitelijk Christenen met homofiele aanleg buiten het heil plaatsen. Draai hun opvatting eens om: Stel je voor dat je binnen een huwelijksrelatie met het eigen geslacht praktizerende homo zou moeten worden om Christen te kunnen zijn en dat je wordt duidelijk gemaakt dat jouw heterogevoelens als zondig gezien moeten worden.

Thomas, je moet als christelijke organisatie niet eerst de hemel beloven en daarna met de hel dreigen.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 3 februari 2012, 18:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RONNY104





Berichten: 63

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 februari 2012, 19:20
 
ik heb zelf begrepen via de nos dat er geen sprake is van het onderdrukken van gevoelens,de minister heeft zelfs hierover haar excuses aangeboden
omdat zij te snel haar conclusies trok?mocht het zo zijn dat naar aanleiding van het onderzoek andere zaken aan het licht kwam dat kan ,maar staat verder los van waar het hierover gaat,denk ik.
Mocht het al zo zijn dat dat allemaal waar is dan is het vaag dat dit nog niet eerder boven water is gekomen.....die stichting bestaat al vanaf 1979 als ik het goed heb.We hebben de overheid om hier toezicht op te houden....dit is weer zo een geval als zo vaak dat burgers aan de bel moeten trekken en
de politiek een schop onder hun hol moeten geven of ze alsjeblieft hun werk willen doen.

dit is van 31 januari
http://www.skipr.nl/actueel/id9987-commotie-rond-anti-homotherapie-prematuur.html
volgens mijn ging hier de topic over....
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3147962/2012/01/31/Schippers-Geen-christelijke-homotherapie-bij-Different.dhtml
topic
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=2569&start=0


Laatst aangepast door
RONNY104
op vrijdag 3 februari 2012, 19:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 februari 2012, 19:24
 
RONNY104 schreef:
welk rapport heb je misschien een link?
ik heb zelf begrepen via de nos dat er geen sprake is van het onderdrukken van gevoelens,de minister heeft zelfs hierover haar excuses aangeboden
omdat zij te snel haar conclusies trok?mocht het zo zijn dat naar aanleiding van het onderzoek andere zaken aan het licht kwam dat kan ,maar staat verder los van waar het hierover gaat,denk ik.

ik begrijp echt de link niet naar de geplaatste berichten die zouden moeten veranderen ???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
RONNY104





Berichten: 63

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 februari 2012, 19:33
 
moeten,...zal speciaal voor jouw de volgende keer een vraagteken plaatsen.

Laatst aangepast door
RONNY104
op vrijdag 3 februari 2012, 19:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 februari 2012, 20:27
 
RONNY104 schreef:
moeten,...zal speciaal voor jouw de volgende keer een vraagteken plaatsen.

sorry voor de verkeerde woordkeuze... ik vroeg het gewoon uit belangstelling omdat ik jou vraag niet begreep...
Ik begrijp dat de bijdrages niet zouden kloppen?
Bedoel je dan bij het werk van different of over de subsidie van jullie regering aan different?


Laatst aangepast door
XABIA794
op vrijdag 3 februari 2012, 20:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
Pagina 4 van 4