ChristianMatch
 


Forum

liefde en waarheid
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 18:24
 
GERRIT603 schreef:
jammer dat bij jou de balans van negatieve en positieve reacties door slaat naar de negatieve kant
ik lees meer dan dat ik reacties plaats en idd sommige mensen hebben hier (het hele forum) moeite om een ander in zijn waarde te laten of om de mening van een ander te respecteren
toch zijn er mi genoeg mooie, positieve en opbouwende reacties/discussies te vinden op dit forum

hier zeggen we:

je wordt altijd door een strontkar overreden

je moet een gladde rug hebben


ik vond dit juist een mooi topic? Ook leerzaam omdat ieder vanuit zijn ervaringen en meningen praat zonder betweterigheid.....
misschien heb ik wat gemist? Kan maar zo....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 september 2012, 22:51
 
WILLEMIJN232 schreef:
ik vond dit juist een mooi topic? Ook leerzaam omdat ieder vanuit zijn ervaringen en meningen praat zonder betweterigheid.....
misschien heb ik wat gemist? Kan maar zo....
Ik ben het met je eens, Wmijn. Dit is een leuk onderwerp. Alleen, laten we eens terug gaan naar het begin. Liefde en waarheid houden elkaar in evenwicht. Ik heb een interessante tekst gevonden:
Sefanja 3 schreef:
Jubel, vrouwe Sion,
zing van vreugde, Israël,
juich met heel je hart, vrouwe Jeruzalem!
15 De HEER heeft het vonnis over jou tenietgedaan
en je vijand verdreven.
De HEER, de koning van Israël, is in je midden,
je hebt geen kwaad meer te vrezen.
16 Op die dag zal men tegen Jeruzalem zeggen:
‘Wees niet bang, Sion!
Laat de moed niet zinken!’
17 De HEER, je God, zal in je midden zijn,
hij is de held die je bevrijdt.
Hij zal vol blijdschap zijn, verheugd over jou,
in zijn liefde zal hij zwijgen,
in zijn vreugde zal hij over je jubelen.
Zwijgen in liefde, wat zou dat betekenen. Zelf moet ik denken aan mijn kinderen, toen ze vol trots hun koppoters lieten zien. Dan ben je als ouders ook nog wel trots terwijl je best wel weet, dat het geen Van Gogh is.
Hoe zien jullie dit?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: woensdag 5 september 2012, 01:59
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik ben het met je eens, Wmijn. Dit is een leuk onderwerp. Alleen, laten we eens terug gaan naar het begin. Liefde en waarheid houden elkaar in evenwicht. Ik heb een interessante tekst gevonden:

Zwijgen in liefde, wat zou dat betekenen. Zelf moet ik denken aan mijn kinderen, toen ze vol trots hun koppoters lieten zien. Dan ben je als ouders ook nog wel trots terwijl je best wel weet, dat het geen Van Gogh is.
Hoe zien jullie dit?

(( Hij zal zwijgen in Zijn Liefde )) Terwijl zijn Zoon geslagen en gefolterd werd, zweeg Hij uit Liefde. Liever leed Hij zelf dan dat Hij met zijn woorden een ander zou veroordelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 5 september 2012, 11:56
 
SVEN797 schreef:
(( Hij zal zwijgen in Zijn Liefde )) Terwijl zijn Zoon geslagen en gefolterd werd, zweeg Hij uit Liefde. Liever leed Hij zelf dan dat Hij met zijn woorden een ander zou veroordelen.
Heel mooi voorbeeld.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 september 2012, 17:13
 
Geplaatst: zondag 2 september 2012, 14:22

SHANITA130 schreef blauw:

Willemijn schreef:
En dan kom je bij de kernboodschap van het evangelie: Jezus heeft niet geleefd om het lijden en verdriet weg te nemen maar wel om ons vrij te maken. Alleen door wat je overkomt, wat je wordt aangedaan of jezelf aandoet, op je te nemen, te doorleven, zoals Jezus deed.

Dus niet de wealth en health evangelie's die zovelen zoveel narigheid hebben gekost...als je gelooft heb je nooit meer dit en altijd dat...

Hier kom je bij de barmhartigheid.


En Hier: Wij hebben als christen wel een opdracht:wees barmhartig zoals God ons ook barmhartig is. En de betekenis van barmhartigheid is toch dat je degene troost die bedroefd is, helpt om iemand uit zijn depressie te komen, herstelt waarin je de ander pijn hebt gedaan en zacht maakt wat verhard is in je leven? En het is voor mij persoonlijk ook het antwoord op het lijden in de wereld, Het zien, het benoemen er iets aan doen......het omzien naar de ander

Dit is ook zo: Dus nee, ik vind niet dat je de ander te pas en te onpas met jouw meningen om de oren moet slaan en dat als de enige Waarheid te zien.....
De geschiedenis leert ons dat er zoveel kerkgenootschappen zijn omdat we allemaal de Bijbel anders lezen . Er zijn geen feiten alleen interpretaties.

Valt niets aan toe te voegen gewoon, perfect opgeschreven.

Geplaatst: zondag 2 september 2012, 16:44, Chatuliem:
Quote:
Ik wil me liever laten leiden door de Bijbel dan me heen en weer te laten meegaan door de meningen van mensen.

Ik hou me ook aan de bijbel, zeker.

Maar ja, God geeft ook gevoel en verstand om te gebruiken ;)
Iig, Dit stukje van Willemijn, komt mi helemaal overeen met het Evangelie.
Willemijn schreef:
En dan kom je bij de kernboodschap van het evangelie: Jezus heeft niet geleefd om het lijden en verdriet weg te nemen maar wel om ons vrij te maken. Alleen door wat je overkomt, wat je wordt aangedaan of jezelf aandoet, op je te nemen, te doorleven, zoals Jezus deed.


Ja, en door deze stukjes voel ik me gesterkt!Dus niet van wat ik vaak hoorde: Omdat Jezus voor ons is gestorven hebben wij nu helemaal geen probs meer, moeilijkheden of ziektes, en zelfs wel financiele en alle voorspoed...Vind ik gevaarlijk deze doctrines, die ik toch wel jaren heb gehoord.

Neehee, denk ik nu,
God helpt ons, is bij ons....er zullen altijd moeilijke tijden zijn, voor de een minder en anders dan voor de ander, voor de een meer dan voor de ander, maar als je ook geluk kent, ja, dan kan je bidden voor moeilijke dingen. En God kan voorzien, door iemand op je weg te sturen, dingen als internet gebruiken om je iets in te laten zien, je laten genieten van een goed boek...noem maar op, hoeveel mooie en goede dingen er zijn in deze gebroken wereld, en vooruitzicht op eeuwig leven!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 7 september 2012, 17:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Pagina 3 van 3