ChristianMatch
 


Forum

roken e.a. "verslavingen
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JEROMMEKE798





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 20:54
 
AMEN ! Zusje Carmen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 21:36
 
slimme jonge, positief bedoeld.

gevolgen van seksuele zonden

Commentaar onder film van de uploader van de film jow5532:
Je kunt geen seks met iemand hebben, zonder met zijn of haar ziel verbonden te zijn. Als je seks met iemand hebt, ontstaat er een lichamelijke, emotionele en geestelijke binding. Als geslachtsgemeenschap een daad van zonde is geweest, dan zal de geestelijke binding ook zondig zijn. Ongebonden seks (buiten het huwelijk) creëert zondige demonische bindingen waardoor onreine geesten - via de persoon met wie je sekst hebt gehad - je leven kunnen binnenkomen en je ziel, je gevoelens en je gedachten met onreinheid kunnen overspoelen. In deze aflevering legt Wilkin uit hoe onreine banden in je leven worden gecreëerd en wat de gevolgen hiervan zijn. Maar bovendien hoe Jezus ons hiervan kan en wil bevrijden!

Dus als je seks hebt gehad buiten het huwelijk, dan heb je demonische bindingen gecreëerd waardoor geesten je leven binnenkomen....kijk cijfers gegarandeerd, ik ga ook ff kijken. Ja, voordeel van twijfel....

Van de Kamp gaat ervan uit dat christenen gebonden, of occult belast zijn en hiervan bevrijd moeten worden. Is dit ook wat de bijbel ons zegt? Wilkin van de Kamp gaat met zijn onderwijs voorbij aan de werkelijke, volledige waarde van het volbrachte werk van de Here Jezus aan het kruis. Hij heeft ons vrijgekocht van de macht van de duisternis en ons overgebracht in het Koninkrijk van God. Door te leren dat christenen onder invloed kunnen zijn van generatievloeken, gebonden kunnen zijn door demonische machten en bevrijding nodig hebben om de vrijheid in Christus te ontvangen verkondigt hij een ander evangelie wat niet klopt met wat de bijbel ons leert.

Aldus Bijbel getoetste kritiek(christelijk natuurlijk)


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 16 augustus 2012, 21:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 22:04
 
Ik ben nu bij de 11 minuut van dertig. Een vurig betoog, om een rein leven te lijden. als voorbeeld een man die één keer naar de hoeren was geweest en daardoor een onreine geest had ontvangen waar die van verlost moest worden. Omdat ie erg veel last had van zijn geslachtsdelen, en Wilkin zei dat ie weet hoe dat werkt, toen aarzeling.... 'Ja inderdaad, ik wéét hoe dat werkt'(nog een keer).... we hebben voor dúidzenden mensen gebeden die daarin verstrikt zijn geraakt....

Ik zou het leuk vinden, Wilkin, broeder, als je dit leest( je weet nooit misschien lezen deze mensen dit voor informatie), om es zo'n zelfde vurige betoog te houden voor vaders, oudsten van een kerk/gemeente, of gewoon een 'christelijke gelovig vaders', om niet je eigen dochter te dwingen tot perverse spelletjes, gemeenschap en andere seksuele dingen.
Maar dan desnoods een hoer. een hoer die ervoor kiest om het beroep uit te oefenen, geen slachtoffer mensenhandel natuurlijk.

S. die voor zover je van respect kúnt spreken respect heeft voor mannen die naar hoeren gaan en hun eigen kind(eren) met rust laten.
Maar ja, onreinheid en geobserdeerd zijn met seks gaat helaas vaak gepaart met gierigheid, dus dat zie je niet snel, waarom betalen als het thuis gratis en voor niets met je eigen kind kan?

Of...krijg je dan de gehele christelijke wereld over je heen? Ja, en dat is zakelijk gezien geen slimme zet....

Nou, ff verder kijken...
Vervolg dus---In de 1ste 11 minuten verteld hij dus over een man die naar de hoeren is geweest en dus een Goa heeft, een geestelijke overdaagbare aandoening.
Die man moest dat opnieuw belijden maar dan harop van Wilkin zodat de geestelijke wereld, de vijand hoort dat jij berouw hebt van je daden. en dat jij Gods hulp inroept om van deze problemen af te komen.
Nou dat deed hij, harop, en toen bad Wilkin en God's kracht was zooo groot, hij viel op de grond Smiley die vol vragen zit , hij had een half uur op de grond gelegen, zijn vrouw stond erbij. Daarna stond ie op en hij had me een Glimlach op zijn gezicht. Hij vertelde hoe hij een ontmoeting met Jézus gehad had daar op de grond Smiley die vol vragen zit . Hij stond op, Wilkin vroeg 'en hoe is 't?', want hij had daarvoor doorlopend pijn, en de pijn, de brandende pijn was weg...
En dat kwam omdat de onzichtbare zielsband met de prostituee was doorgesneden. Dit is tot en met de 8ste minuut..

Wat me opviel, eerst heeft ie het over een zonde, je kan struikelen, en daarna dat je de deur openzet voor doorlopende zonden.

Wat het doet voor een man als hij vreemd gaat, hij kan een Goa krijgen, geestelijke overdraagbare aandoening, boze geesten van onreinheid kunnen zelfs zijn lichaam ziek maken, ze kunnen zijn ziel in hun greep houden, ze kunnen hem geestelijk verontreiningen dat hij depressief raakt.
Dát is wat seksuele zonden doen met een man. Dát is wat seksuele verslaving dóet.

Maar hij zegt niets erover wat het slachtoffertjes doet, de rest van hun leven..
Helemaal niets over wat seksuele kindermishandeling doet bij een kind....zeker als het ouder(s) betreft.

Het zet de deur open in de geestelijke wereld omdat je in zonden leeft.
Je struikeld niet in zonde een keertje, nee je gaat door in die bepaalde zonde, ook in die zonde van onreinheid. en je zet de deur open voor de geestelijke wereld met alle gevolgen van dien.

Vanaf 21ste minuut: onreine banden, ja homosekseule relaties natuurlijk,
en onreine banden door incest en sekseueel misbruik; hij kan veel voorbeelden noemen van vrouwen die seksueel misbruikt zijn en toch naar de samenkomsten mochten en door God aanvaardt waren, zo genadig is God Smiley die vol vragen zit ...gelijk erna over de hoer Rachab, die in de geslachtregister van Jezus staat....En waarom mochten vroeger misbruikte mensen niet in de samenkomsten komen? omdat ze geestelijk en lichamelijk verbonden waren met de dader Smiley die vol vragen zit


Onreine banden door verkrachting: als ze om hulp had geroepen was ze onschuldig en als ze niet om hulp had geroepen moest ze gedood, gestenigd worden. Dan de vergelijking, meteen erna, als mensen in ilsamitische landen overspel hebben gepleegd worden ze gestenigd. Dus, slachtoffers van seksueel misbruik staat bij hem weer op een lijn met overspeligen. Waarom heeft God dat gezegd? Omdat God ons iets wil laten zien van de geestelijke wereld.
(Misbruikte vrouwen en hoeren worden weer even over één kam geschoren.)
Hij wil ons iets leren: seksualiteit heeft altijd gevolgen.
Dan een stuk over seks met dieren. Een vrouw die werd gedwongen daartoe als kind, ze vroeg om vergeving en het werd haar vergeven ...(dan denk ik, ze werd toch gedwongen?

en verder, volgende week over mensen die door emotionele banden aan elkaar gebonden raken omdat ze elkaars liefde misbruiken.

En tussendoor, vanaf minuut 11, t/m minuut 20
Mensen die verstikt zijn geraakt in seksuele zonden is misschien gekomen doordat ze in hun kindertijd misbruikt zijn. Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Homo zijn wordt er ook mee in verband gebracht. Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Dan nog wat waarschuwingen over verschillende seksuele relaties tegelijk.

Maar in de hele preek, geen één woord over seksuele misbruikers van hun eigen kinderen, of kinderen in het algemeen.Wel dat slachtoffers zondig zijn en vergeving moeten vragen....En ja, aan het einde promoote hij nog eventjes zijn nieuwe boek.

En dát is dus wat ik erop tegen heb.

Als ik hier, bij deze preek in die zaal had moeten zitten, uit beleefdheid de hele preek uitzitten, was ik er echt wel ziek uitgekomen.



Nog even de link:
Preek Wilkin van de Kamp over seksuele zonden, klik hier


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 17 augustus 2012, 04:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEROMMEKE798





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 22:08
 
De VRIJHEID in Christus is je AUTORITEIT , die wordt volgens Jezus

onderstreept door je (volwassen)-doop( discusie met de farizeën

over zijn gezag om te genezen en zonden te vergeven)

je menselijk ingeschapen

authenticiteit heeft te kampen met het vereffenen van

"openstaande rekeningen" waarin we slag hebben te leveren zowel

geestelijk als ook op emotioneel gebied.

De "oorlog" is gewonnen maar er valt nog gebied in te nemen.

Vergelijk het met de inname van het land Kanaän.

Het was Israël toegezegd ( gezag/authoriteit) maar er moest nog al wat

worden op-geruimd

Als wij gaan STAAN in de vrijheid merken we vanzelf wat ons bij tijd en

wijle nog belemmerd om te GENIETEN van ons "in Christus zijn"

Van daaruit mogen we medewerkers zijn van Jezus

om mensen te leiden in diezelfde vrijheid.

Zo BELEEF ik dat en als "MIJN HART KLOPT" kom ik soms tegen

dat ik "verdwaal" door de bij tijd en wijle "gehandycapte"

vertaling van de grondtekst.

Maar dat laatste terzijde.

Bless You
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 00:01
 
JEROMMEKE798 schreef:
De VRIJHEID in Christus is je AUTORITEIT , die wordt volgens Jezus

onderstreept door je (volwassen)-doop( discusie met de farizeën

over zijn gezag om te genezen en zonden te vergeven)

je menselijk ingeschapen

authenticiteit heeft te kampen met het vereffenen van

"openstaande rekeningen" waarin we slag hebben te leveren zowel

geestelijk als ook op emotioneel gebied.

De "oorlog" is gewonnen maar er valt nog gebied in te nemen.

Vergelijk het met de inname van het land Kanaän.

Het was Israël toegezegd ( gezag/authoriteit) maar er moest nog al wat

worden op-geruimd

Als wij gaan STAAN in de vrijheid merken we vanzelf wat ons bij tijd en

wijle nog belemmerd om te GENIETEN van ons "in Christus zijn"

Van daaruit mogen we medewerkers zijn van Jezus

om mensen te leiden in diezelfde vrijheid.

Zo BELEEF ik dat en als "MIJN HART KLOPT" kom ik soms tegen

dat ik "verdwaal" door de bij tijd en wijle "gehandycapte"

vertaling van de grondtekst.

Maar dat laatste terzijde.

Bless You

Mooi geschreven !!!

De VRIJHEID in Christus is je AUTORITEIT , die wordt volgens Jezus

onderstreept door je (volwassen)-doop( discusie met de farizeën

over zijn gezag om te genezen en zonden te vergeven)


Ik begijp het hele stuk helemaal ook. Alleen, ik denk dat we hier van mening verschillen. Ik zelf denk(zo dacht ik eerst jaren andersom), dat dat genezen wat Jezus deed, dat dat iets van toen was, een stuk geschiedenis.
Want als je alle teksten opzoekt in het NT die over genezen gaan, dan gaat het altijd erover dat iedereen werd genezen. En niet nu en dan es iemand.
En wat je dan ziet tegenwoordig, men zegt dat je geloof niet groot
genoeg is, en je zonden in je leven hebt, en dat daardoor God niet geneest.

Ronduit gevaarlijk, je moet ze de kost geven die na zo'n dienst zelfmoord plegen....

En ik geloof wel, dat God nu en dan eens iemand geneest, in de eerste plaats om te laten zien hoe Groot en Machtig Hij is. Maar niet in de 1ste plaats zodat diegene genezen is, dat komt dan op de 2de plaats.
Maar dat zijn dus wel Grote uitzonderingen.

Ja, ik baal ook, wetende dat de grondtekst van de bijbel héél anders is als we dingen in hun oorspronkelijke taal zouden lezen.

Ja, wat ik eerst wel deed was naast NBG '51, de King James Version ernaast houden, ja, dan zie je dingen breder, gewoon omdat er meerdere woorden en zinnen voor hetzelfde vers gebruikt zijn. en dát kan al behoorlijk verschil uitmaken. Ja, dat herinner ik me. Maar ja, tis te lang geleden om nu even een voorbeeld naar voren te toveren. Ik weet alleen dát het zo was.

Ja, en nu, ben jaren de NBG '51 gewent, en vind 'm duidelijk, ja bijna altijd, als iemand één zin uit het Nt eruit opleest, kan ik zo het hele hoofdstusk afmaken uit mijn hoofd. Kan je nagaan hoeveel preken en bijbelstudies ik heb gehoord. En dan nog dingen die ik zelf regelmatig opzoek in de concordantie op de Bijbel.

Ja, dus ben veel bezig met de bijbel, en als ik dan ook meerdere vertalingen erbij moet houden steeds, kost dat zoveel tijd..dat is leuk voor nu en dan als iemand dat wil, denk ik.

Ik heb gehoord van een boekhandelaar dat de Williebrord vertaling het dichtst bij de grondtekst ligt.
Maar ja, van anderen ook dat dat zo is met de King James Version, en met de Statenvertaling....

Eigenlijk zouden er cursussen moeten zijn, om de talen te leren waarin de bijbel is geschreven zodat je de originele vertalingen kan lezen. Ik weet niet precies welke talen dat zijn, dacht Grieks, Armeens en Hebreeuws.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 04:37
 
CARMEN073 schreef:
Waarom meteen zo negatief? Geschokte, onthutste smiley

Wilkin van der Kamp staat bekend als bijbelgetrouw dienaar van God en doet bij mijn weten niets onbijbels.

Natuurlijk zijn er altijd mensen die kritiek hebben; dat mag. Maar websites volschrijven met leugens en mensen belasteren is verre van christelijk!


Het gaat me erom, kranten schrijven erover, christelijke bladen en tijdschriften, links op internet van actualiteiten programma's, onderzoeken wijzen het uit: seksueel misbruik in christelijke gezinnen neemt schrikbarende vormen aan...

En komt Wilkin van de Kamp met een preek over gevolgen seksuele zonden, en met geen woord rept hij daarover. Dát geeft mij te denken.
Dan maar negatief. En de waarheid.

En dan kan hij ook goede dingen zeggen. Ik wil dat hier iets aan gedaan wordt. en ik ga net zolang door totdat dat gebeurd. Voor mij is het te laat, voor heel veel kinderen niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 11:37
 
@shanita, bedankt voor die links.
Vaak worden mensen die toetsen gelijk als leugenaars en lasteraars weg gezet, maar een inhoudelijke reactie komt er vaak niet. toest alles en behoud het goede.

Ga, de video and de links van jou bekijken vanmiddag, wil dat nu niet ff gehaast doen.

dank je.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 13:45
 
DJAB697 schreef:
@shanita, bedankt voor die links.
Vaak worden mensen die toetsen gelijk als leugenaars en lasteraars weg gezet, maar een inhoudelijke reactie komt er vaak niet. toest alles en behoud het goede.

Ga, de video and de links van jou bekijken vanmiddag, wil dat nu niet ff gehaast doen.

dank je.

Kijk, zijn we het toch ergens over eens.

Alleen onder toetsen versta ik wel iets anders denk ik. Toetsen is iets of iemand tegen het Licht houden; het Woord van God.

Het klakkeloos overnemen van 2e en 3e hands negatieve informatie zonder de diverse beweringen na te gaan op waarheidsgehalte en zonder de persoon zelf in kwestie aan het woord te laten of te onderzoeken, valt bij mij binnen de categorie 'lastercircuit'.

Om het jullie gemakkelijk te maken hier de link naar de website van Wilkin zelf: http://www.bevrijdingspastoraat.nl/over-ons.html


Laatst aangepast door
CARMEN073
op vrijdag 17 augustus 2012, 14:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 17:08
 
Hallo mensen, hier een link over de leer van wilkin van der kamp, de bovenste link in die link aanklikken. Mij vangen ze niet meer met deze onzin.https://www.google.com/search?ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=wilkin+van+der+kamp&btnG=Zoeken&domains=http%3A%2F%2Fwww.verhoevenmarc.be&sitesearch=http%3A%2F%2Fwww.verhoevenmarc.be

Laatst aangepast door
ROLF230
op vrijdag 17 augustus 2012, 17:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 17:22
 
ROLF230 schreef:
Hallo mensen, hier een link over de leer van wilkin van der kamp, de bovenste link in die link aanklikken. Mij vangen ze niet meer met deze onzin.https://www.google.com/search?ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=wilkin+van+der+kamp&btnG=Zoeken&domains=http%3A%2F%2Fwww.verhoevenmarc.be&sitesearch=http%3A%2F%2Fwww.verhoevenmarc.be

leg eens uit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 17:23
 
CARMEN073 schreef:
Kijk, zijn we het toch ergens over eens.

Alleen onder toetsen versta ik wel iets anders denk ik. Toetsen is iets of iemand tegen het Licht houden; het Woord van God.

Het klakkeloos overnemen van 2e en 3e hands negatieve informatie zonder de diverse beweringen na te gaan op waarheidsgehalte en zonder de persoon zelf in kwestie aan het woord te laten of te onderzoeken, valt bij mij binnen de categorie 'lastercircuit'.

Om het jullie gemakkelijk te maken hier de link naar de website van Wilkin zelf: http://www.bevrijdingspastoraat.nl/over-ons.html

Ja klopt, ken sommige sites, die meestal wel Bijbels zijn en goed op fouten wijzen, maar dan vervolgens het kind met het badwater weggooien.

Zo ook de mensen die ''klakkeloos'' zulke mensen volgen en alles wat ze zeggen zonder Bijbels te toetsen als zoete koek naar binnen werken.
werkt dus van twee kanten.

Gaf een keer een word of faith persoon (prosperity gospel, health and wealth) deze link



http://www.youtube.com/watch?v=0ks3EdMMT48

Na een paar seconden zei ze, oh dit kijk ik niet, kan niet waar zijn, gaat over die en die voorganger, en daar ben ik lid van de gemeente ( amerikaanse vrouw).
Terwijl als ze verder had gekeken ze zou zien dat er wel voorbeelden worden genoem, maar dat de leer word aangevallen, niet de persoon.

Dus op die manier kan je ook blind zijn en misleid worden.
Net zoals sommige mensen die alles gelijk verketteren wat ook niet Bijbels is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 17:39
 
Toen ik biologische landbouw ging studeren werd daar door mijn familie enigzins argwanend tegenaan gekeken omdat die familie in de reguliere landbouw zit. "Oh, dan houdt je zeker wel de ontwikkelingen in de reguliere landbouw bij zeker?" werd er dan gezegd. Waarop ik dacht, wat heeft dat nou voor nut, als ik ervan overtuigd ben dat bio-landbouw beter is, moet ik dan ook iets bij gaan houden waarvan ik weet dat het slechter is?

In mijn tienerjaren leefde ik bijna puur op mijn gevoel. Dat werkte niet. Rond mijn twintigste dacht ik dan geef ik maar de voorkeur aan het verstand. In het daaropvolgende decennia heb ik eindeloos maar dan ook werkelijk eindeloos allerlei soorten theorieën, filosofiën, godsdiensten en ik weet niet wat bestudeerd. Het mag dan ook een wonder heten dat ik het zo lang bij de gemeente heb uitgehouden waar ik zat. Maar enfin...
Nu ik net de dertig ben gepasseerd ben ik de balans aan het zoeken tussen gevoel, verstand en het Woord van God. Mijn favoriete bijbeltekst daarbij nog altijd Gal 5.1: IK BEN VRIJ!!! Een kind van God. Op die vrijheid moet ik soms gaan staan en zeggen Satan ga weg van mij, en dat helpt ook bij mij.
10 jaar lang heb ik dus allerlei leringen bestudeerd en dat vind ik zo onderhand wel meer dan genoeg. Uiteindelijk worden er toch steeds dezelfde dingen gezegd die dan wel dwaling of niet zijn.

Dus ik houdt de reguliere ontwikkelingen in de zogenaamde christelijke wereld niet meer bij. Geef mij maar de biologische christen, wedergeboren om vrij te zijn.

Ja, misschien had ik die link over Wilkin van der Kamp wel niet moeten geven, misschien moet ik me daar gewoon wel helemaal niet meer mee bezig houden. Misschien doe ik dat ook wel niet meer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 18:29
 
CARMEN073 schreef:
Kijk, zijn we het toch ergens over eens.

Alleen onder toetsen versta ik wel iets anders denk ik. Toetsen is iets of iemand tegen het Licht houden; het Woord van God.

Het klakkeloos overnemen van 2e en 3e hands negatieve informatie zonder de diverse beweringen na te gaan op waarheidsgehalte en zonder de persoon zelf in kwestie aan het woord te laten of te onderzoeken, valt bij mij binnen de categorie 'lastercircuit'.

Om het jullie gemakkelijk te maken hier de link naar de website van Wilkin zelf: http://www.bevrijdingspastoraat.nl/over-ons.html

Ik ben al bevrijd, en hoef die eindeloze reeds dure boeken en dvd's van van de Kamp niet te kopen om bevrijd te worden of dure conferenties, die tijd heb ik gehad(helaas)

Galaten 5

De christelijke vrijheid
5
1 Opdat wij waarlijk vrij zouden zijn, heeft Christus ons vrijgemaakt. Houdt dus stand en laat u niet weder een slavenjuk opleggen.

Ik heb zóveel uit de 1ste hand, woon hier op de biblebelt, nou de ggz heeft er zijn handen vol aan en zijn blij met vrijwilligers, ervaringdeskundigen om de eindeloze reeks godsdientswaanzinnigen en teleurgestelde onluisterde mensen(christenenen) te helpen.

Bevrijdingspastoraat, la me niet lache...

Angstige mensen die eerst gewoon rustig waren, hun de demonen gewoon worden aangepraat, en met vloeken die ze uit het voorgeslacht zouden hebben..zogenaamde generatievloeken. En daardoor zijn die mensen, alle leeftijden etc. heel angstig geworden heb 't voor mijn eigen ogen gezien... En dat mag de regululiere ggz oplossen..

Het, wordt behouden door geloof (evenagelie) wordt vervangen door 'wordt bevrijd'(van demonen)...

Ben je angstig, komt dat door een demon, niet door teveel prikkels die iemand kan hebben, door het eea of ander, aangeboren of zo gekomen.
Er is geen schuldbelijdenis vaak, dingen worden toegeschreven aan de satan.

Dat ons denken een slagveld van geestelijke oorlogvoering is..Ja, dáar worden mensen angstig van...mijn denken is van God.....

Ik hoor zovaak het woord demon bij van de Kamp, dat kan niet gezond zijn...


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 17 augustus 2012, 23:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 augustus 2012, 02:01
 
[quote=CARMEN073]Kijk, zijn we het toch ergens over eens.

Alleen onder toetsen versta ik wel iets anders denk ik. Toetsen is iets of iemand tegen het Licht houden; het Woord van God.

Het klakkeloos overnemen van 2e en 3e hands negatieve informatie zonder de diverse beweringen na te gaan op waarheidsgehalte en zonder de persoon zelf in kwestie aan het woord te laten of te onderzoeken, valt bij mij binnen de categorie 'lastercircuit'.

Lasterciruit....ja, moet ik daders aan het woord laten"? T@#, ik ben geen onderzoeker en/of journalist...maar het zou allemaal wel mee vallen he Carmen?
Ik heb informatie uit eerste hand, lotgenotengroepen, oh ja, maar dat Zieke smiley geldt niet he. slachtoffers bij jullie? "het"komt tenslotte overal voor Zieke smiley
Van de Kamp zegt duidelijk dat slachtoffers vergeving moeten vrágen aan God....Dat is eerste hands...
Maar ja, als ik erover begin in de charismatische bewegingen dan moet ik of meteen vergeven, of 'het is hier geen therapieruimte'.
en, 'het gebeurt overal'...denk jij dat ik als slachtoffer niet regelmatig op verkeerde manieren ben benaderd door kerkleden die iets te vertellen hadden? Op huisbezoek ed?


En ík moest met mijn vader omgaan, en moest vergeven...terwijl hij me zat uit te lachen, haha je kan toch niets bewijzen...

En dat kan doorgaan door 'De Grote Ontkennig, want wie denkt er nu bij seksueel misbruik aan een kerk/gemeente, zoiets komt toch alleen bij ongelovigen voor en in satanskerken? En bij de Katholieken..

Het is andersom, ongelovigen daar komt het juist minder voor....

Mooie dekmantel toch, de kerk?

Ja, en ach zo'n man moet ook wat, moet ie dan soms naar de hoeren gaan?
Beter je dochter dan, toch?

Nee Carmen dat gaat voor mij niet op deze vliegers.


Om het jullie gemakkelijk te maken hier de link naar de website van Wilkin zelf: http://www.bevrijdingspastoraat.nl/over-ons.html


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 18 augustus 2012, 02:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 augustus 2012, 09:24
 
is dit niet heel erg off topic en nogal veel va het zelfde? Ook in de topic's satanisme en misbruik van kinderen schrijf je dit allemaal al.
Dus on topic graag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 augustus 2012, 13:23
 
DJAB697 schreef:
@shanita, bedankt voor die links.
Vaak worden mensen die toetsen gelijk als leugenaars en lasteraars weg gezet, maar een inhoudelijke reactie komt er vaak niet. toest alles en behoud het goede.

Ga, de video and de links van jou bekijken vanmiddag, wil dat nu niet ff gehaast doen.

dank je.
Ik wist niet dat je profeteerde Djab, want die aangehaalde tekst gaat over profetieën in een gemeente te Tessalonika. Deze tekst wordt door veel christenen gebruikt om zich in te laten met occulte zaken. En ik vind dat misbruik maken van Gods Woord om je eigen zonden goed te praten...: Ik moest het toch onderzoeken, kan ik er wat aan doen dat het niet goed was???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 augustus 2012, 14:12
 
Lachende smiley

Laatst aangepast door
BERT168
op zaterdag 18 augustus 2012, 14:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERT168





Berichten: 340

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 augustus 2012, 14:13
 
Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 augustus 2012, 14:16
 
BERT168 schreef:
Lachende smiley

Haha...leuk dat jij 2x moest lachen!!!!
Das pas lol hebben...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 augustus 2012, 17:58
 
ROELANDE345 schreef:
is dit niet heel erg off topic en nogal veel va het zelfde? Ook in de topic's satanisme en misbruik van kinderen schrijf je dit allemaal al.
Dus on topic graag

Het begon dat iemand zei, ff googlen op van de Kamp, en toen ik dat deed, kwam ik op de preek gevolgen van seksuele zonden....en daar ben ik toen op ingegaan, omdat er met geen woord gerept werd over kidermisbruik, terwijl dat in de wereld actueel is.
Juist andersom, slachtoffers mogen in samenkomsten komen en dat is Gods genade....

Ach, en daar werd ik boos over.
Maar ik zit alweer in het daarvoor bestemde topic: seksueel misbruik hoor. En dáar heeft het wel mee te maken.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 18 augustus 2012, 18:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zaterdag 18 augustus 2012, 18:01
 
SHANITA130 schreef:
Het begon dat iemand zei, ff googlen op van de Kamp, en toen ik dat deed, kwam ik op de preek gevolgen van seksuele zonden....en daar ben ik toen op ingegaan, omdat er met geen woord gerept werd over kidermisbruik, terwijl dat in de wereld actueel is.
Juist andersom, slachtoffers mogen in samenkomsten komen en dat is Gods genade....

Ach, en daar werd ik boos over.
Maar ik zit alweer in het daarvoor bestemde topic: seksueel misbruik hoor.

oke Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 19 augustus 2012, 01:05
 
oke! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
Pagina 4 van 4