ChristianMatch
 


Forum

spreuken
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
MARRY942





Berichten: 1117

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 12:59
 
Spreuken....

Op mijn bijbelstudiegroepje zijn we bezig met spreuken.....nooit geweten dat het me zoveel zou doen.....momenteel :houdt uw tong in toom......
En alles wat je kan veroorzaken als je kwaad van iemand spreekt....de gevolgen zijn vaak desastreus, kunnen zelfs tot zelfmoord leiden heb ik begrepen.....Ik zelf ben twee keer gescheiden....ook ik heb dit alles ervaren....mensen zijn vaak zo ondoordacht en hard Zelf betrap ik me er ook wel eens op dat ik negatieve informatie doorgeef over iemand...achteraf hebbie dr spijt van....maar dan is het kwaad al geschied...
Wat was die Salomo een wijs man! Ik bid elke dag om zijn wijsheid!
Zo...dat wou ik effe kwijt.... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 13:49
 
MARRY942 schreef:
Spreuken....

Op mijn bijbelstudiegroepje zijn we bezig met spreuken.....nooit geweten dat het me zoveel zou doen.....momenteel :houdt uw tong in toom......
En alles wat je kan veroorzaken als je kwaad van iemand spreekt....de gevolgen zijn vaak desastreus, kunnen zelfs tot zelfmoord leiden heb ik begrepen.....Ik zelf ben twee keer gescheiden....ook ik heb dit alles ervaren....mensen zijn vaak zo ondoordacht en hard Zelf betrap ik me er ook wel eens op dat ik negatieve informatie doorgeef over iemand...achteraf hebbie dr spijt van....maar dan is het kwaad al geschied...
Wat was die Salomo een wijs man! Ik bid elke dag om zijn wijsheid!
Zo...dat wou ik effe kwijt.... Lachende smiley


Houd uw tong in toom is een pittige spreuk Marry. Ik denk dat iedereen deze wel ter harte mag nemen , maar dat juist deze spreuk ook een heel moeilijke is om jezelf aan te houden. Een fout woord is zo gezegd, maar terugdraaien kun je een woord nooit meer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIEKE000





Berichten: 78

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 14:07
 
Deze bijbel-tekst vind ik ook zo mooi:

Spreuken 30 : 7-9

Twee dingen vraag/bid ik U, gun ze me zolang ik leef. Houd me ver van leugen en bedrog. Maak me niet arm, maar ook niet rijk, voed me slechts met wat ik nodig heb. Want als ik rijk zou zijn, zou ik U wellicht verloochenen, zou ik kunnen zeggen: Wie is de HEERE ? En als ik arm zou zijn, zou ik stelen en de naam van mijn God te schande maken.


Laatst aangepast door
LIEKE000
op maandag 30 januari 2012, 15:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 15:18
 
dat is het gebed van jabes toch, lieke?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIEKE000





Berichten: 78

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 15:49
 
Weet ik niet!!..Hannah

Ik kreeg deze tekst op mijn 'DAGELIJKS WOORD' via mijn lap-top.

'k Ben niet zo bijbeltekstvast, in die zin.... dat ik WEL weet dat het in mijn Bijbel staat, maar waar en in welke context...ben ik jammer genoeg gauw weer kwijt!!


Laatst aangepast door
LIEKE000
op maandag 30 januari 2012, 16:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 15:50
 
HANNAH810 schreef:
dat is het gebed van jabes toch, lieke?


Het gebed van Jabes -- 1 Kronieken 4:10

Jabes nu riep de God van Israël aan met de woorden: Wil mij toch overvloedig zegenen en mijn gebied vergroten; laat uw hand met mij zijn; weer van mij het kwade, zodat mij geen smart treft! En God schonk wat hij had gevraagd. (NBG)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 17:31
 
MARRY942 schreef:
Spreuken....

Op mijn bijbelstudiegroepje zijn we bezig met spreuken.....nooit geweten dat het me zoveel zou doen.....momenteel :houdt uw tong in toom......
En alles wat je kan veroorzaken als je kwaad van iemand spreekt....de gevolgen zijn vaak desastreus, kunnen zelfs tot zelfmoord leiden heb ik begrepen.....Ik zelf ben twee keer gescheiden....ook ik heb dit alles ervaren....mensen zijn vaak zo ondoordacht en hard Zelf betrap ik me er ook wel eens op dat ik negatieve informatie doorgeef over iemand...achteraf hebbie dr spijt van....maar dan is het kwaad al geschied...
Wat was die Salomo een wijs man! Ik bid elke dag om zijn wijsheid!
Zo...dat wou ik effe kwijt.... Lachende smiley

Voor de wijsheid te bidden is niet nodig...want die heeft iedereen al.... Je hebt het gelezen.... Dus het Woord van God is de wijsheid welke iedereen heeft ontvangen...


Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 30 januari 2012, 17:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARRY942





Berichten: 1117

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 17:38
 
JOLAN931 schreef:
Houd uw tong in toom is een pittige spreuk Marry. Ik denk dat iedereen deze wel ter harte mag nemen , maar dat juist deze spreuk ook een heel moeilijke is om jezelf aan te houden. Een fout woord is zo gezegd, maar terugdraaien kun je een woord nooit meer

Dat klopt inderdaad Jolan, ik bid elke dag of God (óók míjn!) tong in toom wil houden. En van terugdraaien is inderdaad geen sprake....dan is het kwaad, het onheil of de verwoesting al geschied he.... Verlegen lachende smiley Meestal met grotere gevolgen dan de spreker vermoedt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 17:56
 
MARRY942 schreef:
Dat klopt inderdaad Jolan, ik bid elke dag of God (óók míjn!) tong in toom wil houden.

Wat als je wel kwaad spreekt dan??? Heeft God je dan niet gehoord???
De tong hebben wij als mens zelf in de hand.... De Heer leert ons in de bijbel hoe we dat kunnen doen. (hoe en wat).

God is niet verantwoordelijk voor onze tong.


Jacobus zegt dit erover:

Jacobus 1:26 Indien iemand onder u dunkt, dat hij religieus is, en hij zijn tong niet in toom houdt, maar zijn hart verleidt, deze religie is ijdel.


Het antwoordt wat Jacobus op je gebed zegt is:

Jacobus 1:21 Daarom, afgelegd hebbende alle vuiligheid en overvloed van boosheid, ontvangt met zachtmoedigheid het Woord, dat in u geplant wordt, hetwelk uw zielen kan zaligmaken.
1:22 En zijt daders des Woords, en niet alleen hoorders, uzelven met valse overlegging bedriegende.

Wow de antwoorden zijn al gegeven, je hebt het in je hand.


Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 30 januari 2012, 18:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARRY942





Berichten: 1117

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 18:58
 
MAR907 schreef:
Wat als je wel kwaad spreekt dan??? Heeft God je dan niet gehoord???
De tong hebben wij als mens zelf in de hand.... De Heer leert ons in de bijbel hoe we dat kunnen doen. (hoe en wat).

God is niet verantwoordelijk voor onze tong.


Jacobus zegt dit erover:

Jacobus 1:26 Indien iemand onder u dunkt, dat hij religieus is, en hij zijn tong niet in toom houdt, maar zijn hart verleidt, deze religie is ijdel.


Het antwoordt wat Jacobus op je gebed zegt is:

Jacobus 1:21 Daarom, afgelegd hebbende alle vuiligheid en overvloed van boosheid, ontvangt met zachtmoedigheid het Woord, dat in u geplant wordt, hetwelk uw zielen kan zaligmaken.
1:22 En zijt daders des Woords, en niet alleen hoorders, uzelven met valse overlegging bedriegende.

Wow de antwoorden zijn al gegeven, je hebt het in je hand.

Nou Mar, zo simpel als jij het stelt is het niet....heb ik ervaren in het leven..ben je familie van Salomo?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907





Berichten: 1391

BerichtGeplaatst: maandag 30 januari 2012, 21:01
 
MARRY942 schreef:
Nou Mar, zo simpel als jij het stelt is het niet....heb ik ervaren in het leven..ben je familie van Salomo?

Geen familie van Salamo, wel een kind van de Heer.
Is het zo simmpel?? Ja, want er staat zo beschreven.....
Dat is wat de Here Jeus de mensen leerde, het gloof.
Wat doet het?? Het haalt het vleselijk denken bij de mensen weg.
Het denken vanuit je ikje in het verleden dat duister is, haalt Hij weg en leert de mens om naar de toekomst te leven, een levenswandel met God te lopen.
Geeft dat rust? ja, de Heer zegt immers mijn juk is zacht en mijn last is ligt.

Mat_11:29 Neemt Mijn juk op u, en leert van Mij, dat Ik zachtmoedig ben en nederig van hart; en gij zult rust vinden voor uw zielen.

Zo simpel allemaal, maar de ikje van ons (welke zich geweldig vind) loopt vaak voor de Heer inplaats van achter Hem.


Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 30 januari 2012, 21:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: woensdag 1 februari 2012, 11:05
 
MARRY942 schreef:
Spreuken....

Op mijn bijbelstudiegroepje zijn we bezig met spreuken.....nooit geweten dat het me zoveel zou doen.....momenteel :houdt uw tong in toom......
En alles wat je kan veroorzaken als je kwaad van iemand spreekt....de gevolgen zijn vaak desastreus, kunnen zelfs tot zelfmoord leiden heb ik begrepen.....Ik zelf ben twee keer gescheiden....ook ik heb dit alles ervaren....mensen zijn vaak zo ondoordacht en hard Zelf betrap ik me er ook wel eens op dat ik negatieve informatie doorgeef over iemand...achteraf hebbie dr spijt van....maar dan is het kwaad al geschied...
Wat was die Salomo een wijs man! Ik bid elke dag om zijn wijsheid!
Zo...dat wou ik effe kwijt.... Lachende smiley

zet Heer een wacht voor mijne lippen
behoed de deuren van mij mond
opdat ik niet tergene stond
iets onbedachtzaams laat ontglippen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIEKE000





Berichten: 78

BerichtGeplaatst: woensdag 1 februari 2012, 11:38
 
Deze tekst dan, van vandaag op het 'Dagelijks woord"
.....SPREUKEN 25 : 28


Iemand zonder zelfbeheersing is als een stad waarvan de muur is geslecht......

Sterke zinnen/woorden staan er ook in SPREUKEN.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: woensdag 1 februari 2012, 12:21
 
DJES101 schreef:
zet Heer een wacht voor mijne lippen
behoed de deuren van mij mond
opdat ik niet tergene stond
iets onbedachtzaams laat ontglippen
(Psalm 141:3-4)

In de Willibrord vertaling klinkt het zo:

Stel, Heer een wacht voor mijn mond, bewaak de deur mijner lippen,
en hoed mijn hart voor de verleiding het kwade spel mee te spelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Pagina 1 van 1