ChristianMatch
 


Forum

De rijke en de arme man
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 31 januari 2010, 22:50
 
MARIJAN072 schreef:
Aha.... maar wat heeft het dan eigenlijk voor zin om een stressvolle Boze smiley en goedbetaalde baan te nemen? Twijfelende smiley Gelukkig geniet ik ook wel van m'n werk en heb ik dit vak niet voor 't geld gekozen. Dat salaris is een mooie bijkomstigheid. Knipoog smiley Is ook nog van jullie belastingcenten. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Maar wacht, ik zou natuurlijk minder kunnen gaan werken. Lijkt me heerlijk! Lachende smiley Clown smiley

Jezus zei, werkt niet om de spijs die vergaat, maar om de spijs die eeuwig blijft.

En ja....waarom neem jij eigenlijk zo'n stressvolle job dan? Dat is je eigen keuze, toch??? Knipoog smiley


Prediker 1 : 3 Welk voordeel heeft de mens van alles wat hij heeft verworven,
al zijn moeizaam gezwoeg onder de zon?


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zondag 31 januari 2010, 22:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zondag 31 januari 2010, 22:52
 
SOLAFIDE630 schreef:
Jezus zei, werkt niet om de spijs die vergaat, maar om de spijs die eeuwig blijft.

En ja....waarom neem jij eigenlijk zo'n stressvolle job dan? Dat is je eigen keuze, toch??? Knipoog smiley

Ik dacht dat ik m'n talenten moest gebruiken? En daar hoort soms stress bij. Maar ik ben superblij met m'n baan hoor. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 31 januari 2010, 23:01
 
MARIJAN072 schreef:
Ik dacht dat ik m'n talenten moest gebruiken? En daar hoort soms stress bij. Maar ik ben superblij met m'n baan hoor. Lachende smiley

Goed zo......geniet er maar van! Knipoog smiley Je mag er God ten slotte voor danken dat Hij je met een dergelijke fijne baan heeft gezegend! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: zondag 31 januari 2010, 23:02
 
SOLAFIDE630 schreef:
Goed zo......geniet er maar van! Knipoog smiley Je mag er God ten slotte voor danken dat Hij je met een dergelijke fijne baan heeft gezegend! Lachende smiley

Doe ik zeker! Lachende smiley Maar ook lekker, om over 3 weken weer vakantie te hebben. Clown smiley

Voor alles is een tijd. Waar staat dat ook al weer in de Bijbel? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 31 januari 2010, 23:21
 
LIESBETH326 schreef:
Het gaat er mij ook om wat Jezus zegt! Daarom luister en lees ik ook Zijn totale boodschap en wil ik geen 'losse' verzen of gedeelten uit hun verband halen. Tja, daar zit natuurlijk altijd wat subjectiefs in, maar er zit ook iets subjectiefs in de keuze van verzen die je citeert. Ik heb het idee dat jij díe verzen citeert die passen in jouw straatje, oftewel die jouw mening/visie onderbouwen.

Tja...dat mag je vinden....ik verwelkom jouw andere citaatkeuzen dan van de Heer.......daar ben je helemaal vrij in natuurlijk. Ik zie er overigens erg naar uit. Ik kan hier moeilijk de hele bijbel citeren, lijkt me ondoenlijk. en ook een heel groot tekstgedeelte, met de contekst erbij....dat gaat hier ook niet, want dat leest men dan niet....dat is dan weer te lang....en ik weet echt waarover ik spreek, want dat heb ik in het verleden wel gedaan, maar dat wordt ook niet gewaardeerd Liesbeth.

Dus ziedaar de moeilijkheid om hier op het forum te posten:

Het mag niet te lang zijn, het mogen geen losse bijbelgedeelten zijn en je kunt ook niet de hele bijbel citeren........Moeilijk hoor..... Clown smiley

Het is nu eenmaal zo...ik ben ik...en jij bent jij....en dat zal wel niet anders worden. Ik probeer het wel zo objectief mogelijk te doen.

Ik doe mijn best....meer dan dat kan ik niet....ik ben ook maar een beperkt mens.

Ik zoek echter niet mijn eigen eer, maar ik zoek de eer van de Heer en wil Zijn woorden geen geweld aan doen. That's all.
Daar ben ik al over 30 jaar mee bezig en dat alleen uit genade overigens en niet omdat ik zo goed ben. Engeltje smiley Engeltje smiley

Voor de rest moet iedereen zelf weten hoe hij/zij moet leven....daar hoef ik verder geen verantwoording voor af te dragen...gelukkig niet. Knipoog smiley

Ik heb al genoeg met mezelf te doen....... Clown smiley Huilende smiley, smiley in tranen


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zondag 31 januari 2010, 23:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 31 januari 2010, 23:29
 
LEANNE226 schreef:
Ik vind het(MIJN mening dus he!)vrij laag om dit te gebruiken om jouw mening kracht bij te zetten,het toontje wordt steeds belerender,jammer.

Nou je mag vinden wat je vind....ik persoonlijk zie er niets laags of kwaad in...... Lachende smiley

Zoals je oordeelt zul je zelf geoordeeld worden. Laten we maar weer zeggen....: DAT IS DAN ALLEMAAL JOUW INTERPRETATIE.

Ik ben ook niet volmaakt hoor....ik zou zeggen...laat zien, hoe het dan volgens jou moet en doe een goede duit in het zakje......Geef het goede voorbeeld. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Maar aan de zijlijn kritisch blijven toekijken is wel heel erg gemakkelijk. Kom zelf dan ook in de hete keuken staan.....is wel ietsje anders.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: zondag 31 januari 2010, 23:34
 
MARIJAN072 schreef:
Doe ik zeker! Lachende smiley Maar ook lekker, om over 3 weken weer vakantie te hebben. Clown smiley

Voor alles is een tijd. Waar staat dat ook al weer in de Bijbel? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

Tja....waar staat dat ook al weer....? Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt


Heel fijne vakantie overigens toegewenst. Lachende smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zondag 31 januari 2010, 23:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 1 februari 2010, 00:08
 
CHATULIEM619 schreef:
Laten we de twee topics dan uit elkaar halen. Wat is de bedoeling van deze gelijkenis en daarvan los staande: hoe moeten wij omgaan met rijkdom. Want die teksten is wat anders dan de bijbelstekst die we hier behandelen.

Nou Chat.....dat ben ik niet met je eens.....in vind het helemaal niet zo anders......integendeel.... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 1 februari 2010, 00:25
 
Quote:
De rijken hebben in onze wereld alle macht.....zij verachten de armen, want de armen hebben immers geen poot om op te staan. Armen hebben immers de troost van het geld niet. Ze kunnen zich niet sterk maken tegenover de rijken, als die weer met een claim komen. In onze maatschappij is dit ook steeds weer een KNELLEND punt van zorg.

En waar heb ik het over.... We hebben net een kredietscrisis achter de rug, waar een handjevol rijke aasgieren de hele wereldeconomie naar zijn grootje heeft geholpen......en wie zijn daarvan de dupe? Juist ja...de armen.

De belangrijke banken, die zitten op rozen, want die worden door de overheden geholpen om niet om te vallen, want dan zou dan zeer destabiliserend werken voor de economie van dat land. En het zijn de belangrijke top managerrs van die banken, die toch weer doorgaan met hun hoge bonussen etc..

Goed daar gaat USA nu iets aan doen dan...gelukkig maar. OBAMA HEEFT DAAR EEN GOED PLAN VOOR.

Maar het ziijn steeds de rijken, die de armen hardvochtig achterna zitten en onrechtvaardig zijn, omdat ze steeds maar MEER willen. Steeds meer geld, terwijl ze al bulken van het geld en zich alles kunnen permitteren.

Spr 30,15
Er zijn twee soorten bloedzuigers: de eerste zegt ‘Geef!’, de andere ‘Geef!’ Drie dingen worden nooit verzadigd, vier dingen zeggen nooit ‘Het is genoeg’:

De arrogantie van veel riijken en misschien mag ik wel zeggen...de meeste rijken is hemeltergend. En ik heb daar midden onder gezeten Pieter, ik ben daar half in opgevoed..ik weet hoe arrogant de rijken zijn en hoe laatdunkend men over armen kan praten. Walgelijk gewoon.

Ook ken ik de andere kant Pieter en weet ook uit eigen ervaring hoe moeilijk het is voor een arme om aan de bak te komen. Hoe zeer de rijken de armen naar beneden trappen en ze geen kans geven, omdat de rijken zich als een veeeeel beter mens en veel stijlvoller en beschaafder achten.

De rijken spekken meestal alleen maar hun eigen buik. Geld gaat met geld om zo is dat nu eenmaal, tenminste MEESTAL, ik wil dus niet zeggen dat daar jitzonderingen op bestaan....Maar meestal hebben de rijken maar 1 god en DIE IS DE MAMMON.

DAT IS MIJN MENING!
Beste Sola,

Ik begrijp je reacties een beetje te begrijpen, want zo ken ik je niet. Over het algemeen kom je niet met zulke extreme uitspraken. Je kunt wel een duidelijk standpunt innemen, maar niet zo extreem.
Wat ik concludeer uit je bijdrage, is dat je beide werelden kent. Je hebt opgetrokken met rijken, die zich arrogant gedroegen, hun macht uitbuiten en in hun rijkdom neerbuigend deden over armen. Ze buitten de armen uit, en toonden ook geen genade.
Je weet ook wat het betekent in een positie te zitten waarin het financieel allemaal niet zo gemakkelijk gaat. Daar ben je gemanipuleerd, onderdrukt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 1 februari 2010, 00:29
 
INEZ910 schreef:
Armen van geest, hongeren naar gerechtigheid staat in Mattheüs 5..
toch een aanrader zoals Chatuliem ook al zegt om zaken in de kontekst te lezen.
En het voorbeeld van Zacheüs wat ik noem hier ergens eerder gaat over niet eerlijk verdiend geld hé.. waarbij hij zelf aanbiedt om het terug te betalen.. meer dan wettelijk verplicht

Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 1 februari 2010, 01:08
 
CHATULIEM619 schreef:
Beste Sola,

Ik begrijp je reacties een beetje te begrijpen, want zo ken ik je niet. Over het algemeen kom je niet met zulke extreme uitspraken. Je kunt wel een duidelijk standpunt innemen, maar niet zo extreem.
Wat ik concludeer uit je bijdrage, is dat je beide werelden kent. Je hebt opgetrokken met rijken, die zich arrogant gedroegen, hun macht uitbuiten en in hun rijkdom neerbuigend deden over armen. Ze buitten de armen uit, en toonden ook geen genade.
Je weet ook wat het betekent in een positie te zitten waarin het financieel allemaal niet zo gemakkelijk gaat. Daar ben je gemanipuleerd, onderdrukt.

Je slaat weer aan het interpreteren Chat.......dat zit kennelijk in je systeem........ Clown smiley

Ik ben nog nooit gemanipuleerd en onderdrukt ook niet....Ik heb altijd goed mijn woordje kunnen doen, omdat ik altijd bezig ben geweest om me te ontwikkelen. Ik vind studeren leuk en heb daar dus nooit een hekel aan gehad.

Sinds de Heer in mijn leven is gekomen probeer ik zo te leven, wat Jezus adviseert....dus ik zoek mijn heil niet bij de rijken en ik ben er ook niet op uit geweest om rijk te worden, alhoewel ik dat wel had gekund, want ik was al helemaal zo geprogrammeerd, maar ik heb mijn best gedaan om DAT uit mijn systeem te krijgen en dat heeft mij best wel wat gekost zowel aan tijd, als aan moeite, want ik was erg succesvol en het leven ging mij zeer gemakkelijk af.

Ik ben echter beducht voor het rijke leven...want inderdaad dat ken ik van zeer dichtbij en dat wilde ik niet meer.

Ik ben altijd zo vrij geweest als een vogeltje.....en dat ben ik nog.

Ik heb eerst Zijn Koninkrijk willen zoeken en niet mijn studie of het vekrijgen van een topfunctie op de eerste plaats gezet.

Ik moest ook wel, want ik zat toen in een niet zo leuke situatie toen de Heer mij redde uit een zeer gladde put van een uitzichtsloze zware depressie, waar ik zelf niet meer op eigen kracht uit kon komen.

En eigenlijk ben ik dankbaar, dat ik in zo'n put heb gezeten, want ik weet nu, hoe belanrijk het is om de woorden van de Heer serieus te nemen en daar oog voor te mogen hebben, want als ik dat niet had, dan was ik niet nu, waar ik nu ben, want met de \Heer heb ik een heel genezingsproces mogen doormaken en wel door Zijn woorden te nemen, zoals Hij het zegt in Zijn Woord. Ik mag uit genade zeggen, dat ik de kracht van Zijn woorden heb ervaren in mijn eigen leven. Dat is zeer grote genade Chat. Ik voel mij daardoor een bevoorrecht en begenadigd mens.

Dat geeft mij dus de kracht om echt te zoeken hoe de Heer Zijn woorden bedoelt en dan bedoel ik dus, dat ik het niet maar laat zitten bij mijn eigen interpretatie op het eerste gezicht, maar ik zoek verder naar bevestigingen, die de tekst mij aanreikt of niet. Coole smiley met zonnebril Knipoog smiley

Mijn leidraad is nu, zoals de Heer zegt: werkt niet om de spijs die vergaat, maar om de spijs die eeuwig blijft. DaAR KOMT HET M.I. OP AAN.
Want Zijn woorden zullen eeuwig blijven bestaan.

En denk maar niet dat het volgen van de Heer voor mij zonder strijd is, zeer zeker niet. Lachende smiley


Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op maandag 1 februari 2010, 01:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: maandag 1 februari 2010, 12:01
 
SOLAFIDE630 schreef:
Je slaat weer aan het interpreteren Chat.......dat zit kennelijk in je systeem........ Clown smiley

Ik ben nog nooit gemanipuleerd en onderdrukt ook niet....Ik heb altijd goed mijn woordje kunnen doen, omdat ik altijd bezig ben geweest om me te ontwikkelen. Ik vind studeren leuk en heb daar dus nooit een hekel aan gehad.

Sinds de Heer in mijn leven is gekomen probeer ik zo te leven, wat Jezus adviseert....dus ik zoek mijn heil niet bij de rijken en ik ben er ook niet op uit geweest om rijk te worden, alhoewel ik dat wel had gekund, want ik was al helemaal zo geprogrammeerd, maar ik heb mijn best gedaan om DAT uit mijn systeem te krijgen en dat heeft mij best wel wat gekost zowel aan tijd, als aan moeite, want ik was erg succesvol en het leven ging mij zeer gemakkelijk af.

Ik ben echter beducht voor het rijke leven...want inderdaad dat ken ik van zeer dichtbij en dat wilde ik niet meer.

Ik ben altijd zo vrij geweest als een vogeltje.....en dat ben ik nog.

Ik heb eerst Zijn Koninkrijk willen zoeken en niet mijn studie of het vekrijgen van een topfunctie op de eerste plaats gezet.

Ik moest ook wel, want ik zat toen in een niet zo leuke situatie toen de Heer mij redde uit een zeer gladde put van een uitzichtsloze zware depressie, waar ik zelf niet meer op eigen kracht uit kon komen.

En eigenlijk ben ik dankbaar, dat ik in zo'n put heb gezeten, want ik weet nu, hoe belanrijk het is om de woorden van de Heer serieus te nemen en daar oog voor te mogen hebben, want als ik dat niet had, dan was ik niet nu, waar ik nu ben, want met de \Heer heb ik een heel genezingsproces mogen doormaken en wel door Zijn woorden te nemen, zoals Hij het zegt in Zijn Woord. Ik mag uit genade zeggen, dat ik de kracht van Zijn woorden heb ervaren in mijn eigen leven. Dat is zeer grote genade Chat. Ik voel mij daardoor een bevoorrecht en begenadigd mens.

Dat geeft mij dus de kracht om echt te zoeken hoe de Heer Zijn woorden bedoelt en dan bedoel ik dus, dat ik het niet maar laat zitten bij mijn eigen interpretatie op het eerste gezicht, maar ik zoek verder naar bevestigingen, die de tekst mij aanreikt of niet. Coole smiley met zonnebril Knipoog smiley

Mijn leidraad is nu, zoals de Heer zegt: werkt niet om de spijs die vergaat, maar om de spijs die eeuwig blijft. DaAR KOMT HET M.I. OP AAN.
Want Zijn woorden zullen eeuwig blijven bestaan.

En denk maar niet dat het volgen van de Heer voor mij zonder strijd is, zeer zeker niet. Lachende smiley
Eerlijk gezegd vind ik het een flauwe opmerking, dat ik weer aan het interpreteren ben. Idd. ik probeer je opmerkingen in een bepaalde contekst te plaatsen zodat ik ze beter kan begrijpen. Iedereen interpreteert, dat is heel normaal. vooral op het forum ontkom je er niet aan, omdat je gewoon andere middelen mist met communicatie. Achter elke bijdrage zit een mens, en deze reageert natuurlijk ook van uit zijn/haar eigen ervaringen.
Je geeft aan dat je gezien hebt hoe rijken hun rijkdom misbruiken. Daar heb je gelijk in. Maar zit dan niet meer het probleem in hoe met rijkdom om te gaan. Als rijkdom leidt tot trots en status en bewondering van mensen zonder dat je de Heer nodig hebt, is het verkeerd. Rijkdom kan je heel gemakkelijk van de Heer afhalen. Je hebt het immers goed, je krijgt aanzien van mensen en daar is iedereen gevoelig voor. Zodra geld de leidraad voor je leven wordt, gaat het m.i. mis. Want rijkdom kan vervliegen, wat heb je dan over?
Het is juist de kunst om geld te gebruiken en niet door geld gebruikt te worden. Dan kan het een zegen zijn en kun je een zegen zijn voor God.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 1 februari 2010, 12:33
 
MARIJAN072 schreef:
En ik maar zweten en zorgen voor de armen, de rest geniet van z'n vele vrije tijd! Is niet eerlijk! Twijfelende smiley Huilende smiley, smiley in tranen

Geniet maar lekker van je vrije woensdag Marijan, heb je wel VERDIENT Knipoog smiley Clown smiley
En je hebt vast nog meer talenten, die je dan zou kunnen ontplooien Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: maandag 1 februari 2010, 12:41
 
MARIJAN072 schreef:
Doe ik zeker! Lachende smiley Maar ook lekker, om over 3 weken weer vakantie te hebben. Clown smiley

Voor alles is een tijd. Waar staat dat ook al weer in de Bijbel? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

1. Pred 3,1
Voor alles wat gebeurt is er een uur, een tijd voor alles wat er is onder de hemel.

2. Pred 3,17
Ik zei tegen mezelf: God zal zowel de rechtvaardigen als de goddelozen aan zijn oordeel onderwerpen, want er is bij hem voor alles wat gebeurt en voor elke daad een tijd en een plaats.

3. Pred 8,6
voor alles wat gebeurt is er een juiste tijd. Een zware last is dat, voor ieder mens. Het is een kwade zaak,

Welke van de 3 bedoel je ?? Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 1 februari 2010, 16:24
 
CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik het een flauwe opmerking, dat ik weer aan het interpreteren ben. Idd. ik probeer je opmerkingen in een bepaalde contekst te plaatsen zodat ik ze beter kan begrijpen. Iedereen interpreteert, dat is heel normaal. vooral op het forum ontkom je er niet aan, omdat je gewoon andere middelen mist met communicatie. Achter elke bijdrage zit een mens, en deze reageert natuurlijk ook van uit zijn/haar eigen ervaringen.
Je geeft aan dat je gezien hebt hoe rijken hun rijkdom misbruiken. Daar heb je gelijk in. Maar zit dan niet meer het probleem in hoe met rijkdom om te gaan. Als rijkdom leidt tot trots en status en bewondering van mensen zonder dat je de Heer nodig hebt, is het verkeerd. Rijkdom kan je heel gemakkelijk van de Heer afhalen. Je hebt het immers goed, je krijgt aanzien van mensen en daar is iedereen gevoelig voor. Zodra geld de leidraad voor je leven wordt, gaat het m.i. mis. Want rijkdom kan vervliegen, wat heb je dan over?
Het is juist de kunst om geld te gebruiken en niet door geld gebruikt te worden. Dan kan het een zegen zijn en kun je een zegen zijn voor God.

CHATULIEM619 schreef:
Het is juist de kunst om geld te gebruiken en niet door geld gebruikt te worden. Dan kan het een zegen zijn en kun je een zegen zijn voor God.

Kijk, Chat....dit is weer iets, zoals jij het kennelijk wilt zien.....je eigen ideale mening en houding t.o.v. geld. Dat is je goed recht, maar ik denk toch, dat het niet datgene is, wat Jezus zegt en bedoelt.

Jezus zegt in Zijn woord, dat als iemand rijk is en dus ook veel geld heeft, en dan gaat het er niet om of hij bescheiden of onbescheiden daarmee omgaat, dan heb je dus een TROOST (op de bank). Je HEBT GELD DUS, d.w.z. BIJV. als er in jouw leven dan een calamiteit gebeurt, dan heb jij het geld om dat evt. op te lossen....geen probleem voor iemand met geld. Maaaarrrrrr........als iemand helemaal geen geld heeft en misschien net kan rondkomen of miischien wel in de schulden zit of zoiets...dus er is een tekort of geen rek in het financièle, ja, dan is dat voor een dergelijk persoon wel wat anders dan, als hem of haar een calamiteit overkomt. Die zit dan meteen in de problemen en niet zo´n beetje ook. JE HEBT IMMERS HET GELD NIET EN JE VOELT METEEN HET ONGEMAK OF DE CATASTROFE AAN LEVENDE LIJVE.....om met Jezus´woorden dat te formuleren: een dergelijk iemand heeft dan geen TROOST meer op de bank. DAAR ZIT HET VERSCHIL IN m.i..

Dus....ook al ga je goed en concentieus met geld om, dan nog blijf je je troost hebben, want als het nodig is, kun jij je zonder problemen uit de problemen redden, maar iemand zonder enige cent op de bank kan dat niet. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 1 februari 2010, 16:39
 
SOLAFIDE630 schreef:
Kijk, Chat....dit is weer iets, zoals jij het kennelijk wilt zien.....je eigen ideale mening en houding t.o.v. geld. Dat is je goed recht, maar ik denk toch, dat het niet datgene is, wat Jezus zegt en bedoelt.

Jezus zegt in Zijn woord, dat als iemand rijk is en dus ook veel geld heeft, en dan gaat het er niet om of hij bescheiden of onbescheiden daarmee omgaat, dan heb je dus een TROOST (op de bank). Je HEBT GELD DUS, d.w.z. BIJV. als er in jouw leven dan een calamiteit gebeurt, dan heb jij het geld om dat evt. op te lossen....geen probleem voor iemand met geld. Maaaarrrrrr........als iemand helemaal geen geld heeft en misschien net kan rondkomen of miischien wel in de schulden zit of zoiets...dus er is een tekort of geen rek in het financièle, ja, dan is dat voor een dergelijk persoon wel wat anders dan, als hem of haar een calamiteit overkomt. Die zit dan meteen in de problemen en niet zo´n beetje ook. JE HEBT IMMERS HET GELD NIET EN JE VOELT METEEN HET ONGEMAK OF DE CATASTROFE AAN LEVENDE LIJVE.....om met Jezus´woorden dat te formuleren: een dergelijk iemand heeft dan geen TROOST meer op de bank. DAAR ZIT HET VERSCHIL IN m.i..

Dus....ook al ga je goed en concentieus met geld om, dan nog blijf je je troost hebben, want als het nodig is, kun jij je zonder problemen uit de problemen redden, maar iemand zonder enige cent op de bank kan dat niet. Knipoog smiley



Je slaat nu echt door hoor Sola... of zit je ons nu te dollen???
Als jij dit serieus meent, heb je een erg verwrongen beeld van de manier waarop God tegen geld-rijkdom-bezit aankijkt.
MIJNS INZIENS wil God juist dat wij ook in dit leven een reserve hebben...
Denk maar aan Jozef die van de farao opdracht kreeg hetgeen overbleef van de 7 vette jaren, op te slaan voor de 7 magere jaren
Ze hadden dus een TROOST in de voorraadschuren. Deze TROOST is door God zelf gestuurd dmv de droom van de farao.
Een ander voorbeeld is dat van de wijze en de dwaze maagden.
De wijze maagden hadden TROOST in hun reserveflesjes.
Nou ging die gelijkenis uiteraard over het bereid zijn voor de komst van de Koning, God zelf dus, maar door juist dit voorbeeld geeft Jezus aan dat een reserve eerder verstandig dan onbijbels is.


Laatst aangepast door
PIETER649
op maandag 1 februari 2010, 16:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: maandag 1 februari 2010, 17:33
 
CROSSROAD317 schreef:
Geniet maar lekker van je vrije woensdag Marijan, heb je wel VERDIENT Knipoog smiley Clown smiley
En je hebt vast nog meer talenten, die je dan zou kunnen ontplooien Lachende smiley

Super dat je het me zo gunt, Cross! Knipoog smiley Lachende smiley

Ik zou dan m'n uitslaap/winkel/wandel en vul-maar-in talent wat meer kunnen ontplooien. Lachende smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710





Berichten: 2109

BerichtGeplaatst: maandag 1 februari 2010, 20:30
 
CHATULIEM619 schreef:
Het is juist de kunst om geld te gebruiken en niet door geld gebruikt te worden. Dan kan het een zegen zijn en kun je een zegen zijn voor God.

Inderdaad! Zo mocht Jozef van Arimatea als rijke leerling van Jezus ook iets doen met zijn rijkdom door het graf voor Jezus ter beschikking te stellen. Maar goed, volgens sommigen is deze man blijkbaar hoe dan ook verdoemd...puur omdat hij met zijn gaven en talenten rijkdom verzameld heeft en dit ook wil gebruiken ten bate van anderen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 1 februari 2010, 22:29
 
PIETER649 schreef:
Je slaat nu echt door hoor Sola... of zit je ons nu te dollen???
Als jij dit serieus meent, heb je een erg verwrongen beeld van de manier waarop God tegen geld-rijkdom-bezit aankijkt.
MIJNS INZIENS wil God juist dat wij ook in dit leven een reserve hebben...
Denk maar aan Jozef die van de farao opdracht kreeg hetgeen overbleef van de 7 vette jaren, op te slaan voor de 7 magere jaren
Ze hadden dus een TROOST in de voorraadschuren. Deze TROOST is door God zelf gestuurd dmv de droom van de farao.
Een ander voorbeeld is dat van de wijze en de dwaze maagden.
De wijze maagden hadden TROOST in hun reserveflesjes.
Nou ging die gelijkenis uiteraard over het bereid zijn voor de komst van de Koning, God zelf dus, maar door juist dit voorbeeld geeft Jezus aan dat een reserve eerder verstandig dan onbijbels is.

Jij hebt jouw visie Pieter....ik de mijne. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: maandag 1 februari 2010, 22:32
 
CROSSROAD317 schreef:
1. Pred 3,1
Voor alles wat gebeurt is er een uur, een tijd voor alles wat er is onder de hemel.

2. Pred 3,17
Ik zei tegen mezelf: God zal zowel de rechtvaardigen als de goddelozen aan zijn oordeel onderwerpen, want er is bij hem voor alles wat gebeurt en voor elke daad een tijd en een plaats.

3. Pred 8,6
voor alles wat gebeurt is er een juiste tijd. Een zware last is dat, voor ieder mens. Het is een kwade zaak,

Welke van de 3 bedoel je ?? Lachende smiley

Pff....daar moet ik een nachtje over slapen. Verraste, verbaasde smiley Geschokte, onthutste smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 1 februari 2010, 22:37
 
SOLAFIDE630 schreef:
Jij hebt jouw visie Pieter....ik de mijne. Knipoog smiley


Hier kun je toch niet omheen????
ALTIJD beticht je mij van onbijbelse argumenten... en dan kom ik es n keer met bijbelse argumenten en nu weiger je nog mij gelijk te geven.
De geest van koppigheid is je niet vreemd geloof ik.

Lees de bijbel nou eens zonder je vooringenomenheid en exact zoals het er staat! ( ook als de conclusie je een keer niet zint)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLAFIDE630





Berichten: 674

BerichtGeplaatst: maandag 1 februari 2010, 23:25
 
PIETER649 schreef:
Hier kun je toch niet omheen????
ALTIJD beticht je mij van onbijbelse argumenten... en dan kom ik es n keer met bijbelse argumenten en nu weiger je nog mij gelijk te geven.
De geest van koppigheid is je niet vreemd geloof ik.

Lees de bijbel nou eens zonder je vooringenomenheid en exact zoals het er staat! ( ook als de conclusie je een keer niet zint)

Ik vind jouw aangehaalde citaten helemaal niet van toepassing.

Maar daar ga ik het niet meer over hebben. Ieder hoort en ziet maar, zoals hij of zij hoort en ziet.......

Ik hou met deze discussie op....heb er genoeg van ! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072





Berichten: 2215

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 17:23
 
PIETER649 schreef:
MIJNS INZIENS wil God juist dat wij ook in dit leven een reserve hebben...
Denk maar aan Jozef die van de farao opdracht kreeg hetgeen overbleef van de 7 vette jaren, op te slaan voor de 7 magere jaren
Ze hadden dus een TROOST in de voorraadschuren. Deze TROOST is door God zelf gestuurd dmv de droom van de farao.
Een ander voorbeeld is dat van de wijze en de dwaze maagden.
De wijze maagden hadden TROOST in hun reserveflesjes.
Nou ging die gelijkenis uiteraard over het bereid zijn voor de komst van de Koning, God zelf dus, maar door juist dit voorbeeld geeft Jezus aan dat een reserve eerder verstandig dan onbijbels is.

Zo heb ik het nog niet bekeken. Pieter. Maar je hebt gelijk, sparen is volgens mij heel bijbels. Waarbij we natuurlijk de opdracht houden, om ook andere mensen te helpen. Juist door te sparen, kun je - wellicht op een later tijdstip - een ander helpen. Jozef verzamelde het koren niet alleen voor zichzelf, maar deelde het later ook met anderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 19:17
 
MARIJAN072 schreef:
Zo heb ik het nog niet bekeken. Pieter. Maar je hebt gelijk, sparen is volgens mij heel bijbels. Waarbij we natuurlijk de opdracht houden, om ook andere mensen te helpen. Juist door te sparen, kun je - wellicht op een later tijdstip - een ander helpen. Jozef verzamelde het koren niet alleen voor zichzelf, maar deelde het later ook met anderen.


Toch had je dit gewoon kunnen lezen in je bijbel hoor Marijan. Dat zouden meer mensen moeten doen, ALLES lezen en niet alleen wat je toevallig goed uitkomt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 februari 2010, 20:11
 
er is nog een duidelijk voorbeeld, pieter;
abraham wilde geen geschenk aannemen, omdat ze anders konden zeggen dat ze hem rijk hadden gemaakt.
dat impliceert dus, dat God abraham rijk maakte.....

ik heb mijn hand opgeheven tot de HEERE, de allerhoogste God, die hemel en aarde bezit;
zo ik een draad of schoenriem, ja, van wat er ook van u is, iets zou nemen! opdat u niet zegge; ik heb abraham rijk gemaakt...

van melchizedek,(de koning van salem, en priester van God,) neemt hij wel geschenken aan, omdat die blijkbaar anders over rijkdom denkt, dan de koning van sodom.

of job; de Heere heeft gegeven, de Heere heeft genomen, de naam des Heeren zij gelooft!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
Pagina 4 van 4