ChristianMatch
 


Forum

God van Israel en god van de Islam, een getuigenis.
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
TINEKE986





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 17:43
 
Het was voorjaar 2001 toen hij kwam, de droom dat ik als christen in een moslimhuis terecht zou komen
ik weet nog dat ik de schok voelde tot in mijn tenen, want wat had ik, als christen zijnde in zo'n huis te zoeken.
Mijn situatie was op dat moment niet rooskleurig.
Mijn leven was een puinhoop, mijn eigenwaarde gereduceerd tot 0,0 doordat ik op 37 jarige leeftijd door mijn ex was afgekeurd en naar de prullenbak verwezen was.
ingeruild voor een jonger exemplaar met een strakker lijf en meer tijd had voor leuke dingen, waardoor ik werd wat ik verafschuwd had bij andere mensen, een gescheiden vrouw, zij het tegen wil en dank.

ik was al jong gericht geweest op God en Het Woord, dus was een scheiding in mijn ogen het ergste wat mij kon overkomen. Ja. als ik toen geweten had wat ik nu weet.

Ik werd opgenomen in een rusthuis, een huis waar niets moest dan op tijd verschijnen bij de maaltijden en sommige groepsaktiviteiten.
het werd een tijd van veel wandelen, praten, lachen, huilen en delen met mensen die op dat moment allemaal op de een of andere manier door een pijn heen gingen.

en toen kwam zij en via haar, kwam hij. mijn moslim man.

vanaf dag 1 was er een klik. hij was in een moeilijke emotionele situatie en ik ook. we werden vrienden en spraken over ons geloof.
1 jaar later waren we getrouwd.
Hij kende alle verhalen van Mozes. Jozef, Abraham, Izaak en Jacob. Hij kende mijn Heer en had alleen op dat punt een iet wat ander geloof. maar gewend als ik was aan andere inzichten in geloofspunten (ik dacht dan ook niet in hokjes na opgegroeid te zijn geweest in een gereformeerd gezin, belijdenis gedaan te hebben in een hervormde kerk en volwassen gedoopt te zijn geweest in een vol evangelische gemeente). ik was vooral gericht op de raakvlakken. Hij zei dan wel dat hij mijn Heer niet zag als Gods zoon, hij zag Hem wel als profeet en 2e Adam en hij verwachte de Heer ook terug komend op de wolken als de tijd daar was.
daarnaast zag ik met eigen ogen dat er voorin de Koran geschreven stond dat daarin genoemd werd dat de Torah en de Bijbel ook Gods boeken zijn. Hoe kon ik weten.....

Ik zag maar weinig verschil en aanvaarde de gedachten dat zijn god mijn God was. de God van Israel en stapte daardoor geleidelijk over van het christendom naar de islam.

Ik ondervond vanuit mijn thuisfront niet bijzonder veel weerstand, mijn tante vroeg vanuit een christelijk standpunt naar bepaalde punten uit de islam, maar kon daar niet goed antwoord op geven en mijn zoon vroeg naar bepaalde kernpunten als de kruiziging, de dood en de opstanding. Toen ik hem wilde uitleggen hoe de moslims daar in het algemeen tegen aan kijken, voelde ik een demonische activiteit waardoor ik schrok. Ik wist wat ik had willen zeggen niet goed was, maar wist onder tussen ook niet meer wat nu wel goed was en sprak hardop uit dat God mij ter Zijne tijd mij wel zou laten weten hoe het nu echt zat..... en dat deed Hij.

9 jaar nadat ik de moslimwereld ingestapt was, kwam ik er weer uit.
in die tijd had ik een flinke blik kunnen werpen op de keuken van die wereld vanaf het gezichtspunt waar ik gestaan had en in mijn ogen was die wereld zwart en grauw. vol van hebzucht, jaloezie, leugens, diefstal en liefdeloosheid. een wereld zo heel anders dan die waarin ik achteraf bezien, onder Gods vleugels, zo beschermd was opgegroeid.

een jaar later, in 2011 was ik terug in de kerk. na enige aarzeling tussen traditioneel en "modern" was ik terug gegaan naar de gemeente waar ik 2 jaar voor mijn scheiding uit vertrokken was.

en achteraf bezien zag ik dat de tijd die ik in de moslimwereld was geweest precies paste in de dingen die ik in mijn droom gedroomd had.

God liet mij de 1e 2 maanden tot rust komen. daarna pakte Hij mijn hand en liet Hij mij de dingen zien die ik toen niet gezien had en waarvan ik mij achteraf afgevraagd had waarom ik het niet gezien had, waarvan ik kan zien dat ik daarin niet de enige ben geweest.

na een heftige start waarin Gods Koninkrijk aan mij geopenbaard werd door middel van demoon uitdrijving en ik met mijn neus vol op het feit kwam te staan over het waarom van de komst van de Heer en de betekenis van de kruiziging, de dood en de opstanding (wat absoluut liefdevol gebeurde) was ik 3 maanden lang inverdrietig en vol schaamte over mijn periode in de islam en mijn verlooching van Gods liefde en Zijn liefdesdaad aan ons mensen. maanden waarin ik het heb uitgeschreeuwd naar God mijn Vader. maanden waarin ik gewanhoopt had ooit de schaamte te overleven en in liefde weer aangenomen en aanvaard te worden door mijn Vader en mijn Heer.( of de kracht kon opbrengen om mijzelf te vergeven zo afgedwaald te zijn geweest terwijl ik al die tijd gedacht had dichtbij God te zijn geweest).

na deze periode liet God mij een tekst in de Bijbel zien. Ezechiel 43:8 waarin God verteld dat Gods buren claimden, die hun drempel naast die van Hem gelegd hadden, hun muur tegen Zijn muur en hun poort tegen Zijn poort.

De Heer vroeg mij eens goed te kijken naar waar de moslims naar toe baden en toen ik keek, wist ik, samen met wat ik daarover in de moslimwereld daarover geleerd had, dat zij knielden en baden naar iets wat door mensenhanden was opgericht.

de Heer zei me zachtjes dat zij die de Zoon niet hebben, God niet hebben en ik wist dat Hij gelijk had.

nu terug kijkend op die tijd weet ik dat de Heer al die tijd bij mij geweest was. verlangend. liefhebbend, vragend.
voor het slapen gaan en vlak voor het echt wakker worden. hoorde ik al die jaren de woorden, geef me je hand.
ik heb mij in die tijd wel eens afgevraagd waarom ik die woorden toch steeds dacht, toen ze, nadat ik terug was in de kerk, merkte dat ze weg waren en ik begreep en voelde en wist. dat was mijn Heer. mijn Redder, mijn Herder en Verlosser is, die mij was komen zoeken en mij weer naar huis gebracht had.


Laatst aangepast door
TINEKE986
op maandag 7 mei 2012, 18:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 17:55
 
TINEKE986 schreef:
Het was voorjaar 2001 toen hij kwam, de droom dat ik als christen in een moslimhuis terecht zou komen
ik weet nog dat ik de schok voelde tot in mijn tenen, want wat had ik, als christen zijnde in zo'n huis te zoeken.
Mijn situatie was op dat moment niet rooskleurig.
Mijn leven was een puinhoop, mijn eigenwaarde gereduceerd tot 0,0 doordat ik op 37 jarige leeftijd door mijn ex was afgekeurd en naar de prullenbak verwezen was.
ingeruild voor een jonger exemplaar met een strakker lijf en meer tijd had voor leuke dingen, waardoor ik werd wat ik verafschuwd had bij andere mensen, een gescheiden vrouw, zij het tegen wil en dank.

ik was al jong gericht geweest op God en Het Woord, dus was een scheiding in mijn ogen het ergste wat mij kon overkomen. Ja. als ik toen geweten had wat ik nu weet.

Ik werd opgenomen in een rusthuis, een huis waar niets moest dan op tijd verschijnen bij de maaltijden en sommige groepsaktiviteiten.
het werd een tijd van veel wandelen, praten, lachen, huilen en delen met mensen die op dat moment allemaal op de een of andere manier door een pijn heen gingen.

en toen kwam zij en via haar, kwam hij. mijn moslim man.

vanaf dag 1 was er een klik. hij was in een moeilijke emotionele situatie en ik ook. we werden vrienden en spraken over ons geloof.
1 jaar later waren we getrouwd.
Hij kende alle verhalen van Mozes. Jozef, Abraham, Izaak en Jacob. Hij kende mijn Heer en had alleen op dat punt een iet wat ander geloof. maar gewend als ik was aan andere inzichten in geloofspunten (ik dacht dan ook niet in hokjes na opgegroeid te zijn geweest in een gereformeerd gezin, belijdenis gedaan te hebben in een hervormde kerk en volwassen gedoopt te zijn geweest in een vol evangelische gemeente). ik was vooral gericht op de raakvlakken. Hij zei dan wel niet dat hij mijn Heer niet zag als Gods zoon, hij zag Hem wel als profeet en 2e Adam en hij verwachte de Heer ook terug komend op de wolken als de tijd daar was.
daarnaast zag ik met eigen ogen dat er voorin de Koran geschreven stond dat daarin genoemd werd dat de Torah en de Bijbel ook Gods boeken zijn. Hoe kon ik weten.....

Ik zag maar weinig verschil en aanvaarde de gedachten dat zijn god mijn God was. de God van Israel en stapte daardoor geleidelijk over van het christendom naar de islam.

Ik ondervond vanuit mijn thuisfront niet bijzonder veel weerstand, mijn tante vroeg vanuit een christelijk standpunt naar bepaalde punten uit de islam, maar kon daar niet goed antwoord op geven en mijn zoon vroeg naar bepaalde kernpunten als de kruiziging, de dood en de opstanding. Toen ik hem wilde uitleggen hoe de moslims daar in het algemeen tegen aan kijken, voelde ik een demonische activiteit waardoor ik schrok. Ik wist wat ik had willen zeggen niet goed was, maar wist onder tussen oo niet meer wat nu wel goed was en sprak hardop uit dat God mij ter Zijne tijd mij wel zou laten weten hoe het nu echt zat..... en dat deed Hij.

9 jaar nadat ik de moslimwereld ingestapt was, kwam ik er weer uit.
in die tijd had ik een flinke blik kunnen werpen op de keuken van die wereld vanaf het gezichtspunt waar ik gestaan had en in mijn ogen was die wereld zwart en grauw. vol van hebzucht, jaloezie, leugens, diefstal en liefdeloosheid. een wereld zo heel anders dan die waarin ik achteraf bezien, onder Gods vleugels, zo beschermd was opgegroeid.

een jaar later, in 2011 was ik terug in de kerk. na enige aarzeling tussen traditioneel en "modern" was ik terug gegaan naar de gemeente waar ik 4 jaar voor mijn scheiding uit vertrokken was.

en achteraf bezien zag ik dat de tijd die ik in de moslimwereld was geweest precies paste in de dingen die ik in mijn droom gedroomd had.

God liet mij de 1e 2 maanden tot rust komen. daarna pakte Hij mijn hand en liet Hij mij de dingen zien die ik toen niet gezien had en waarvan ik mij achteraf afgevraagd had waarom ik het niet gezien had, waarvan ik kan zien dat ik daarin niet de enige ben geweest.

na een heftige start waarin Gods Koninkrijk aan mij geopenbaard werd door middel van demoon uitdrijving en ik met mijn neus vol op het feit kwam te staan over het waarom van de komst van de Heer en de betekenis van de kruiziging, de dood en de opstanding (wat absoluut liefdevol gebeurde) was ik 3 maanden lang inverdrietig en vol schaamte over mijn periode in de islam en mijn verlooching van Gods liefde en Zijn liefdesdaad aan ons mensen. maanden waarin ik het heb uitgeschreeuwd naar God mijn Vader. maanden waarin ik gewanhoopt had ooit de schaamte te overleven en in liefde weer aangenomen en aanvaard te worden door mijn Vader en mijn Heer.( of de kracht kon opbrengen om mijzelf te vergeven zo afgedwaald te zijn geweest terwijl ik al die tijd gedacht had dichtbij God te zijn geweest).

na deze periode liet God mij een tekst in de Bijbel zien. Ezechiel 43:8 waarin God verteld dat Gods buren claimden, die hun drempel naast die van Hem gelegd hadden, hun muur tegen Zijn muur en hun poort tegen Zijn poort.

De Heer vroeg mij eens goed te kijken naar waar de moslims naar toe baden en toen ik keek, wist ik, samen met wat ik daarover in de moslimwereld daarover geleerd had, zij knielden en baden naar iets wat door mensenhanden was opgericht.

de Heer zei me zachtjes dat zij die de Zoon niet hebben, God niet hebben en ik wist dat Hij gelijk had.

nu terug kijkend op die tijd weet ik dat de Heer al die tijd bij mij geweest was. verlangend. liefhebbend, vragend.
voor het slapen gaan en vlak voor het echt wakker worden. hoorde ik al die jaren de woorden, geef me je hand.
ik heb mij in die tijd wel eens afgevraagd waarom ik die woorden toch steeds dacht, toen ze, nadat ik terug was in de kerk, weg waren, begreep ik en voelde ik en wist ik. dat was mijn Heer. mijn Redder, mijn Herder en Verlosser die mij was komen zoeken en mij weer naar huis gebracht had.

Een bijzondere getuigenis Tineke.
Vooral het feit dat God je nooit loslaat, welke keuzes we ook soms maken.
Opmerkelijk vind ik vaak hoe Hij onze kromme dingen weer recht maakt, en daar zelfs ook weer een ander bijzonder plan mee realiseert Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 23:44
 
Wat mooi! Ja hoe groot is onze God
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 00:08
 
ROELANDE345 schreef:
Wat mooi! Ja hoe groot is onze God

dank je Roelande. ja onze God is heel groot. we staan (stonden? ) er niet altijd bij stil, maar Hij is heel groot.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 00:11
 
XABIA794 schreef:
Een bijzondere getuigenis Tineke.
Vooral het feit dat God je nooit loslaat, welke keuzes we ook soms maken.
Opmerkelijk vind ik vaak hoe Hij onze kromme dingen weer recht maakt, en daar zelfs ook weer een ander bijzonder plan mee realiseert Lachende smiley

dank je Xabia. God is zo oneindig goed en liefdevol. ben er ook van overtuigd dat God een bijzonder plan heeft. we wachten maar af.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 00:37
 
Bedankt voor je openheid en ervaringen die je wil delen Tineke.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 11:56
 
HEIDE115 schreef:
Bedankt voor je openheid en ervaringen die je wil delen Tineke.

graag gedaan Heide.

ik hoop dat er andere zullen zijn die dit lezen en gewaarschuwd zullen zijn voor de dwaling die ik heb ondergaan, juist omdat het allemaal zo op elkaar lijkt.
(alleen het 1 is echt en de andere een kopie)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 14:39
 
TINEKE986 schreef:
graag gedaan Heide.

ik hoop dat er andere zullen zijn die dit lezen en gewaarschuwd zullen zijn voor de dwaling die ik heb ondergaan, juist omdat het allemaal zo op elkaar lijkt.
(alleen het 1 is echt en de andere een kopie)

Het is goed om dit te delen, mede gelijk jij aangeeft. Er totaal geen verband is tussen Allah en Jaweh. Jaweh heeft alles geschaopen en Allah is bedacht met alle voordelen voor mannen er bij, om het zomaar even te zeggen.

Wij hebben Feike ter Velde bij ons in de kerk gehad en hij heeft 8 avonden ( 4 achter elkaar in een jaar) verzorgd over eindtijd. De tweede sessie was vanuit Daniëls standpunt.

De Bijbel is geschreven door ooggetuigen, de Koran door één persoon die omdat het Ismaëlieten zijn, wel Abrahm en Jacob aanhalen, maar waar het omdraaid vergeten. Er is geen ander weg naar God dan door Jezus. Zou dit niet zo zijn dan zou de Bijbel een leugen zijn. Mede omwat ik ook om mij heen zie gebeuren, weet ik dat Jezus de Verlosser is en er is dus beslist geen ander weg


Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 8 mei 2012, 14:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 18:41
 
PIETER619 schreef:
Het is goed om dit te delen, mede gelijk jij aangeeft. Er totaal geen verband is tussen Allah en Jaweh. Jaweh heeft alles geschaopen en Allah is bedacht met alle voordelen voor mannen er bij, om het zomaar even te zeggen.

Wij hebben Feike ter Velde bij ons in de kerk gehad en hij heeft 8 avonden ( 4 achter elkaar in een jaar) verzorgd over eindtijd. De tweede sessie was vanuit Daniëls standpunt.

De Bijbel is geschreven door ooggetuigen, de Koran door één persoon die omdat het Ismaëlieten zijn, wel Abrahm en Jacob aanhalen, maar waar het omdraaid vergeten. Er is geen ander weg naar God dan door Jezus. Zou dit niet zo zijn dan zou de Bijbel een leugen zijn. Mede omwat ik ook om mij heen zie gebeuren, weet ik dat Jezus de Verlosser is en er is dus beslist geen ander weg

zo is het Pieter. daar heb je helemaal gelijk in.

Jezus is de weg, de waarheid en het leven.

het heeft tot het afgelopen jaar geduurd totdat ik begreep wat daar nu echt stond.

Jezus is de weg, er is geen andere weg
Jezus is de waarheid. zo waar. er is geen andere waarheid
Jezus is het leven, alle andere wegen voeren naar de dood.

niemand komt tot de Vader dan door Hem.

misschien is er een reden dat ik dat niet eerder begreep. God zal me dat dan op Zijn tijd laten zien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 22:32
 
TINEKE986 schreef:
.

niemand komt tot de Vader dan door Hem.

misschien is er een reden dat ik dat niet eerder begreep. God zal me dat dan op Zijn tijd laten zien.

Mijn bede (toen mijn ex opstapte) dat God alle ellende gebruiken mag ter meerdere eer en glorie van Hem. Als je zelf eens leest wat jij in het begin neerzet is dat een getuigenis, waar men wat mee kan.

Ik ben er stellig van overtuigd dat God ons geen leed wil berokkenen (nieuwe verbond in en door Jezus werk hier), maar het wel wil gebruiken om er iets Go(e)ds mee te doen.


Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 8 mei 2012, 22:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: woensdag 9 mei 2012, 01:52
 
PIETER619 schreef:
Mijn bede (toen mijn ex opstapte) dat God alle ellende gebruiken mag ter meerdere eer en glorie van Hem. Als je zelf eens leest wat jij in het begin neerzet is dat een getuigenis, waar men wat mee kan.

Ik ben er stellig van overtuigd dat God ons geen leed wil berokkenen (nieuwe verbond in en door Jezus werk hier), maar het wel wil gebruiken om er iets Go(e)ds mee te doen.

dank je Pieter.

na de vraag van Heide in een ander topic had ik de indruk dat ik deze getuigenis mocht geven. Toen ik het terug las merkte ik dat het ter eer en glorie voor God geschreven is. ik besef dat deze getuigenis door meerdere mensen gelezen zal worden, ook buiten cm en ben dankbaar dat ik een werktuig in Gods hand mag zijn en hoop dat andere mensen behoed mogen worden voor hetgeen waar ik doorheen ben gegaan. tot hun gehoud. God zal ons nooit boven onze macht verzoeken. en Hij zal altijd bij ons zijn. wat ik ook zeker achteraf bezien zo heb ervaren. God is getrouw. meer dan wij mensen dat zijn. gelukkig houd Hij van ons en is Hij bereid om onze fouten te vergeven wanneer wij die aan Hem belijden. (en wij zelf bereid zijn om onze schuldenaren te vergeven).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1