ChristianMatch
 


Forum

Vluchtelingen en asielzoekers
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 10:30
 
Ik zou graag eens van gedachten wisselen over hoe jullie denken dat wij als christenen en/of als min of meer welvarende 'westerlingen' zouden moeten omgaan met asielzoekers en vluchtelingen.

Ter discussie bijvoorbeeld:

http://nos.nl/artikel/383217-kritiek-amnesty-op-controles-eu.html

Of deze over het Nederlandse beleid:

http://www.youtube.com/watch?v=ffF36FVHjGE


Laatst aangepast door
CARMEN073
op woensdag 13 juni 2012, 10:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YES356





Berichten: 469

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 12:04
 
Ik ben van mening dat we als christenen (gastvrij) hulpvaardig moeten zijn.
Al helemaal naar zwakkeren in deze wereld.
Dat hoeft niet in te houden dat je de grenzen maar helemaal open moet zetten. Maar met de mensen die hier al zijn moeten we denk ik omgaan zoals je zelf graag behandeld zou willen worden.
Het Griekse woord `asiel` betekent: toevluchtsoord .Daar zijn die mensen naar op zoek.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 12:35
 
Mens onterend je naaste liefhebben als je zelf kot hier in het geheel niet aan bod.
Mensen in moeilijkheden moeten geholpen worden. het liefst zo dat zij daadwerkelijk geholpen zijn. Soms is hulp terplekke beter als dat me nnaar hier to ekomt, maar dat word helaas tegen gewerkt door andere landen met een Veto recht gelijk nu in Syrië.

Bij ons in de kerk komt een Afghaan die hier voor het eerst zijn verjaardag heeft gevierd, even boven de 20 1s hij nu. Hij heeft zijn moeder en broertje al jaren niet meer gezien en weet niet eens of die nog wel in leven zijn. Hij is afhankelijk wat het ambtelijkappparaat voor hem in petto heeft en leeft in grote onzekerheid.

Hij is betrekkelijk veilig nog en mag zelfstandig wonen, maar gelijk in de laatste clip van Carmen http://www.youtube.com/watch?v=ffF36FVHjGE is het schandalig dat we zo met onze naaste zo omgaan. Gelukkig dat geweten van sommige mensen boven het regime staan en zaken naar buiten worden gebracht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 13:26
 
Een goed asiel beleid is iets waar wij als Christen zeker aan moeten mee werken, het is alleen jammer dat met het huidige bestel zoveel profiteurs binnen komen, zodat de hulpbehoevenden in wat voor vorm dan ook hierdoor in de verdrukking komen.

PIETER619 schreef:
Soms is hulp terplekke beter als dat me nnaar hier to ekomt, maar dat word helaas tegen gewerkt door andere landen met een Veto recht gelijk nu in Syrië.

Ik denk dat je niet helemaal door hebt wat er in syrië gebeurd. Tuurlijk er vallen daar slachtoffers en ook onschuldige, maar die slachtoffers zijn niet allemaal toe te kennen aan het leger of aan assad. Reken er maar op dat die terroristen in syrië een groot deel van die slachtoffers zelf gemaakt heeft, en daar assad de schuld van geeft.
Daarbij voor syrië hulp ter plekke betekent interventie, en we zien wel in irak en afganistan dat dat eigenlijk niet werkt.


Laatst aangepast door
HARALD940
op woensdag 13 juni 2012, 13:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 13:43
 
Hoe zit 't met Haïtie?

Al die grote RTL shows om geld daarvoor op te halen....

Miljoenen waren er opgehaald. En niet alleen door Nederland, door heel erg veel landen...

In het glazen huis zaten ook Giel en die andere opgesloten toen tussen kerst en oud en nieuw een week, zonder eten, van radio 538, om geld op te halen voor Haïtie, paar jaar geleden.

Niets gebeurd daar, als ik er films over wil zien, krijg ik mededeling dat mijn regering geen toestemming ervoor geeft, van You Tube.

Wel Duiste documaintaires gezien. Wat ik zag, moeders verkopen hun baby's voor omgerekend 10 euro. Iedereen leeft tussen het puin er is nog niets opgebouwd.

Hulpverleners worden bijna niet toegelaten. Uit achterliggende berggebieden worden kinderen gehaald en verkocht voor enkele euro's als kindslaven.

Waar is al dat geld gebleven, en waarom gebeurd er niets en wordt er bijna geen hulpverlener toegelaten daar?


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 13 juni 2012, 13:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 13:58
 
[quote=HARALD940]Een goed asiel beleid is iets waar wij als Christen zeker aan moeten mee werken, het is alleen jammer dat met het huidige bestel zoveel profiteurs binnen komen, zodat de hulpbehoevenden in wat voor vorm dan ook hierdoor in de verdrukking komen.


Akkoord Harald, profiteurs weren want zij maken een goede opvang kapot, én de good will van de bevolking.
Maar hoe en wie dat is de vraag.


Laatst aangepast door
HERMAN968
op woensdag 13 juni 2012, 14:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 14:00
 
SHANITA130 schreef:
Hoe zit 't met Haïtie?

Al die grote RTL shows om geld daarvoor op te halen....

Miljoenen waren er opgehaald. En niet alleen door Nederland, door heel erg

Mss een nieuw topic Shanita? t Is eigenlijk een heel ander onderwerp.

GrZing!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 14:27
 
Ach ja...vind 't veels te verdrietig om er een topic over te beginnen....

'T ging over verdrukten dus ik dacht van ach, ik zet 't ff neer.

Groetjes!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 18:49
 
HERMAN968 schreef:
Akkoord Harald, profiteurs weren want zij maken een goede opvang kapot, én de good will van de bevolking.
Maar hoe en wie dat is de vraag.

Dat moet beginnen met een goede wetgeving, maar dat is nogal lastig met linkse politici....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 18:52
 
HARALD940 schreef:
Dat moet beginnen met een goede wetgeving, maar dat is nogal lastig met linkse politici....

Wetgeving alleen is nie genoeg jo. Het gaat om het hart van de mens denk ik. En een afspiegeling van het profiariaat in ONS eigen Nl of Be - samenleving. Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 23:28
 
HARALD940 schreef:
Ik denk dat je niet helemaal door hebt wat er in syrië gebeurd. Tuurlijk er vallen daar slachtoffers en ook onschuldige, maar die slachtoffers zijn niet allemaal toe te kennen aan het leger of aan assad. Reken er maar op dat die terroristen in syrië een groot deel van die slachtoffers zelf gemaakt heeft, en daar assad de schuld van geeft.
Daarbij voor syrië hulp ter plekke betekent interventie, en we zien wel in irak en afganistan dat dat eigenlijk niet werkt.

Welk recht hebben wij als christelijke Gods wereld bewoners, het recht om hen die onze hulp nodig zijn, daar te laten stikken en onschuldige mensen oa vrouwen en kinderen maar te laten vermoorden? we kunne er ook flyers gaan strooien met d eteks van "Titus 3,1 Herinner allen eraan dat ze overheid en gezag moeten erkennen en gehoorzaam moeten zijn, bereid om altijd het goede te doen," "
Op die manier kunnen we ons zelf gaan indekken, de opstandelingen waren zelf fout.

Wat hebt gij voor de minste gedaan" zal de vraag eens zijn, zal dan jou antwoord zijn Here ik stond met de armen wijd open om ze te ontvangen, maar ze kwamen niet?

Omdat hier of daar op deze wereld men de zaak verkeerd heeft aangepakt wil niet zegen dat we maar de boel de boel moeten laten.


Laatst aangepast door
PIETER619
op woensdag 13 juni 2012, 23:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 10:18
 
[quote=HERMAN968 Akkoord Harald, profiteurs weren want zij maken een goede opvang kapot, én de good will van de bevolking.
Maar hoe en wie dat is de vraag. ]


Wat versta jij onder een profiteur?


Laatst aangepast door
CARMEN073
op donderdag 14 juni 2012, 10:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 11:00
 
Wat versta jij onder een profiteur?
[quote=CARMEN073]

Een profiteur is iemand die erop uit is op alle mogelijke, geoorloofde en ongeoorloofde wijze zijn voordeel te doen.

volgens mij dus iemand die er uitsluitend op uit is om persoonlijk voordeel te halen uit situaties.

Het heeft iets negatief omdat het uitsluitend op het IK gericht is en daardoor het solidariteitsprincipe ondermijnt.

Het is niet algemeen vatten, maar individueel te bepalen: gebonden aan persoon (verleden en mogelijkheden) en situatie (omstandigheden waarin men verkeerd).


Laatst aangepast door
HERMAN968
op donderdag 14 juni 2012, 11:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 11:19
 
[quote=HERMAN968]Wat versta jij onder een profiteur?

Denk dat de meeste vluchtelingen, zo niet alle, hier komen uit eigen belang.
Omdat ze verdrukt worden, geen baan kunnen krijgen, niet genoeg te eten hebben, er oorlog is of ze daar geen scholing kunnen krijgen voor hun zelf of hun kids.
Denk als ik in zo'n situatie was waarin ik nog net mn hoofd boven water kon houden maar mn kinderen geen toekomst qua scholing of baan ik dan ook zou proberen ergens heen te gaan waar dat wel mogelijk is.
I n t verleden zijn nederlanders wel voor minder geëmigreerd naar canada of zo
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 11:43
 
Waar ik persoonlijk heel veel moeite mee heb is dat we in Europa zogenaamd loyaal aan elkaar zijn: we helpen Griekenland door er vele euro's in te pompen en Nederland heeft Italie geholpen door overname van hun overtollige vuilnis(!)

Zowel Griekenland als Italie kampen met ernstige overload aan immigranten. Deze kunnen niet meer op humanitair verantwoorde wijze worden opgevangen. Vluchtelingen in Griekenland en Italie ontberen de meest essentiele voorzieningen. Als gevolg hiervan breken er opstanden uit (net zoals overigens in Nederland in de detentiecentra).

http://www.youtube.com/watch?v=br1Xy_t0_Fo&feature=related

Nederland heeft de opvangcapaciteit (leegstaand of gesloten) en goed opgeleide mensen om nog veel meer vluchtelingen op te kunnen vangen, maar doet niets.


Laatst aangepast door
CARMEN073
op donderdag 14 juni 2012, 11:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 11:53
 
De NATO heeft er wel een 'oplossing' voor gevonden:

http://www.youtube.com/watch?v=PssKFiesNyo&feature=related

Natuurlijk: dit is 'maar' een incident (niet verder kijken op u-tube dan)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 11:54
 
Nog 1tje, maar dan dichter bij huis:

http://www.youtube.com/watch?v=Za45bhyVIv8&feature=endscreen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 13:06
 
CARMEN073 schreef:
Waar ik persoonlijk heel veel moeite mee heb is dat we in Europa zogenaamd loyaal aan elkaar zijn: we helpen Griekenland door er vele euro's in te pompen en Nederland heeft Italie geholpen door overname van hun overtollige vuilnis(!)

Zowel Griekenland als Italie kampen met ernstige overload aan immigranten. Deze kunnen niet meer op humanitair verantwoorde wijze worden opgevangen. Vluchtelingen in Griekenland en Italie ontberen de meest essentiele voorzieningen. Als gevolg hiervan breken er opstanden uit (net zoals overigens in Nederland in de detentiecentra).

http://www.youtube.com/watch?v=br1Xy_t0_Fo&feature=related

Nederland heeft de opvangcapaciteit (leegstaand of gesloten) en goed opgeleide mensen om nog veel meer vluchtelingen op te kunnen vangen, maar doet niets.

Griekenland heeft nooit ernst gemaakt van de opvang van asielzoekers ondanks Europese regelgeving, en er zijn nog meer landen. Dus heelwat asielzoekers stromen door naar betere opvanglanden, waaronder Belgie en Nederland.


Laatst aangepast door
HERMAN968
op donderdag 14 juni 2012, 13:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 13:14
 
HERMAN968 schreef:
Griekenland heeft nooit ernst gemaakt van de opvang van asielzoekers ondanks Europese regelgeving, en er zijn nog meer landen. Dus heelwat asielzoekers stromen door naar betere opvanglanden, waaronder Belgie en Nederland.

Bij mijn weten stromen er geen asielzoekers door naar betere opvanglanden: iedere asielzoeker wordt juist teruggebracht naar het land waar hij het eerste voet aan land zet!

Weet niet hoe je aan deze 'informatie' komt?

Nogmaals; Nederland heeft zijn grenzen gesloten, neemt GEEN asielzoekers op van andere europese landen en sluit centrum na centrum.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 13:41
 
CARMEN073 schreef:
Nog 1tje, maar dan dichter bij huis:

http://www.youtube.com/watch?v=Za45bhyVIv8&feature=endscreen

Daar is ook een documentaire over, al een tijdje hoor, die heet: 'Ford Europa'.

Groetjes.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 14 juni 2012, 13:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 13:41
 
CARMEN073 schreef:
Bij mijn weten stromen er geen asielzoekers door naar betere opvanglanden: iedere asielzoeker wordt juist teruggebracht naar het land waar hij het eerste voet aan land zet!

Weet niet hoe je aan deze 'informatie' komt?

Nogmaals; Nederland heeft zijn grenzen gesloten, neemt GEEN asielzoekers op van andere europese landen en sluit centrum na centrum.

Klopt, sedert Schengen is de situatie gewijzigd. Doch ik wil ermaar op wijzen dat misbruiken ertoe leiden dat de gehele opvang rigied wordt.

Iemand die in gevaar is, dient te worden geholpen. Dit zal niemand tegenspreken. En het beleid dient ervoor te ijveren dat de juiste mensen hierblijven, niet zomaar blindelings werken zoals veelal het geval is. Zo is het ongehoord dat er christenen naar Iran worden gerepateriëerd.

Maar nogmaals je met asielzoekers zelf werkt, zie je heel veel.
O.a. advocaten en de medische wereld zijn ook belanghebbenden.
Verlegen lachende smiley


Laatst aangepast door
HERMAN968
op donderdag 14 juni 2012, 13:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 16:33
 
HERMAN968 schreef:
Klopt, sedert Schengen is de situatie gewijzigd. Doch ik wil ermaar op wijzen dat misbruiken ertoe leiden dat de gehele opvang rigied wordt.

Iemand die in gevaar is, dient te worden geholpen. Dit zal niemand tegenspreken. En het beleid dient ervoor te ijveren dat de juiste mensen hierblijven, niet zomaar blindelings werken zoals veelal het geval is. Zo is het ongehoord dat er christenen naar Iran worden gerepateriëerd.

Maar nogmaals je met asielzoekers zelf werkt, zie je heel veel.
O.a. advocaten en de medische wereld zijn ook belanghebbenden.
Verlegen lachende smiley

Wat versta je onder misbruiken Herman?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 18:02
 
CARMEN073 schreef:
Wat versta je onder misbruiken Herman?

Dat wil ik even aan onze lezers overlaten, Carmen ?
Hoe scheiden we het kaf van het koren ?
Tip: lees de Bijbel.
Knipoog smiley Lachende smiley


Laatst aangepast door
HERMAN968
op donderdag 14 juni 2012, 18:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 18:12
 
HERMAN968 schreef:
Dat wil ik even aan onze lezers overlaten, Carmen ?
Knipoog smiley Lachende smiley


hoe is het nu mogelijk een discussie te voeren, wanneer je ontwijkende antwoorden inbrengt, herman?

ik kan me niet voorstellen dat je niet weet waar je voor staat als je het over misbruiken hebt, of wel?

(als ik het mis heb zouden we je immers niet serieus kunnen nemen? je dumpt dan even snel een stelling op het forum die heftig klinkt, maar zou zelf niet eens weten waarover je het over hebt.)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 18:14
 
HANNAH810 schreef:
hoe is het nu mogelijk een discussie te voeren, wanneer je ontwijkende antwoorden inbrengt, herman?

ik kan me niet voorstellen dat je niet weet waar je voor staat als je het over misbruiken hebt, of wel?

(als ik het mis heb zouden we je immers niet serieus kunnen nemen? je dumpt dan even snel een stelling op het forum die heftig klinkt, maar zou zelf niet eens weten waarover je het over hebt.)
[color=#0000FF][i]
Mag ik het forum niet opentrekken naar anderen toe, Hanna ? Alles heeft zijn tijd zeg Prediker.
[/i][/color] Knipoog smiley Lachende smiley Lachende smiley


Laatst aangepast door
HERMAN968
op donderdag 14 juni 2012, 18:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 18:19
 
HERMAN968 schreef:
[color=#0000FF][i]Mag ik het forum niet opentrekken naar anderen toe, Hanna ?[/i][/color] Knipoog smiley Lachende smiley Lachende smiley

ik ben niet geroepen voor jou te beslissen wat je al dan niet mag, herman,
maar je ontwijkende antwoord is me opnieuw onduidelijk;
wat bedoel je nu uiteindelijk te zeggen?

ik zie het verband niet zo tussen misbruik van een asiel-beleid en een "opengetrokken forum". (hoe ik dat dan ook mag intepreteren)

ik begreep carmen toch goed, dat ze JOU om verduideliijking van je bericht vroeg, of vroeg ze het in het algemeen aan ALLE forum-schrijvers?
de vraag was aan jou gericht en het is voor anderen misschien een klein beetje ál te ingewikkeld om jouw woorden te verduidelijken, snap je?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 18:29
 
HANNAH810 schreef:
ik ben niet geroepen voor jou te beslissen wat je al dan niet mag, herman,
maar je ontwijkende antwoord is me opnieuw onduidelijk;
wat bedoel je nu uiteindelijk te zeggen?

ik zie het verband niet zo tussen misbruik van een asiel-beleid en een "opengetrokken forum". (hoe ik dat dan ook mag intepreteren)

ik begreep carmen toch goed, dat ze JOU om verduideliijking van je bericht vroeg, of vroeg ze het in het algemeen aan ALLE forum-schrijvers?
de vraag was aan jou gericht en het is voor anderen misschien een klein beetje ál te ingewikkeld om jouw woorden te verduidelijken, snap je?

We denken nu allemaal over dit hot item na. Zeker Christenen moet het nauw aan het hart liggen, want zij worden nog het meest vervolgt over gans de wereld. Dus denk tank. Mijn antwoord komt nog wel. Trouwens ik heb al een zetje gegeven, toch ! Dat dit onvoldoende is voor Caren mag gerust. Zij zal wel voor zz spreken denk ik Knipoog smiley Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 19:19
 
HERMAN968 schreef:
We denken nu allemaal over dit hot item na. Zeker Christenen moet het nauw aan het hart liggen, want zij worden nog het meest vervolgt over gans de wereld. Dus denk tank. Mijn antwoord komt nog wel. Trouwens ik heb al een zetje gegeven, toch ! Dat dit onvoldoende is voor Caren mag gerust. Zij zal wel voor zz spreken denk ik Knipoog smiley Engeltje smiley

ik spreek niet namens carmen maar namens mezelf, herman;
je boodschap is gewoon niet duidelijk voor me; misbruik maakt de gehele opvang rigied?
en ik denk dat jij de enige bent die jouw boodschap duidelijker kan neerzetten, toch?


Laatst aangepast door
HANNAH810
op donderdag 14 juni 2012, 19:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YES356





Berichten: 469

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 19:24
 
De omstandigheden van deze mensen zijn vaak vreselijk,
mensonterend en leven ze in een vreselijke onzekerheid
die vaak psychische klachten met zich mee brengt.
Boven op de onvoorstelbare dingen die ze al hebben gezien/ meegemaakt.
Het “minste”wat we als christenen kunnen doen is deze mensen niet vergeten in ons gebed.
In ons persoonlijk gebed in gebedsgroepen ed (Misschien ook een idee als aandachtspunt voor “de gebedsroom” ?)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 19:49
 
YES356 schreef:
De omstandigheden van deze mensen zijn vaak vreselijk,
mensonterend en leven ze in een vreselijke onzekerheid
die vaak psychische klachten met zich mee brengt.
Boven op de onvoorstelbare dingen die ze al hebben gezien/ meegemaakt.
Het “minste”wat we als christenen kunnen doen is deze mensen niet vergeten in ons gebed.
In ons persoonlijk gebed in gebedsgroepen ed (Misschien ook een idee als aandachtspunt voor “de gebedsroom” ?)
[i]
Mooi Yes, de aandacht die je wil geven aan deze ontheemde mensen. Regelmatig hebben we concrete mensen waarvoor we bidden. Zo was er Didier (Congolees), Zariba (Afghaan), Moses (Guinea), David (Kameroen), ... Ook baden we voor een chirsten die uitgezet werd door de Nederlandse regering. Was toen een oproep van een medecmmer. God is Goed, in welke omstandigheden zijn kinderen ook zijn. Laten we als Christen de opdracht hebben om ze met woord en daad bij te staan. Dus welkom in de gebedsroom
[/i]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Pagina 1 van 3