ChristianMatch
 


Forum

gezond verstand of achterdocht
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 17:45
 
Als in naar mijzelf kijk, had ik niet de behoefte om de ex-vrouw van mijn (inmiddels ex-) vriend te vragen om informatie, ik vertrouwde hem dat hij alles verteld had en ook omdat hij voornl alle schuld bij hemzelf neerlegde.
Echter later bleek anders...
En toen kwam er wel de behoefte om met zijn ex te praten, maar meer om ervaringen uit te wisselen.

Een nog grotere behoefte had ik om zijn nieuwe vriendin te informeren over de persoon met wie zij in zee stapte. Sterker nog...ik had het wel van de daken af willen schreeuwen over wat hij allemaal aangericht had.

Uiteindelijk heb ik niets van deze dingen gedaan, omdat mij al snel duidelijk werd gemaakt dat ik dat wilde puur om wraak te nemen en dat dat absoluut niet goed was.

En deze, enorm eigenwijze, dame heeft die raad ter harte genomen. Makkelijk? Nee, absoluut niet! De behoefte is er af en toe nog steeds, ik moet hem echt niet tegenkomen, maar ik merk wel dat ik rustiger ben nu ik het voor een groot gedeelte los kan laten.

Hierdoor kan ik mij beter richten op wat goed voor mij is: verwerken wat er allemaal gebeurd is; verwerken wat hij aangericht heeft en vooral ook mijn lichamelijke genezing, want ook dat stond hij (figuurlijk dan) in de weg.
En nog wel het allerbelangrijkste: ik kan mij nu weer volledig richten op God!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 23:09
 
JOSINA022 schreef:
Als in naar mijzelf kijk, had ik niet de behoefte om de ex-vrouw van mijn (inmiddels ex-) vriend te vragen om informatie, ik vertrouwde hem dat hij alles verteld had en ook omdat hij voornl alle schuld bij hemzelf neerlegde.
Echter later bleek anders...
En toen kwam er wel de behoefte om met zijn ex te praten, maar meer om ervaringen uit te wisselen.

Een nog grotere behoefte had ik om zijn nieuwe vriendin te informeren over de persoon met wie zij in zee stapte. Sterker nog...ik had het wel van de daken af willen schreeuwen over wat hij allemaal aangericht had.

Uiteindelijk heb ik niets van deze dingen gedaan, omdat mij al snel duidelijk werd gemaakt dat ik dat wilde puur om wraak te nemen en dat dat absoluut niet goed was.

En deze, enorm eigenwijze, dame heeft die raad ter harte genomen. Makkelijk? Nee, absoluut niet! De behoefte is er af en toe nog steeds, ik moet hem echt niet tegenkomen, maar ik merk wel dat ik rustiger ben nu ik het voor een groot gedeelte los kan laten.

Hierdoor kan ik mij beter richten op wat goed voor mij is: verwerken wat er allemaal gebeurd is; verwerken wat hij aangericht heeft en vooral ook mijn lichamelijke genezing, want ook dat stond hij (figuurlijk dan) in de weg.
En nog wel het allerbelangrijkste: ik kan mij nu weer volledig richten op God!

Ik moet zeggen dat ik het erg jammer vind dat hier nu niemand op reageert. Het heeft mij best wel wat gekost om bovenstaande hier neer te zetten...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGE721





Berichten: 535

BerichtGeplaatst: maandag 25 juni 2012, 15:19
 
JOSINA022 schreef:
Ik moet zeggen dat ik het erg jammer vind dat hier nu niemand op reageert. Het heeft mij best wel wat gekost om bovenstaande hier neer te zetten...


Ik herken het heel goed Josina.
En de nieuwe ex van mijn ex vindt het achteraf heel jammer dat ik haar nie gebeld heb.
Ik had voor mijnzelf besloten al ze belt voor ze getrouwd zijn geef ik haar info en na de huwelijksvoltrekking is het haar verantwoordelijkheid.

Dank je wel voor je open reaktie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE336





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: maandag 25 juni 2012, 17:06
 
JOSINA022 schreef:
Ik moet zeggen dat ik het erg jammer vind dat hier nu niemand op reageert. Het heeft mij best wel wat gekost om bovenstaande hier neer te zetten...

Respect hiervoor Josina!
Heel herkenbaar, veel mensen op deze site zijn 'zogenaamd' schuldloos gescheiden. de ex is er met een andere man/vrouw 'vandoor gegaan' of had een psychiatrische ziekte. ik vraag me wel eens af.............
hoe zou het gelopen zijn als beide partijen zich volledig in gezet zouden hebben?
navragen aan een ex zou misschien niet zo'n goed idee zijn, maar misschien wel aan een ambtsdrager/priester van de kerk?
deze mensen kennen de persoon vrij goed en staan (als het goed is) ontpartijdig in de situatie.
daarnaast hebben ze een beroepsgeheim.
bezint eer ge (opnieuw) begint!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS423





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 22:29
 
FRANKT627 schreef:
Achterdocht is een killer. Wie leeft in achterdocht, paranoia, wantrouwen kan nooit openstaan voor iets nieuws. Te veel overmoed is ook nergens goed voor want:' wanneer de moed overal is, is de voorzichtigheid nergens meer.' Het is een feit dat je een evenwicht moet zoeken tussen beiden maar wanneer je zelf niet evenwichtig bent moet je ook niet veel wonderen verwachten.

Dank je Frank voor de mooie en realistische woorden.
Zelf ben ik nu van de site af, en heb mijn account Geschokte, onthutste smiley uitgeleend Knipoog smiley aan bevriende vrijgezelle vrouw. Sorry, dat ik je even op het verkeerde been hebt gezet, Frank.

Op dit moment ben ik tgv van een bijzonder kaartje in relatie met een leuke man. Hoe hij omgaat met zijn gescheiden vrouw en hun gemeenschappelijke kinderen en mij en mijn kinderen /ik heb geen man+ hij is 9 jr geleden overleden, dus no problem here-. zegt veel over hem als persoon en als gelovige.
Alles en iedereen meemaken en observeren en refelecteren over hoe we met elkaar omgaan, zegt de rest.
Ik mag mezelf gelukkig prijzen, en doe dit ook, en hoop een lange en goede toekomst in Gods handen, bescherming en leiding tegemoet te gaan. Ik zie er naar uit..en hij ook..en genieten ervan.
Dus voor een ieder die dit leest, God is goed, Hij heeft alles in Zijn hand en leidt de wegen van hen die op Hem vertrouwen in alles. hij keert alles ten goede voor hen.

Liefs en God bless,

weduwe Roos423 Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY298





Berichten: 345

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 22:42
 
JOSINA022 schreef:
Als in naar mijzelf kijk, had ik niet de behoefte om de ex-vrouw van mijn (inmiddels ex-) vriend te vragen om informatie, ik vertrouwde hem dat hij alles verteld had en ook omdat hij voornl alle schuld bij hemzelf neerlegde.
Echter later bleek anders...
En toen kwam er wel de behoefte om met zijn ex te praten, maar meer om ervaringen uit te wisselen.

Een nog grotere behoefte had ik om zijn nieuwe vriendin te informeren over de persoon met wie zij in zee stapte. Sterker nog...ik had het wel van de daken af willen schreeuwen over wat hij allemaal aangericht had.

Uiteindelijk heb ik niets van deze dingen gedaan, omdat mij al snel duidelijk werd gemaakt dat ik dat wilde puur om wraak te nemen en dat dat absoluut niet goed was.

En deze, enorm eigenwijze, dame heeft die raad ter harte genomen. Makkelijk? Nee, absoluut niet! De behoefte is er af en toe nog steeds, ik moet hem echt niet tegenkomen, maar ik merk wel dat ik rustiger ben nu ik het voor een groot gedeelte los kan laten.

Hierdoor kan ik mij beter richten op wat goed voor mij is: verwerken wat er allemaal gebeurd is; verwerken wat hij aangericht heeft en vooral ook mijn lichamelijke genezing, want ook dat stond hij (figuurlijk dan) in de weg.
En nog wel het allerbelangrijkste: ik kan mij nu weer volledig richten op God!

Hoi Josina.

Ik begrijp je zo goed!

Ik heb het ook zo graag willen doen.

maar een lieve vriendin die ik in vertrouwen nam die zei.
Het is de bedoeling dat je eerst even de tijd neem om elkaar te leren kennen.
en eerst even er overna te denken of jij daar wel bij past.
en ja waar jij niet bij past , die ander daar juist heel goed bij past?

misschien dat zij anders reageer waardoor hij weer anders terug reageert!
En zij heel gelukkig zijn.

Ik weet wel dat het heel belangrijk is om duidelijk te zijn en weten wat je wil en wat niet.


Laatst aangepast door
NICKY298
op dinsdag 26 juni 2012, 22:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY298





Berichten: 345

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 22:47
 
[quote=FRANKT627 wanneer je zelf niet evenwichtig bent moet je ook niet veel wonderen verwachten.[/quote]

klopt frankt, maar als de ander niet evenwichtig is weet je dat je het niet kunt vertrouwen. en dat je alles kunt verwachten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 22:55
 
NICKY298 schreef:


klopt frankt, maar als de ander niet evenwichtig is weet je dat je het niet kunt vertrouwen. en dat je alles kunt verwachten.

Idd Nicky, daar heb ik mij flink in vergist en daar heeft mijn ex-vriend flink misbruik van gemaakt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 22:58
 
NICKY298 schreef:
Hoi Josina.

Ik begrijp je zo goed!

Ik heb het ook zo graag willen doen.

maar een lieve vriendin die ik in vertrouwen nam die zei.
Het is de bedoeling dat je eerst even de tijd neem om elkaar te leren kennen.
en eerst even er overna te denken of jij daar wel bij past.
en ja waar jij niet bij past , die ander daar juist heel goed bij past?

misschien dat zij anders reageer waardoor hij weer anders terug reageert!
En zij heel gelukkig zijn.

Ik weet wel dat het heel belangrijk is om duidelijk te zijn en weten wat je wil en wat niet.

Dank Nicky! Misschien goed om te weten dat het niet zozeer ging om het reageren op elkaar, maar dat het ging om het feit dat hij een dubbelleven leidde in de periode dat ik een relatie had met hem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 23:30
 
JOSINA022 schreef:
Als in naar mijzelf kijk, had ik niet de behoefte om de ex-vrouw van mijn (inmiddels ex-) vriend te vragen om informatie, ik vertrouwde hem dat hij alles verteld had en ook omdat hij voornl alle schuld bij hemzelf neerlegde.
Echter later bleek anders...
En toen kwam er wel de behoefte om met zijn ex te praten, maar meer om ervaringen uit te wisselen.

Een nog grotere behoefte had ik om zijn nieuwe vriendin te informeren over de persoon met wie zij in zee stapte. Sterker nog...ik had het wel van de daken af willen schreeuwen over wat hij allemaal aangericht had.

Uiteindelijk heb ik niets van deze dingen gedaan, omdat mij al snel duidelijk werd gemaakt dat ik dat wilde puur om wraak te nemen en dat dat absoluut niet goed was.

En deze, enorm eigenwijze, dame heeft die raad ter harte genomen. Makkelijk? Nee, absoluut niet! De behoefte is er af en toe nog steeds, ik moet hem echt niet tegenkomen, maar ik merk wel dat ik rustiger ben nu ik het voor een groot gedeelte los kan laten.

Hierdoor kan ik mij beter richten op wat goed voor mij is: verwerken wat er allemaal gebeurd is; verwerken wat hij aangericht heeft en vooral ook mijn lichamelijke genezing, want ook dat stond hij (figuurlijk dan) in de weg.
En nog wel het allerbelangrijkste: ik kan mij nu weer volledig richten op God!

Hai, ligt niet aan jou hoor, dat niemand reageerd, ik zat je stuk erg aandachtig te lezen...
Let maar es op, als er echt goede stukken worden geschreven, is er vaak geen reactie.

Ik kan me voorstellen dat je je moet inhouden om zijn nieuwe vriendin niet te bellen. Jij vindt dat je dat uit wraak zou doen en daarom wil je dat niet doen.

Nee, dat is ook geen goed motief.

Wat ik weleens een keer heb gehad, is dat ik wel de nieuwe vriendin van een ex heb gebelt, om te waarschuwen.
Achteraf heel goed geweest. Ik was eerst een beetje bang dat ik voor jaloerse ex zou worden uitgemaaakt. Maar ja, ik kwam met dingen die controleerbaar waren voor haar.
Ze was me heel dankbaar, en heeft niet lang erna de relatie helemaal verbroken. Ik voelde ook geen genoegdoening ofzo, ik zag het als mijn plicht en was blij dat ik haar had kunnen behoeden.
Ze is nu al járen tijd met iemand anders getrouwd...en voorzover ik weet gelukkig. Dit is wel al járen geleden.

Ja, je moet dan dingen verwerken na zo'n relatie, ja, dat kan een tijdje duren, steeds iets meer, en je komt er altijd sterker uit, is mijn ervaring, en wijzer Knipoog smiley God laat alles meewerken voor degenen die Hem liefhebben.(bijbeltekst).
Nou bedoel ik dus niet ga nare situatie opzoeken, want die laat God dan meewerken ten goede. Dit schrijf ik niet neer voor jou natuurlijk, maar voor eventuele ongelovigen die meelezen.

Sterkte met verwerken, en je bent lang niet de enige.!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE336





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: zondag 8 juli 2012, 22:56
 
vandaag mn laatste dag op cm.
gebruik ik gezond verstand of achterdocht? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY298





Berichten: 345

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 14:47
 
allebij Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 14:53
 
NICKY298 schreef:
allebij Knipoog smiley
hoeveel bijen tel je dan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY298





Berichten: 345

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 15:00
 
[quote=CHATULIEM619]hoeveel bijen tel je dan?


sorry???? alle , dat is toch genoeg!
ben er geen vergeten. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
NICKY298
op zondag 15 juli 2012, 15:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BLUEEYES500





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: zondag 22 juli 2012, 21:04
 
Als je de behoefte voelt om meer achtergrond informatie over iemand in te winnen zijn er, naar mijn inziens, misschien twee dingen aan de hand:

1. je kunt niet goed met elkaar praten/ hebt nog niet gepraat (aan de manier van antwoorden, de woordkeuze en toon, kun je vaak ook veel aflezen)
2. je voelt aan je intuïtie al dat het niet helemaal goed zit, soms moet je die rode vlaggen (en je gevoel!) ook serieus nemen! En niet langer eerst bewijs zoeken, onderbuik gevoel is soms goud waard!

En bidden kan zeker geen kwaad!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 22 juli 2012, 21:40
 
[quote=NICKY298 sorry???? alle , dat is toch genoeg!
ben er geen vergeten.]


dit is echt droog... haha...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGE721





Berichten: 535

BerichtGeplaatst: maandag 23 juli 2012, 16:04
 
BLUEEYES500 schreef:
Als je de behoefte voelt om meer achtergrond informatie over iemand in te winnen zijn er, naar mijn inziens, misschien twee dingen aan de hand:

1. je kunt niet goed met elkaar praten/ hebt nog niet gepraat (aan de manier van antwoorden, de woordkeuze en toon, kun je vaak ook veel aflezen)
2. je voelt aan je intuïtie al dat het niet helemaal goed zit, soms moet je die rode vlaggen (en je gevoel!) ook serieus nemen! En niet langer eerst bewijs zoeken, onderbuik gevoel is soms goud waard!

En bidden kan zeker geen kwaad!


Je onderbuikgevoel is soms heel verraderlijk. En als je er al eens naar geluisterd hebt en zo keihard met de waarheid geconfronteerd werd is het, volgens mij dan, niet vreemd dat je extra op gaat letten, juist als alles zo perfect voelt.
En ach, als het echt niet goed zit kom je daar naar een paar maanden vanzelf achter.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 18:46
 
INGE721 schreef:
Je onderbuikgevoel is soms heel verraderlijk. En als je er al eens naar geluisterd hebt en zo keihard met de waarheid geconfronteerd werd is het, volgens mij dan, niet vreemd dat je extra op gaat letten, juist als alles zo perfect voelt.
En ach, als het echt niet goed zit kom je daar naar een paar maanden vanzelf achter.
Ik vind het heel vreemd info bij de ex weghalen. Het is toch niet voor niks de ex. En nog vreemder om bij een nieuwe relatie van je ex, de nieuwe vlam in te lichten. Dan heb je volgens mij een steekje los.
Het is een teken dat je het verleden nog niet verwerkt hebt. Je bent nog niet los van de ex.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 19:31
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik vind het heel vreemd info bij de ex weghalen. Het is toch niet voor niks de ex. En nog vreemder om bij een nieuwe relatie van je ex, de nieuwe vlam in te lichten. Dan heb je volgens mij een steekje los.
Het is een teken dat je het verleden nog niet verwerkt hebt. Je bent nog niet los van de ex.

Hai Chatuliem,


Het was bij mij niet 'de nieuwe vlam' inlichten, het was degene waar net tegen gedaan werd alsof het de nieuwe vlam was inlichten.

Maar ja, dan zou ik heel de situatie moeten uitleggen, en dás ook al 5 jaar geleden zoiets..en te prive...

Er zijn nu eenmaal mensen die om de verkeerde reden iemand willen, bewust, kan ook onbewust denk ik, en als ik dan kan waarschuwen, van he, die en die waarmee jij gisteren een date had, die is eergisteren nog bij mij wezen slapen, zoiets...

Ik denk dat je per situatie moet kijken :)


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 28 juli 2012, 19:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGE721





Berichten: 535

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 20:35
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik vind het heel vreemd info bij de ex weghalen. Het is toch niet voor niks de ex. En nog vreemder om bij een nieuwe relatie van je ex, de nieuwe vlam in te lichten. Dan heb je volgens mij een steekje los.
Het is een teken dat je het verleden nog niet verwerkt hebt. Je bent nog niet los van de ex.

De nieuwe vlam van mijn ex (inmiddels ook weer een ex van hem) had het, achteraf gezien fijn gevonden als ik een gesprek met haar had gehad.
In hoeverre ze er in die verliefde tijd voor open stond is natuurlijk altijd de hamvraag.
Persoonlijk ga ik ervan uit dat als je een nieuwe relatie begint je je vorige leven verwerkt hebt EN ook met liefde en plezier kunt terugkijken op je leven met je voormalig partner. Je bent niet voor niks ooit met hem/haar getrouwd geweest en eventueel kinderen gekregen.

Maar, net zoals je kijkt hoe het contact is met je nieuwe lief zijn/haar kinderen, familie,vrienden,werk etc. mag je ook best het verhaal aanhoren over de ander zijn/haar herinneringen.
Trouwens, als je nieuwe lief dat perse niet zou willen is er denk ik al "stront aan de knikker".
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LOGITECH577





Berichten: 12

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 17:10
 
De ex van je partner vragen, lijkt mij niet zo verstandig. Wie weet heeft die ex nog zoveel boosheid of verdriet in haar/hem zitten, dat er leugens/ halve waarheden vertelt worden.Ieder verhaal heeft twee kanten.Bij mijzelf is het zo naarmate de jaren verstrekken ga je alles in een ander perspectief zien, fouten die toen gemaakt zijn of dingen die zijn gezegd.Zijn op eens minder belangrijk, je wilt een beter leven voor jezelf en als christen moet je dat ook voor je ex willen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GRACE585





Berichten: 1464

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 20:59
 
een ex behoord bij je verleden,soms moet je door kinderen contact met je ex hebben,maar om nu alles aan zijn/haar nieuwe liefde door te geven wat er allemaal fout kan gaan,of om bij de ex van je nieuwe partner te gaan informeren vind ik een zeer kromme zaak,laat het verleden rusten,laat je ex en zijn/haar nieuwe vriend/vriendin zelf hun relatie uitvogelen en doe dat zzelf ook bij een nieuwe partner,leer elkaar kennen en als het goed klikt stel dan ook je vertrouwen open,je voelt het echt wel wanneer iets scheef zit,je hebt uiteindelijk ook geleerd van je ervaringen,en begin pas aan een nieuwe relatie wanneer je zelf weer stabiel bent en het aandurft dan hoef je ook geen wantouwen en angst te hebben want dan weet je wie en wat je zelf bent,een relatie is geen must het is een mogen en dan pas de must om samen aan je relatie te werken.

Grace die zeer gelukkig is met haar cm partner in ons 2e huwelijk Verliefde smiley


Laatst aangepast door
GRACE585
op dinsdag 9 oktober 2012, 20:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WIL581





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 17:25
 
Een ex om info vragen lijkt me toch niet zo kies en wel hierom:
- dingen uit het verleden laten geen ruimte aan degene waar het om gaat om te leren, misschien heeft die persoon wel heel veel geleerd en is de informatie van TOEN niet relevant.
- het is altijd eenzijdig, gekleurd - per definitie, en waarom zou je dat zelf niet kunnen ontdekken in de setting van vandaag?ga het contact aan en ontdek maar daarmee laat je ruimte voor ontwikkeling. is die er niet dan zegt me dat veel meer. iemand die na 6 maanden nog steeds vasthoudt aan eigen dogma's over het leven, dan is dat mijn ervaring en kan ik er iets mee doen.
- het wordt al snel roddel
- zou Jezus als Hij ooit een ex had gehad, een antwoord willen geven?
Alleen in hele extreme gevallen kan ik me de zin ervan voorstellen maar zelfs dan: extreme gevallen kan je ook zelf ontdekken. Juist die zou je zelf moeten ontdekken.
Alleen duurt dat soms even zoals ik zelf ervaren heb Gefrustreerde smiley
En ook daar leer je van.
uiteindelijk ben JIJ verantwoordelijk en blijf je leren.
Maar goed: misschien is bevragen van een ex een nieuw experiment voor mij. ik heb veel geleerd door mee te gaan naar de kerk van iemand, en daar kwam de informatie vanzelf naar me toe Knipoog smiley Laat iemand de ruimte om zichzelf VANDAAG te laten kennen, dat lijkt me toch het beste.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGE721





Berichten: 535

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 december 2012, 10:44
 
WIL581 schreef:
Een ex om info vragen lijkt me toch niet zo kies en wel hierom:
- dingen uit het verleden laten geen ruimte aan degene waar het om gaat om te leren, misschien heeft die persoon wel heel veel geleerd en is de informatie van TOEN niet relevant.
- het is altijd eenzijdig, gekleurd - per definitie, en waarom zou je dat zelf niet kunnen ontdekken in de setting van vandaag?ga het contact aan en ontdek maar daarmee laat je ruimte voor ontwikkeling. is die er niet dan zegt me dat veel meer. iemand die na 6 maanden nog steeds vasthoudt aan eigen dogma's over het leven, dan is dat mijn ervaring en kan ik er iets mee doen.
- het wordt al snel roddel
- zou Jezus als Hij ooit een ex had gehad, een antwoord willen geven?
Alleen in hele extreme gevallen kan ik me de zin ervan voorstellen maar zelfs dan: extreme gevallen kan je ook zelf ontdekken. Juist die zou je zelf moeten ontdekken.
Alleen duurt dat soms even zoals ik zelf ervaren heb Gefrustreerde smiley
En ook daar leer je van.
uiteindelijk ben JIJ verantwoordelijk en blijf je leren.
Maar goed: misschien is bevragen van een ex een nieuw experiment voor mij. ik heb veel geleerd door mee te gaan naar de kerk van iemand, en daar kwam de informatie vanzelf naar me toe Knipoog smiley Laat iemand de ruimte om zichzelf VANDAAG te laten kennen, dat lijkt me toch het beste.



Laat ik het anders benoemen.
Vorig jaar ging ik met iemand van mijn zwemclubje bridgen.
Ze heeft meerdere jaren les gehad, speelt al lange tijd maar ze bakt er niets van.Niet dat ik op olympisch nivo zit maar dit was echt bar.

Toen ik aangaf om aan het eind van het jaar te stoppen met bridgen op die club kwamen alle verhalen los. Ze had het al zo vaak geprobeerd en ik had het nog lang volgehouden etc.
Dan denk ik : had me effe war eerder dit gezegd.

Nu is bridge 1 ding, een relatie is toch effe anders.
Als je gaat solliciteren kijk je toch ook of de baan bij je past?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2