ChristianMatch
 


Forum

Olympische Spelen
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
BART347





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 01:23
 
CARMEN073 schreef:
"En najagen van wind": das die voetbal Clown smiley

zelfs nog afgezien van de sport...

we kennen het brengen van het olympisch vuur naar de stadions, maar wie heeft wel eens het daaraan voorafgaande bidden en andere rituelen gevolgd bij de ontsteking van het olympisch vuur in olympia?.... mij doet het denken aan de bijbelteksten over het brengen van vreemd vuur:

deze is uit Num 26:60 En aan Aäron werden Nadab en Abihu, Eleazar en Itamar geboren. 61 En Nadab en Abihu stierven, toen zij vreemd vuur voor het aangezicht des HEREN brachten. 62 En hun getelden waren drieëntwintigduizend, allen van het mannelijk geslacht, van één maand oud en daarboven; want zij werden niet samen met de Israëlieten geteld, omdat hun onder de Israëlieten geen erfdeel werd gegeven.

dit is ook terug te lezen in Num 3, en Lev 10.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 09:11
 
BART347 schreef:
zelfs nog afgezien van de sport...

we kennen het brengen van het olympisch vuur naar de stadions, maar wie heeft wel eens het daaraan voorafgaande bidden en andere rituelen gevolgd bij de ontsteking van het olympisch vuur in olympia?.... mij doet het denken aan de bijbelteksten over het brengen van vreemd vuur:

deze is uit Num 26:60 En aan Aäron werden Nadab en Abihu, Eleazar en Itamar geboren. 61 En Nadab en Abihu stierven, toen zij vreemd vuur voor het aangezicht des HEREN brachten. 62 En hun getelden waren drieëntwintigduizend, allen van het mannelijk geslacht, van één maand oud en daarboven; want zij werden niet samen met de Israëlieten geteld, omdat hun onder de Israëlieten geen erfdeel werd gegeven.

dit is ook terug te lezen in Num 3, en Lev 10.

Brachten Nadab en Abihu Olympisch vuur in de tabernakel? Geschokte, onthutste smiley

Zo nee, dan zie ik de link niet. Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 09:36
 
CARMEN073 schreef:
Brachten Nadab en Abihu Olympisch vuur in de tabernakel? Geschokte, onthutste smiley

Zo nee, dan zie ik de link niet. Engeltje smiley

Ach het ritueel voor het Olympisch vuur is heidens...
Net als de kerstboom, de kerstman, paasboake en geheid nog een boel dingen.

Je leeft in deze wereld, maar bent niet van deze wereld


Laatst aangepast door
ANNA415
op donderdag 2 augustus 2012, 15:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FORTKNOX004





Berichten: 26

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 23:45
 
Toch wel knap van Ranomi Kromowidjojo, zo'n Gouden plak.

#gasopdielolly Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 00:08
 
BART347 schreef:
zelfs nog afgezien van de sport...

we kennen het brengen van het olympisch vuur naar de stadions, maar wie heeft wel eens het daaraan voorafgaande bidden en andere rituelen gevolgd bij de ontsteking van het olympisch vuur in olympia?.... mij doet het denken aan de bijbelteksten over het brengen van vreemd vuur:

deze is uit Num 26:60 En aan Aäron werden Nadab en Abihu, Eleazar en Itamar geboren. 61 En Nadab en Abihu stierven, toen zij vreemd vuur voor het aangezicht des HEREN brachten. 62 En hun getelden waren drieëntwintigduizend, allen van het mannelijk geslacht, van één maand oud en daarboven; want zij werden niet samen met de Israëlieten geteld, omdat hun onder de Israëlieten geen erfdeel werd gegeven.

dit is ook terug te lezen in Num 3, en Lev 10.
Ik concludeer dus eigenlijk dat je het verwerpelijk vindt als een christen van de Olympische Spelen geniet? Anders kan ik die opmerking niet goed plaatsen. De betreffende bijbelgedeeltes gaan over mannen die geen geheiligd vuur naar God toe brachten als offer. Waar zie je dat er een offer gebracht wordt aan God??


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 3 augustus 2012, 00:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 01:17
 
ANNA415 schreef:
Ach het ritueel voor het Olympisch vuur is heidens...
Net als de kerstboom, de kerstman, paasboake en geheid nog een boel dingen.

Je leeft in deze wereld, maar bent niet van deze wereld

hier iemand die t wel snapt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DIANA556





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 13:34
 
CARMEN073 schreef:
"En najagen van wind": das die voetbal Clown smiley


het heeft de beroemde profvoetballers geen windeieren gelegd
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 16:56
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik concludeer dus eigenlijk dat je het verwerpelijk vindt als een christen van de Olympische Spelen geniet? Anders kan ik die opmerking niet goed plaatsen. De betreffende bijbelgedeeltes gaan over mannen die geen geheiligd vuur naar God toe brachten als offer. Waar zie je dat er een offer gebracht wordt aan God??


Zo kan je overal wat bij bedenken zeg.....Wat is er nu mis met de Olympische Spelen????
Je kan er ook gewoon van genieten en meeleven als iemand vier jaar getraind heeft en door één malle zwiebel aan de brug of aan de rekstok alleen nog maar erg verliest.....Of is dat dan weer een straf van God?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 00:23
 
DIANA556 schreef:
het heeft de beroemde profvoetballers geen windeieren gelegd

deze kwestie is niet lollig
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 00:29
 
WILLEMIJN232 schreef:
Zo kan je overal wat bij bedenken zeg.....Wat is er nu mis met de Olympische Spelen????
Je kan er ook gewoon van genieten en meeleven als iemand vier jaar getraind heeft en door één malle zwiebel aan de brug of aan de rekstok alleen nog maar erg verliest.....Of is dat dan weer een straf van God?

wil dat niet gelijk ook zeggen hoe zielig dat is...
je traint je hele leven, maar nog zonder zekerheid op winst. en als je wint, dan wat? najagen van wind! kijken is een ding, als we ons als christenen daaraan spiegelen hebben we niet begrepen wat het doel is in ons leven. als wij evenzo op het niveau komen dat ook wij 'vermaakt' moeten worden, zijn we in ons denken en prioriteiten aan de wereld gelijk geworden, en geslagen met de blindheid van het 'westerse denken'.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 09:50
 
BART347 schreef:
wil dat niet gelijk ook zeggen hoe zielig dat is...
je traint je hele leven, maar nog zonder zekerheid op winst. en als je wint, dan wat? najagen van wind! kijken is een ding, als we ons als christenen daaraan spiegelen hebben we niet begrepen wat het doel is in ons leven. als wij evenzo op het niveau komen dat ook wij 'vermaakt' moeten worden, zijn we in ons denken en prioriteiten aan de wereld gelijk geworden, en geslagen met de blindheid van het 'westerse denken'.

AMEN!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 11:19
 
BART347 schreef:
wil dat niet gelijk ook zeggen hoe zielig dat is...
je traint je hele leven, maar nog zonder zekerheid op winst. en als je wint, dan wat? najagen van wind! kijken is een ding, als we ons als christenen daaraan spiegelen hebben we niet begrepen wat het doel is in ons leven. als wij evenzo op het niveau komen dat ook wij 'vermaakt' moeten worden, zijn we in ons denken en prioriteiten aan de wereld gelijk geworden, en geslagen met de blindheid van het 'westerse denken'.

Bart, wat is jouw doel in het leven en op welk niveau ben jij gekomen?


Laatst aangepast door
JANS221
op zondag 5 augustus 2012, 12:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 11:55
 
BART347 schreef:
wil dat niet gelijk ook zeggen hoe zielig dat is...
je traint je hele leven, maar nog zonder zekerheid op winst. en als je wint, dan wat? najagen van wind! kijken is een ding, als we ons als christenen daaraan spiegelen hebben we niet begrepen wat het doel is in ons leven. als wij evenzo op het niveau komen dat ook wij 'vermaakt' moeten worden, zijn we in ons denken en prioriteiten aan de wereld gelijk geworden, en geslagen met de blindheid van het 'westerse denken'.
Zozo, je trekt wel een grote schoen aan zeg. Wat denigrerend allemaal. Paulus vergelijkt het leven met het leven van een atleet. In die zin zijn ze ons tot voorbeeld. Voorbeeld in vasthoudendheid en volharding. Voorbeeld in de zin van ontzeggen van dagelijkse geneugten. Voorbeeld in de zin van het focussen, het enige doel voor ogen hebben, en je leven daarop instellen. Het leven van een christen is dus heel goed te vergelijken met die van een atleet.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 5 augustus 2012, 11:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 12:09
 
JANS221 schreef:
Bart, wat is jouw doel in het leven en op welk niveau ben jij gekomen?

Ik wacht ademloos af....


Mss mooi nieuw topic openen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 12:14
 
CHATULIEM619 schreef:
Zozo, je trekt wel een grote schoen aan zeg. Wat denigrerend allemaal. Paulus vergelijkt het leven met het leven van een atleet. In die zin zijn ze ons tot voorbeeld. Voorbeeld in vasthoudendheid en volharding. Voorbeeld in de zin van ontzeggen van dagelijkse geneugten. Voorbeeld in de zin van het focussen, het enige doel voor ogen hebben, en je leven daarop instellen. Het leven van een christen is dus heel goed te vergelijken met die van een atleet.


tja... zo lust ik er ook nog wel een paar. Natuurlijk is dit zo.
Maar ik kan nog wel een la opentrekken met bijbelgedeelten en vergelijkingen. Zoals "het leven is mij Christus" en "wat baat het me als ik de hele wereld win maar leed schade aan mijn ziel".... ik zou het niet zo zwart wit tegenover elkaar willen zetten. Zowel wat jij aangeeft en wat Bart aangeeft is waar en is zowel nuancerend als aanvullend op elkaar...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 13:05
 
JOL252 schreef:
tja... zo lust ik er ook nog wel een paar. Natuurlijk is dit zo.
Maar ik kan nog wel een la opentrekken met bijbelgedeelten en vergelijkingen. Zoals "het leven is mij Christus" en "wat baat het me als ik de hele wereld win maar leed schade aan mijn ziel".... ik zou het niet zo zwart wit tegenover elkaar willen zetten. Zowel wat jij aangeeft en wat Bart aangeeft is waar en is zowel nuancerend als aanvullend op elkaar...

Mee eens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DIANA556





Berichten: 68

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 15:48
 
BART347 schreef:
deze kwestie is niet lollig

het is ook geen grapje, meer een constatering, wat is daar mis mee?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 17:50
 
BART347 schreef:
wil dat niet gelijk ook zeggen hoe zielig dat is...
je traint je hele leven, maar nog zonder zekerheid op winst. en als je wint, dan wat? najagen van wind! kijken is een ding, als we ons als christenen daaraan spiegelen hebben we niet begrepen wat het doel is in ons leven. als wij evenzo op het niveau komen dat ook wij 'vermaakt' moeten worden, zijn we in ons denken en prioriteiten aan de wereld gelijk geworden, en geslagen met de blindheid van het 'westerse denken'.



Dan moet je maar in het klooster gaan Bart want dan is CM en zeker je schrijfsels op het forum ook tijdverspilling....In die tijd kan je je ook bezig houden met geestelijke zaken.....
Ik ben blij dat ik een christen ben die ook kan genieten van de geneugten van het leven.......ik doe me in ieder geval niet beter voor dan ik ben....

Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 17:53
 
BART347 schreef:
wil dat niet gelijk ook zeggen hoe zielig dat is...
je traint je hele leven, maar nog zonder zekerheid op winst. en als je wint, dan wat? najagen van wind! kijken is een ding, als we ons als christenen daaraan spiegelen hebben we niet begrepen wat het doel is in ons leven. als wij evenzo op het niveau komen dat ook wij 'vermaakt' moeten worden, zijn we in ons denken en prioriteiten aan de wereld gelijk geworden, en geslagen met de blindheid van het 'westerse denken'.



Gelukkig dat niemand jou DWINGT om ook maar 1 minuutje ernaar te kijken of ook maar t kleinste krantenartikeltje er over te lezen, Bart Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 17:55
 
PIETER649 schreef:
Gelukkig dat niemand jou DWINGT om ook maar 1 minuutje ernaar te kijken of ook maar t kleinste krantenartikeltje er over te lezen, Bart Lachende smiley



Heej Pieter, , weer terug? Alles goed in die Heimat? Wat leuk dat je er weer bent....Is Annette er ook weer?
Oeps...off topic , dit ging over de OS.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 23:46
 
CHATULIEM619 schreef:
Zozo, je trekt wel een grote schoen aan zeg. Wat denigrerend allemaal. Paulus vergelijkt het leven met het leven van een atleet. In die zin zijn ze ons tot voorbeeld. Voorbeeld in vasthoudendheid en volharding. Voorbeeld in de zin van ontzeggen van dagelijkse geneugten. Voorbeeld in de zin van het focussen, het enige doel voor ogen hebben, en je leven daarop instellen. Het leven van een christen is dus heel goed te vergelijken met die van een atleet.


sport is geen probleem, wanneer je t zelf doet, of je moet t te veel doen, das ook ongezond!
(ik heb zelf ook 140 km / week gemiddeld gefietst, naar mn stage was al 21 km / dag, verder deed ik bijna alles op de fiets, en nu nog. maar er zijn grenzen)

de vergelijking die Paulus maakt is dat WIJ moeten uitzien naar de overwinning voor ons EIGEN leven. dat is DE focus.

als we denken goed te doen door te kijken hoe een ander iets doet, maar zelf niets doet, is eigenlijk ook gelijk aan leren maar niets geleerd hebben....


wanneer we naar sport kijken is een ding. wanneer een team wint, maar het enige wat je gedaan hebt is kijken, maar je meent min of meer zo ook gewonnen te hebben, toon je er toch deel aan te hebben.
vergelijk dat eens met het deel hebben aan het lichaam van christus. als we menen Hem toe te behoren omdat we hem aanbidden en zo deel te hebben aan het Lichaam omdat we ons vereenzelvigen met Hem, en meedoen aan het avondmaal, omdat we streven te wandelen zoals Jezus ons voorging. bedenk dan dat juichen voor voetbal (ed), en vereenzelvigen met bv een team, aanbidding is voor sport.

mocht je de vergelijking nog niet zien, bedenk hoe het ons legitimeert tegenover God.... (hopelijk is niet alleen on ons spreken, maar ook in ons hart de hoogste prioriteit bij Hem?)


nu wil ik sport niet als belachelijk afdoen, maar bedenk voor jezelf dit:
bedenk hoe kijken naar sport ons iets leert? als dat zo is, hoeveel leert het ons? of op welk niveau is ons denken dan? wat brengt sport in ons besef van realiteit? welke maat en norm kan sport ons geven of ons helpen dingen doen inzien ons een beter mens te maken?


ik vergelijk het met iemand die veel weet, maar zo wel beseft dat er veel is dat hij niet weet. tegen iemand die weinig weet, maar ook niet weet hoeveel hij niet weet, en zo denkt veel te weten....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 23:56
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dan moet je maar in het klooster gaan Bart want dan is CM en zeker je schrijfsels op het forum ook tijdverspilling....In die tijd kan je je ook bezig houden met geestelijke zaken.....
Ik ben blij dat ik een christen ben die ook kan genieten van de geneugten van het leven.......ik doe me in ieder geval niet beter voor dan ik ben....

Knipoog smiley Knipoog smiley

hopelijk kunnen we ook hier op CM van elkaar leren, en mss loont het de inzet iemand te vinden hier die een aanvulling kan zijn op ons leven...? voor mij: dan hoef ik ook niet meer in mn eentje te genieten van de geneugten van het leven. en ja, er zijn wel wat dingen die ik graag zou willen delen...... Coole smiley met zonnebril


wille + mijn .... (lol, humor...) Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 08:40
 
BART347 schreef:
sport is geen probleem, wanneer je t zelf doet, of je moet t te veel doen, das ook ongezond!
(ik heb zelf ook 140 km / week gemiddeld gefietst, naar mn stage was al 21 km / dag, verder deed ik bijna alles op de fiets, en nu nog. maar er zijn grenzen)

de vergelijking die Paulus maakt is dat WIJ moeten uitzien naar de overwinning voor ons EIGEN leven. dat is DE focus.

als we denken goed te doen door te kijken hoe een ander iets doet, maar zelf niets doet, is eigenlijk ook gelijk aan leren maar niets geleerd hebben....


wanneer we naar sport kijken is een ding. wanneer een team wint, maar het enige wat je gedaan hebt is kijken, maar je meent min of meer zo ook gewonnen te hebben, toon je er toch deel aan te hebben.
vergelijk dat eens met het deel hebben aan het lichaam van christus. als we menen Hem toe te behoren omdat we hem aanbidden en zo deel te hebben aan het Lichaam omdat we ons vereenzelvigen met Hem, en meedoen aan het avondmaal, omdat we streven te wandelen zoals Jezus ons voorging. bedenk dan dat juichen voor voetbal (ed), en vereenzelvigen met bv een team, aanbidding is voor sport.

mocht je de vergelijking nog niet zien, bedenk hoe het ons legitimeert tegenover God.... (hopelijk is niet alleen on ons spreken, maar ook in ons hart de hoogste prioriteit bij Hem?)


nu wil ik sport niet als belachelijk afdoen, maar bedenk voor jezelf dit:
bedenk hoe kijken naar sport ons iets leert? als dat zo is, hoeveel leert het ons? of op welk niveau is ons denken dan? wat brengt sport in ons besef van realiteit? welke maat en norm kan sport ons geven of ons helpen dingen doen inzien ons een beter mens te maken?


ik vergelijk het met iemand die veel weet, maar zo wel beseft dat er veel is dat hij niet weet. tegen iemand die weinig weet, maar ook niet weet hoeveel hij niet weet, en zo denkt veel te weten....


Ik zal wel erg oppervlakkig zijn in jouw ogen maar als ik naar de Olympische Spelen kijk vind ik dat een heerlijke vorm van ontspanning.......net zo als dat ik de Vierdaagse van Nijmegen heb gelopen(nou eh, ontspanning.....afzien meer) en ik heb daar niet allemaal van die gedachtes bij die jij ook hebt.....en die wil ik ook eigenlijk daar helemaal niet bij hebben.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 09:03
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik zal wel erg oppervlakkig zijn in jouw ogen maar als ik naar de Olympische Spelen kijk vind ik dat een heerlijke vorm van ontspanning.......net zo als dat ik de Vierdaagse van Nijmegen heb gelopen(nou eh, ontspanning.....afzien meer) en ik heb daar niet allemaal van die gedachtes bij die jij ook hebt.....en die wil ik ook eigenlijk daar helemaal niet bij hebben.....

Helemaal mee eens Willemijn, gewoon kijken als ontspanning.
Maar dat doe ik als ik sport ook, dat is ontspannende inspanning, hoofd leegmaken en lichaam de beweging geven die het hard nodig heeft op zn tijd. En dan wil ik inderdaad niet gaan nadenken over wat voor boodschap ik daarin mee zou krijgen, niet alles in het leven hoeft toch zeker een bijbelse boodschap te bevatten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 09:47
 
ANNETTE792 schreef:
Helemaal mee eens Willemijn, gewoon kijken als ontspanning.
Maar dat doe ik als ik sport ook, dat is ontspannende inspanning, hoofd leegmaken en lichaam de beweging geven die het hard nodig heeft op zn tijd. En dan wil ik inderdaad niet gaan nadenken over wat voor boodschap ik daarin mee zou krijgen, niet alles in het leven hoeft toch zeker een bijbelse boodschap te bevatten.



Precies Annette, het is heerlijk om eens even nergens aan te moeten denken.....maar wie weet worden wij beschouwd als oppervlakkige wezens.....het zij zo..... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 10:08
 
WILLEMIJN232 schreef:
Precies Annette, het is heerlijk om eens even nergens aan te moeten denken.....maar wie weet worden wij beschouwd als oppervlakkige wezens.....het zij zo..... Knipoog smiley

Ja verschrikkelijk oppervlakkig Knipoog smiley Knipoog smiley Engeltje smiley

Volgens mij mag je best lekker sporten kijken.
Maar als je het moet zien, dus alles moet er voor wijken, mag je je wel eens wat gaan afvragen. Maar dat geldt niet alleen voor sport. Mijn broer bv heeft jaren geleden in een ziekehuis gewerkt. Tv's telefoons ed bij bed aansluiten. Kwam hij een keer 's ochtends op de kraamafdeling een tv ophangen. Wordt hij uitgescholden dat hij moet opschieten want de herhaling van GTST was erop en die had de dame in kwestie de avond ervoor gemist ivm de bevalling. Hoezo verslaafd?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 10:20
 
WILLEMIJN232 schreef:
Precies Annette, het is heerlijk om eens even nergens aan te moeten denken.....maar wie weet worden wij beschouwd als oppervlakkige wezens.....het zij zo..... Knipoog smiley


Ja , en als de OS afgelopen is dan begint het voetballen weer lekker.
Gisteren was trouwens wél een blamage hoor.
Ben 3 x in slaap gevallen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 12:44
 
ANNA415 schreef:
Ja verschrikkelijk oppervlakkig Knipoog smiley Knipoog smiley Engeltje smiley

Volgens mij mag je best lekker sporten kijken.
Maar als je het moet zien, dus alles moet er voor wijken, mag je je wel eens wat gaan afvragen. Maar dat geldt niet alleen voor sport. Mijn broer bv heeft jaren geleden in een ziekehuis gewerkt. Tv's telefoons ed bij bed aansluiten. Kwam hij een keer 's ochtends op de kraamafdeling een tv ophangen. Wordt hij uitgescholden dat hij moet opschieten want de herhaling van GTST was erop en die had de dame in kwestie de avond ervoor gemist ivm de bevalling. Hoezo verslaafd?

Ik geef geld toe als ik dat niet hoef te kijken , misschien toch iets minder oppervlakkig dan ik lijk Knipoog smiley .

Je geeft inderdaad een voorbeeld van situatie waar sprake is van dwangmatig iets moeten. Ik denk dat alles wat je dwangmatig moet doen niet goed voor je is, of dat nou teveel tv kijken is, teveel computeren of teveel sporten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 12:48
 
De sporten op zich heb ik geen problemen mee, olympische spelen ook niet vind het zelf ook leuk om bepaalde takken van sport te kijken.
Maar waar ik wel veel moeite mee heb is het grove geld dat ermee verdient wordt!!
Vooral voetbal ik vind het schandalig als je hoord wat er betaald wordt bij een transfer dan denk ik doe daar eens wat anders mee!!!
Geef dat geld aan de kansarme kinderen zodat die ook een sport kunnen doen!!
Daar kan ik me dus echt kwaad om maken Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 12:58
 
ERIKA129 schreef:
De sporten op zich heb ik geen problemen mee, olympische spelen ook niet vind het zelf ook leuk om bepaalde takken van sport te kijken.
Maar waar ik wel veel moeite mee heb is het grove geld dat ermee verdient wordt!!
Vooral voetbal ik vind het schandalig als je hoord wat er betaald wordt bij een transfer dan denk ik doe daar eens wat anders mee!!!
Geef dat geld aan de kansarme kinderen zodat die ook een sport kunnen doen!!
Daar kan ik me dus echt kwaad om maken Boze smiley


Daar stond vorige week een stukje over in de krant.
Er lopen nu 178 nederlandse sporters rond in London die uitkomen in 18 verschillende diciplines.
Maar waar zijn nu al die oranje vlaggetjes in de straten, op de auto's en alle oranjeonzin die je bij de kassa van de supermarkt krijgt?
Waarom wordt draait een heel land door voor 11 overbetaalde voetballers maar hoor je nu betrekkelijk weinig over de 178 nederlanders die hier jaren naar toe gewerkt hebben?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Pagina 2 van 3