ChristianMatch
 


Forum

armoede in nederland
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 16 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 08:59
 
HANNAH810 schreef:
de vraag waarmee dit topic opende is;
herkent iemand zich in een situatie waarin je jaar in jaar uit met weinig financien rond moet zien te komen?


ik zou daar aan toe willen voegen; heeft men tips voor elkaar, naast de al genoemde, om ofwel de inkomsten uit te breiden, ofwel de uitkomsten te minderen?

Precies, en toen kreeg het meteen een andere wending, zoiets van een veroordelend karakter.
Met velen vooroordelen ook van uw kant, en daar werd niet naar gevraagd, eigenlijk moesten wij ons schamen.
Nu wil het natuurlijk ook zo zijn dat sommige antwoorden, vaak weer andere vragen oproepen.
En dan kan het voorkomen, dat een verhaal een eigen leven gaat leiden, en dat is hier ook het geval .
Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 10:04
 
THOMAS968 schreef:
Het probleem is veel complexer denk ik. Toen de sociale voorzieningen werden ingesteld, hielden maar weinig mensen er rekening mee dat er ooit op grote schaal mee gefraudeerd zou kunnen worden. Marga Klompé die de bijstand als het sluitstuk voor het sociale gebouw invoerde voor de mensen die tussen wal en schip vielen, rekende op maximaal 50000 aanvragen. Doordat er veel fraude is en veel import uit de derde wereld niet meer bij komt van het lachen vanwege het feit dat ze een uitkering krijgen, is de acceptatie van sociale voorzieningen ook veel minder geworden. Doordat er veel misbruik werd gemaakt, zijn de uitkeringen voor de mensen die het nodig hebben veel te laag geworden. Sociale wetgeving is een belangrijke vorm van beschaving maar dan moet het wel gekoppeld worden aan het gegeven dat je er alleen een beroep opdoet als dat echt nodig is. Daar ontbreekt het aan. Ik vind dat iedereen zijn eigen broek op moet houden en heb wat dat betreft hetzelfde standpunt als Willemijn. Maar verkijk je niet. Onze samenleving kent het verschijnsel vaste baan nauwelijks meer. 97 procent van de nieuwe banen zijn inmiddels tijdelijk. De laatste jaren zijn de voorzieningen erg verslechterd. Dat is echt te wijten aan de mensen die er misbruik of oneigenlijk gebruik van maakten. Daardoor werd de achteruitgang geaccepteerd. Wil je nu nog voor WAO in aanmerking komen dan moet je al redelijk ver heen zijn en is de uitkering vaak laag. Toch vind ik het een goede zaak dat de bijstand er ook is voor vrouwen die willen gaan scheiden. De situatie dat mensen bij elkaar moeten blijven om financiele redenen moet niet te lang duren. En het is een smoesje dat wie wil werken, ook altijd wel werk vindt. Als je te oud bent, dan is het een stuk lastiger en het hele systeem van tijdelijke banen dat we nu hebben, heeft daar niets aan veranderd. Als we een samenleving hebben waarbij mensen wel willen werken maar niks kunnen krijgen dan mogen die best ten laste komen van de gemeenschap. We kunnen het best betalen als land. Het is wel een keuze. Als je de villasubsidie afschaft voor de duurdere huizen is het sociale systeem betaalbaar. Het is dus maar net wat je het belangrijkste vindt en voor wie je opkomt.

Thomas, armoede is op den duur vernederend.



Quote:
Als je de villasubsidie afschaft voor de duurdere huizen is het sociale systeem betaalbaar. Het is dus maar net wat je het belangrijkste vindt en voor wie je opkomt.

Thomas, armoede is op den duur vernederend.

Villasubsidie? en anders zou het betaalbaar zijn.....

Inderdaad, tis maar net wat je belangrijk vind en voor wie je opkomt.

Armoede voelt op den duur aan als ziekmakend.....juist door die vernedering misschien....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 11:10
 
Ik vind, als je terecht in de bijstand zit, het onzin om jezelf te willen verdedigen. Waarom zou je...je kunt toch niet beter?

Aan de andere kant...ik weet zelf ook beter. Ben bij velen geweest die van de bijstand rond moeten komen.
Als ik daar de duurste kabouter plop koekjes in de kast zie staan weet ik ook direct dat het er alweer een is die gewoon niet m,et geld om kan gaan.
En dat is wat me stoort. Klagen, klagen, klagen dat alles zo duur is. Te beroerd om te werken, en maar handje ophouden Zieke smiley

Zelf weet ik maar al te goed wat armoede is.En hoe het voelt om geen eten op tafel te kunnen zetten voor de kids omdat het er gewoon niet meer is. Maar ik heb veel geleerd uit die tijd. Creatief zijn met je inkomen, Creatief omgaan met boodschappen doen. Zie het als een sport om over te houden aan het einde van de maand, en werk gewoon. Beginnen met geestdodend werk zorgt dat je niet lui word, en vergroot je kans op minder geestdodend werk.
Ik wil mezelf niet als voorbeeld stellen, absoluut niet. Maar ik heb wel gemerkt dat arm blijven ook voor velen een keuze is. Een lekker makkelijke keuze omdat er dmv een uitkering toch wel eten op tafel komt.
Een keuze die ik persoonlijk weiger te maken, en wat met een beetje doorzettingsvermogen ook prima haalbaar is.
Je kunt best een aandoening hebben, natuurlijk...maar dit houd niet in dat er geen enkel beroep op aarde is, wat je niet voor een paar uurtjes per week zou kunnen uitvoeren.


Laatst aangepast door
JOLAN931
op woensdag 14 maart 2012, 11:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 11:18
 
JOLAN931 schreef:
Ik vind, als je terecht in de bijstand zit, het onzin om jezelf te willen verdedigen. Waarom zou je...je kunt toch niet beter?

Aan de andere kant...ik weet zelf ook beter. Ben bij velen geweest die van de bijstand rond moeten komen.
Als ik daar de duurste kabouter plop koekjes in de kast zie staan weet ik ook direct dat het er alweer een is die gewoon niet m,et geld om kan gaan.
En dat is wat me stoort. Klagen, klagen, klagen dat alles zo duur is. Te beroerd om te werken, en maar handje ophouden Zieke smiley

Zelf weet ik maar al te goed wat armoede is.En hoe het voelt om geen eten op tafel te kunnen zetten voor de kids omdat het er gewoon niet meer is. Maar ik heb veel geleerd uit die tijd. Creatief zijn met je inkomen, Creatief omgaan met boodschappen doen. Zie het als een sport om over te houden aan het einde van de maand, en werk gewoon. Beginnen met geestdodend werk zorgt dat je niet lui word, en vergroot je kans op minder geestdodend werk.
Ik wil mezelf niet als voorbeeld stellen, absoluut niet. Maar ik heb wel gemerkt dat arm blijven ook voor velen een keuze is. Een lekker makkelijke keuze omdat er dmv een uitkering toch wel eten op tafel komt.
Een keuze die ik persoonlijk weiger te maken, en wat met een beetje doorzettingsvermogen ook prima haalbaar is.
Je kunt best een aandoening hebben, natuurlijk...maar dit houd niet in dat er geen enkel beroep op aarde is, wat je niet voor een paar uurtjes per week zou kunnen uitvoeren.

Ik moet momenteel met veel minder geld rondkomen en ja dat is balen en ja dat is moeilijk.
Maar wat helpt het om te klagen? Ik moet dingen laten hierdoor, schande??
Nee schaam me er niet voor ik weet de reden ervan en hoop dat ik dit jaar nog kan zeggen zo alles is weer goed gekomen, maar daarom is het wel pittig!! Maar het ligt wel aan je eigen inzet en insteek hierin!!
En ja Jolan je hebt gelijk hoor!


Laatst aangepast door
ERIKA129
op woensdag 14 maart 2012, 11:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 11:56
 
ERIKA129 schreef:
Ik moet momenteel met veel minder geld rondkomen en ja dat is balen en ja dat is moeilijk.
Maar wat helpt het om te klagen? Ik moet dingen laten hierdoor, schande??
Nee schaam me er niet voor ik weet de reden ervan en hoop dat ik dit jaar nog kan zeggen zo alles is weer goed gekomen, maar daarom is het wel pittig!! Maar het ligt wel aan je eigen inzet en insteek hierin!!
En ja Jolan je hebt gelijk hoor!

Smiley die vol vragen zit Waarin dan, heeft zij gelijk, de kabouter flop koekjes Smiley die vol vragen zit
Sommige mensen, krijgen dingen toe geschoven, van weer andere minder harde mensen.
En je hebt erbij, die toevallig nog zo,n trommel hebben staan, van weleer of gevuld met Maria kaakjes.
Wat je ziet is in de regel schone schijn, niet iedereen laat het achterste van zijn kiezen zien.
En je hebt de tegenovergestelde maar neem maar van mij aan, bij die merk je niets, die hebben veel te veel te verbergen.
Sluwheid zit nu eenmaal in een stil hoekje.
En moi houd wel van een beetje, de kachel jarig maken, dattie water zweet Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 14:02
 
JOLAN931 schreef:
Ik vind, als je terecht in de bijstand zit, het onzin om jezelf te willen verdedigen. Waarom zou je...je kunt toch niet beter?

Aan de andere kant...ik weet zelf ook beter. Ben bij velen geweest die van de bijstand rond moeten komen.
Als ik daar de duurste kabouter plop koekjes in de kast zie staan weet ik ook direct dat het er alweer een is die gewoon niet m,et geld om kan gaan.
En dat is wat me stoort. Klagen, klagen, klagen dat alles zo duur is. Te beroerd om te werken, en maar handje ophouden Zieke smiley

Zelf weet ik maar al te goed wat armoede is.En hoe het voelt om geen eten op tafel te kunnen zetten voor de kids omdat het er gewoon niet meer is. Maar ik heb veel geleerd uit die tijd. Creatief zijn met je inkomen, Creatief omgaan met boodschappen doen. Zie het als een sport om over te houden aan het einde van de maand, en werk gewoon. Beginnen met geestdodend werk zorgt dat je niet lui word, en vergroot je kans op minder geestdodend werk.
Ik wil mezelf niet als voorbeeld stellen, absoluut niet. Maar ik heb wel gemerkt dat arm blijven ook voor velen een keuze is. Een lekker makkelijke keuze omdat er dmv een uitkering toch wel eten op tafel komt.
Een keuze die ik persoonlijk weiger te maken, en wat met een beetje doorzettingsvermogen ook prima haalbaar is.
Je kunt best een aandoening hebben, natuurlijk...maar dit houd niet in dat er geen enkel beroep op aarde is, wat je niet voor een paar uurtjes per week zou kunnen uitvoeren.

Hai Jolan

Lachende smiley

Ben het op 'n punt met je eens.

Dat klagen en dat zeiken van sommigen, en dat kan iedereen zijn Zieke smiley
Dat gaat maar door de hele dag: dat dingen duur zijn, dat die en die meer verdienen, 's avonds voor de tv, bij een praatprogramma, wat die en die wel niet krijgen om daar een paar uur te zitten enzovoort.

@#$%^ echt waar kan daar ook niet tegen, heb ook tegen iemand gezegd, met wie ik omga/ging, dat ik het niet meer over geld wil hebben ook niet indirect. Gewoon, dat is waar 90% van het gezeur en gezeik de hele dag over ging.

Hij/zei wéét dat hij/zei zoveel heeft om van rond te komen, geef je tips, willen ze niet, maar wel doorgaan met dat gezeik....

Dan is het makkelijk, of stoppen met zeiken, dus over bepaalde onderwerpen niet hebben, of de vriendschap is over. Ja, je moet je grenzen stellen.

Kunnen trouwens ook mensen mét geld zijn hoor, staat er los van. Genoeg om over te zeiken, maar je veranderd er niets mee.

---

Inderdaad, creatief zijn, vindingrijk.



En arm blijven is geen keuze, de een kan er prima mee leven met weinig geld, een ander loopt te zeiken (tegen iedereen.).

Dit is ook geen klaag en zeik topic voor arme mensen, of voor mensen die er niet tegen kunnen dat anderen een uitkering hebben.

Dit is elkaar tips geven: Hoe om te gaan met weinig geld, ook psychisch. Of men zich herkent in een situatie waarin je jaar in, jaar uit moet rond zien te komen van weinig geld.

Dit is de openingsposting van Flyaway: "praten over geld hoort niet,maar zijn er ook andere singles die moeten rondkomen van erg weinig geld?Ik leef al 25 jaar van de bijstand en dat is geen vetpot.Rondkomen wordt steeds lastiger ,de verwarming stook ik al jaren niet meer b.v.En op vakantie gaan is een te grote luxe.Herkennen mensen dit?Veel singles hebben wel een baan, maar de arbeidsongeschikten of de werkelozen zouden hier iets van kunnen snappen???Zelf hoor ik niet bij een kerk ofzo, maar is er sowieso aandacht voor dit onderwerp?".

Quote:
Je kunt best een aandoening hebben, natuurlijk...maar dit houd niet in dat er geen enkel beroep op aarde is, wat je niet voor een paar uurtjes per week zou kunnen uitvoeren.

Ik ben afgekeurd. wettelijke aansprakelijkheid arbeidsongeschiktheid.

Fijn dat 't voor jou wél haalbaar is Lachende smiley

Quote:
Ik vind, als je terecht in de bijstand zit, het onzin om jezelf te willen verdedigen. Waarom zou je...je kunt toch niet beter?

Velen hebben de neiging zich te verdedigen als er onterechte dingen die niet waar zijn over ze wordt gezegd.

Natuurlijk is dat onzin. Je wilt zo graag dat een ander je gelooft en/of je serieus neemt.
Weet je wat er hier allemaal gezegd is over mensen met een uitkering?
Maar ja, wat je zegt, ben je zelf...een liedje dat werd gezongen op de lagere school...

Quote:
Beginnen met geestdodend werk zorgt dat je niet lui word, en vergroot je kans op minder geestdodend werk.

Hoe kan dat nou, ik ben afgekeurd, en dan nog geestdodend werk.

Maar IK zit niet ver in de schulden, en dat kan niet iedereen hier zeggen, IK heb zelfs geld op mijn spaarrekening Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Quote:
Een lekker makkelijke keuze omdat er dmv een uitkering toch wel eten op tafel komt.

Dat was geen keuze. Iedereen wil werk. Werk wat te doen is. Wat verdienen, mee kunnen doen. een autootje kunnen kopen etc.
Niemand kiest er voor om zo ziek te zijn dat ie niet kan werken.
Maar als je dan toch zo ziek bent, ben je wel dankbaar voor je inkomen.

En dit is niet mezelf verdedigen, maar iets uitleggen.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 14 maart 2012, 17:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 14:10
 
FLYAWAY134 schreef:
praten over geld hoort niet,maar zijn er ook andere singles die moeten rondkomen van erg weinig geld?Ik leef al 25 jaar van de bijstand en dat is geen vetpot.Rondkomen wordt steeds lastiger ,de verwarming stook ik al jaren niet meer b.v.En op vakantie gaan is een te grote luxe.Herkennen mensen dit?Veel singles hebben wel een baan, maar de arbeidsongeschikten of de werkelozen zouden hier iets van kunnen snappen???Zelf hoor ik niet bij een kerk ofzo, maar is er sowieso aandacht voor dit onderwerp?

Hai,

Nog even een aanvulling, kwam ik net op.
Wat ik doe is regelmatig met anderen eten, dan bij mij, dan bij hun.
Doe je samen boodschappen, eentje kookt, of je kookt samen, en dan de kosten delen. Ben je ook een stuk voordeliger uit, en het is gezellig.

Knipoog smiley

O Ja, ik heb in therapie geleerd om positief te denken. ook het positieve in te zien van dingen.

Zeeën van tijd, kwam ik pas achter nadat ik close met iemand omging die werkte 40 uur.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 14 maart 2012, 16:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 15:23
 
GERRIT084 schreef:
Smiley die vol vragen zit Waarin dan, heeft zij gelijk, de kabouter flop koekjes Smiley die vol vragen zit
Sommige mensen, krijgen dingen toe geschoven, van weer andere minder harde mensen.
En je hebt erbij, die toevallig nog zo,n trommel hebben staan, van weleer of gevuld met Maria kaakjes.
Wat je ziet is in de regel schone schijn, niet iedereen laat het achterste van zijn kiezen zien.
En je hebt de tegenovergestelde maar neem maar van mij aan, bij die merk je niets, die hebben veel te veel te verbergen.
Sluwheid zit nu eenmaal in een stil hoekje.
En moi houd wel van een beetje, de kachel jarig maken, dattie water zweet Smiley met dichtgeplakte mond

Ja, ik doe ook vaker dan ik eigenlijk wil de cv aan. Ja, kom ik thuis, heb ik 't koud....Maar ja, ik weet hoeveel ik overhou als ik consequent zou zijn daarin, of enkelt cv aan als ik niet alleen in me huis ben....en die poen kan ik best wel goed gebruiken...

Twijfelende smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 14 maart 2012, 15:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 17:07
 
GERRIT084 schreef:
Smiley die vol vragen zit Waarin dan, heeft zij gelijk, de kabouter flop koekjes Smiley die vol vragen zit
Sommige mensen, krijgen dingen toe geschoven, van weer andere minder harde mensen.
En je hebt erbij, die toevallig nog zo,n trommel hebben staan, van weleer of gevuld met Maria kaakjes.
Wat je ziet is in de regel schone schijn, niet iedereen laat het achterste van zijn kiezen zien.
En je hebt de tegenovergestelde maar neem maar van mij aan, bij die merk je niets, die hebben veel te veel te verbergen.
Sluwheid zit nu eenmaal in een stil hoekje.
En moi houd wel van een beetje, de kachel jarig maken, dattie water zweet Smiley met dichtgeplakte mond
ja, Gerrit,

Nu ik er zo over denk, hoe kan iemand nou aan kabouter flop koekjes zien, dat iemand niet met geld kan omgaan, knap hoor.

Ik koop weleens liga's met chocola/melk. alleen als het in de aanbieding is, 2 voor de prijs van 1, anders doe ik het niet.
Die zijn nóg duurder dan de kabouter flop koekjes, als ze niet in de aanbieding zijn....
Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 17:12
 
En weer vier reakties onder elkaar, het begint een beetje Shanita tegen de rest van de wereld te worden.
Probeer eens om mensen tegen elkaar te laten praten, je hoeft niet op elke letter en op elke zin te reageren, af en toe quote je zelfs 2x dezelfde reaktie.
Als je je niet aangesproken hoeft te voelen volgens jou, doe het dan ook niet!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 17:16
 
ANNETTE792 schreef:
En weer vier reakties onder elkaar, het begint een beetje Shanita tegen de rest van de wereld te worden.
Probeer eens om mensen tegen elkaar te laten praten, je hoeft niet op elke letter en op elke zin te reageren, af en toe quote je zelfs 2x dezelfde reaktie.
Als je je niet aangesproken hoeft te voelen volgens jou, doe het dan ook niet!
ach zulke discussies lopen al net zolang als cm bestaat
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 17:36
 
ANNETTE792 schreef:
En weer vier reakties onder elkaar, het begint een beetje Shanita tegen de rest van de wereld te worden.
Probeer eens om mensen tegen elkaar te laten praten, je hoeft niet op elke letter en op elke zin te reageren, af en toe quote je zelfs 2x dezelfde reaktie.
Als je je niet aangesproken hoeft te voelen volgens jou, doe het dan ook niet!





Dit onderwerp heet 'armoede in nederland' en was aanvankelijk bedoeld om van gedachten te wisselen en ervaringen uit te wisselen hoe het is om al jaren onder de armoede grens te leven.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 14 maart 2012, 18:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COOTJE711





Berichten: 1766

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 18:36
 
SHANITA130 schreef:
Ik weet nu wel, wat er met het woord 'boeren' wordt bedoeld in amsterdam.

Ik zie weinig overeenkomsten tussen boeren en de voorgaande stukjes... Boze smiley

Ojaa... een verarming voor de samenleving dat er steeds meer boeren noodgedwongen moeten stoppen door de toenemende achterlijke Nederlandse regeltjes en Miss Thieme... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 21:57
 
DANIEL777 schreef:
ach zulke discussies lopen al net zolang als cm bestaat

Ja, je lijkt inderdaad op Gordon, maar het gaat over armoe, doe ook eens een gooi in de kassa Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REBEKKA369





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 23:12
 
Hier is het ook geen vetpot, maar kan ook weer niet zeggen dat ik in armoede leef. Met mijn werk verdien ik dan ook niet het allermeeste, maar het is wel dankbaar werk en ben allang blij dat ik werk heb. Ik ben ook blij met alle kortingen en toeslagen die ik vanuit de overheid krijg, anders zou ik echt niet rond kunnen komen. Af en toe is het best wel eens kijken hoe je de maand nu weer doorkomt, maar dan komt er weer eens 'hulp' uit onverwachte hoek. Het geeft best wel een zorgen, maar kan er voor dit moment ook niets anders van maken.
Soms moet je dan idd iets laten wat voor een ander de normaalste gang van zaken is. Je bedenkt je wel een paar keer of iets echt nodig is om aan te schaffen.

Neem nu het boodschappen doen: elke winkel afgaan op koopjes. Mijn ervaring is dat hoe meer winkels je in gaat hoe meer je in de verleiding komt om iets te kopen. En soms neem je iets mee omdat het in de aanbieding is, maar het eigenlijk helemaal niet nodig hebt, ben je uiteindelijk nog duurder uit.
Mijn tip zou zijn: ga naar 1 à 2 winkels en maak van te voren een lijstje en houdt je daar ook aan.
Ik denk ook wel dat je totale houding in dit geheel uitmaakt in hoe de medemens naar je kijkt. Ben je iemand die altijd maar klaagt, zul je weinig medeleven/respect krijgen. Maar probeer je er wat van te maken; is de kans dat men je respecteert veel groter. En als jij zelf wat voor de ander over hebt gunt die ander jou andersom ook eens wat. En dan geeft het niet het gevoel dat je altijd je handje op hoeft te houden...

Het is vooral ook heel belangrijk om je financiën goed bij te houden: dus weet wat er binnen komt, maar vooral ook wat er uit gaat. En wat er uiteindelijk te besteden is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931





Berichten: 1181

BerichtGeplaatst: donderdag 15 maart 2012, 00:35
 
ongelooflijk dat men niet begrijpt dat het hier niet gaat om een doosje kabouter plop koekjes Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOHANNIE786





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: donderdag 15 maart 2012, 01:12
 
Als ik zie hoe ik rond kom, ben ik dankbaar! Ik leef alleen, ok ik kan niet alles,toch ben ik dankbaar!
Als ik zie hoe God royaal is en steeds mij weer bij staat, dan sta ik verwonderd!
Soms zo maar onverwacht, staat iemand voor de deur of ze bellen en zeggen, kom je bij ons eten?
Soms heb ik slapeloze nachten gehad en mij afgevraagd hoe ga ik dat bekostigen en in gebed gegaan en de oplossing kwam, anders dan ik verwacht, het kwam goed!
Soms kan het gewoon niet, dan denk ik volgende keer weer beter!
Dan laat ik gewoon dat andere staan, dat komt later wel weer!
Ik ben God dankbaar, Hij voorziet mijn noden, elke dag weer!
groet Joannie


Laatst aangepast door
JOHANNIE786
op donderdag 15 maart 2012, 01:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 15 maart 2012, 07:41
 
JOLAN931 schreef:
ongelooflijk dat men niet begrijpt dat het hier niet gaat om een doosje kabouter plop koekjes Gefrustreerde smiley

Of om hagelslag, op een zilveren bonbon schaaltje Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: donderdag 15 maart 2012, 08:43
 
JOHANNIE786 schreef:
Als ik zie hoe ik rond kom, ben ik dankbaar! Ik leef alleen, ok ik kan niet alles,toch ben ik dankbaar!
Als ik zie hoe God royaal is en steeds mij weer bij staat, dan sta ik verwonderd!
Soms zo maar onverwacht, staat iemand voor de deur of ze bellen en zeggen, kom je bij ons eten?
Soms heb ik slapeloze nachten gehad en mij afgevraagd hoe ga ik dat bekostigen en in gebed gegaan en de oplossing kwam, anders dan ik verwacht, het kwam goed!
Soms kan het gewoon niet, dan denk ik volgende keer weer beter!
Dan laat ik gewoon dat andere staan, dat komt later wel weer!
Ik ben God dankbaar, Hij voorziet mijn noden, elke dag weer!
groet Joannie


die ervaring deel ik met je, joannie;
een wonderlijk en veilig gevoel is dat, he?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 15 maart 2012, 10:02
 
GERRIT084 schreef:
Of om hagelslag, op een zilveren bonbon schaaltje Engeltje smiley


Je kan er nu wel erg flauw op reageren maar ik moet je zeggen dat ik het grootste respect heb voor mensen die zelf de eindjes aan elkaar knopen door hard te werken en toch optimistich blijven 'en die niet zo in de slachtofferrol blijven hangen door maar verklaringen te geven waarom ze niet kunnen of willen werken.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOHANNIE786





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: donderdag 15 maart 2012, 10:31
 
HANNAH810 schreef:
die ervaring deel ik met je, joannie;
een wonderlijk en veilig gevoel is dat, he?

Ja heerlijk Hannah!

Inplaats discussie te voeren of elkaar af te katten,
Vertouw op de Here en wees goed voor je naaste!
Help elkander juist, ondersteun elkaar!
Heel menselijk voor elkaar te zijn!

Joannie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 15 maart 2012, 10:45
 
JOHANNIE786 schreef:
Ja heerlijk Hannah!

Inplaats discussie te voeren of elkaar af te katten,
Vertouw op de Here en wees goed voor je naaste!
Help elkander juist, ondersteun elkaar!
Heel menselijk voor elkaar te zijn!

Joannie


Is wel zo Joannie, maar het spreekwoord luidt: Vertrouw op God maar zet je fiets op slot.......
Ook praktisch blijven denken is niet verkeerd hoor!
En wat is er mis met een pittige discussie? Is toch juist boeiend? En daar is een forum ook voor....


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op donderdag 15 maart 2012, 10:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOHANNIE786





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: donderdag 15 maart 2012, 10:51
 
WILLEMIJN232 schreef:
Is wel zo Joannie, maar het spreekwoord luidt: Vertrouw op God maar zet je fiets op slot.......
Ook praktisch blijven denken is niet verkeerd hoor!
En wat is er mis met een pittige discussie? Is toch juist boeiend? En daar is een forum ook voor....

Ja, dat is ook wel weer zo !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 15 maart 2012, 10:52
 
WILLEMIJN232 schreef:
Je kan er nu wel erg flauw op reageren maar ik moet je zeggen dat ik het grootste respect heb voor mensen die zelf de eindjes aan elkaar knopen door hard te werken en toch optimistich blijven 'en die niet zo in de slachtofferrol blijven hangen door maar verklaringen te geven waarom ze niet kunnen of willen werken.....

Ik zou toch echt niet weten, welke richting je op gaat met deze opmerking.
Of er ook maar iemand op jou respect zit te wachten, ik denk toch echt wel dat iedereen die niet klaagt, en met weinig rond moet komen, van iedereen respect mag verwachten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 15 maart 2012, 11:30
 
GERRIT084 schreef:
Ik zou toch echt niet weten, welke richting je op gaat met deze opmerking.
Of er ook maar iemand op jou respect zit te wachten, ik denk toch echt wel dat iedereen die niet klaagt, en met weinig rond moet komen, van iedereen respect mag verwachten.



Denk er eens over na Gerrit zou ik zo zeggen, dan kom je misschien wel tot bepaalde inzichten.... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: donderdag 15 maart 2012, 11:37
 
WILLEMIJN232 schreef:
Denk er eens over na Gerrit zou ik zo zeggen, dan kom je misschien wel tot bepaalde inzichten.... Knipoog smiley

Ach Willemijn, ik maak me alleen maar druk voor me zelf, en over mij en waar ik me geld vandaan haal hoef jij je niet druk te maken hoor.
Dat gaat wel goed komen, en mochten er mensen zijn die toch willen gaan werken.
Je kan beter 40 baantjes hebben van een uur, dan 1 van 40 uur.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 15 maart 2012, 13:08
 
Ach Willemijn, ik maak me alleen maar druk voor me zelf, en over mij en waar ik me geld vandaan haal hoef jij je niet druk te maken hoor




Dat wisten we toch al Gerrit? Hoef je niet zo expliciet te noemen hoor!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 15 maart 2012, 13:08
 
GERRIT084 schreef:
Ik zou toch echt niet weten, welke richting je op gaat met deze opmerking.
Of er ook maar iemand op jou respect zit te wachten, ik denk toch echt wel dat iedereen die niet klaagt, en met weinig rond moet komen, van iedereen respect mag verwachten.



Ja, men moet niet klagen.

Vertellen dat iets nu en dan moeilijk is, is iets heel anders dan klagen. Dat is gewoon een feit vertellen.

C'est le ton qui fait la musique.

Ja, en ik zei dat leven op de armoede grens ziekmakend is.

Dat ervaar ik af en toe zo, en natuurlijk niet altijd.

Maar ja, als ik zeg dat het moeilijk is nu en dan met weinig geld, kan ik dat op een klaagtoon zeggen, waar ik zelf een grondige hekel aan heb.
Of gewoon nuchter als vaststelling van een feit.

Maar ja, dat kan je niet horen op welke toon ik het schrijf...en zien hoe ik erbij kijk als ik het zeg(schrijf).

En de toon van de stem(38%) en uitdrukking van het gezicht(55%) bepalen samen voor 93% hoe de communicatie overkomt, de woorden slechts 7 procent.

Fijne dag! En voor iedereen die werkt, sterkte en een fijne werkdag! Lachende smiley

Hier bij mij staat ook een stapel werk te wachten, dat wil je niet weten.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 15 maart 2012, 13:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 15 maart 2012, 13:11
 
SHANITA130 schreef:
Ja, men moet niet klagen.

Vertellen dat iets nu en dan moeilijk is, is iets heel anders dan klagen. Dat is gewoon een feit vertellen.

Cést le ton qui fait la musique.

Ja, en ik zei dat leven op de armoede grens ziekmakend is.

Dat ervaar ik af en toe zo, en natuurlijk niet altijd.

Maar ja, als ik zeg dat het moeilijk is nu en dan met weinig geld, kan ik dat op een klaagtoon zeggen, waar ik zelf een grondige hekel aan heb.
Of gewoon nuchter als vaststelling van een feit.

Maar ja, dat kan je niet horen op welke toon ik het schrijf...en zien hoe ik erbij kijk als ik het zeg(schrijf).

En de toon van de stem(38%) en uitdrukkig van het gezicht(55%) bepalen samen voor 93% hoe de communicarie overkomt, de woorden slechts 7 procent.


Veel mensen hebben ook een gebrek aan Vitamine D(ankbaarheid)...
Je kan ook kijken wat je wel hebt......maakt het leven gelijk een stuk aantrekkelijker en vrolijker..... Engeltje smiley Ipv van alles te benoemen waarom het zo gekomen is....Ieder mens heeft zijn levensverhaal en bij niemand zal dat zonder rimpels gegaan zijn.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 15 maart 2012, 13:14
 
WILLEMIJN232 schreef:
Veel mensen hebben ook een gebrek aan Vitamine D(ankbaarheid)...
Je kan ook kijken wat je wel hebt......maakt het leven gelijk een stuk aantrekkelijker en vrolijker..... Engeltje smiley Ipv van alles te benoemen waarom het zo gekomen is....Ieder mens heeft zijn levensverhaal en bij niemand zal dat zonder rimpels gegaan zijn.....

Dat ben ik helemaal met je eens! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 16 Volgende
Pagina 5 van 16