ChristianMatch
 


Forum

Am Yisraeel Chai
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: donderdag 6 september 2012, 22:37
 
Steun Israel.
Kies voor de staat Israel.
Bid voor Israel.

God heeft Zijn verbond met Israel nog nooit opgegeven.
Ook nu niet.
Hij weet niets af van de vervangingstheologie.

De kolder dat de kerk in Nederland ooit Israel zou kunnen vervangen is antisemitisme.
Een ieder die Israel vervloekt, zij vervloekt.

Geen nieuwe polemieken vanuit de gemakkelijke stoel.
Iran gaat Israel vernietigen .............tenzij Israel Iran plat gaat leggen.
Mijn zegen hebben ze en ik hoop dat ze meteen de Hez bollah en Hamas en de leugenaar van een Abbas om zeep helpen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT603





Berichten: 535

BerichtGeplaatst: donderdag 6 september 2012, 22:42
 
CORTAZAR588 schreef:
Steun Israel.
Kies voor de staat Israel.
Bid voor Israel.

God heeft Zijn verbond met Israel nog nooit opgegeven.
Ook nu niet.
Hij weet niets af van de vervangingstheologie.

De kolder dat de kerk in Nederland ooit Israel zou kunnen vervangen is antisemitisme.
Een ieder die Israel vervloekt, zij vervloekt.

Geen nieuwe polemieken vanuit de gemakkelijke stoel.
Iran gaat Israel vernietigen .............tenzij Israel Iran plat gaat leggen.
Mijn zegen hebben ze en ik hoop dat ze meteen de Hez bollah en Hamas en de leugenaar van een Abbas om zeep helpen.

ik geloof dat geen enkel land Israel ooit zal kunnen vernietigen


Laatst aangepast door
GERRIT603
op donderdag 6 september 2012, 22:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: donderdag 6 september 2012, 22:48
 
ik geloof dat ook.
maar het jammere is dat Israel de klus zonder welk land ter wereld dan ook moet gaan klaren.

Alleen met de G'd van Israel.
En wij als volgers van de Jood Yeshua mogen zijn volk niet vergeten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT603





Berichten: 535

BerichtGeplaatst: donderdag 6 september 2012, 23:10
 
CORTAZAR588 schreef:
ik geloof dat ook.
maar het jammere is dat Israel de klus zonder welk land ter wereld dan ook moet gaan klaren.

Alleen met de G'd van Israel.
En wij als volgers van de Jood Yeshua mogen zijn volk niet vergeten.

alleen "op papier" moeten ze het alleen doen, als ze het gaan doen

in "de achterkamertjes" wordt meer geregeld dan bekend gemaakt wordt, je staat er van te kijken van welke landen ze weleens steun kregen in het verleden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: donderdag 6 september 2012, 23:34
 
Ja laten we bidden dat Israel , die nu deze klus moet klaren met het Iran van de ayatollahs , dat veel landen hen zullen steunen.
Al zou het alleen maar in de VN veiligheidsraad zijn.
Ipv die gek van een Ahmadinejad te laten spreken en zijn verfoeilijke gebeden tot allah aan te horen.

Mijn volk gaat ten onder door gebrek aan kennis.
Hier is het wel heel duidelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 september 2012, 11:41
 
CORTAZAR588 schreef:
Steun Israel.
Kies voor de staat Israel.
Bid voor Israel.

God heeft Zijn verbond met Israel nog nooit opgegeven.
Ook nu niet.
Hij weet niets af van de vervangingstheologie.

De kolder dat de kerk in Nederland ooit Israel zou kunnen vervangen is antisemitisme.
Een ieder die Israel vervloekt, zij vervloekt.

Geen nieuwe polemieken vanuit de gemakkelijke stoel.
Iran gaat Israel vernietigen .............tenzij Israel Iran plat gaat leggen.
Mijn zegen hebben ze en ik hoop dat ze meteen de Hez bollah en Hamas en de leugenaar van een Abbas om zeep helpen.

Cortazar, ik denk dat het tijd word dat je je is echt gaat verdiepen in hoe kerkelijk Nederland tegen Israël en de Joden aan kijkt.

ten eerste wordt en in heel erg veel Christelijke Kerken minimaal wekelijks gebeden voor Israël, en het volk van Israël;
Ten tweede wordt er juist vanuit de Christelijke Kerken, ook veel prive, gelden gestort richting Israël als steun;
Israël gaat niet vernietigd worden, evenals het volk van de Joden. Ze zijn ondanks alles wat er op hen is afgekomen, ondanks dat ze over de hele wereld verspreid leven, nog steeds als volk herkenbaar, al een wonder op zich als je de geschiedenissen er is goed op naslaat.
En dat de Joden wereldwijd veel haat ondervinden, is bekend, maar is dat geen teken wat Gods volk heeft: Zij hebben Mij gehaat, en zij zullen u haten?

Wat ik erg vind, is dat jij een beeld schetst van een christen, van kerkelijk Nederland, wat helemaal niet klopt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 september 2012, 13:17
 
Het bidden voor Israel is geen vrijwillige optie.
Het is onze taak.

Ik weet hoe er in de kerken gebeden wordt.
Ik ga geen stromingen noemen en zo.
Dat wordt welles nietes en iedereen voelt zich dan op zn teentjes getrapt.
Dat is niet mijn bedoeling want uiteindelijk gaat het mij om het onderwerp.

Ik ben het met je eens dat veel mensen nog steeds israel een warm hart toedragen.

Gelukkig wel.
Ik hoop dat het zo blijft en dat wij niet gaan zwichten voor die ene echte grote dreiging ....de Islam.

Wie voor Israel is . is een vijand van de Islam.
Gaan wij in nederland de Joden beschermen , die in Amsterdam door bepaalde sujets van islamitische afkomst worden beledigd en bedreigd ?

Willen wij een vuist maken tegen die haat ?
of laten we de Islam Nederland overnemen.

Kijk , ik ben geen racist.......me dunkt.
ik ga niet uitleggen waarom niet. Is niet belangrijk.

Maar de discussie wordt in dit land doodgezwegen.
De aperte jodenhatende partijen zoals SP en GL en andere vrolijke musli vretende figuren , die zullen raar op hun neus kijken als de Islam niet zo
leuk en onschuldig zal blijken te zijn als het nu wordt voorgesteld.

Ik weet dat ik dit voor de flauwekul opschrijf en dat iedereen nu boos en kwaad is.
De Islam is levensgevaarlijk.

Israel weet dat .......als geen ander.

Wij hebben in dit land nog nooit bomaanslagen en aanslagen van zelfmoordenaars hoeven meemaken.

En in Israel was het echt aan de orde van de dag voordat de muur werd opgetrokken.

Het gevaar komt uit de Islam en Israel staat alleen.

Of we moeten weer massaal op de knieen gaan en de God van Israel aanbidden en smeken om een verandering van de mentaliteit in dit land.

Anders ben ik bang dat wij ook een deel van het Kalifaat worden van de 12 e Iman.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 september 2012, 14:18
 
Daar schrijft de Bijbel ook over dat vele volkeren tegen Israël zullen keren en meerdere vijandschap tegen hen zullen zijn. Nadat de Gemeente is opgehaald zullen hier op aarde meer gaos worden en een dood verkilt bedoelingen komen. Haat word meer hater en doodslag en moorden ook meer komen. Maandloon zal terug komen als een brood geld heeft zn waarde niet meer en waar de merkteken in de plek van zal komen. Rechterhand of voorhoofd. Islam en Rome zullen met elkaar samen werken de antichrist zal komen en zijn vele aanhangers. Joden worden gedood in moslims ogen zijn joden varkens en christen zijn honden wat afgemaakt moet worden die niet in allah maar de duivel geloven. Want ja allah heeft geen zoon dat klopt want dat is de duivel zelf. Koopman van mekka die de boel na eigen draai heeft gemaakt in koran heeft de bijbel ook gelezen maar eigen inbreng gemaakt en daarop zegt dood aan de joden drijf ze in zee.
Als christenen weten we dat het niet zo ver gaat komen en God op tijd ingrijpt als het genoeg is de geduld is opgeraakt en Hij werk van maakt. Als we Openbarringen lezen. Het komt zoals het gaat zie de tekenen.

<><

Zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SJAOULSKI206





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 17:20
 
Beste Broeders in het geloof,

Het doet me goed om dit forum te zien en de discussie te lezen.
Laten we beginnen met de titel van deze forum: Am Yisrael Chai. Simpel weg betekent het Huis van Israel Levend zou blijven. Dit is niet alleen een hoop, maar ook een belofte van de Eeuwige HaSjem zelf. Als we in de Tora (lees de Bijbel van Genesis t/m Openbaringen) kijken, zien we verschillende keren zowel door HaSjem als door Yeshua wordt beloofd dat wat ook alle naties proberen (en dat zien we als sinds Abraham tot nu toe) om het huis van Yisrael te vernietigen, altijd zal mislukken en de personen die dit proberen door de Eeuwige weggevaagd worden.
Maar ik wil de discussie naar andere niveau trekken.
Wat is de functie van Am Yisrael voor de gelovigen in de wereld?

Als Messianse Jood tussen de christelijke gemeenschappen zie ik veel dingen gebeuren wat tegen de Geboden die Yeshua heeft gegeven. Maar waarom? Er wordt makkelijk gezegd dat we als gelovigen in Yeshua niet meer onder de 'wet' zijn. Broeders en Zusters ik zeg jullie dat wie dit als argument gebruikt is een praktiserend antisemiet en niet weet wat Yeshua heeft gezegd.
Als jullie roepen Am Yisrael Chai en bidden voor Benee Yisrael, dan wil ik jullie uitdagen om te onderzoeken waarom jullie dat doen? waarom is het zoals sommigen zeggen het is een plicht? Maar vooral daag ik iedereen uit om na te denken over de vraag: Waarom volgen we de Eeuwige en Zijn Heilige Woord niet? en verkiezen om te leven als heidenen met de gebruiken van heidenen?
Is het niet de Eeuwige die continue zegt dat Hij ons APART WIL STELLEN VAN DE ANDERE VOLKEN OM ONS HEEN???

Ik weet dat velen zullen mijn woorden als kritiek of aanval zien, maar dat is het absoluut niet! Het enige wat ik ermee wil bereiken dat Iedere Gelovige (joods of niet) de Eeuwige gaat volgen zoals HaSjem dat heeft openbaart aan ons in Zijn Heilige Tora!
Ik roep jullie allemaal zoals alle profeten de gelovigen eerder hebben geroepen namens de Heilige G'd "HaSjem" om terug te keren naar Zijn wegen nu dat het kan en voordat het te laat is! Laat ons het Geloof in de Almachtige herstellen naar hoe Yeshua en Zijn Discipelen ons hebben geleerd. Lees daarvoor de boek Handelingen. Niets is afgedaan van de onderwijzingen van HaSjem door de komst van Yeshua, maar alles is duidelijker gemaakt.

Ik snap dat mijn oproep veel vragen, op- en aanmerkingen oproept bij jullie, dus wees welkom om alles te vragen. Ik zal met de hulp van de Heilige G'd van Yisrael, onze Levende Waterbron, deze vragen beantwoorden of wijzen waar de antwoorden te vinden zijn.

Moge de Eeuwige, de Almachtige, HaSjem jullie Zegenen en Zich aan jullie Openbaren zodat we allemaal Hem en alleen Hem moge volgen in onze levenswandel.
Moge de Almachtige HaSjem jullie Zegenen met de Gave van Zien en Horen wat Hij Openbaart.
Moge de G'd van Yisrael jullie leven vol maken met Zijn Almachtige Sjaloom!
BaSjem Yeshua HaMaschiach (In de Naam van Yeshua de Messias),
Jullie Broeder in Hem,
Sjaoul Bin-David
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 oktober 2012, 17:35
 
Broeder ,

Je hebt gelijk.
maar vergeet niet dat in Nederland er vele anti-semieten de kans hebben gehad om het beeld van de Jood Yeshua om te vormen naar die van een goy met de naam Jezus.

Helaas zijn vele kerken vandaag de dag vergeven van de heidense gedachten........en is het ook gemeengoed om dingen uit de bijbel , die juist zo essentieel zijn een andere betekenis te geven.

Maar ik geloof dat wat je ook schrijft Br Ben-David , dat het niet echt veel indruk gaat maken.

Mensen blijven achter de vervangingsleer staan , blijven de kinderdoop zien als vervanging van de besnijdenis en verdedigen etc etc etc

het is heel hardnekkig.......en heeft meestal tot gevolg dat je aangevallen wordt.

Luther en Calvijn worden in de gereformeerde wereld met hand en tand verdedigt terwijl ze de meest verachtelijke dingen hebben geschreven over de Joodse bevolking.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 12:54
 
Als Messianse Jood tussen de christelijke gemeenschappen zie ik veel dingen gebeuren wat tegen de Geboden die Yeshua heeft gegeven. Maar waarom? Er wordt makkelijk gezegd dat we als gelovigen in Yeshua niet meer onder de 'wet' zijn. Broeders en Zusters ik zeg jullie dat wie dit als argument gebruikt is een praktiserend antisemiet en niet weet wat Yeshua heeft gezegd.
Als jullie roepen Am Yisrael Chai en bidden voor Benee Yisrael, dan wil ik jullie uitdagen om te onderzoeken waarom jullie dat doen? waarom is het zoals sommigen zeggen het is een plicht? Maar vooral daag ik iedereen uit om na te denken over de vraag: Waarom volgen we de Eeuwige en Zijn Heilige Woord niet? en verkiezen om te leven als heidenen met de gebruiken van heidenen?
Is het niet de Eeuwige die continue zegt dat Hij ons APART WIL STELLEN VAN DE ANDERE VOLKEN OM ONS HEEN???


Er wordt makkelijk gezegd dat we als gelovigen in Yeshua niet meer onder de 'wet' zijn.
Mee eens. Lekker makkelijk ook....om dingen 'goed' te praten.

Maar vooral daag ik iedereen uit om na te denken over de vraag: Waarom volgen we de Eeuwige en Zijn Heilige Woord niet? en verkiezen om te leven als heidenen met de gebruiken van heidenen?
Is het niet de Eeuwige die continue zegt dat Hij ons APART WIL STELLEN VAN DE ANDERE VOLKEN OM ONS HEEN???

Idd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SJAOULSKI206





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 17:51
 
CORTAZAR588 schreef:
Broeder ,

Je hebt gelijk.
maar vergeet niet dat in Nederland er vele anti-semieten de kans hebben gehad om het beeld van de Jood Yeshua om te vormen naar die van een goy met de naam Jezus.

Helaas zijn vele kerken vandaag de dag vergeven van de heidense gedachten........en is het ook gemeengoed om dingen uit de bijbel , die juist zo essentieel zijn een andere betekenis te geven.

Maar ik geloof dat wat je ook schrijft Br Ben-David , dat het niet echt veel indruk gaat maken.

Mensen blijven achter de vervangingsleer staan , blijven de kinderdoop zien als vervanging van de besnijdenis en verdedigen etc etc etc

het is heel hardnekkig.......en heeft meestal tot gevolg dat je aangevallen wordt.

Luther en Calvijn worden in de gereformeerde wereld met hand en tand verdedigt terwijl ze de meest verachtelijke dingen hebben geschreven over de Joodse bevolking.

Broeder Cortazar,
Wat je schrijft helaas klopt.
We moeten alleen niet vergeten dat verandering niet in grote groepen zal veranderen, maar 1 voor 1.
Daarom heb ik mijn oproep en reactie hier op deze forum gegeven.
Ik merk tijdens studies die ik geef in kerken en gemeenten dat het een hardnekkige strijd is, en helaas heeft Satan een grote vinger erin waardoor mensen niet willen luisteren of zien waar ze de mist in gaan. Maar hoe dan ook, zoals eerder mijn naam genoot Sjaoul van Tarsus (Paulus) heeft gedaan, ga ik de strijd niet uit de weg tot de Eeuwige zelf mij opdracht geeft om te stoppen met wat ik moet doen van Hem.
Dus laten we 1 voor 1, plein voor plein, gemeente voor gemeente, kerk voor kerk, stad voor stad, land voor land de Ware en Echte WOORD verspreiden en niet de moed opgeven!
De Almachtige G'd wie wij Tijdens de Heilige Dagen tussen Rosj HaSjana en Yom HaKippoerim hebben aan geroepen met Avinoe Malkeinoe ons Helpen en Sterken voor Zijn Glorie en Heiligheid.
Sjalom in Yeshua HaMaschiach,
Sjaoul
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SJAOULSKI206





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 17:54
 
SHANITA130 schreef:
Als Messianse Jood tussen de christelijke gemeenschappen zie ik veel dingen gebeuren wat tegen de Geboden die Yeshua heeft gegeven. Maar waarom? Er wordt makkelijk gezegd dat we als gelovigen in Yeshua niet meer onder de 'wet' zijn. Broeders en Zusters ik zeg jullie dat wie dit als argument gebruikt is een praktiserend antisemiet en niet weet wat Yeshua heeft gezegd.
Als jullie roepen Am Yisrael Chai en bidden voor Benee Yisrael, dan wil ik jullie uitdagen om te onderzoeken waarom jullie dat doen? waarom is het zoals sommigen zeggen het is een plicht? Maar vooral daag ik iedereen uit om na te denken over de vraag: Waarom volgen we de Eeuwige en Zijn Heilige Woord niet? en verkiezen om te leven als heidenen met de gebruiken van heidenen?
Is het niet de Eeuwige die continue zegt dat Hij ons APART WIL STELLEN VAN DE ANDERE VOLKEN OM ONS HEEN???


Er wordt makkelijk gezegd dat we als gelovigen in Yeshua niet meer onder de 'wet' zijn.
Mee eens. Lekker makkelijk ook....om dingen 'goed' te praten.

Maar vooral daag ik iedereen uit om na te denken over de vraag: Waarom volgen we de Eeuwige en Zijn Heilige Woord niet? en verkiezen om te leven als heidenen met de gebruiken van heidenen?
Is het niet de Eeuwige die continue zegt dat Hij ons APART WIL STELLEN VAN DE ANDERE VOLKEN OM ONS HEEN???

Idd.

Beste Shanita,
Ik ben blij dat je met mij eens bent.
Laten we met ons allen HET WOORD Verspreiden en het Herstel van Zijn Heiligheid bewerkstelligen.
Moge de Eeuwige je/ons hierin ondersteunen. Ook zoals Koning David eerder heeft gezegd (Adonai Shefatim Tefatecha La Kodsjecha = Heer Open mijn Lippen voor Uw Heiligheid).
Sjalom,
Sjaoul
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 18:07
 
SJAOULSKI206 schreef:
Broeder Cortazar,
Wat je schrijft helaas klopt.
We moeten alleen niet vergeten dat verandering niet in grote groepen zal veranderen, maar 1 voor 1.
Daarom heb ik mijn oproep en reactie hier op deze forum gegeven.
Ik merk tijdens studies die ik geef in kerken en gemeenten dat het een hardnekkige strijd is, en helaas heeft Satan een grote vinger erin waardoor mensen niet willen luisteren of zien waar ze de mist in gaan. Maar hoe dan ook, zoals eerder mijn naam genoot Sjaoul van Tarsus (Paulus) heeft gedaan, ga ik de strijd niet uit de weg tot de Eeuwige zelf mij opdracht geeft om te stoppen met wat ik moet doen van Hem.
Dus laten we 1 voor 1, plein voor plein, gemeente voor gemeente, kerk voor kerk, stad voor stad, land voor land de Ware en Echte WOORD verspreiden en niet de moed opgeven!
De Almachtige G'd wie wij Tijdens de Heilige Dagen tussen Rosj HaSjana en Yom HaKippoerim hebben aan geroepen met Avinoe Malkeinoe ons Helpen en Sterken voor Zijn Glorie en Heiligheid.
Sjalom in Yeshua HaMaschiach,
Sjaoul

sjaoul,
wat zou er volgens jou mogen veranderen om de mist op te doen trekken door het enige en ware Woord te verspreiden?

waar strijd je precies voor?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SJAOULSKI206





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 18:57
 
HANNAH810 schreef:
sjaoul,
wat zou er volgens jou mogen veranderen om de mist op te doen trekken door het enige en ware Woord te verspreiden?

waar strijd je precies voor?

Hannah,
Wat er moet veranderen is heel simpel eigenlijk. We moeten stoppen met heidense tradities te gebruiken voor het uiten van onze geloof, maar we moeten de Goddelijke Traditie gebruiken hiervoor.
Dit kunnen we bereiken door paar dingen te doen:
1. Het stoppen met het onderscheid maken in het Woord tussen Oud en Nieuw testamenten, Maar gewoon zien als 1 boek en 1 Woord.
2. De verordeningen die de Eeuwige heeft ingesteld uit te voeren. denk daarbij aan de Sjabbat gebod, Feesten en Gedenkdagen zoals beschreven in Zijn Heilige Woord.
3. Stoppen met het denken dat door Yeshua alle geboden en verboden zijn niet meer van toepassing. Yeshua kwam om alles Volmaakter te maken, en Hij heeft overzien dat dit zal gebeuren en daarom zei Hij: dat er geen Letter of Teken van het Woord gewijzigd mag worden! Het Woord waar Hij naar refereert is de Heilige Tora.
4. Ons niet meer laten beinvloeden door de woorden van "het is niet anders en we kunnen niet alles veranderen", want De Eeuwige wil ons als Zijn Volk en Apart gezet. Dus geen compromissen waar het om het WOORD en GELOOF gaat.

Waar ik graag zou zien, is dat iedereen die Gelooft ook de Enige en Ware geloof volgt en dat er geen scheuringen zijn binnen de gemeenschappen. Dat is niet mijn strijd, maar ZIJN Strijd en ik mag van Hem wat uitvoeren om te bereiken wat Hij WIL en om ZIJN HEILIGE NAAM GROOT TE MAKEN!!!

Als je meer informatie nodig hebt over specifieke onderwerpen, dan hoor ik het graag en ik zal proberen te helpen in deze zoektocht.
Sjaloom,
Sjaoul


Laatst aangepast door
SJAOULSKI206
op zondag 7 oktober 2012, 19:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 19:10
 
CORTAZAR588 schreef:
Steun Israel.
Kies voor de staat Israel.
Bid voor Israel.

God heeft Zijn verbond met Israel nog nooit opgegeven.
Ook nu niet.
Hij weet niets af van de vervangingstheologie.

De kolder dat de kerk in Nederland ooit Israel zou kunnen vervangen is antisemitisme.
Een ieder die Israel vervloekt, zij vervloekt.

Geen nieuwe polemieken vanuit de gemakkelijke stoel.
Iran gaat Israel vernietigen .............tenzij Israel Iran plat gaat leggen.
Mijn zegen hebben ze en ik hoop dat ze meteen de Hez bollah en Hamas en de leugenaar van een Abbas om zeep helpen.


Nou nou, beetje ongenuanceerd ben je wel he? Israël is nu ook niet de liefste staat ter wereld.......En in de Palestijnse kwestie zijn alleen maar verliezers en geen winnaars........
Vandaag is het Israel zondag....en laten we in Godsnaam bidden dat er eens vrede komt ipv te schrijven dat ze de Hamas om zeep moeten helpen.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: zondag 7 oktober 2012, 23:43
 
SJAOULSKI206 schreef:
Hannah,
Wat er moet veranderen is heel simpel eigenlijk. We moeten stoppen met heidense tradities te gebruiken voor het uiten van onze geloof, maar we moeten de Goddelijke Traditie gebruiken hiervoor.
Dit kunnen we bereiken door paar dingen te doen:
1. Het stoppen met het onderscheid maken in het Woord tussen Oud en Nieuw testamenten, Maar gewoon zien als 1 boek en 1 Woord.
2. De verordeningen die de Eeuwige heeft ingesteld uit te voeren. denk daarbij aan de Sjabbat gebod, Feesten en Gedenkdagen zoals beschreven in Zijn Heilige Woord.
3. Stoppen met het denken dat door Yeshua alle geboden en verboden zijn niet meer van toepassing. Yeshua kwam om alles Volmaakter te maken, en Hij heeft overzien dat dit zal gebeuren en daarom zei Hij: dat er geen Letter of Teken van het Woord gewijzigd mag worden! Het Woord waar Hij naar refereert is de Heilige Tora.
4. Ons niet meer laten beinvloeden door de woorden van "het is niet anders en we kunnen niet alles veranderen", want De Eeuwige wil ons als Zijn Volk en Apart gezet. Dus geen compromissen waar het om het WOORD en GELOOF gaat.

Waar ik graag zou zien, is dat iedereen die Gelooft ook de Enige en Ware geloof volgt en dat er geen scheuringen zijn binnen de gemeenschappen. Dat is niet mijn strijd, maar ZIJN Strijd en ik mag van Hem wat uitvoeren om te bereiken wat Hij WIL en om ZIJN HEILIGE NAAM GROOT TE MAKEN!!!

Als je meer informatie nodig hebt over specifieke onderwerpen, dan hoor ik het graag en ik zal proberen te helpen in deze zoektocht.
Sjaloom,
Sjaoul

Sjaoul,

Houden de niet-oudtestamentische tradities die ons ook laten richten op God ons dan van een relatie met God af?
En waarom moeten we dan die Goddelijke tradities houden, als ik de teksten van Jezus over tradities lees, en Paulus lees in de Galatenbrief, dan lees ik veel eerder dat het God eerder om de relatie van ons individueel met God gaat, en dat Hij niet wil dat wij dat verpakken met extra regels en tradities om ons weer tot slaaf te maken in plaats van een vrije aangenomen zoon te zijn.

Je punt 1
Oud- Nieuw-testament, en toch 1 bijbel.
Je zou ook kunnen zeggen dat doordat het 2 delen zijn Jezus beter het middelpunt is, Het Oude testament wijst naar Jezus, het Nieuwe testament spreekt van Jezus en wijst op Jezus terug.

Je punt 2
Ook hier weer, waarom slaaf worden van tradities en extra regels, terwijl wij aangenomen zoon van God zijn? Zie ook hier weer de uitspraken van Jezus en Paulus in de Galatenbrief.

Je punt 3
De Thora of de 10 geboden. Als het gaat om de Thora, dan ook weer mijn punt over slaaf zijn. En moeten wij de wet houden of moeten wij zoals Jezus zelf aangeeft in: Matt 22:37, 38
Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand. 38 Dat is het grootste en eerste gebod. 39 Het tweede is daaraan gelijk: heb uw naaste lief als uzelf.
Hoe vervullen wij dat de wet? Door de wet te houden, of door God en onze naaste lief te hebben.

Je punt 4
Wie zeggen die woorden dan over niet kunnen veranderen, want wat ik merk binnen de kerken is dat er steeds meer wordt samen gewerkt door verschillende kerk. Dit word door sommigen binnen die kerken dan als ongewenst beschouwd, maar nergens heb ik het idee dat de huidige situatie met kerken zo blijft. Dat kan ook niet, want de kerken bestaan nog steeds uit mensen, en meningen veranderen, en kerken veranderen mee. Er zijn dus altijd wel veranderingen in de kerken, sommige goed, sommige helaas niet zo goed, of slecht.

Deze tekst uit Galaten laat denk ik toch wel duidelijk zien waar het om gaat, moeten we de tradities en de Thora houden, of doen we het om geloof, en vertrouwen op God.
Gal 3:1-5
Galaten, u hebt uw verstand verloren! Wie heeft u in zijn ban gekregen? Ik heb u Jezus Christus toch openlijk en duidelijk als de gekruisigde bekendgemaakt? Ik wil maar één ding van u weten: hebt u de Geest ontvangen door de wet na te leven of door te luisteren en te geloven? Bent u werkelijk zo dwaas weer op uw eigen kracht te vertrouwen, en niet langer op de Geest? Is alles wat u hebt meegemaakt dan voor niets geweest? Dat kan toch niet! Geeft God u de Geest en goddelijke krachten omdat u de wet naleeft? Of geeft hij ze omdat u naar hem luistert en op hem vertrouwt?

En er zijn inderdaad kerkscheuringen geweest, en die gaan ook nog wel weer komen, toch is er 1 gemeenschap in God, God heeft een relatie met ons individueel, en wij verenigd in God samen een eenheid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 00:33
 
SJAOULSKI206 schreef:
Hannah,
Wat er moet veranderen is heel simpel eigenlijk. We moeten stoppen met heidense tradities te gebruiken voor het uiten van onze geloof, maar we moeten de Goddelijke Traditie gebruiken hiervoor.
Dit kunnen we bereiken door paar dingen te doen:
1. Het stoppen met het onderscheid maken in het Woord tussen Oud en Nieuw testamenten, Maar gewoon zien als 1 boek en 1 Woord.
2. De verordeningen die de Eeuwige heeft ingesteld uit te voeren. denk daarbij aan de Sjabbat gebod, Feesten en Gedenkdagen zoals beschreven in Zijn Heilige Woord.
3. Stoppen met het denken dat door Yeshua alle geboden en verboden zijn niet meer van toepassing. Yeshua kwam om alles Volmaakter te maken, en Hij heeft overzien dat dit zal gebeuren en daarom zei Hij: dat er geen Letter of Teken van het Woord gewijzigd mag worden! Het Woord waar Hij naar refereert is de Heilige Tora. Waar ik graag zou zien, is dat iedereen die Gelooft ook de Enige en Ware geloof volgt en dat er geen scheuringen zijn binnen de gemeenschappen. Dat is niet mijn strijd, maar ZIJN Strijd en ik mag van Hem wat uitvoeren om te bereiken wat Hij WIL en om ZIJN HEILIGE NAAM GROOT TE MAKEN!!!

Als je meer informatie nodig hebt over specifieke onderwerpen, dan hoor ik het graag en ik zal proberen te helpen in deze zoektocht.
Sjaloom,
Sjaoul

ha sjaoel,
- ik gebruik geen heidense tradities bij mijn geloofsuitingen
- maak geen verschil tussen belangrijkheid van oude en nieuwe testament
- denk volgens Goddelijke verordeningen te leven
- denk dat de geboden en verboden nog steeds gelden\
- ik denk het ware geloof te volgen; of liever; de God van dat geloof.

EN VELEN MET MIJ

dus hoef je denk ik niet meer te strijden, en kunnen we als broeders en zusterzs samenleven (op deze site) wat mij betreft.
of mis ik iets?

ps. mooie reactie harald!!


Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 8 oktober 2012, 00:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 07:20
 
Romeinen 3

Het voorrecht van de Joden
3
1 Wat heeft de Jood dan voor op anderen? Of wat is het voordeel van het besneden zijn?

2 Veel, in alle opzichten. Want in de eerste plaats zijn hun de woorden van God toevertrouwd.

3 Want wat is het geval? Als sommigen ontrouw zijn geweest, zal hun ontrouw de trouw van God toch niet tenietdoen?

4 Volstrekt niet! Zo echter moet het zijn: God is waarachtig maar ieder mens een leugenaar, zoals geschreven staat: Opdat U gerechtvaardigd wordt wanneer U rechtspreekt, en overwint wanneer U oordeelt.

5 Als nu onze ongerechtigheid de gerechtigheid van God bevestigt, wat zullen wij dan zeggen? Is God onrechtvaardig als Hij toorn over ons brengt? (Ik spreek op menselijke wijze.)

6 Volstrekt niet! Hoe zal God anders de wereld oordelen?

7 Want als de waarheid van God door mijn leugen overvloediger is geworden tot Zijn heerlijkheid, waarom word ik dan toch nog als zondaar geoordeeld?

8 En het is toch niet, zoals wij belasterd worden en zoals sommigen zeggen dat wij zeggen: Laten wij het kwade doen, opdat het goede daaruit voortkomt? De verdoemenis van hen is rechtvaardig.

Alle mensen zijn zondaars

9 Wat dan wel? Zijn wij voortreffelijker? Beslist niet! Wij hebben immers zojuist én Joden én Grieken beschuldigd dat zij allen onder de zonde zijn,

10 zoals geschreven staat: Er is niemand rechtvaardig, ook niet één,

11 er is niemand die verstandig is, er is niemand die God zoekt.

12 Allen zijn zij afgedwaald, samen zijn zij nutteloos geworden. Er is niemand die goeddoet, er is er zelfs niet één.

13 Hun keel is een open graf, met hun tong plegen zij bedrog, addergif is onder hun lippen.

14 Hun mond is vol vervloeking en bitterheid,

15 hun voeten zijn snel om bloed te vergieten.

16 Vernieling en ellende is op hun wegen,

17 en de weg van de vrede hebben zij niet gekend.

18 De vreze Gods staat hun niet voor ogen.

19 Wij weten nu dat alles wat de wet zegt, zij dat spreekt tot hen die onder de wet zijn, opdat elke mond gestopt wordt en de hele wereld doemwaardig wordt voor God.

20 Daarom zal uit werken van de wet geen vlees voor Hem gerechtvaardigd worden. Door de wet is immers kennis van zonde.

Rechtvaardiging door het geloof

21 Maar nu is zonder de wet gerechtigheid van God geopenbaard, waarvan door de wet en de profeten is getuigd:

22 namelijk gerechtigheid van God door het geloof in Jezus Christus, tot allen en over allen die geloven, want er is geen onderscheid.

23 Want allen hebben gezondigd en missen de heerlijkheid van God,

24 en worden om niet gerechtvaardigd door Zijn genade, door de verlossing in Christus Jezus.

25 Hem heeft God openlijk aangewezen als middel tot verzoening, door het geloof in Zijn bloed. Dit was om Zijn gerechtigheid te bewijzen vanwege het voorbij laten gaan van de zonden die eertijds hadden plaatsgevonden onder de verdraagzaamheid van God.

26 Hij deed dit om Zijn rechtvaardigheid te bewijzen nu in deze tijd, zodat Hijzelf rechtvaardig is én rechtvaardigt diegene die uit het geloof in Jezus is.

27 Waar is dan de roem? Hij is uitgesloten. Door welke wet? Van de werken? Nee, maar door de wet van het geloof.

28 Wij komen dus tot de slotsom dat de mens door het geloof gerechtvaardigd wordt zonder werken van de wet.

29 Of is God alleen de God van Joden? En niet ook van heidenen? Ja, ook van heidenen.

30 Het is toch immers één en dezelfde God, Die besnedenen rechtvaardigen zal uit het geloof en onbesnedenen door het geloof.

31 Doen wij dan door het geloof de wet teniet? Volstrekt niet, maar wij bevestigen de wet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 16:16
 
Sjaoul ,

ik zei het toch ?
niet aan beginnen .....
voor je het weet valt de hele club je aan.

Je energie steken in mensen , die over de eigen vooroordelen willen stappen en verder zien .......zul je hier helaas niet vinden.
Bereid je maar voor op veel minachting en goedpraten van allerlei anti-semitisme.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 16:27
 
CORTAZAR588 schreef:
Sjaoul ,

ik zei het toch ?
niet aan beginnen .....
voor je het weet valt de hele club je aan.

Je energie steken in mensen , die over de eigen vooroordelen willen stappen en verder zien .......zul je hier helaas niet vinden.
Bereid je maar voor op veel minachting en goedpraten van allerlei anti-semitisme.

ik zie geen aanval in bovenstaande bijdragen, cortazar?
ik zie geen minachting in bovenstaande bijdragen, cortazar?
ik zie geen goedpraterij in bovenstaande bijdragen, cortazar?

de minachting lees ik alleen in je eigen bijdrage.


Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 8 oktober 2012, 19:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 16:37
 
Ja ?
minachting ?
jij kunt veel eruit halen zeg.
ik lees in alle bijdragen van jullie alleen maar een ding , dat het oude heeft afgedaan en dat eigenlijk geen heidense feesten worden gehouden en dat alles nu goed is.

voor wie het nog steeds niet weet ....

de Zondag is niet de dag des Heeren
Kerst heeft niets met Jezus van doen
De Hoge Feesten zoals Yom Kippoer , Rosh Hasjana etc etc zijn nooit opgehouden te bestaan en zijn de feesten waar Yeshua zelf ook aan deelnam.
Dus ......nog steeds gelden.
Ook Paulus die overalbij gesleept wordt als gesel om de te benadrukken dat alles nu anders is , hield zich aan deze feesten.

Sterker nog hij bad met Talliet en gebedsriemen
Maar dat alles hebben de jodenhaters weggeschopt.

ken je historie inplaats van onzinnige dingen te roepen.


Maar ik ka net als bij zoveel onderwerpen hier op het forum de meeste reacties al voorspellen.

Misschien is Sjaoul nog niet flauw van al de open deuren , die altijd worden ingetrapt ........?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 18:43
 
tja Cortazar... dat bommetje is al n poosje geleden ontploft.

Bij het concilie van Nicea werd de bijbel samengesteld, in opdracht van de romeinse keizer.

Gek he, dat de bijbel zo geschreven is dat de romeinen de good guys waren en de joden de bad guys.

Gek genoeg kom je in de bijbel ook helemaal niks tegen over bijv. de zeloten.

Nee het was een vreedzaam landje toen aan de middellandse zee....

En de Pogroms? gaan gewoon door....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 19:19
 
CORTAZAR588 schreef:
Ja ?
minachting ?
jij kunt veel eruit halen zeg.
voor wie het nog steeds niet weet ....

Sterker nog hij (Hij) bad met Talliet en gebedsriemen
Maar dat alles hebben de jodenhaters weggeschopt.

ken je historie inplaats van onzinnige dingen te roepen.


Maar ik ka net als bij zoveel onderwerpen hier op het forum de meeste reacties al voorspellen.

Misschien is Sjaoul nog niet flauw van al de open deuren , die altijd worden ingetrapt ........?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 22:18
 
PIETER649 schreef:
tja Cortazar... dat bommetje is al n poosje geleden ontploft.

Bij het concilie van Nicea werd de bijbel samengesteld, in opdracht van de romeinse keizer.

Gek he, dat de bijbel zo geschreven is dat de romeinen de good guys waren en de joden de bad guys.

Gek genoeg kom je in de bijbel ook helemaal niks tegen over bijv. de zeloten.

Nee het was een vreedzaam landje toen aan de middellandse zee....

En de Pogroms? gaan gewoon door....

Misschien, hebben de romeinen minder moeite gehad met de Zoon van God, dan het joodse volk in die tijd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 22:31
 
"het joodse volk" is iets teveel beste Sven...
toen Yeshua werd overgeleverd en men stond te schreeuwen was niet de volksvertegenwoordiging aanwezig maar de leiders van Het Sanhedrin.

Het gemiddelde volk was juist onder de indruk van Zijn woorden.
En waren ook veel mensen , die Zijn woorden op waarde schatten.

Ja de bijbel is Gods woord , maar jammer dat er zoveel is weggegooid en er allerlei anti-joodse maatregelen zijn genomen ....ook toen al.
Helaas is er weinig veranderd en Nicea was een voorloper vn de Wannsee Konferenz waar de Endlosung werd geconcipieerd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 22:51
 
CORTAZAR588 schreef:
"het joodse volk" is iets teveel beste Sven...
toen Yeshua werd overgeleverd en men stond te schreeuwen was niet de volksvertegenwoordiging aanwezig maar de leiders van Het Sanhedrin.

Het gemiddelde volk was juist onder de indruk van Zijn woorden.
En waren ook veel mensen , die Zijn woorden op waarde schatten.

Ja de bijbel is Gods woord , maar jammer dat er zoveel is weggegooid en er allerlei anti-joodse maatregelen zijn genomen ....ook toen al.
Helaas is er weinig veranderd en Nicea was een voorloper vn de Wannsee Konferenz waar de Endlosung werd geconcipieerd.

Cortazar, je reacties worden steeds erger, Concilie van Nicea gaan vergelijken met het Wannsee Konferenz.....
Misschien is het tijd dat je eerst eens een stap terug zet, en eens gaat lezen wat andere zeggen hier, en dan eens ECHT! begrijpend lezen. Want dat doe je duidelijk niet.

Je zit zo in het Joodse denken, en dat de Joden niets fout kunnen doen, dat je verblind word door wat Joden/Sanhedrin/wetsgeleerden enz. fout deden.

1 Cor 1:23a
maar wij verkondigen een gekruisigde Christus, voor Joden aanstootgevend

Laat dat nou zijn wat verschillende Joden deden, ze namen aanstoot aan Jezus en zijn volgelingen.
Tegenwoordig doen Joden dat niet gelukkig meer, en wij (Christenen) zien ze nog steeds als God's eerste aangenomen zoon, met het eerste geboorte recht wat daarbij hoort.
Maar de meeste Christenen zijn niet blind voor wat er in het begin door Joden tegen de Christenen werd gedaan, maar we geven daar de huidige Joden niet de schuld van zoals jij beweerd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 8 oktober 2012, 22:52
 
HARALD940 schreef:
Cortazar, je reacties worden steeds erger, Concilie van Nicea gaan vergelijken met het Wannsee Konferenz.....
Misschien is het tijd dat je eerst eens een stap terug zet, en eens gaat lezen wat andere zeggen hier, en dan eens ECHT! begrijpend lezen. Want dat doe je duidelijk niet.

Je zit zo in het Joodse denken, en dat de Joden niets fout kunnen doen, dat je verblind word door wat Joden/Sanhedrin/wetsgeleerden enz. fout deden.

1 Cor 1:23a
maar wij verkondigen een gekruisigde Christus, voor Joden aanstootgevend

Laat dat nou zijn wat verschillende Joden deden, ze namen aanstoot aan Jezus en zijn volgelingen.
Tegenwoordig doen Joden dat niet gelukkig meer, en wij (Christenen) zien ze nog steeds als God's eerste aangenomen zoon, met het eerste geboorte recht wat daarbij hoort.
Maar de meeste Christenen zijn niet blind voor wat er in het begin door Joden tegen de Christenen werd gedaan, maar we geven daar de huidige Joden niet de schuld van zoals jij beweerd.

Zoals zo vaak weer heldere en nuchtere reactie! Mooi.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 10:04
 
CORTAZAR588 schreef:
Sjaoul ,

ik zei het toch ?
niet aan beginnen .....
voor je het weet valt de hele club je aan.

Je energie steken in mensen , die over de eigen vooroordelen willen stappen en verder zien .......zul je hier helaas niet vinden.
Bereid je maar voor op veel minachting en goedpraten van allerlei anti-semitisme.

Smiley die vol vragen zit deze reactie snap ik niet?
Zit net te lezen en denk ze het kan wel respectvol discussiëren en dan staat er dit??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 11:51
 
HARALD940 schreef:
Cortazar, je reacties worden steeds erger, Concilie van Nicea gaan vergelijken met het Wannsee Konferenz.....
Misschien is het tijd dat je eerst eens een stap terug zet, en eens gaat lezen wat andere zeggen hier, en dan eens ECHT! begrijpend lezen. Want dat doe je duidelijk niet.

Je zit zo in het Joodse denken, en dat de Joden niets fout kunnen doen, dat je verblind word door wat Joden/Sanhedrin/wetsgeleerden enz. fout deden.

1 Cor 1:23a
maar wij verkondigen een gekruisigde Christus, voor Joden aanstootgevend

Laat dat nou zijn wat verschillende Joden deden, ze namen aanstoot aan Jezus en zijn volgelingen.
Tegenwoordig doen Joden dat niet gelukkig meer, en wij (Christenen) zien ze nog steeds als God's eerste aangenomen zoon, met het eerste geboorte recht wat daarbij hoort.
Maar de meeste Christenen zijn niet blind voor wat er in het begin door Joden tegen de Christenen werd gedaan, maar we geven daar de huidige Joden niet de schuld van zoals jij beweerd.

Mooie reactie Harald!! En zo waar!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Pagina 1 van 3