ChristianMatch
 


Forum

gebed voor Prins Friso en familie
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 19:23
 
On topic graag!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 19:27
 
lijkt mij verstandig om er verder niet op in te gaan hier.

Iemand wilde een oproep voor gebed doen voor iemand, laat die er vrij in
zijn.
En haal er geen dingen bij die er niets mee te maken hebben....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 20:16
 
ANNETTE050 schreef:
Dat heb je goed aangevoeld, heel bitter
en ja, degenen die een keer bij me geweest zijn weten dat ik een HBO functie heb, maar erg heel sober leef, een klein appartementje
en ja...toen ik 28 was heb ik alles opgegeven om mensen in geestelijk nood te dienen....diegenen die niets hebben om terug te geven.....
heel nederland in een hype....
Maar over de schrijnende toestanden, ook hier in Nederland van mensen die in massaontslagen terecht komen....en ga maar door...
Ik ben heel bitter over deze hype....om een man die de beste artsen heeft, de allerbeste....en hij heeft niet eens geleden...bij de eerste inademing van sneeuw krijg je al verstikkingsverschijnselen.....
Jesaja 58 is superduidelijk....
Dit is gewoon sensatiebeluste journalistiek, goed voor de kijkcijfers.....
Dit Oranjehuis kan niet tippen aan het Oranjehuis van vroegere tijden....

Voor wie mogen/moeten we bidden.... volgens Jesaja 58 dan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 21:46
 
citaat uit het live=blog van RTL=live en de NPS over prins Friso

Miljoenen volgden nieuws Friso via televisie
Laatste update: 18 februari 2012 13:36 info .HILVERSUM - Miljoenen mensen volgden vrijdag de berichtgeving over het skiongeluk van prins Johan Friso via de (extra) nieuwsuitzendingen op de televisie.

Foto: ANP Het best bekeken bulletin was een korte, ingelaste nieuwsuitzending van RTL Nieuws op RTL4 tijdens het programma The Voice Kids rond 21.40 uur. Hier keken 2.756.000 mensen naar, zo blijkt zaterdag uit cijfers van de Stichting KijkOnderzoek (SKO).

Daarna volgt het NOS Journaal van 20.00 uur op Nederland 1 met 2.350.000 kijkers. Naar het reguliere RTL nieuws om 19.30 uur keken volgens SKO bijna 2 miljoen mensen.

Sinds de bekendmaking van het nieuws over het ski-ongeluk vrijdagmiddag verzorgden NOS en RTL geregeld extra nieuwsbulletins. Ook zaterdag zijn er extra nieuwsuitzendingen te zien op publieke en commerciële netten.

Naar het eerste extra NOS Journaal op Nederland 1 keken om 15.32 uur 730.000 belangstellenden. Rond 17.00 waren dit er al bijna een miljoen.

Kijkcijfers, kijkcijfers, kijkcijfers....zelfs de publieke omroepen hebben last van de crisis, blijkbaar


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 20 februari 2012, 19:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 21:55
 
ANNETTE050 schreef:
citaat uit het live=blog over prins Friso

Miljoenen volgden nieuws Friso via televisie
Laatste update: 18 februari 2012 13:36 info .HILVERSUM - Miljoenen mensen volgden vrijdag de berichtgeving over het skiongeluk van prins Johan Friso via de (extra) nieuwsuitzendingen op de televisie.

Foto: ANP Het best bekeken bulletin was een korte, ingelaste nieuwsuitzending van RTL Nieuws op RTL4 tijdens het programma The Voice Kids rond 21.40 uur. Hier keken 2.756.000 mensen naar, zo blijkt zaterdag uit cijfers van de Stichting KijkOnderzoek (SKO).

Daarna volgt het NOS Journaal van 20.00 uur op Nederland 1 met 2.350.000 kijkers. Naar het reguliere RTL nieuws om 19.30 uur keken volgens SKO bijna 2 miljoen mensen.

Sinds de bekendmaking van het nieuws over het ski-ongeluk vrijdagmiddag verzorgden NOS en RTL geregeld extra nieuwsbulletins. Ook zaterdag zijn er extra nieuwsuitzendingen te zien op publieke en commerciële netten.

Naar het eerste extra NOS Journaal op Nederland 1 keken om 15.32 uur 730.000 belangstellenden. Rond 17.00 waren dit er al bijna een miljoen.

Kijkcijfers, kijkcijfers, kijkcijfers....zelfs de publieke omroepen hebben last van de crisis, blijkbaar

Annette, je hebt je punt duidelijk gemaakt hoor. Het ging mij om niets anders dan om gebed te vragen voor Friso en zijn familie. Ik zou je willen vragen mij daarin te respecteren en evt een nieuw topic te openen wanneer je hier verder over door wilt gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 22:14
 
JOSINA022 schreef:
Annette, je hebt je punt duidelijk gemaakt hoor. Het ging mij om niets anders dan om gebed te vragen voor Friso en zijn familie. Ik zou je willen vragen mij daarin te respecteren en evt een nieuw topic te openen wanneer je hier verder over door wilt gaan.

en ik ventileer hier gewoon wat een hype het is.....
ik word aangevallen...en ik heb het recht een verdediging te schrijven
laten diegenen die me de mond willen snoeren een ander topic openen...ik ben er klaar voor...


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 18 februari 2012, 22:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 22:23
 
ANNETTE050 schreef:
citaat uit het live=blog over prins Friso

Miljoenen volgden nieuws Friso via televisie
Laatste update: 18 februari 2012 13:36 info .HILVERSUM - Miljoenen mensen volgden vrijdag de berichtgeving over het skiongeluk van prins Johan Friso via de (extra) nieuwsuitzendingen op de televisie.

Foto: ANP Het best bekeken bulletin was een korte, ingelaste nieuwsuitzending van RTL Nieuws op RTL4 tijdens het programma The Voice Kids rond 21.40 uur. Hier keken 2.756.000 mensen naar, zo blijkt zaterdag uit cijfers van de Stichting KijkOnderzoek (SKO).

Daarna volgt het NOS Journaal van 20.00 uur op Nederland 1 met 2.350.000 kijkers. Naar het reguliere RTL nieuws om 19.30 uur keken volgens SKO bijna 2 miljoen mensen.

Sinds de bekendmaking van het nieuws over het ski-ongeluk vrijdagmiddag verzorgden NOS en RTL geregeld extra nieuwsbulletins. Ook zaterdag zijn er extra nieuwsuitzendingen te zien op publieke en commerciële netten.

Naar het eerste extra NOS Journaal op Nederland 1 keken om 15.32 uur 730.000 belangstellenden. Rond 17.00 waren dit er al bijna een miljoen.

Kijkcijfers, kijkcijfers, kijkcijfers....zelfs de publieke omroepen hebben last van de crisis, blijkbaar

Dat je dit dan allemaal hebt bij gehouden!!!!
Ik weet dit allemaal niet hoor!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 22:30
 
on topic nu allemaal, ja ook ik...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 23:02
 
ANNETTE050 schreef:
en ik ventileer hier gewoon wat een hype het is.....
ik word aangevallen...en ik heb het recht een verdediging te schrijven
laten diegenen die me de mond willen snoeren een ander topic openen...ik ben er klaar voor...



Dat heb ik gedaan:

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=2624&lastPage=t#111910

(maar niet om je mond te snoeren, je hebt best een punt)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 19 februari 2012, 10:16
 
MARIAN519 schreef:
Voor wie mogen/moeten we bidden.... volgens Jesaja 58 dan?

heb je geen bijbel in huis.... Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 19 februari 2012, 10:19
 
MARISKA601 schreef:
We kunnen bidden dat ze een ander inzicht krijgen, en zich weer keren tot God.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 19 februari 2012, 11:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zondag 19 februari 2012, 10:36
 
ANNETTE050 schreef:
ja, voor de kroonprins, dat de heiliege geest hem aangrijpt en hij een koning wil worden zoals Willen de Zwijger....dát is een Oranje, waar ons Koningshuis zijn naam aan ontleend heeft, maar besef wel dat ook hij half Duits bloed heeft en hun kinderen dus nog maar een kwart nederlands bloed



Wat heeft het bloed er mee te maken?
Je doet net of onze kroonprins niet raszuiver is.
Het gaat erom dat hij de capacitiet bezit om het land te regeren.
Maar ik krijg en heb de indruk dat de 2de kamer meer bevoegheden heeft dan het hele koninklijkhuis bij elkaar.

We gaan weer flink off topic.

Laten we bidden dat prins Friso hersteld .
En ook bidden voor zijn vrouw en kinderen en de rest van de familie dat ze gesterkt worden door deze gebeurtenis.
En laten we ook vooral bidden dat de pers zich afzijdighoud.
En niet met ieder traantje die gevloeid word er een foto gemaakt word die voor veel geld verkocht wordt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 20 februari 2012, 11:49
 
MARIAN519 schreef:
Voor wie mogen/moeten we bidden.... volgens Jesaja 58 dan?


ANNETTE050 schreef:
heb je geen bijbel in huis.... Twijfelende smiley

Gelukkig heeft Marian wel een bijbel in huis, maar misschien is het toch beter dat jij aangeeft voor wie we, volgens Jesaja 58, mogen/moeten bidden ... ??

Maar waarom zo'n aversie tegen de oproep "gebed voor prins Friso en familie"?

Lees voor de aardigheid eens Romeinen 13 (en mocht je het te veel moeite vinden om dit zelf op te zoeken ...)
Het gezag moet je gewoon erkennen, maar ... wees elkaar niets schuldig, behalve ... liefde ... Dus hoeveel moeite je ook hebt met prins Friso en familie ... heb ze lief (met de Liefde van de Heer)

Romeinen 13:1 Iedereen moet het gezag van de overheid erkennen, want er is geen gezag dat niet van God komt; ook het huidige gezag is door God ingesteld. 2 Wie zich tegen dit gezag verzet, verzet zich dus tegen een instelling van God, en wie dat doet roept over zichzelf zijn veroordeling af. 3 Wie doet wat goed is heeft van de gezagsdragers niets te vrezen, alleen wie doet wat slecht is. U wilt niets van de overheid te vrezen hebben? Doe dan wat goed is en ze zal u prijzen, 4 want ze staat in dienst van God en is er voor uw welzijn. Maar wanneer u doet wat slecht is, kunt u haar beter vrezen: ze voert het zwaard niet voor niets, want ze staat in dienst van God, en door hem die het slechte doet zijn verdiende straf te geven, toont ze Gods toorn. 5 U moet haar gezag dus erkennen, en niet alleen uit angst voor Gods toorn, maar ook omwille van uw geweten. 6 Daarom betaalt u ook belasting en staat wie belasting int in dienst van God. 7 Geef iedereen wat hem toekomt: belasting aan wie u belasting verschuldigd bent, accijns aan wie u accijns verschuldigd bent, ontzag aan wie ontzag toekomt, eerbied aan wie eerbied toekomt.
8 Wees elkaar niets schuldig, behalve liefde, want wie de ander liefheeft, heeft de gehele wet vervuld.

..


Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op maandag 20 februari 2012, 11:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 20 februari 2012, 13:25
 
Er is nauwelijks sprake van gezag erkennen. De positie van de Koning is in Nederland in de grondwet geregeld en die is beperkt. Ik las in een eerdere reactie van Mariska dat de Tweede Kamer nog machtiger leek dan de Koningin. Nou dat is ook zo. als de Tweede Kamer dat wil, wordt Willem-Alexander een ceremonieel vorst en meer niet. Dat zou nog wel eens kunnen gebeuren ook. De Koning maakt formeel wel deel uit van de regering maar kan niet meer dan invloed uitoefenen middels de premier. Het gezag van de overheid accepteren en erkennen heeft dus nauwelijks betekking op de Koning want die heeft niet zo veel te vertellen. Ik ben geen onderdaan van de Koningin, ik ben burger van dit land. En verder Cross: Romeinen 13 is vaak misbruikt, zelfs door Ds. Kersten, voorman van de SGP, die na de oorlog terecht niet terug mocht komen in de Tweede Kamer. Het gezag van de Duitsers was niet van God en in alle opzichten met Gods wil in strijd.

Thomas, een gebed voor een ander kan toch nooit kwaad?


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 20 februari 2012, 15:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: maandag 20 februari 2012, 15:31
 
THOMAS968 schreef:
Thomas, een gebed voor een ander kan toch nooit kwaad?

Het gaat mij niet om het gebed, maar om de voorkeursbehandeling die aan deze oproep ten grondslag ligt.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 20 februari 2012, 19:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 20 februari 2012, 15:36
 
THOMAS968 schreef:

Thomas, een gebed voor een ander kan toch nooit kwaad?


Gebed is nooit verkeerd.
Desondanks vind ik het onterecht dat Annette050 zo verketterd word omdat ze geen fan van de familie Van Amsberg is.
Ik heb het er ook totaal niet op overigens.

Nou is er een prinsje dat n ongeluk heeft gehad en moet opeens van alle kansels gebeden worden voor hem en zn familie.
Waarom word er nooit van de kansel gebeden voor de slachtoffers van deze familie?
Zijn er teveel zeker?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 20 februari 2012, 15:43
 
We zitten nog met wat restanten van God, Nederland en Oranje, drie op zich respectabele grootheden maar de band die er tussen is, bestaat uit interpretatie....

Schuldloos gescheiden betekende oorspronkelijk dat je wel gescheiden was maar dat je geen geldelijke verplichtingen aan de ex meer had. Heel snel werd het in de volksmond dat je geen schuld aan de scheiding had. Dat lijkt me in alle gevallen natuurlijk onzin. Een morele schuld heb je altijd aan je scheiding, net als de vrouw of man waarvan je gescheiden bent.

Thomas, schuldloos gescheiden maar wel medeschuldig aan zijn scheiding.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 20 februari 2012, 16:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 20 februari 2012, 16:14
 
Iemand die het woord eenzaamheid niet kent, de beste dokters heeft en waar bezoek zelfs geweerd moet worden omdat teveel hem willen koesteren?


Je hebt best een punt Annette hoewel me vandaag opvalt dat de berichtgeving een stuk minder is...
Alleen bovenstaande ben ik niet met je eens.....
Ik geloof juist dat in die kringen ook echte eenzaamheid voorkomt. Je kan ook eenzaam zijn met veel mensen om je heen en zal bezoek niet geweerd worden omdat hij toch wel heel ernstig ziek is? Niets anders dan in een ander ziekenhuis....
Er is uiteraard veel erger leed maar het is nu eenmaal onmogelijk dat allemaal aan de kaak te stellen en dat weet jij ook wel.....We kennen allemaal wel schrijnende gevallen denk ik......daar is de hele wereld vol van en die hoeven wij ook allemaal niet op onze rug mee te dragen, heeft ook geen zin denk ik......
Zie om naar de ander in woord en daad.......zover als je wilt en kunt....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: maandag 20 februari 2012, 16:17
 
ANNETTE050 schreef:
Ik ken een oude vrouw, eenzaam, krijgt vrijwel geen bezoek, mist beide borsten, gal en heeft zware diabetes.
Ze kan niet huilen omdat ze nooit emoties heeft mogen laten zien. Opgegroeid in een art 31 kerk, grote angst voor God, moet nu uit het verzorgingstehuis waar ze nu zit, omdat deze opgeheven wordt....verbitterd...zullen we voor haar bidden dat de Here haar intense vrede geeft in haar hart, haar in haar slaap thuishaalt en haar een nog zwaarder ziekbed bespaart?
Een vrouw die niemand van jullie kent?
Dát staat in Jesaja 58, Cross en Marian.....voor zulke mensen een oproep plaatsen juich ik toe

Graag annette maar dan wel op een andere manier dan je aangeeft,in Jesaja wordt nl. gevraagd om wat voor deze mensen te DOEN,niet alleen te bidden.Vragen om haar te halen zou aangeven dat het leven van deze vrouw niets waard is,dat doe ik niet...........
Is er niets voor haar te regelen vanuit ouderenwerk/kerk/zonnebloem?Of hier op CM,misschien mensen die in haar regio wonen en haar kunnen bezoeken of kaartjes sturen als dat niet lukt?
Het is maar een idee,ik weet dat er veel eenzame mensen zijn Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: maandag 20 februari 2012, 16:51
 
LEANNE226 schreef:
Graag annette maar dan wel op een andere manier dan je aangeeft,in Jesaja wordt nl. gevraagd om wat voor deze mensen te DOEN,niet alleen te bidden.Vragen om haar te halen zou aangeven dat het leven van deze vrouw niets waard is,dat doe ik niet...........
Is er niets voor haar te regelen vanuit ouderenwerk/kerk/zonnebloem?Of hier op CM,misschien mensen die in haar regio wonen en haar kunnen bezoeken of kaartjes sturen als dat niet lukt?
Het is maar een idee,ik weet dat er veel eenzame mensen zijn Twijfelende smiley

Precies......geloof en werken, wanneer spreken we af met een aantal cm-ers om in gropejes naar verpleegtehuizen/verzorgingstehuizen te gaan en onze diensten voor een paar uur in de week aan te bieden........
je/jullie mogen je hier melden of bij mij, dan coordineer ik het wel.....
ik wacht af.......


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 20 februari 2012, 16:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 20 februari 2012, 16:57
 
ANNETTE050 schreef:
Precies......geloof en werken, wanneer spreken we af met een aantal cm-ers om in gropejes naar verpleegtehuizen/verzorgingstehuizen te gaan en onze diensten voor een paar uur in de week aan te bieden........
je/jullie mogen je hier melden of bij mij, dan coordineer ik het wel.....
ik wacht af.......


Er zijn toch ook al in de PKN kerken veranderdagen? Dat je op zo'n dag iets voor de ander gaat doen......heel de gemeente kan dan meewerken......
Ik moet er niet aan denken een paar uur in de week mijn diensten in een verpleeghuis aan te bieden.......dus het moet ook net je interesse hebben....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 20 februari 2012, 17:01
 
ANNETTE050 schreef:
Precies......geloof en werken, wanneer spreken we af met een aantal cm-ers om in gropejes naar verpleegtehuizen/verzorgingstehuizen te gaan en onze diensten voor een paar uur in de week aan te bieden........
je/jullie mogen je hier melden of bij mij, dan coordineer ik het wel.....
ik wacht af.......



pffff niet te direct he Annette.. je weet cm-ers praten graag hoogdravend, maar om dat nou echt in de practijk te brengen.... Clown smiley

nee, grapje en valse beschuldiging hoor.
in 2008 hebben we vanuit cm het huis van een invalide cm-er compleet opgeknapt met hulp van donaties van andere cm-ers!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: maandag 20 februari 2012, 17:04
 
WILLEMIJN232 schreef:
Er zijn toch ook al in de PKN kerken veranderdagen? Dat je op zo'n dag iets voor de ander gaat doen......heel de gemeente kan dan meewerken......
Ik moet er niet aan denken een paar uur in de week mijn diensten in een verpleeghuis aan te bieden.......dus het moet ook net je interesse hebben....

Ja, Leanne kwam met het initiatief, ik vul het alleen maar in....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: maandag 20 februari 2012, 17:08
 
WILLEMIJN232 schreef:
Er zijn toch ook al in de PKN kerken veranderdagen? Dat je op zo'n dag iets voor de ander gaat doen......heel de gemeente kan dan meewerken......
Ik moet er niet aan denken een paar uur in de week mijn diensten in een verpleeghuis aan te bieden.......dus het moet ook net je interesse hebben....


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op maandag 20 februari 2012, 19:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: maandag 20 februari 2012, 17:38
 
Wat erg dat er door ons mensen zo'n onderscheid wordt gemaakt .
Kan er ook niet gewoon voor allebei gebeden worden?
Zowel Friso, als de vrouw uit het bovenstaande stukje van Annette hebben diezelfde God nodig, diezelfde gezondheid en hulp.
Wat absurd dat er hier dan onderscheid gemaakt word....Bid voor allebei!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 20 februari 2012, 17:45
 
ANNETTE050 schreef:
Gevangenis bezoeken is ook goed, of kleren inzamelen voor hen die naakt zijn ...enz. enz. enz.



Ik blijf lekker thuis......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 20 februari 2012, 18:20
 
ANNETTE050 schreef:
Precies......geloof en werken, wanneer spreken we af met een aantal cm-ers om in groepjes naar verpleegtehuizen/verzorgingstehuizen te gaan en onze diensten voor een paar uur in de week aan te bieden........
je/jullie mogen je hier melden of bij mij, dan coordineer ik het wel.....
ik wacht af.......

"wat mijn ogen zien, doen mijn handen" is ook een optie denk ik.
ik weet van verschillende mannen en vrouwen die anderen hier op de site helpen, en dan BELANGELOOS.
dus niet om alsnog een k(l)usjes-date te scoren oid, maar gewoon om er voor de medemens te zijn.

de ene geeft iemand een abonnement kado of levert een toetsenbord af; de ander helpt verhuizen, door paar dagen te gaan witten, de volgende rijd 2 uur om om iemand mee te kunnen nemen naar een uitje, en nog weer iemand stuurt een enveloppe geld zonder de afzender te vermelden; er zijn er die kleding opsturen, tassen vol, en er zijn er ook die een luistend oor bieden op de prive-chat;
ik denk dat ieder die als "zout" in de wereld is, echt wel een plaats vind om iemands leven te verrijken!!

hannah.......heeft ogen die zien en houd het dicht bij huis.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 20 februari 2012, 18:51
 
HANNAH810 schreef:
"wat mijn ogen zien, doen mijn handen" is ook een optie denk ik.
ik weet van verschillende mannen en vrouwen die anderen hier op de site helpen, en dan BELANGELOOS.
dus niet om alsnog een k(l)usjes-date te scoren oid, maar gewoon om er voor de medemens te zijn.

de ene geeft iemand een abonnement kado of levert een toetsenbord af; de ander helpt verhuizen, door paar dagen te gaan witten, de volgende rijd 2 uur om om iemand mee te kunnen nemen naar een uitje, en nog weer iemand stuurt een enveloppe geld zonder de afzender te vermelden; er zijn er die kleding opsturen, tassen vol, en er zijn er ook die een luistend oor bieden op de prive-chat;
ik denk dat ieder die als "zout" in de wereld is, echt wel een plaats vind om iemands leven te verrijken!!

hannah.......heeft ogen die zien en houd het dicht bij huis.


Ben het met je eens Hannah, en vooral.....laat je linkerhand niet weten wat de rechter doet.........of is het net andersom...... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 20 februari 2012, 19:29
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ben het met je eens Hannah, en vooral.....laat je linkerhand niet weten wat de rechter doet.........of is het net andersom...... Verraste, verbaasde smiley


klopt W-tje
maar soms kan het inspirerend zijn als er een keer iets breed uitgemeten belicht word.
zoals bijv. in 2008 bij de complete make over van het huis van een cm-er, door cm-ers met de opbrengst van een oproep op cm-forum.

zien helpen doet soms helpen... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: maandag 20 februari 2012, 20:36
 
ANNETTE050 schreef:
Precies......geloof en werken, wanneer spreken we af met een aantal cm-ers om in gropejes naar verpleegtehuizen/verzorgingstehuizen te gaan en onze diensten voor een paar uur in de week aan te bieden........
je/jullie mogen je hier melden of bij mij, dan coordineer ik het wel.....
ik wacht af.......

Via http://www.vrijwiligerswerk.nl is heel veel vrijwilligerswerk te vinden,dan hoef jij het niet allemaal te coordineren Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Gebed
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Pagina 2 van 4