ChristianMatch
 


Forum

Ik denk anders over sex!
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 14:41
 
WILLEMIJN232 schreef:
Je schrijft mooie woorden op en zo zou het ook moeten zijn......Maar hoe komt het dan dat sommige kerken en geloofsgemeenschappen zo veroordelend zijn over seksualiteit tussen het zelfde geslacht en sex voor het huwelijk?
Ik zie het ook als iets moois in een relatie van liefde en trouw maar ook niet per definitie gekoppeld aan een huwelijk...En anno 2012 is het niet meer zo vanzelfsprekend dat je gaat trouwen, ook niet als er kinderen komen / zijn.......Binnen de refoculturen nog wel maar daar blijft naar mijn mening de tijd dan ook een beetje stilstaan en werkt men niet echt aan vernieuwing en het doorbreken van grenzen.....en is meer op zichzelf gericht......
En wat je hierboven schrijft geldt dat ook voor Adam en Evert en Ada en Eva?

Willem wordt door anderen wel begrepen Willemijn..dat zag je.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 14:45
 
HEIDE115 schreef:
Willem wordt door anderen wel begrepen Willemijn..dat zag je.



Dan heb jij het niet begrepen wat ik schreef want ik begrijp heel goed wat Willem bedoelt....ik schreef er alleen een reactie op en daar is een forum toch voor?
En wat zag je? Dat begrijp ik even niet?
Als je op iedere reactie van wij wilt reageren met een begrijpen en niet begrijpen, prima hoor......maar daar is een forum niet voor.......
Je kan er maar druk mee zijn.......met al dat reageren en bedanken voor het reageren...... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 27 juni 2012, 14:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 14:49
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dan heb jij het niet begrepen wat ik schreef want ik begrijp heel goed wat Willem bedoelt....ik schreef er alleen een reactie op en daar is een forum toch voor?
En wat zag je? Dat begrijp ik even niet?
Als je op iedere reactie van wij wilt reageren met een begrijpen en niet begrijpen, prima hoor......maar daar is een forum niet voor.......
Je kan er maar druk mee zijn.......met al dat reageren en bedanken voor het reageren...... Knipoog smiley

Jij haalt graag dingen erbij merk ik..jij hebt het over refo's..en volgens mij staat de tijd daar stil..en je hebt het over wat je van mij bij de christelijk homo's topic mag vragen..wat mij betreft.
Ik vroeg duidelijk als je het leest tenminste hier geen dicussie te gaan voeren.en gevraagd om een gedachte erover uit te spreken.en tot nu toe is dat bij de meeste gelukt.

en is dit moeilijk voor jou?


Laatst aangepast door
HEIDE115
op woensdag 27 juni 2012, 14:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 14:50
 
WILLEMIJN232 schreef:
Je schrijft mooie woorden op en zo zou het ook moeten zijn......Maar hoe komt het dan dat sommige kerken en geloofsgemeenschappen zo veroordelend zijn over seksualiteit tussen het zelfde geslacht en sex voor het huwelijk?
Ik zie het ook als iets moois in een relatie van liefde en trouw maar ook niet per definitie gekoppeld aan een huwelijk...En anno 2012 is het niet meer zo vanzelfsprekend dat je gaat trouwen, ook niet als er kinderen komen / zijn.......Binnen de refoculturen nog wel maar daar blijft naar mijn mening de tijd dan ook een beetje stilstaan en werkt men niet echt aan vernieuwing en het doorbreken van grenzen.....en is meer op zichzelf gericht......
En wat je hierboven schrijft geldt dat ook voor Adam en Evert en Ada en Eva?

waarom reageer je anno 2012 zo Willemijn?

Volgens mij wil je alleen afgeven op een bepaalde groep, en juist jij die zo voorop loopt in kerkelijke beschaving zou een ander voorbeeld kunnen geven. Zou je eerder sieren dan te blijven schoppen. Ook binnen andere culturen word nog wel is strijd onder de gordel geleverd, en ik denk dat in de eerste plaats we allemaal eerst genoeg hebben aan onszelf.


Laatst aangepast door
WILLEM618
op woensdag 27 juni 2012, 14:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 14:54
 
WILLEM618 schreef:
waarom reageer je anno 2012 zo Willemijn?

Volgens mij wil je alleen afgeven op een bepaalde groep, en juist jij die zo voorop loopt in kerkelijke beschaving zou een ander voorbeeld kunnen geven. Zou je eerder sieren dan te blijven schoppen. Ook binnen andere culturen word nog wel is strijd onder de gordel geleverd, en ik denk dat in de eerste plaats we allemaal eerst genoeg hebben aan onszelf.

Dus Willem werd ook daarom begrepen.

zoist Willem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 14:57
 
WILLEM618 schreef:
waarom reageer je anno 2012 zo Willemijn?

Volgens mij wil je alleen afgeven op een bepaalde groep, en juist jij die zo voorop loopt in kerkelijke beschaving zou een ander voorbeeld kunnen geven. Zou je eerder sieren dan te blijven schoppen. Ook binnen andere culturen word nog wel is strijd onder de gordel geleverd, en ik denk dat in de eerste plaats we allemaal eerst genoeg hebben aan onszelf.




Wie zegt dat ik voorop loop in de kerkelijke beschaving.......? Hoor je mij niet zeggen.......is ook niet zo....
Ik constateer een feit en het is zeker geen veroordeling........en schoppen? Die tijd ligt al ver achter me........
Jij leest het als een veroordeling.....dat is heel wat anders en zeker geen strijd onder de gordel?????? Dat je dat al denkt zegt al wat he? Jammer....
Het zou jou sieren als je het las zoals het bedoeld is en was......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 15:00
 
WILLEMIJN232 schreef:
Wie zegt dat ik voorop loop in de kerkelijke beschaving.......? Hoor je mij niet zeggen.......is ook niet zo....
Ik constateer een feit en het is zeker geen veroordeling........en schoppen? Die tijd ligt al ver achter me........
Jij leest het als een veroordeling.....dat is heel wat anders en zeker geen strijd onder de gordel?????? Dat je dat al denkt zegt al wat he? Jammer....
Het zou jou sieren als je het las zoals het bedoeld is en was......


Willemijn gooi je strijd ergens anders in aub
Het zijn geen meningen of gedachte die je HIER plaatst..je zegt alleen heel duidelijk wat je er van vindt met ??????? erbij..die ik dan zeker alleen zie?
en dat is hier in de topic... ik denk anders over sex.....


Laatst aangepast door
HEIDE115
op woensdag 27 juni 2012, 15:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 15:06
 
WILLEMIJN232 schreef:
Wie zegt dat ik voorop loop in de kerkelijke beschaving.......? Hoor je mij niet zeggen.......is ook niet zo....
Ik constateer een feit en het is zeker geen veroordeling........en schoppen? Die tijd ligt al ver achter me........
Jij leest het als een veroordeling.....dat is heel wat anders en zeker geen strijd onder de gordel?????? Dat je dat al denkt zegt al wat he? Jammer....
Het zou jou sieren als je het las zoals het bedoeld is en was......
WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat het verschil is tussen ons dat jij de refo leer nog als juist beschouwd en dat ik die leer al lang achter me heb gelaten en er met een andere blik naar kijk.



Twee voorbeelden dat je vind dat jij dat alles al ver achter je gelaten hebt, dus voorloopt.
Ik heb geen veroordeling genoemd, en vervolgens kom jij om wel te schoppen naar mijn mening. En ik geloof niet dat daar iemand om vroeg.


Laatst aangepast door
WILLEM618
op woensdag 27 juni 2012, 15:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 15:15
 
WILLEM618 schreef:
WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat het verschil is tussen ons dat jij de refo leer nog als juist beschouwd en dat ik die leer al lang achter me heb gelaten en er met een andere blik naar kijk.

Twee voorbeelden dat je vind dat jij dat alles al ver achter je gelaten hebt, dus voorloopt.
Ik heb geen veroordeling genoemd, en vervolgens kom jij om wel te schoppen naar mijn mening. En ik geloof niet dat daar iemand om vroeg.


ik schop helemaal niet .....een kritische kanttekening?
Dat is juist het mooie van het forum, wordt het geen kleuterklas en je kan je meningen nog eens scherpen.....
Jammer dat het dan gelijk als veroordeling wordt gelezen..........
ik denk dat jij die leer absoluut niet achter je gelaten hebt, het is juist net of ik de refokerkbladen van vroeger lees als ik jouw stukjes lees.......
Zo stond het er vroeger en nu ook nog denk ik dan......vind ik dan......en deel ik dan......
Discussie en elkaar scherpen heet dat in mijn leefwereld....in de jouwe is het ergens tegen aanschoppen blijkbaar........en dat mag je wel zo klakkeloos zeggen??????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 15:17
 
HEIDE115 schreef:
Jij haalt graag dingen erbij merk ik..jij hebt het over refo's..en volgens mij staat de tijd daar stil..en je hebt het over wat je van mij bij de christelijk homo's topic mag vragen..wat mij betreft.
Ik vroeg duidelijk als je het leest tenminste hier geen dicussie te gaan voeren.en gevraagd om een gedachte erover uit te spreken.en tot nu toe is dat bij de meeste gelukt.

en is dit moeilijk voor jou?



Ik zou het prettig vinden als je me niet bijna stalkt als ik ergens op reageer......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 15:19
 
WILLEMIJN232 schreef:
ik schop helemaal niet .....een kritische kanttekening?
Dat is juist het mooie van het forum, wordt het geen kleuterklas en je kan je meningen nog eens scherpen.....
Jammer dat het dan gelijk als veroordeling wordt gelezen..........
ik denk dat jij die leer absoluut niet achter je gelaten hebt, het is juist net of ik de refokerkbladen van vroeger lees als ik jouw stukjes lees.......
Zo stond het er vroeger en nu ook nog denk ik dan......vind ik dan......en deel ik dan......
Discussie en elkaar scherpen heet dat in mijn leefwereld....in de jouwe is het ergens tegen aanschoppen blijkbaar........en dat mag je wel zo klakkeloos zeggen??????


verder geen commentaar Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 15:20
 
WILLEMIJN232 schreef:
ik schop helemaal niet .....een kritische kanttekening?
Dat is juist het mooie van het forum, wordt het geen kleuterklas en je kan je meningen nog eens scherpen.....
Jammer dat het dan gelijk als veroordeling wordt gelezen..........
ik denk dat jij die leer absoluut niet achter je gelaten hebt, het is juist net of ik de refokerkbladen van vroeger lees als ik jouw stukjes lees.......
Zo stond het er vroeger en nu ook nog denk ik dan......vind ik dan......en deel ik dan......
Discussie en elkaar scherpen heet dat in mijn leefwereld....in de jouwe is het ergens tegen aanschoppen blijkbaar........en dat mag je wel zo klakkeloos zeggen??????

WILLEMIJN..ik kom reactie's tegen van jou..en ook naar mij toe
dat ik me almeer af ga vragen..wat die foto voor jou zelf betekend op je profiel..als je er niet in zit,lig je er dus uit(vuilnisbak)
Heb je zelf misschien problemen ergens uit geschopt te zijn
Mocht dit zo zijn.stuur dan gewoon een bp..om je hart te luchten
Ipv.hier de boel op te jutten..want zo ga ik het al meer voelen..ja gek he?;)


Laatst aangepast door
HEIDE115
op woensdag 27 juni 2012, 15:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 15:23
 
WILLEM618 schreef:
verder geen commentaar Smiley met dichtgeplakte mond



Die opmerking is absoluut niet negatief bedoeld......jammer dat je hem zo leest....en onnodig.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 15:23
 
WILLEM618 schreef:
verder geen commentaar Smiley met dichtgeplakte mond

Respect!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 15:28
 
HEIDE115 schreef:
WILLEMIJN..ik kom reactie's tegen van jou..en ook naar mij toe
dat ik me almeer af ga vragen..wat die foto voor jou zelf betekend op je profiel..als je er niet in zit,lig je er dus uit(vuilnisbak)
Heb je zelf misschien problemen ergens uit geschopt te zijn
Mocht dit zo zijn.stuur dan gewoon een bp..om je hart te luchten
Ipv.hier de boel op te jutten..want zo ga ik het al meer voelen..ja gek he?

Nogmaals: wil je niet iedere keer mij stalken als ik ergens op reageer...

Het forum is een plaats waar een ieder zijn gedachtes op mag schrijven, ook ik......
Daar kan je het niet mee eens zijn maar dan hoef je me niet bij iedere reactie te stalken.....en onzin te verkondigen zoals hierboven staat....
Ik ben nog nooit ergens uitgeschopt....., integendeel zelfs....
Jij wel dat je het zo opvat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 15:32
 
WILLEMIJN232 schreef:
Nogmaals: wil je niet iedere keer mij stalken als ik ergens op reageer...

Het forum is een plaats waar een ieder zijn gedachtes op mag schrijven, ook ik......
Daar kan je het niet mee eens zijn maar dan hoef je me niet bij iedere reactie te stalken.....en onzin te verkondigen zoals hierboven staat....
Ik ben nog nooit ergens uitgeschopt....., integendeel zelfs....
Jij wel dat je het zo opvat?

verder geen commentaar

Smiley met dichtgeplakte mond


Laatst aangepast door
HEIDE115
op woensdag 27 juni 2012, 15:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY298





Berichten: 345

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 15:46
 
WILLEMIJN232 schreef:
Je schrijft mooie woorden op en zo zou het ook moeten zijn.....is het dus vaak niet.Maar hoe komt het dan dat sommige kerken en geloofsgemeenschappen zo veroordelend zijn over seksualiteit tussen het zelfde geslacht en sex voor het huwelijk?Ja hier heb je te maken met wat er gebeurd in een kerk!
Ik zie het ook als iets moois in een relatie van liefde en trouw maar ook niet per definitie gekoppeld aan een huwelijk.. tegenwoordig is dat wel zo.En anno 2012 is het niet meer zo vanzelfsprekend dat je gaat trouwen, ook niet als er kinderen komen / zijn.......Binnen de refoculturen nog wel maar daar blijft naar mijn mening de tijd dan ook een beetje stilstaan vind ik wel prima en werkt men niet echt aan vernieuwing en het doorbreken van grenzen....is wel nodig.en is meer op zichzelf gericht......
En wat je hierboven schrijft geldt dat ook voor Adam en Evert en Ada en Eva?

Ik moet zeggen dat ik het opzich leest en niet als een veroordeling maar een constateren en als een vraag Smiley die vol vragen zit


Laatst aangepast door
NICKY298
op woensdag 27 juni 2012, 16:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 16:06
 
NICKY298 schreef:
Ik moet zeggen dat ik het opzich leest en niet als een veroordeling maar een constateren en als een vraag Smiley die vol vragen zit

oke!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YES356





Berichten: 469

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 16:12
 
Mooie stukjes zijn er al geschreven!!


Toen ik de zin las “Ja..waarom praten we als mensen soms zo ''gemakkelijk'' over sex” dacht ik meteen.
Praten we wel “makkelijk”over sex? Of doen we het “gewoon makkelijk” ?

in mijn omgeving werd over sex praten vaak gezien als een dat doe je niet.(er over praten) “gemakkelijk” over sex praten is niet moeilijk denk ik. Ik zie het woord zoals iemand al eerder hier schreef in verband staan met lust en macht.
Iets dat heel makkelijk in alle vaak negatieve beelden en geluid tot ons komt of kan komen. Via radio tv en internet. Daarom vind ik sex een andere betekenis en inhoud hebben dan de liefde berdrijven.
Dat is namelijk in mijn ogen het bedrijven van de liefde! En liefde werkt een diep,intens diep! Gevoel van verlangen op omde ander te geven en van de ander te ontvagen. En vandaar uit samen helemaal een willen zijn met elkaar.
Met als bekroning het bedrijven van die liefde Daar praten we niet zo “gemakkelijk” over denk ik. En dat “doe” je ook niet maar zo naar mijn idee.
Daar praat je dan liefdevol over naar anderen of je kinderen(als je die hebt gekregen) Dat kan een mooie en waarde volle tegenhanger zijn tov wat zij en wij daarover te horen en te zien krijgen via de media.
En over zon teer en mooi onderwerp met anderen praten is lang altijd niet gemakkelijk. Dus ik denk een beetje anders over sex. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
YES356
op woensdag 27 juni 2012, 16:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 16:13
 
WILLEMIJN232 schreef:
Je schrijft mooie woorden op en zo zou het ook moeten zijn......Maar hoe komt het dan dat sommige kerken en geloofsgemeenschappen zo veroordelend zijn over seksualiteit tussen het zelfde geslacht en sex voor het huwelijk?
Ik zie het ook als iets moois in een relatie van liefde en trouw maar ook niet per definitie gekoppeld aan een huwelijk...En anno 2012 is het niet meer zo vanzelfsprekend dat je gaat trouwen, ook niet als er kinderen komen / zijn.......Binnen de refoculturen nog wel maar daar blijft naar mijn mening de tijd dan ook een beetje stilstaan en werkt men niet echt aan vernieuwing en het doorbreken van grenzen.....en is meer op zichzelf gericht......
En wat je hierboven schrijft geldt dat ook voor Adam en Evert en Ada en Eva?

Ook in de evangelische kringen is (gelukkig)trouwen nog de norm Willemijn. Maar misschien vind je dat de tijd daar ook stilstaat?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 17:21
 
ROELANDE345 schreef:
Ook in de evangelische kringen is (gelukkig)trouwen nog de norm Willemijn. Maar misschien vind je dat de tijd daar ook stilstaat?


Nee hoor Roelande......je hebt mij ook nergens horen zeggen dat het mijn persoonlijke norm is.......het was een constatering dat het in 2012 allemaal niet meer zo vanzelfsprekend is om te trouwen.....en zeker niet de norm om sex te bewaren tot na het huwelijk......
Bij sommige kerkgemeenschappen en gemeentes(ja, ook de evangeliegemeentes) is dat nog wel de norm.....
Maar anno 2012 is het niet meer zo vanzelfsprekend dat het huwelijk er is.....en ik moet je eerlijk zeggen dat ik ook niet weet of ik nog wel een keer ga trouwen........

ik las vandaag een heel stuk in het Nederlands dagblad over dat veel kerken stilstaan in de tijd en dat het de bedoeling van God is dat je mee verandert met de tijd....ook kerken mogen aan verandering onderhevig zijn en niet stil blijven staan.....Ik vond het wel een boeiend artikel en vond er wel wat van waarheid inzitten.......vandaar dat ik op de term stilstaan in de tijd kwam......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 17:35
 
NICKY298 schreef:
Ik moet zeggen dat ik het opzich leest en niet als een veroordeling maar een constateren en als een vraag Smiley die vol vragen zit



Dan heb je het goed gelezen Nicky.......het was ook meer een vraag.....

Dit soort dingen ontstaan gauw als je naar de letter leest en niet de boodschap van het verhaal leest......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 18:17
 
WILLEMIJN232 schreef:
Je schrijft mooie woorden op en zo zou het ook moeten zijn......Maar hoe komt het dan dat sommige kerken en geloofsgemeenschappen zo veroordelend zijn over seksualiteit tussen het zelfde geslacht en sex voor het huwelijk?
Ik zie het ook als iets moois in een relatie van liefde en trouw maar ook niet per definitie gekoppeld aan een huwelijk...En anno 2012 is het niet meer zo vanzelfsprekend dat je gaat trouwen, ook niet als er kinderen komen / zijn.......Binnen de refoculturen nog wel maar daar blijft naar mijn mening de tijd dan ook een beetje stilstaan en werkt men niet echt aan vernieuwing en het doorbreken van grenzen.....en is meer op zichzelf gericht......
En wat je hierboven schrijft geldt dat ook voor Adam en Evert en Ada en Eva?

Quote:
Je schrijft mooie woorden op en zo zou het ook moeten zijn......Maar hoe komt het dan dat sommige kerken en geloofsgemeenschappen zo veroordelend zijn over seksualiteit tussen het zelfde geslacht en sex voor het huwelijk?
Ja, daarom lopen onder andere zoveel kerken leeg.

Quote:
Ik zie het ook als iets moois in een relatie van liefde en trouw maar ook niet per definitie gekoppeld aan een huwelijk...En anno 2012 is het niet meer zo vanzelfsprekend dat je gaat trouwen, ook niet als er kinderen komen / zijn.......
Het was 20 jaar geleden al helemaal niet vanzelfsprekend.
Idd, behalve de kerk, groeperingen eiste dat anders zou je in zonde leven.
O, had mij en hoop ellende bespaard, als ik was gaan samenwonen.


Quote:
Binnen de refoculturen nog wel maar daar blijft naar mijn mening de tijd dan ook een beetje stilstaan en werkt men niet echt aan vernieuwing en het doorbreken van grenzen.....en is meer op zichzelf gericht......

Ook binnen de zgnde vrije groepen.....

Quote:
En wat je hierboven schrijft geldt dat ook voor Adam en Evert en Ada en Eva?

Ik zelf zou die vraag niet stellen, omdat ik zelf vind en denk, dat het dat impliceert, natuurlijk ook voor Adam en Evert en Ada en Eva.

Maar ja, lieve Willemijn, met dat taboe erop, ik las net nog in een homo-topic dat dat soort mensen God de rug hebben toegekeert, en als ik dan iets vraag krijg ik ook een antwoord dat kant nog wal slaat.

Sommigen voelen zich denk ik superieur als ze kunnen zeggen over anderen dat die God de rug hebben toegekeerd.

Groetjes en Fijne Avond, Willemijn!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 27 juni 2012, 18:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 18:40
 
.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 18:50
 
WILLEMIJN232 schreef:
Nee hoor Roelande......je hebt mij ook nergens horen zeggen dat het mijn persoonlijke norm is.......het was een constatering dat het in 2012 allemaal niet meer zo vanzelfsprekend is om te trouwen.....en zeker niet de norm om sex te bewaren tot na het huwelijk......
Bij sommige kerkgemeenschappen en gemeentes(ja, ook de evangeliegemeentes) is dat nog wel de norm.....
Maar anno 2012 is het niet meer zo vanzelfsprekend dat het huwelijk er is.....en ik moet je eerlijk zeggen dat ik ook niet weet of ik nog wel een keer ga trouwen........

ik las vandaag een heel stuk in het Nederlands dagblad over dat veel kerken stilstaan in de tijd en dat het de bedoeling van God is dat je mee verandert met de tijd....ook kerken mogen aan verandering onderhevig zijn en niet stil blijven staan.....Ik vond het wel een boeiend artikel en vond er wel wat van waarheid inzitten.......vandaar dat ik op de term stilstaan in de tijd kwam......

Oh ja ik snap je best en ik kan me ook heel goed voorstellen dat je wilt gaan samenwonen i.p.v trouwen. dat is een persoonlijke keuze natuurlijk.
Een zoon van mij woont ook samen, maar ze houden van elkaar en zijn elkaar trouw dus respecteer ik hun keuze. Zelf zou ik wel voor een huwelijk willen kiezen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 20:22
 
HEIDE115 schreef:
Overdachte reactie..dank van mij

Mee eens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY298





Berichten: 345

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 21:54
 
YES356 schreef:
Mooie stukjes zijn er al geschreven!!


Toen ik de zin las “Ja..waarom praten we als mensen soms zo ''gemakkelijk'' over sex” dacht ik meteen.
Praten we wel “makkelijk”over sex? Of doen we het “gewoon makkelijk” ?

in mijn omgeving werd over sex praten vaak gezien als een dat doe je niet.(er over praten) “gemakkelijk” over sex praten is niet moeilijk denk ik. Ik zie het woord zoals iemand al eerder hier schreef in verband staan met lust en macht.
Iets dat heel makkelijk in alle vaak negatieve beelden en geluid tot ons komt of kan komen. Via radio tv en internet. Daarom vind ik sex een andere betekenis en inhoud hebben dan de liefde berdrijven.
Dat is namelijk in mijn ogen het bedrijven van de liefde! En liefde werkt een diep,intens diep! Gevoel van verlangen op omde ander te geven en van de ander te ontvagen. En vandaar uit samen helemaal een willen zijn met elkaar.
Met als bekroning het bedrijven van die liefde Daar praten we niet zo “gemakkelijk” over denk ik. En dat “doe” je ook niet maar zo naar mijn idee.
Daar praat je dan liefdevol over naar anderen of je kinderen(als je die hebt gekregen) Dat kan een mooie en waarde volle tegenhanger zijn tov wat zij en wij daarover te horen en te zien krijgen via de media.
En over zon teer en mooi onderwerp met anderen praten is lang altijd niet gemakkelijk. Dus ik denk een beetje anders over sex. Knipoog smiley

Yes , ik ben het met je eens! Het is eerder de liefde bedrijven . EN dat doe je niet zomaar met iemand. en ook niet zomaar van 1, 2 hupsakee
Daar zijn heel veel gevoelens bij en ja als je echt verlieft bent kunnen die je echt overvallen . .... er zijn zoveel stelletjes getrouwd terwijl ze zwanger waren. .. of het kindt kwam te vroeg , volgroeit dat kan ook he??? Knipoog smiley

het word sex als je het doet om te doen vind ik!!!!
en dan ben je fout bezig


Laatst aangepast door
NICKY298
op woensdag 27 juni 2012, 21:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLORIA404





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juni 2012, 12:38
 
CANADIAN073 schreef:
IK vind ; geen sex zonder liefde want dan word het wellust en dat brengt last. maar een huwelijk zonder sex kan ook niet want het lichamelijk intiem zijn is er niet voor niets. het brengt ons dichter bij elkaar vanwege het samen beleven . Maar de de media blaast het op en dan weet onze jeugd op den duur niet beter, ze worden tenslotte groot gebracht met alle vormen van media.

mee eens!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2