ChristianMatch
 


Forum

Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 17 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 13:20
 
WILLEMIJN232 schreef:
Hoi Shanita,

Ik las een stukje in de krant dat Ouweneel" slachtoffer" is geworden van het letterlijk citeren van de Bijbel....Bepaalde groepen willen dat horen en daar win je aanhang mee en win je dus aan populariteit...
En dat klopt ook wel als ik alleen maar kijk hoe vaak zijn broer hier op CM geciteerd is....


Is toch ook met Jan Zijlstra, als je de knip maar in de hand houdt kan er veel genezen worden.........

Ja Willemijn, tis verdietig....Nou is Ouweneel zogenaamd slachtoffer....

Maar ja, het kán ook schokkend zijn voor mensen die helemaal in hem geloofde alles wat hij zei, en dan horen dat ie alles uit zijn duim zuigt..
Dus ja, als men dan een verhaal ophangt dat Ouweneel zélf slachtoffer is, ja...
Trouwens zijn oudere broer kwam jaren geleden ook al in het nieuws met onder andere zogenaamde blinde kindertjes die weer konden zien die hij had genezen....o nee niet hijzelf...God dóór hem...enfin, daar bleek na onderzoek ook niets van waar te zijn, die kindertjes waren nog even blind, als daarvoor...Staat ook in een of meerdere van die linken....

Ja, en Jan Zijlstra, die is nu bezig om een giga kruis van duizenden euro's ergens te plaatsen in Nederland. Dat ding geeft licht, dus er was eerst nog sprake van ofdat de vliegtuigen er geen last van zouden hebben.

Als ik Zijlstra was, zou ik die poen verdelen over de minima....en als er teveel minima zouden zijn, dan zou ik de meest ernstige gevallen eruit halen zoals sommigen bijstands moeders met schulden uit een vorig huwelijk, waar zij dus niets aan konden doen...sterker nog, zij zouden uit zichzelf nooit iets lenen überhaupt...bijvoorbeeld...

Dan moet ik denken aan dat giga kruis in Brazilie, net op de grens van arm en rijk....

Ja, Willemijn er zijn mensen, mijns inziens, dit is mijn mening, die het geen f@# interesseert. Áls er maar pegels in het laatje komen.
Al zou de hele zaal op zijn kop gaan staan...als het maar geld opbrengt, mooie auto's, etc.

:(

NB: en ja, dat ik hiervoor, 12:38 uur, schreef dat er ook mensen zijn die anderen misleiden en denken dat ze goed bezig zijn, maar zelf ook worden misleid. Daar doel ik eigenlijk op leden van groepen. Die zeggen dan bijvoorbeeld vaak, ja zelf gehoord, zat ook in verschillende groepen, van ja dit is zo en dat ook, want de Pastor zegt dat...
Ja, en als 'de Pastor' dat zegt dan moet dat wel kloppen...
Ja, het is wat....men praat elkaar gewoon na, zit geen eigen mening tussen, ja, en áls je die al hebt, ja, dan kan het je héél moeilijk worden gemaakt in die groepen.

Ik kan mij herinneren dat ik jaren geleden in Amsterdam, ademloos drie uren zat te luisteren naar zo'n 'Pastor', maar ja, als ik er nu aan terugdenk, ik heb geen flauw idee waar die man het over had, kan mij er niets, maar dan ook niets meer van herinnneren....Dan denk ik, was dat een vorm van hypnose, anders zou ik toch wel het een en ander moeten kunnen herinneren? Zelfs op de openbare lagere school, toen wij Godsdiensles kregen, ja, daar kan ik me feiloos de verhalen van het oude testament herinneren...

Moet er wel bijzeggen, ik weet niet in hoeverre de Pastors ook worden beïnvloed door mensen die daar weer boven staan....had de indruk dat die invloed wel groot was...

En ik moet ook nog even zeggen, er zijn ook veel positieve zaken in groepen, maar ja, halve waarheden, ja als er geen waarheden tussenzitten blijven mensen weg.
Nu kunnen mensen nog zeggen van ja maar er wordt wel dit en dat gezegd en dat is waar...
Op den lange duur werkte dat niet voor mij..halve waarheden...en met mij vele anderen, die de groep verlieten, nadat....én....etc.
Wat mij opviel, het waren juist de meest fanatiekelingen die pleitte gingen en zeiden dat het een sekte was. letterlijk zeiden ze dat...

Zo, en nu ff bellen, staat iemand in de wacht, en daarna visite....fims kijken...!!!! ;)

Fijne zondag Willemijn!!!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 15 juli 2012, 13:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 15:06
 
SHANITA130 schreef:
Ja Willemijn, tis verdietig....Nou is Ouweneel zogenaamd slachtoffer....

Maar ja, het kán ook schokkend zijn voor mensen die helemaal in hem geloofde alles wat hij zei, en dan horen dat ie alles uit zijn duim zuigt..
Dus ja, als men dan een verhaal ophangt dat Ouweneel zélf slachtoffer is, ja...
Trouwens zijn oudere broer kwam jaren geleden ook al in het nieuws met onder andere zogenaamde blinde kindertjes die weer konden zien die hij had genezen....o nee niet hijzelf...God dóór hem...enfin, daar bleek na onderzoek ook niets van waar te zijn, die kindertjes waren nog even blind, als daarvoor...Staat ook in een of meerdere van die linken....

Ja, en Jan Zijlstra, die is nu bezig om een giga kruis van duizenden euro's ergens te plaatsen in Nederland. Dat ding geeft licht, dus er was eerst nog sprake van ofdat de vliegtuigen er geen last van zouden hebben.

Als ik Zijlstra was, zou ik die poen verdelen over de minima....en als er teveel minima zouden zijn, dan zou ik de meest ernstige gevallen eruit halen zoals sommigen bijstands moeders met schulden uit een vorig huwelijk, waar zij dus niets aan konden doen...sterker nog, zij zouden uit zichzelf nooit iets lenen überhaupt...bijvoorbeeld...

Dan moet ik denken aan dat giga kruis in Brazilie, net op de grens van arm en rijk....

Ja, Willemijn er zijn mensen, mijns inziens, dit is mijn mening, die het geen f@# interesseert. Áls er maar pegels in het laatje komen.
Al zou de hele zaal op zijn kop gaan staan...als het maar geld opbrengt, mooie auto's, etc.

:(

NB: en ja, dat ik hiervoor, 12:38 uur, schreef dat er ook mensen zijn die anderen misleiden en denken dat ze goed bezig zijn, maar zelf ook worden misleid. Daar doel ik eigenlijk op leden van groepen. Die zeggen dan bijvoorbeeld vaak, ja zelf gehoord, zat ook in verschillende groepen, van ja dit is zo en dat ook, want de Pastor zegt dat...
Ja, en als 'de Pastor' dat zegt dan moet dat wel kloppen...
Ja, het is wat....men praat elkaar gewoon na, zit geen eigen mening tussen, ja, en áls je die al hebt, ja, dan kan het je héél moeilijk worden gemaakt in die groepen.

Ik kan mij herinneren dat ik jaren geleden in Amsterdam, ademloos drie uren zat te luisteren naar zo'n 'Pastor', maar ja, als ik er nu aan terugdenk, ik heb geen flauw idee waar die man het over had, kan mij er niets, maar dan ook niets meer van herinnneren....Dan denk ik, was dat een vorm van hypnose, anders zou ik toch wel het een en ander moeten kunnen herinneren? Zelfs op de openbare lagere school, toen wij Godsdiensles kregen, ja, daar kan ik me feiloos de verhalen van het oude testament herinneren...

Moet er wel bijzeggen, ik weet niet in hoeverre de Pastors ook worden beïnvloed door mensen die daar weer boven staan....had de indruk dat die invloed wel groot was...

En ik moet ook nog even zeggen, er zijn ook veel positieve zaken in groepen, maar ja, halve waarheden, ja als er geen waarheden tussenzitten blijven mensen weg.
Nu kunnen mensen nog zeggen van ja maar er wordt wel dit en dat gezegd en dat is waar...
Op den lange duur werkte dat niet voor mij..halve waarheden...en met mij vele anderen, die de groep verlieten, nadat....én....etc.
Wat mij opviel, het waren juist de meest fanatiekelingen die pleitte gingen en zeiden dat het een sekte was. letterlijk zeiden ze dat...

Zo, en nu ff bellen, staat iemand in de wacht, en daarna visite....fims kijken...!!!! ;)

Fijne zondag Willemijn!!!
Zeg Shanita, hoe denk je dat de Heer het zou vinden, dat je mensen zo veroordeelt, die in mijn ogen vanuit de liefde van Christus bezig zijn?
Stel je eens voor, dat ik op een andere site eens zou vertellen wat die Shanita over christenen durft te schrijven...Hoe zou jij je dan voelen? We praten nl. over oprechte mensen, die hun leven voor de Heer hebben gegeven en in liefde voor Hem bezig zijn...Wees voorzichtig met je uitspraken hier, want je kunt het ook gewoon mis hebben...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 18:58
 
[quote=CHATULIEM619]Zeg Shanita,

Zeg Chatuliem,

hoe denk je dat de Heer het zou vinden, dat je mensen zo veroordeelt,

Ik veroordeel niemand,
Ik vind iets. Gebaseerd op feiten in kranten en sites, door onderzoek bewezen. En op dingen die ik zelf heb ondervonden en meegemaakt en gezien heb.
Ik zeg elke keer; "mijn mening", "mijns inziens", "ik denk". etc.


die in mijn ogen vanuit de liefde van Christus bezig zijn?

Jou ogen, ik vind hele hordes mensen voorliegen niet vanuit de liefde van Christus bezig zijn.... in mijn ogen

Stel je eens voor, dat ik op een andere site eens zou vertellen wat die Shanita over christenen durft te schrijven...Hoe zou jij je dan voelen?
Hoe bedoel je, hoe ik me zou voelen?
Ik zou niets speciaals voelen. Ik kan mezelf wel voorstellen hoe een leugenaar zich voelt als die ontmaskert wordt...Zeker als die leugens onder het mom van christelijkheid zijn verteld, dat maakt het juist nog veel erger.


We praten nl. over oprechte mensen,
Wie is 'we' ?

die hun leven voor de Heer hebben gegeven en in liefde voor Hem bezig zijn...

Ik denk daar anders over, ik denk in liefde voor geld bezig zijn...

Wees voorzichtig met je uitspraken hier, want je kunt het ook gewoon mis hebben...

Ik ben héél voorzichtig, wat ik al tijden dacht heb ik voor mij gehouden. Nu het Nederlands Dagblad en Kerknieuws ermee komen, quote ik hun.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 15 juli 2012, 19:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 19:13
 
Eerlijk gezegd ben ik zat van je kwaadsprekerij. Je beledigt voortdurend mensen die met goede bedoelingen in Gods koninkrijk aan het werk zijn. Het feit dat ze het niet volmaakt doen, betekent niet meteen dat ze anderen willen misleiden. En het is van den zotte dat jij iedere voorganger zomaar beschuldigt van geldklopperij. Je moet eens ophouden met dat geroddel, want het is gewoon niet meer dan dat....Een Ouweneel beschuldigen van geldklopperij, als jij weet wat deze man voor de kerk in NL betekend heeft, zou je niet zo'n grote mond hebben.
Dat jij met manipulatie te maken heeft gehad, betekent niet meteen dat iedere geestelijke leider manipuleert.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 19:32
 
[quote=CHATULIEM619]Eerlijk gezegd ben ik zat van je kwaadsprekerij.

Ik spreek geen kwaad, ik plaats een link naar een artikel van oa het Nederlands Dagblad. en daarnaast wissel ik van gedachten met Willemijn.


Je beledigt voortdurend mensen die met goede bedoelingen in Gods koninkrijk aan het werk zijn.


O ja, wie dan?

Het feit dat ze het niet volmaakt doen, betekent niet meteen dat ze anderen willen misleiden.

Ze liegen en er is onderzoek naar gedaan, met keiharde bewijzen...

En het is van den zotte dat jij iedere voorganger zomaar beschuldigt van geldklopperij.

Ik beschuldig niet íedere voorganger.

Je moet eens ophouden met dat geroddel,

Welk geroddel?

want het is gewoon niet meer dan dat....

Wat?

Een Ouweneel beschuldigen van geldklopperij,

Dat doen de kranten en de christelijke sites, die trekken conclusies na gedegen betrouwbaar onderzoek.


als jij weet wat deze man voor de kerk in NL betekend heeft, zou je niet zo'n grote mond hebben.

Grote mond?

Dat jij met manipulatie te maken heeft gehad, betekent niet meteen dat iedere geestelijke leider manipuleert.

Dat ik daarmee te maken heb gehad, dat betekend oa juist dat ik dingen veel eerder doorheb.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 15 juli 2012, 19:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 20:22
 
je hebt nu al zoveel geschreven in dit topic over Frank Ouweneel,links gegeven etc.en je valt wel heel vaak in herhaling vind ik,

ik denk dat het nu wel VOLKOMEN DUIDELIJK is dat we allemaal moeten oppassen voor Frank Ouweneel!!!
dus er steeds maar over door zeuren heeft echt geen zin,iedereen weet nu echt wel wat je bedoelt Shanita.

misschien kun je in een volgend topic iets vrolijkers bedenken dan over andere mensen te praten,dat zou veel prettiger zijn.


Laatst aangepast door
BERT168
op zondag 15 juli 2012, 20:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 20:42
 
Er is een verschil tussen liegen en ongelijk hebben. En dat verschil wil je niet zien. Bovendien vind ik de onderzoeker absoluut niet subjectief. Het enige doel wat ze hebben is de hele christelijke wereld aan de kant te zetten. Onder het mom van objectiviteit zoeken ze doelbewust naar fouten en vergroten dat uit. Zodat naievelingen meteen denken dat iedereen die met hen te maken heeft ook verkeerd bezig is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 20:46
 
[quote=BERT168]je hebt nu al zoveel geschreven in dit topic over Frank Ouweneel,links gegeven etc.en je valt wel heel vaak in herhaling vind ik,

Zo, vind jij dat?

ik denk dat het nu wel VOLKOMEN DUIDELIJK is dat we allemaal moeten oppassen voor Frank Ouweneel!!!

Dat heb ik nergens gezegd..

dus er steeds maar over door zeuren heeft echt geen zin,iedereen weet nu echt wel wat je bedoelt Shanita.

zou het?

misschien kun je in een volgend topic iets vrolijkers bedenken dan over andere mensen te praten,dat zou veel prettiger zijn.

Dit was niet vrolijk bedoeld...nogmaals, en dáárom val ik in herhalingen; Dit was bedoelt als grote verontwaardiging en als waarschuwing voor mensen die pas geloven..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 20:58
 
[quote=CHATULIEM619]Er is een verschil tussen liegen en ongelijk hebben.

O ja?


En dat verschil wil je niet zien.

O, nee, wie zegt dat?


Bovendien vind ik de onderzoeker absoluut niet subjectief.

Ik ook niet..

Het enige doel wat ze hebben is de hele christelijke wereld aan de kant te zetten.

Daar ben ik het helemaal niet mee eens, hun enige doel was de waarheid boven tafel te krijgen.
En de onderzoekers zijn nota bene zelf christelijk....



Onder het mom van objectiviteit zoeken ze doelbewust naar fouten en vergroten dat uit.

Er is niets uitvergroot. en ze zoeken niet doelbewust naar fouten ze onderzochten alles en alles was verzonnen.


Zodat naievelingen meteen denken dat iedereen die met hen te maken heeft ook verkeerd bezig is.

Niet iedereen die met hen te maken heeft is fout, zij zelf zijn verkeerd bezig..


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 15 juli 2012, 21:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 21:58
 
ZEELAND736 schreef:
Het is nog steeds...

VAN DIE DAG EN URE....weet NIEMAND!!!

Wel dat het zal komen...als een dief in de nacht...

Chat, met deze reactie van Zeeland, waarin ze woorden van Jezus zelf aanhaalt over dit onderwerp, hoe kan een mens dan de tijd en ure berekenen of uitzoeken en uitleggingen erover doen op grond van de bijbel. Het lijkt mij dat een mens dat dan niet kan.
In Openbaringen staat ook geschreven; "Ik kom spoedig", dus laten we elke dag bereid zijn op Zijn komst.

Profetieën uitleggen aan het huidige wereldbeeld en gebeurtenissen, zoals Frank doet, dat kun je over elk jaar wel doen sinds de hemelvaart van Jezus.
Dat word er ook niet specifiek met die tekenen van de tijd bedoelt dat je ze kan misbruiken voor huidige gebeurtenissen, want de afgelopen 2000 jaar hebben we altijd al oorlogen en geruchten van oorlogen gehad, en als Jezus de komende 2000 jaar nog niet terugkomt dan hebben we dan ook nog oorlogen en geruchten van oorlogen.

Kun je dan nog wel spreken dat een persoon als hij met dit onderwerp op een dergelijke manier bezig is, dan bezig is met Gods Koninkrijk? Ik vraag het me af.......

In de eerste 2 eeuwen waren de eerste Christenen ook al klaar voor Jezus terugkomst, oa gezien hoe het er in het rijk van Rome aan toe ging, maar niet met de datum van Jezus terugkomst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 15 juli 2012, 22:27
 
HARALD940 schreef:
Chat, met deze reactie van Zeeland, waarin ze woorden van Jezus zelf aanhaalt over dit onderwerp, hoe kan een mens dan de tijd en ure berekenen of uitzoeken en uitleggingen erover doen op grond van de bijbel. Het lijkt mij dat een mens dat dan niet kan.
In Openbaringen staat ook geschreven; "Ik kom spoedig", dus laten we elke dag bereid zijn op Zijn komst.

Profetieën uitleggen aan het huidige wereldbeeld en gebeurtenissen, zoals Frank doet, dat kun je over elk jaar wel doen sinds de hemelvaart van Jezus.
Dat word er ook niet specifiek met die tekenen van de tijd bedoelt dat je ze kan misbruiken voor huidige gebeurtenissen, want de afgelopen 2000 jaar hebben we altijd al oorlogen en geruchten van oorlogen gehad, en als Jezus de komende 2000 jaar nog niet terugkomt dan hebben we dan ook nog oorlogen en geruchten van oorlogen.

Kun je dan nog wel spreken dat een persoon als hij met dit onderwerp op een dergelijke manier bezig is, dan bezig is met Gods Koninkrijk? Ik vraag het me af.......

In de eerste 2 eeuwen waren de eerste Christenen ook al klaar voor Jezus terugkomst, oa gezien hoe het er in het rijk van Rome aan toe ging, maar niet met de datum van Jezus terugkomst.
Kijk Harald, er zit een verschil in benadering vind ik. Jij en ik kunnen verschillende meningen hebben, maar het betekent wat mij betreft niet, dat je mensen misleid als je ergens anders over denkt. Shanita is op dit moment moedwillig bezig mensen te beschadigen, die in mijn ogen jaren lang bezig zijn in het koninkrijk van de Heer. En dat vind ik heel wat anders.
Wat betreft het inhoudelijke van de eindtijd boodschap. Ik vind het ronduit oninteressant om me daarin te verdiepen. En ik ben ook niet van plan om dat nu te doen. Zelf vind ik gemeentes met alleen een eindtijdboodschap een sektarisch karakter hebben.

En dan staan vaak twee dingen centraal:
1. pas op, want Jezus komt zo terug, en
2. zij lekker niet, wij lekker wel. En dat "lekker" wordt dan extra benadrukt. Beide boodschappen staan ver van het evangelie....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CANADIAN073





Berichten: 111

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 00:05
 
Ik ben niet voor eindtijdpredikers, helemaal niet zelfs maar als je openbaringen leest ( 14 : 16,17) vindt ik dat het einde der tijden wel naderd, kijk maar naar die chip plaatsingen onder je huid, ik wil niet zeggen dat het er nu al is maar de tekenen zijn er wel degelijk.

Laatst aangepast door
CANADIAN073
op maandag 16 juli 2012, 00:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 03:21
 
CHATULIEM619 schreef:
Kijk Harald, er zit een verschil in benadering vind ik. Jij en ik kunnen verschillende meningen hebben, maar het betekent wat mij betreft niet, dat je mensen misleid als je ergens anders over denkt. Shanita is op dit moment moedwillig bezig mensen te beschadigen, die in mijn ogen jaren lang bezig zijn in het koninkrijk van de Heer. En dat vind ik heel wat anders.
Wat betreft het inhoudelijke van de eindtijd boodschap. Ik vind het ronduit oninteressant om me daarin te verdiepen. En ik ben ook niet van plan om dat nu te doen. Zelf vind ik gemeentes met alleen een eindtijdboodschap een sektarisch karakter hebben.

En dan staan vaak twee dingen centraal:
1. pas op, want Jezus komt zo terug, en
2. zij lekker niet, wij lekker wel. En dat "lekker" wordt dan extra benadrukt. Beide boodschappen staan ver van het evangelie....

Quote:
Shanita is op dit moment moedwillig bezig mensen te beschadigen, die in mijn ogen jaren lang bezig zijn in het koninkrijk van de Heer. En dat vind ik heel wat anders.

Ik denk ben ff wakker, ff kijken, mail checken enzo en wat zie ik...

Jij zit moedwillig over me te ouwehoeren...

Die mensen waar jij het over hebt, die beschadigen anderen door een hoop leugens en voor de poen, kijk alleen maar in Het Nederlands Dagblad.
Mensen die die heren al jaren vertrouwen...worden voorgelogen waar ze bij zijn.

De kaart die Ouweneel gebruikt om te laten zien hoe radioactief de zee is (na metingen van het vliegtuig), is in werkelijkheid een kaart waar het zoutgehalte van de zee zichtbaar wordt.

De vliegtuig waar die het over heeft onderzoekt het heelal niet de zee.

Hij zegt dat de Nasa een programma Sonis heeft wat ze hebben ontwikkeld voor nucleaire onderzoek van de zee...Nasa ontkend een Sonis programma te hebben.....

- Het vliegtuig waar Ouweneel het over heeft, zou volgens hem informatie doorsturen naar een grote antenne in de VS. De radiotelescoop in Green Bank ontvangt geen enkele informatie van vliegtuigen, aldus de onderzoekers. De telescoop kan gereserveerd worden door astronomen en bekijkt objecten in het heelal. Het doel van de telescoop bevat onder andere het onderzoeken naar water op de maan, zwaartekracht golven van pulsars, de structuur van ons melkwegstelsel.
De telescoop heeft niets met vliegtuigen te maken.

Ja, mijn nichtje heeft gewerkt met die telescopen van de Nasa, om sterren te bestuderen... Die heeft astronomie gestudeerd, cum laude en die lacht zich werkelijk te pletter om deze onzin die verkondigt wordt.

Dat is geen getuigenis..het tegenovergestelde van een getuigenis.

En dan zijn dit maar enkele leugens,

Een stuk uit de Nederlands Dagblad en GG:

OP ONDERZOEK

De heren schaften de DVD aan om het zaakje grondig uit te zoeken. Daarbij hebben ze de vraag in hoeverre bijbelse profetieën zijn te koppelen aan hedendaagse gebeurtenissen bewust buiten beschouwing gelaten. Dat is een kwestie van theologische interpretatie. Ze hebben uitsluitend gekeken of de door Ouweneel aangedragen wetenswaardigheden over de economische crisis in Europa, de onrust in het Midden Oosten en de aardbeving in Japan kloppen.

Hun conclusie is niet mals:

“Een hoop van de door dhr. F. Ouweneel aangedragen gebeurtenissen zijn verdraaid of zelfs helemaal niet gebeurd. [...] Genoemde letterlijke citaten zijn niet te traceren.”

47 VERWIJZINGEN, ALLE 47 FOUT

Voor de zekerheid hebben ze Frank Ouweneel ook gevraagd zijn bronnen te mailen. Hij kwam alleen over de brug met bronnen over de nucleaire watervervuiling ten gevolge van de aardbeving in Japan. Maar dat was wel een indrukwekkende lijst met maar liefst 47 verwijzingen naar artikelen en tijdschriften! Wagenaar en Van den Esker gingen aan het werk en trokken al deze bronnen na. Ze kwamen tot een ontluisterende vaststelling. Van de 47 bronnen:

- hadden 7 een onduidelijke verwijzing. Dat betekent dat het tijdschrift of krant wel bestaat, maar dat Ouweneels verwijzing ernaar zodanig onnauwkeurig is dat het betreffende artikel niet kon worden gevonden. Zo verwijst hij naar Le Nouvel Observateur van mei 2011, maar aangezien dit een weekblad is en er in mei 2011 vier edities zijn verschenen, is onduidelijk welke editie wordt bedoeld.

- hadden 5 een foutieve verwijzing. Zo verwijst hij naar de Scientific American van mei 2011, blz. 73. Maar dit artikel gaat over een kosmische stralingsdetector in een ruimtetelescoop die onderzoek doet naar donkere materie en anti-materie in het heelal. Het heeft geen enkele relatie met het onderwerp nucleaire watervervuiling in Japan.

- waren 35 tijdschriften totaal niet te traceren. Geen eigen website, niets in Google. Het betreft obscure titels als World Telescope, The American Healthcare Magazine, Nuclear Focus, Mystery World, Enemy View, Unknown Influence, Sea and Environment, en Human Watch.

De twee onderzoekers hebben hun (gedetailleerde) bevindingen gevat in een rapport van 17 pagina’s (pdf) én in een filmpje.

CONCLUSIE

Concluderend en terugblikkend op de eindtijdstudie schrijven ze:

“Er blijft een vervelend gevoel achter. Een presentatie waarbij de indruk wordt gewekt dat het hier gaat om een reeks van feitelijke gebeurtenissen die ondersteund worden door objectieve nieuwsberichten, blijkt een reeks van verzonnen en/of verdraaide gegevens te zijn. Daarmee bevind dhr. F. Ouweneel zich op glad ijs. Het lijkt erop dat deze gegevens bedacht zijn om daarmee de exacte relatie met een aantal bijbelverzen te leggen en zo een diepe indruk achter te laten bij de bezoekers van de eindtijdstudie.”

Hoe Frank Ouweneel daar op heeft gereageerd lees je in het volgende artikel dat nu ook online staat. We hebben het Nederlands Dagblad over deze zaak getipt en afgesproken vandaag tegelijk met het complete verhaal naar buiten te komen.


Chatuliem, noem jij dit, leugens verkondigen om indruk te maken, en als ik er dan iets over schrijf, letterlijk overgenomen uit het ND, dan zeg jij, over mij dat ik: moedwillig bezig ben mensen te beschadigen, die jaren lang bezig zijn in het koninkrijk van de Heer.

Quote:
Chatuliem:
Shanita is op dit moment moedwillig bezig mensen te beschadigen, die in mijn ogen jaren lang bezig zijn in het koninkrijk van de Heer.


Ik weet niet hoor maar in mijn bijbel staat erg vaak dat je niet mag liegen, tis zelfs een gebod van de tien geboden. Wat heeft liegen en bedriegen te maken met bezig zijn in het koninkrijk van de Heer?

Ja, domme vraag, maar stel 'm je toch ff.


En de bijbel is over liegen wel heel duidelijk op meerder plaatsten, dit in tegenstelling tot de teksten die sommigen vinden dat die over homo's gaan.

Ik had er eergisteren nog eventjes met mijn ex over, de énige die ik echt voor 100% vertrouw van de iets oudere mannen in de christelijke wereld dat is Andries Knevel.(ja, de enige die nu eventjes in me opkomt bedoel ik dan)
Gewoon hoe die man doet, kijkt enzo....57% communicatie is via gezichtsuitdrukking, 36% via de toon van de stem, en maar 7% via de woorden zelf.

O ja, en Chatuliem, ik wil je vriendelijk verzoeken, als je het over mij hebt, je dan naar mij te richten en niet naar bijvoorbeeld Harald, zoals je deed vanavond.

En verder, ach....

O ja Reportage zogenaamde genezingen blinde kindertjes en reacties

Trin in India: leugen, naïviteit of glorie?



Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 16 juli 2012, 13:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIEKE009





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 05:53
 
Smiley met dichtgeplakte mond Slapende smiley

Laatst aangepast door
MARIEKE009
op maandag 16 juli 2012, 06:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 09:11
 
CHATULIEM619 schreef:
Kijk Harald, er zit een verschil in benadering vind ik. Jij en ik kunnen verschillende meningen hebben, maar het betekent wat mij betreft niet, dat je mensen misleid als je ergens anders over denkt. Shanita is op dit moment moedwillig bezig mensen te beschadigen, die in mijn ogen jaren lang bezig zijn in het koninkrijk van de Heer. En dat vind ik heel wat anders.
Wat betreft het inhoudelijke van de eindtijd boodschap. Ik vind het ronduit oninteressant om me daarin te verdiepen. En ik ben ook niet van plan om dat nu te doen. Zelf vind ik gemeentes met alleen een eindtijdboodschap een sektarisch karakter hebben.

En dan staan vaak twee dingen centraal:
1. pas op, want Jezus komt zo terug, en
2. zij lekker niet, wij lekker wel. En dat "lekker" wordt dan extra benadrukt. Beide boodschappen staan ver van het evangelie....



Iemand die oprecht in het koninkrijk van de Heer bezig is kan ook wel eens een steekje laten vallen of op de loop gaan met de waarheid Chatuliem, het blijven mensen he, geen heiligen.....
Shanita bekijkt dat kritisch en terecht, dat mag ook als je als persoon zoveel in de publiciteit bent en hele theorieën verkondigt....
Ik begreep trouwens ook dat het een gedegen onderzoek was en wel goed beargumenteerd......

Er komt binnenkort een boek uit getiteld Religiestress en dat gaat over de verschillende visies op religie......., wel wat voor cmmers vind je niet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 09:54
 
SHANITA130 schreef:
Ik denk ben ff wakker, ff kijken, mail checken enzo en wat zie ik...

Jij zit moedwillig over me te ouwehoeren...

Die mensen waar jij het over hebt, die beschadigen anderen door een hoop leugens en voor de poen, kijk alleen maar in Het Nederlands Dagblad.
Mensen die die heren al jaren vertrouwen...worden voorgelogen waar ze bij zijn.

De kaart die Ouweneel gebruikt om te laten zien hoe radioactief de zee is (na metingen van het vliegtuig), is in werkelijkheid een kaart waar het zoutgehalte van de zee zichtbaar wordt.

De vliegtuig waar die het over heeft onderzoekt het heelal niet de zee.

Hij zegt dat de Nasa een programma Sonis heeft wat ze hebben ontwikkeld voor nucleaire onderzoek van de zee...Nasa ontkend een Sonis programma te hebben.....

- Het vliegtuig waar Ouweneel het over heeft, zou volgens hem informatie doorsturen naar een grote antenne in de VS. De radiotelescoop in Green Bank ontvangt geen enkele informatie van vliegtuigen, aldus de onderzoekers. De telescoop kan gereserveerd worden door astronomen en bekijkt objecten in het heelal. Het doel van de telescoop bevat onder andere het onderzoeken naar water op de maan, zwaartekracht golven van pulsars, de structuur van ons melkwegstelsel.
De telescoop heeft niets met vliegtuigen te maken.

Ja, mijn nichtje heeft gewerkt met die telescopen van de Nasa, om sterren te bestuderen... Die heeft astronomie gestudeerd, cum laude en die lacht zich werkelijk te pletter om deze onzin die verkondigt wordt.

Dat is geen getuigenis..het tegenovergestelde van een getuigenis.

En dan zijn dit maar enkele leugens,

Een stuk uit de Nederlands Dagblad en GG:

OP ONDERZOEK

De heren schaften de DVD aan om het zaakje grondig uit te zoeken. Daarbij hebben ze de vraag in hoeverre bijbelse profetieën zijn te koppelen aan hedendaagse gebeurtenissen bewust buiten beschouwing gelaten. Dat is een kwestie van theologische interpretatie. Ze hebben uitsluitend gekeken of de door Ouweneel aangedragen wetenswaardigheden over de economische crisis in Europa, de onrust in het Midden Oosten en de aardbeving in Japan kloppen.

Hun conclusie is niet mals:

“Een hoop van de door dhr. F. Ouweneel aangedragen gebeurtenissen zijn verdraaid of zelfs helemaal niet gebeurd. [...] Genoemde letterlijke citaten zijn niet te traceren.”

47 VERWIJZINGEN, ALLE 47 FOUT

Voor de zekerheid hebben ze Frank Ouweneel ook gevraagd zijn bronnen te mailen. Hij kwam alleen over de brug met bronnen over de nucleaire watervervuiling ten gevolge van de aardbeving in Japan. Maar dat was wel een indrukwekkende lijst met maar liefst 47 verwijzingen naar artikelen en tijdschriften! Wagenaar en Van den Esker gingen aan het werk en trokken al deze bronnen na. Ze kwamen tot een ontluisterende vaststelling. Van de 47 bronnen:

- hadden 7 een onduidelijke verwijzing. Dat betekent dat het tijdschrift of krant wel bestaat, maar dat Ouweneels verwijzing ernaar zodanig onnauwkeurig is dat het betreffende artikel niet kon worden gevonden. Zo verwijst hij naar Le Nouvel Observateur van mei 2011, maar aangezien dit een weekblad is en er in mei 2011 vier edities zijn verschenen, is onduidelijk welke editie wordt bedoeld.

- hadden 5 een foutieve verwijzing. Zo verwijst hij naar de Scientific American van mei 2011, blz. 73. Maar dit artikel gaat over een kosmische stralingsdetector in een ruimtetelescoop die onderzoek doet naar donkere materie en anti-materie in het heelal. Het heeft geen enkele relatie met het onderwerp nucleaire watervervuiling in Japan.

- waren 35 tijdschriften totaal niet te traceren. Geen eigen website, niets in Google. Het betreft obscure titels als World Telescope, The American Healthcare Magazine, Nuclear Focus, Mystery World, Enemy View, Unknown Influence, Sea and Environment, en Human Watch.

De twee onderzoekers hebben hun (gedetailleerde) bevindingen gevat in een rapport van 17 pagina’s (pdf) én in een filmpje.

CONCLUSIE

Concluderend en terugblikkend op de eindtijdstudie schrijven ze:

“Er blijft een vervelend gevoel achter. Een presentatie waarbij de indruk wordt gewekt dat het hier gaat om een reeks van feitelijke gebeurtenissen die ondersteund worden door objectieve nieuwsberichten, blijkt een reeks van verzonnen en/of verdraaide gegevens te zijn. Daarmee bevind dhr. F. Ouweneel zich op glad ijs. Het lijkt erop dat deze gegevens bedacht zijn om daarmee de exacte relatie met een aantal bijbelverzen te leggen en zo een diepe indruk achter te laten bij de bezoekers van de eindtijdstudie.”

Hoe Frank Ouweneel daar op heeft gereageerd lees je in het volgende artikel dat nu ook online staat. We hebben het Nederlands Dagblad over deze zaak getipt en afgesproken vandaag tegelijk met het complete verhaal naar buiten te komen.


Chatuliem, noem jij dit, leugens verkondigen om indruk te maken, en als ik er dan iets over schrijf, letterlijk overgenomen uit het ND, dan zeg jij, over mij dat ik: moedwillig bezig ben mensen te beschadigen, die jaren lang bezig zijn in het koninkrijk van de Heer.




Ik weet niet hoor maar in mijn bijbel staat erg vaak dat je niet mag liegen, tis zelfs een gebod van de tien geboden. Wat heeft liegen en bedriegen te maken met bezig zijn in het koninkrijk van de Heer?

Ja, domme vraag, maar stel 'm je toch ff.


En de bijbel is over liegen wel heel duidelijk op meerder plaatsten, dit in tegenstelling tot de teksten die sommigen vinden dat die over homo's gaan.

Ik had er eergisteren nog eventjes met mijn ex over, de énige die ik echt voor 100% vertrouw van de iets oudere mannen in de christelijke wereld dat is Andries Knevel.(ja, de enige die nu eventjes in me opkomt bedoel ik dan)
Gewoon hoe die man doet, kijkt enzo....58% communicatie is via gezichtsuitdrukking, 37% via de toon van de stem, en maar 7% via de woorden zelf.

O ja, en Chatuliem, ik wil je vriendelijk verzoeken, als je het over mij hebt, je dan naar mij te richten en niet naar bijvoorbeeld Harald, zoals je deed vanavond.

En verder, ach....

O ja Reportage zogenaamde genezingen blinde kindertjes en reacties

Trin in India: leugen, naïviteit of glorie?


beter inplaats van goedgelovig te lezen, ga es zelf naar een dienst van trin toe, leer je ze eens kennen, en dan bedoel ik ook echt kennen, niet met een kritische geest 1 keer een samenkomst bezoeken.
mensen die zich inzetten voor weduwen en wezen, die zelfveel wezen onderhouden, die niet zelf zo bezig zijn met anderen bekritiseren, waar een katholieke priester welkom is en een gereformeerde of noem maar op.
die zich inzetten om iedereen jezus te laten leren kennen,laatst naar noord korea zijn geweest. zich ook richten op de meest gesloten landen.
makkelijk om langs de kant te zitten met kritiek, ga zelf es mee, wat doe je zelf als cristen?
en jaja natuurlijk heeft goedgelovig ook al kritiek geschreven over bezoek aan noord korea, een vriendin van mij is ook naar noord korea gegaan, geweldig dat daar het licht van jezus word gebracht in een land wat de liefde van jezus zo hard nodig heeft,

Ik zelf ben blij dat ik me niet hoef te verantwoorden tegen over god dat ik negatief mezelf uitlaat over harde werkers van zijn koninkrijk.
Ik ken daar de mensen een beetje, zoals ik al eerder schreef, geen zin om ze temoeten verdedigen, maar gooi al die kritiek maar doorde wc.

ja de farizeeen,hadden ook heel veel kritiek op jezus bediening, waren mensen die zogenaamd heel gelovig waren... de bijbel goed konden, vergelijk ze met sommigge religieuze cristenen, naar de kerk, bidden, maar jezus echt in je hart?
alsje iedere week in een koeien stal zit,word je ook nog geen koe.

wat betreft fouten van cristenen, het zijn ook maar mensen,mensen die midden in de strijd staan en zeker wel es een fout zullen maken,

kritiek op jan zijlstra, oueweneel, trin, wat doe je zelf als cristen?
echt ik zal me niet tegenover god durven vertonen als ik over die mensen kritiek zoveel loosde. gelukkig is god genadig, zou hij begrijpen dat je je laat beinvloeden door bepaalde negatieve dingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 10:00
 
Als we evenveel energie zouden steken in possitieve dingen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 10:05
 
XABIA794 schreef:
Als we evenveel energie zouden steken in possitieve dingen Knipoog smiley



Je mag blijkbaar niet meer met een kritische blik kijken? Dat wordt gelijk afgedaan als dat je niet oprecht doet of onaardig doet? Shanita onderbouwt haar mening wel degelijk........
Ik ben wel eens naar een genezingsdienst van Jan Zijlstra geweest en ik werd er naar van, vind het zo triest hoe mensen daar behandelt worden en hij daar doet of hij God zelf is.......
Maar dat blijft hoe dan ook een persoonlijke impressie.....en als mensen zich daar prettig bij voelen moeten ze dat zeker doen....
Maar je mag toch wel van gedachten wisselen over wat je er van vindt?
Of zijn de Ouwenelen, Zijlstra's al zulke godheden geworden dat ze min of meer als heilig worden gezien????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 10:06
 
XABIA794 schreef:
Als we evenveel energie zouden steken in possitieve dingen Knipoog smiley

klopt, maar moet toch reageren als ik weer kritiek lees over bepaalde lieve cristenen. wat dat betreft,is het forum wel zo opbouwend? eh ha ha
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 10:08
 
PETRA944 schreef:
klopt, maar moet toch reageren als ik weer kritiek lees over bepaalde lieve cristenen. wat dat betreft,is het forum wel zo opbouwend? eh ha ha



Jij vind het lieve christenen he? En daar is niet iedereen het mee eens en dat mag toch????
Als je niet tegen kritiek kunt moet je zeker niet op een forum gaan schrijven....
En gedachten uitwisselen zonder dat gelijk als kritiek op te vatten is toch ook mooi?


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 16 juli 2012, 10:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 10:16
 
XABIA794 schreef:
Als we evenveel energie zouden steken in possitieve dingen Knipoog smiley

was niet negatief bedoeld... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 10:18
 
WILLEMIJN232 schreef:
Jij vind het lieve christenen he? En daar is niet iedereen het mee eens en dat mag toch????
Als je niet tegen kritiek kan moet je zeker niet op een forum gaan schrijven....

ga ik ook niet meer veel doen hoor willemmijn, richt me liever op positieve dingen.
dan negatieve verslagen te lezen die vol met leugens staan. die klakkeloos door lezers worden aangenomen.
en ja ik vind het lieve cristenen, ken sommigge zelf, dus ja ik heb gevoel en vind het triest die golven van kritiek die zelf vanuit de cristelijke wereld over hun heen is gekomen.

En wie kritiek schrijft, kan ook tegengas verwachten he, als je niet tegen tegengas kan, dan moet je ook niet op een forumschrijven
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 10:26
 
CHATULIEM619 schreef:
Er is een verschil tussen liegen en ongelijk hebben. En dat verschil wil je niet zien. Bovendien vind ik de onderzoeker absoluut niet subjectief. Het enige doel wat ze hebben is de hele christelijke wereld aan de kant te zetten. Onder het mom van objectiviteit zoeken ze doelbewust naar fouten en vergroten dat uit. Zodat naievelingen meteen denken dat iedereen die met hen te maken heeft ook verkeerd bezig is.

goed geschreven quete het effe
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 12:10
 
SHANITA130 schreef:
Ik denk ben ff wakker, ff kijken, mail checken enzo en wat zie ik...

Jij zit moedwillig over me te ouwehoeren...

Die mensen waar jij het over hebt, die beschadigen anderen door een hoop leugens en voor de poen, kijk alleen maar in Het Nederlands Dagblad.
Mensen die die heren al jaren vertrouwen...worden voorgelogen waar ze bij zijn.

De kaart die Ouweneel gebruikt om te laten zien hoe radioactief de zee is (na metingen van het vliegtuig), is in werkelijkheid een kaart waar het zoutgehalte van de zee zichtbaar wordt.

De vliegtuig waar die het over heeft onderzoekt het heelal niet de zee.

Hij zegt dat de Nasa een programma Sonis heeft wat ze hebben ontwikkeld voor nucleaire onderzoek van de zee...Nasa ontkend een Sonis programma te hebben.....

- Het vliegtuig waar Ouweneel het over heeft, zou volgens hem informatie doorsturen naar een grote antenne in de VS. De radiotelescoop in Green Bank ontvangt geen enkele informatie van vliegtuigen, aldus de onderzoekers. De telescoop kan gereserveerd worden door astronomen en bekijkt objecten in het heelal. Het doel van de telescoop bevat onder andere het onderzoeken naar water op de maan, zwaartekracht golven van pulsars, de structuur van ons melkwegstelsel.
De telescoop heeft niets met vliegtuigen te maken.

Ja, mijn nichtje heeft gewerkt met die telescopen van de Nasa, om sterren te bestuderen... Die heeft astronomie gestudeerd, cum laude en die lacht zich werkelijk te pletter om deze onzin die verkondigt wordt.

Dat is geen getuigenis..het tegenovergestelde van een getuigenis.

En dan zijn dit maar enkele leugens,

Een stuk uit de Nederlands Dagblad en GG:

OP ONDERZOEK

De heren schaften de DVD aan om het zaakje grondig uit te zoeken. Daarbij hebben ze de vraag in hoeverre bijbelse profetieën zijn te koppelen aan hedendaagse gebeurtenissen bewust buiten beschouwing gelaten. Dat is een kwestie van theologische interpretatie. Ze hebben uitsluitend gekeken of de door Ouweneel aangedragen wetenswaardigheden over de economische crisis in Europa, de onrust in het Midden Oosten en de aardbeving in Japan kloppen.

Hun conclusie is niet mals:

“Een hoop van de door dhr. F. Ouweneel aangedragen gebeurtenissen zijn verdraaid of zelfs helemaal niet gebeurd. [...] Genoemde letterlijke citaten zijn niet te traceren.”

47 VERWIJZINGEN, ALLE 47 FOUT

Voor de zekerheid hebben ze Frank Ouweneel ook gevraagd zijn bronnen te mailen. Hij kwam alleen over de brug met bronnen over de nucleaire watervervuiling ten gevolge van de aardbeving in Japan. Maar dat was wel een indrukwekkende lijst met maar liefst 47 verwijzingen naar artikelen en tijdschriften! Wagenaar en Van den Esker gingen aan het werk en trokken al deze bronnen na. Ze kwamen tot een ontluisterende vaststelling. Van de 47 bronnen:

- hadden 7 een onduidelijke verwijzing. Dat betekent dat het tijdschrift of krant wel bestaat, maar dat Ouweneels verwijzing ernaar zodanig onnauwkeurig is dat het betreffende artikel niet kon worden gevonden. Zo verwijst hij naar Le Nouvel Observateur van mei 2011, maar aangezien dit een weekblad is en er in mei 2011 vier edities zijn verschenen, is onduidelijk welke editie wordt bedoeld.

- hadden 5 een foutieve verwijzing. Zo verwijst hij naar de Scientific American van mei 2011, blz. 73. Maar dit artikel gaat over een kosmische stralingsdetector in een ruimtetelescoop die onderzoek doet naar donkere materie en anti-materie in het heelal. Het heeft geen enkele relatie met het onderwerp nucleaire watervervuiling in Japan.

- waren 35 tijdschriften totaal niet te traceren. Geen eigen website, niets in Google. Het betreft obscure titels als World Telescope, The American Healthcare Magazine, Nuclear Focus, Mystery World, Enemy View, Unknown Influence, Sea and Environment, en Human Watch.

De twee onderzoekers hebben hun (gedetailleerde) bevindingen gevat in een rapport van 17 pagina’s (pdf) én in een filmpje.

CONCLUSIE

Concluderend en terugblikkend op de eindtijdstudie schrijven ze:

“Er blijft een vervelend gevoel achter. Een presentatie waarbij de indruk wordt gewekt dat het hier gaat om een reeks van feitelijke gebeurtenissen die ondersteund worden door objectieve nieuwsberichten, blijkt een reeks van verzonnen en/of verdraaide gegevens te zijn. Daarmee bevind dhr. F. Ouweneel zich op glad ijs. Het lijkt erop dat deze gegevens bedacht zijn om daarmee de exacte relatie met een aantal bijbelverzen te leggen en zo een diepe indruk achter te laten bij de bezoekers van de eindtijdstudie.”

Hoe Frank Ouweneel daar op heeft gereageerd lees je in het volgende artikel dat nu ook online staat. We hebben het Nederlands Dagblad over deze zaak getipt en afgesproken vandaag tegelijk met het complete verhaal naar buiten te komen.


Chatuliem, noem jij dit, leugens verkondigen om indruk te maken, en als ik er dan iets over schrijf, letterlijk overgenomen uit het ND, dan zeg jij, over mij dat ik: moedwillig bezig ben mensen te beschadigen, die jaren lang bezig zijn in het koninkrijk van de Heer.




Ik weet niet hoor maar in mijn bijbel staat erg vaak dat je niet mag liegen, tis zelfs een gebod van de tien geboden. Wat heeft liegen en bedriegen te maken met bezig zijn in het koninkrijk van de Heer?

Ja, domme vraag, maar stel 'm je toch ff.


En de bijbel is over liegen wel heel duidelijk op meerder plaatsten, dit in tegenstelling tot de teksten die sommigen vinden dat die over homo's gaan.

Ik had er eergisteren nog eventjes met mijn ex over, de énige die ik echt voor 100% vertrouw van de iets oudere mannen in de christelijke wereld dat is Andries Knevel.(ja, de enige die nu eventjes in me opkomt bedoel ik dan)
Gewoon hoe die man doet, kijkt enzo....58% communicatie is via gezichtsuitdrukking, 37% via de toon van de stem, en maar 7% via de woorden zelf.

O ja, en Chatuliem, ik wil je vriendelijk verzoeken, als je het over mij hebt, je dan naar mij te richten en niet naar bijvoorbeeld Harald, zoals je deed vanavond.

En verder, ach....

O ja Reportage zogenaamde genezingen blinde kindertjes en reacties

Trin in India: leugen, naïviteit of glorie?

Als men liegt, kent men de waarheid en houdt deze doelbewust achter. En in dit geval geloof ik daar niet in. Je kunt hooguit zeggen dat ze verkeerde info doorgeven, maar niet om mensen te misleiden, gewoon omdat dat hun overtuiging is.

En idd, als ik iets tegen jou wil zeggen, doe ik dat rechtstreeks. Mijn vorige bijdrage was een antwoord op opmerkingen van Harald.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 13:24
 
Ik plaats deze dingen voor een ieder die beschadigt is door jaren lang zich in te laten met deze groepen en mensen.

Wat niet meer terug te draaien is.


Mensen die dingen te horen kregen, opdrachten, van leiders en mensen iets eronder, wat ze moesten doen wat zogenaamd Gods wil was. Alleen door die mensen (en hun geld) daar te houden. De schade die daaruit is voortgekomen en niet meer terug is te draaien....

De Openbare klinieken en dag activeiten centra, die hier in de bijbelbelt zitten waar ik woon, vol zitten met 'ooit evangelisch', En ook plaatsten in Amsterdam..Mensen tot op het bot beschadigd...mensen die de christelijke klinieken niet inkwamen, doordat ze 'het toch niet zouden redden'. alleen mensen werden daar opgenomen die wel verslaafd waren en verder weinig problemen hadden. en nog met ouders enzo omgingen.
Zodat het slagingspercentage lekker hoog was, ivm giften uit kerken, itt de reguliere klinieken, maar ja de reguliere niet christelijke klinieken ja, die selecteren dus ook niet.

Maar wel, in dezelfde tijd in hun magazines schreven dat geeneen geval hopeloos is..

Mensen die tot geloof kwamen en zich jarenlang dingen op de mauw hebben laten spelden.
En jaren later zich schokkende realiseren dat er niets van klopt, het de leiders enkelt om hun geld ging.

Voor al deze mensen, die daardoor gedesillusioneert zijn, daarvoor schrijf ik deze dingen.
Met innige deelnemenig naar de zelfmoorden die eruit zijn voortgekomen!

En voor de mensen die pas tot geloof zijn gekomen, kijk uit!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 14:40
 
SHANITA130 schreef:
Ik plaats deze dingen voor een ieder die beschadigt is door jaren lang zich in te laten met deze groepen en mensen.

Wat niet meer terug te draaien is.


Mensen die dingen te horen kregen, opdrachten, van leiders en mensen iets eronder, wat ze moesten doen wat zogenaamd Gods wil was. Alleen door die mensen (en hun geld) daar te houden. De schade die daaruit is voortgekomen en niet meer terug is te draaien....

De Openbare klinieken en dag activeiten centra, die hier in de bijbelbelt zitten waar ik woon, vol zitten met 'ooit evangelisch', En ook plaatsten in Amsterdam..Mensen tot op het bot beschadigd...mensen die de christelijke klinieken niet inkwamen, doordat ze 'het toch niet zouden redden'. alleen mensen werden daar opgenomen die wel verslaafd waren en verder weinig problemen hadden. en nog met ouders enzo omgingen.
Zodat het slagingspercentage lekker hoog was, ivm giften uit kerken, itt de reguliere klinieken, maar ja de reguliere niet christelijke klinieken ja, die selecteren dus ook niet.

Maar wel, in dezelfde tijd in hun magazines schreven dat geeneen geval hopeloos is..

Mensen die tot geloof kwamen en zich jarenlang dingen op de mauw hebben laten spelden.
En jaren later zich schokkende realiseren dat er niets van klopt, het de leiders enkelt om hun geld ging.

Voor al deze mensen, die daardoor gedesillusioneert zijn, daarvoor schrijf ik deze dingen.
Met innige deelnemenig naar de zelfmoorden die eruit zijn voortgekomen!

En voor de mensen die pas tot geloof zijn gekomen, kijk uit!
tja, dus dit rechtvaardigt om meteen iemand die wel met goede bedoelingen bezig is maar meteen te beschuldigen van dingen waar hij niks mee te maken heeft of waar hij niks aan heeft kunnen doen.
En denk je nu echt dat alleen evangelische kerken last hebben van dit gedrag? Ik denk, als ik zo naar de traditionele kerk kijk, hier in de buurt, ik ook wel een boekje open kan doen over misbruik maken van macht en misbruik van de bijbel. Dat is echt niet zo moeilijk hoor. Of zal ik het eens hebben over de misleiding van Augustinus en Luther en Calvijn? Of het misbruik van macht van de Dordtse Synode?

Ik zal je een heel klein voorbeeldje geven.
Een moeder kwam laatst eens bij me met het verhaal dat haar kind, dat op een reformatorisch school zat, bewust niet geholpen werd door de lerares, omdat ze niet naar dezelfde kerk ging, maar naar een andere. Toen de moeder naar die lerares toeging, gaf ze dat ook toe.
De moeder zag zich dus genoodzaakt haar kind naar een andere christelijke school te brengen, waar ze wel de benodigde aandacht kreeg.
Als ik jouw manier van denken zou volgen, zou ik dus kunnen zeggen, dat op de reformatorische scholen alleen maar reformatorische kinderen geholpen worden en andere christenen zijn maar tweederangs in hun ogen...


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 16 juli 2012, 14:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 14:45
 
[quote=PETRA944]beter inplaats van goedgelovig te lezen, ga es zelf naar een dienst van trin toe, Ik ben zo vaak naar zulke plekken geweest, opwekkingsbijeenkomsten, seminars, foute gemeentes, noem maar op, jarenlang. leer je ze eens kennen, en dan bedoel ik ook echt kennen, niet met een kritische geest 1 keer een samenkomst bezoeken. Er zullen best wel integere mensen tussen zitten, tuurlijk...mensen die zich inzetten voor weduwen en wezen, die zelfveel wezen onderhouden, die niet zelf zo bezig zijn met anderen bekritiseren, waar een katholieke priester welkom is en een gereformeerde of noem maar op.
die zich inzetten om iedereen jezus te laten leren kennen,laatst naar noord korea zijn geweest. zich ook richten op de meest gesloten landen.
makkelijk om langs de kant te zitten met kritiek, ga zelf es mee, wat doe je zelf als cristen? Wat ik doe als christen daar ga ik niet mee lopen prijken op sites zoals deze.en jaja natuurlijk heeft goedgelovig ook al kritiek geschreven over bezoek aan noord korea, een vriendin van mij is ook naar noord korea gegaan, geweldig dat daar het licht van jezus word gebracht in een land wat de liefde van jezus zo hard nodig heeft, Ook niet alles is negatief, stukken van zo'n organisatie kunnen integer zijn...
Ik zelf ben blij dat ik me niet hoef te verantwoorden tegen over god dat ik negatief mezelf uitlaat over harde werkers van zijn koninkrijk.
Ik laat me uit over charlatans , bedriegers en leugenaars, en ik kan dat heel erg goed verantwoorden naar God. alleen eerst niet op sites zoals deze, alleen naar lotgenoten, en nu, doordat christelijke kranten erover schrijven kan ik ze citeren...over dingen waar ik zelf allang achter was, maar geen bewijs had...
Ik ken daar de mensen een beetje, zoals ik al eerder schreef, geen zin om ze temoeten verdedigen, maar gooi al die kritiek maar doorde wc.

ja de farizeeen,hadden ook heel veel kritiek op jezus bediening,Ik heb geen kritiek op Jezus en Zijn bediening waren mensen die zogenaamd heel gelovig waren... de bijbel goed konden, vergelijk ze met sommigge religieuze cristenen, naar de kerk, bidden, maar jezus echt in je hart?
Ja, daar vergelijk ik ze mee, farizeers..alsje iedere week in een koeien stal zit,word je ook nog geen koe.

wat betreft fouten van cristenen, het zijn ook maar mensen,mensen die midden in de strijd staan en zeker wel es een fout zullen maken,
Dit gaat helaas niet over fouten maar over mensen die moedwillig anderen bedonderen... kritiek op jan zijlstra, oueweneel, trin, wat doe je zelf als cristen?
Wat ik doe als christen is onder andere waarschuwen en dan met name de pas gelovigen...echt ik zal me niet tegenover god durven vertonen als ik over die mensen kritiek zoveel loosde.
Dus kan oa het Nederlands Dagblad zich ook niet naar God vertonen...Ik zou me niet naar God durven vertonen na zoveel mensen te hebben voorgelogen en bedrogen te hebben, en dan nóg blijven ontkennen, dat 'het internet liegt' en dat soort slappe excuses, of jezelf schoonpraten met dat jezelf slachtoffer bent van het letterlijk citeren van de bijbel enzo.

En het gaat hier over feiten, geen aanames..


gelukkig is god genadig, zou hij begrijpen dat je je laat beinvloeden
door bepaalde negatieve dingen.

Dat is tussen hun en God...


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 16 juli 2012, 14:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 15:04
 
niet alle evangelische gemeenten zijn hetzelfde, zo kan ik ook wel hele ladingen kritiek schrijven over katholieke kerk en noem maar op,wat voor kerk,mensen die zich daar beschadigt voelen door leiders in die kerk.
er zijn ook mensen die in klinieken zijn geweest, daar geen genezing vinden en wel in de kerk.

in iedere kerk lopen wolven in schaapskleren, daar waarschuwt de bijbel zelfs voor.

en in iedere kerk kun je ook mensen vinden die oprecht met geloof bezig zijn, wonderen.

wist je dat er ook een katholieke priester is die net zoals jan zijlstra rond gaat en mensen daar genezen worden?
emiliano tardif, in het ziekenhuis toen hij zelf ziek was kwamen enkele katholieke leken voor hembidden, er trad meteen genezing in. tardif orieenteerde zich met betrekking tot de charamatische vernieuwing en in het bijzonder de dienst van de genezing. eenmaal terug in de domicaanse republiek bemerkte hij dat god ook hem gebruikte voor soms heel spectaculaire genezingen. Hij reist op alle contunenten.
heb een boek van hem, jezus geneest, weet niet of de man nu nog rondtrekt ofzo, maar staat vol met getuigenissen. toen ik dat mijn katholieke moeder liet lezen,die na vraag deed bij haar pastoor die zeer enthousiast over hem reageerde, had ik wel goedkeuring om na jan zijlstra te gaan, want jan zijlstra komt uit evangelische kring....mensen die het vooral om geld doen.eerlijk gezegd ben iknog nooit in een kerk geweest die geen collecte houd.
als mijn moeder trouwens voor een ziek familielid wil laten bidden,dan zegt de pastoor tijdens de mis laten we bidden voor bla bla bla, dan moet ze daar voor betalen. jan zijlstra bad voor mij zonder dat ik hem daarvoor hoefde te betalen.
zo kunnen we op dit topic heele lange discussie gaan houden over de fouten van kerken, fouten die kerkelijke leiders hebben gemaakt, beter als gelovigge denk jezelf ook na, volg jeniet klakkeloos leiders,maar lees je ook niet klakkeloos alle kritiek en neemt die maar aan voor waarheid.
omwat voorkerk hetnou ook gaat, van gereformeerden tot evangelische,

maar ja in charamatische bewegingen gebeuren nog weles wonderen, net zoals bij jezus in die tijd en dat zorgt voor kritiek,net zoals in jezus tijd.
wat een ophef,jezus op een zondag genas... en jee dit verhaal dan,jezus komt ergens geneest een erg krankzinnigge en vervolgens stort er een kudde zwijnen vanaf het rafijn, de mensen uit het dorp wouden dat jezus verder liep. kun je hun reactie voorstellen?
En waar leefde jezus van? Hij trok rond,maar werkte hij eigenlijk? moeten zeker mensen hebben gedacht, profiteur....

Enfin laat het topic verder aan jou over shanita, met dit topic verschillen we van mening en vind jenog steeds lief hoor,voordat je mijn tegengas verkeert oppakt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 15:07
 
CHATULIEM619 schreef:
tja, dus dit rechtvaardigt om meteen iemand die wel met goede bedoelingen bezig is maar meteen te beschuldigen van dingen waar hij niks mee te maken heeft of waar hij niks aan heeft kunnen doen.
En denk je nu echt dat alleen evangelische kerken last hebben van dit gedrag? Ik denk, als ik zo naar de traditionele kerk kijk, hier in de buurt, ik ook wel een boekje open kan doen over misbruik maken van macht en misbruik van de bijbel. Dat is echt niet zo moeilijk hoor. Of zal ik het eens hebben over de misleiding van Augustinus en Luther en Calvijn? Of het misbruik van macht van de Dordtse Synode?

Ik zal je een heel klein voorbeeldje geven.
Een moeder kwam laatst eens bij me met het verhaal dat haar kind, dat op een reformatorisch school zat, bewust niet geholpen werd door de lerares, omdat ze niet naar dezelfde kerk ging, maar naar een andere. Toen de moeder naar die lerares toeging, gaf ze dat ook toe.
De moeder zag zich dus genoodzaakt haar kind naar een andere christelijke school te brengen, waar ze wel de benodigde aandacht kreeg.
Als ik jouw manier van denken zou volgen, zou ik dus kunnen zeggen, dat op de reformatorische scholen alleen maar reformatorische kinderen geholpen worden en andere christenen zijn maar tweederangs in hun ogen...

Ik heb al meerder keren op je geragereerd, ik blijf niet bezig.

Quote:
tja, dus dit rechtvaardigt om meteen iemand die wel met goede bedoelingen bezig is maar meteen te beschuldigen van dingen waar hij niks mee te maken heeft of waar hij niks aan heeft kunnen doen.

Jij weet heel goed dat ik doel op leugenaars en bedriegers en niet op mensen met goede bedoelingen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 16 juli 2012, 15:14
 
SHANITA130 schreef:
Ik heb al meerder keren op je geragereerd, ik blijf niet bezig.



Jij weet heel goed dat ik doel op leugenaars en bedriegers en niet op mensen met goede bedoelingen....
Veralgemeniseer dan niet zo vreselijk, dan krijg je ook niet zulke reacties. Jij noemt mensen met goede bedoelingen leugenaars en bedriegers, mag ik daar dan tegenin gaan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 ... 17 Volgende
Pagina 3 van 17