ChristianMatch
 


Forum

roken e.a. "verslavingen
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 20:32
 
VISSER278 schreef:
Weet je wat mij opvalt? Dat hier nog steeds niemand begonnen is over chocolade. Lachende smiley

Boze smiley Chocola hebben wij vrouwen af en toe nodig. zal ik dan degene maar zijn die dat toe durft te geven?

Chocola.

Het suiker pompt je serotonineniveau op en je wordt rustig, het vet pompt je endorfineniveau op en je wordt opgewekt. Daarnaast bevat chocola fenylethylamine (dit stofje scheiden je hersenen ook af als je verliefd bent Verliefde smiley ), theobromine (maakt je alert en het concentratievermogen neemt toe) en magnesium (betrokken bij het aanmaken van serotonine).
Dus alle reden om jezelf lekker te verwennen met een stukje (pure) chocola. Let wel: een stukje van 10 - 20 gram dat is 50 – 100 calorieën. Dat is al voldoende om je hersenen tevreden te stellen.


Gewoon een klein stukje nemen af en toe Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 20:45
 
JANS221 schreef:
Boze smiley Chocola hebben wij vrouwen af en toe nodig. zal ik dan degene maar zijn die dat toe durft te geven?

Chocola.

Het suiker pompt je serotonineniveau op en je wordt rustig, het vet pompt je endorfineniveau op en je wordt opgewekt. Daarnaast bevat chocola fenylethylamine (dit stofje scheiden je hersenen ook af als je verliefd bent Verliefde smiley ), theobromine (maakt je alert en het concentratievermogen neemt toe) en magnesium (betrokken bij het aanmaken van serotonine).
Dus alle reden om jezelf lekker te verwennen met een stukje (pure) chocola. Let wel: een stukje van 10 - 20 gram dat is 50 – 100 calorieën. Dat is al voldoende om je hersenen tevreden te stellen.


Gewoon een klein stukje nemen af en toe Lachende smiley met blinkend witte tanden

Zal even checken of mijn hersenen wel genoegen nemen met zo"n klein stukje...meestal willen ze meer...

Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 20:46
 
ROELANDE345 schreef:
Binnen een week! dezelfde dag! Ik heb dat trouwens ook met haring.
Ik noem het gewoon lekker
Nee hoor das geen verslaving!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 21:10
 
Psttttt, vind Djab het wel goed dat we het nu weer hebben over een chocolade tic oftewel verslaving Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 21:19
 
MAMALOE463 schreef:
Psttttt, vind Djab het wel goed dat we het nu weer hebben over een chocolade tic oftewel verslaving Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Het was toch een serieus stukje wat ik schreef?
(of heb ik teveel chocola op?)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 21:38
 
Ja we moeten hier wel serieus praten over onze tics of verslavingen of hobby's anders moeten we van Drab naar de sectie van alles wat Gefrustreerde smiley

Maar zeg nou zelf, we praten hier heel serieus over onze tics en hebben er ook echt inzicht in dat is dan al het halve werk toch, dan mogen we hier toch wel blijven hangen op dit topic Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 21:41
 
Ik bedoel Djab ipv Drab Smiley met dichtgeplakte mond Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 21:50
 
JANS221 schreef:
Het was toch een serieus stukje wat ik schreef?(of heb ik teveel chocola op?)

Heel serieus hoor , jij durft er tenminste voor uit te komen.

Visser ,die bitterballen ook wel lekker vindt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 21:55
 
VISSER278 schreef:
Heel serieus hoor , jij durft er tenminste voor uit te komen.

Visser ,die bitterballen ook wel lekker vindt

Visser, als je boven de 5 bitterballen per dag eet, dat zijn er dan 35 in een week, dan kan je spreken van een verslaving Smiley met dichtgeplakte mond
Of is het dan een hobby Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 22:06
 
MAMALOE463 schreef:
Visser, als je boven de 5 bitterballen per dag eet, dat zijn er dan 35 in een week, dan kan je spreken van een verslaving Smiley met dichtgeplakte mond
Of is het dan een hobby Knipoog smiley

Stel , je koopt een zak waar er 50 in zitten. Je wilt perse dat iets niet langer dan een week in de vriezer ligt ... dan kom je uit op 6 dagen 7 stuks en 1 dag 8 stuks. Dat is geen hobby , geen verslaving maar nuchter redeneren. Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 22:22
 
Een andere verslaving...

Internet...pc...?? Hele avonden film of tv kijken....
Of spelletjes op de pc die tot diep in de nacht worden gespeeld??

Wanneer noem je het een verslaving...

Oke... zelfs voor mijn gevoel zit ik nog teveel voor de pc...
Maar ik heb geen zitvlees...en ben veel te onrustig...
Een mooie film??
Soms lukt me dat...maar het duurt me al gauw te lang.
Nee...ik geloof niet dat ik verslaafd ben...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT603





Berichten: 535

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 23:23
 
JANS221 schreef:
Boze smiley Chocola hebben wij vrouwen af en toe nodig. zal ik dan degene maar zijn die dat toe durft te geven?

Chocola.

Het suiker pompt je serotonineniveau op en je wordt rustig, het vet pompt je endorfineniveau op en je wordt opgewekt. Daarnaast bevat chocola fenylethylamine (dit stofje scheiden je hersenen ook af als je verliefd bent Verliefde smiley ), theobromine (maakt je alert en het concentratievermogen neemt toe) en magnesium (betrokken bij het aanmaken van serotonine).
Dus alle reden om jezelf lekker te verwennen met een stukje (pure) chocola. Let wel: een stukje van 10 - 20 gram dat is 50 – 100 calorieën. Dat is al voldoende om je hersenen tevreden te stellen.


Gewoon een klein stukje nemen af en toe Lachende smiley met blinkend witte tanden

10 - 20gr per dag voor vrouwen,
en mannen 50 - 100gr per dag dan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: woensdag 15 augustus 2012, 23:38
 
JANS221 schreef:
Het was toch een serieus stukje wat ik schreef?(of heb ik teveel chocola op?)

Natuurlijk was het serieus!!!
Chocolade...is ...serieus!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEROMMEKE798





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 08:45
 
Lieve medeleden,

Het doet me plezier/verbaast me, dat er zo uitgebreid is/wordt gereageerd

op mijn "aangevertje" Blijkbaar "worstelen" we als Christen allemaal

( ook ik) met de verantwoordelijkheid in onze ruim toegemeten

VRIJHEID......

De reden dat ik het O.A. plaatste is dat ik merk dat er in onze

geloofsgemeenschappen zo makkelijk mensen worden

"weggezet" om welke

(on) terechte reden dan ook.

EN DAT RESULTEERT NIET ZELDEN IN EEN AFSCHEID NEMEN

VAN DE HEER VAN DIE GEMEENSCHAP

Wat me het meeste aansprak is de tekst uit Prediker

dat we in R U I M E mate mogen genieten.

En dat "genieten" betekent in juridische zin VOOR ZOVER IK WEET

"het nuttige gebruik ervan hebben"

GOD BLESS YOU
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 10:39
 
JEROMMEKE798 schreef:
Lieve medeleden,

Het doet me plezier/verbaast me, dat er zo uitgebreid is/wordt gereageerd

op mijn "aangevertje" Blijkbaar "worstelen" we als Christen allemaal

( ook ik) met de verantwoordelijkheid in onze ruim toegemeten

VRIJHEID......

De reden dat ik het O.A. plaatste is dat ik merk dat er in onze

geloofsgemeenschappen zo makkelijk mensen worden

"weggezet" om welke

(on) terechte reden dan ook.

EN DAT RESULTEERT NIET ZELDEN IN EEN AFSCHEID NEMEN

VAN DE HEER VAN DIE GEMEENSCHAP

Wat me het meeste aansprak is de tekst uit Prediker

dat we in R U I M E mate mogen genieten.

En dat "genieten" betekent in juridische zin VOOR ZOVER IK WEET

"het nuttige gebruik ervan hebben"

GOD BLESS YOU

We mogen inderdaad genieten en God danken voor al het goede dat Hij geeft. Wat bedoel je met genieten in juridische zin? En wie bepaalt wat nuttig is?

ik geniet van mijn vakantie, maar daar heel nuttig gebruik van: Ik zit nu heerlijk in de tuin, geniet van het weer en geniet van mijn boek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 11:47
 
Ik heb nog nix gelezen over onze gemeenschappelijke meest voor de hand liggende verslaving... Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEROMMEKE798





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 11:47
 
Mooie reactie !

Volgens mij kan "van Dalen" een heel goede uitleg geven over

nut, nuttig, zinvol.............

Of wij het daar volgens "onze waarheid" ( beleving van de wereld)mee ens zijn is een ander chapiter.....

Ieder van ons heeft z'n eigen "waarheid"/ beleving die heel goed naast die van de ander kan bestaan ...........toch.......immers?


Laatst aangepast door
JEROMMEKE798
op donderdag 16 augustus 2012, 13:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEROMMEKE798





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 11:53
 
Ik heb nog nix gelezen over onze gemeenschappelijke meest voor de hand liggende verslaving...


Dag Carmen,


Mag ik aannemen dat je een "sex-verslaving" bedoelt ?

Een "hoog/groot libido wil nog niet zeggen dat je "sexverslaafd" bent

Zoals een regelmatig enorme trek in eten/ eetlust niet inhoudt dat je verslaafd bent aan culinair genot ..........toch...............immers?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 11:56
 
JEROMMEKE798 schreef:
Ik heb nog nix gelezen over onze gemeenschappelijke meest voor de hand liggende verslaving...


Dag Carmen,


Mag ik aannemen dat je een "sex-verslaving" bedoelt ?

Een "hoog/groot libido wil nog niet zeggen dat je "sexverslaafd" bent

Zoals een regelmatig enorme trek in eten/ eetlust niet inhoudt dat je verslaafd bent aan culinair genot ..........toch...............immers?


Neehee, ik denk dat Carmen doelt op onze CM verslaving
Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEROMMEKE798





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 12:09
 
Neehee, ik denk dat Carmen doelt op onze CM verslaving...........

reactie:

Ja, dat ik daar niet aan heb gedacht,
ik ben daar ook zeer gevoelig voor geweest toen ik
"veel te veel"te kort kwam naar mijn idee.

Merk dat ik nu blijkbaar iets heb te delen/geven en naast mezelf een ander kan/mag "vermaken......... "
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 13:31
 
JEROMMEKE798 schreef:
Ik heb nog nix gelezen over onze gemeenschappelijke meest voor de hand liggende verslaving...


Dag Carmen,


Mag ik aannemen dat je een "sex-verslaving" bedoelt ?

Een "hoog/groot libido wil nog niet zeggen dat je "sexverslaafd" bent

Zoals een regelmatig enorme trek in eten/ eetlust niet inhoudt dat je verslaafd bent aan culinair genot ..........toch...............immers?

we hebben het recent al over sexverslaving, homo's en christenen gehad, op een dusdanige manier dat die topics gesloten zijn. Nu opnieuw erover beginnen heeft dus geen zin meer.......het ontaard in een welles nietes spelletje en gegooi van bijbelteksten....

heel vroeger is ons allemaal wel geleerd dat verslaving iets is dat je lichaam nodig heeft om zich goed te voelen en elk gebruik vraagt om meer omdat je lichaam er niet buiten kan...... dus.....kan het met voedsel? denk het wel.....kan het met roken en drinken? zeker weten Kan het met sex? zelfs dat kan.

het maakt mij wel nieuwsgieirg naar wat Carmen bedoeld Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 13:40
 
Joehoe Carmen, ben je aanwezig Knipoog smiley
Wil je ons even van onze nieuwschierigheid afhelpen en zeggen wat jij bedoelt met onze gemeenschappelijke verslaving?
Bedoel je CM verslaving offuh MC verslaving Knipoog smiley


Laatst aangepast door
MAMALOE463
op donderdag 16 augustus 2012, 13:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 15:10
 
MAMALOE463 schreef:
Joehoe Carmen, ben je aanwezig Knipoog smiley
Wil je ons even van onze nieuwschierigheid afhelpen en zeggen wat jij bedoelt met onze gemeenschappelijke verslaving?
Bedoel je CM verslaving offuh MC verslaving Knipoog smiley

Ola; k kan ook niet ff weg ook he. Gaat ut meteen weer over sex Verraste, verbaasde smiley

Natuurlijk bedoelde ik onze geheel onschuldige CM-verslaving. k Kan er toch moeilijk vanuit gaan dat iedereen op deze site sexverslaafd is...


Laatst aangepast door
CARMEN073
op donderdag 16 augustus 2012, 15:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEROMMEKE798





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 15:35
 
Carmen schreef:

Ola; k kan ook niet ff weg ook he. Gaat ut meteen weer over sex

Natuurlijk bedoelde ik onze geheel onschuldige CM-verslaving. k Kan er toch moeilijk vanuit gaan dat iedereen op deze site sexverslaafd is...

Als iets ONSCHULDIG is, is het dan wel een verslaving/binding...?

Als lid/abonnee van deze site is IEDEREEN dan gebonden/verslaafd aan dit medium...?

En ik ga er MAKKELIJK van uit dat (bijna) IEDEREEN

geniet van zijn/haar ingeschapen!! "paring-drang en geslachtsdrift"

is dat dan ook een "(onschuldige)" VERSLAVING Carmen???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 18:30
 
Over gokverslaving heb ik ook nog niets gehoord.
In Verslaving of beter in "verslaafd" zit het woord slaaf.
Slaaf van de zonde.
Slaaf van Jezus? Verslaafd aan Jezus? Lijkt me ook niet goed. Een liefdevolle relatie lijkt me beter.
koffie, drink ik 3 max. 4 bakkies per dag. De een kan er beter tegen dan de ander, maar ik geloof dat het slechter is, vooral voor het hart, dan veel mensen beseffen. Koffie met caffeïne drink ik trouwens alleen op mijn werk, meer uit gewoonte. Is gewoon lekker en gezellig. In het weekeinde drink ik als ik thuis ben decafe, dus koffie is geen verslaving voor mij.
roken, ik rook 1 pakje sigaretten per week, nog niet zo heel lang trouwens. Maandag koop ik het en als het vrijdag op is jammer dan. Hier ook geen verslaving. Ik hoop ermee te stoppen als ik een leuke relatie heb.
drinken dan? 2 glazen per dag ongeveer. Verslaving? Dacht het niet. Heb eens 3 maanden niets gedronken omdat ik de bijbeltekst las van Paulus waarin hij zegt het is goed geen wijn te drinken en geen vlees te eten. Omdat ik vaak nogal rigoreus ben ook alles wijn-en bierglazen weggegooit. Nu drink ik het dan maar uit het flesje of in zo'n glazen ding die je voor 1 euro/stuk bij de Xenos koopt. 1 maal in de 2 jaar gaat het fout zeg maar, meestal in combinatie met muziek en dan denken nou vooruit nog eentje dan, en dan Kotsende smiley Maar ja, ook dat moet eens kunnen. Heb je er meteen een tijd geen trek meer in.
muziek dan? daarover heb ik ook nog niets gehoord. Ik denk dat ik daar als tiener wel verslaafd aan was, daar ik er echt niet mee zonder kon. Nu luister ik het met mate zeg maar maar geniet met volle teugen, haha.
En chips? Ik heb maanden gehad dat ik elke dag een halve tot een hele zak chips leeg at. Is dat een verslaving? Misschien was het dat wel, maar goed, ik leef nog.
En dan is er nog iets waarvan ik dacht dat ik er verslaafd aan was, maar toen ik een aantal goede gesprekken had met liefdevolle mensen die niet naar een kerk gingen, bleek zelfs dat geen verslaving te zijn, maar iets wat nou eenmaal bij het beestje hoort.

Nou, hebben jullie wat te lezen. Ook dat kan verslavend zijn.

Of ben ik nou te open in dit topic. Nou ja in ieder geval niet teveel van dit Smiley met dichtgeplakte mond

Er zijn ook mensen die niet kunnen ophouden met schelden. Op de werkvloer waar ik vroeger stond waren mensen die bij elke zin die ze gebruikte een vloekwoord gebruikte.

Of wat dacht je van verslaafd zijn aan je eigen ideeen? Daar ken ik wel voorbeelden van. Dat mensen gewoon echt niet meer los te rukken zijn van bepaalde vooroordelen of veronderstellingen. Dan wordt er meteen in de verdediging geschoten omdat ze iets wat ik zeg een te grote aanval vinden op hun eigen belevingswereld. Is dat een verslaving of is dat zelfbescherming? Het kan zelfbescherming zijn, maar als je er na 25 jaar pas achter komt dat het toch echt niet klopte wat je altijd geloofde, komt het wel als een schok.

En op zondag lig ik lekker de hele dag in bed. Is dat een slaapverslaving? In ieder geval geen kerkverslaving, waaronder ook velen al dan niet gebukt gaan.

En een paar maanden terug eens een jointje gerookt. Dat was 12 jaar geleden. Dus languit onderuit in de coffeeshop en aansteken dat ding. Maar ik merkte er totaal niets van, dus na een halfuur ben ik maar weer weggegaan.


Laatst aangepast door
ROLF230
op donderdag 16 augustus 2012, 18:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEROMMEKE798





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 19:31
 
Ja Rolf,

Dank voor je uitgebreide ontboezeming!

Soms lastig om te anticiperen op elkaars wederzijdse belevingswereld.

(" beeld van de wereld")

Ik merk/weet dat uit ervaring.

In een eerdere reactie op deze pagina noemde ik dat al samen met de "worsteling"die wij blijkbaar hebben in het omgaan met onze RUIM toegemeten VRIJHEID
Vandaar dat er bewegingen bestaan met ontzettend veel "fans" zoals

"geboren om VRIJ te zijn" met Wilkin van der Kamp e.a.

Echt de moeite waard om die/dat eens te "Googlen"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 20:28
 
ff gegoolged....op Wilkin van der Kamp

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 16 augustus 2012, 20:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 20:33
 
En deze ook...Wilkin van de Kamp



Het accent bij Wilkin ligt op grote wonderen en tekenen, zieken genezen, en demonen uitdrijven. Dit is echter niet wat de bijbel ons leert. De bijbel spreekt over de Heilige Geest als de Trooster Die ons zal onderwijzen (Joh.14:26). Paulus zegt in zijn brieven dat ons lichaam een tempel is van de Heilige Geest(1 Kor.6:19). Dat wij vervuld worden met de Heilige Geest op het moment van onze wedergeboorte (Ef.1:13).

meer later, nu als een speer boodschapjes doen Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 16 augustus 2012, 20:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 20:38
 
slimme zakenjongen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 20:44
 
Waarom meteen zo negatief? Geschokte, onthutste smiley

Wilkin van der Kamp staat bekend als bijbelgetrouw dienaar van God en doet bij mijn weten niets onbijbels.

Natuurlijk zijn er altijd mensen die kritiek hebben; dat mag. Maar websites volschrijven met leugens en mensen belasteren is verre van christelijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Pagina 3 van 4