ChristianMatch
 


Forum

Tongentaal....bijbels of juist een dwaalleer...
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 14:51
 
SHANITA130 schreef:
Hai Petra,

Ik denk zelf fake en (massa)hypnose....



Het geloof en daaruit leven is het belangrijkste!!

Net wat Jol zei, kijken wat er gemeenschapelijk is, het geloof dus.

Ja, anders kan je hele lange discussies krijgen, ja daar is dit hier ook voor bedoelt. en ik denk, zulke discussies, soms ruzieachtig in het verleden, ja, kan ik, iemand anders, van God afraken.


Kijk, als ik in zo'n dienst kom, waar men valt in de geest, en masaal in tongen, en andere uitingen, ja, dan raak ik zelf in de war. en het voelt voor mij gewoon niet goed aan.

Ja, en voor een ander wel...daar wil ik niet(meer?) over oordelen...in het dagelijkse leven zal ik me richten op dingen die ik gemeenschappelijk heb met zo iemand, het geloof, en alleen mijn mening geven als het echt niet anders kan, als ik anders zo zou moeten liegen bijvoorbeeld.

Maar ja, een welles/nietus, wat Jol ook zei, ja, kan de onderlinge banden verstoren, en ook het mooie.

Ik heb mijn eigen 'gevechten'....meer dan genoeg aan.

fijne Dag! Knipoog smiley

Deze dus..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 14:53
 
SHANITA130 schreef:
Deze dus..

een mooie posting Shanita alleen als je er boven zet ik denk fake en massa hypnose oordeel je wel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 15:00
 
SHANITA130 schreef:
Ik moet niets, ik voel me niet op mijn gemak bij zulke diensten.

zie posting hiervoor aan Petra...

daar wou ik net op reageren, begrijpelijk dat je het heel kritisch bekijkt en je niet op je gemak voelt ik dacht ook op het begin met een kritische geest Smiley die vol vragen zit ik wou alleen mijn ervaringen delen, geen ruzie maken over of het wel of niet van god is hoor, want begrijp goed dat sommigge mensen er anders tegenover staan, wat betreft je kritiek op willem ouweneel, dat komt uit een hart van jou, die diep diep teleurgesteld is door bepaalde cristenen, dat god je mag zegenen, aanraken en je verder mag helen wens ik je toe. jezus ziet je hart nog beter aan en ook al heb je echt een hekel volgens mij aan bepaalde cristenen, jezus houd van jou, en die hebben we gemeen, dezelfde jezus, een jezus die stap voor stap met ons meegaat in ons leven, niet de scherven van ons leven bij elkaar veegt, maar ons nieuw maakt, heelt. liefs en fijn weekend toegewenst, petra die zelf ook ooit heel kritisch was.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 15:00
 
ROELANDE345 schreef:
Jij hebt er niets aan kan zijn maar die mensen die het betreft hebben er wel iets aan. Zou dat niet zo kunnen zijn?

Dat weet ik niet. als ze er iets aan hebben is dat fijn voor die mensen, ik voel mezelf niet op mijn gemak bij die diensten.

Dus die mensen gaan naar gemeentes met vallen in de geest, door hun knieen zakken, en andere 'uitingen van de geest'.

En ik gaan fijn naar een PKN kerkje met psalmen en gezangen en een niet al te lange preek die wel goed in mekaar steekt.

Uiteindelijk gaat het erom of iemand gelooft.

En niet of iemand gevallen is in de geest, of op zijn knieen in elkaar zakt, in tongen spreekt of wat dan ook.


Het geloof, daar gaat het om, "Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe"
(Johannes 3:16).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 15:03
 
SHANITA130 schreef:
Dat weet ik niet. als ze er iets aan hebben is dat fijn voor die mensen, ik voel mezelf niet op mijn gemak bij die diensten.

Dus die mensen gaan naar gemeentes met vallen in de geest, door hun knieen zakken, en andere 'uitingen van de geest'.

En ik gaan fijn naar een PKN kerkje met psalmen en gezangen en een niet al te lange preek die wel goed in mekaar steekt.

Uiteindelijk gaat het erom of iemand gelooft.

En niet of iemand gevallen is in de geest, of op zijn knieen in elkaar zakt, in tongen spreekt of wat dan ook.


Het geloof, daar gaat het om, "Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe"
(Johannes 3:16).
Nu schrijf je al een stuk redelijker. Ik denk dat het belangrijkste is, is dat je geen ervaring moet opzoeken. Als je dingen gaat forceren gaat het mis. Dus een dienst kan een hele mooie dienst zijn, ook al is er geen profetie geweest of zijn er geen mensen gevallen. Ervaring is immers geen doel op zich...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 15:30
 
SHANITA130 schreef:
Ik heb er niets aan om mensen door hun knieen te zien zakken, of wat dan ook. dit is een voorbeeld.

Ik heb er wel iets aan als ik met Gods hulp ben gestopt met roken. dit is ook een voorbeeld.

Hoe weet je trouwens dat God je geholpen heeft met stoppen met roken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 15:37
 
PETRA944 schreef:
daar wou ik net op reageren, begrijpelijk dat je het heel kritisch bekijkt en je niet op je gemak voelt ik dacht ook op het begin met een kritische geest Smiley die vol vragen zit ik wou alleen mijn ervaringen delen, geen ruzie maken over of het wel of niet van god is hoor, want begrijp goed dat sommigge mensen er anders tegenover staan, wat betreft je kritiek op willem ouweneel, dat komt uit een hart van jou, die diep diep teleurgesteld is door bepaalde cristenen, dat god je mag zegenen, aanraken en je verder mag helen wens ik je toe. jezus ziet je hart nog beter aan en ook al heb je echt een hekel volgens mij aan bepaalde cristenen, jezus houd van jou, en die hebben we gemeen, dezelfde jezus, een jezus die stap voor stap met ons meegaat in ons leven, niet de scherven van ons leven bij elkaar veegt, maar ons nieuw maakt, heelt. liefs en fijn weekend toegewenst, petra die zelf ook ooit heel kritisch was.

Hai Petra!

Quote:
daar wou ik net op reageren, begrijpelijk dat je het heel kritisch bekijkt en je niet op je gemak voelt ik dacht ook op het begin met een kritische geest Smiley die vol vragen zit ik wou alleen mijn ervaringen delen, geen ruzie maken over of het wel of niet van god is hoor, want begrijp goed dat sommigge mensen er anders tegenover staan

Ik wil ook absoluut geen ruzie achtig sfeer meer. Gewoon, mijn mening, ik denk, ik vind, en voelt een ander zich er wel goed bij, ik vind het prima en fijn ook voor die ander. Mij zie je er niet, maar ja die ander zou ook niet naar een traditionele kerk gaan, misschien bijvoorbeeld.

Quote:
wat betreft je kritiek op willem ouweneel, dat komt uit een hart van jou, die diep diep teleurgesteld is door bepaalde cristenen,

Ik voel me bedrogen, heb voor mijn begrippen ontzettend veel geld aan zijn boeken uitgegeven zo'n 17-20 jaar geleden....
en ja, ook bijvoorbeeld zoveel geld wat ik gegeven heb, in mijn naieve argeloosheid...en later blijkt dat een stichting selecteerd. Andere daar ging de pastor er van door met al het geld, etc.
Ik kan nog veel meer voorbeelden geven.
Ik voel me gewoon bedrogen; ik vertrouwde alles en iedereen die christelijk zei te zijn.
Ja behalve de traditionelen, want die zijn dood, zo leerde ik dat meteen toen ik pas gelovig was....Nu weet ik wel beter....

Maar ja, net zoals met andere zaken: ik ben lang niet de enige.....dan is het eigenlijk nog erger dus, en aan de andere kant een soort geruststelling, van het is universeel....

Dus ja, aan de ene kant bedrogen, aan de andere kant, mensen die bedriegen wat voor een loon hebben die, wat als ze sterven?

Kijk, sommigen dingen wst ik al, maar ja als het wordt geschreven in kranten zoals Trouw, zwart op wit, en mensen zeggen ja maar foutje, of ontkennen het nog steeds.. ja dan geef je iemand de gelegenheid...om door te gaan...en dan als diegene sterft en voor God komt?

Quote:
dat komt uit een hart van jou, die diep diep teleurgesteld is door bepaalde cristenen, dat god je mag zegenen, aanraken en je verder mag helen wens ik je toe. jezus ziet je hart nog beter aan en ook al heb je echt een hekel volgens mij aan bepaalde cristenen, jezus houd van jou, en die hebben we gemeen, dezelfde jezus, een jezus die stap voor stap met ons meegaat in ons leven, niet de scherven van ons leven bij elkaar veegt, maar ons nieuw maakt, heelt. liefs en fijn weekend toegewenst, petra die zelf ook ooit heel kritisch was

Ja, en natuurlijk ook diep diep teleurgesteld....ontluisterd, verbijsterd....

Een hekel in die zin, van verbaasd, hoe is het mogelijk....

Het voelt voor mij als terechte verontwaardiging, en dat levert me geen stress op. Lucht juist op.
Boos worden met emotie, dat wil ik vermijden.
en ja, ik leef zo dat ik voor God mij kan en wil verantwoorden,
Dan maak ik fouten die geef ik ook toe, belijd ze.

Quote:
jezus houd van jou, en die hebben we gemeen, dezelfde jezus, een jezus die stap voor stap met ons meegaat in ons leven, niet de scherven van ons leven bij elkaar veegt, maar ons nieuw maakt, heelt. liefs en fijn weekend toegewenst, petra die zelf ook ooit heel kritisch was.

Jij was ooit kritisch, ik was ooit juist helemaal niet kritisch ;)

Het gaat om geloof, 15 opdat een ieder, die gelooft, in Hem eeuwig leven hebbe. 16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe. 17 Want God heeft zijn Zoon niet in de wereld gezonden, opdat Hij de wereld veroordele, maar opdat de wereld door Hem behouden worde. 18 Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld; wie niet gelooft, is reeds veroordeeld, omdat hij niet heeft geloofd in de naam van de eniggeboren Zoon van God.

Komt bij: oordelen mag niet volgens de bijbel.

Dus wie ben ik om te zeggen dit en dat.

Wat anders is als ik me genept voel, dan mag ik dat zeggen.

Of een mening geven.

Maar ik denk, dat ik niet mag zeggen die en die gaan naar de hemel of hel ofzo, want dit of dat.

Maar dat is iets anders als ik zeg, ik denk dit of ik denk dat....Of ik vind dit en vind dat.



Ik denk dat ongelovigen die buiten hun eigen schuld om niet geloven naar de hemel gaan....maar da's een andere discussie....

En met de hel hou ik me niet meer bezig dan echt nodig.

Bedenkt alles wat goed is....(gebod NT).


Fijn weekend!!!! Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 25 augustus 2012, 15:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 15:41
 
ROELANDE345 schreef:
Hoe weet je trouwens dat God je geholpen heeft met stoppen met roken?

Dat zou best kunnen een vermoeden, want je kan ook bidden.

en als ik dan niet rook, en ik voel me beter....

Maar ja, zoveel (nog) niet gelovigen die ook zijn gestopt... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 15:48
 
ROELANDE345 schreef:
een mooie posting Shanita alleen als je er boven zet ik denk fake en massa hypnose oordeel je wel

Zeggen, ik vind, ik denk, is iets heel anders dan....'het is zo'....

anders zou je nooit van gedachten kunnen wisselen.

En ja, ik denk dat. Maar ik zeg niet: 'dat is zo.'
Dat laatste zou geen mening geven zijn, maar oordelen.

bijvoorbeeld: Ik denk dat ze veel aandacht nodig heeft is iets anders als "zij hééft veel aandacht nodig". bij het laatste maak je het als het ware definitief en oordeeld je iemand....

Want ze kan ook dingen te duidelijk willen neerzetten, ze kan ook een probleem hebben en dat projecteren op een onderwerp hier, en die zaken kunnen ook weer tijdelijk zijn, enzovoort.

Mensen veranderen steeds...dat is een eigenschap van mensen.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 25 augustus 2012, 15:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 16:55
 
ROELANDE345 schreef:
Hoe weet je trouwens dat God je geholpen heeft met stoppen met roken?

Als ik ga stoppen...zal ik dat toch ECHT...ZELF moeten doen hoor!!!!

(binnenkort....in dit theater...)

Ineens moest in denken aan het gezegde van Willemijn...
Geloof in God...maar zet wel je fiets op slot)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISHEIJ019





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 21:25
 
ZEELAND736 schreef:
Als ik ga stoppen...zal ik dat toch ECHT...ZELF moeten doen hoor!!!!

(binnenkort....in dit theater...)

Ineens moest in denken aan het gezegde van Willemijn...
Geloof in God...maar zet wel je fiets op slot)

En toch is je uitspraak hier geen Christelijke uitspraak.
Ik denk dat God haar wel degelijk heeft geholpen om te stoppen met roken.
Als ze in jou gezegdes manier van spreken had gesproken dan zou ze zeggen.
"Ik ben in eigen kracht gestopt met roken".
Maar zo is het niet.
Aangezien God haar al op het idee bracht om te stoppen.

Als je bid; Vader wilt U zorgen dat mijn fiets er straks nog staat en God is van mening dat, dat goed voor je is dat zal hij er nog staan.
Of jij hem nu op slot hebt gezet of niet.

God is de Alpha en de Omega.

Wat denk je als je hoofdpijn hebt neem je een asperientje.
Ik weet dat als je bijvoorbeeld geen asperientjes zou hebben God je nog steeds van je hoofdpijn wil afhelpen.
Het is zelfs zo dat als je ze wel in huis hebt, maar je vraagt het aan God in plaats van dat je een asperientje neemt, kan het dat Hij je geneest van je hoofdpijn.
Het kan natuurlijk ook dat Hij het beter vind dat je hoofdpijn hebt om je wat te leren.
Daarom bid je; niet mijn, maar Uw wil geschiedde.

Toen jij tot geloof kwam, dat was jij niet hoor.
God was het Die je deed geloven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 21:28
 
CHRISHEIJ019 schreef:
En toch is je uitspraak hier geen Christelijke uitspraak.
Ik denk dat God haar wel degelijk heeft geholpen om te stoppen met roken.
Als ze in jou gezegdes manier van spreken had gesproken dan zou ze zeggen.
"Ik ben in eigen kracht gestopt met roken".
Maar zo is het niet.
Aangezien God haar al op het idee bracht om te stoppen.

Als je bid; Vader wilt U zorgen dat mijn fiets er straks nog staat en God is van mening dat, dat goed voor je is dat zal hij er nog staan.
Of jij hem nu op slot hebt gezet of niet.

God is de Alpha en de Omega.

Wat denk je als je hoofdpijn hebt neem je een asperientje.
Ik weet dat als je bijvoorbeeld geen asperientjes zou hebben God je nog steeds van je hoofdpijn wil afhelpen.
Het is zelfs zo dat als je ze wel in huis hebt, maar je vraagt het aan God in plaats van dat je een asperientje neemt, kan het dat Hij je geneest van je hoofdpijn.
Het kan natuurlijk ook dat Hij het beter vind dat je hoofdpijn hebt om je wat te leren.
Daarom bid je; niet mijn, maar Uw wil geschiedde.

Toen jij tot geloof kwam, dat was jij niet hoor.
God was het Die je deed geloven.



Mijn fiets is recent gestolen en jij beweerd nu -als ik het goed begrijp- dat ik had moeten bidden dat hij niet gestolen werd???? Er is ook nog zoiets van dat het normaal is dat je van andermans spullen afblijft.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 21:31
 
ZEELAND736 schreef:
Als ik ga stoppen...zal ik dat toch ECHT...ZELF moeten doen hoor!!!!

(binnenkort....in dit theater...)

Ineens moest in denken aan het gezegde van Willemijn...
Geloof in God...maar zet wel je fiets op slot)




Ja klopt ... bij jezelf moet de schakel om in een wilsbeslissing... ga er maar aanstaan ;)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 21:38
 
CHRISHEIJ019 schreef:
En toch is je uitspraak hier geen Christelijke uitspraak.
Ik denk dat God haar wel degelijk heeft geholpen om te stoppen met roken.
Als ze in jou gezegdes manier van spreken had gesproken dan zou ze zeggen.
"Ik ben in eigen kracht gestopt met roken".
Maar zo is het niet.
Aangezien God haar al op het idee bracht om te stoppen.

Als je bid; Vader wilt U zorgen dat mijn fiets er straks nog staat en God is van mening dat, dat goed voor je is dat zal hij er nog staan.
Of jij hem nu op slot hebt gezet of niet.

God is de Alpha en de Omega.

Wat denk je als je hoofdpijn hebt neem je een asperientje.
Ik weet dat als je bijvoorbeeld geen asperientjes zou hebben God je nog steeds van je hoofdpijn wil afhelpen.
Het is zelfs zo dat als je ze wel in huis hebt, maar je vraagt het aan God in plaats van dat je een asperientje neemt, kan het dat Hij je geneest van je hoofdpijn.
Het kan natuurlijk ook dat Hij het beter vind dat je hoofdpijn hebt om je wat te leren.
Daarom bid je; niet mijn, maar Uw wil geschiedde.

Toen jij tot geloof kwam, dat was jij niet hoor.
God was het Die je deed geloven.



Om tot geloof te komen moet jij toch wel een besluit nemen of dacht je dat God alleen maar met marionetten te maken had. Even aan een touwtje trekken en zie het wonder...???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 21:42
 
Sommige mensen denken dat alles wat er in je leven gebeurt de wil van de Heer is. Ik ben het daar niet mee eens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 21:45
 
tongentaal kan lekker zijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 21:47
 
IJSJE204 schreef:
tongentaal kan lekker zijn
Kun je je nader verklaren?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 21:49
 
CHATULIEM619 schreef:
Kun je je nader verklaren?

Nee, lijkt me vrij duidelijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISHEIJ019





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 21:49
 
WILLEMIJN232 schreef:
Mijn fiets is recent gestolen en jij beweerd nu -als ik het goed begrijp- dat ik had moeten bidden dat hij niet gestolen werd???? Er is ook nog zoiets van dat het normaal is dat je van andermans spullen afblijft.......

Je weet toch ook dat we in een verrotte wereld leven?
Ik zeg je het zou kunnen.

Uit mijn eigen ervaring met God en geloof in Hem en dus ook het gebed.
Weet ik dat het zeer krachtig is.
Bij elke stap die ik zet gaat God met me mee.
Onderweg praat ik met Hem.
Maar dat Hij mij dat geeft, komt niet omdat ik zo goed ben, maar omdat Hij zo goed is. Ere Wie ere toekomt.

Ik heb genoeg in mijn leven meegemaakt om te weten dat Hij bestaat.
Ik heb een levende relatie met Hem.
Maar dat komt niet door dat ik zo goed ben, maar omdat Hij zo goed is.

Dat bedoel ik.
Jij bent niet zo goed dat je, je fiets op slot zet.
En ik bedoel het had gekund dat je, je hoop op God zette en Hem ervoor zou bidden.
En volgens mij zeg ik ook; het kan ook zijn dat het Gods wil is dat je gaat lopen zonder fiets.
Daarom sluit je, je gebed af met; niet mijn maar Uw wil geschiedde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISHEIJ019





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 21:53
 
JOL252 schreef:
Om tot geloof te komen moet jij toch wel een besluit nemen of dacht je dat God alleen maar met marionetten te maken had. Even aan een touwtje trekken en zie het wonder...???

Ja ik geloof dat God de Eerste en de Laatste is.
Maar ik weet ook verhalen in de Bijbel dat God zich laat verbidden.
Dus Hij wil wat en wij bidden en Zijn wil wordt dan anders.
Dus ja zo blijft het iets moeilijks.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 21:57
 
shanita, je schrijft ik was ooit helemaal niet kritisch, zo ging ik ook na de kerk toen ik 20 was, daar negtieve ervaringen opgedaan in verschillende kerken, afgedwaald erg kritisch geworden, vervolgens zelfs boos op god, maar terug naar god gegaan en toch terecht gekomen in een charamatische beweging dat ik dacht eh god wilt u dit echt, weken gehad vol gebed na jezus toe en onderzoek in de bijbel, wonderen en genezing mogen ervaren en nu ja ben ik niet meer kritisch. liefs en de cristenen waar ik destijds toen enorm in teleurgesteld was en enorm op geflipt heb ik vergeven, waren ook mensjes zoekende in geloof met fouten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 22:02
 
CHRISHEIJ019 schreef:
Je weet toch ook dat we in een verrotte wereld leven?
Ik zeg je het zou kunnen.

Uit mijn eigen ervaring met God en geloof in Hem en dus ook het gebed.
Weet ik dat het zeer krachtig is.
Bij elke stap die ik zet gaat God met me mee.
Onderweg praat ik met Hem.
Maar dat Hij mij dat geeft, komt niet omdat ik zo goed ben, maar omdat Hij zo goed is. Ere Wie ere toekomt.

Ik heb genoeg in mijn leven meegemaakt om te weten dat Hij bestaat.
Ik heb een levende relatie met Hem.
Maar dat komt niet door dat ik zo goed ben, maar omdat Hij zo goed is.

Dat bedoel ik.
Jij bent niet zo goed dat je, je fiets op slot zet.
En ik bedoel het had gekund dat je, je hoop op God zette en Hem ervoor zou bidden.
En volgens mij zeg ik ook; het kan ook zijn dat het Gods wil is dat je gaat lopen zonder fiets.
Daarom sluit je, je gebed af met; niet mijn maar Uw wil geschiedde.

mooi Lachende smiley petra die heel blij is met haar fiets en zo,n idioot die rustig bid, jezus wilt u ervoor zorgen dat hij niet gestolen word, wat extra bewaking voor me leuke fiets kan geen kwaad
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 22:03
 
CHATULIEM619 schreef:
Sommige mensen denken dat alles wat er in je leven gebeurt de wil van de Heer is. Ik ben het daar niet mee eens.



Ik ook niet . Anders zouden we ook geen zonden meer doen , God vind het toch wel goed.
Maar als er problemen zijn wil Hij wel er om gebeden worden. Zoals Carmen ergens schreef , de brokstukken bij Hem brengen.
En dan willen wij graag antwoord , het liefst zo snel mogelijk . Soms gebeurt dat , soms duurt het wat langer , soms duurt het heeel lang.
En een goed vertrouwenspersoon de brokstukken meedelen .... kan volgens mij ook geen kwaad.
Het is misschienn wel zelfs onze plicht .
Dan denk ik wel eens aan die 4 vrienden die hun zieke vriend op een matje bij Jezus brachten . Horen wij ook niet een soort van "mattendragers"van elkaar te zijn?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 22:03
 
IJSJE204 schreef:
Nee, lijkt me vrij duidelijk!

nou mij niet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 22:04
 
CHRISHEIJ019 schreef:
Ja ik geloof dat God de Eerste en de Laatste is.
Maar ik weet ook verhalen in de Bijbel dat God zich laat verbidden.
Dus Hij wil wat en wij bidden en Zijn wil wordt dan anders.
Dus ja zo blijft het iets moeilijks.

Smiley die vol vragen zit Ik kan het niet helemaal volgen... Huilende smiley, smiley in tranen
God is de eerste en de laatste. Ja. Maar dat houdt nog niet in dat Hij ons als marionetten bespeelt. Hij is zelfs in zekere zin afhankelijk van onze keuzes... zo heeft Hij ons ook gemaakt: een mens met een eigen wil die we kunnen afstemmen op Hem..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISHEIJ019





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 22:11
 
IJSJE204 schreef:
Nee, lijkt me vrij duidelijk!

Tongentaal kan vooral voor jezelf lekker zijn dat de Heilige Geest je precies de weg wijst.

Doch geloof ik niet dat tongentaal "het" is.
God geeft door Zijn Geest gaven aan mensen.
Maar Hij geeft niet aan een ieder tongentaal.
Ik ken ook verhalen van mensen die dachten dat hun tongentaal van de Heilige Geest kwam, maar het bleek van de satan te zijn.
Dus pas er mee op dat je niet te snel iets beweert.

Er was iemand bij ons op de Bijbelclub en die avond ging het over tongentaal en die mevrouw kwam van een ander soort gemeente waar ze dat gewend zijn.
En dus ze deed dat op die avond.
We deden kring gebed dat om de beurt iedereen mocht bidden wat die wilde en ik dacht al; oh nee dan gaat zij natuurlijk in tongetaal bidden.
Dus ik bidde: Vader laat het niet zo zijn, want ik weet sommigen hier in ons midden zijn bang en we weten niet of U het bent of satan.
Pff toen was ze aan de beurt en er kwam een warme gloed door het gesloten raam langs mij(ze zat naast mij) ze sprak in Tongen; en de taal was Hebreeuws, maar meer de taal die Jezus sprak; Aramees.
En tegelijk kwam in mij de vertaling; Wees niet bevreesd, want IK ben het.
En tja ik dacht dat ik het zelf bedacht had, maar hun dachten dat het van God afkomstig was.

Ik snap er niks van dat God mij gebruikt, zo perfect ben ik niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 22:14
 
CHRISHEIJ019 schreef:
Tongentaal kan vooral voor jezelf lekker zijn dat de Heilige Geest je precies de weg wijst.

Doch geloof ik niet dat tongentaal "het" is.
God geeft door Zijn Geest gaven aan mensen.
Maar Hij geeft niet aan een ieder tongentaal.
Ik ken ook verhalen van mensen die dachten dat hun tongentaal van de Heilige Geest kwam, maar het bleek van de satan te zijn.
Dus pas er mee op dat je niet te snel iets beweert.

Er was iemand bij ons op de Bijbelclub en die avond ging het over tongentaal en die mevrouw kwam van een ander soort gemeente waar ze dat gewend zijn.
En dus ze deed dat op die avond.
We deden kring gebed dat om de beurt iedereen mocht bidden wat die wilde en ik dacht al; oh nee dan gaat zij natuurlijk in tongetaal bidden.
Dus ik bidde: Vader laat het niet zo zijn, want ik weet sommigen hier in ons midden zijn bang en we weten niet of U het bent of satan.
Pff toen was ze aan de beurt en er kwam een warme gloed door het gesloten raam langs mij(ze zat naast mij) ze sprak in Tongen; en de taal was Hebreeuws, maar meer de taal die Jezus sprak; Aramees.
En tegelijk kwam in mij de vertaling; Wees niet bevreesd, want IK ben het.
En tja ik dacht dat ik het zelf bedacht had, maar hun dachten dat het van God afkomstig was.

Ik snap er niks van dat God mij gebruikt, zo perfect ben ik niet.

mooi getuigenis en Chrisheij God zoekt geen mensen die volmaakt van zichzelf zijn hoor maar mensen die volmaakt zijn in Christus
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 22:16
 
VISSER278 schreef:
Ik ook niet . Anders zouden we ook geen zonden meer doen , God vind het toch wel goed.
Maar als er problemen zijn wil Hij wel er om gebeden worden. Zoals Carmen ergens schreef , de brokstukken bij Hem brengen.
En dan willen wij graag antwoord , het liefst zo snel mogelijk . Soms gebeurt dat , soms duurt het wat langer , soms duurt het heeel lang.
En een goed vertrouwenspersoon de brokstukken meedelen .... kan volgens mij ook geen kwaad.
Het is misschienn wel zelfs onze plicht .
Dan denk ik wel eens aan die 4 vrienden die hun zieke vriend op een matje bij Jezus brachten . Horen wij ook niet een soort van "mattendragers"van elkaar te zijn?

mooi gezegd visser
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FILIA110





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 22:21
 
CHRISHEIJ019 schreef:
En toch is je uitspraak hier geen Christelijke uitspraak.
Ik denk dat God haar wel degelijk heeft geholpen om te stoppen met roken.
Als ze in jou gezegdes manier van spreken had gesproken dan zou ze zeggen.
"Ik ben in eigen kracht gestopt met roken".
Maar zo is het niet.
Aangezien God haar al op het idee bracht om te stoppen.

Als je bid; Vader wilt U zorgen dat mijn fiets er straks nog staat en God is van mening dat, dat goed voor je is dat zal hij er nog staan.
Of jij hem nu op slot hebt gezet of niet.

God is de Alpha en de Omega.

Wat denk je als je hoofdpijn hebt neem je een asperientje.
Ik weet dat als je bijvoorbeeld geen asperientjes zou hebben God je nog steeds van je hoofdpijn wil afhelpen.
Het is zelfs zo dat als je ze wel in huis hebt, maar je vraagt het aan God in plaats van dat je een asperientje neemt, kan het dat Hij je geneest van je hoofdpijn.
Het kan natuurlijk ook dat Hij het beter vind dat je hoofdpijn hebt om je wat te leren.
Daarom bid je; niet mijn, maar Uw wil geschiedde.

Toen jij tot geloof kwam, dat was jij niet hoor.
God was het Die je deed geloven.



Natuurlijk kunnen we God voor ALLES in ons leven danken en zullen we dat ook graag doen als kinderen Gods, want Hem alleen komt de eer toe en kunnen wij mensen nooit roemen in eigen kracht, zoals Paulus ons leert en werkt God zowel het willen als het werken in ons. Als christen mag/wil je ook inderdaad God danken als Hij je de kracht gegeven heeft om te stoppen met roken. Bij de ene mens is die kracht misschien wat krachtiger aanwezig dan bij een ander, maar Jezus Christus leert mij ook toen Hij verzocht werd in de woestijn, dat je ook God kunt verzoeken door bijv. (om maar bij dat voorbeeld van je fiets wel of niet op slot zetten te blijven) je fiets niet op slot te zetten, omdat je vindt, dat als God het wil, die fiets nooit gestolen kan worden. Vergelijk het volgende gedeelte uit Matth 4 : 5 - 7 "5 Toen nam de duivel Hem mede naar de heilige stad en hij stelde Hem op de rand van het dak des tempels, 6 en zeide tot Hem: Indien Gij Gods Zoon zijt, werp Uzelf dan naar beneden; er staat immers geschreven:

Aan zijn engelen zal Hij opdracht geven aangaande u,

en op de handen zullen zij u dragen, opdat gij uw voet niet aan een steen stoot.

7 Jezus zeide tot hem: Er staat ook geschreven: Gij zult de Here, uw God, niet verzoeken. "

Dus dan toch maar gewoon heel nuchter die fiets lekker op slot zetten, lijkt me. Gewoon ook je verstand gebruiken, waarmee je ook God moet liefhebben
Matth. 22 : 36, 37 " 36 Meester, wat is het grote gebod in de wet? 37 Hij zeide tot hem: Gij zult de Here, uw God, liefhebben met geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw verstand." Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 22:21
 
ROELANDE345 schreef:
mooi getuigenis en Chrisheij God zoekt geen mensen die volmaakt van zichzelf zijn hoor maar mensen die volmaakt zijn in Christus
zeker mooi. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 3 van 5