ChristianMatch
 


Forum

gebed voor Prins Friso en familie
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 februari 2012, 15:51
 
Vandaag is Prins Friso bedolven geweest onder een lawine. Hij is eronder vandaan gered, gereamineerd en naar het ziekenhuis gebracht.
Toestand is nog zeer kritiek.

Het lijkt mij goed om aan hem, zijn gezin en de rest van de familie te denken in gebed!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 februari 2012, 16:13
 
zo

Laatst aangepast door
FRANKT627
op vrijdag 17 februari 2012, 16:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 februari 2012, 16:34
 
FRANKT627 schreef:
Blijkbaar was hij op een piste waar hij niet mocht komen...misschien kunnen we dan ook bieden voor meer verstand en minder eigenwijsheid...

De herhaling van 'Paul en Witteman' zal ik maar op uitzendig gemist bekijken want nu heeft de NOS weer 'spectaculair nieuws' dat hoognodig moet uitgezonden worden...



Ik heb echt helemaal niets met het nederlandse koningshuis, maar klagen in een gebedstopic dat je tvprogramma niet doorgaat omdat er iemand in kritieke toestand in het ziekenhuis ligt gaat me toch echt ff te ver Frank.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 februari 2012, 16:40
 
ANNETTE792 schreef:
Ik heb echt helemaal niets met het nederlandse koningshuis, maar klagen in een gebedstopic dat je tvprogramma niet doorgaat omdat er iemand in kritieke toestand in het ziekenhuis ligt gaat me toch echt ff te ver Frank.

voila


Laatst aangepast door
FRANKT627
op vrijdag 17 februari 2012, 16:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 februari 2012, 16:46
 
FRANKT627 schreef:
Ik klaag echt niet want ik zei toch er nog andere mogelijkheden zijn om het programma te zien.


T is meer dat je uberhaupt de opmerking plaatst Frank.
Dit is een gebedstopic, Josina vroeg om gebed, niet om onze mening.
En dan vind ik jou opmerkingen nogal respectloos, het gaat hier wel over het leven van een man met een vrouw en 2 (?) kleine kinderen, daar ga je geen eigen schuld, dikke schuld opmerkingen onderzetten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 februari 2012, 17:06
 
JOSINA022 schreef:
Vandaag is Prins Friso bedolven geweest onder een lawine. Hij is eronder vandaan gered, gereamineerd en naar het ziekenhuis gebracht.
Toestand is nog zeer kritiek.

Het lijkt mij goed om aan hem, zijn gezin en de rest van de familie te denken in gebed!

Erg..........tuurlijk doe ik dat.


Laatst aangepast door
LEANNE226
op vrijdag 17 februari 2012, 17:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 februari 2012, 17:14
 
Als jij het nu eens was Frank...en iemand zou vragen voor een gebed???

En inderdaad...het IS erg...wie het dan ook overkomt..
Mooi als we aan elkaar denken...en bidden....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 14:24
 
JOSINA022 schreef:
Vandaag is Prins Friso bedolven geweest onder een lawine. Hij is eronder vandaan gered, gereamineerd en naar het ziekenhuis gebracht.
Toestand is nog zeer kritiek.

Het lijkt mij goed om aan hem, zijn gezin en de rest van de familie te denken in gebed!


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 20 februari 2012, 19:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 14:29
 
ANNETTE050 schreef:
sorry hoor, maar het is één grote Bilderbergerskliek.....ze kiezen zelf tegen God

Verdienen ze daarom maar minder ons gebed?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 14:32
 
JOSINA022 schreef:
Verdienen ze daarom maar minder ons gebed?

Denk eerder des te meer....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 14:33
 
ANNETTE792 schreef:
Denk eerder des te meer....

Idd!

En daarbij: wie zegt dat ze God de rug toegekeerd hebben? Wij kunnen toch niet in hun hart kijken?


Laatst aangepast door
JOSINA022
op zaterdag 18 februari 2012, 14:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 14:37
 
ANNETTE050 schreef:
sorry hoor, maar het is één grote Bilderbergerskliek.....ze kiezen zelf tegen God



We kunnen bidden dat ze een ander inzicht krijgen, en zich weer keren tot God.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 14:54
 
De Bilderberggroep is een club van mensen met veel geld en invloed. Ik vind het wat ver gaan om mensen op basis van het lidmaatschap van een dergelijke club te beoordelen dat hun geloof niet in orde zou zijn. Het is niet aan ons om daarover te oordelen. Dan kun je wel bij meer clubs bedenkingen hebben. In mijn jonge jaren had je er nog discussie over dat een kerklid zich bij de VVD of de PVDA aansloot en dus niet bij de ARP of CHU , zoals het als christen kennelijk hoorde. Die tijd hebben we gelukkig gehad.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 16:38
 
JOSINA022 schreef:
Idd!

En daarbij: wie zegt dat ze God de rug toegekeerd hebben? Wij kunnen toch niet in hun hart kijken?

Is het zo wie zo slecht om voor iemand te bidden?
Christen of niet, ieder mens verdient gebed en daarbij mag je idd bidden of ze de Heere weer willen toelaten mochten ze Hem idd de rug hebben toegekeerd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 17:00
 
ANNETTE792 schreef:
T is meer dat je uberhaupt de opmerking plaatst Frank.
Dit is een gebedstopic, Josina vroeg om gebed, niet om onze mening.
En dan vind ik jou opmerkingen nogal respectloos, het gaat hier wel over het leven van een man met een vrouw en 2 (?) kleine kinderen, daar ga je geen eigen schuld, dikke schuld opmerkingen onderzetten.

Waarom zoveel heibel om iemand die iid door roekeloosheid en overmoed in de problemen is geraakt, toevallig bekend, rijke man, veel status,
uit het koningshuis gezet door een CDA premier,
vrouw betrokken bij de Bilderbergers (satanisten),
What's the problem, de man heeft de beste dokters...broerlief kan met een privévliegtuig naar hem toe....alleen omdat hij beroemd is?
waarom geen gebedsoproep voor een straatkind in Afrika of India
Waarom geen oproep voor jonge moeders in Israel die dag in dag uit moeten leven met de dreiging van een atoomoorlog?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 17:08
 
ANNETTE050 schreef:
Waarom zoveel heibel om iemand die iid door roekeloosheid en overmoed in de problemen is geraakt, toevallig bekend, rijke man, veel status,
uit het koningshuis gezet door een CDA premier,
vrouw betrokken bij de Bilderbergers (satanisten),
What's the problem, de man heeft de beste dokters...broerlief kan met een privévliegtuig naar hem toe....alleen omdat hij beroemd is?
waarom geen gebedsoproep voor een straatkind in Afrika of India
Waarom geen oproep voor jonge moeders in Israel die dag in dag uit moeten leven met de dreiging van een atoomoorlog?


Eh hij is er niet uitgezet uit het koningshuis, hij wist wat de consequenties waren van een niet door het perlement goed gekeurd huwelijk.
En die consequentie is: geen lid meer van het koninklijk huis.
Dus hij is er niet uit gezet.
En de rest van je opmerkingen raken nog kant nog wal.


En we kunnen bidden voor iedereen, die moeite heeft, die ziek is en van God is afgedwaald.
En ieder mens neemt risico's in zijn leven en moet leven met de consequenties ervan.
En ook voor die mensen kan gebed nuttig zijn.


Dan stop ik ook maar met bidden voor mijn moeder omdat zij lid is van een andere kerk.
En mijn jongste zusje weer van een hele andere kerk.
En ik stop maar met bidden voor mijn oudste zus die helemaal niet geloofd....

Ik heb nergens gelezen dat de koninklijke familie zich bij de satanskerk hebben aangesloten.


Laatst aangepast door
MARISKA601
op zaterdag 18 februari 2012, 17:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 17:18
 
ANNETTE050 schreef:
Waarom zoveel heibel om iemand die iid door roekeloosheid en overmoed in de problemen is geraakt, toevallig bekend, rijke man, veel status,
uit het koningshuis gezet door een CDA premier,
vrouw betrokken bij de Bilderbergers (satanisten),
What's the problem, de man heeft de beste dokters...broerlief kan met een privévliegtuig naar hem toe....alleen omdat hij beroemd is?
waarom geen gebedsoproep voor een straatkind in Afrika of India
Waarom geen oproep voor jonge moeders in Israel die dag in dag uit moeten leven met de dreiging van een atoomoorlog?

Dus als ik jou zo lees Annette moeten we maar niet meer bidden voor een mens als ze toevallig lid van het koninklijk huis zijn en volgens "de mens"niet meer in God geloven??
Vraagt God ons niet te bidden voor de zondaren en hen die Hem niet kennen?

Wie zegt dat we niet bidden voor onze medemens in het buitenland of gewoon hier in Nederland?
Ik vind de oproep van Josina als monarchist prima, een ieder mag hier een oproep plaatsen en als je het er niet mee eens ben dan doe je het niet en sla je dit topic gewoon over lijkt me!

Erika die zeker bid voor ons koningshuis en andere medemensen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 18:46
 
ANNETTE050 schreef:
Waarom zoveel heibel om iemand die iid door roekeloosheid en overmoed in de problemen is geraakt, toevallig bekend, rijke man, veel status,
uit het koningshuis gezet door een CDA premier,
vrouw betrokken bij de Bilderbergers (satanisten),
What's the problem, de man heeft de beste dokters...broerlief kan met een privévliegtuig naar hem toe....alleen omdat hij beroemd is?
waarom geen gebedsoproep voor een straatkind in Afrika of India
Waarom geen oproep voor jonge moeders in Israel die dag in dag uit moeten leven met de dreiging van een atoomoorlog?

Veel geld hebben betekent nog niet dat hij meer overlevingskans heeft dan wij zouden hebben.
Mijn gedachten zijn bij hem en bij ieder die iets soortgelijks meegemaakt heeft.

Je opmerkingen vind ik ongepast,de man ligt op sterven........hoe durf je...... Kotsende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 18:52
 
LEANNE226 schreef:
Veel geld hebben betekent nog niet dat hij meer overlevingskans heeft dan wij zouden hebben.
Mijn gedachten zijn bij hem en bij ieder die iets soortgelijks meegemaakt heeft.

Je opmerkingen vind ik ongepast,de man ligt op sterven........hoe durf je...... Kotsende smiley

Half Afrika ligt op sterven, hoe durf je een rijke een voorrangspositie te geven.... Kotsende smiley
hij heeft de beste artsen....straatkinderen hebben niets


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 18 februari 2012, 18:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 18:55
 
ERIKA129 schreef:
Dus als ik jou zo lees Annette moeten we maar niet meer bidden voor een mens als ze toevallig lid van het koninklijk huis zijn en volgens "de mens"niet meer in God geloven??
Vraagt God ons niet te bidden voor de zondaren en hen die Hem niet kennen?

Wie zegt dat we niet bidden voor onze medemens in het buitenland of gewoon hier in Nederland?
Ik vind de oproep van Josina als monarchist prima, een ieder mag hier een oproep plaatsen en als je het er niet mee eens ben dan doe je het niet en sla je dit topic gewoon over lijkt me!

Erika die zeker bid voor ons koningshuis en andere medemensen

God zegt Zelf dat het voor een kameel makkelijker is door het oog van de naald (kleine poort in de muur) te gaan, dan voor een rijke dat hij het Koninkrijk der hemelen zou binnen gaan.
In Jesaja 58 geeft God duidelijk aan voor wie we moeten bidden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 18:56
 
ANNETTE050 schreef:
Half Afrika ligt op sterven, hoe durf je een rijke een voorangspositie te geven....hij heeft de beste artsen....straatkinderen hebben niets


Dat is natuurlijk met alles zo, het kan altijd beter of juist slechter maar daar gaat het hier niet om.......Hij is lid (oh nee, de zoon van de koningin)van ons koninklijk huis en is geen straatkind.........
Jij hebt het misschien ook beter dan menigeen maar daarom geef je toch ook niet alles weg en ga je in een hutje wonen?
Ik vind het wat bitter klinken....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 18:59
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dat is natuurlijk met alles zo, het kan altijd beter of juist slechter maar daar gaat het hier niet om.......Hij is lid (oh nee, de zoon van de koningin)van ons koninklijk huis en is geen straatkind.........
Jij hebt het misschien ook beter dan menigeen maar daarom geef je toch ook niet alles weg en ga je in een hutje wonen?
Ik vind het wat bitter klinken....

Dat heb je goed aangevoeld, heel bitter
en ja, degenen die een keer bij me geweest zijn weten dat ik een HBO functie heb, maar erg heel sober leef, een klein appartementje
en ja...toen ik 28 was heb ik alles opgegeven om mensen in geestelijk nood te dienen....diegenen die niets hebben om terug te geven.....
heel nederland in een hype....
Maar over de schrijnende toestanden, ook hier in Nederland van mensen die in massaontslagen terecht komen....en ga maar door...worden er gebedsdiensten ingelast...nee, niemand doet iets
Ik ben heel bitter over deze hype....om een man die de beste artsen heeft, de allerbeste....en hij heeft niet eens geleden...bij de eerste inademing van sneeuw krijg je al verstikkingsverschijnselen.....
Jesaja 58 is superduidelijk....
Dit is gewoon sensatiebeluste journalistiek, goed voor de kijkcijfers.....
Dit Oranjehuis kan niet tippen aan het Oranjehuis van vroegere tijden....


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 18 februari 2012, 21:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 19:03
 
ANNETTE050 schreef:
Half Afrika ligt op sterven, hoe durf je een rijke een voorrangspositie te geven.... Kotsende smiley
hij heeft de beste artsen....straatkinderen hebben niets

Als het goed is geven wij NIEMAND...een voorrrangspositie..!!!

Ineke...die leerde al in haar kindergebedje....

""Denk aan de arme kindren Heer
En herstel de zieken weer...
Ja voor ALLE mensen saam...
Bid ik U in Jezus Naam""

Dat is nu voor een Friso...en dat kan morgen voor een oorlog zijn...en overmorgen voor een hongersnood...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 19:05
 
ANNETTE050 schreef:
Half Afrika ligt op sterven, hoe durf je een rijke een voorrangspositie te geven.... Kotsende smiley
hij heeft de beste artsen....straatkinderen hebben niets

Dat maakt nog niet dat we daarom maar niet voor prins Friso moeten bidden.
Zowel die straatarme-straatkinderen-zonder-naam als de prins hebben ons gebed nodig. Zullen we daarom maar voor beide bidden??

Gelukkig, God kent WEL alle mensen bij naam, en maakt geen onderscheid in status


Laatst aangepast door
STEENTJE178
op zaterdag 18 februari 2012, 19:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 19:12
 
Laten we maar niet bidden voor een goede gezondheid voor mensen in het rijke westen, ook al valt je familie eronder.

Want ook wij hebben zowat de beste artsen, maar ook artsen kunnen foutjes maken...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 19:15
 
ANNETTE050 schreef:
Dat heb je goed aangevoeld, heel bitter
en ja, degenen die een keer bij me geweest zijn weten dat ik een HBO functie heb, maar erg heel sober leef, een klein appartementje
en ja...toen ik 28 was heb ik alles opgegeven om mensen in geestelijk nood te dienen....diegenen die niets hebben om terug te geven.....
heel nederland in een hype....
Maar over de schrijnende toestanden, ook hier in Nederland van mensen die in massaontslagen terecht komen....en ga maar door...
Ik ben heel bitter over deze hype....om een man die de beste artsen heeft, de allerbeste....en hij heeft niet eens geleden...bij de eerste inademing van sneeuw krijg je al verstikkingsverschijnselen.....
Jesaja 58 is superduidelijk....
Dit is gewoon sensatiebeluste journalistiek, goed voor de kijkcijfers.....
Dit Oranjehuis kan niet tippen aan het Oranjehuis van vroegere tijden....




Maar kan je daarom niet meeleven? Jij was misschien wat idealistisch maar nu klink je toch verbitterd.......en of hij niet geleden heeft? Dat wetn we niet maar de man is wel in levensgevaar.....en als het jouw broer nu was? Dan mochten we wel meeleven?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 19:17
 
WILLEMIJN232 schreef:
Maar kan je daarom niet meeleven? Jij was misschien wat idealistisch maar nu klink je toch verbitterd.......en of hij niet geleden heeft? Dat wetn we niet maar de man is wel in levensgevaar.....en als het jouw broer nu was? Dan mochten we wel meeleven?


Idd Willemijn! En wat kan hij eraan doen dat hij als zoon van onze koningin is geboren? niks toch zeker!
Ja hij is daardoor een bekende nederlander wachte hij daarop Nee!!
Heeft hij het geloof vaarwel gezegt? geen idee, maar daarom mag gebed zeer zeker wel juist dan moeten we bidden om genezing en terugkeer tot het geloof als hij die kwijt zou zijn!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 19:18
 
ANNETTE050 schreef:
Half Afrika ligt op sterven, hoe durf je een rijke een voorrangspositie te geven.... Kotsende smiley
hij heeft de beste artsen....straatkinderen hebben niets

Sta er even bij stil dat dit hele gebeuren bij velen herinneringen oproept aan sterfbedden......dit is niet de plek om actie te voeren tegen wie dan ook,wil je er over praten open dan een ander topic.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 19:20
 
LEANNE226 schreef:
Sta er even bij stil dat dit hele gebeuren bij velen herinneringen oproept aan sterfbedden......dit is niet de plek om actie te voeren tegen wie dan ook,wil je er over praten open dan een ander topic.



Wat heeft dit nu met sterfbedden te maken? Annette heeft een mening en die is niet de mijne maar die mag zij hier toch wel zeggen????
Snap de link niet zo....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 19:20
 
LEANNE226 schreef:
Sta er even bij stil dat dit hele gebeuren bij velen herinneringen oproept aan sterfbedden......dit is niet de plek om actie te voeren tegen wie dan ook,wil je er over praten open dan een ander topic.

Ik reageer alleen op jouw badinerende reactie op mijn mening
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Gebed
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Pagina 1 van 4