ChristianMatch
 


Forum

Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 14 15 16 17 18 19 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: maandag 17 december 2012, 22:02
 
PIETER619 schreef:
En beginne we hier weer opnieuw?????????

Één topic met elkaar verkeerd begrijpen nog niet genoeg?????

Zijn er niet nuttiger dingen te doen????

Geschokte, onthutste smiley huh op wie reageer jij zo?? mis ik iets?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: maandag 17 december 2012, 22:42
 
ROELANDE345 schreef:
Geschokte, onthutste smiley huh op wie reageer jij zo?? mis ik iets?

ik ga er niet meer op in..... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 17 december 2012, 22:48
 
ROELANDE345 schreef:
Geschokte, onthutste smiley huh op wie reageer jij zo?? mis ik iets?

Ben ook het spoor bijster Geschokte, onthutste smiley Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 17 december 2012, 22:49
 
LYDIA448 schreef:
Gebeurt het vaker dan?

Net een echte familie dus... ook nog hardleers hahaha Lachende smiley met blinkend witte tanden

Welkom hoor Lydia vers bloed is altijd welkom op het forum Lachende smiley ... Tja het is soms idd familie maar deze keer ben ook ik echt het spoor bijster hihi...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 december 2012, 00:06
 
[quote=PIETER619]En beginne we hier weer opnieuw?????????

Ja Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Één topic met elkaar verkeerd begrijpen nog niet genoeg?????

Nee Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Zijn er niet nuttiger dingen te doen????


Nee Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 december 2012, 06:38
 
JOL252 schreef:
Jij en te keer gaan??? Verraste, verbaasde smiley


Nee, ik reageerde omdat Pieter christenen tussen aanhalingstekens plaatste. Die aanhalingstekens liet ik weg, voor anderen en voor mijzelf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 december 2012, 07:49
 
JANS221 schreef:
Nee, ik reageerde omdat Pieter christenen tussen aanhalingstekens plaatste. Die aanhalingstekens liet ik weg, voor anderen en voor mijzelf.


Thanks. Goed dat bij Iemand anders dat zware oordeel ligt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 december 2012, 07:49
 
JANS221 schreef:
Nee, ik reageerde omdat Pieter christenen tussen aanhalingstekens plaatste. Die aanhalingstekens liet ik weg, voor anderen en voor mijzelf.


Thanks. Goed dat bij Iemand anders dat zware oordeel ligt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LYDIA448





Berichten: 127

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 december 2012, 09:00
 
Goedemorgen allen,

Dat is altijd een mooie en goede start van elke dag, werkend of iets anders.. Lachende smiley

Ik zit op mn werk, dus ga ook maar doen nu waar ik voor aangenomen ben Kussende smiley Knipoog smiley

Fijne dag een ieder!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 december 2012, 17:04
 
Gezien de reactie's ook naar mij toe, wil ik volgende zeggen.

Als het gaat om de relatie (huwelijk) tussen man en vrouw, ervaar ik dat mijn pareltje welke er niet meer is, een bijzondere vrouw was.

Een klein deel wil ik daarmee door geven van haar:

Jij bent mijn voorbeeld.
Jouw instelling is een voorbeeld van hoe we in het leven
zouden moeten staan.
Omdat er wederzijds respect is, eerlijkheid en voor elkaar zijn:
dat zijn de pilaren van onze vriendschap.

Het heeft iets moois als je de diepste
gedachten in elkaar vindt.

Liefde is een keus - geen eenvoudige, of noodzakelijke, rationele keus,
maar eerder de bereidheid om aanwezig te zijn voor anderen,
zonder pretentie of list.

Je bent mijn hoogste geluk!
Iemand op aarde te hebben die ik mijn vriend kan noemen.


Dat kwam van een vrouw/moeder dat onderhand bij de Heer is.
Meer dan goud en/of een kerst cadeau voor in deze tijd van het jaar.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op dinsdag 18 december 2012, 17:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 december 2012, 18:19
 
MARITIME853 schreef:
Gezien de reactie's ook naar mij toe, wil ik volgende zeggen.

Als het gaat om de relatie (huwelijk) tussen man en vrouw, ervaar ik dat mijn pareltje welke er niet meer is, een bijzondere vrouw was.

Een klein deel wil ik daarmee door geven van haar:

Jij bent mijn voorbeeld.
Jouw instelling is een voorbeeld van hoe we in het leven
zouden moeten staan.
Omdat er wederzijds respect is, eerlijkheid en voor elkaar zijn:
dat zijn de pilaren van onze vriendschap.

Het heeft iets moois als je de diepste
gedachten in elkaar vindt.

Liefde is een keus - geen eenvoudige, of noodzakelijke, rationele keus,
maar eerder de bereidheid om aanwezig te zijn voor anderen,
zonder pretentie of list.

Je bent mijn hoogste geluk!
Iemand op aarde te hebben die ik mijn vriend kan noemen.


Dat kwam van een vrouw/moeder dat onderhand bij de Heer is.
Meer dan goud en/of een kerst cadeau voor in deze tijd van het jaar.

Prachtig hoe jullie relatie is beschreven, alle goeds en vooral Gods zegen in komende tijd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LYDIA448





Berichten: 127

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 december 2012, 18:58
 
@ Maritiem,

Als je werkelijk zo'n relatie had met je overleden vrouw, dan heb je iets heel moois gehad.
Zo hoort in mijn ogen een relatie te zijn, je partner je allerbeste vriend(in) en niet je vijand.
Dienend maar ook ontvangend in de vorm van aanwezigheid, invoelen van elkaar.
Samen, naast elkaar ipv tegenover elkaar of achter elkaar.

Jij bent je lief verloren, maar kan gelukkig terug kijken op een vervulde periode met haar!
Ondanks alles toch gezegend.

Mooi!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 december 2012, 19:42
 
LYDIA448 schreef:
@ Maritiem,

Als je werkelijk zo'n relatie had met je overleden vrouw, dan heb je iets heel moois gehad.
Zo hoort in mijn ogen een relatie te zijn, je partner je allerbeste vriend(in) en niet je vijand.
Dienend maar ook ontvangend in de vorm van aanwezigheid, invoelen van elkaar.
Samen, naast elkaar ipv tegenover elkaar of achter elkaar.

Jij bent je lief verloren, maar kan gelukkig terug kijken op een vervulde periode met haar!
Ondanks alles toch gezegend.

Mooi!

Dank je Lydia, het was een kleine deel van haar, dat ik heb weer gegeven.

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 december 2012, 19:57
 
MARITIME853 schreef:
Gezien de reactie's ook naar mij toe, wil ik volgende zeggen.

Als het gaat om de relatie (huwelijk) tussen man en vrouw, ervaar ik dat mijn pareltje welke er niet meer is, een bijzondere vrouw was.

Een klein deel wil ik daarmee door geven van haar:

Jij bent mijn voorbeeld.
Jouw instelling is een voorbeeld van hoe we in het leven
zouden moeten staan.
Omdat er wederzijds respect is, eerlijkheid en voor elkaar zijn:
dat zijn de pilaren van onze vriendschap.

Het heeft iets moois als je de diepste
gedachten in elkaar vindt.

Liefde is een keus - geen eenvoudige, of noodzakelijke, rationele keus,
maar eerder de bereidheid om aanwezig te zijn voor anderen,
zonder pretentie of list.

Je bent mijn hoogste geluk!
Iemand op aarde te hebben die ik mijn vriend kan noemen.


Dat kwam van een vrouw/moeder dat onderhand bij de Heer is.
Meer dan goud en/of een kerst cadeau voor in deze tijd van het jaar.


Knap om zo weer te geven hoe mooi en vol jullie relatie was en is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 december 2012, 19:58
 
Luk 14:33 Alzo dan een iegelijk van u, die niet verlaat alles, wat hij heeft, die kan Mijn discipel niet zijn.
Luk 14:34 Het zout is goed; maar indien het zout smakeloos geworden is, waarmede zal het smakelijk gemaakt worden?
Luk 14:35 Het is noch tot het land, noch tot den mesthoop bekwaam; men werpt het weg. Wie oren heeft, om te horen, die hore.

Als we vast houden aan hetgeen dat we hebben (ook het verleden) dan wordt het moeilijk om een discipel van Hem te zijn.

Als men vast houdt aan de emansipatie:
het proces van de geleidelijke verheffing van of bevrijding in dienst aan de ziel. Materieel bezien betekent het een gelijke te worden overeenkomstig een zekere standaard van beschaving. Spiritueel heeft het betrekking op het proces van geleidelijke bevrijding beginnend met luisteren, praten en herinneren eindigend in vriendschap en ten slotte over?

of: Het proces om te komen tot de ideale situatie waarbij het individu in staat is zelfstandig oordelen te vellen over de zin en zin te geven aan zijn eigen bestaan?.


Daarin leert Het Woordt van God, mij: Laat het los.......
De liefde van God komt uit Zijn Woordt, niet in hetgeen dat de maatschappij ons voorspiegeld. Zowel voor man als vrouw....

Helaas past Het Woordt van God niet in deze tijd zoals 2000 jaar terug!


Laatst aangepast door
MARITIME853
op dinsdag 18 december 2012, 19:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 december 2012, 20:06
 
Mooi Maritime, hoe je het beschrijft.

Het was bij mijn ex(en) én, én.

Ik ga nu met ze om als goede vrienden.

Dat had natuurlijk niet gekund als we niet gelovig waren.

Zo ga ik ook heel goed om, met de exen van mijn exen...

Ja, waarom niet, zijn toch volwassen.

Ja, en met de een ga ik weer anders om dan met de ander.

Gaat mijn ex een avond naar zijn ex, ja, prima hoor.

Maar ja, zoals ik al zei, iedereen is gelovig, ja, dus dan ga je ook niet lullig lopen doen, van manipuleren, pesten, schuldgevoel werken en ook geen competitie ondere elkaar, wat je in de wereld vaak ziet, zeker onder vrouwen.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 18 december 2012, 20:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364





Berichten: 766

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 december 2012, 20:12
 
MARITIME853 schreef:
Luk 14:33 Alzo dan een iegelijk van u, die niet verlaat alles, wat hij heeft, die kan Mijn discipel niet zijn.
Luk 14:34 Het zout is goed; maar indien het zout smakeloos geworden is, waarmede zal het smakelijk gemaakt worden?
Luk 14:35 Het is noch tot het land, noch tot den mesthoop bekwaam; men werpt het weg. Wie oren heeft, om te horen, die hore.

Als we vast houden aan hetgeen dat we hebben (ook het verleden) dan wordt het moeilijk om een discipel van Hem te zijn.

Als men vast houdt aan de emansipatie:
het proces van de geleidelijke verheffing van of bevrijding in dienst aan de ziel. Materieel bezien betekent het een gelijke te worden overeenkomstig een zekere standaard van beschaving. Spiritueel heeft het betrekking op het proces van geleidelijke bevrijding beginnend met luisteren, praten en herinneren eindigend in vriendschap en ten slotte over?

of: Het proces om te komen tot de ideale situatie waarbij het individu in staat is zelfstandig oordelen te vellen over de zin en zin te geven aan zijn eigen bestaan?.


Daarin leert Het Woordt van God, mij: Laat het los.......
De liefde van God komt uit Zijn Woordt, niet in hetgeen dat de maatschappij ons voorspiegeld. Zowel voor man als vrouw....

Helaas past Het Woordt van God niet in deze tijd zoals 2000 jaar terug!



Ooit van het Levende Woord gehoord, Maritiem, en van 'vernieuw uw denken?'
De emancipatie is ontstaan omdat vrouwen werden onderdrukt en niet tot hun bestemming konden komen omdat ze hun talenten niet konden inzetten om ze te ontwikkelen. Ook een heel Bijbels gegeven zoals je weet.
Ook vrouwen zijn Gods kinderen die het zout der aarde mogen zijn en dat kan niet als ze worden onderdrukt en binnenshuis worden gehouden, als ze niet mogen spreken en zich niet mogen ontwikkelen in studie en werk in de samenleving. Dat kan niet als zenniet kunnen worden gehoord en gezien.
Vandaar de emancipatie, Maritiem, die trouwens ook voor mannen geldt.....mannen werden in een keurslijf van stoerheid en hardheid gedwongen en mochten hun gedachten en gevoelens niet tonen en uiten waardoor veel van hun talenten werden onderdrukt zoals zorgen en praten over hun gedachten en gevoelens en alles wat daaruit voorvloeit, net zo voedend en inspirerend als die van vrouwen.

En dat alles ontstaat door de Levende God die midden onder ons is en onze harten en zielen vult met Zijn Levende Woord.


Laatst aangepast door
MIEKE364
op dinsdag 18 december 2012, 21:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 december 2012, 22:46
 
MARITIME853 schreef:
Luk 14:33 Alzo dan een iegelijk van u, die niet verlaat alles, wat hij heeft, die kan Mijn discipel niet zijn.
Luk 14:34 Het zout is goed; maar indien het zout smakeloos geworden is, waarmede zal het smakelijk gemaakt worden?
Luk 14:35 Het is noch tot het land, noch tot den mesthoop bekwaam; men werpt het weg. Wie oren heeft, om te horen, die hore.

Als we vast houden aan hetgeen dat we hebben (ook het verleden) dan wordt het moeilijk om een discipel van Hem te zijn.

Als men vast houdt aan de emansipatie:
het proces van de geleidelijke verheffing van of bevrijding in dienst aan de ziel. Materieel bezien betekent het een gelijke te worden overeenkomstig een zekere standaard van beschaving. Spiritueel heeft het betrekking op het proces van geleidelijke bevrijding beginnend met luisteren, praten en herinneren eindigend in vriendschap en ten slotte over?

of: Het proces om te komen tot de ideale situatie waarbij het individu in staat is zelfstandig oordelen te vellen over de zin en zin te geven aan zijn eigen bestaan?.


Daarin leert Het Woordt van God, mij: Laat het los.......
De liefde van God komt uit Zijn Woordt, niet in hetgeen dat de maatschappij ons voorspiegeld. Zowel voor man als vrouw....

Helaas past Het Woordt van God niet in deze tijd zoals 2000 jaar terug!

je hebt gelijk dat het woord van God wat toen zo hard nodig was, ter bescherming van Zijn volk, nu niet meer toe te passen is. Wat niet weg neemt dat er heel veel elementen in zittten die vandaag de dag nog actueel zijn.
Wat ik dan echter niet begrijp, je spreekt liefdevol over je vrouw...ik neem aan dat het een volwaardige relatie was/ is en toch......
zoals je nu spreekt over de vrouwen in het algemeen......is niet netjes te noemen.......
Het lijkt op macht en onderdrukking....iets waar we( vrouwen) door Jezus komst op aarde en Zijn vervulling van de wet, niet meer hoeven te zijn......Ik kan het iig niet rijmen.....
Ik ben vrij gekocht door het bloed van Jezus...zou ik me nu dan wéér onder het juk van de man moeten scharen??? dacht het niet.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 december 2012, 23:00
 
TINK100 schreef:
je hebt gelijk dat het woord van God wat toen zo hard nodig was, ter bescherming van Zijn volk, nu niet meer toe te passen is. Wat niet weg neemt dat er heel veel elementen in zittten die vandaag de dag nog actueel zijn.
Wat ik dan echter niet begrijp, je spreekt liefdevol over je vrouw...ik neem aan dat het een volwaardige relatie was/ is en toch......
zoals je nu spreekt over de vrouwen in het algemeen......is niet netjes te noemen.......
Het lijkt op macht en onderdrukking....iets waar we( vrouwen) door Jezus komst op aarde en Zijn vervulling van de wet, niet meer hoeven te zijn......Ik kan het iig niet rijmen.....
Ik ben vrij gekocht door het bloed van Jezus...zou ik me nu dan wéér onder het juk van de man moeten scharen??? dacht het niet.....

Ik heb niet de indruk willen wekken dat de vrouw een onderdrukt persoon is.
Dat wordt door anderen zo opgevat vanuit een oordelende en/of veroordelende houding dat men gewoon is.

Ik ben zelf ook vrijgekocht door het bloed van het Lam. Kijk net zoals jij met dezelfde ogen...


Laatst aangepast door
MARITIME853
op dinsdag 18 december 2012, 23:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 december 2012, 23:19
 
TINK100 schreef:
je hebt gelijk dat het woord van God wat toen zo hard nodig was, ter bescherming van Zijn volk, nu niet meer toe te passen is. Wat niet weg neemt dat er heel veel elementen in zittten die vandaag de dag nog actueel zijn.
Wat ik dan echter niet begrijp, je spreekt liefdevol over je vrouw...ik neem aan dat het een volwaardige relatie was/ is en toch......
zoals je nu spreekt over de vrouwen in het algemeen......is niet netjes te noemen.......
Het lijkt op macht en onderdrukking....iets waar we( vrouwen) door Jezus komst op aarde en Zijn vervulling van de wet, niet meer hoeven te zijn......Ik kan het iig niet rijmen.....
Ik ben vrij gekocht door het bloed van Jezus...zou ik me nu dan wéér onder het juk van de man moeten scharen??? dacht het niet.....

Goed lezen is soms op mij van toepassing, had niet gezien dat het gezamelijk op liep met "de Vreze des Heren, maar Maritieme gaf daar al aan dat hij zijn vrouw niet als ondergeschikte zag maar met haar en eenheid vormde zo de Heer het wil. Dat dus de liefde die Jezus beveelt ook van toepassing was en daarom, toen ik dat een reactie aangaf, hij daar "Amen" op zei.

De vrouw heeft door wat Jezus liet zien een geheel ander rol gekregen dan men toentertijd dacht. Waar men dacht dat de vrouw minder waardig was, haalde Hij ze juist omhoog. Hij tikte iedereen op de vingers door zijn gezegde " wie zonder zonde is werpe de eerste steen". God had zijn Zoon hier gelijk als Adam op aarde kunnen neerzetten , maar de vrouw werd door Hem belangrijk gemaakt, daar zie ik al een kentering van (toen dus) minderwaardig vrouw naar belangrijk persoon. Jezus liet dudielijk zien hoe om te gaan met vrouwen namelijk besist niet als onderdanig persoon maar als gelijke door Zijn dienende Liefde.

Nogmaals men kan alleen maar een goede relatie krijgen als men elkaar dient in liefde (men geeft en krijgt), dus mag men nooit gaan eisen, zo van ik wil ,ik moet. Soms kan een van beide, door omstandighedn niet geven, dan zal de ander dat op moeten vangen en tot steun moeten zijn. Ik weet haast wel zeker dat dat ook het geval is geweest bij Maritime.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 december 2012, 23:29
 
MARITIME853 schreef:
Ik heb niet de indruk willen wekken dat de vrouw een onderdrukt persoon is.
Dat wordt door anderen zo opgevat vanuit een oordelende en/of veroordelende houding dat men gewoon is.

Ik ben zelf ook vrijgekocht door het bloed van het Lam. Kijk net zoals jij met dezelfde ogen...

dan zijn we 17 pagina's en een hele hoop stress verder om tot de conclusie te komen dat je min of meer het zelfde zegt als iedereen die op dit topic gereageerd heeft??? Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 december 2012, 23:42
 
TINK100 schreef:
dan zijn we 17 pagina's en een hele hoop stress verder om tot de conclusie te komen dat je min of meer het zelfde zegt als iedereen die op dit topic gereageerd heeft??? Smiley die vol vragen zit

idd, min of meer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 december 2012, 23:46
 
MARITIME853 schreef:
idd, min of meer.

dus: mannen en vrouwen zijn gelijk......gelijkwaardig, de één is niet meer waard dan de ander?
niks onderdrukking, de man is de baas in huis???

hmmmm......ik weet het niet maar nu klinkt het wel heel gemakkelijk......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 00:10
 
TINK100 schreef:
dus: mannen en vrouwen zijn gelijk......gelijkwaardig, de één is niet meer waard dan de ander?
niks onderdrukking, de man is de baas in huis???

hmmmm......ik weet het niet maar nu klinkt het wel heel gemakkelijk......

Waar zeg ik dat de man de baas is in huis???
een hond heeft een baas.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op woensdag 19 december 2012, 00:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 03:42
 
MARITIME853 schreef:
Waar zeg ik dat de man de baas is in huis???
een hond heeft een baas.


Zo rond pagina 7 begint dat zich af te tekenen in het topic "de vreze des Heren"... In dat topic wordt ergens opgemerkt dat jij jezelf lijkt tegen te spreken. Dat gevoel krijg ik nu ook.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 07:16
 
MARITIME853 schreef:
Ik heb niet de indruk willen wekken dat de vrouw een onderdrukt persoon is.
Dat wordt door anderen zo opgevat vanuit een oordelende en/of veroordelende houding dat men gewoon is.
Ik ben zelf ook vrijgekocht door het bloed van het Lam. Kijk net zoals jij met dezelfde ogen...

Maritime, zo het allemaal al waar is wat je nu zegt, dan nog moet je jezelf de vraag stellen hoe het komt dat je zo (anders) over komt op verschillende mensen.

Dat wordt door anderen zo opgevat vanuit een oordelende en/of veroordelende houding dat men gewoon is.
Neem alleen deze zin al: je schrijft nu dat ik -en anderen met mij- het gewoon ben om een houding te hebben die oordelend en veroordelend is. Ik kan me vergissen, maar zeg je nu zelf niet iets over anderen?

Ik denk dat je alvorens het af te schuiven op een ander, je eerst eens moet kijken of jouw manier van communiceren hier op dit forum niet wat verbetering behoeft. Je schijnt anders over te komen dan je in het echt bent. Laten we dat dan maar hopen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 09:07
 
JOL252 schreef:
Zo rond pagina 7 begint dat zich af te tekenen in het topic "de vreze des Heren"... In dat topic wordt ergens opgemerkt dat jij jezelf lijkt tegen te spreken. Dat gevoel krijg ik nu ook.

je hebt gelijk Jol...dat gevoel heb ik nu ook....het wordt te lastig/ moeilijk, teveel reacties ofzo en nu terug krabbelen????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 10:03
 
[quote Erika129] uit topic de vreze des Heren!
Erika naar Maritiem toe!

Ehhhhhhh snap jij jezelf nog wel???
Je spreekt jezelf wel tegen moet ik zeggen...


Het begint hier ook door te dringen merk ik Smiley met dichtgeplakte mond


Laatst aangepast door
ERIKA129
op woensdag 19 december 2012, 10:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 12:57
 
Vrede op aarde in de mensen een welbehagen??????

Zelf heb ik het idee dat er zonder meer "pittige" discussies plaatst moeten vinden, men nu niet accepteerd dat Maritime aangeeft dat zijn relatie op liefde gebasserd was.

Waarom geen vrede en met elkaar en een Lichte kerst te gemoet gaande, elkaar het beste te wennsen voor komende kerstdagen en het nieuwe jaar.

Waar kunnen we die Vrede vinden, als we van elkaar zaken willen horen waar we hopelijk weer volop opnieuw radicaal tegen in kunnen gaan?

Laten we met elkaar en in een relatie met onze Heer, gaan genieten van het feest van Zijn geboorte. Hopelijk elkaar vergevend voor de verkeerd uitgelegde dingen of verkeerd begrepen zaken, zonder het bij name te noemen, want dan gaat de wond weer open en zijn we weer bij het begin. Laat Jezus de wonden helen, HIj wil dat, maar dan moet het wel bij Hem gebracht worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 19 december 2012, 13:09
 
PIETER619 schreef:
Vrede op aarde in de mensen een welbehagen??????

Zelf heb ik het idee dat er zonder meer "pittige" discussies plaatst moeten vinden, men nu niet accepteerd dat Maritime aangeeft dat zijn relatie op liefde gebasserd was.

Waarom geen vrede en met elkaar en een Lichte kerst te gemoet gaande, elkaar het beste te wennsen voor komende kerstdagen en het nieuwe jaar.

Waar kunnen we die Vrede vinden, als we van elkaar zaken willen horen waar we hopelijk weer volop opnieuw radicaal tegen in kunnen gaan?

Laten we met elkaar en in een relatie met onze Heer, gaan genieten van het feest van Zijn geboorte. Hopelijk elkaar vergevend voor de verkeerd uitgelegde dingen of verkeerd begrepen zaken, zonder het bij name te noemen, want dan gaat de wond weer open en zijn we weer bij het begin. Laat Jezus de wonden helen, HIj wil dat, maar dan moet het wel bij Hem gebracht worden.

Het lijkt erop dat jij denkt dat er ruzie gezocht wordt. Het sussen van conflicten is niet altijd de oplossing. Wel de waarheid die vrij maakt, waar zaken niet (lijken te) kloppen.


Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 19 december 2012, 13:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 14 15 16 17 18 19 Volgende
Pagina 17 van 19