ChristianMatch
 


Forum

armoede in nederland
Ga naar pagina Vorige 1 ... 11 12 13 14 15 16 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 april 2012, 15:12
 
MARISKA601 schreef:
Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

Hai Mariska, die link van mijn boek die ik toevallig nu even aan het lezen ben, heb ik neergezet, om te laten zien dat er nog véél grotere krachten zijn, die de economie uitputten, dan een groepie uitkeringstrekkers.

en...het gebeurd in Europa ook nog.

Kijk je uit voor die muu...eh je hoofd?
Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 april 2012, 21:24
 
Ik bedoel er mee te zeggen, dat ik enorme hoofdpijn krijg van mensen die op iedere punt en komma en smiley op het forum persee willen reageren.
En dat doen ze dan niet met 1 bijdrage, nee maar met 6 achter elkaar.
En dan ook nog meldingen er in doen die totaal niets met het item van het topic te doen hebben.

De vraag is en blijft hoe gaan we met armoede om.










































(heeft iemand een paracetamolletje voor me)


Laatst aangepast door
MARISKA601
op zaterdag 7 april 2012, 21:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 april 2012, 22:00
 
MARISKA601 schreef:


(heeft iemand een paracetamolletje voor me)




Bij hoofdpijn mailen naar Erika 129 ( zie topic slechtste moment 11 maart) Knipoog smiley




Wat een armoe als je niet weet hoe je de linc van dat topic hier moet kopiëren. Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 april 2012, 23:13
 
VISSER278 schreef:
Bij hoofdpijn mailen naar Erika 129 ( zie topic slechtste moment 11 maart) Knipoog smiley




Wat een armoe als je niet weet hoe je de linc van dat topic hier moet kopiëren. Smiley met dichtgeplakte mond

hihi heb zat in huis dus buuf kom maar halen!!!
Scheeld visser ik weet dat ze ze zelf zat in huis heeft Knipoog smiley

Maar wauwie wat allert van jou Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601





Berichten: 4718

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 april 2012, 23:14
 
ERIKA129 schreef:
hihi heb zat in huis dus buuf kom maar halen!!!
Scheeld visser ik weet dat ze ze zelf zat in huis heeft Knipoog smiley

Maar wauwie wat allert van jou Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt




De vooraad begint hier aardig te slinken.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 april 2012, 23:25
 
MARISKA: De vraag is en blijft hoe gaan we met armoede om.

Goed, steeds beter...en zo arm ben ik ook weer niet hoor, ja, geld maakt niet gelukkig he....

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: zondag 8 april 2012, 00:47
 
SHANITA130 schreef:
MARISKA: De vraag is en blijft hoe gaan we met armoede om.

Goed, steeds beter...en zo arm ben ik ook weer niet hoor, ja, geld maakt niet gelukkig he....

Lachende smiley

Niet teveel smiley's Shanita ...anders zijn de paracetamol niet aan te slepen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 8 april 2012, 06:21
 
Juist wel, ik heb aandelen in de paracetamol Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

neem er nog eentje Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: zondag 8 april 2012, 16:18
 
SHANITA130 schreef:
Juist wel, ik heb aandelen in de paracetamol Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

neem er nog eentje Knipoog smiley

Sluipreclame is strafbaar toch ....misschien moet je de extra reclame inkomsten storten voor een goed doel....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 8 april 2012, 19:52
 
LEONARD480 schreef:
Sluipreclame is strafbaar toch ....misschien moet je de extra reclame inkomsten storten voor een goed doel....
Het is sluikreclame...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 mei 2012, 06:14
 
Nou wou ik hier even nog iets aan toevoegen.

Er wordt gesugereerd dat er mensen niet willen werken. Dát vind ik heel erg, iedereen wil werken, werken is een levensbehoefte, psychisch.

Nou, als er dan een uitkering bestaat voor mensen die dat niet kunnen ziek zijn, kan ook psychisch.

Je kan niet zomaar zeggen, wat iemand hier zei, als je psychische ziekten hebt, door kindermishandeling dat je dan wel bijvoorbeeld tomaten kan plukken. dan kán je ook geen tomaten plukken.
Migraine, black-outs en zo voort.

En...iemand die niet kán werken heeft er dus ook geen zin in, zo bedoelde ik dat...

Het is gewoon wel schandalig die mensen die duizenden euro's per maand zwart verdienen, en ook nog es even een uitkering opstrijken.

Maar ja, aangeven is ook niet gemakkelijk: op Google bij mij staat gemeente Utrecht, Rotterdam, maar geen Dordrecht en Amsterdam, met een site waar je zwartwerkers met een uitkering op kan aangeven.

Als 'ze' dan grote stukken schrijven over hoe groot de fraude is en wat ze er aan doen, en wat ze er niet aan kunnen doen, en hoe ze geholpen zijn, als mensen aangeven, ja, zet dan ook van elke grote gemeente in ieder geval een link waar dat kan, een zwartwerker met uitkering aangeven, en niet enkel bij enkele gemeentes... Misschien een tip, mensen van de regering?


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 26 mei 2012, 06:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LINNY170





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 mei 2012, 23:42
 
volgens mij kun je dan toch gewoon de gemeente tippen waarin ze wonen?

maar ja...of je dat nu echt zou moeten willen?

Elk mens wordt ooit een keer ter verantwoording geroepen...en ik weet dat er mensen zijn, die in een uitkering situatie zitten, maar door bepaalde redenen, niet eens door hun schuld in de problemen zitten en daardoor soms gewoon geeneens eten kunnen kopen voor hun kindjes (3 kids) .
En hulp krijgen ze niet, worden van kastje naar de muur gestuurd..en tsjah...dan vind ik het niet erg als ze een keer zwart bij verdienen hoor ;)

Zijn ook mensen die inderdaad uitkering trekken, de hele dag feesten, en de nieuwste dingen in huis hebben staan :S tsjah dat klopt ook weer niet...

Niet kunnen en niet willen zijn 2 heel verschillende dingen :D
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 13:05
 
LINNY170 schreef:
volgens mij kun je dan toch gewoon de gemeente tippen waarin ze wonen?

maar ja...of je dat nu echt zou moeten willen?

Elk mens wordt ooit een keer ter verantwoording geroepen...en ik weet dat er mensen zijn, die in een uitkering situatie zitten, maar door bepaalde redenen, niet eens door hun schuld in de problemen zitten en daardoor soms gewoon geeneens eten kunnen kopen voor hun kindjes (3 kids) .
En hulp krijgen ze niet, worden van kastje naar de muur gestuurd..en tsjah...dan vind ik het niet erg als ze een keer zwart bij verdienen hoor ;)

Zijn ook mensen die inderdaad uitkering trekken, de hele dag feesten, en de nieuwste dingen in huis hebben staan :S tsjah dat klopt ook weer niet...

Niet kunnen en niet willen zijn 2 heel verschillende dingen :D

Kijk, ik zal 't ff uitleggen. als iemand je flink getackeld heeft in het verleden, pas nog, kan ook. Dan kan je woedend zijn. Zeker als degene fijn loopt te ontkennen ook naar anderen toe die je kent...

Dan zoek ik dus de gemeente op, en zie dat er niet alle gemeenten in staan op google. Dan denk ik van laat maar zitten ook dan.

Want ff op internet het een en ander aangeven is vele malen makkelijker, als daadwerkelijk naar een intstantie toe stappen.

Maar waarom je dat zou willen doen, nou, als iedereen iedereen eventjes zou aangeven, zou dat ten goede komen aan gasten die wel eerlijk zijn en niet fraude plegen.

En ik heb 't niet over een bijstandsmoeder die een tientje bijverdient, door iets voor de zieke buurvrouw te doen, ik doel op degenen die duizenden euro's naast de uitkering erbij verdienen per maand en dat niet opgeven en dan ook nog járen lang.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 27 mei 2012, 19:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VERTROUW937





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 14:45
 
SHANITA130 schreef:
Kijk, ik zal 't ff uitleggen. als iemand je flink getakeld heeft in het verleden, pas nog, kan ook. Dan kan je woedend zijn. Zeker als degene fijn loopt te ontkennen ook naar anderen toe die je kent...

Dan zoek ik dus de gemeente op, en zie dat er niet alle gemeenten in staan op google. Dan denk ik van laat maar zitten ook dan.

Want ff op internet het een en ander aangeven is vele malen makkelijker, als daadwerkelijk naar een intstantie toe stappen.

Maar waarom je dat zou willen doen, nou, als iedereen iedereen eventjes zou aangeven, zou dat ten goede komen aan gasten die wel eerlijk zijn en niet fraude plegen.

En ik heb 't niet over een bijstandsmoeder die een tientje bijverdient, door iets voor de zieke buurvrouw te doen, ik doel op degenen die duizenden euro's naast de uitkering erbij verdienen per maand en dat niet opgeven en dan ook nog járen lang.

Het is o zo makkelijk om te oordelen in de trant van als je wil werken is er altijd werk. Vooral als je niet weet waar je het over hebt en het zelf goed hebt. En ieder mens wil graag werken. Ga altijd uit van het goede in de mens.


Laatst aangepast door
VERTROUW937
op zondag 27 mei 2012, 17:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 15:09
 
VERTROUW937 schreef:
Wat dacht je van alle mensen die zwart bij verdienen naast hun gewone salaris. Maar dat is blijkbaar oke. Als je een uitkering hebt ben je blijkbaar vogelvrij verklaart. Iedereen mag op je schieten. En al die flauwekul als je wil werken is er wel werken. Wordt altijd gezegd door mensen die het goed hebben en niet weten waar ze over praten. Als je ouder bent wordt er bijna nooit voor je gekozen. Wat kun je daar aan doen?. Het is o zo makkelijk om iets te zeggen over iemand als je het zelf zo goed hebt. Is dat christelijk. Help deze mensen liever door jou netwerk te gebruiken om deze mensen aan het werk te helpen.

Ja, maar die mensen wérken dus. En zwart bijverdienen naast werk kan ook niet, wel wit, net als bij uitkering. mag ook niet, met spullen van de baas effetjes in het weekend zwart vaste klantjes afpikken, ásociaal....

Het is inderdaad niet waar: dat als je wil werken is er werk, ja, daar kan ik me ook aan ergeren..was het maar waar.....

Ja, ik zit zelf ook in een(90% v/h) minimum wao...want ik werd ziek toen ik part time werkte en getrouwd was, maar ja, ik wou ook weer geen alimentatie, doordat ík wegging, doordat ik ziek was, en mijn ex veel verdriet deed. Ziekte: ptst en dissociatieve identiteit stoornis, ofwel DIS, borderline, alle veroorzaakt door extreme mishandeling in de gehele kindertijd door ouders en sommigen aanverwanten.

Ben daar nu, eindelijk, na een leven met uitkering, slechts 2 jaar part-time, en dat is al heel lang geleden....gewerkt, uit aan het komen, kan nu, eindelijk pas zeggen dat ik het zie zitten. Komt ook door het geloof als belangrijkste factor.

Fijne pinksteren! Ook al is iemand alleen, dan ook!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 27 mei 2012, 15:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 10:43
 
JOLAN931 schreef:
Ik wil niet zeuren, maar....

zolang je een CM abonnement kunt betalen
zolang je nog een laptop o.i.d. kunt betalen, wat wordt er dan geklaagd over armoe.

Ik wordt er soms een beetje misselijk van...ik kan niet werken...

zolang je nog van de ene naar de andere plaats kan met de auto....wordt dan taxichauffeur.
zolang je nog kunt lopen...neem een folder wijk.
zolang je nog kunt hangen achter je laptop...zoek een licht administratieve baan.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik weet dat het voor sommigen hard klinkt, maar waar een wil is is een weg.

Wat is er groter schande?

Met een HBO opleiding gaan vakken vullen in de albert heijn, of... mooi je hand op houden omdat tomaten plukken te min voor je is.
Zolang er nog van die polen rondlopen in dit land, maak je mij niet wijs dat er geen werk is voor hen die WILLEN werken.

Jammer deze reactie, komt over niet echt begripvol.

Zolang je elke maand moet overwegen : wel of geen abonnement verlengen van CM, dan heb je bijna geen geld. K@#@#$%$

Ik ben er ook achter waarom 'arme' mensen soms zo'n ontzettende puinhoop hebben. Ja, ff geen geld voor normale overzichtelijke opbergruimtes.

Ik vind de Hypotheek aftrek afschaffen!!!!
Duiveltje smiley Duiveltje smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 7 juni 2012, 04:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 11:01
 
misschien is het een idee, bij de supermarkt wat kleine doosjes van hetzelfde formaat mee te nemen, shanita...........? Knipoog smiley

een rol inpakpapier (of gebruikt inpakpapier desnoods) en wat plakband om ze te bekleden, en het ziet er nog gezellig uit ook.

voor veel dingen zijn creatieve oplossingen te bedenken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 11:06
 
Hai Hannah,

Ja.

Wat een ontzettend leuk, goed idee! Lachende smiley

Je kan ook kratjes nemen dan...


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 2 juni 2012, 11:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LINNY170





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 12:27
 
@Shanita, nee hoor ik snap je helemaal! Als je duizenden euro's naast je uitkering verdiend, dan heb je de uitkering inderdaad helemaal niet nodig ;)
Heb zelf ergens gewoond waar genoeg van zulke mensen woonden...echt, je ergert je eraan kapot..want het gaat ten koste van de mensen die het wel echt nodig hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LINNY170





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 12:33
 
@Jolan, over jou reactie ben ik het dus absoluut niet met je eens.
Er zijn mensen die willen werken, maar niet overal ligt het werk voor het oprapen...en ook is het soms zelfs zo, dat als je werkt, je echt slechter af bent, dan als je een uitkering zou hebben. En dat is best moeilijk als je een gezin moet onderhouden met 3 kinderen.
En nee, als zo iemand dan een keer iets bijverdiend, boeien?
Die kinderen moeten ook eten.
En het is niet zo dat iedereen die thuis zit en niet werkt, het hun eigen schuld is.

Als je met de auto kunt rijden, wordt dan taxi chauffeur...Als je wel in de auto kunt zitten, maar niet lang achter elkaar?Ik bedoel, ga zelf maar eens een hele lange rit doen in de auto. Dan kan taxi-chauffeur dus al niet.

Als je kunt lopen, neem dan een folderwijk?
Dan verdiend vast bakken met geld!

Bewust thuis gaan zitten, om geld te vangen, nee daar ben ik ook niet voor, maar het is een beetje makkelijk om iedereen over 1 kam te gaan scheren vind ik ;)
En niet iedereen kan werken, en dan heb ik het over gezondheidsklachten.
En ook aan die mensen kun je soms niet zien of ze iets mankeren, maar dat doen ze dan wel, en die worden dan wel weer aangekeken als 1 van die mensen die niet wil werken.

Ben je gezond? Dan kun je inderdaad best werken, maar ook dan is het niet altijd makkelijk om werk te vinden.
En nee, ik zou ook niet gaan werken als ik er veel op achteruit zou gaan, want heb ook rekeningen die doorgaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 13:36
 
SHANITA130 schreef:
Hai Hannah,

Ja.

Wat een ontzettend leuk, goed idee! Lachende smiley

Je kan ook kratjes nemen dan...

als je daar het geld voor hebt kan dat inderdaad, shanita....
nog meer creatieve ideeen nodig? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 14:01
 
SHANITA130 schreef:
Hier weer zo'n ontzettend stomme domme reactie.

Zolang je elke maand moet overwegen : wel of geen abonnement verlengen van CM, dan heb je bijna geen geld. K@#@#$%$

Ik ben er ook achter waarom 'arme' mensen soms zo'n ontzettende puinhoop hebben. Ja, ff geen geld voor normale overzichtelijke opbergruimtes.

Ik vind de Hypotheek aftrek afschaffen!!!!
Duiveltje smiley Duiveltje smiley

Ten diepste heeft Jolan gelijk hoor Shanita...al zijn uitzonderingen daar gelaten, maar je kunt niet altijd verwachten dat alleen op basis van zieligheid het gelijk aan jouw kant staat.
Zolang secundaire levensbehoefte voor een hoop mensen primair blijken te zijn is het logisch dat je vraagtekens kunt zetten.
Wat belangrijker is de vraag hoe ga je als christenen maar ook de samenleving als geheel om met echte armoede en is het egocentrische van de mens nu op dat niveau dat we niet meer omkijken naar je medemens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777





Berichten: 536

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 14:15
 
LEONARD480 schreef:
Ten diepste heeft Jolan gelijk hoor Shanita...al zijn uitzonderingen daar gelaten, maar je kunt niet altijd verwachten dat alleen op basis van zieligheid het gelijk aan jouw kant staat.
Zolang secundaire levensbehoefte voor een hoop mensen primair blijken te zijn is het logisch dat je vraagtekens kunt zetten.
Wat belangrijker is de vraag hoe ga je als christenen maar ook de samenleving als geheel om met echte armoede en is het egocentrische van de mens nu op dat niveau dat we niet meer omkijken naar je medemens.

maar secundaire en primaire behoeften hebben helaas ook weer een schemerige gebied.
neem bijvoorbeeld als voorbeeld de auto.
voor veel mensen is een auto noodzakelijk om op het werk te komen maar als je 4-6 auto's gaat kopen terwijl je er maar 2 nodig hebt dan dan ben je toch wel raar bezig
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 14:19
 
HANNAH810 schreef:
als je daar het geld voor hebt kan dat inderdaad, shanita....
nog meer creatieve ideeen nodig? Knipoog smiley

Ja, ideeën zijn altijd oké! Dan ga ik googelen en krijg ik nog meer ideeën, die ik anders niet zou hebben Knipoog smiley

Dit plaatje vind ik wel iets hebben ;)

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 14:28
 
LEONARD480 schreef:
Ten diepste heeft Jolan gelijk hoor Shanita...al zijn uitzonderingen daar gelaten, maar je kunt niet altijd verwachten dat alleen op basis van zieligheid het gelijk aan jouw kant staat.
Zolang secundaire levensbehoefte voor een hoop mensen primair blijken te zijn is het logisch dat je vraagtekens kunt zetten.
Wat belangrijker is de vraag hoe ga je als christenen maar ook de samenleving als geheel om met echte armoede en is het egocentrische van de mens nu op dat niveau dat we niet meer omkijken naar je medemens.

Hahaha, Leonard, als er iets is wat ik niet ben is 't zielug.....

Kijk, je kan aan me stem niet horen hoé ik iets zeg. Ik zei van: dat ik snap waarom veel arme mensen zo'n rommel hebben, omdat ze geen geld hebben om fatsoenlijke opbergruimte te kopen, op dat moment.

Dat zei ik niet zielug, maar als een nuchtere constatering. Ben namelijk in me eigen huis bezig, heb een tijdje gespaard + vakantiegeld. Dus oude meuk eruit, en dan zie ik dus, wát een rommel. En maak ik die constatering. Want het was toch echt wel nu en dan zo, van dat ik wist, als ik het normaal op kan bergen zou het niet daar en daar liggen.

Maar ja, nu is 't eigenlijk net alsof ik verhuis, huppakee, nieuwe vloer erin,
en (tweede hands) spulletjes kijken, en creatief zijn Lachende smiley
Schilderen, ook plinten ;)

Soort uitdaging.

Soort tweede kans Knipoog smiley

Zo van dingen doe ik nu, en ga ik anders dan eerst doen.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 2 juni 2012, 15:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VERTROUW937





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 16:10
 
[quote=SHANITA130]Hahaha, Leonard, als er iets is wat ik niet ben is 't zielug.....

Kijk, je kan aan me stem niet horen hoé ik iets zeg. Ik zei van: dat ik snap waarom veel arme mensen zo'n rommel hebben, omdat ze geen geld hebben om fatsoenlijke opbergruimte te kopen, op dat moment.

Dat zei ik niet zielug, maar als een nuchtere constatering. Ben namelijk in me eigen huis bezig, heb een tijdje gespaard + vakantiegeld. Dus oude meuk eruit, en dan zie ik dus, wát een rommel. En maak ik die constatering. Want het was toch echt wel nu en dan zo, van dat ik wist, als ik het normaal op kan bergen zou het niet daar en daar liggen.

Maar ja, nu is 't eigenlijk net alsof ik verhuis, huppakee, nieuwe vloer erin,
en (tweede hands) spulletjes kijken, en creatief zijn Lachende smiley
Schilderen, ook plinten ;)


Laatst aangepast door
VERTROUW937
op zondag 3 juni 2012, 00:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 18:19
 
[quote=VERTROUW937]


Ik vind jou ook aardig oordelen over de andere kant van de samenleving......maar dat terzijde.....
Iedereen in Nederland moet werken voor zijn/haar geld dat is nu eenmaal een gegeven.....Mensen komen altijd met hun levensverhalen waarom ze niet kunnen werken en vergeten daarbij gemakshalve dat veel hardwerkende mensen ook een verleden hebben dat misschien nog wel erger is .
Als je niet kan werken, prima, dan kan het niet en houdt het op en daar is ook helemaal niets mis mee...Maar ook een werkend gedeelte van Nederland heeft het arm omdat het gewoon moeilijk is om rond te komen is met een paar opgroeiende kinderen......of zij maken verkeerde keuzes en hebben veel schulden......en kom er dan maar eens uit.....
Als werkgever mag je toch ook eisen stellen aan je werknemers......of je nu christelijk bent of niet? Ik heb weleens het idee dat de basisnormen van wat moet op de werkvloer ook weleens weg zijn.....
En ik heb het nu met name over jongere werkloze mensen.....die hebben eisen wat ze willen doen en gaan niet zo maar aan de lopende band werken omdat ze dat te minderwaardig vinden...
Ik kan me voorstellen dat als je ouder bent dat niet meer gaat doen en ook niet meer hoeft te doen net zoals tomaten plukken......
Maar zo als jij het stelt Vertrouwen is het allemaal wel erg sielug voor die mensen en ik hoor je niet over eigen verantwoordelijkheden....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 23:52
 
DANIEL777 schreef:
maar secundaire en primaire behoeften hebben helaas ook weer een schemerige gebied.
neem bijvoorbeeld als voorbeeld de auto.
voor veel mensen is een auto noodzakelijk om op het werk te komen maar als je 4-6 auto's gaat kopen terwijl je er maar 2 nodig hebt dan dan ben je toch wel raar bezig



Ik mag toch aannemen dat dat de uitzonderingen zijn en dat de gemiddelde Nederlander er 1 of twee heeft?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 11:09
 
DANIEL777 schreef:
maar secundaire en primaire behoeften hebben helaas ook weer een schemerige gebied.
neem bijvoorbeeld als voorbeeld de auto.
voor veel mensen is een auto noodzakelijk om op het werk te komen maar als je 4-6 auto's gaat kopen terwijl je er maar 2 nodig hebt dan dan ben je toch wel raar bezig

Niks schemerig aan ...per definitie is een auto ten allen tijde secundair.
Dit is in deze maatschappij de logische gedachtegang om veel secundaire levensbehoefte over te hevelen naar naar het primaire.
We willen blijkbaar niet een stapje terug doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 11:26
 
Vertrouw of Willemijn, tis ff onduidelijk wie onderstaand stukje schreef,
ik heb de indruk dat Vertrouw het schreef, en Willemijn het heeft gequote..,en dat daarna Vertrouw zijn stukje heeft weggehaald en alleen mijn quote heeft laten staan..Ik zie 't al, tis een reactie van Willemijn op 'Vertrouw, die hij al heeft verwijderd....


In ieder geval, ik zal even reageren.


Quote:
Ik vind jou ook aardig oordelen over de andere kant van de samenleving......maar dat terzijde.....
Iedereen in Nederland moet werken voor zijn/haar geld dat is nu eenmaal een gegeven.....Mensen komen altijd met hun levensverhalen waarom ze niet kunnen werken en vergeten daarbij gemakshalve dat veel hardwerkende mensen ook een verleden hebben dat misschien nog wel erger is .
Als je niet kan werken, prima, dan kan het niet en houdt het op en daar is ook helemaal niets mis mee...Maar ook een werkend gedeelte van Nederland heeft het arm omdat het gewoon moeilijk is om rond te komen is met een paar opgroeiende kinderen......of zij maken verkeerde keuzes en hebben veel schulden......en kom er dan maar eens uit.....
Als werkgever mag je toch ook eisen stellen aan je werknemers......of je nu christelijk bent of niet? Ik heb weleens het idee dat de basisnormen van wat moet op de werkvloer ook weleens weg zijn.....
En ik heb het nu met name over jongere werkloze mensen.....die hebben eisen wat ze willen doen en gaan niet zo maar aan de lopende band werken omdat ze dat te minderwaardig vinden...
Ik kan me voorstellen dat als je ouder bent dat niet meer gaat doen en ook niet meer hoeft te doen net zoals tomaten plukken......
Maar zo als jij het stelt Vertrouwen is het allemaal wel erg sielug voor die mensen en ik hoor je niet over eigen verantwoordelijkheden....

Dit topic ging niet over wel of geen werk, maar over armoede.

Ik héb wel een uitkering, en ik doe vrijwilligerswerk in een zaak waar je 2de hands spullen kan kopen.(met medewerking van de ggz).
Nou, ik kom nu en dan thuis, dan ben ik écht wel moe, afgedraaid. Dan plof ik neer op de bank, val ik in slaap, en wordt ik pas later wakker, als iemand me belt, anders slaap ik langer door en ga ik 's nacht iets eten.

Over levensverhalen: iedereen voelt zijn eigen leed 't meest, zei een keer iemand. Dat is zo.

Alleen dit topic ging dus over armoede in Nederland, en niet over en weer elkaar beschuldigen, van jij werkt je hebt mzzl, jij werkt niet, jij werkt, en verdiend net zoveel als iemand met een uitkering etc.

Jongeren willen best wel aan de lopende band werken, tijdelijk als ze studeren, en als er echt geen ander werk te vinden is. Want lopende band werk, is geestdodend, en dat is niet zomaar een uitdrukking, dat is echt zo. Na enkele dagen verlies je besef van tijd, na een minuut kan je het gevoel hebben dat er uren zijn verstreken, en dan kijk je op de klok....
Er zijn onderzoeken gedaan, dat mensen die daar werken na enkele jaren helemaal afgestompt zijn....

Kijk, ik weet best dat mensen het na de oorlog moeilijk hadden, alles deden. Maar het WAS DAN OOK NA DE OORLOG.

Ik moest als 12 jarig meisje, met 8ten, 9gens en 10en op het Atheneum al werken van mijn vader en zeggen dat ik 16 was...want, zo zei mijn vader, hij kon ook niet leren door de oorlog. Hij zei dat op een manier, alsof ikzelf persoonlijk verantwoordelijk was voor die oorlog....op een woedende manier.

Andere ouders hadden zoiets van dat ze zelf geen kans hadden, maar des te meer hun kinderen een kans gunden....

Nu zit ik dus in een uitkering 100% afgekeurd, als gevolg van ernstige kindermishandeling, ook seksueel, de gehele jeugd door, tot ik op mijn 16 het huis uit moest, en mijn vader uit zat te rekenen wat ie daardoor elk jaar bespaart, en hij had vernomen dat je op je 16 al een uitkering kon krijgen...

Dacht je nu echt, al zou ik willen, en ik wil, heb het meerder malen via uitzendbureau's geprobeerd, dat ik achter de lopende band zou kúnnen voor jaren?

Neehee, weet je wat ik had moeten doen, en daar helaas nu pas achter ben, véél eerder contact met familie breken....

In ieder geval, ik ben niet zielig, en ik dank dat ik hier in Nederland ben, waar je als je niet alle werk kan doen een uitkering krijgt. en dan vrijwilligerswerk kan doen, vrijwilligerswerk waar de mensen wéten dat ik ernstig getraumatiseerd ben. En daar rekening mee houden, als ik ineens heel angstig wordt ofzoiets dergelijks.

Ik heb dezelfde verschijnselen, wat je ook ziet bij mensen die jaren in een vuile oorlog hebben gezeten, ptss.

Maar 't is dus niet zo, dat iemand met een uitkering achterovergeleund in zijn stoel, zit te glimlachen om al die mensen die moeten werken en hij lekker niet.

Ik heb zóveel gesolliciteerd, hele pakken a viers vol met afwijzingen heb ik. Op simpele baantjes. Maar of te oud, terwijl ik pas in de 20 was bijvoorbeeld, of te weinig zelfvertrouwen, ja, wat wil je, na zo'n jeugd...etc.

Pas als je alle lijntjes met de misbruikers hebt gebroken, pas dan kan je het een en ander opnemen en doorgaan met leven, eerder niet.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 3 juni 2012, 12:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 11 12 13 14 15 16 Volgende
Pagina 14 van 16