ChristianMatch
 


Forum

Olympische Spelen
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 15:53
 
ERIKA129 schreef:
De sporten op zich heb ik geen problemen mee, olympische spelen ook niet vind het zelf ook leuk om bepaalde takken van sport te kijken.
Maar waar ik wel veel moeite mee heb is het grove geld dat ermee verdient wordt!!
Vooral voetbal ik vind het schandalig als je hoord wat er betaald wordt bij een transfer dan denk ik doe daar eens wat anders mee!!!
Geef dat geld aan de kansarme kinderen zodat die ook een sport kunnen doen!!
Daar kan ik me dus echt kwaad om maken Boze smiley
Idd, er gaat heel veel geld in om. Dat is echter over een paar jaar afgelopen. Dan zijn alle teams verplicht geen schulden meer te hebben. Het vreemde is nl. dat ploegen als Real Madrid gewoon hele hoge schulden mogen hebben. Drie jaar geleden heeft RM in één week 180 miljoen euro hebben uitgegeven aan twee spelers: Ronaldo en Kaka...
Verder ging men er vroeger van uit dat de spelers een salaris voor het leven moesten verdienen. Iets waar een normale werknemer in 35 jaar verdient, moesten zijn in 10 jaar verdienen. Daarom kregen ze een hoger jaarsalaris dan gebruikelijk was. Dat was de achterliggende reden, het is nu echter uit de klauwen gelopen.
Verder doet een aantal spelers iets terug voor de maatschappij. Johan Cruijff is heel actief met zijn Cruiff coarts, dat voetbal teruggeeft aan de jeugd in kansarme wijken. Clarence Seedorf is bezig met Suriname en heeft daar tal van projecten op touw gezet. Edwin van der Sar heeft ook een nieuwe organisatie opgericht. Bovendien zet Oranje zich in voor kinderen met een spierziekte.
Bij iedere wedstrijd van Ajax hebben ze een aantal plaatsen gereserveerd voor mensen met een rolstoel en veel spelers gaan na afloop juist naar hen toe.
Het is dus niet zo dat deze sporters alleen met zichzelf bezig zijn en als geldwolven bezig zijn, ze zijn ook wel degelijk maatschappelijk betrokken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 17:03
 
CHATULIEM619 schreef:
Idd, er gaat heel veel geld in om. Dat is echter over een paar jaar afgelopen. Dan zijn alle teams verplicht geen schulden meer te hebben. Het vreemde is nl. dat ploegen als Real Madrid gewoon hele hoge schulden mogen hebben. Drie jaar geleden heeft RM in één week 180 miljoen euro hebben uitgegeven aan twee spelers: Ronaldo en Kaka...
Verder ging men er vroeger van uit dat de spelers een salaris voor het leven moesten verdienen. Iets waar een normale werknemer in 35 jaar verdient, moesten zijn in 10 jaar verdienen. Daarom kregen ze een hoger jaarsalaris dan gebruikelijk was. Dat was de achterliggende reden, het is nu echter uit de klauwen gelopen.
Verder doet een aantal spelers iets terug voor de maatschappij. Johan Cruijff is heel actief met zijn Cruiff coarts, dat voetbal teruggeeft aan de jeugd in kansarme wijken. Clarence Seedorf is bezig met Suriname en heeft daar tal van projecten op touw gezet. Edwin van der Sar heeft ook een nieuwe organisatie opgericht. Bovendien zet Oranje zich in voor kinderen met een spierziekte.
Bij iedere wedstrijd van Ajax hebben ze een aantal plaatsen gereserveerd voor mensen met een rolstoel en veel spelers gaan na afloop juist naar hen toe.
Het is dus niet zo dat deze sporters alleen met zichzelf bezig zijn en als geldwolven bezig zijn, ze zijn ook wel degelijk maatschappelijk betrokken.

Je hoord mij ook niet zeggen dat ze niks goed doen!!!
Ik weet wat Johan Kruijff doet en er zijn zeer zeker meer spelers die dat doen, maar dat neemt niet weg dat het gewoon absurd blijft!!
Er zijn beroepen die zeer zwaar zijn en men moet doorwerken tot 67 jaar! Voetballers zijn met wat 35jaar?? klaar en eigenlijk te oud!! Nou ga dan alsnog gewoon werken! Worden ze echt niet minder van!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 17:05
 
ERIKA129 schreef:
Je hoord mij ook niet zeggen dat ze niks goed doen!!!
Ik weet wat Johan Kruijff doet en er zijn zeer zeker meer spelers die dat doen, maar dat neemt niet weg dat het gewoon absurd blijft!!
Er zijn beroepen die zeer zwaar zijn en men moet doorwerken tot 67 jaar! Voetballers zijn met wat 35jaar?? klaar en eigenlijk te oud!! Nou ga dan alsnog gewoon werken! Worden ze echt niet minder van!!



Zou jij het doen als je miljoenen op je bankrekening had staan? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 17:07
 
VISSER278 schreef:
Zou jij het doen als je miljoenen op je bankrekening had staan? Knipoog smiley

Daarom!!!!!!!!!!!!!!!!
Zijn die bedragen te zot voor woorden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 18:35
 
ERIKA129 schreef:
Je hoord mij ook niet zeggen dat ze niks goed doen!!!
Ik weet wat Johan Kruijff doet en er zijn zeer zeker meer spelers die dat doen, maar dat neemt niet weg dat het gewoon absurd blijft!!
Er zijn beroepen die zeer zwaar zijn en men moet doorwerken tot 67 jaar! Voetballers zijn met wat 35jaar?? klaar en eigenlijk te oud!! Nou ga dan alsnog gewoon werken! Worden ze echt niet minder van!!


Dat zijn heus niet alleen de sporters hoor....wat denk je van al die bestuurders met die giga bonussen die ze krijgen bij vertrek? Die giga gouden handdrukken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 19:06
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dat zijn heus niet alleen de sporters hoor....wat denk je van al die bestuurders met die giga bonussen die ze krijgen bij vertrek? Die giga gouden handdrukken?
Je calvinistische achtergrond wordt duidelijk zichtbaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 19:15
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dat zijn heus niet alleen de sporters hoor....wat denk je van al die bestuurders met die giga bonussen die ze krijgen bij vertrek? Die giga gouden handdrukken?

Vind ik net zo goed absurd ja!!!
Dan maar een calvinist Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 21:14
 
CHATULIEM619 schreef:
Je calvinistische achtergrond wordt duidelijk zichtbaar.



Klopt Chatuliem, ik scoorde in het Calvijnjaar ook goed bij de test van Trouw wie veel calvinistische trekjes had....
Afkomst verloochent zich nooit he? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 21:29
 
Goed, weer terug naar de Olympische Spelen. Vandaag zijn er weer twee zilveren medailles gehaald door NL. Hockeydames staan verder in de halve finale...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480





Berichten: 1672

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 22:29
 
ERIKA129 schreef:
Vind ik net zo goed absurd ja!!!
Dan maar een calvinist Knipoog smiley


Het is sportverdwazing van de bovenste plank!

Zucht blijkbaar ook last van die Calvinitische trekjes
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 02:25
 
ANNA415 schreef:
Ja verschrikkelijk oppervlakkig Knipoog smiley Knipoog smiley Engeltje smiley

Volgens mij mag je best lekker sporten kijken.
Maar als je het moet zien, dus alles moet er voor wijken, mag je je wel eens wat gaan afvragen. Maar dat geldt niet alleen voor sport. Mijn broer bv heeft jaren geleden in een ziekehuis gewerkt. Tv's telefoons ed bij bed aansluiten. Kwam hij een keer 's ochtends op de kraamafdeling een tv ophangen. Wordt hij uitgescholden dat hij moet opschieten want de herhaling van GTST was erop en die had de dame in kwestie de avond ervoor gemist ivm de bevalling. Hoezo verslaafd?

vroeger was men 'beperkt' tot: seks, drugs, geld, macht...

vul daarbij aan: sport, soap, quiz, mobiel, tablet, (a)social media...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 17:11
 
YES!!! Epke! GOUD!! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 17:25
 
JANS221 schreef:
YES!!! Epke! GOUD!! Lachende smiley

Jaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216





Berichten: 4992

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 17:32
 
JOSINA022 schreef:
Jaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!! Lachende smiley

Afgoderij zeg Knipoog smiley

Mario, twee keer goud op één dag is wel heeel erg leuk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 17:34
 
nicht alles ist besser in Deutschland, Pieter!
Maar toch...gefeliciteerd met zilver, hoor!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 17:35
 
MARIO216 schreef:
Afgoderij zeg Knipoog smiley

Mario, twee keer goud op één dag is wel heeel erg leuk.

Haha, toch wel hè?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 18:30
 
JANS221 schreef:
nicht alles ist besser in Deutschland, Pieter!
Maar toch...gefeliciteerd met zilver, hoor!


niet alles... maar wel t meeste Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 22:50
 
ik zie al uit naar de 'christelijke spelen': Engeltje smiley

bij de derde plaats heb je al goud, tweede plaats is wierrook, de winnaar krijgt mirre... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Londen 1948 en nu:

wie vandaag t nieuws gekeken heeft zag de getuigenissen van de dames die in 1948 meededen (iig een vd twee was hardloopster), eveneens toen waren de spelen in Londen. de spelen stonden toen nog niet in het teken van geld. de deelnemers was het verboden geld aan te nemen, of uitbetaald te worden. ze moesten ook hun eigen sportkleding kopen, en de vlag van hun land zelf op de kleding aanbrengen. wat mij vooral opviel: dat deze dames gedesillusioneerd en teleurgesteld waren over de manier waarop de spelen nu plaatsvinden, alsof ze vervreemd waren met de prioriteiten waarmee de spelers nu deelnemen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 23:36
 
niet olympisch, maar wel 'sport':

nou ja sport... televisierechten verkocht voor een 1.000.000.000 Euro voor 12 jaar... dat noemt men sport? sport was vroeger gewoon een spelletje, niet: geld... vroeger was/waren sporten ook nog 'gezond'.... nu is het hardstikke ziek!


(sporten in het verleden bied geen garantie voor een gezonde toekomst. kijken naar sport maakt je zeker niet gezond, zelf sporten geeft daarvoor wel de meeste kans.)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 11:07
 
BART347 schreef:
niet olympisch, maar wel 'sport':

nou ja sport... televisierechten verkocht voor een 1.000.000.000 Euro voor 12 jaar... dat noemt men sport? sport was vroeger gewoon een spelletje, niet: geld... vroeger was/waren sporten ook nog 'gezond'.... nu is het hardstikke ziek!


(sporten in het verleden bied geen garantie voor een gezonde toekomst. kijken naar sport maakt je zeker niet gezond, zelf sporten geeft daarvoor wel de meeste kans.)
Hallo moraalridder, ga ergens anders je gal spuwen, wij willen genieten van de Olympische Spelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 16:45
 
CHATULIEM619 schreef:
Hallo moraalridder, ga ergens anders je gal spuwen, wij willen genieten van de Olympische Spelen.


Zieke smiley Zieke smiley Kotsende smiley Kotsende smiley Kotsende smiley Kotsende smiley Kotsende smiley [PAS OP: GAL] Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


mss moet ik dan maar wachten op de winterspelen, om te zien hoe iemand met zn kleine sleetje van de bobsleebaan gaat. zo laat je idd wel zien wat voor échte man je bent..... Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 19:01
 
BART347 schreef:
Zieke smiley Zieke smiley Kotsende smiley Kotsende smiley Kotsende smiley Kotsende smiley Kotsende smiley [PAS OP: GAL] Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


mss moet ik dan maar wachten op de winterspelen, om te zien hoe iemand met zn kleine sleetje van de bobsleebaan gaat. zo laat je idd wel zien wat voor échte man je bent..... Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Slapende smiley

Gal achter Ankie ge-eindigd...... Gefrustreerde smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 01:19
 
ANNA415 schreef:
Gal achter Ankie ge-eindigd...... Gefrustreerde smiley Coole smiley met zonnebril


die snap ik niet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 22:41
 
Joepie, het wordt nog druk op het bordes..... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 22:42
 
STEENTJE178 schreef:
Joepie, het wordt nog druk op het bordes..... Lachende smiley

Ja 25 damens een gouden plak nu die heren morgen nog Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 22:51
 
ERIKA129 schreef:
Ja 25 damens een gouden plak nu die heren morgen nog Lachende smiley

Yeah! En als die heren nu net zo spelen als gisteravond, dan komt het helemaal goed Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 19:32
 
BART347 schreef:
Zieke smiley Zieke smiley Kotsende smiley Kotsende smiley Kotsende smiley Kotsende smiley Kotsende smiley [PAS OP: GAL] Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


mss moet ik dan maar wachten op de winterspelen, om te zien hoe iemand met zn kleine sleetje van de bobsleebaan gaat. zo laat je idd wel zien wat voor échte man je bent..... Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Slapende smiley
Daar is iemand bij omgekomen he bij de vorige OS.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 23:31
 
CHATULIEM619 schreef:
Daar is iemand bij omgekomen he bij de vorige OS.


das hele maal triest, en dat ie omgekomen is ook.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PELLE852





Berichten: 106

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 december 2012, 17:56
 
Damesvoetbal prima zolang het maar niet gemengd gaat met de heren. Voetbal is en blijft Mannensport no. 1. Smiley met dichtgeplakte mond Knipoog smiley

<<no comment>>


Laatst aangepast door
PELLE852
op dinsdag 8 januari 2013, 01:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Pagina 3 van 3