ChristianMatch
 


Forum

gehoorzaamheid
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 12 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 13:25
 
baby en kinderen gaan niet naar de hel die zijn puur.( quote flowerful)


eh.....ons doopformulier zegt dat onze kinderen in zonde ontvangen engeboren worden.......logische gevolgtrekking is dus: zij gaan dus naar de hel......echter...daar is Gods liefhebbende vaderwoord: zij worden gedoopt in Gods, Jezus'en geestes naam om behouden te worden!!!


maar je hebt gelijk, wij begrijpen je niet.....wees dan duidelijker in wat je wel bedoelt en gelooft....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 13:31
 
TINK100 schreef:
baby en kinderen gaan niet naar de hel die zijn puur.( quote flowerful)


eh.....ons doopformulier zegt dat onze kinderen in zonde ontvangen engeboren worden.......logische gevolgtrekking is dus: zij gaan dus naar de hel......echter...daar is Gods liefhebbende vaderwoord: zij worden gedoopt in Gods, Jezus'en geestes naam om behouden te worden!!!


maar je hebt gelijk, wij begrijpen je niet.....wees dan duidelijker in wat je wel bedoelt en gelooft....



Er wordt geschreven over het gesprek van Jezus over het geboren worden in de Geest. Joh 3:5. Tenzij iemand geboren word uit water en Geest, kan hi het Koninkrijk Gods niet binnengaan". ... Gijlieden moet werdomgeboren worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 13:38
 
HERMAN968 schreef:
Er wordt geschreven over het gesprek van Jezus over het geboren worden in de Geest. Joh 3:5. Tenzij iemand geboren word uit water en Geest, kan hi het Koninkrijk Gods niet binnengaan". ... Gijlieden moet werdomgeboren worden.

Herman, in de nederlandse kerken gebruiken we bij dopen, avondmaal, belijdenis en huwelijken een formulier wat gebaseerd is op de heidelbergsche cathechismus.......deze formulieren worden geheel of gedeeltelijk voorgelezen bij deze hoogtijdagen......daarbij worden ook vragen gesteld aan de persoon of personen, waarop het antwoord JA gegeven mag worden......In ons doopformulier is deze opmerking genoemd, om mee aan te geven dat elk mens en kind gedoopt MOET worden in de naam van de drieenig God.....om zo behouden te worden.....
Een gift van onze grote God aan ons....... wat wij bij onze belijdenis weer moegen terug geven......Ja, ik wil bij U horen, nadat U mij hebt uitgekozen om Uw kind te zijn........

( heeft dus niet te maken met wedergeboorte of geboren worden uit de geest)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 13:47
 
TINK100 schreef:
baby en kinderen gaan niet naar de hel die zijn puur.( quote flowerful)


eh.....ons doopformulier zegt dat onze kinderen in zonde ontvangen engeboren worden.......logische gevolgtrekking is dus: zij gaan dus naar de hel......echter...daar is Gods liefhebbende vaderwoord: zij worden gedoopt in Gods, Jezus'en geestes naam om behouden te worden!!!


maar je hebt gelijk, wij begrijpen je niet.....wees dan duidelijker in wat je wel bedoelt en gelooft....

God, hoe moet ik dit uitleggen! idd worden kinderen zoals julie zelf zeggen in deze vervallen wereld ontvangen en soms zelfs in zonde verwekt. Maar zij leven in een andere wereld met hun bewust zijn. Zij zijn zich nog niet bewust van de wereld om zich heen en hoe die in elkaar zit etc. Zij zijn nog puur, onbevlekt, zonder rimpel. Maar wij volwassenen kunnen hun puurheid helpen vervuilen. sorry moeilijk te verwoorden.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op donderdag 5 juli 2012, 13:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 13:58
 
Wat ben ik ontzettend blij met de sterke bijdragen van Xabia, Josina, Tink, Zeeland, Petra...

Ik moet even denken aan het geworteld en gegrondvest zijn, ergens in Efeziërs
"Moge hij vanuit zijn rijke luister uw innerlijke wezen kracht en sterkte schenken door zijn Geest, [17] zodat door uw geloof Christus kan gaan wonen in uw hart, en u geworteld en gegrondvest blijft in de liefde. [18] Dan zult u met alle heiligen de lengte en de breedte, de hoogte en de diepte kunnen begrijpen, [19] ja de liefde van Christus kennen die alle kennis te boven gaat, opdat u zult volstromen met Gods volkomenheid." (Willibrord)

Wow, pure genade en niet door eigen inzichten, werken, zwoegen... Het is Hij die ALLES volbracht heeft.


Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 5 juli 2012, 14:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 14:04
 
Quote:
Flowerful: Geesten of de demonische wereld is/zijn verbonden aan uitgesproken vloeken. Zelfs vodoo, hekserij, santanisten etc weten heel goed hoe dat zit en uiten elke dag vloeken naar mensen, in principe sturen ze demonen op mensen af. En ze weten heel goed ermee te werken. Vooral satanisten uiten elke dag in de nachtelijke uren vooral, vloeken over christenen. Door het uitspreken van vloeken worden geesten uitgezonden om christenen te vernietigen. Ze kunnen mensen/christenen zodanig vervloeken dat die ziek worden en/of dood gaan.

Sorry maar in mijn cultuur en ook andere is het zo normaal hoe mensen met de geestelijke wereld spelen en hoe ze mensen zelfs de dood in vervloeken. Voor mn bekering heb ik dat zelfs met mn eigen ogen gezien hoe ze dat doen. vloeken, geesten of demonische wereld zijn realiteit of men dat wil geloven of niet.

Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 11:42

Even een stuk gequote,

Jij komt natuurlijk uit een ander cultuur, ja, da's logisch.

Een cultuur maakt verschil, in die zin voor de vorm, waar het in is gegoten.

Ik denk zelf dat onoprechtheid als doel iemand anders te kwetsen dat daar ook vloek vanuit kan gaan.

Ik had jaren geleden ook echt last van stemmen met opdrachten, ja, 10 jaar geleden nog...
Ik heb geleerd ertegen te vechten, door tegen die 'stemmen' te zeggen dat ze moeten oprotten en wel nu meteen. Dat hielp Lachende smiley God zij dank!

Zit nu al jaren zonder die stemmen alleen liefelijke stemmen, gedachten hoe je wil Lachende smiley

Ik geloof ook dat er naam christenen zijn. dus geen heidenen die oprecht niet geloven en dat eerlijk zeggen. Maar, veel erger, mensen die zich voordoen als christenen, maar ondertussen onoprecht zijn, vals eigenlijk. Ik geloof zeker dat van de laatste categorie vloeken van uit kan gaan.

Ja, dat is wat ik denk.

Nu ga ik echt iets doen Knipoog smiley hier.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 15:10
 
SHANITA130 schreef:
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 12:20


Hoi Flowerful,

Ik vind je tegenstrijdig, jou niet, maar wat je schrijft in deze post van jou. Ik denk dat je eerder niet zo goed begrijpt wat ik probeer te vertellen. maar goed.
Kijk, eerst schrijf je: " Zaait men gehoorzaamheid aan God, oogst men de zegen en de voorspoed. ".

Daarna: "Helaas ondervinden ook wel zij die in gehoorzaamheid aan God leven wat tegenslag of ziektes, welke te wijten is aan de vervallen wereld dankzij de zondeval.."
ok, ook zij die het wel gaat worden soms ook wel ziek hetzij griep of erger , waar of niet? Ook zij die het wel gaat gaan ook een keer dood, waar of niet? Ook zij die een goede business hebben, doen ook welles een misser waardoor ze wat geld verliezen, waar of niet? We hebben soms niet alles in de hand, situaties of zo, waar of niet? We hebben bv andere mensen niet in de hand, waar of niet? Wel, sommige proberen dat dan wel door dominatie en manipulatie afen. Snap je wat ik bedoel? Wat jouw was overkomen had je dat zelf in de hand? Had je erom gevraagd? waarom gebeurde het dan? Was je dan zo slecht? Heb je het nooit afgevraagd? Ik idg wel. En ik heb het antwoordt gevonden die mij voldoening gaf maar hoeft voor een ander niet zo te zijn en hoeft door een ander ook niet geaccepteerd te worden.

Als iemand pas tot bekering komt kan tie hierdoor in de war raken. kan, die zullen het later wel weer begrijpen als ze groeien in het geloof. Maar er zijn er ook die niet in de war raken maar het juist begrijpen. Het hangt van hun geestelijke ontwikkeling af waar ze op dat moment zijn. We zijn niet allemaal het zelfde of op de zelfde geestelijke ontwikkeling of golflengte om het even zo te zeggen.

Eerst kom je met een wealth and health evangelie, daarna dat het ook kan zijn als je wel gehoorzaam bent dat je toch tegenslagen krijgt door de zondeval.... o.a. de duivel is altijd bezig God voor zij troon uit te dagen om zijn kinderen op de proef te stellen, kijk maar naar job 1:6-12, wat gebeurde er met job/ Vul maar aan.

Ik zat in een groep die de wealth and health evangelie predikten.(ja, heb in meerder groepen gezeten..)

Nou, als je dan tegenslagen had, zeiden 'ze' dus dat je wel zonde in je leven zou hebben, je geloof niet groot genoeg was...erg schadelijk denk ik, zulke dingen. Ik denk dat ik niet alleen maar zonde heb genoemd maar ook andere dingen. maar zo-wie-zo zullen we ook wel een bijdrage in hebben. In mijn geval was het mijn heidens levenstijl, vloeken misschien ook wel ergens een leugen om bestwil verteld of stiekem iets doen, jezus naam in uiting van vloek noemen, of verzin maar iets. Voor onze bekering is niemand zonder zonde toch.

Toen ik naar de traditionele Gereformeerd Vrijgemaakt ging, leerde ik, dat ziekte, tegenslagen etc, nu eenmaal voorkomen in deze gebroken wereld, dat is ook zo alleen zit er een geestelijke demonische wereld (>Efez6:12) achter die dit veroorzaakt heeft en die nog steeds actief is in deze wereld en in mensen.

en dat het juist de kunst is om met God's hulp ermee om te gaan, het te kunnen dragen Alleen met Gods hulp kunnen we stand houden tegen deze geestelijke demonische wereld daarom hebben wij de HG (die men krijgt door wedergeboorte) zo hard nodig want Hij is de enige die opgewassen is tegen deze geestelijke demonishce machten. Als mens hebben we beperkte geestelijke kracht die uitgeput kan raken, kan, hoeft niet maar die is niet opgewassen tegen die van de duivel en dan heb ik het hier over onbekeerden.

Ja, deze hoorde ik zo vaak in de groepen. Nou, ik kan je een ding vertellen en da's natuurlijk weer mijn mening, dat narigheid ook kan komen door trauma's in de kindertijd en dus te verklaren is (psychologisch.) trauma's is zeer zeker ook een optie

Dan kunnen ze bidden en bidden en vloeken verbreken, maar dingen gaan dan niet weg. Er kan ook voor de trauma's gebeden worden wat God dan soms doet tijdens zo een sessie dan gaat hij met die persoon de trauma in om degene te genezen, dan wordt er gebeden dat Jezus in die trauma en pijn komt dan vindt echte genezing plaats in de ziel.

Dan raak je als christen alleen ontmoedigd, dan denk je wat is er mis, ze bidden steeds en ik blijf angst enzo houden. Kan ik me voorstellen dan je ontmoedigd raakt maar niet iedereen weet hoe te bidden of pastoraat te geven bij beschadigde mensen. Daarom geef ik ook aan dat alleen bekwame mensen met profetische gaven die weten hoe ze God hierin moeten volgen mensen zoals jij en ik kunnen helpen. Ik heb ze idg gevonden in maasdijk [url]www.wonderfulfreelifeministrie.nl[/url]. Ik was er dinsdag nog voor een gebedsessie geweest en heb in mn ziel verandering ervaren. Ik heb het ook jaren zelf met God moeten doen maar hoe deze bekwame mensen mij hebben geholpen zou mij weer nog meer jaren hebben gekost om erachter te komen wat God via deze mensen heeft geopenbaard.

Net zoals je je been verbrijzeld bij het skieen tegen een boom, dan kan je ook bidden, maar je hebt toch een stalen pin in je been nodig en je blijft een halfjaar in het ziekenhuis.

Dan kan je als je psychische problemen hebt ook naar een psycholoog in die gevallen. een psycholoog helpt het probleem tot een bepaalde hoogte te analyseren of bewoorden of je hij/zij is een luisterend oor. Een psycholoog keur ik zeker niet af, het helpt tijdelijk maar zal weer opspelen als het weer getriggerd wordt. Een christelijke psycholoog die na mn verhaal ook met me bad had ik meer aan maar die overleed helaas aan kanker. maar goede HG vervulde pastoraal bidders zoals ik hierboven aangaf helpt ook,die gaan veel dieper met God in het probleem en bidden dan ook voor wat speelt waardoor echte genezing van de ziel plaats vindt.

Ja, ik ben zelf bang dat psychische problemen dat daar nogal eens de schuld wordt gegeven dat dat een vloek is.... ik zou het niet zo zeggen maar eerder bijvoorbleed: mijn psychische problemen zijn een gevolg van de dingen die ik heb meegemaakt doordat de vloek werkzaam was in mn leven. De vloek die ik vanuit het voorgeslacht overgedragen kreeg toen ik op deze aardbol kwam, zorgde ervoor dat het mijn leven bemoeilijkte en ik daardoor veel met afwijzing te maken kreeg die weer wonden sloeg in mn ziel en daardoor na jarenlange afwijzing psychische problemen kreeg zoals angst, minderwaardigheid of noem maar op. Ja, sorry met schrijven is het lastiger om iets uit te leggen..

En nu...ben ik werken Knipoog smiley
ok, werk ze!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 15:20
 
HERMAN968 schreef:
Er wordt geschreven over het gesprek van Jezus over het geboren worden in de Geest. Joh 3:5. Tenzij iemand geboren word uit water en Geest, kan hi het Koninkrijk Gods niet binnengaan". ... Gijlieden moet werdomgeboren worden.

toen mijn kleindochtertje overleed,dacht ik ook aan deze dingen en sommigge woorden van cristenen .
ze is naar het crematorium gebracht in een mandje, in het mandje gaven haar ouders wat spulletjes mee, ook een medaillon die ik gegeven had aan haar, daar in een briefje met wat woorden voor haar en achterop het briefje,droeg ik haar op in jezus naam, dat ze veilig in godshand palm mocht zijn, dicht bij god
de woorden voor haar die ik mee gaf, stond ook in dat ik haar later zou zien in de hemel
de ouders hebben haar zelf naar de oven gedragen, op de band gelegd, het luik ging open en ze zagen het mandje in het vuur gaan en het luik ging dicht.
in het mandje waren meerdere sieraden en dingen meegegeven.
toen ze later de as ophaalden, zat het medaillon nog in het as, zwart geblakerd door het vuur. het is schoongemaakt,me dochter draagt het nu
het is niet vervormd,de inkervingen zijn nog helemaalgoed.
ikheb ales nagezocht,hoe heet de oven gaat met zo,n klein lichaampje en het had op zijn minst moeten smelten het medaillon.
Ik zie het als een wonder van god. god die naar ons omkeek in ons verdriet, ons liet weten,kijk ik heb de dood overwonnen,ik ben er echt,
ik heb je vragen gehoord waar ze nu is, ze is bij mij, veilig geborgen in gods handpalm.

dus je kan teksten lezen over wie behouden word en niet, dit kindje,niet gedoopt is bij jezus, net zoals zovelen mensen waarvan we het misschien niet verwachten. we hebben een liefdevolle god, die van ons houd en hij legt onsniet alles uit,wij kunnen die wetenschap van hem,wijsheid niet aan.
mijn kleindochter is in het koninkrijk van god,net zoals veeelen andere kinderen daar ben ik 100 procent van overtuigd. na dit wonder wat god ons gaf, als troost, bij ons was in ons verdriet.

voor er discussies komen over het onderwerp, wat ik misschien beter niet had kunnen aankaarten...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE009





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 15:33
 
PETRA944 schreef:
toen mijn kleindochtertje overleed,dacht ik ook aan deze dingen en sommigge woorden van cristenen .
ze is naar het crematorium gebracht in een mandje, in het mandje gaven haar ouders wat spulletjes mee, ook een medaillon die ik gegeven had aan haar, daar in een briefje met wat woorden voor haar en achterop het briefje,droeg ik haar op in jezus naam, dat ze veilig in godshand palm mocht zijn, dicht bij god
de woorden voor haar die ik mee gaf, stond ook in dat ik haar later zou zien in de hemel
de ouders hebben haar zelf naar de oven gedragen, op de band gelegd, het luik ging open en ze zagen het mandje in het vuur gaan en het luik ging dicht.
in het mandje waren meerdere sieraden en dingen meegegeven.
toen ze later de as ophaalden, zat het medaillon nog in het as, zwart geblakerd door het vuur. het is schoongemaakt,me dochter draagt het nu
het is niet vervormd,de inkervingen zijn nog helemaalgoed.
ikheb ales nagezocht,hoe heet de oven gaat met zo,n klein lichaampje en het had op zijn minst moeten smelten het medaillon.
Ik zie het als een wonder van god. god die naar ons omkeek in ons verdriet, ons liet weten,kijk ik heb de dood overwonnen,ik ben er echt,
ik heb je vragen gehoord waar ze nu is, ze is bij mij, veilig geborgen in gods handpalm.

dus je kan teksten lezen over wie behouden word en niet, dit kindje,niet gedoopt is bij jezus, net zoals zovelen mensen waarvan we het misschien niet verwachten. we hebben een liefdevolle god, die van ons houd en hij legt onsniet alles uit,wij kunnen die wetenschap van hem,wijsheid niet aan.
mijn kleindochter is in het koninkrijk van god,net zoals veeelen andere kinderen daar ben ik 100 procent van overtuigd. na dit wonder wat god ons gaf, als troost, bij ons was in ons verdriet.

voor er discussies komen over het onderwerp, wat ik misschien beter niet had kunnen aankaarten...

Hier ben ik ten volle van overtuigd. Jouw kleindochter is nu bij Jezus!
Dat is voor mij ook een zekerheid!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 15:51
 
HERMAN968 schreef:
Er wordt geschreven over het gesprek van Jezus over het geboren worden in de Geest. Joh 3:5. Tenzij iemand geboren word uit water en Geest, kan hi het Koninkrijk Gods niet binnengaan". ... Gijlieden moet werdomgeboren worden.


TINK100 schreef:
Herman, in de nederlandse kerken gebruiken we bij dopen, avondmaal, belijdenis en huwelijken een formulier wat gebaseerd is op de heidelbergsche cathechismus.......deze formulieren worden geheel of gedeeltelijk voorgelezen bij deze hoogtijdagen......daarbij worden ook vragen gesteld aan de persoon of personen, waarop het antwoord JA gegeven mag worden......In ons doopformulier is deze opmerking genoemd, om mee aan te geven dat elk mens en kind gedoopt MOET worden in de naam van de drieenig God.....om zo behouden te worden.....
Een gift van onze grote God aan ons....... wat wij bij onze belijdenis weer moegen terug geven......Ja, ik wil bij U horen, nadat U mij hebt uitgekozen om Uw kind te zijn........

( heeft dus niet te maken met wedergeboorte of geboren worden uit de geest)

Kan me volledig vinden in de tekst van Tink....

Herman wil jij met jou tekst zeggen dat een kind niet in zijn/haar onschuld in het genadeverbond wordt opgenomen als het voor of net na de geboorte overlijd?? En wat als het kindje daardoor niet gedoopt /opgedragen is dan zou het niet in de hemel komen???
Als je dat zegt wil ik wel eens een duidelijk antwoord van je want elk mensenkind in Zijn kind!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YES356





Berichten: 469

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 16:24
 
PETRA944 schreef:
toen mijn kleindochtertje overleed,dacht ik ook aan deze dingen en sommigge woorden van cristenen .
ze is naar het crematorium gebracht in een mandje, in het mandje gaven haar ouders wat spulletjes mee, ook een medaillon die ik gegeven had aan haar, daar in een briefje met wat woorden voor haar en achterop het briefje,droeg ik haar op in jezus naam, dat ze veilig in godshand palm mocht zijn, dicht bij god
de woorden voor haar die ik mee gaf, stond ook in dat ik haar later zou zien in de hemel
de ouders hebben haar zelf naar de oven gedragen, op de band gelegd, het luik ging open en ze zagen het mandje in het vuur gaan en het luik ging dicht.
in het mandje waren meerdere sieraden en dingen meegegeven.
toen ze later de as ophaalden, zat het medaillon nog in het as, zwart geblakerd door het vuur. het is schoongemaakt,me dochter draagt het nu
het is niet vervormd,de inkervingen zijn nog helemaalgoed.
ikheb ales nagezocht,hoe heet de oven gaat met zo,n klein lichaampje en het had op zijn minst moeten smelten het medaillon.
Ik zie het als een wonder van god. god die naar ons omkeek in ons verdriet, ons liet weten,kijk ik heb de dood overwonnen,ik ben er echt,
ik heb je vragen gehoord waar ze nu is, ze is bij mij, veilig geborgen in gods handpalm.

dus je kan teksten lezen over wie behouden word en niet, dit kindje,niet gedoopt is bij jezus, net zoals zovelen mensen waarvan we het misschien niet verwachten. we hebben een liefdevolle god, die van ons houd en hij legt onsniet alles uit,wij kunnen die wetenschap van hem,wijsheid niet aan.
mijn kleindochter is in het koninkrijk van god,net zoals veeelen andere kinderen daar ben ik 100 procent van overtuigd. na dit wonder wat god ons gaf, als troost, bij ons was in ons verdriet.

voor er discussies komen over het onderwerp, wat ik misschien beter niet had kunnen aankaarten...


"MOOI" en aangrijpend stuk!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YES356





Berichten: 469

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 16:29
 
Helemaal aan het begin. Het eerste stukje wat Xabia schreef las ik ee paar regels die mij bijzonder troffen! Nl :


“maar was ik toen vooral gehoorzaam aan menselijke regels of aan de Here die ik wou dienen?
Graag zou ik vooral argumentatie willen lezen over dit onderwerp.
(geen verzen dat ik gehoorzaam moet zijn, want dat weet ik heus wel)

maar wat versta je onder gehoorzaamheid:
- de 10 geboden
- de geboden erbij vanuit bijvoorbeeld leviticus
- alle woorden die Paulus neerschreef
- De Heilige Geest die de wet in je hart geeft”



Vooral in de eerste zin; “maar was ik toen vooral gehoorzaam aan menselijke regels of aan de Here die ik wou dienen? “ herkende ik in mijn eigen leven veel, Waarom deed ik dingen waarom liet ik dingen?

Was dat wat God van mij vroeg? Of was dat wat “men vond en dacht hoe het in hun ogen van God moest/mog”. ?
Dat zat in mijn hoofd bij veel zo niet alles wat ik deed, dacht en liet. Dan dacht ik oops dat mag niet! Of ow dat moet ik!

Bij veel dingen kribbelde het dan diep in me en verwarde het mij! Mijn grote vraag was WIL GOD DIT VAN MIJ?? Hoe mag en moet ik Hem gehoorzamen!?? En Hem dienen???

In liep daar in vast en kwam er achter dat ik veel dingen deed en liet omdat dat wenselijk gedrag was voor “men”! of hoe “men dacht hoe het Moest met alle Bijbelteksten tot de punt en de komma er bij.

Maar wenste/eiste god dat ook van mij persoonlijk? Bedoelde Hij de wet en de regels zo ook voor mij? Gold voor “men” de zelfde regels dan voor mij??? Het voelde niet Goed. Tussen wat ik dacht dat God van me vroeg en wilde aanbieden. En wat “men”van me wilde. Wie of wat moest ik gehoorzamen? om te proberen te leven tot Zijn eer? En Hem te gehoorzamen?

Ik had daar vaak gesprekken over dat ik daar mee in de knoop zat! Tot één van die mensen waar ik mee sprak me de vraag stelde: Kan het wezen dat er een tribunaal in je hoofd zit?? Ik heb daar een week mee lopen denken en bidden! En dacht een tribunaal ???!!!???? En kwam er achter dat er inderdaad een tribunaal =(Rechtsprekend college) in mn hoofd zat!!

Dat waren meningen en regels ed van mensen ( voor de goeden orde!!! lieve goede ,nette gelovige mensen!! Die het beste met me voor hadden)! Maar die zaten in mijn hoofd en op een verkeerde stoel!!
Daar hoorde God te zitten! God zette ze uit mijn hoofd! En nam Die plek in!

Soms Gaat er nog wel eens even iemand naast zitten! Dan twijfel ik weer even . maar God Is daar altijd bij en aan Hem kan ik vragen wat te doen en te laten.

Dat houd voor mij niet in dat ik meningen van mensen aanhoor en denk ja dhu dat is jou mening ! maar vraag dan aan God wat hij wil en probeer Hem te gehoorzamen en dat kan best kloppen wat “men” me mee geeft . En dat is wel eens anders dan wat “men”denkt dat God van mij vraagt en wil geven.

En dan ga ik elke keer weer de fout in! Luisteren naar wat “men denk in de bijbel te lezen” en aan te nemen als Gods waarheid. Of gewoon helemaal nergens naar luisteren of iets vragen aan God door “gewoon” mijn eigen gevoel en idee als de waarheid te zien en te doen!

Dus ik ben ook wel eens ongehoorzaam.
Maar gelukkig is Jezus de zoon Van de levende God op aarde gekomen. Dan mag ik aan zijn voeten komen. Als een ongehoorzaam kind van Zijn Vader

Dan vergeving vragen dat er altijd te krijgen is. Weer opnieuw beginnen verder gaan Hem zoveel als in mij is te gehoorzamen en om Hem te dienen!!

En Zijn NAAM groot te maken Door Zijn Geest geleid!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 16:30
 
JOL252 schreef:
Wat ben ik ontzettend blij met de sterke bijdragen van Xabia, Josina, Tink, Zeeland, Petra...

Ik moet even denken aan het geworteld en gegrondvest zijn, ergens in Efeziërs
"Moge hij vanuit zijn rijke luister uw innerlijke wezen kracht en sterkte schenken door zijn Geest, [17] zodat door uw geloof Christus kan gaan wonen in uw hart, en u geworteld en gegrondvest blijft in de liefde. [18] Dan zult u met alle heiligen de lengte en de breedte, de hoogte en de diepte kunnen begrijpen, [19] ja de liefde van Christus kennen die alle kennis te boven gaat, opdat u zult volstromen met Gods volkomenheid." (Willibrord)

Wow, pure genade en niet door eigen inzichten, werken, zwoegen... Het is Hij die ALLES volbracht heeft.

Klopt Jo, heel sterke bijdragen. Iedere zijn steentje en wat minder forumpollutie en het is niveau! Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 16:30
 
Ff een bijdrage zonder te quoten...

Ik ben geboren in een degelijk Christelijk Gereformeerd "nest", heb dus mijn geloof meegekregen in mijn opvoeding, thuis, kerk en op school. Ben gedoopt en heb in mijn 18e levensjaar besloten om belijdenis te doen om op die manier mijn leven "terug" te geven aan God, "ja" te zeggen tegen God en voor Zijn gemeente, dat ik Hem wil volgen de rest van mijn leven.
Ik heb dus geen radicale bekering gehad, zoals sommige mensen hier, bij mij is dat "gewoon" zo gegroeid.
Vraag: maakt dat mij een niet-wedergeboren Christen? Nee, zeker niet!

Gedurende de vele jaren die volgden tot nu, ben ik door hele diepe dalen gegaan, maar heb ook het uitzicht op de toppen mogen verkennen. Heb ik veel verdriet, ziekte etc gekend, maar ook hele mooie dingen mogen beleven.
En dit altijd alles samen met God, soms voelbaar, soms verstandelijk.

Ook ik geloof dat er de duivel aanwezig is die het werk van God probeert te ondermijnen en ja, ook ik, heb die aanvallen gevoeld. Het moge duidelijk zijn dat hoe dichter iemand bij God leeft, hoe harder de duivel probeert je bij Hem vandaan te trekken.
Maar...wij mogen weten, als Christenen, dat God uiteindelijk gaat zegevieren en dat we dan voor eeuwig bij Hem mogen zijn om daar God alle eer te brengen die God verdient!

Ik ben nooit onder invloed geweest van allerlei vloeken door voodoo's etc en heb mij nooit ingelaten met occulte dingen als glaasje draaien etc. En in het bestaan van vloeken geloof ik idd niet, want achter al dit soort dingen zit maar 1 "persoon", nl de duivel. En inmiddels weet hij wel dat het hem niet gaat lukken om mij bij God weg te krijgen!

Ik geloof dus idd niet dat ziekte e.d. door een vloek komt. Waarom dat wel gebeurt is al vaker hier naar voren gebracht, nl door de zondeval. En de duivel geniet van alle ellende.
Maar, hoe ellendig afgelopen jaar ook geweest is en hoe moeilijk het allemaal nu nog is voor mij, God is vele malen groter en Hij leidt mij, draagt mij en de band die ik met Hem heb is nog nooit zo intens geweest!

God doet alles medewerken ten goede, voor hem die gelooft. Wanneer, waar en hoe weet ik niet, alles op Zijn tijd!
En of dat is dat ik weer helemaal beter ga worden? Geen idee, maar ook ziek kan ik mijn aandeel leveren in Zijn Koninkrijk, ook dan kan mijn leven tot eer van God zijn!

Belangrijktste is (om weer ff terug te komen op de titel van dit topic) om in elke situatie van je leven, je altijd af te vragen: hoe kan ik, in mijn situatie, God tot dienst zijn en Hem eren, want dat is de grootste gehoorzaamheid die God vraagt...dankt Hem onder alles!


Laatst aangepast door
JOSINA022
op donderdag 5 juli 2012, 16:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 16:33
 
ERIKA129 schreef:
HERMAN968 schreef:
Er wordt geschreven over het gesprek van Jezus over het geboren worden in de Geest. Joh 3:5. Tenzij iemand geboren word uit water en Geest, kan hi het Koninkrijk Gods niet binnengaan". ... Gijlieden moet werdomgeboren worden.




Kan me volledig vinden in de tekst van Tink....

Herman wil jij met jou tekst zeggen dat een kind niet in zijn/haar onschuld in het genadeverbond wordt opgenomen als het voor of net na de geboorte overlijd?? En wat als het kindje daardoor niet gedoopt /opgedragen is dan zou het niet in de hemel komen???
Als je dat zegt wil ik wel eens een duidelijk antwoord van je want elk mensenkind in Zijn kind!!

Ja dat wilde ik ook net vragen of een kindje van ongelovige ouders wat overlijdt? Hoe zit het daarmee?
God noemt Jona de groep kinderen die het verschil tussen hun linker en rechterhand niet weten uit Nineve als onschuldige slachtoffers als hij de stad zou vernietigen


Laatst aangepast door
ROELANDE345
op donderdag 5 juli 2012, 16:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 16:36
 
PETRA944 schreef:
toen mijn kleindochtertje overleed,dacht ik ook aan deze dingen en sommigge woorden van cristenen .
ze is naar het crematorium gebracht in een mandje, in het mandje gaven haar ouders wat spulletjes mee, ook een medaillon die ik gegeven had aan haar, daar in een briefje met wat woorden voor haar en achterop het briefje,droeg ik haar op in jezus naam, dat ze veilig in godshand palm mocht zijn, dicht bij god
de woorden voor haar die ik mee gaf, stond ook in dat ik haar later zou zien in de hemel
de ouders hebben haar zelf naar de oven gedragen, op de band gelegd, het luik ging open en ze zagen het mandje in het vuur gaan en het luik ging dicht.
in het mandje waren meerdere sieraden en dingen meegegeven.
toen ze later de as ophaalden, zat het medaillon nog in het as, zwart geblakerd door het vuur. het is schoongemaakt,me dochter draagt het nu
het is niet vervormd,de inkervingen zijn nog helemaalgoed.
ikheb ales nagezocht,hoe heet de oven gaat met zo,n klein lichaampje en het had op zijn minst moeten smelten het medaillon.
Ik zie het als een wonder van god. god die naar ons omkeek in ons verdriet, ons liet weten,kijk ik heb de dood overwonnen,ik ben er echt,
ik heb je vragen gehoord waar ze nu is, ze is bij mij, veilig geborgen in gods handpalm.

dus je kan teksten lezen over wie behouden word en niet, dit kindje,niet gedoopt is bij jezus, net zoals zovelen mensen waarvan we het misschien niet verwachten. we hebben een liefdevolle god, die van ons houd en hij legt onsniet alles uit,wij kunnen die wetenschap van hem,wijsheid niet aan.
mijn kleindochter is in het koninkrijk van god,net zoals veeelen andere kinderen daar ben ik 100 procent van overtuigd. na dit wonder wat god ons gaf, als troost, bij ons was in ons verdriet.

voor er discussies komen over het onderwerp, wat ik misschien beter niet had kunnen aankaarten...

Wow, dank je voor het delen!

Jezus zei: "Laat de kinderen tot mij komen en verhinder hen niet!" Gedoopt of niet gedoopt...jouw kleinkind mag zich veilig geborgen weten in Gods armen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 16:42
 
JOSINA022 schreef:
Ff een bijdrage zonder te quoten...

Ik ben geboren in een degelijk Christelijk Gereformeerd "nest", heb dus mijn geloof meegekregen in mijn opvoeding, thuis, kerk en op school. Ben gedoopt en heb in mijn 18e levensjaar besloten om belijdenis te doen om op die manier mijn leven "terug" te geven aan God, "ja" te zeggen tegen God en voor Zijn gemeente, dat ik Hem wil volgen de rest van mijn leven.
Ik heb dus geen radicale bekering gehad, zoals sommige mensen hier, bij mij is dat "gewoon" zo gegroeid.
Vraag: maakt dat mij een niet-wedergeboren Christen? Nee, zeker niet!

Gedurende de vele jaren die volgden tot nu, ben ik door hele diepe dalen gegaan, maar heb ook het uitzicht op de toppen mogen verkennen. Heb ik veel verdriet, ziekte etc gekend, maar ook hele mooie dingen mogen beleven.
En dit altijd alles samen met God, soms voelbaar, soms verstandelijk.

Ook ik geloof dat er de duivel aanwezig is die het werk van God probeert te ondermijnen en ja, ook ik, heb die aanvallen gevoeld. Het moge duidelijk zijn dat hoe dichter iemand bij God leeft, hoe harder de duivel probeert je bij Hem vandaan te trekken.
Maar...wij mogen weten, als Christenen, dat God uiteindelijk gaat zegevieren en dat we dan voor eeuwig bij Hem mogen zijn om daar God alle eer te brengen die God verdient!

Ik ben nooit onder invloed geweest van allerlei vloeken door voodoo's etc en heb mij nooit ingelaten met occulte dingen als glaasje draaien etc. En in het bestaan van vloeken geloof ik idd niet, want achter al dit soort dingen zit maar 1 "persoon", nl de duivel. En inmiddels weet hij wel dat het hem niet gaat lukken om mij bij God weg te krijgen!

Ik geloof dus idd niet dat ziekte e.d. door een vloek komt. Waarom dat wel gebeurt is al vaker hier naar voren gebracht, nl door de zondeval. En de duivel geniet van alle ellende.
Maar, hoe ellendig afgelopen jaar ook geweest is en hoe moeilijk het allemaal nu nog is voor mij, God is vele malen groter en Hij leidt mij, draagt mij en de band die ik met Hem heb is nog nooit zo intens geweest!

God doet alles medewerken ten goede, voor hem die gelooft. Wanneer, waar en hoe weet ik niet, alles op Zijn tijd!
En of dat is dat ik weer helemaal beter ga worden? Geen idee, maar ook ziek kan ik mijn aandeel leveren in Zijn Koninkrijk, ook dan kan mijn leven tot eer van God zijn!

Belangrijktste is (om weer ff terug te komen op de titel van dit topic) om in elke situatie van je leven, je altijd af te vragen: hoe kan ik, in mijn situatie, God tot dienst zijn en Hem eren, want dat is de grootste gehoorzaamheid die God vraagt...dankt Hem onder alles!

Mooi stuk Josina en heel herkenbaar!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 16:53
 
YES356 schreef:
Helemaal aan het begin. Het eerste stukje wat Xabia schreef las ik ee paar regels die mij bijzonder troffen! Nl :


“maar was ik toen vooral gehoorzaam aan menselijke regels of aan de Here die ik wou dienen?
Graag zou ik vooral argumentatie willen lezen over dit onderwerp.
(geen verzen dat ik gehoorzaam moet zijn, want dat weet ik heus wel)

maar wat versta je onder gehoorzaamheid:
- de 10 geboden
- de geboden erbij vanuit bijvoorbeeld leviticus
- alle woorden die Paulus neerschreef
- De Heilige Geest die de wet in je hart geeft”



Vooral in de eerste zin; “maar was ik toen vooral gehoorzaam aan menselijke regels of aan de Here die ik wou dienen? “ herkende ik in mijn eigen leven veel, Waarom deed ik dingen waarom liet ik dingen?

Was dat wat God van mij vroeg? Of was dat wat “men vond en dacht hoe het in hun ogen van God moest/mog”. ?
Dat zat in mijn hoofd bij veel zo niet alles wat ik deed, dacht en liet. Dan dacht ik oops dat mag niet! Of ow dat moet ik!

Bij veel dingen kribbelde het dan diep in me en verwarde het mij! Mijn grote vraag was WIL GOD DIT VAN MIJ?? Hoe mag en moet ik Hem gehoorzamen!?? En Hem dienen???

In liep daar in vast en kwam er achter dat ik veel dingen deed en liet omdat dat wenselijk gedrag was voor “men”! of hoe “men dacht hoe het Moest met alle Bijbelteksten tot de punt en de komma er bij.

Maar wenste/eiste god dat ook van mij persoonlijk? Bedoelde Hij de wet en de regels zo ook voor mij? Gold voor “men” de zelfde regels dan voor mij??? Het voelde niet Goed. Tussen wat ik dacht dat God van me vroeg en wilde aanbieden. En wat “men”van me wilde. Wie of wat moest ik gehoorzamen? om te proberen te leven tot Zijn eer? En Hem te gehoorzamen?

Ik had daar vaak gesprekken over dat ik daar mee in de knoop zat! Tot één van die mensen waar ik mee sprak me de vraag stelde: Kan het wezen dat er een tribunaal in je hoofd zit?? Ik heb daar een week mee lopen denken en bidden! En dacht een tribunaal ???!!!???? En kwam er achter dat er inderdaad een tribunaal =(Rechtsprekend college) in mn hoofd zat!!

Dat waren meningen en regels ed van mensen ( voor de goeden orde!!! lieve goede ,nette gelovige mensen!! Die het beste met me voor hadden)! Maar die zaten in mijn hoofd en op een verkeerde stoel!!
Daar hoorde God te zitten! God zette ze uit mijn hoofd! En nam Die plek in!

Soms Gaat er nog wel eens even iemand naast zitten! Dan twijfel ik weer even . maar God Is daar altijd bij en aan Hem kan ik vragen wat te doen en te laten.

Dat houd voor mij niet in dat ik meningen van mensen aanhoor en denk ja dhu dat is jou mening ! maar vraag dan aan God wat hij wil en probeer Hem te gehoorzamen en dat kan best kloppen wat “men” me mee geeft . En dat is wel eens anders dan wat “men”denkt dat God van mij vraagt en wil geven.

En dan ga ik elke keer weer de fout in! Luisteren naar wat “men denk in de bijbel te lezen” en aan te nemen als Gods waarheid. Of gewoon helemaal nergens naar luisteren of iets vragen aan God door “gewoon” mijn eigen gevoel en idee als de waarheid te zien en te doen!

Dus ik ben ook wel eens ongehoorzaam.
Maar gelukkig is Jezus de zoon Van de levende God op aarde gekomen. Dan mag ik aan zijn voeten komen. Als een ongehoorzaam kind van Zijn Vader

Dan vergeving vragen dat er altijd te krijgen is. Weer opnieuw beginnen verder gaan Hem zoveel als in mij is te gehoorzamen en om Hem te dienen!!

En Zijn NAAM groot te maken Door Zijn Geest geleid!

Amen!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 17:07
 
ROELANDE345 schreef:
Ja dat wilde ik ook net vragen of een kindje van ongelovige ouders wat overlijdt? Hoe zit het daarmee?
God noemt Jona de groep kinderen die het verschil tussen hun linker en rechterhand niet weten uit Nineve als onschuldige slachtoffers als hij de stad zou vernietigen

Als we lezen in Lucas 18:15 dan zien we hoe nauw de kinderen bij Jezus aan het hart liggen: "Laat de kinderen tot Mij komen en verhindert ze niet; want voor zodanigen is het Koninkrijk Gods. Voorwaar, Ik zeg U: Wie het Koninkrijk Gods niet ontvangt als een kind, zal het voorzeker niet binnengaan". Ik denk écht niet dat er enige hinder zal zijn dat onze kinderen in het hemelshuis komen. Hier gaan we ze terugzien, alsook onze dierbaren die Christus met het hart hebben aangenomen, hartelijk zoals de kinderen en zoals zij in vrijmoedigheid, in hun eerste liefde. Hij zal voor dezen pleiten bij de Vader. Wat een mooie toekomst hebben wij bevoorrechte gelovigen toch. Ik sta al op de uitkijk om "ons" Rietje terug te zien !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 17:09
 
HERMAN968 schreef:
Klopt Jo, heel sterke bijdragen. Iedere zijn steentje en wat minder forumpollutie en het is niveau! Engeltje smiley



ik heb het even opgezocht, de betekenis was me niet helder...
nu wel:

pollutie
http://www.encyclo.nl/begrip/pollutie

tsja...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 17:15
 
Gelijk heb je Josine verkeerde Bijbelquote, maar to the point als je verder ziet...

En ik lees ook mooie getuigenissen van chistenen, het valt me op dat ze kwetsbaar durven zijn.
En Jo, je kunt ook dit opzoeken, mar dan in de Bijbel bij 2 Petrus 2:13-16 : "Zij verlokken onstandvastige zielen, hun hart is volleerd in hebzucht; kinderen der vervloeking zijn zijn. Doordat zij de rechte weg verlaten hebben, zijn zij verdwaald en de weg opgegaan van Bileam, de zoon van Beor, die het loon der ongerechtigheid liefhad". Echt duidelijk die Bijbel, toch !Engeltje smiley


Laatst aangepast door
HERMAN968
op donderdag 5 juli 2012, 17:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 17:19
 
HERMAN968 schreef:
En ik lees ook mooie getuigenissen van chistenen, het valt me op dat ze kwetsbaar durven zijn.
En Jo, je kunt ook dit opzoeken, mar dan in de Bijbel bij 2 Petrus 3: "Zij verlokken onstandvastige zielen, hun hart is volleerd in hebzucht; kinderen der vervloeking zijn zijn. Doordat zij de rechte weg verlaten hebben, zijn zij verdwaald en de weg opgegaan van Bileam, de zoon van Beor, die het loon der ongerechtigheid liefhad". Echt duidelijk die Bijbel, toch !Engeltje smiley Maar nu ben ikzelf verleid om off topic te gaan, waarvoor mijn excuses aan de ontwerper van dit forum



Dit is de zoveelste keer dat deze tekst de revue passeert. Wil je daarmee zeggen (de zogeheten verborgen (en subtiele) boodschap die ik steeds maar niet concreet en helder krijg) dat je hiermee wilt aangeven dat er hier op CM zulke mensen zijn? Het enige wat ik merk is dat er steeds mensen zijn die de discussie open willen aangaan en er niet op uit zijn om mensen in de verleiding te brengen. Gewoon open uitwisselen. Dat is geen verontreiniging maar een voorrecht in dit land waar vrijheid van meningsuiting is dus ook vrijheid om je visie, interpretatie en relatie met God te delen met elkaar. Ik leer er in ieder geval heel veel van... in ieder geval van dit topic: gehoorzaamheid.


Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 5 juli 2012, 17:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 17:26
 
HERMAN968 schreef:
En ik lees ook mooie getuigenissen van chistenen, het valt me op dat ze kwetsbaar durven zijn.
En Jo, je kunt ook dit opzoeken, mar dan in de Bijbel bij 2 Petrus 3: "Zij verlokken onstandvastige zielen, hun hart is volleerd in hebzucht; kinderen der vervloeking zijn zijn. Doordat zij de rechte weg verlaten hebben, zijn zij verdwaald en de weg opgegaan van Bileam, de zoon van Beor, die het loon der ongerechtigheid liefhad". Echt duidelijk die Bijbel, toch !Engeltje smiley

Welke vertaling lees jij? Ik lees in 2 petrus 3 niets over Bileam.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 17:43
 
JOSINA022 schreef:
Welke vertaling lees jij? Ik lees in 2 petrus 3 niets over Bileam.

Heb verbeterd Josina, thanks ! Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 18:19
 
FLOWERFUL304 schreef:
God, hoe moet ik dit uitleggen! idd worden kinderen zoals julie zelf zeggen in deze vervallen wereld ontvangen en soms zelfs in zonde verwekt. Maar zij leven in een andere wereld met hun bewust zijn. Zij zijn zich nog niet bewust van de wereld om zich heen en hoe die in elkaar zit etc. Zij zijn nog puur, onbevlekt, zonder rimpel. Maar wij volwassenen kunnen hun puurheid helpen vervuilen. sorry moeilijk te verwoorden.

Hai Flowerful, ja zo denk ik er ook over ;)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 18:27
 
YES356 schreef:
Helemaal aan het begin. Het eerste stukje wat Xabia schreef las ik ee paar regels die mij bijzonder troffen! Nl :


“maar was ik toen vooral gehoorzaam aan menselijke regels of aan de Here die ik wou dienen?
Graag zou ik vooral argumentatie willen lezen over dit onderwerp.
(geen verzen dat ik gehoorzaam moet zijn, want dat weet ik heus wel)

maar wat versta je onder gehoorzaamheid:
- de 10 geboden
- de geboden erbij vanuit bijvoorbeeld leviticus
- alle woorden die Paulus neerschreef
- De Heilige Geest die de wet in je hart geeft”



Vooral in de eerste zin; “maar was ik toen vooral gehoorzaam aan menselijke regels of aan de Here die ik wou dienen? “ herkende ik in mijn eigen leven veel, Waarom deed ik dingen waarom liet ik dingen?

Was dat wat God van mij vroeg? Of was dat wat “men vond en dacht hoe het in hun ogen van God moest/mog”. ?
Dat zat in mijn hoofd bij veel zo niet alles wat ik deed, dacht en liet. Dan dacht ik oops dat mag niet! Of ow dat moet ik!

Bij veel dingen kribbelde het dan diep in me en verwarde het mij! Mijn grote vraag was WIL GOD DIT VAN MIJ?? Hoe mag en moet ik Hem gehoorzamen!?? En Hem dienen???

In liep daar in vast en kwam er achter dat ik veel dingen deed en liet omdat dat wenselijk gedrag was voor “men”! of hoe “men dacht hoe het Moest met alle Bijbelteksten tot de punt en de komma er bij.

Maar wenste/eiste god dat ook van mij persoonlijk? Bedoelde Hij de wet en de regels zo ook voor mij? Gold voor “men” de zelfde regels dan voor mij??? Het voelde niet Goed. Tussen wat ik dacht dat God van me vroeg en wilde aanbieden. En wat “men”van me wilde. Wie of wat moest ik gehoorzamen? om te proberen te leven tot Zijn eer? En Hem te gehoorzamen?

Ik had daar vaak gesprekken over dat ik daar mee in de knoop zat! Tot één van die mensen waar ik mee sprak me de vraag stelde: Kan het wezen dat er een tribunaal in je hoofd zit?? Ik heb daar een week mee lopen denken en bidden! En dacht een tribunaal ???!!!???? En kwam er achter dat er inderdaad een tribunaal =(Rechtsprekend college) in mn hoofd zat!!

Dat waren meningen en regels ed van mensen ( voor de goeden orde!!! lieve goede ,nette gelovige mensen!! Die het beste met me voor hadden)! Maar die zaten in mijn hoofd en op een verkeerde stoel!!
Daar hoorde God te zitten! God zette ze uit mijn hoofd! En nam Die plek in!

Soms Gaat er nog wel eens even iemand naast zitten! Dan twijfel ik weer even . maar God Is daar altijd bij en aan Hem kan ik vragen wat te doen en te laten.

Dat houd voor mij niet in dat ik meningen van mensen aanhoor en denk ja dhu dat is jou mening ! maar vraag dan aan God wat hij wil en probeer Hem te gehoorzamen en dat kan best kloppen wat “men” me mee geeft . En dat is wel eens anders dan wat “men”denkt dat God van mij vraagt en wil geven.

En dan ga ik elke keer weer de fout in! Luisteren naar wat “men denk in de bijbel te lezen” en aan te nemen als Gods waarheid. Of gewoon helemaal nergens naar luisteren of iets vragen aan God door “gewoon” mijn eigen gevoel en idee als de waarheid te zien en te doen!

Dus ik ben ook wel eens ongehoorzaam.
Maar gelukkig is Jezus de zoon Van de levende God op aarde gekomen. Dan mag ik aan zijn voeten komen. Als een ongehoorzaam kind van Zijn Vader

Dan vergeving vragen dat er altijd te krijgen is. Weer opnieuw beginnen verder gaan Hem zoveel als in mij is te gehoorzamen en om Hem te dienen!!

En Zijn NAAM groot te maken Door Zijn Geest geleid!

heel goed stuk, quete het maar effe omdat het zo goed is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:02
 
JOL252 schreef:
Dit is de zoveelste keer dat deze tekst de revue passeert. Wil je daarmee zeggen (de zogeheten verborgen (en subtiele) boodschap die ik steeds maar niet concreet en helder krijg) dat je hiermee wilt aangeven dat er hier op CM zulke mensen zijn? Het enige wat ik merk is dat er steeds mensen zijn die de discussie open willen aangaan en er niet op uit zijn om mensen in de verleiding te brengen. Gewoon open uitwisselen. Dat is geen verontreiniging maar een voorrecht in dit land waar vrijheid van meningsuiting is dus ook vrijheid om je visie, interpretatie en relatie met God te delen met elkaar. Ik leer er in ieder geval heel veel van... in ieder geval van dit topic: gehoorzaamheid.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 5 juli 2012, 19:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:17
 
SHANITA130 schreef:
Herman heeft de gave dat sommige een hekel aan hem krijgen, en het zieke is dat ie daar ook van geniet. met z'n forumpolutie en goedkope waterdagers van de goegemeente etc.

Elke keer dezelfde soort postings met insinuaties....

Wat ben ik blij dat ik niet met zo'n randdebiel als jou hoef om te gaan in het dagelijks leven, H.


Prijs de Heer!

Logisch toch,dat je iemand toch een keertje bij ze naam gaat noemen Shantia?
Ik was zo fout nog niet


Laatst aangepast door
HEIDE115
op donderdag 5 juli 2012, 19:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:20
 
SHANITA130 schreef:
Herman heeft de gave dat sommige een hekel aan hem krijgen, en het zieke is dat ie daar ook van geniet. met z'n forumpolutie en goedkope waterdagers van de goegemeente etc.

Elke keer dezelfde soort postings met insinuaties....

Wat ben ik blij dat ik niet met zo'n randdebiel als jou hoef om te gaan in het dagelijks leven, H.

Prijs de Heer!

Ik kan veel hebben...maar waar ik echt niet tegen kan...is iemand hier openlijk op het forum uitmaken!!!!!!!!!!!!!!

IK VIND DIT NIET KUNNEN!!!!!!!!

En dan nog PRIJST DE HEER...er achteraan gooien....
Ga je toch schamen...zijn jullie volwassenen???


Laatst aangepast door
ZEELAND736
op donderdag 5 juli 2012, 19:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 19:22
 
SHANITA130 schreef:
Herman heeft de gave dat sommige een hekel aan hem krijgen, en het zieke is dat ie daar ook van geniet. met z'n forumpolutie en goedkope waterdagers van de goegemeente etc.

Elke keer dezelfde soort postings met insinuaties....

Wat ben ik blij dat ik niet met zo'n randdebiel als jou hoef om te gaan in het dagelijks leven, H.

Prijs de Heer!




Moet dat nu op een forum? Lekker gaat het hier...als iemand iets zegt wat je niet bevalt wordt je betitelt als randdebiel of ouwe zeikerd....
Of is dat iets van: christenen onder elkaar zeggen zulke dingen tegen elkaar??????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 12 Volgende
Pagina 7 van 12