ChristianMatch
 


Forum

Berichten van REBEKKA369
ChristianMatch forum index » Berichten van REBEKKA369
Auteur Bericht
REBEKKA369 (43)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 12:36
BerichtOnderwerp: ga je mee gezellig picknicken in ede op de hei op 28 april?
 
Ik was graag gekomen, maar ben verhinderd.
Voor de mensen die twijfelen om te gaan: gewoon doen! Knipoog smiley Ik ben verschillende keren geweest en heb het als heel positief ervaren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REBEKKA369 (43)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: woensdag 28 maart 2012, 11:22
BerichtOnderwerp: armoede in nederland
 
SHANITA130 schreef:

Ik geloof nog steeds dat het in Nederland zo is, als je als kind door wilt leren en je hebt ouder(s) die erachter staan(dus niet financieel als dat niet mogelijk is, maar gewoon an sich), dan moet daar een mogelijkheid voor zijn. Dat het kind werkt, studie ermee betaald, je kan lenen voor een studie bij de svb, enzovoort.

Lachende smiley

Er is ook niets mis mee om als kind zelf al te gaan werken om zo (een groot deel van) je studie zelf te betalen. En dat hoeft helemaal geen zwaar werk te zijn!! En vaak is het voor de kinderen zelf ook heel goed.
Ik heb zelf ook (met veel plezier) gewerkt om mijn studie te kunnen betalen, mijn ouders hebben nooit een cent hoeven (en kunnen) mee betalen.
En ik weet wel dat de kosten nu allemaal wel hoger zijn dan in mijn tijd, maar het gaat om het principe. Ik merk dat de kinderen tegenwoordig soms te lui zijn om hun handen te laten wapperen. Maar hebben wel allemaal een iPhone oid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REBEKKA369 (43)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 17:45
BerichtOnderwerp: Speeddaten 10 maart in Alphen aan den Rijn
 
CHATULIEM619 schreef:
Sommige dames hebben niet het vermogen die opmerkingen in hun context te zien. Voor iemand van 49 is een vrouw van 56 oud, grijs en oma. Niet dat ze dat zijn, maar hij geeft daarmee weer, dat ze te oud zijn om een levensgezel te worden.
En daar zegt hij niks over die vrouwen, hij heeft het er veel meer over, dat het voor hem geen geschikte kandidates waren. En vrouwen van 56 kunnen er nog jonger uitzien, hoeven geen oma te zijn en hoeven niet grijs te zijn. Maar nog steeds zijn ze te oud om een relatie met een "jongen" van 49 te krijgen.

Uit dat oogpunt vind ik dat er door bepaalde vrouwen zeer kinderachtig gereageerd wordt. Van de één krijgt ie te horen dat hij mensen kwetst die geen kinderen hebben en geen oma kunnen zijn, van de ander krijgt hij het verwijt te horen dat hij voor uiterlijke schoonheid gaat.

Een enkele gaat slechts in op datgene wat hij werkelijk wil zeggen: CM had kandidates voor hem die niet in zijn doelgroep pasten.

Dames kunnen qua leeftijd volwassen zijn, qua reacties zijn ze af en toe nog kinderen.

Ik vind dat je hier wel een punt hebt!
Ik vond het eigenlijk wel humorvol geschreven. Het zal heus niet precies zo geweest zijn als degene het vertelde, maar zo heeft hij het wel ervaren.

Dit geeft voor mij wel aan dat het speeddaten niet altijd zin heeft. Kun je nog beter gaan picknicken... Heb je geen extra kosten en kun je praten/kennis maken met wie je ook maar wilt.

Vind sommige reacties idd wat kinderachtig, maar blijkbaar voelt men zich meteen aangevallen of aangesproken.


Laatst aangepast door
REBEKKA369
op dinsdag 27 maart 2012, 17:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REBEKKA369 (43)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 22:21
BerichtOnderwerp: alleenstaande moeders
 
CHATULIEM619 schreef:
Misschien vat ik die opmerking "gaat hem geen klap aan"verkeerd op. Maar verder gaand in deze discussie, de vraag of je er alleen voor staat heeft toch alles met de vraag: hoe komt het dat je er alleen voor staat? Ikzelf ben nog steeds voortdurend in gesprek met mn ex over mn kids. Eigenlijk vind ik dat heel normaal. Ik heb echter de indruk dat dit een uitzondering is..

Je moet wel lezen wat ik schrijf. Ik ben ook in gesprek met mijn ex over mijn kinderen, maar ga niet met elke vraag meteen naar hem toe. En nogmaals je gaat niet voor niets scheiden en soms is het contact met je ex moeilijker dan je zelf zou willen (om welke reden dan ook). En wat ook belangrijk is: je ex moet er ook wel voor openstaan!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REBEKKA369 (43)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 21:33
BerichtOnderwerp: alleenstaande moeders
 
CHATULIEM619 schreef:
Kijk daar hebben we al iets. Het feit dat je als vrouw ruzie met je man hebt, betekent niet dat je zomaar de kinderen kunt gebruiken als middel om hem te straffen. En volgens mij gaat hem alles aan wat de kinderen betreft, maar dat is slechts mijn bescheiden mening.

Ik snap deze opmerking van jou niet!!
Uit jouw bijdrage maak ik op dat ik ruzie zou hebben met mijn ex....
Kijk, we zijn niet voor niets uit elkaar, maar dat wil nog niet zeggen dat ik ruzie met hem heb.
Ik gebruik zeer zeker mijn kinderen niet om hem ergens mee te straffen, daar zijn ze mij te dierbaar voor. En ik heb niet eens de behoefte om hem ergens voor te straffen.
Eerlijk gezegd voel ik me wel gekwets door jouw uitspraken!! Jij kent mijn situatie niet en hebt meteen je oordeel klaar.
Naar mijn idee doe ik mijn uiterste best om het belang van mijn kinderen voorop alles (Ja, zelfs mijn eigen belang) te stellen.


Laatst aangepast door
REBEKKA369
op zondag 25 maart 2012, 21:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REBEKKA369 (43)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 20:55
BerichtOnderwerp: alleenstaande moeders
 
CHATULIEM619 schreef:
Dus dan betrek je hem toch nog steeds bij beslissingen? Als alleenstaande vader die zelf een zoon opgevoed heeft en zeer betrokken is geweest bij de opvoeding bij de dochters vind ik dat je dit wel in een heel eenzijdig daglicht stelt. Toen ik ging scheiden heb ik duidelijk gesteld dat ik de vader van mn kinderen bleef. Waarom heb je dat niet van hem gevraagd? Nu loop je de kans dat je idd alleen voor de opvoeding opdraait. Nog steeds bel ik minstens drie keer in de week naar mn kids als ze bij mn ex zijn. Ze voelen zich hier net zo thuis als bij hun moeder. Mijn eerste en primaire reactie is: volgens mij heb je er zelf ook een keuze in gemaakt om de vader buitenspel te zetten....

Soms gaat het om beslissingen die hem simpelweg niets aangaan. En ik ga echt niet om elk dingetje overleggen, terwijl dat anders vaak wel de normaalste gang van zaken was.
Je blijft uiteindelijk samen verantwoordelijk voor je eigen kinderen, dus als er belangrijke dingen zijn probeer ik dat wel zoveel mogelijk samen te bespreken.
Ik heb er niet voor gekozen om de vader van mijn kinderen buitenspel te zetten!! Sommige vader (cq moeders) kiezen door hun eigen gedrag voor bepaalde consequenties.
En ook mijn kinderen bellen elke dag. Als ze bij mij zijn bellen ze met hun vader en andersom bellen ze met mij. Althans, we stellen ze altijd in de gelegenheid. Mijn dochter belt elke dag, mijn zoon heeft niet altijd die behoefte.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REBEKKA369 (43)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: zondag 25 maart 2012, 15:49
BerichtOnderwerp: alleenstaande moeders
 
PIETER649 schreef:
Bij het lezen van deze titel, denk ik dan ook gelijk aan de alleenstaande vaders.
Moeders krijgen meestal de kinderen toegewezen bij een scheiding en vaak zorgen ze er voor dat die kinderen vervreemden van hun vader.
Wraak van de moeder zogezegd.

Maar goed, laat deze overdenking de moeders niet weerhouden hun ervaringen en inzichten te delen op dit forum Lachende smiley

Niet alle moeders zijn hetzelfde!! Ik vind het juist heel belangrijk dat ze de band met hun vader houden. Hij is en blijft wel hun vader!

@ Willemijn: soms is het juist wel eens prettig om samen te overleggen over bepaalde dingen dat mis ik juist. Vind het soms juist wel lastig om in mijn eentje bepaalde beslissingen te moeten nemen.


Laatst aangepast door
REBEKKA369
op zondag 25 maart 2012, 15:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REBEKKA369 (43)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 19:01
BerichtOnderwerp: gescheiden...
 
ESTHER420 schreef:
Ik bedoel mijn berichtje vooral als openheid.
Niet met de vraag 'of ik hier wel kans maak'.
Ik merk soms zo veel geslotenheid op bepaalde plekken.
En ik ben gewoon benieuwd hoe dat hier is... vandaar. :)

Mijn ervaring is juist heel positief hier op CM. Hier zijn veel mensen die in een soortegelijke situatie zitten. De een vind het fijn om er over te praten de ander weer niet. Het is natuurlijk sowieso per persoon verschillend en ligt eraan hoe het contact met iemand is.
Soms is het wel fijn om je ervaring met anderen die in een soortgelijke situatie zitten te delen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REBEKKA369 (43)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 13:41
BerichtOnderwerp: armoede in nederland
 
GERRIT084 schreef:
Waarom, moet het wel van hun kant bekeken worden, en waarom is er daar wel begrip voor, of moet er begrip voor zijn.
Waarom worden door jou die mensen betiteld met te lui, die wel voor die kortingen in aanmerking komen.
Wellicht zijn die mensen helemaal niet te lui, en is het in veel gevallen nood gedwongen.
De vraag, bij de opening van dit topic was ongeveer zo, hoe om te gaan met, als je maar weinig hebt, door bv een uitkering.
En niet hoe zielig mensen met een eigen zaak zijn, daar kan je dan wel weer zelf een topic over openen.
En met de vraag waar dit topic over gaat, is het al aardig uit de hand gelopen naar, de verdediging of iemand terecht een uitkering heeft.
En aangezien je reageert op iemand, die volgens jou te veel antwoord geeft, en jij dan zegt we weten het nu wel.
Daar zet ik dan wel mijn vraagtekens bij.

Als je mijn eerdere bijdrage goed hebt gelezen weet je dat ik zelf ook gebruik maak van die kortingen en ik ze goed kan gebruiken!
Ik zeg ook niet dat iedereen die gebruik maakt van die kortingen te lui is om te werken.... dat maak jij er dan zelf uit op. Maar die mensen zijn er wel of die doen wel voorkomen dat ze te lui zijn om te werken.
Ik neem het ook niet op voor mensen die het zo goed hebben, maar sommigen hier denken alleen aan hun eigen situatie, vandaar dat ik opmerkte dat we het van meerdere kanten moeten bekijken.

Ik vind niet dat ze te veel antwoord geeft, maar ze valt steeds in herhaling! Dat draagt ook niet bij aan dit topic!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REBEKKA369 (43)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: zondag 18 maart 2012, 08:21
BerichtOnderwerp: armoede in nederland
 
@:Shanita: jouw standpunt weten we nu wel!
Weet je trouwens ook dat mensen met een eigen zaak heeel veel belasting moeten betalen en verder geen recht hebben op 1 of andere uitkering of korting. Dat hebben ze vaak ook niet nodig... Maar ook zij moeten soms keihard werken om dat bedrijf goed draaiende te houden. Dat kan ook spanningen en zorgen geven...
Maar als er dan mensen zijn die dan profiteren van al die kortingen enz. en te lui zijn om ergens achter aan te gaan, kan ik me voorstellen dat die mensen het 'niet eerlijk' vinden...

Bekijk het allemaal ook eens van hun kant! Financieel hebben zij het misschien wel beter, maar ze zullen wel andere dingen hebben. Overal is wel wat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REBEKKA369 (43)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: donderdag 15 maart 2012, 20:21
BerichtOnderwerp: armoede in nederland
 
[quote=SHANITA130]Knap hoor, dat je dát werk doet. Ik heb weleens een tijdje bij ouderen, rond 85 jaar geschoonmaakt enzo. Dat is anders dan jij doet denk ik.
Ik kom dus bij allerlei mensen, dus ook hoogbejaarden en doe daar allerlei soorten van werkzaamheden

Ik had ook via wmo(soort pgb) zo iemand die schoonmaakt enzo bij mij gehad.
Nou ja, ik ben beleeft, doe ook dingen, vraag iets eerst beleeft, grote pauze's enzo.
Soms hebben mensen er meer aan dat je wat doet en niet van alles vraagt! Gewoon aan het werk dus en grote pauzes zijn er in dit werk niet bij, althans niet bij de cliënt, maar in je eigen tijd, zoals bij elke baan.

Maar er zitten types bij, en daar moet je dan gaan werken. Ik heb verhalen gehoord van diegene die bij mij kwam, over sommigen waar ze nog meer kwam..en ik ken sommigen ook zelf, dan denk ik van nou als je dáár moet werken, ben je klaar...Ja, of het is een gave om ermee om te gaan..Knap hoor. Ja, dat moet je in je hebben. Dat werk op zich bedoel ik niet, maar omgaan met die types.
Als mensen via het WMO hulp krijgen hebben ze er ook recht op en dan maakt het niet uit wat voor mensen het zijn! En ja, de een ligt je nu eenmaal beter dan de ander... en daar kun je wel om gaan zitten zeuren, maar schiet je niets mee op... Stel dat iedereen zo reageert kom jij misschien zelf niet eens in aanmerking voor bepaalde hulp...

Het gaat mij er ook helemaal niet om wat voor werk iemand doet of heeft gedaan... Ook mensen met een goede baan kunnen door welke redenen ook in armoede komen te zitten. Hoeft ook niet altijd eigen schuld te zijn.
@Shanita: ik vraag me alleen wel af; jij geeft aan dat je een universitaire opleiding hebt genoten waarom je dan hebt gewerkt in een fabriek (waar niets mis mee is!) Naar mijn idee zou je dan voldoende kennis in huis moeten hebben om ook ander werk te doen... Of er moeten redenen zijn waarom bedrijven je niet zouden willen aannemen, of er is sowieso geen diploma aantoonbaar...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REBEKKA369 (43)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: woensdag 14 maart 2012, 23:12
BerichtOnderwerp: armoede in nederland
 
Hier is het ook geen vetpot, maar kan ook weer niet zeggen dat ik in armoede leef. Met mijn werk verdien ik dan ook niet het allermeeste, maar het is wel dankbaar werk en ben allang blij dat ik werk heb. Ik ben ook blij met alle kortingen en toeslagen die ik vanuit de overheid krijg, anders zou ik echt niet rond kunnen komen. Af en toe is het best wel eens kijken hoe je de maand nu weer doorkomt, maar dan komt er weer eens 'hulp' uit onverwachte hoek. Het geeft best wel een zorgen, maar kan er voor dit moment ook niets anders van maken.
Soms moet je dan idd iets laten wat voor een ander de normaalste gang van zaken is. Je bedenkt je wel een paar keer of iets echt nodig is om aan te schaffen.

Neem nu het boodschappen doen: elke winkel afgaan op koopjes. Mijn ervaring is dat hoe meer winkels je in gaat hoe meer je in de verleiding komt om iets te kopen. En soms neem je iets mee omdat het in de aanbieding is, maar het eigenlijk helemaal niet nodig hebt, ben je uiteindelijk nog duurder uit.
Mijn tip zou zijn: ga naar 1 à 2 winkels en maak van te voren een lijstje en houdt je daar ook aan.
Ik denk ook wel dat je totale houding in dit geheel uitmaakt in hoe de medemens naar je kijkt. Ben je iemand die altijd maar klaagt, zul je weinig medeleven/respect krijgen. Maar probeer je er wat van te maken; is de kans dat men je respecteert veel groter. En als jij zelf wat voor de ander over hebt gunt die ander jou andersom ook eens wat. En dan geeft het niet het gevoel dat je altijd je handje op hoeft te houden...

Het is vooral ook heel belangrijk om je financiën goed bij te houden: dus weet wat er binnen komt, maar vooral ook wat er uit gaat. En wat er uiteindelijk te besteden is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REBEKKA369 (43)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 23:05
BerichtOnderwerp: de vlinder
 
LOVEJEZUS310 schreef:
Cootje, voor mij bestaat de eeuwige hemel en hel niet zo afgescheiden als gelovigen mij willen doen geloven.

Vindt het eerlijk gezegd nogal kwetsend hoe sommige je daarmee voor een keuze stellen

Uiteindelijk wordt je geconfronteerd met jezelf, christen of niet.

God is een te goede God om je zomaar eeuwig naar de hel te sturen.

Het is wel offtopic, maar wil toch even reageren:

Johannes 3: 16 t/m 18 en vers 36:
16 Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.
17 Want God heeft Zijn Zoon niet in de wereld gezonden opdat Hij de wereld zou veroordelen, maar opdat de wereld door Hem behouden zou worden.
18 Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld, maar wie niet gelooft, is al veroordeeld, omdat hij niet geloofd heeft in de Naam van de eniggeboren Zoon van God.

36 Wie in de Zoon gelooft, heeft eeuwig leven, maar wie de Zoon ongehoorzaam is, zal het leven niet zien, maar de toorn van God blijft op hem.


Hier staat toch wel heel duidelijk dat er verschil is tussen mensen die wel (echt) en niet geloven. En dat er dus ook consequenties zijn als iemand niet gelooft: diegene gaat verloren.


Laatst aangepast door
REBEKKA369
op dinsdag 13 maart 2012, 23:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REBEKKA369 (43)





Berichten: 14

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 maart 2012, 16:23
BerichtOnderwerp: Kinderen nee
 
Ik vraag me af wat je nu precies duidelijk wilt maken...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van REBEKKA369
Pagina 1 van 1