ChristianMatch
 


Forum

roken e.a. "verslavingen
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JEROMMEKE798





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 13:10
 
"Niet met vingertje naar rokende christenen wijzen"

"We moeten ervoor waken dat we niet met een opgeheven vingertje christenen die roken, aanspreken. In plaats daarvan is het goed om naast de rokers te staan en te onderzoeken welke achterliggende gedachte achter het roken zit," vertelt dominee Erjan van der Linde desgevraagd over roken. "Misschien rookt een christen omdat hij of zij een situatie nog niet heeft verwerkt. Wees voorzichtig met oordelen, anders voorzie je rokers van een extra spanning."

Dat roken een zonde is, is voor Van der Linde geen vraag. "Iedereen weet dat roken slecht voor het menselijk lichaam is. Op pakjes staat niet voor niets: 'Roken veroorzaakt dodelijke longkanker' of 'Roken kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood'. God heeft onze longen geschapen en die verniel je door middel van roken. Verder is het belangrijk om afhankelijk te zijn van Jezus en niet van sigaretten. Wanneer iemand die God toebehoort volledig afhankelijk is van een peuk, mis je je doel. Ons lichaam is daar namelijk niet voor bedoeld."

Jezus' kracht
Van der Linde citeert 1 Korinthiërs 6:12, 'Alle dingen zijn mij geoorloofd, maar niet alle dingen zijn nuttig. Alle dingen zijn mij geoorloofd, maar ik zal mij niet onder de macht van ook maar iets laten brengen.' "Deze tekst gaat niet specifiek over roken, maar het heeft er wel degelijk betrekking op. De Bijbel zegt dat we overal van mogen genieten, maar ons niet overal aan mogen vastbinden. Als je lichaam voortdurend om nicotine vraagt, kan dit Bijbelvers helpen. Het klinkt misschien vreemd, maar in plaats van verslaafd aan roken kun je verslaafd raken aan Jezus Christus."

De predikant van de Samenwerkingsgemeente in Rotterdam-Alexanderpolder kent een broeder die na zijn bekering met roken is gestopt. "2 Korinthiërs 5:7 spreekt over het nieuwe leven dat we in Christus mogen ontvangen. Hij vond dat zijn rookgedrag bij zijn oude leven hoorde. Zo wijde hij zijn leven aan Hem toe. Het blijft een zwak punt. Als hij een sigarettenlucht ruikt, is de verleiding natuurlijk groot. Daarmee wil ik niet aangeven dat christenen niet mogen roken. Dat zou contraproductief werken. In regels (de wet) zit geen kracht. Die is alleen te vinden in Jezus."

Van der Linde wijst ook op valkuilen. "Naast het erop letten dat we niet in eigen kracht handelen, kan er onder rokers ook een schuldgevoel ontstaan," zegt de predikant die uit eigen ervaring spreekt. "Dan zeg ik: ga naar Jezus toe. Hij heeft onze verkeerde daden vergeven en kan ons over de streep trekken als het niet lukt."[/color]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 14:18
 
In regels (de wet) zit geen kracht. Die is alleen te vinden in Jezus."


Mooie zin, daar kunnen de meer wettische christenen mogelijk over nadenken. Enige relativering is wel op zijn plaats. Veel mensen kunnen moeilijk zonder koffie. Koffie heeft een paar goede maar ook een paar slechte effecten. Maar als ik eerlijk ben, kom ik zonder koffie niet goed op gang. Mensen die dan een opgeheven vinger hebben, gaan te ver. Doe het niet en zeg hooguit iets van echt schadelijke zaken, roken is voor iedereen slecht en voor copd- en diabetespatienten zelfs dodelijk. Als je als gelovige wilt handelen is bijbels denken goed maar ook dan moet je het zien te vertalen in iets wat effect heeft, op de roker bijvoorbeeld. Alcohol wordt zwaar onderschat, vooral omdat het bij onze cultuur hoort. Als alcohol vandaag in onze samenleving voor het eerst zou worden geintroduceerd, zou het misschien wel verboden worden. Koffie is ook een drug maar ik krijg echt geen schuldgevoel als ik het als christen drink, evenmin als van het drinken van een goed wit wijntje. Genieten mag ook voor christenen hoor en hoeft lang niet altijd met mate Knipoog smiley

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 14 augustus 2012, 04:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 15:40
 
[quote=JEROMMEKE798]"Niet met vingertje naar rokende christenen wijzen"

"We moeten ervoor waken dat we niet met een opgeheven vingertje christenen die roken, aanspreken. In plaats daarvan is het goed om naast de rokers te staan en te onderzoeken welke achterliggende gedachte achter het roken zit," vertelt dominee Erjan van der Linde desgevraagd over roken.
Zoiets kan je wel doen, maar ja dan moet je mi degene wel heel goed kennen en bevriend mee zijn.
"Misschien rookt een christen omdat hij of zij een situatie nog niet heeft verwerkt. Wees voorzichtig met oordelen, anders voorzie je rokers van een extra spanning."

Dat roken een zonde is, is voor Van der Linde geen vraag. "Iedereen weet dat roken slecht voor het menselijk lichaam is. Op pakjes staat niet voor niets: 'Roken veroorzaakt dodelijke longkanker' of 'Roken kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood'.
Die teksten staan er in de 1ste plaats op om rechtszaken zoals in Amerika te voorkomen.... God heeft onze longen geschapen en die verniel je door middel van roken. Verder is het belangrijk om afhankelijk te zijn van Jezus en niet van sigaretten. Wanneer iemand die God toebehoort volledig afhankelijk is van een peuk, mis je je doel. Ons lichaam is daar namelijk niet voor bedoeld."

Ik denk dat elke roker dat wel weet. je hebt verschillende soorten rokers, degene die echt elke dag een pakkie roken, degene die er nu en dan es eentje opsteken en drie weken lang met één pakkie in hun zak lopen, en degene die enkel op verjaardagen roken.
Jezus' kracht
Van der Linde citeert 1 Korinthiërs 6:12, 'Alle dingen zijn mij geoorloofd, maar niet alle dingen zijn nuttig. Alle dingen zijn mij geoorloofd, maar ik zal mij niet onder de macht van ook maar iets laten brengen.' "Deze tekst gaat niet specifiek over roken, maar het heeft er wel degelijk betrekking op. De Bijbel zegt dat we overal van mogen genieten, maar ons niet overal aan mogen vastbinden. Als je lichaam voortdurend om nicotine vraagt, kan dit Bijbelvers helpen. Het klinkt misschien vreemd, maar in plaats van verslaafd aan roken kun je verslaafd raken aan Jezus Christus."

Verslaafd aan Christus?De predikant van de Samenwerkingsgemeente in Rotterdam-Alexanderpolder kent een broeder die na zijn bekering met roken is gestopt. "2 Korinthiërs 5:7 spreekt over het nieuwe leven dat we in Christus mogen ontvangen. Hij vond dat zijn rookgedrag bij zijn oude leven hoorde. Zo wijde hij zijn leven aan Hem toe. Het blijft een zwak punt. Als hij een sigarettenlucht ruikt, is de verleiding natuurlijk groot. Daarmee wil ik niet aangeven dat christenen niet mogen roken. Dat zou contraproductief werken. In regels (de wet) zit geen kracht. Die is alleen te vinden in Jezus."

Er zijn heel veel ongelovigen die zijn gestopt. als christen moet je als je wilt stoppen ook 100 keer per dag de keuze maken om het niet te doen, en dan merk je na een tijd, dat elke keer, na tien minuten de trek al weer weg is....Van der Linde wijst ook op valkuilen. "Naast het erop letten dat we niet in eigen kracht handelen, kan er onder rokers ook een schuldgevoel ontstaan," zegt de predikant die uit eigen ervaring spreekt. "Dan zeg ik: ga naar Jezus toe. Hij heeft onze verkeerde daden vergeven en kan ons over de streep trekken als het niet lukt."


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 13 augustus 2012, 15:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 16:11
 
THOMAS968 schreef:
In regels (de wet) zit geen kracht. Die is alleen te vinden in Jezus."


Mooie zin, daar kunnen de meer wettische christenen mogelijk over nadenken. Enige relativering is wel op zijn plaats. Veel mensen kunnen moeilijk zonder koffie. Koffie heeft een paar goede maar ook een paar slechte effecten. Maar als ik eerlijk ben kom ik zonder koffie niet goed op gang. Mensen die dan een opgeheven vinger hebben, gaan te ver. Doe het niet en zeg hooguit iets van echt schadelijke zaken, roken is voor iedereen slecht en voor copd- en diabetespatienten zelfs dodelijk. Als je als gelovige wilt handelen is bijbels denken goed maar ook dan moet je het zien te vertalen in iets wat effect heeft, op de roker bijvoorbeeld. Alcohol wordt zwaar onderschat, vooral omdat het bij onze cultuur hoort. Als alcohol vandaag in onze samenleving voor het eerst zou worden geintroduceerd, zou het misschien wel verboden worden. Koffie is ook een drug maar ik krijg echt geen schuldgevoel als ik het als christen drink, evenals van het drinken van een goed wit wijntje. Genieten mag ook voor christenen hoor en hoeft lang niet altijd met mate Knipoog smiley

Thomas


Ik wil nog verder gaan: Genieten mag ook voor christenen en hoeft nooit met mate……
(ik bedoel : als je ergens van geniet doe het dan voor 100%, het genieten zelf hoeft niet met mate)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 16:56
 
JANS221 schreef:
Ik wil nog verder gaan: Genieten mag ook voor christenen en hoeft nooit met mate……
(ik bedoel : als je ergens van geniet doe het dan voor 100%, het genieten zelf hoeft niet met mate)

Dat staat in Prediker:
7 Dus eet je brood met vreugde, drink met een vrolijk hart je wijn. God ziet alles wat je doet allang met welbehagen aan. 8 Draag altijd vrolijke kleren, kies een feestelijke geur. 9 Geniet van het leven met de vrouw die je bemint. Geniet op alle dagen van je leven, die God je heeft gegeven. Het bestaan is leeg en vluchtig en je zwoegt en zwoegt onder de zon, dus geniet op elke dag. Het is het loon dat God je heeft gegeven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 17:00
 
THOMAS968 schreef:
In regels (de wet) zit geen kracht. Die is alleen te vinden in Jezus."


Mooie zin, daar kunnen de meer wettische christenen mogelijk over nadenken. Enige relativering is wel op zijn plaats. Veel mensen kunnen moeilijk zonder koffie. Koffie heeft een paar goede maar ook een paar slechte effecten. Maar als ik eerlijk ben kom ik zonder koffie niet goed op gang. Mensen die dan een opgeheven vinger hebben, gaan te ver. Doe het niet en zeg hooguit iets van echt schadelijke zaken, roken is voor iedereen slecht en voor copd- en diabetespatienten zelfs dodelijk. Als je als gelovige wilt handelen is bijbels denken goed maar ook dan moet je het zien te vertalen in iets wat effect heeft, op de roker bijvoorbeeld. Alcohol wordt zwaar onderschat, vooral omdat het bij onze cultuur hoort. Als alcohol vandaag in onze samenleving voor het eerst zou worden geintroduceerd, zou het misschien wel verboden worden. Koffie is ook een drug maar ik krijg echt geen schuldgevoel als ik het als christen drink, evenals van het drinken van een goed wit wijntje. Genieten mag ook voor christenen hoor en hoeft lang niet altijd met mate Knipoog smiley

Thomas

Mooi verwoord!!
Idd iedereen weet dat roken zeer slecht is voor de gezondheid, maar daar noem je ook al koffie! Zijn mensen aan verslaafd en ook te veel koffie is slecht voor de gezondheid, en zo kan ik nog wel even een poosje doorgaan.
* drugs
* eetverslaving, kan ook dodelijk zijn!!

Denk dat als je alles met mate doet (nee liefst natuurlijk niet alle dingen in combinatie) Knipoog smiley dan zeg ik bij sommige dingen waarom niet?
Is drugs niet nog slechter dan roken?
Een keer lekker eten en je daaraan bezondigen zoals men het wel eens pleegt te noemen is niks fout aan.
Koffie drinken miljoenen doen het vinden het heerlijk en net wat Thomas zei kunnen zonder hun bakkie niet wakker worden en op gang komen!
Kan me er niks bij voorstellen want ik ga ervan Kotsende smiley maar goed ieder zijn ding.
Het worden niet voor niks allemaal genotsmiddelen genoemd en de naam zegt al genoeg denk ik!
Geniet maar gebruik het met mate Knipoog smiley

Kijk maar eens in de bijbel hoe vaak er werdt gedronken en gegeten!!
De wijn werdt in de bijbel al overvloedig geschonken!

Erika die niet rookt,drinkt en koffie gebruikt maar weer een ander probleem heeft Verlegen lachende smiley


Laatst aangepast door
ERIKA129
op maandag 13 augustus 2012, 17:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: maandag 13 augustus 2012, 19:42
 
LEANNE226 schreef:
Dat staat in Prediker:
7 Dus eet je brood met vreugde, drink met een vrolijk hart je wijn. God ziet alles wat je doet allang met welbehagen aan. 8 Draag altijd vrolijke kleren, kies een feestelijke geur. 9 Geniet van het leven met de vrouw die je bemint. Geniet op alle dagen van je leven, die God je heeft gegeven. Het bestaan is leeg en vluchtig en je zwoegt en zwoegt onder de zon, dus geniet op elke dag. Het is het loon dat God je heeft gegeven.

Ik mag Prediker wel Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART347





Berichten: 280

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 03:58
 
in het kort: als roken oke is, kan je dan straks ook op je profiel invullen op de vraag:

rook je?

- nee;
- nee, maar vind t niet erg als anderen roken;
- matig;
- als een ketter;
- ik probeer te stoppen;
- ik probeer nog meer te roken;
- ik wil wel, maar ben er nu nog niet aan toe;
- ik wil wel, maar ben er nog niet aan toe gekomen;
- ja!, maar vind t niet erg als anderen t niet roken;
- ik ga nu door een moeilijke periode, maar daarna zal ik wel weer gaan roken;
- als t vakantiegeld en de kinderbijslag weer op mn rekening staan;
- dat is geheim ; )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 09:35
 
BART347 schreef:
in het kort: als roken oke is, kan je dan straks ook op je profiel invullen op de vraag:

rook je?

- nee;
- nee, maar vind t niet erg als anderen roken;
- matig;
- als een ketter;
- ik probeer te stoppen;
- ik probeer nog meer te roken;
- ik wil wel, maar ben er nu nog niet aan toe;
- ik wil wel, maar ben er nog niet aan toe gekomen;
- ja!, maar vind t niet erg als anderen t niet roken;
- ik ga nu door een moeilijke periode, maar daarna zal ik wel weer gaan roken;
- als t vakantiegeld en de kinderbijslag weer op mn rekening staan;
- dat is geheim ; )

Rait! Clown smiley


Carmen die er geen moeite mee heeft als anderen roken omdat ze het nog steeds lekker vindt ruiken Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 09:45
 
Het gaat in dit topic toch ook over andere verslavingen? Wie heeft een verslaving ergens aan, het hoeft niets ernstigs te zijn Knipoog smiley bv een chocola verslaving, koffie verslaving, voor vrouwen een schoenentice Verlegen lachende smiley

Om voor mezelf de spits af te bijten, uhm ik heb een schoenentic, oftewel verslaving tis maar hoe je het noemen wilt Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 09:51
 
MAMALOE463 schreef:
Het gaat in dit topic toch ook over andere verslavingen? Wie heeft een verslaving ergens aan, het hoeft niets ernstigs te zijn Knipoog smiley bv een chocola verslaving, koffie verslaving, voor vrouwen een schoenentice Verlegen lachende smiley

Om voor mezelf de spits af te bijten, uhm ik heb een schoenentic, oftewel verslaving tis maar hoe je het noemen wilt Verlegen lachende smiley

Dure hobby miss mamalou!

Mijn koffieconsumptie dreigt iedere x uit de hand te lopen... Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 10:10
 
Carmen073 schreef:

Dure hobby miss mamalou!

Mijn koffieconsumptie dreigt iedere x uit de hand te lopen...


Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley Hobby klinkt eigenlijk leuker als verslaving of tic!
Ja ik ga het maar mijn schoenenhobby noemen! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 10:50
 
MAMALOE463 schreef:
Het gaat in dit topic toch ook over andere verslavingen? Wie heeft een verslaving ergens aan, het hoeft niets ernstigs te zijn Knipoog smiley bv een chocola verslaving, koffie verslaving, voor vrouwen een schoenentice Verlegen lachende smiley

Om voor mezelf de spits af te bijten, uhm ik heb een schoenentic, oftewel verslaving tis maar hoe je het noemen wilt Verlegen lachende smiley



waterijsjes... Verlegen lachende smiley
maar ik ben aan het afkicken... Engeltje smiley


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 14 augustus 2012, 10:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 10:58
 
Waterijsjes is wel n erg lekkere verslaving he Jol, maar het kan natuurlijk ook de pan uitrijzen, tis maar net hoeveel ijsjes jou verslaving bevat per dag Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 16:09
 
Zelf ben ik gestopt met roken, omdat ik rokend de Bijbel zat te lezen toen ik las dat mijn lichaam de tempel van de Geest was. lol...

Ik heb dit gezonde lichaam van God gekregen en heb rentmeesterschap over.
Roken is een bewuste aanval op je eigen lichaam, net als ongezond eten en te weinig beweging. Zijn gewoon wetenschappelijke feiten
Als je dan lichamelijke klachten krijgt, is het het eigen schuld dikke bult principe. Net als in de winter zonder jas naar buiten gaan en verkouden worden. Kan er weinig medelij mee hebben.


Ik denk dat de kerk die regels niet met kerktucht kan en moet opleggen.
Maar dat de Geest het in de christen moet bewerken, soms zijn er veel grotere hordes en zonden aan te pakken.

het Bijbels principe voor roken en andere slechte gewoontes:

1kor 6: 12 Alles is mij geoorloofd, maar niet alles is nuttig. Alles is mij geoorloofd, maar ik zal mij door niets laten knechten.


Laatst aangepast door
DJAB697
op dinsdag 14 augustus 2012, 16:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 16:41
 
JOL252 schreef:
waterijsjes... Verlegen lachende smiley
maar ik ben aan het afkicken... Engeltje smiley

Jij ook al Verlegen lachende smiley
maar ze zijn zo lekker met dit warme weer en beter dan magnum's of zo Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 16:42
 
MAMALOE463 schreef:
Carmen073 schreef:

Dure hobby miss mamalou!

Mijn koffieconsumptie dreigt iedere x uit de hand te lopen...


Verlegen lachende smiley Verlegen lachende smiley Hobby klinkt eigenlijk leuker als verslaving of tic!
Ja ik ga het maar mijn schoenenhobby noemen! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Zalando hatsjieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Is zo besmettelijk he Clown smiley
Houd je dat daar dat virus Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 18:25
 
MAMALOE463 schreef:
Het gaat in dit topic toch ook over andere verslavingen? Wie heeft een verslaving ergens aan, het hoeft niets ernstigs te zijn Knipoog smiley bv een chocola verslaving, koffie verslaving, voor vrouwen een schoenentice Verlegen lachende smiley

Om voor mezelf de spits af te bijten, uhm ik heb een schoenentic, oftewel verslaving tis maar hoe je het noemen wilt Verlegen lachende smiley

Coole smiley met zonnebril
Heb ik ook last van... maar ze kunnen toch ook zooo mooi zijn.
zie het niet als verslaving, gewoon oog voor creaties Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 18:49
 
Heel erg...maar waar...SOFTIJS...
Alhoewel ik ook moet zeggen...dat heb ik niet in huis...ik ga er ook savonds niet om...maar als ik het zie...VERKOCHT...
En ja...natuurlijk zijn waterijsjes beter...maar...(DIE VIND ZE NIET ZO LEKKER)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 19:28
 
ZEELAND736 schreef:
Heel erg...maar waar...SOFTIJS...
Alhoewel ik ook moet zeggen...dat heb ik niet in huis...ik ga er ook savonds niet om...maar als ik het zie...VERKOCHT...
En ja...natuurlijk zijn waterijsjes beter...maar...(DIE VIND ZE NIET ZO LEKKER)


Op mooie zomeravonden nog even richting Katwijk sjezen waar die oooooh zo waanzinnig lekkere Italiaanse ijs op de boulevard te vinden is.... hmmmm en dan slenterend hiermee richting strand en tegen strandhuisje nog even de laatste zonnestralen opvangen...


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 14 augustus 2012, 19:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 19:41
 
Xabia794 schreef:


Heb ik ook last van... maar ze kunnen toch ook zooo mooi zijn.
zie het niet als verslaving, gewoon oog voor creaties


Gelukkig, ik krijg bijval, jij weet wat ik bedoel, oog voor creatie en detail
Knipoog smiley kijk, net die mooie pump of laars of slippertje maken je kleding af Knipoog smiley Ik kan daar zo blij van worden Clown smiley
Maar, ik kan me beheersen hoor, vanmiddag nog, stond heel gelukzalig met een echt beauty van een slippertje in de winkel, ik keek ernaar, aaide het slippertje en zag me er al helemaal op weglopen met een mooie strandjurk eronder, mooi lopen te flaneren over de boulevard Knipoog smiley De prijs viel reuzemee daar lag het niet aan, maar ik wilde mezelf eens testen of ik dit slippertje daar kon laten liggen, wachten op een andere voet die hem mag dragen..... En ik heb hem laten liggen!
Maar oooo wat was dat slippertje mooi Slapende smiley Slapende smiley Met van die mooie strasssteentjes erop, jaaa nep natuurlijk maar dat maakt niet uit, is niet alles goud wat er blinkt.
Neehoor, gekheid zo erg is het niet met me, maartoch, toch dat slippertje kon ik echt goed gebruiken onder veel dingen zag ik net in mijn kast, zucht...... Slapende smiley Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 19:41
 
JOL252 schreef:
Op mooie zomeravonden nog even richting Katwijk sjezen waar die oooooh zo waanzinnig lekkere Italiaanse ijs op de boulevard te vinden is.... hmmmm en dan slenterend hiermee richting strand en tegen strandhuisje nog even de laatste zonnestralen opvangen...

Als ik kom...bezondig ik me...(lopend of zittend aan het strand) Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 21:22
 
Idd Mamalou, ik heb ook geen verslavingen, ik heb hobby's Clown smiley

En koffie lust ik niet, maar ik heb wel mijn dagelijkse taks aan caffeïne nodig....
Dus maar lekker in koude vorm van genieten. Verliefde smiley


Quote:
Matt 15:10 Nadat hij de mensen bij zich geroepen had, zei hij tegen hen: ‘Luister en kom tot inzicht. 11 Niet wat de mond in gaat maakt een mens onrein, maar wat de mond uit komt, dat maakt een mens onrein.’
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE338





Berichten: 547

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 21:47
 
MAMALOE463 schreef:
Xabia794 schreef:


Heb ik ook last van... maar ze kunnen toch ook zooo mooi zijn.
zie het niet als verslaving, gewoon oog voor creaties


Gelukkig, ik krijg bijval, jij weet wat ik bedoel, oog voor creatie en detail
Knipoog smiley kijk, net die mooie pump of laars of slippertje maken je kleding af Knipoog smiley Ik kan daar zo blij van worden Clown smiley
Maar, ik kan me beheersen hoor, vanmiddag nog, stond heel gelukzalig met een echt beauty van een slippertje in de winkel, ik keek ernaar, aaide het slippertje en zag me er al helemaal op weglopen met een mooie strandjurk eronder, mooi lopen te flaneren over de boulevard Knipoog smiley De prijs viel reuzemee daar lag het niet aan, maar ik wilde mezelf eens testen of ik dit slippertje daar kon laten liggen, wachten op een andere voet die hem mag dragen..... En ik heb hem laten liggen!
Maar oooo wat was dat slippertje mooi Slapende smiley Slapende smiley Met van die mooie strasssteentjes erop, jaaa nep natuurlijk maar dat maakt niet uit, is niet alles goud wat er blinkt.
Neehoor, gekheid zo erg is het niet met me, maartoch, toch dat slippertje kon ik echt goed gebruiken onder veel dingen zag ik net in mijn kast, zucht...... Slapende smiley Slapende smiley

Ja ik herken het..
Weet je wat ik altijd doe?

Als ik zoiets zie liggen, dan kan ik met pijn in mn hart zeggen....
NEE..WEG ERMEE.......NIET NODIG!!


Dan leg ik het geweldige schoentje of slipper of laarsje weg, en dan ga ik 3 weken later nogges kijken......
ligt 'het" er dan nog......dan issie voor mij gemaakt Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 22:09
 
Ja Marianne dat is een idee, ik ga morgen eens kijken of dat slippertje er nog ligt Knipoog smiley
Istie ernog, dan istie voor mij Clown smiley Clown smiley

Of is dat een te korte test Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 22:20
 
ZEELAND736 schreef:
Heel erg...maar waar...SOFTIJS...
Alhoewel ik ook moet zeggen...dat heb ik niet in huis...ik ga er ook savonds niet om...maar als ik het zie...VERKOCHT...
En ja...natuurlijk zijn waterijsjes beter...maar...(DIE VIND ZE NIET ZO LEKKER)



dat word dan binnen nu en een maand ongeveer wéér afkicken Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT603





Berichten: 535

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 22:24
 
MAMALOE463 schreef:
Xabia794 schreef:


Heb ik ook last van... maar ze kunnen toch ook zooo mooi zijn.
zie het niet als verslaving, gewoon oog voor creaties


Gelukkig, ik krijg bijval, jij weet wat ik bedoel, oog voor creatie en detail
Knipoog smiley kijk, net die mooie pump of laars of slippertje maken je kleding af Knipoog smiley Ik kan daar zo blij van worden Clown smiley
Maar, ik kan me beheersen hoor, vanmiddag nog, stond heel gelukzalig met een echt beauty van een slippertje in de winkel, ik keek ernaar, aaide het slippertje en zag me er al helemaal op weglopen met een mooie strandjurk eronder, mooi lopen te flaneren over de boulevard Knipoog smiley De prijs viel reuzemee daar lag het niet aan, maar ik wilde mezelf eens testen of ik dit slippertje daar kon laten liggen, wachten op een andere voet die hem mag dragen..... En ik heb hem laten liggen!
Maar oooo wat was dat slippertje mooi Slapende smiley Slapende smiley Met van die mooie strasssteentjes erop, jaaa nep natuurlijk maar dat maakt niet uit, is niet alles goud wat er blinkt.
Neehoor, gekheid zo erg is het niet met me, maartoch, toch dat slippertje kon ik echt goed gebruiken onder veel dingen zag ik net in mijn kast, zucht...... Slapende smiley Slapende smiley

nu sta jij morgenochtend waarschijnlijk om 9.00u daar te wachten tot die winkel open gaat om ze toch te kopen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT603





Berichten: 535

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 22:25
 
MAMALOE463 schreef:
Ja Marianne dat is een idee, ik ga morgen eens kijken of dat slippertje er nog ligt Knipoog smiley
Istie ernog, dan istie voor mij Clown smiley Clown smiley

Of is dat een te korte test Smiley die vol vragen zit

deze had ik nog niet gezien
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 22:35
 
MAMALOE463 schreef:
Xabia794 schreef:


Heb ik ook last van... maar ze kunnen toch ook zooo mooi zijn.
zie het niet als verslaving, gewoon oog voor creaties


Gelukkig, ik krijg bijval, jij weet wat ik bedoel, oog voor creatie en detail
Knipoog smiley kijk, net die mooie pump of laars of slippertje maken je kleding af Knipoog smiley Ik kan daar zo blij van worden Clown smiley
Maar, ik kan me beheersen hoor, vanmiddag nog, stond heel gelukzalig met een echt beauty van een slippertje in de winkel, ik keek ernaar, aaide het slippertje en zag me er al helemaal op weglopen met een mooie strandjurk eronder, mooi lopen te flaneren over de boulevard Knipoog smiley De prijs viel reuzemee daar lag het niet aan, maar ik wilde mezelf eens testen of ik dit slippertje daar kon laten liggen, wachten op een andere voet die hem mag dragen..... En ik heb hem laten liggen!
Maar oooo wat was dat slippertje mooi Slapende smiley Slapende smiley Met van die mooie strasssteentjes erop, jaaa nep natuurlijk maar dat maakt niet uit, is niet alles goud wat er blinkt.
Neehoor, gekheid zo erg is het niet met me, maartoch, toch dat slippertje kon ik echt goed gebruiken onder veel dingen zag ik net in mijn kast, zucht...... Slapende smiley Slapende smiley

Slippertje , oftewel een andere naam voor sliptong...
Boulevard...dé plek om die slippertjes te vangen ...
Goud .... inderdaad hét goud uit de zee.

Dit is voor het eerst dat ik de vergelijking van vis en schoenen hoor. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 augustus 2012, 23:29
 
Gerrit603 schreef:

nu sta jij morgenochtend waarschijnlijk om 9.00u daar te wachten tot die winkel open gaat om ze toch te kopen




Nou ik heb me voorgenomen om nog tot het weekend, bv zaterdag te wachten dat lijkt mij lang genoeg die test en ligt het slippertje er nog, ja dan kan je er toch wel vanuit gaan dat hij op mij ligt te wachten lijkt mij zo Knipoog smiley Knipoog smiley

Want ik heb toch echt veel dingen in de kast hangen waar dat slippertje perfect bij past Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Pagina 1 van 4