ChristianMatch
 


Forum

Overgave
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 april 2012, 11:41
 
Door overgave,en je leven in Gods handen te geven ervaar je vaak rust.
Maar wat wanneer ik de dingen niet in Gods handen kan of wil neerleggen..
Wanneer er opstand is..en Gods weg niet begrepen wordt?


Laatst aangepast door
HEIDE115
op vrijdag 20 april 2012, 11:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 april 2012, 12:35
 
HEIDE115 schreef:
Door overgave,en je leven in Gods handen te geven ervaar je vaak rust.
Maar wat wanneer ik de dingen niet in Gods handen kan of wil neerleggen..
Wanneer er opstand is..en Gods weg niet begrepen wordt?

ik denk dat elke christen daar met enige regelmaat mee te maken heeft, Heide;
persoonlijk denk ik dat je ook je opstandigheid naar Hem mag uitspreken, net als God aan jesaja vroeg;

"vertel Me uw redenen (motivatie van je opstandigheid) en laten we samen rechten." (vrij vertaald; zeg Me maar eens wat je allemaal op je hart hebt; dan zullen we eens in discussie gaan....)
jesaja 43;26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 april 2012, 14:20
 
HANNAH810 schreef:
ik denk dat elke christen daar met enige regelmaat mee te maken heeft, Heide;
persoonlijk denk ik dat je ook je opstandigheid naar Hem mag uitspreken, net als God aan jesaja vroeg;

"vertel Me uw redenen (motivatie van je opstandigheid) en laten we samen rechten." (vrij vertaald; zeg Me maar eens wat je allemaal op je hart hebt; dan zullen we eens in discussie gaan....)
jesaja 43;26

Dank Hanna..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: woensdag 25 april 2012, 23:21
 
HEIDE115 schreef:
Door overgave,en je leven in Gods handen te geven ervaar je vaak rust.
Maar wat wanneer ik de dingen niet in Gods handen kan of wil neerleggen..
Wanneer er opstand is..en Gods weg niet begrepen wordt?

Mooie woorden allemaal. Ik denk echter dat het goed is dat we bedenken dat we van nature niet in staat zijn, en ook niet willen, om ons leven in Gods Hand te leggen. Immers, sinds de zondeval zijn wij geneigd tot alle kwaad en onbekwaam tot enig goed. En ik denk dat het heel heilzaam is als ons dat heilig onrustig maakt en juist dat ons bij God brengt. Want dan word die verlossing ook een groot wonder en zullen we Hem daar eeuwig dankbaar voor zijn.


Laatst aangepast door
BEUN656
op donderdag 26 april 2012, 18:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 26 april 2012, 00:20
 
BEUN656 schreef:
Mooie woorden allemaal. Ik denk echter dat goed is dat we bedenken dat we van nature niet in staat zijn, en ook niet willen, om ons leven in Gods Hand te leggen. Immers, sinds de zondeval zijn wij geneigd tot alle kwaad en onbekwaam tot enig goed. En ik denk dat het heel heilzaam is als ons dat heilig onrustig maakt en juist dat ons bij God brengt. Want dan word die verlossing ook een groot wonder en zullen we Hem daar eeuwig dankbaar voor zijn.

Zoist BEUN!


Laatst aangepast door
HEIDE115
op donderdag 26 april 2012, 00:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 26 april 2012, 01:34
 
Overgave geeft bevrijding, althans dat was bij mij het geval. Ik werd al een paar keer door de Geest op de schouder getikt tijdens diensten. Bij Opwekking 488 had mijn broer een clip gemaakt en die kon ik op het laatst niet meer mee zingen, brok in mijn keel tranen.

Men heeft mij ongeveer 20 jaar lang verteld, dat ik me moest laten dopen, puur omdat ik wel voor mijn geloof uitkwam en getuigde. Ik wilde eerst de fouten waarvan ik wist dat ik te vaak nog fout deed herstellen, wat dus niet lukte. Toen ik bezig was met voorbereidingen voor kerstfeest zondagsschool, was de maat vol weer die tik op de schouder, en moest ik mij overgeven, bessefend dat ik zelfs niets kon maar hulp nodig had om mij te verbeteren.
Ik kreeg toen een heel lekker warm gevoel, een bevrijdend gevoel, net of er een last van me afviel.

Staande in het doopfont, na mijn doop, kon ik Opwekking 488 met clip weer volledig droog, mee zingen.


Laatst aangepast door
PIETER619
op donderdag 26 april 2012, 01:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS423





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: donderdag 26 april 2012, 14:49
 
PIETER619 schreef:
Overgave geeft bevrijding, althans dat was bij mij het geval. Ik werd al een paar keer door de Geest op de schouder getikt tijdens diensten. Bij Opwekking 488 had mijn broer een clip gemaakt en die kon ik op het laatst niet meer mee zingen, brok in mijn keel tranen.

Men heeft mij ongeveer 20 jaar lang verteld, dat ik me moest laten dopen, puur omdat ik wel voor mijn geloof uitkwam en getuigde. Ik wilde eerst de fouten waarvan ik wist dat ik te vaak nog fout deed herstellen, wat dus niet lukte. Toen ik bezig was met voorbereidingen voor kerstfeest zondagsschool, was de maat vol weer die tik op de schouder, en moest ik mij overgeven, bessefend dat ik zelfs niets kon maar hulp nodig had om mij te verbeteren.
Ik kreeg toen een heel lekker warm gevoel, een bevrijdend gevoel, net of er een last van me afviel.

Staande in het doopfont, na mijn doop, kon ik Opwekking 488 met clip weer volledig droog, mee zingen.

Mooi getuigenis! Knipoog smiley

Overgave is voor mij gebleken, alles in Gods handen leggen, mijn hart en mijn leven vroeger, nu en toekomst.
Ik ben hier nederig door geworden Verlegen lachende smiley : alles komt van God, alles is door God en alles is voor God: niets is meer van mijzelf of door mijzelf...
Kracht in zwakheid, zegt Paulus.. een groeiproces .. Gefrustreerde smiley

Die Roos van vroeger deed mooie en goede dingen.. ja best wel..
Die Roos van nu heeft impact. Impact van God zelf door haar heen, en liefde en vrede met zichzelf en anderen (geen vredemeer met zonde), en leeft elke dag vanuit die bekering .... een mentaliteit gericht naar de Vader.

Heer, U houdt van ons. Dat zegt U in Uw Woord. U bent 't Woord en U bent Waarheid. Dus Uw Woord is Waarheid, en een persoon ook nog.. Geschokte, onthutste smiley
Bent U ook blij met wat U ziet?

Help me Heer om beter te zijn, want ik heb U nodig.. in alles ..en ik nodig U uit ook in alles aanwezig te zijn.. kneed mij, verander mij, vul mij, zend mij
Kussende smiley God bless


Laatst aangepast door
ROOS423
op donderdag 26 april 2012, 14:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: donderdag 26 april 2012, 15:02
 
HEIDE115 schreef:
Door overgave,en je leven in Gods handen te geven ervaar je vaak rust.
Maar wat wanneer ik de dingen niet in Gods handen kan of wil neerleggen..
Wanneer er opstand is..en Gods weg niet begrepen wordt?

Mooi Heide, zomaar uit het leven gegrepen.
Speelt ook bij mij !Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 26 april 2012, 17:01
 
Dank Pieter,Roos Herman..goed wanneer we mekaar in geloof en bekering tegen komen op aarde hier.
God leidt ieder mens in de weg die HIJ nodig acht ..zo lees ik ook hier..


Laatst aangepast door
HEIDE115
op donderdag 26 april 2012, 17:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 26 april 2012, 17:03
 
PIETER619 schreef:
Overgave geeft bevrijding, althans dat was bij mij het geval. Ik werd al een paar keer door de Geest op de schouder getikt tijdens diensten. Bij Opwekking 488 had mijn broer een clip gemaakt en die kon ik op het laatst niet meer mee zingen, brok in mijn keel tranen.

Men heeft mij ongeveer 20 jaar lang verteld, dat ik me moest laten dopen, puur omdat ik wel voor mijn geloof uitkwam en getuigde. Ik wilde eerst de fouten waarvan ik wist dat ik te vaak nog fout deed herstellen, wat dus niet lukte. Toen ik bezig was met voorbereidingen voor kerstfeest zondagsschool, was de maat vol weer die tik op de schouder, en moest ik mij overgeven, bessefend dat ik zelfs niets kon maar hulp nodig had om mij te verbeteren.
Ik kreeg toen een heel lekker warm gevoel, een bevrijdend gevoel, net of er een last van me afviel.


Staande in het doopfont, na mijn doop, kon ik Opwekking 488 met clip weer volledig droog, mee zingen.

Wat een openheid,dank Pieter


Laatst aangepast door
HEIDE115
op donderdag 26 april 2012, 17:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 26 april 2012, 17:05
 
ROOS423 schreef:
Mooi getuigenis! Knipoog smiley

Overgave is voor mij gebleken, alles in Gods handen leggen, mijn hart en mijn leven vroeger, nu en toekomst.
Ik ben hier nederig door geworden Verlegen lachende smiley : alles komt van God, alles is door God en alles is voor God: niets is meer van mijzelf of door mijzelf...
Kracht in zwakheid, zegt Paulus.. een groeiproces .. Gefrustreerde smiley

Die Roos van vroeger deed mooie en goede dingen.. ja best wel..
Die Roos van nu heeft impact. Impact van God zelf door haar heen, en liefde en vrede met zichzelf en anderen (geen vredemeer met zonde), en leeft elke dag vanuit die bekering .... een mentaliteit gericht naar de Vader.

Heer, U houdt van ons. Dat zegt U in Uw Woord. U bent 't Woord en U bent Waarheid. Dus Uw Woord is Waarheid, en een persoon ook nog.. Geschokte, onthutste smiley
Bent U ook blij met wat U ziet?

Help me Heer om beter te zijn, want ik heb U nodig.. in alles ..en ik nodig U uit ook in alles aanwezig te zijn.. kneed mij, verander mij, vul mij, zend mij
Kussende smiley God bless

Nederigheid,niet mens eigen..maar zo heilzaam
Dank roos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 26 april 2012, 17:07
 
HERMAN968 schreef:
Mooi Heide, zomaar uit het leven gegrepen. Speelt ook bij mij !Knipoog smiley

Idd uit het leven gegrepen Herman
Dank God dit te voelen en te kennen.


Laatst aangepast door
HEIDE115
op donderdag 26 april 2012, 17:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: donderdag 26 april 2012, 18:53
 
ROOS423 schreef:
Mooi getuigenis! Knipoog smiley

Overgave is voor mij gebleken, alles in Gods handen leggen, mijn hart en mijn leven vroeger, nu en toekomst.
Ik ben hier nederig door geworden Verlegen lachende smiley : alles komt van God, alles is door God en alles is voor God: niets is meer van mijzelf of door mijzelf...
Kracht in zwakheid, zegt Paulus.. een groeiproces .. Gefrustreerde smiley

Die Roos van vroeger deed mooie en goede dingen.. ja best wel..
Die Roos van nu heeft impact. Impact van God zelf door haar heen, en liefde en vrede met zichzelf en anderen (geen vredemeer met zonde), en leeft elke dag vanuit die bekering .... een mentaliteit gericht naar de Vader.

Heer, U houdt van ons. Dat zegt U in Uw Woord. U bent 't Woord en U bent Waarheid. Dus Uw Woord is Waarheid, en een persoon ook nog.. Geschokte, onthutste smiley
Bent U ook blij met wat U ziet?

Help me Heer om beter te zijn, want ik heb U nodig.. in alles ..en ik nodig U uit ook in alles aanwezig te zijn.. kneed mij, verander mij, vul mij, zend mij
Kussende smiley God bless

Ook een mooie getuigenis.

Ik zit nu met het probleem dat ik eigenlijk, denk ik, weer aan overgave moet werken. Elke dag belijd ik mijn zonden en geef Jezus de eer die Hem toekomt, namelijk mijn redding door wat Hij heeft gedaan aan het kruis en met zijn opstanding.

Mijn probleem is (zou een nieuw topic kunnen zijn) is de waterdoop de zelfde als de doop in de Heilige Geest. Het heeft ook te maken met overgave, althans wat ik er tot nu toe van begrepen heb. De Heilige Geest, gegeven door Jezus, kan veel meer als wij ons er voor open gingen stellen vermoed ik. Er zijn veel misverstanden, over wat de Geest kan en wil doen.

Als ik Abraham zie die Isaäk offeren wilde, vraag ik mij af, ben ik bereid om mijn kostbaarste bezit te offeren aan de Here God. Een totale overgave, ondanks wetend, dat God mij dat niet zou vragen zal, alleen maar of ik bereid ben.


Zo wat filosoferend heb ik alle sgegeven bij min overgave, denk ik dat ik toch een kleine slag om de arm heb gehouden bij mij novergave en doop. Maar toch is en blijft mijn leus , "alle ere komt oe aan de Here", OOk dat alle 4 kindern bewust belijdend christen zijn geworden, de jongste al op 12 jarige leeftijd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS423





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 april 2012, 18:30
 
PIETER619 schreef:
Ook een mooie getuigenis.

Ik zit nu met het probleem dat ik eigenlijk, denk ik, weer aan overgave moet werken. Elke dag belijd ik mijn zonden en geef Jezus de eer die Hem toekomt, namelijk mijn redding door wat Hij heeft gedaan aan het kruis en met zijn opstanding.

Mijn probleem is (zou een nieuw topic kunnen zijn) is de waterdoop de zelfde als de doop in de Heilige Geest. Het heeft ook te maken met overgave, althans wat ik er tot nu toe van begrepen heb. De Heilige Geest, gegeven door Jezus, kan veel meer als wij ons er voor open gingen stellen vermoed ik. Er zijn veel misverstanden, over wat de Geest kan en wil doen.

Als ik Abraham zie die Isaäk offeren wilde, vraag ik mij af, ben ik bereid om mijn kostbaarste bezit te offeren aan de Here God. Een totale overgave, ondanks wetend, dat God mij dat niet zou vragen zal, alleen maar of ik bereid ben.


Zo wat filosoferend heb ik alle sgegeven bij min overgave, denk ik dat ik toch een kleine slag om de arm heb gehouden bij mij novergave en doop. Maar toch is en blijft mijn leus , "alle ere komt oe aan de Here", OOk dat alle 4 kindern bewust belijdend christen zijn geworden, de jongste al op 12 jarige leeftijd.

Beste Pieter, en anderen

Doop in water en doop in H, Geest( = doop in vuur) zijn aparte zaken..

Groei van je geestelijke, gelovige mens krijgt extra kracht van God om te veranderen (=oude mens stukje bij beetje afleggen bij het Kruis) t.g.v. de doop in vuur (zie handelingen). Kracht in leven in overgave..+volharding en het beeld van Jezus zichtbaar laten zijn door je leven heen.

Liefs en God bless,
Roos
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA695





Berichten: 184

BerichtGeplaatst: maandag 30 april 2012, 20:19
 
Het niet luisteren of verstaan dat door de boze word afgebakend is een tijd van woestijn totdat je weet ziet en terug kijkt de strijd voorbij bent en ziet hoe Groot God werkelijk is dan kan je weer geheel voor Hem staan en zeggen ABBA VADER U ALLEEN BEHOOR IK TOE
dat is voor mij steeds weer opnieuw volle overgave omdat de HEER in mij is en Ik van HEM ben
Als ik val richt HIJ mij weer op opnieuw en opnieuw ,en ik mag vallen Hij is al de arend die zijn vleugels onder mij boven mij spreid en zegt wees niet bang ik heb de wereld allang overwonnen door mijn zoon t lam van GOD door zijn striemen ben jij genezen volledig jij bent mijn geliefde kind Anita en .............. iedereen kan hier zijn haar naam invullen .

Groet Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 2 mei 2012, 08:48
 
Bedankt voor alle reactie's
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1