ChristianMatch
 


Forum

Berichten van GLORIA404
ChristianMatch forum index » Berichten van GLORIA404
Auteur Bericht
GLORIA404 (53)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 18:57
BerichtOnderwerp: Romeinen 6: 14 versus 17
 
[
Voor de één is de doop afwassing van zonden en voor de ander met Hem begraven zijn en weer opgestaan en zo het eeuwig leven te mogen beërven. Beide manieren zijn reinigingsrituelen, welke Jezus ons heeft/is voorge(d)(g)aan[/quote]

...en voor de ander is het een soort aanname van een baby, dat hij/zij in zijn/haar leven naar Jezus mag komen, dat Hij de Eerste is in zijn/haar leven....
ik zag het eerst ook zo, maar het is mij duidelijk geworden (door de werking van de Heilige Geest in mijn hart)dat de doop idd de bovenste hier genoemde betekenis heeft.. en dan wel beide betekenissen, dus afwassing van zonde én het met Hem begraven en weer opgestaan zijn.... mijns inziens is dit één betekenis.

graag wil ik dit toevoegen:

1 Eens was ik een vreemd’ling voor God en mijn hart.
Ik kende geen schuld en ‘k gevoelde geen smart.
Ik vroeg niet: “Mijn ziele, doorziet gij uw lot?
Hoe zult gij rechtvaardig verschijnen voor God?”


2 Al sprak daar een stem uit de heilige blaân
van ‘t Lam, met de zonden der wereld belaân,
ik zocht bij de kruispaal geen veilige wijk,
‘k stond blind en van verre, in mij zelven zo rijk.


3 Ik deed als Jeruzalems dochters weleer,
ik weend’ om de pijn van mijn lijdende Heer,
maar dacht er niet aan, dat ik zelf door mijn schuld
Zijn kroon had gevlochten, Zijn beker gevuld.


4 Maar toen mij God Geest aan mij zelf had ontdekt,
toen werd in mijn ziele de vreze gewekt.
Toen voeld’ ik wat eisen Gods heiligheid deed.
Daar werd al mijn deugd een wegwerpelijk kleed.


5 Toen vlucht’ ik tot Jezus. Hij heeft mij gered!
Hij heeft mij verlost van het vonnis der wet!
Mijn heil en mijn vreugd’ en mijn leven werd Hij.
Ik boog m’, en geloofd’, en mijn God sprak mij vrij!


6 Nu ken ik die waarheid, zo diep als gewis,
dat Christus alleen mijn gerechtigheid is.
Nu tart ik de dood, nu verwin ik het graf.
Nu neemt mij geen satan de zegekroon af.


7 Nu reis ik getroost onder ‘t heiligend kruis
naar ‘t erfgoed hierboven, naar ‘t Vaderlijk huis.
Mijn Jezus geleidt mij door d’ aardse woestijn.
“Gestorven voor mij!” zal mijn zwanenzang zijn.


zaterdag had ik een gesprek met iemand behorend tot de ger gem in ned. het is zo triest dat deze personen van de uitverkiezing uitgaan. terwijl je dáár ook niets over leest in bijv Handelingen, waar de toehoorders aan Petrus vroegen: "wat moeten wij doen, mannen broeders??" dan zegt Petrus niet: kom er eerst maar eens achter of je uitverkoren bent, dan praten we verder.... Twijfelende smiley
ik veroordeel deze mensen niet, maar ze lezen de Bijbel gewoon niet goed...
lees de Bijbel en vraag om de Heilige Geest, dat Hij je doet zien!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLORIA404 (53)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 12:48
BerichtOnderwerp: wandel en pannenkoek single evenement Christian Match
 
MANNA420 schreef:
Ik ben 24 en vrees dat de vrouwen daar minstens van de dubbele leeftijd zijn dus nee zal er niet bij zijn.

hoe weet jij dat????? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLORIA404 (53)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 12:47
BerichtOnderwerp: wandel en pannenkoek single evenement Christian Match
 
HERMAN388 schreef:
Helaas Paulus,

ik mag niet meedoen van mijn kersverse vrouw.
Op die dag zijn we al 4 dagen getrouwd Lachende smiley

gefeliciteerd!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLORIA404 (53)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 12:43
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
WILLEMIJN232 schreef:
Wijze woorden Harald..... Knipoog smiley En ook voor de praktiserende homo's, hetero's en lesbiennes hoop ik......

ook voor de praktiserende prostituees, inbrekers, moordenaars??
we zijn idd geen van allen zonder zonde, maar moeten er wel -in Gods kracht- tegen strijden!!
het is natuurlijk hartstikke moeilijk: je bent homo of lesbienne en komt de partner van je leven tegen... maar je mag géén relatie aan gaan, omdat God dat niet wil. (dit staat toch echt duidelijk in de bijbel) maar denk aan andere dingen die God niet wil, daar moeten we ook tegen strijden. maar God wil ons helpen in die strijd!!
ik weet dat het mogelijk is om dan alleen te blijven en geen relatie aan te gaan...ken daar voorbeelden van. in Gods kracht!!

sterkte voor iedereen die dit leest en er ervaring mee heeft!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLORIA404 (53)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juni 2012, 12:40
BerichtOnderwerp: afscheid nemen...
 
GLORIA404 schreef:
schoonheid van binnen, straalt uit naar buiten!! Knipoog smiley
t gaat meer om de kosten, frank....

bedankt voor jullie reacties, allemaal het allerbeste (met een hoofdletter..) en misschien nog eens tot ziens!!
zijn er meer die naar het uitje as zaterdag komen????
groetjessss!

en toen kreeg ik dus nog 1 week gratis verlenging, vanwege het uitje...
hans uit middelburg, mail jij me nog???
doei iedereen!!


Laatst aangepast door
GLORIA404
op woensdag 4 juli 2012, 13:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLORIA404 (53)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juni 2012, 12:38
BerichtOnderwerp: Ik denk anders over sex!
 
CANADIAN073 schreef:
IK vind ; geen sex zonder liefde want dan word het wellust en dat brengt last. maar een huwelijk zonder sex kan ook niet want het lichamelijk intiem zijn is er niet voor niets. het brengt ons dichter bij elkaar vanwege het samen beleven . Maar de de media blaast het op en dan weet onze jeugd op den duur niet beter, ze worden tenslotte groot gebracht met alle vormen van media.

mee eens!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLORIA404 (53)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 20:26
BerichtOnderwerp: afscheid nemen...
 
ZEELAND736 schreef:
Nee...Frank...schoonheid zit nog steeds van binnen...

Knipoog smiley

schoonheid van binnen, straalt uit naar buiten!! Knipoog smiley
t gaat meer om de kosten, frank....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLORIA404 (53)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 12:16
BerichtOnderwerp: afscheid nemen...
 
hierbij wil ik graag afscheid nemen. vooral van de mensen die mij zo hebben gesteund vóór mijn doop!!
waarom ga ik weg? omdat ik mijn geld liever anders besteed, ik ben ook bij 2 andere christensites, christencontact en funky fish.
ik hoop jullie daar te herontmoeten!
iedereen het allerbeste! probeer bij het zoeken naar een christelijke partner voor ogen te houden wat de Heer wil!! (al is dat soms zeker moeilijk, want we hebben zelf ook een -vaak sterke- wil....)

ps: ik ben pas over 1 week echt weg hoor.... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLORIA404 (53)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 12:14
BerichtOnderwerp: Meerijden
 
FREDBUNT691 schreef:
Ik had je berichtje nog niet gelezen een grote boswandeling en Pannenkoeken Eten er komen heel veel mannen en vrouwen dus als je mee wild hoor ik dat van je

oei, dit was dus al wel lang bekend... maar kom hier niet zo heel vaak... over een week ben ik hier ook weer weg, heb er geen geld meer voor over.. ben ook op cc en FF, dus ja.... (niet dat deze site niet goed is hoor! heel gezellig zelfs...)
dus ik neem maar vast afscheid.... Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLORIA404 (53)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 16:26
BerichtOnderwerp: belang van geloofs overtuiging bij het kiezen van een date
 
XABIA794 schreef:
Men kan misschien vooral de aandacht eens op "beleving" plaatsen.

Als men het ongelijk span vooral uit het oogpunt bijbelse "wet" zien, komen we vanzelf weer een heleboel obstakels tegen.
De overgrootmoeder van David was een Moabitische en bij (ik dacht) Nehemia zie je dan weer dat de werken niet verder werden gezet omdat men in ongelijk span was gehuwd.
Het volk Israël kreeg toen de opdracht om allen te scheiden. (God is tegen scheiding)

Ik spreek nu lauter vanuit men eigen beleving... !!!
Met men ex had ik een huwelijk in ongelijk span (omdat ik later tot geloof was gekomen).
We hebben ons huwelijk vooral niet kunnen "redden" door onze verschillende levensvisies.
Het hoogste doel dat ik me nu hier op aarde met een partner zou willen voorstellen, is de beleving in mijn wandel met God.
Stel je eens voor om samen op opwekking "samen" God te aanbidden...
Is dit een wet? Ik denk vooral dat eenheid in ziel en geest beter werkt, en deze instelling een "goed advies" is opdat je meer zegen zou ervaren Lachende smiley

zo denk ik er ook over. ik mis best erg die steun en liefde, die arm om je heen... Huilende smiley, smiley in tranen maar no way dat ik met iemand een relatie wil die niet geloofd. sterker nog: van ongeveer dezelfde kerk vind ik ook heel belangrijk. dat je er ongeveer hetzelfde over denkt..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLORIA404 (53)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 18:44
BerichtOnderwerp: RUST VOOR DOOP...
 
WILLEMIJN232 schreef:
Is het wel zo simpel als ik zeg dat je je in het volste vertrouwen laat dopen en dan dat ook maar met groot vertrouwen over je heen moet laten komen? Want Hij neemt je bij de hand......
Dopen doe je in volle vertrouwen en in volle overgave en waarom dan wel die angst?
Ik snap best dat je ergens bang voor kan zijn maar om net bij een doop bang te zijn klinkt mij wat vreemd in de oren......
En dat is wat anders dan vliegangst of zoiets....

willemijn, die angst was een aanval van de duivel. hij wil immers niet dat wij de Heer gehoorzamen? iedereen krijgt te maken met tegenwerking van de duivel als je je wilt laten dopen. de één krijgt tegenwerking van familie, de ander angst, de ander weer wat anders.... Geschokte, onthutste smiley maar op het moment zelf was ik in alle rust!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLORIA404 (53)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 18:15
BerichtOnderwerp: Gebedsverhoring
 
de gebeden om rust voor mijn doop zijn verhoord!! zondagmorgen had ik nog wel veel angst Huilende smiley, smiley in tranen Twijfelende smiley Geschokte, onthutste smiley
maar op het moment zelf (en ook al daarvoor in de zangdienst) had ik bijna helemaal de rust. een beetje zenuwen is natuurlijk normaal... Engeltje smiley
toen ik druipend naar achteren liep om me te verkleden, zong de gemeente: prijs de Heer, met blijde galmen, gij mijn ziel, hebt rijke stof.... en dát had mijn ziel!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLORIA404 (53)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 18:11
BerichtOnderwerp: RUST VOOR DOOP...
 
HERMAN968 schreef:
Here
dank dat U Gloria naar U toe trekt
en haar volwaardig als kind ziet
Here U kent haar
beter dan zijzelf
wilt U haar dragen tijdens de doopceremonie
overgave in haar hart leggen
zodat ze in het volste vertrouwen tot U mag komen
dat geen siddering mag zijn
Dank Here dat wij met al de zorgen bij U moge komen
God van trouw
die er is wanneer ik zwak ben.

Met nog een dikke proficiat voor je keuze Gloria
Laat wete hoe het ging Knipoog smiley
Lachende smiley Coole smiley met zonnebril



dit had ik helemaal niet meer gelezen!! maar het gebed is zeker uitgekomen!!
het is te verklaren hoor, maar dat wil ik niet:
onder de preek ervoer ik weer die sterke angst. ik staarde in het water en.... er was een piepkleine beweging in. net of er een vlieg ingeweest was... toen kreeg ik met kracht de woorden: de Heer is al in het water en Hij wacht op me!!
dat gaf zo'n kracht!!!
Hij is zo goed.... Hij weet idd precies hoe ik ben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLORIA404 (53)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 18:04
BerichtOnderwerp: RUST VOOR DOOP...
 
PETRA411 schreef:
Niet bang zijn Gloria, Jezus is bij jou. Zelf ben ik een super bangerik, Ik heb straatangst gehad, ben nu bijna voor 100 procent genezen.Zonder medicijnen,maar met het woord van god als medicijn. Doordat ik ermee naar jezus ging en vertrouwende op jezus weer de straat opging. zoals corrie ten boom schreef ooit: als je over 2 weken een reis met de trein gaat maken, koopje je treinkaartje niet 2 weken van tevoren, maar 5minuten voordat je de trein instapt, zo geeft god je je kaartje ,op het moment dat je het nodig heb. vertel je angsten aan jezus en vertrouw op hem dat hij je helpt wanneer het eenmaal zover is. En daar kan je rustig op vertrouwen, ben inmiddels een ervaringsdeskundigge geworden op het gebied van dingen doen, waar je bang voor bent, denkende help.... en toch doen vertrouwende erop dat jezus met je meegaat en je helpt,wanneer het temoeilijk voor je is.
liefs en geweldig dat je je laat dopen
En ik zou me er niet druk om maken, hoe je eruit ziet voor andere mensen, eh alsof andere mensen er altijd perfect uitzien, so wat als je je neus dichthoud??? Als anderen daar een probleem mee hebben is dat hun probleem,niet jouw probleem van maken.

dit is echt waar gebleken!! zondagmorgen werd ik wakker met vreselijke angst. ik was bang flauw te gaan vallen als het zo doorging. vroeg in de middag in de zon gezeten met opwekkingsliedjes op mijn hoofd (mp3) en buikademhaling geoefend.
eenmaal in de kerk om 15 uur was ik bijna helemaal in de rust!!! heerlijk meegezongen met de schitterende liederen, w.o.: "ik vermag alle dingen in Hem, Die mij kracht geeft!!" in broederlijke liefde uitgezocht door een oudste, die ook mij doopte, samen met een gastvoorganger. Engeltje smiley
toen ik eenmaal in het water stapte was ik ook rustig. ik las voor: jesaja 12 vers 4 t/m 6 als getuigenis.
ik kneep mijn neus niet dicht, dat had ik me voorgenomen, ik ging vol vertrouwen onder. het deed een beetje pijn in mijn neus, maar dat was maar even. erna de doop/zegen met de Heilige Geest. ondertussen zong de gemeente: "er is een dag" lied wat ikzelf (oa) uitgekozen had.... na die zegen nog meegezongen, al druipend..
dank voor jullie gebeden en het aan mij denken!!!
God is groot, Hem zij alle eer!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLORIA404 (53)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: maandag 28 mei 2012, 10:25
BerichtOnderwerp: Meerijden
 
FREDBUNT691 schreef:
Ik hep nog een plaats over wie wil er met mij meerijden naar Amerongen.
Vanuit zeeland ik hoor wel

wat is er in amerongen te doen dan?? Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLORIA404 (53)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 20:19
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
YES356 schreef:
Mooie bijdrage hoor Gloria! Open en persoonlijk! Geen vage algemene mening/ideeën maar die van je zelf. Fijn zulke bijdrages te lezen. De bijbel en andere boeken er over nalezen en citeren kan makkelijk. Dat kan een ieder dan ook weer op zijn of haar mannier uitleggen en in praktijk brengen denk ik. Hoe christenen het persoonlijk zien,ervaren , vinden en er mee omgaan niet zo makkelijk. Hier kan iedereen zijn voordeel mee doen Knipoog smiley

dank je wel yes... word er verlegen van... Verlegen lachende smiley
ik ben idd open en eerlijk, waarom niet? al dat bedekte gedoe... en vooral op een forum, je kent elkaar niet.... ik ga echt niet in de kerk voorin zo eerlijk zijn.. Zieke smiley maar onder vriendinnen/vrienden... het is juist nodig, denk ik, om dit te delen.. dus als mensen hier hun voordeel mee doen: prima!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLORIA404 (53)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 13:23
BerichtOnderwerp: Inzicht inzake honger naar relatie!
 
MANNA420 schreef:
Afgelopen dinsdag kreeg ik een inzicht van God. Hij liet me inzien dat mijn verlangen naar een vriendin me in feite had verblind en ik het tot mijn hoogste doel had gesteld in plaats van God. Ik dacht altijd dat God op een stond maar dat was niet zo. Ik wilde een vrouw, ik wilde geliefd worden, ik zocht naar een aanvulling in mijn leven. Maar ik kreeg het niet, hoeveel ik ook bad. Maar ik bad verkeerd. En ik was jaloers. Stikjaloers op mensen die wel een vrouw/man hadden en kinderen. Ik wilde ook zo graag!!

Oh ja ik heb een vriendin gehad nog wel via deze site, maar God liet me inzien dat dat niet was wat ik nodig had. God liet me door een teleurstelling gaan om te laten inzien dat Hij en alleen Hij de eerste plaats in mijn leven moet hebben. Ik dacht altijd als ik eerst maar een vriendin had dan ben ik intens gelukkig, dan komt het allemaal wel goed. Nee, zo was het niet. Ik was/ben er nog lang niet aan toe. Ik ben dankbaar dat God mij dat deed inzien, dat Hij deze korte relatie wilde gebruiken om mij inzicht te geven en te disciplineren.

Nu ik ben gaan inzien dat mijn hele leven er zowat omdraaide en ik dus telkens teleurgesteld werd voel ik mij bevrijd. Ik mag weten dat God voor me zorgt, of ik nu alleen blijf of toch een vrouw mag ontmoeten. Maar ik weet nu dat Hij de enige is die ik nodig heb en dat ik Hem toebehoor.

Ik bid dat iedereen die alleen is en hongert naar een partner dat God jullie geduld schenkt om te wachten tot het juiste moment en dat die tijd dat je alleen bent juist mag besteden om dichterbij God te komen. Want vergeet niet: Onze God is een jaloerse God.


MANNA, WAT EEN SCHITTEREND GETUIGENIS!! IK KAN ALLEEN MAAR ZEGGEN: AMEN!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLORIA404 (53)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 13:21
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
THOMAS968 schreef:
In het topic 'Sex voor het huwelijk' schreef ik dit over masturberen op 23 april om 23.05.
Er is toen ook een beetje op gereageerd.



Waarom zou dat een probleem zijn? Alle alleenstaande mannen doen het en verreweg de meeste vrouwen ook. Er is geen Bijbelse grond te vinden die het verbiedt, de daad van Onan was geen zelfbevrediging. Gewoon voor het zingen de kerk uit, populair gezegd, terwijl hij een opdracht had. Deze bijbeltekst is vaak misbruikt om zelfbevrediging als zonde te betitelen maar had daar niets mee te maken. Over vrouwelijke sexualiteit spreekt de Bijbel haast niet. Er is ook niks mis mee. Verdringing is vooral bepaald slecht voor je geestelijke gezondheid. Sexueel verlangen is niet fout, het fantaseren erover ook niet en als er geen partner is dan is masturbatie volstrekt normaal. Dat de meesten liever de liefde bedrijven met een partner is evident, maar je moet je er geen schuldgevoel over laten aanpraten als die er even niet is. Onbevredigde verlangens zijn in ieder geval niet goed voor een mens. En je schaadt met masturbatie echt niemand, ook jezelf niet. Mensen die je schuldgevoelens willen aanpraten op dit punt zijn pas een gevaar voor de geestelijke volksgezondheid.


Thomas.

wauw, ik had het niet beter kunnen zeggen... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLORIA404 (53)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 13:18
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
CHATULIEM619 schreef:
Als je zoiets zegt, ben je in mijn ogen aan het vloeken. God heeft nl. niks met de geslachtsdaad te maken voor het huwelijk. En als je God daarmee in verband brengt, gebruik je Zijn naam ijdel. En dat is de definitie van vloeken.
Er zijn veel mensen die Gods naam hiermee in verband brengen en zeggen: nu ben ik getrouwd, dus dan mag ik nog wel een keertje. Deze term heeft voor heel veel verwarring gezorgd en veel ongelukkige gezinnen en partners. De mensen die zich verplicht voelden te trouwen, omdat ze zich gewoon niet hadden kunnen beheersen.
Laten we het gewoon noemen zoals het is, zonde. En voor zonde is vergeving mogelijk. Dan houden we de discussie zuiver en ons geweten ook.

ben ik mee eens....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLORIA404 (53)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 13:15
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
MARIANNE378 schreef:
ik vind van niet, want ik doe het ook af en toe.
Alleen maar om de spanning er even af te halen.
Maar hoe denk je te kunnen verantwoorden tegen over God met betrekking tot de sex????

ik wil ook wel reageren hierop.
ik vind het soms heeeel moeilijk om geen seks te mogen hebben. nu heb ik al 3 jaar geen echte relatie meer. maar als ik geen christen was, dan zou ik er geen moeite mee hebben om af en toe bij een goede kennis ofzo, ff in zijn armen te duiken (incl vervolg.. Knipoog smiley )
nu ik wel christen ben (prijs Zijn grote naam!) weet ik dat ik me daar achteraf heel schuldig om zou voelen en beschermt de Heer me ook, want ik heb wel degelijk kansen gehad...
maar wat zelfbevrediging aangaat: ik denk dat de Heer dat niet erg vind als je geen relatie hebt. anders zou je nooit meer die bevrediging kunnen voelen.. ikzelf voel me daar iig niet schuldig over. ik denk dat we elkaar daar ook geen schuldgevoel over moeten aanpraten. Twijfelende smiley

iedereen sterkte ermee, want ik wéét dat het moeilijk is!! soms raak ik gefrustreerd: hoe lang duurt het nog, Heer? momenteel heb ik geen relatie, mocht ik er binnenkort eentje krijgen, dan duurt het nog minstends 1 jaar voordat ik trouw en dus "weer mag"!! niet dat het alleen dáárom gaat hoor, maar je mist het weleens.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLORIA404 (53)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 13:09
BerichtOnderwerp: belang van geloofs overtuiging bij het kiezen van een date
 
LINNY170 schreef:
God centraal in elkaars leven..en dat samen kunnen delen...iets mooiers is er toch niet :D

ik zou niet zonder kunnen!!
de eerlijkheid gebied mij te vertellen dat ik het wél geprobeerd heb! op een niet chr site had ik iemand ontmoet. we gingen samen uit eten en ik vond hem wel leuk. ik wilde eigenlijk niet vertellen dat ik christen was. maar voor ik het wist (werking van de Heilige Geest?) zat ik het gewoon te vertellen aan tafel. Engeltje smiley later zei hij dat hij vond dat ik het er veel te veel over had (was ik me niet bewust van) en dat hij daarom verder contact niet zag zitten. is dit bescherming van God of niet?? Verlegen lachende smiley
pas antwoorde iemand me nog:"dat wij van een ander geloof zijn heeft er geen fuck mee te maken (wát een woordkeuze Smiley met dichtgeplakte mond ), als er maar liefde is...." daar ben ik het dus níet mee eens, dat moge duidelijk zijn....
ik ga voor een drievoudig snoer!!! (en anders maar niet....)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLORIA404 (53)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 13:02
BerichtOnderwerp: Gebed om liefde
 
SILVIA267 schreef:
ik geloof dat je het wel erg zwart in ziet jongen .
je zit wel erg diep in de put geloof ik
kijk is naar buiten , naar de zon , de natuuur , trek er is op uit , zet de soris is naast je , en kijk is naar de goedheid van God die je iedere dag weer krijgt ..

nou ja, ik vind dit een wat vervelende reactie, silvia, sorry dat ik het zo zeg. maar mijns inziens ziet manna de dingen helemaal niet zwart. zijn oproep tot gebed heeft niks met "in de put zitten" te maken. Twijfelende smiley
er ís gewoon veel lauwheid onder christenen. en er zijn veel familierelaties kapot! ik denk dat manna heus ook wel de goede dingen zien die gebeuren, maar hij mag toch gewoon oproepen tot gebed?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLORIA404 (53)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 12:55
BerichtOnderwerp: RUST VOOR DOOP...
 
ROELANDE345 schreef:
Wanneer word je gedoopt?

10 juni, dus over 2 weken, bij leven en welzijn..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLORIA404 (53)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 12:54
BerichtOnderwerp: RUST VOOR DOOP...
 
PIETER619 schreef:
Ten eerste van harte gefeliciteerd met deze stap.

Natuurlijk wil ik er voor bidden, mijn ex had het zelfde als jij, maar je mag je neus wel dichtknijpen als het zover is. Ik weet hoe ze het bij jullie doen maar bij ons gaat de dominee en nog iemand mee het water in en die hebben je beide vast en helpen je weer overeind. Bij mij zelf was het alleen de dominee en hij kreeg mij ook overeind ondanks dat ik toen ook al een "gewichtig" figuur was.

dank je voor je zwaarwegende Knipoog smiley bemoediging pieter! en de rest ook natuurlijk.
bij ons gaan er ook twee mannen mee het water in. maar mijn neus dichtknijpen kan niet, want op het moment supreme wordt er een camera op me gericht en zien de gemeenteleden me groot op een scherm. dus dat is dan geen gezicht... Gefrustreerde smiley Verlegen lachende smiley
maar idd, de Heer is erbij. maar ik heb dus vaker dat ik keihard tegen mezelf kan zeggen: maak je niet druk!! maar onbewust gaat de angst verder en nestelt zich.... t is te hopen dat het iig op die dag niet zo heel warm is....
blijf aub bidden tot 10 juni!

dank jullie wel!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLORIA404 (53)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: maandag 21 mei 2012, 20:09
BerichtOnderwerp: RUST VOOR DOOP...
 
willen jullie bidden voor rust voor mijn doop? ik heb watervrees, dus vind het achterover in het water gaan best eng... Huilende smiley, smiley in tranen maar ik bid zelf ook om rust en dat ik het over me heen mag laten komen, letterlijk.. Engeltje smiley
ik doe dit in gehoorzaamheid aan de Heer en als een getuigenis voor velen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLORIA404 (53)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: maandag 21 mei 2012, 20:07
BerichtOnderwerp: gebed gevraagd
 
HEIDE115 schreef:
En lieten de zieke door het dak zakken,tot aan de voeten van HEM.

mooie toepasselijke tekst!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLORIA404 (53)





Berichten: 27

BerichtGeplaatst: maandag 21 mei 2012, 20:06
BerichtOnderwerp: een hand vol..klachten
 
deze heb ik een poos geleden eens ergens gelezen. mooi dat ik hem nu hier weer vind en heb kunnen opslaan in word op mijn pc! bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van GLORIA404
Pagina 1 van 1