ChristianMatch
 


Forum

Am Yisraeel Chai
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 17:25
 
Afgezien van vele steunbetuigingen aan Harald komt er in houdelijk niet uit de verf waarom het Joodse denken nog steeds van balang is.

Mijn anti gereformeerd denken komt voort uit de aperte leugens van die kerk.

Dat jullie daar anders over denken weet ik.
Maar inhoudelijk zal er geen discussie volgen behalve het aanhalen van een tekst.

Op grond van de bijbel vonden vele christenen het deporteren van Joden ok.

Wie dat nu nog niet weet, moet zelf eens begrijpend gaan lezen.

Afgezien van een slap verhaal dat er wel protest is geweest en dat men het niet zo wou , is er nooit gekomen.

Er is geen toenadering mogelijk tussen Joden en Christenen ...
Waarom ?

Die vraag lijkt mij rhetorisch
En het geijkte dat ik alles wat Joden doen goedkeur is heel diep.
Lang overnagedacht zeker ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 18:14
 
CORTAZAR588 schreef:
Afgezien van vele steunbetuigingen aan Harald komt er in houdelijk niet uit de verf waarom het Joodse denken nog steeds van balang is.

Mijn anti gereformeerd denken komt voort uit de aperte leugens van die kerk.

Dat jullie daar anders over denken weet ik.
Maar inhoudelijk zal er geen discussie volgen behalve het aanhalen van een tekst.

Op grond van de bijbel vonden vele christenen het deporteren van Joden ok.

Wie dat nu nog niet weet, moet zelf eens begrijpend gaan lezen.

Afgezien van een slap verhaal dat er wel protest is geweest en dat men het niet zo wou , is er nooit gekomen.

Er is geen toenadering mogelijk tussen Joden en Christenen ...
Waarom ?

Die vraag lijkt mij rhetorisch
En het geijkte dat ik alles wat Joden doen goedkeur is heel diep.
Lang overnagedacht zeker ?


Weet je.... Je grijpt naar mijn idee mensen bij de strot, hier en daar zie ik ook een onderhuidse? beschuldiging/insinuatie dat er hier mensen (kunnen) zijn die anti semitisch denken en het ook wel goed hadden gekeurd... er hoeft maar iets gezegd te worden wat jij zo zou kunnen opvatten en ik vermoed dat mensen uit voorzorg daarom hun mond al houden, ik zelf tenminste wel door de felheid en zelfs vijandigheid die ik achter jouw bijdragen lees ...


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 9 oktober 2012, 18:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 19:23
 
CORTAZAR588 schreef:
Afgezien van vele steunbetuigingen aan Harald komt er in houdelijk niet uit de verf waarom het Joodse denken nog steeds van balang is.

Mijn anti gereformeerd denken komt voort uit de aperte leugens van die kerk.

Dat jullie daar anders over denken weet ik.
Maar inhoudelijk zal er geen discussie volgen behalve het aanhalen van een tekst.

Op grond van de bijbel vonden vele christenen het deporteren van Joden ok.

Wie dat nu nog niet weet, moet zelf eens begrijpend gaan lezen.

Afgezien van een slap verhaal dat er wel protest is geweest en dat men het niet zo wou , is er nooit gekomen.

Er is geen toenadering mogelijk tussen Joden en Christenen ...
Waarom ?

Die vraag lijkt mij rhetorisch
En het geijkte dat ik alles wat Joden doen goedkeur is heel diep.
Lang overnagedacht zeker ?


Ben je niet een beetje blijven hangen in je anti gereformeerd denken????
En dan ook nog eens: Joden zelf kan je ook niet verdenken van soepel denken......er is maar één weg en dat is die van de Joden.....
Jammer dat je dan suggereert dat wij dan maar eens begrijpend moeten gaan lezen als je dat zelf ook niet doet......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 21:34
 
CORTAZAR588 schreef:
Afgezien van vele steunbetuigingen aan Harald komt er in houdelijk niet uit de verf waarom het Joodse denken nog steeds van balang is.

Mijn anti gereformeerd denken komt voort uit de aperte leugens van die kerk.

Dat jullie daar anders over denken weet ik.
Maar inhoudelijk zal er geen discussie volgen behalve het aanhalen van een tekst.

Op grond van de bijbel vonden vele christenen het deporteren van Joden ok.

Wie dat nu nog niet weet, moet zelf eens begrijpend gaan lezen.

Afgezien van een slap verhaal dat er wel protest is geweest en dat men het niet zo wou , is er nooit gekomen.

Er is geen toenadering mogelijk tussen Joden en Christenen ...
Waarom ?

Die vraag lijkt mij rhetorisch
En het geijkte dat ik alles wat Joden doen goedkeur is heel diep.
Lang overnagedacht zeker ?

Er is een goede reden om op een geloofsbasis ter verkondiging van Jezus aan de Joden, dit maakt toenadering tussen Joden en Christenen ook erg lastig, maar niet onmogelijk. Maar toenadering moet wel van 2 kanten komen, van de Jood zowel als de Christen... Als een van de 2 niet wil, dan kan de ander (Jood of Christen) op zijn kop gaan staan, maar toenadering komt er dan niet.
Joden hebben veelal nog steeds hun wettische geloof, en bekijken dat ook enkel op hun Joodse manier, en die is anders dan een wettische kijk op het geloof van een Christen. En accepteren daarom ook weinig tot geen toenadering van evangeliserende Christenen. Voor Christenen moet dat ook geen punt zijn. Voor jou ook niet.
Want er zijn ook Messias beleidende Joden, en die evangeliseren Jezus onder de Joden, en die doen dat goed, beter dan wij Christenen dat zouden kunnen doen, zij als Joden kunnen beter inspringen en spiegelen aan Joodse geloofstandpunten en daar Jezus vanuit het OT evangeliseren op een manier waarmee ze de Joden wel kunnen bereiken met Jezus.
Dit alles wil nog niet zeggen dat wij maar niks doen, en al helemaal niet dat er een vervangingsleer is tegen de Joden, zie daarvoor alleen al wat Paulus daar over zegt; "eerst de Jood maar ook de Griek". Er is geen Christen die het daar op tegen is.

En het geijkte dat jij alles wat Joden doen goedkeur is niet zo heel diep hoor, lees je eigen reacties maar eens na.
Ik heb je nog geen enkel negatief punt over Joden gelezen van wat jij geschreven hebt, over Christenen daarentegen..... daar heb je blijkbaar alleen maar negatieve dingen over te vertellen of ze nou kloppen of niet, want verklaren wat Christenen echt fout doen doe je niet echt. Jij bent alleen maar het zenden, maar ontvangen doe je niet, laat staan dat je ook maar een klein beetje moeite doet om eens te begrijpen wat anderen zeggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SJAOULSKI206





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 12:28
 
Beste Broeders en zusters op deze forum,
Mijn excuses dat ik paar dagen niet niet heb gereageerd, maar had zware en lange dagen op het werk.
Ik zal jullie reacties vanavond beantwoorden.
Ik wens jullie allemaal een Gezegende dag toe.
Sjalom b'Adonai Yeshua HaMasjiach,
Sjaoul
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 17:28
 
Wat christenen fout doen ?
nou als je houdt bij de Joodse kwestie is het vooral het nalaten wat erg is.

Kijk de individuele christen gaat het niet om.
Net als in de tweede wereldoorlog was er afgezien van een slap betoog helemaal niets.
En je hoeft niet naar Israel te gaan om die verhalen te horen.

Wat christenen hebben nagelaten te doen heeft geleid tot de wegvoering van 105.000 mensen.
Dat dit geen leuke boodschap is en jij en de hele gereformeerde club daar niets van wil horen, is niet ter zake doende.

Wat je ook aanvoert beste Harald , in Nederland zijn de meeste joden weggevoerd van alle Europese landen
en op een zeer goed georganiseerde wijze, waar de Duitsers jaloers op waren.

Maar dat schijnt geen feit te zijn wat indruk maakt ..........

Misschien als jouw familie erbij zat wel ?
En wie is dan verantwoordelijk ?
De Duitser of de meeheulende Nederlander ?

Weet je ?
Het evangeliseren van Joden is aanstootgevend juist om die reden ...
Dat zij zijn veroordeeld en vervolgd , door mensen die al dan niet de God van Israel zeggen te dienen ....
En die hun gaan vertellen dat zij verkeerd geloven en dat de christenen het weten.

Maar aangezien jij niet in die groep mensen zit , heb je gemakkelijk praten en zul je ook nooit contact met ze krijgen.

Want hun weerstand tegen de goy komt niet uit de lucht vallen.
Die is gebaseerd op 2000 jaar vernietigen , vervolgen en verjaging.
En ........als mens wordt je dan achterdochtig.

Als je wilt oordelen over hun , zul je met hun contact moeten maken zonder allerlei oordelen over wat ze moeten doen en niet doen.

Maar ook nu ziet de hele wereld toe hoe de Joodse bevolking van de Europese landen weer de pisang is.
En iedereen kijkt weg ....

Misschien is het wel zo , dat dit moet gebeuren , dat de Joden weer het mikpunt worden van de haat .... ik denk dat we dan heel dicht bij de wederkomst van Yeshua zijn.

Maar in de gereformeerde club gelooft men daar niet in, net als men ook Openbaring niet leest , want dat is te er en niet relevant

Wie zich tegen Israel keert , zal daarvan de consequenties ondervinden.
Of je het gelooft of niet , is niet belangrijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 18:49
 
CORTAZAR588 schreef:
Wat christenen fout doen ?
nou als je houdt bij de Joodse kwestie is het vooral het nalaten wat erg is.

Kijk de individuele christen gaat het niet om.
Net als in de tweede wereldoorlog was er afgezien van een slap betoog helemaal niets.
En je hoeft niet naar Israel te gaan om die verhalen te horen.

Wat christenen hebben nagelaten te doen heeft geleid tot de wegvoering van 105.000 mensen.
Dat dit geen leuke boodschap is en jij en de hele gereformeerde club daar niets van wil horen, is niet ter zake doende.

Wat je ook aanvoert beste Harald , in Nederland zijn de meeste joden weggevoerd van alle Europese landen
en op een zeer goed georganiseerde wijze, waar de Duitsers jaloers op waren.

Maar dat schijnt geen feit te zijn wat indruk maakt ..........

Misschien als jouw familie erbij zat wel ?
En wie is dan verantwoordelijk ?
De Duitser of de meeheulende Nederlander ?

Weet je ?
Het evangeliseren van Joden is aanstootgevend juist om die reden ...
Dat zij zijn veroordeeld en vervolgd , door mensen die al dan niet de God van Israel zeggen te dienen ....
En die hun gaan vertellen dat zij verkeerd geloven en dat de christenen het weten.

Maar aangezien jij niet in die groep mensen zit , heb je gemakkelijk praten en zul je ook nooit contact met ze krijgen.

Want hun weerstand tegen de goy komt niet uit de lucht vallen.
Die is gebaseerd op 2000 jaar vernietigen , vervolgen en verjaging.
En ........als mens wordt je dan achterdochtig.

Als je wilt oordelen over hun , zul je met hun contact moeten maken zonder allerlei oordelen over wat ze moeten doen en niet doen.

Maar ook nu ziet de hele wereld toe hoe de Joodse bevolking van de Europese landen weer de pisang is.
En iedereen kijkt weg ....

Misschien is het wel zo , dat dit moet gebeuren , dat de Joden weer het mikpunt worden van de haat .... ik denk dat we dan heel dicht bij de wederkomst van Yeshua zijn.

Maar in de gereformeerde club gelooft men daar niet in, net als men ook Openbaring niet leest , want dat is te er en niet relevant

Wie zich tegen Israel keert , zal daarvan de consequenties ondervinden.
Of je het gelooft of niet , is niet belangrijk.

Het is duidelijk, de Joden zijn heilig, en de christenen haten de Joden, en geven de Joden overal de schuld van......

Als dat jou "vredig" laat slapen, heb je mijn zegen.
Is het dan wel de vraag of de wereld ook echt zo in elkaar zit...

Alles wat jij zegt is gelijk aan een verhaal wat ik ooit eens gehoord heb.
Of het ook zo gebeurt is weet ik niet.

Het verhaal gaat dat een aantal Rabbi's in een concentratiekamp zaten en wilden onderzoeken waarom ze daar zaten, waar ze dit aan te danken hadden. De Rabbi's hebben een rechtszaak opgezet, met rechters, een advocaat en een aanklager, en ze hebben God op de beklaagdenbank gezet, en de uitslag van de rechszaak was dat het God's schuld was dat dit ze overkwam. M.a.w. hun trof geen blaam, het lag aan God.

Who can I blame for my own misfortune.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SJAOULSKI206





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 21:16
 
HARALD940 schreef:
Sjaoul,

Houden de niet-oudtestamentische tradities die ons ook laten richten op God ons dan van een relatie met God af?
En waarom moeten we dan die Goddelijke tradities houden, als ik de teksten van Jezus over tradities lees, en Paulus lees in de Galatenbrief, dan lees ik veel eerder dat het God eerder om de relatie van ons individueel met God gaat, en dat Hij niet wil dat wij dat verpakken met extra regels en tradities om ons weer tot slaaf te maken in plaats van een vrije aangenomen zoon te zijn.

Je punt 1
Oud- Nieuw-testament, en toch 1 bijbel.
Je zou ook kunnen zeggen dat doordat het 2 delen zijn Jezus beter het middelpunt is, Het Oude testament wijst naar Jezus, het Nieuwe testament spreekt van Jezus en wijst op Jezus terug.

Je punt 2
Ook hier weer, waarom slaaf worden van tradities en extra regels, terwijl wij aangenomen zoon van God zijn? Zie ook hier weer de uitspraken van Jezus en Paulus in de Galatenbrief.

Je punt 3
De Thora of de 10 geboden. Als het gaat om de Thora, dan ook weer mijn punt over slaaf zijn. En moeten wij de wet houden of moeten wij zoals Jezus zelf aangeeft in: Matt 22:37, 38
Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand. 38 Dat is het grootste en eerste gebod. 39 Het tweede is daaraan gelijk: heb uw naaste lief als uzelf.
Hoe vervullen wij dat de wet? Door de wet te houden, of door God en onze naaste lief te hebben.

Je punt 4
Wie zeggen die woorden dan over niet kunnen veranderen, want wat ik merk binnen de kerken is dat er steeds meer wordt samen gewerkt door verschillende kerk. Dit word door sommigen binnen die kerken dan als ongewenst beschouwd, maar nergens heb ik het idee dat de huidige situatie met kerken zo blijft. Dat kan ook niet, want de kerken bestaan nog steeds uit mensen, en meningen veranderen, en kerken veranderen mee. Er zijn dus altijd wel veranderingen in de kerken, sommige goed, sommige helaas niet zo goed, of slecht.

Deze tekst uit Galaten laat denk ik toch wel duidelijk zien waar het om gaat, moeten we de tradities en de Thora houden, of doen we het om geloof, en vertrouwen op God.
Gal 3:1-5
Galaten, u hebt uw verstand verloren! Wie heeft u in zijn ban gekregen? Ik heb u Jezus Christus toch openlijk en duidelijk als de gekruisigde bekendgemaakt? Ik wil maar één ding van u weten: hebt u de Geest ontvangen door de wet na te leven of door te luisteren en te geloven? Bent u werkelijk zo dwaas weer op uw eigen kracht te vertrouwen, en niet langer op de Geest? Is alles wat u hebt meegemaakt dan voor niets geweest? Dat kan toch niet! Geeft God u de Geest en goddelijke krachten omdat u de wet naleeft? Of geeft hij ze omdat u naar hem luistert en op hem vertrouwt?

En er zijn inderdaad kerkscheuringen geweest, en die gaan ook nog wel weer komen, toch is er 1 gemeenschap in God, God heeft een relatie met ons individueel, en wij verenigd in God samen een eenheid.


Beste Broeder Harold,

Bedankt voor je reactie en vragen. Ik zal je punten proberen te beantwoorden.

Punt 1. Het klopt wat je als observatie doet over de verwijzing van de Tora, Profeten en de Boeken van voor Adonai Yeshua en wat in de Brieven en de Evangelieen voor verwijzing staat naar Adonai Yeshua. Yeshua is niet alleen als mens naar de aarde gekomen maar ook was Hij het Woord. Zie Joh 1:1. Hij is de Gedaante van de Almachtige toen Hij in Gan Eden wandelde samen met Adam en Eva. Er zijn heel veel teksten in de Tora en de Profeten die directe verwijzing naar Yeshua zijn, maar ook veel teksten die Zijn Woorden later op aarde uitleggen. Dat komt duidelijk tot uiting als je kijkt naar de betekenissen (Theologisch gezien) van de voorgeschreven Feest- en Gedenkdagen. De voorjaarsfeesten zijn hoe de Eeuwige Zijn belofte aan ons doet hier op aarde, en de Najaarsfeesten zijn een doorkijk hoe het Later met de Eeuwige zal zijn als wij terugkeren naar Gan Eden. Yeshua woorden over heel veel zaken worden helaas vaak mis geïnterpreteerd door het helaas vergeten dat Hij altijd een verwijzing gaf naar een Tekst van de Tora of de Profeten. Je kan namelijk geen toespraak goed begrijpen als je de context ervan niet weet of kent. Dat is nu het grootste fout die wij in het hedendaagse christendom maken.

Punt 2. Hoezo slaaf worden van tradities? Ik zal je hierin een vraag willen stellen: Stel dat je een gewoonte hebt wat je vaak doet, en je krijgt een relatie en je partner dit eigenlijk niet helemaal leuk vindt. Ga je je gewoonte veranderen of niet? Ik neem aan van wel, en dat omdat je van je partner houdt! Hoe meer moet het zijn naar de Eeuwige? Ik vraag niemand aan menselijke tradities te houden, maar aan de Goddelijke tradities en verordeningen te houden! Yeshua heeft niet in het brief aan de Galaten gesproken, het was een brief van Rabbi Sjaoul aan de specifieke gemeente in Galaten. Om dit te begrijpen moeten we ook naar de context kijken en alles wat speelde daar. Rabbi Sjaoul was bij al zijn brieven van mening dat de gelovigen uit de volken eerste tot geloof moeten komen, en later als zij echt van de Eeuwige houden dan zullen zij verdiepen en houden aan de Goddelijke verordeningen. Rabbi Sjaoul heeft nooit in zijn leven geroepen om helemaal los te komen van alles wat door de Eeuwige is voorgeschreven. Hoe kan hij dat doen? Als hij dat zou doen dan is hij de grootste huichelaar, omdat hij zelf ook aan de Goddelijke verordeningen in de Tora hield. Zie de boek Handelingen. Ook Yeshua heeft als menselijke gedaante geen dag als heiden geleeft, maar Hij was de volmaakte persoon op aarde om de Goddelijke verordeningen uit te voeren en toe te passen in het dagelijkse leven.

Punt 3. Hierin bega je mijn broeder een van de grootste fouten die wordt gedaan als je helemaal niet naar de context kijkt van een gesproken Woord, en antisemitische vertaling gebruik. Ten eerste, de TORA betekent geen Wet, maar Richtingswijzer. In de licht daarvan veranderd namelijk alle uitleggen die gegeven zijn door de christelijke leiders in de afgelopen ongeveer 1750 jaar. Ten tweede, Hoe komt Yeshua aan deze samenvatting? Als je naar de context kijkt en de gebruiken van die dagen waarin Yeshua heeft als persoon geleeft, zie je dat deze samenvatting die Hij heeft gegeven in Mat. de gebruikelijke samenvatting van de Geboden en Verboden in de TORA. Kijk daarin ook naar de volgorde van de 10 geboden en de scheiding wat er in de eerste en tweede steen stond die de Eeuwige ZELF heeft geschreven voor de mensheid. De eerste 5 Geboden gaan over hoe wij als mensen de Eeuwige moeten liefhebben en dienen, en daarbij heeft de Eeuwige het eren van de ouders zo hoog gesteld dat het erbij hoorde in wat Hij heeft geschreven. De tweede 5 Geboden gingen hoe wij als mensen met elkaar moeten omgaan. In andere woorden als je zo kijkt, is het niets dan logisch dat Adonai Yeshua deze samenvatting gebruikt heeft om duidelijk te maken dat er geen enkele gebod boven de andere staat. Hierin ook verwijs ik je om te gaan onderzoeken waarvan komt deze vraag!

Punt 4. Het klopt dat kerken en mensen veranderen. Maar is het volgens jou ook dat de Eeuwige door de jaren veranderd????? Ik geloof van NIET! De Eeuwige was, is en altijd zal blijven de Heilige Grote HaSjem. Ook is de veranderingen in de kerken juist wat ons heeft gebracht waar wij nu zijn, verwijderd van de Eeuwige en Zijn Heilige Wegen. Gelukkig probeert de Eeuwige continue door Zijn Ro'ach HaKodesj (Heilige Geest) ons terug te roepen. Maar we kunnen ook onze ogen niet sluiten en maar wachten en kijken wanneer de Eeuwige ons met de hand zou nemen en terug brengt naar Zijn Heilige Wegen. Want de Eeuwige heeft ons ook onze vrije wil gegeven en daarbij ook de vrije wil om keuzes te maken. Maar hoe gaan we deze vrije wil gebruiken? gaan we het gebruiken om terug te keren naar Hem? of juist om dieper in de leugens en onwetendheid te gaan?
Juist vanwege deze vraag is dat ik iedereen oproep om naar de Heilige Wegen van de Eeuwige te gaan zoeken en deze te volgen. Ik zeg niet dat je mij of die moet volgen, NEE. Ik roep iedereen als een Broeder om Zijn Heilige Woord te onderzoeken en bestuderen in Openheid voor Ro'ach HaKodesj om door ons te werken en zonder oogkleppen. Zo simpel is mijn oproep en verzoek aan jullie als broeder.

Ik was ooit een overtuigt christen, maar toen ik op onderzoek ging en daar ben ik nog steeds mee bezig want dagelijks praat de Eeuwige naar mij om mijn ogen te openen en mijn oren te zuiveren van de ban van de leugens die je overal leest en die de basis geworden zijn van een religie die maar voor een gedeelte met de Heilige HaSjem's Wegen verbonden is.

Door Zijn Liefde en Ogen en Mond spreek ik jullie, misschien wat voor sommigen niet op heel lieve manier, maar de Eeuwige ZELF was ook niet altijd Lief in Zijn WOORDEN als het ging om dwaalleer en heidense gebruiken en gedachte. Denk daarbij ook aan wat Yeshua in de Heilige Tempel deed met de verkopende mensen daar.

In Zijn Heilige Sjalom wens ik je als Broeder in Yeshua Zijn Zegen om de Waarheid te kunnen zien en te horen.
Sjalom B'Sjem Adonai Yeshua HaMasjiach.
Sjaoul
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SJAOULSKI206





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 21:31
 
HANNAH810 schreef:
ha sjaoel,
- ik gebruik geen heidense tradities bij mijn geloofsuitingen
- maak geen verschil tussen belangrijkheid van oude en nieuwe testament
- denk volgens Goddelijke verordeningen te leven
- denk dat de geboden en verboden nog steeds gelden\
- ik denk het ware geloof te volgen; of liever; de God van dat geloof.

EN VELEN MET MIJ

dus hoef je denk ik niet meer te strijden, en kunnen we als broeders en zusterzs samenleven (op deze site) wat mij betreft.
of mis ik iets?

ps. mooie reactie harald!!

Zuster Hanna,
Ik ben blij om te lezen dat je geen heidense gebruiken en invloeden toepast bij het Goddelijke Geloof.
Wat ik meer naar wilde verwijzen is bijvoorbeeld de feest- en gedenkdagen en de Sjabbat gebod die door mensen zijn veranderd.
Ik denk dat je je dan moet afvragen WAAROM IS HET VERANDERD? en WANNEER IS HET VERANDERD? en IN WELKE CONTEXT IS HET GEBEURT?
Het zijn geen makkelijke vragen en de antwoorden zijn misschien nog lastiger.
Ik BESTRIJD geen broeder of zuster in Yeshua, maar ik spreek met de hoop uit Liefde dat mijn Broeders en Zusters gaan onderzoeken wat de Echte Goddelijke Verordeningen zijn, en wat Hij nu van ons vraagt in het manier van Leven en Samen zijn om Zijn Heilige Naam te Eren en te Prijzen. Dat is alles.

Geloof me Zuster, dat sinds de Eeuwige mijn ogen heeft geopend, ik Hem vaak heb gevraagd waarom Hij deze last aan mij heeft gegeven? Zeker toen ik de opdracht van Hem gekregen heb om met Broeders en Zusters erover te praten. Ik bedoel niet alleen christelijke broeders en zusters, maar ook joodse broeders en zusters.
Deze opdracht is zelfs bevestigd door 10 verschillende mensen met de gave van profetie zonder dat ik daar om vroeg en zonder dat zij dat wisten.
Ook geloof me dat ik vaak naar de Eeuwige ga en huil om wat ik zie van koppigheid van broeders en zusters en zelfs tijdens mijn Smeekgebeden op Jom HaKippoerim speciaal voor mijn Broeders en Zusters de middag gebruik om voor hun te bidden en de Eeuwige verzoeken voor hun behoudenis. Je moet misschien weten dat de Middag Smeekgebed van Jom HaKippoerim zijn eigenlijk bedoeld om zelf als persoon in het reine te komen met de Eeuwige en je fouten in te zien en de Eeuwige te Smeken deze te wissen. Vanuit zo'n liefde spreek ik jullie en niet uit haat.

Moge de Eeuwige G'd van Yisrael je Zegenen en je maken zo Groot als Sarah, Lea en Revka. In de Naam van Adonai Yeshua, Amen.

In Zijn Heilige Naam,
Sjaoul


Laatst aangepast door
SJAOULSKI206
op woensdag 10 oktober 2012, 21:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SJAOULSKI206





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 21:31
 
HANNAH810 schreef:
ha sjaoel,
- ik gebruik geen heidense tradities bij mijn geloofsuitingen
- maak geen verschil tussen belangrijkheid van oude en nieuwe testament
- denk volgens Goddelijke verordeningen te leven
- denk dat de geboden en verboden nog steeds gelden\\\\
- ik denk het ware geloof te volgen; of liever; de God van dat geloof.

EN VELEN MET MIJ

dus hoef je denk ik niet meer te strijden, en kunnen we als broeders en zusterzs samenleven (op deze site) wat mij betreft.
of mis ik iets?

ps. mooie reactie harald!!

Zuster Hanna,
Ik ben blij om te lezen dat je geen heidense gebruiken en invloeden toepast bij het Goddelijke Geloof.
Wat ik meer naar wilde verwijzen is bijvoorbeeld de feest- en gedenkdagen en de Sjabbat gebod die door mensen zijn veranderd.
Ik denk dat je je dan moet afvragen WAAROM IS HET VERANDERD? en WANNEER IS HET VERANDERD? en IN WELKE CONTEXT IS HET GEBEURT?
Het zijn geen makkelijke vragen en de antwoorden zijn misschien nog lastiger.
Ik BESTRIJD geen broeder of zuster in Yeshua, maar ik spreek met de hoop uit Liefde dat mijn Broeders en Zusters gaan onderzoeken wat de Echte Goddelijke Verordeningen zijn, en wat Hij nu van ons vraagt in het manier van Leven en Samen zijn om Zijn Heilige Naam te Eren en te Prijzen. Dat is alles.

Geloof me Zuster, dat sinds de Eeuwige mijn ogen heeft geopend, ik Hem vaak heb gevraagd waarom Hij deze last aan mij heeft gegeven? Zeker toen ik de opdracht van Hem gekregen heb om met Broeders en Zusters erover te praten. Ik bedoel niet alleen christelijke broeders en zusters, maar ook joodse broeders en zusters.
Deze opdracht is zelfs bevestigd door 10 verschillende mensen met de gave van profetie zonder dat ik daar om vroeg en zonder dat zij dat wisten.
Ook geloof me dat ik vaak naar de Eeuwige ga en huil om wat ik zie van koppigheid van broeders en zusters en zelfs tijdens mijn Smeekgebeden op Jom HaKippoerim speciaal voor mijn Broeders en Zusters de middag gebruik om voor hun te bidden en de Eeuwige verzoeken voor hun behoudenis. Je moet misschien weten dat de Middag Smeekgebed van Jom HaKippoerim zijn eigenlijk bedoeld om zelf als persoon in het reine te komen met de Eeuwige en je fouten in te zien en de Eeuwige te Smeken deze te wissen. Vanuit zo\\\'n liefde spreek ik jullie en niet uit haat.

Moge de Eeuwige G\\\'d van Yisrael je Zegenen en je maken zo Groot als Sarah, Lea en Revka. In de Naam van Adonai Yeshua, Amen.

In Zijn Heilige Naam,
Sjaoul
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SJAOULSKI206





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 21:42
 
CORTAZAR588 schreef:
Sjaoul ,

ik zei het toch ?
niet aan beginnen .....
voor je het weet valt de hele club je aan.

Je energie steken in mensen , die over de eigen vooroordelen willen stappen en verder zien .......zul je hier helaas niet vinden.
Bereid je maar voor op veel minachting en goedpraten van allerlei anti-semitisme.

Broeder Corazar,
Dit is nog niets van wat ik heb mee gemaakt in kerken en gemeenten als ik mensen verwees naar het Woord van de Eeuwige. Ook is het niet aan mij om te beslissen waar en wanneer ik moet spreken. De Eeuwige Hij stuurt mij en geeft mij opdrachten.
Onthoud ook mijn Broeder de mooie woorden van Koning David: Adonai Li, Lo Ira. Ma Ja'aseli Adam. (vertaling. De Eeuwige is met mij, Ik heb geen Angst. Wat zal een mens mij aan kunnen doen?) Dit is niet alleen woorden van hoop, maar een belofte.
Ook is het de Plicht van ieder van ons Jood of geen Jood zijn broeders en zusters bij verkeerde gedrag dit te wijzen en te vertellen hoe het anders kan/moet.
Daar geloof ik en WEET ik, door de Eeuwige HaSjem. Dus ik vrees geen enkele reactie, en ik zal een aanmanende boodschap niet verbloemen zodat ik geliefd word.
Maar boven al broeder, ik vind het niet zo fijn als er slecht over broeders of zusters word gesproken.
Moge de Heilige Almachtige G'd je Zegenen met Zijn Woorden en Liefde, Amen.
In Zijn Heilige Naam,
Sjaoul Bin-David
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SJAOULSKI206





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 21:49
 
SVEN797 schreef:
Misschien, hebben de romeinen minder moeite gehad met de Zoon van God, dan het joodse volk in die tijd.

Broeder Sven,
De Romeinen waren de ergste in die tijd die tegen Yeshua waren. Niet voor niets hebben zij hem gekruisigd en min geacht.
Wat je benadrukt in je woorden, laten alleen zien dat je misschien niets hebt begrepen uit de boek Handelingen. Hierin lees je dat er duizenden tot geloof in Yeshua kwamen. Het waren geen romeinen, maar mensen uit Het Volk die de Eeuwige heeft Apart gezet om Zijn Heiligheid en Macht te tonen aan de Wereld.
Pas toen Rabbi Sjaoul (Paulus) ook buiten de Joodse gemeenschap ging verkondigen wat de Eeuwige heeft gedaan voor ons als mensen, kwamen wat Heidenen tot geloof in Yeshua.
Dus Broeder ik verzoek je om zowel de Bijbel als de geschiedenis na te kijken.
In Zijn Zegen en Liefde,
Sjaoul Bin-David
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SJAOULSKI206





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 22:06
 
Beste Broeders en Zusters,

Als Messians Jood en als persoon zie ik helaas dat wat ik wilde zetten als begin van een onveroordeelde liefdevolle discussie nu uit loopt op verwijten met weinig liefde.
Laat ons niet vergeten dat 1 van de geboden is dat we altijd liefdevol met elkaar spreken, ook al zijn we aan het aanmanen van iemand.
Het aanvallen van een persoon is altijd de werk van de Satan.
Daarom verzoek ik jullie als Broeder om hem niet tussen ons te laten komen, maar laat een ieder van ons als hij iets schrijft het schrijven met de Liefdevolle Woorden van de Heilige Heer!

Ook zie ik mooie meningen en zuivere bedoelingen in de meningen, en ongeacht of ik mee eens ben of niet, dat is de manier van met elkaar spreken en discussieren. Zeker als we aan het praten over de Eeuwige en Zijn verordeningen.

Als ik door mijn woorden andere intentie heb laten zien, dan vraag ik jullie om mij hierin te vergeven.

Misschien zou dit een hele leuke discussie onderwerp voor een keer af te spreken en face to face erover te hebben en te bestuderen.

Als een kleinzoon van een Cohen, wil ik jullie Zegenen en Wensen dat de Eeuwige in ons allemaal Zijn Werk zal doen voor Zijn Glorie en Grootheid.

Sjalom B'Adonai Yeshua HaMasjiach,

Sjaoul Bin-David
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELISHEBA163





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 22:19
 
SJAOULSKI206 schreef:
Beste Broeders en Zusters,

Als Messians Jood en als persoon zie ik helaas dat wat ik wilde zetten als begin van een onveroordeelde liefdevolle discussie nu uit loopt op verwijten met weinig liefde.
Laat ons niet vergeten dat 1 van de geboden is dat we altijd liefdevol met elkaar spreken, ook al zijn we aan het aanmanen van iemand.
Het aanvallen van een persoon is altijd de werk van de Satan.
Daarom verzoek ik jullie als Broeder om hem niet tussen ons te laten komen, maar laat een ieder van ons als hij iets schrijft het schrijven met de Liefdevolle Woorden van de Heilige Heer!

Ook zie ik mooie meningen en zuivere bedoelingen in de meningen, en ongeacht of ik mee eens ben of niet, dat is de manier van met elkaar spreken en discussieren. Zeker als we aan het praten over de Eeuwige en Zijn verordeningen.

Als ik door mijn woorden andere intentie heb laten zien, dan vraag ik jullie om mij hierin te vergeven.

Misschien zou dit een hele leuke discussie onderwerp voor een keer af te spreken en face to face erover te hebben en te bestuderen.

Als een kleinzoon van een Cohen, wil ik jullie Zegenen en Wensen dat de Eeuwige in ons allemaal Zijn Werk zal doen voor Zijn Glorie en Grootheid.

Sjalom B'Adonai Yeshua HaMasjiach,

Sjaoul Bin-David

Beste Sjaoul,
ik ben zeer dankbaar voor jou liefdevolle reactie op deze forum. Ik denk inderdaad dat het belangrijkste is om respectvol met elkaar om te gaan. Zo kan je namelijk toenadering creëren in plaats van verwijdering. Want dat is wie onze God is:)
Ik ben zelf nieuwsgierig naar de joodse feestdagen etc. om dat meer uitgelegd te krijgen om de bijbel hierin ook beter te begrijpen. Dus mocht er een face to face ontmoeting plaatsvinden met wat mensen dan sluit ik mij daarbij graag aan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 22:39
 
ELISHEBA163 schreef:
Beste Sjaoul,
ik ben zeer dankbaar voor jou liefdevolle reactie op deze forum. Ik denk inderdaad dat het belangrijkste is om respectvol met elkaar om te gaan. Zo kan je namelijk toenadering creëren in plaats van verwijdering. Want dat is wie onze God is:)
Ik ben zelf nieuwsgierig naar de joodse feestdagen etc. om dat meer uitgelegd te krijgen om de bijbel hierin ook beter te begrijpen. Dus mocht er een face to face ontmoeting plaatsvinden met wat mensen dan sluit ik mij daarbij graag aan.

er is een boek geschreven over de joodse feestdagen en hun betekenis/symboliek, elisheba!
ik ken alleen de titel niet meer.........misschien kun je het via google wel vinden?


Laatst aangepast door
HANNAH810
op donderdag 11 oktober 2012, 22:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 23:07
 
SJAOULSKI206 schreef:
Beste Broeder Harald,

Bedankt voor je reactie en vragen. Ik zal je punten proberen te beantwoorden.

Punt 1.

Punt 2.

Punt 3.


Ik ben het helemaal met je eens dat wij niet regels en tradities moeten houden, maar juist de wet willen houden vanuit liefde. De regels en tradities buiten de wet in de OT doen er voor onze relatie met God niet toe. Het gaat erom dat God van ons houd, en wij van Hem.
Waarom dan toch een slaaf van extra regels en tradities? Het volk Israël heeft vanaf de tijd dat ze uit Egypte kwamen, en van God op de Berg Horeb de 2 stenen tafelen kreeg, altijd in meer of mindere mate God’s regels overtreden. Ze hebben ook altijd God’s geboden over de afgoden geschonden. Dit is het hele oude testament door te lezen, altijd gingen ze weer terug naar de Baäl’s en/of de Asjerapalen om voor te buigen. God heeft ze daar ook regelmatig voor gestraft, en ook altijd gewaarschuwd dat als het volk ermee doorging dat God ze zou laten wegvoeren uit het land. Maar het volk luisterde niet. Toen liet God ze wegvoeren naar Babylon. En daar zaten ze dan, aan de rivieren van Babylon, te overdenken hoe het kwam dat ze weggevoerd waren, en ze wisten het antwoord daar ook op, het lag aan hunzelf, hun zonden tegenover God. Toen hebben ze de beslissing gemaakt, dit nooit weer.
Toen is het volk vanaf de wetsgeleerden begonnen met het houden van de wet, en zijn daar streng in gaan optreden. Het volk is daarna ook grotendeels terug gekeerd naar Israël en hebben daar ook de wetten streng gaan houden, maar zijn daar in de loop der tijd in doorgeschoten, en vergaten God bij het moeten houden van de regels. En dat was ook wat Jezus ze voor ogen hield, ze hielden alle wetsregels omdat het moest, maar niet meer uit liefde voor God.
Naast de context over Galaten, moeten we ook naar de geschiedenis kijken van de gemeente in Galatië, wat de reden was dat Paulus een dergelijke brief naar ze stuurde. De Galaten waren trouwens geen Turken, maar het waren Kelten (uit Frankrijk) die 3 eeuwen ervoor in de loop der tijd verhuist zijn naar Galatië. Toen Paulus in Galatië kwam om daar het geloof te brengen kwamen ze tot geloof. Nadat Paulus vertrokken was uit Galatië waren of kwamen er Joden die de Galaten vertelden dat ze meer nodig hadden dan geloof alleen, ze moesten ook alle wetsregels houden om behouden te worden, en de Galaten begonnen dat ook te doen, Daarom ook dat Paulus tegen de Galaten uitriep of ze niet betoverd waren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 23:07
 
SJAOULSKI206 schreef:
Punt 4. Het klopt dat kerken en mensen veranderen. Maar is het volgens jou ook dat de Eeuwige door de jaren veranderd????? Ik geloof van NIET! De Eeuwige was, is en altijd zal blijven de Heilige Grote HaSjem. Ook is de veranderingen in de kerken juist wat ons heeft gebracht waar wij nu zijn, verwijderd van de Eeuwige en Zijn Heilige Wegen. Gelukkig probeert de Eeuwige continue door Zijn Ro'ach HaKodesj (Heilige Geest) ons terug te roepen. Maar we kunnen ook onze ogen niet sluiten en maar wachten en kijken wanneer de Eeuwige ons met de hand zou nemen en terug brengt naar Zijn Heilige Wegen. Want de Eeuwige heeft ons ook onze vrije wil gegeven en daarbij ook de vrije wil om keuzes te maken. Maar hoe gaan we deze vrije wil gebruiken? gaan we het gebruiken om terug te keren naar Hem? of juist om dieper in de leugens en onwetendheid te gaan?
Juist vanwege deze vraag is dat ik iedereen oproep om naar de Heilige Wegen van de Eeuwige te gaan zoeken en deze te volgen. Ik zeg niet dat je mij of die moet volgen, NEE. Ik roep iedereen als een Broeder om Zijn Heilige Woord te onderzoeken en bestuderen in Openheid voor Ro'ach HaKodesj om door ons te werken en zonder oogkleppen. Zo simpel is mijn oproep en verzoek aan jullie als broeder.

Sowieso zeg ik niet dat God veranderd, dat laat hij alleen al in de bijbel zien dat Hij niet veranderd.
En of de veranderingen in de kerk gebracht heeft dat wij van God verwijderd zijn, dat hangt er vanaf welke veranderingen dat dan zijn. Want ik zien niet van de kerken waar ikzelf inzit en die ik ken dat zij van God afgedwaald zijn.
In die kerken gaat het om God, en het geloof in Hem, en door geloof houd je je aan de wet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 23:07
 
SJAOULSKI206 schreef:
Wat ik meer naar wilde verwijzen is bijvoorbeeld de feest- en gedenkdagen en de Sjabbat gebod die door mensen zijn veranderd.
Ik denk dat je je dan moet afvragen WAAROM IS HET VERANDERD? en WANNEER IS HET VERANDERD? en IN WELKE CONTEXT IS HET GEBEURT?

Zijn dit je punten waar je van vind dat de kerken van God afgedwaald zijn?
Wat maakt het dat deze punten zo belangrijk zijn naast het geloof voor de relatie met God, dat je zonder die feest en gedenkdagen en de Sjabbat van God afdwaalt?
Zoals je weet hebben de kerken ook feest- en gedenkdagen en de zondag ipv de Sjabbat, ze worden gehouden ter ere van God, maar niet als punt om behouden te worden. Als we de feest- en gedenkdagen en de Sjabbat zo hadden gehouden zoals in het OT staat beschreven dan deden we het ook ter ere van God, maar niet als verplichting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 23:08
 
SJAOULSKI206 schreef:
De Romeinen waren de ergste in die tijd die tegen Yeshua waren. Niet voor niets hebben zij hem gekruisigd en min geacht.
Wat je benadrukt in je woorden, laten alleen zien dat je misschien niets hebt begrepen uit de boek Handelingen. Hierin lees je dat er duizenden tot geloof in Yeshua kwamen. Het waren geen romeinen, maar mensen uit Het Volk die de Eeuwige heeft Apart gezet om Zijn Heiligheid en Macht te tonen aan de Wereld.
Pas toen Rabbi Sjaoul (Paulus) ook buiten de Joodse gemeenschap ging verkondigen wat de Eeuwige heeft gedaan voor ons als mensen, kwamen wat Heidenen tot geloof in Yeshua.
Dus Broeder ik verzoek je om zowel de Bijbel als de geschiedenis na te kijken.

De Romeinen waren geen lievertjes, maar ze waren daar niet de enigste of de ergste in, het was ook een ander tijdperk en niet te vergelijken met nu.
Je hebt gelijk als je zegt dat Jezus door de Romeinen gekruisigd is, Pilatus gaf de order ertoe, maar onder dwang van de Joden, en om zijn eigen hachje te bewaren. Niet dat Pilatus een mietje was, zeker niet, hij ging zonder problemen tegen de Joden in, of liet Joden ter dood veroordelen en ter dood brengen, maar hij zag wel in dat als hij die order voor Jezus kruisiging niet gaf, dat hij zijn positie en macht zou kwijt raken, met alle beloofde oproer, en dat ze het aan de keizer zouden meedelen dat dit Pilatus aan te rekenen was. Dus zowel Pilatus als de Joodse leiders hebben de beslissing genomen dat Jezus ter dood gebracht moest worden.
En gelukkig maar dat Jezus gekruisigd is, anders hadden we nog steeds zelf de wet moeten proberen te vervullen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SJAOULSKI206





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 02:06
 
HANNAH810 schreef:
er is een boek geschreven over de joodse feestdagen en hun betekenis/symboliek, elisheba!
ik ken alleen de titel niet meer.........misschien kun je het via google wel vinden?

Beste zuster,

De meeste makkelijke boek die ik kan aanraden is :
God's appointed times (Barney Kasdan) deze is ook niet zo duur en makkelijk te lezen. Ik geloof dat ie iets van 12 euro kost.

Sjalom B'Sjem Adonai Yeshua,

Sjaoul
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SJAOULSKI206





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 02:19
 
HARALD940 schreef:


Ik ben het helemaal met je eens dat wij niet regels en tradities moeten houden, maar juist de wet willen houden vanuit liefde. De regels en tradities buiten de wet in de OT doen er voor onze relatie met God niet toe. Het gaat erom dat God van ons houd, en wij van Hem.
Waarom dan toch een slaaf van extra regels en tradities? Het volk Israël heeft vanaf de tijd dat ze uit Egypte kwamen, en van God op de Berg Horeb de 2 stenen tafelen kreeg, altijd in meer of mindere mate God’s regels overtreden. Ze hebben ook altijd God’s geboden over de afgoden geschonden. Dit is het hele oude testament door te lezen, altijd gingen ze weer terug naar de Baäl’s en/of de Asjerapalen om voor te buigen. God heeft ze daar ook regelmatig voor gestraft, en ook altijd gewaarschuwd dat als het volk ermee doorging dat God ze zou laten wegvoeren uit het land. Maar het volk luisterde niet. Toen liet God ze wegvoeren naar Babylon. En daar zaten ze dan, aan de rivieren van Babylon, te overdenken hoe het kwam dat ze weggevoerd waren, en ze wisten het antwoord daar ook op, het lag aan hunzelf, hun zonden tegenover God. Toen hebben ze de beslissing gemaakt, dit nooit weer.
Toen is het volk vanaf de wetsgeleerden begonnen met het houden van de wet, en zijn daar streng in gaan optreden. Het volk is daarna ook grotendeels terug gekeerd naar Israël en hebben daar ook de wetten streng gaan houden, maar zijn daar in de loop der tijd in doorgeschoten, en vergaten God bij het moeten houden van de regels. En dat was ook wat Jezus ze voor ogen hield, ze hielden alle wetsregels omdat het moest, maar niet meer uit liefde voor God.
Naast de context over Galaten, moeten we ook naar de geschiedenis kijken van de gemeente in Galatië, wat de reden was dat Paulus een dergelijke brief naar ze stuurde. De Galaten waren trouwens geen Turken, maar het waren Kelten (uit Frankrijk) die 3 eeuwen ervoor in de loop der tijd verhuist zijn naar Galatië. Toen Paulus in Galatië kwam om daar het geloof te brengen kwamen ze tot geloof. Nadat Paulus vertrokken was uit Galatië waren of kwamen er Joden die de Galaten vertelden dat ze meer nodig hadden dan geloof alleen, ze moesten ook alle wetsregels houden om behouden te worden, en de Galaten begonnen dat ook te doen, Daarom ook dat Paulus tegen de Galaten uitriep of ze niet betoverd waren.

Broeder Harold,
Het spijt om in je reacties continue anti-joodse denken te zien. Ook het afwezigheid van het wil om de Ogen te openen naar wat de Eeuwige heeft vast gesteld.
Ik roep niemand om dingen die uit mensen zijn gekomen te onderhouden, maar G'ds Verordeningen te onderhouden.
Als jij van mening bent dat wij als joden hebben het afgedaan voor de Eeuwige, dan is dat jou mening. Maar ik kan je vertellen dat het zeker niet de mening van de Eeuwige, Yeshua of Rabbi Sjaoul.
Wat jij aanhaalt over Rabbi Sjaoul en dat hij wilde niet dat nieuwe gelovigen de wetten volgenden, dat was om het geloven niet moeilijker te maken voor hun met de hoop dat zij door liefde steeds meer dorst zullen hebben naar de Eeuwige en Zijn Woord en deze gingen volgen. Maar helaas door Keizer Constantijn is dat helemaal te niet is gedaan.
De feestdagen en Sjabbat zijn niet de enige punten waar de gelovigen uit de volken naar terug moeten maar eigenlijk ALLES WAT GESCHREVEN IS. Ik geef die aan als voorbeeld omdat ze helder en duidelijk zijn voor iedereen. Maar ik kan zo met jou iedere vers van de Bijbel doornemen en wijzen waar de Romeinse kerken de mist in zijn gegaan en niet meer de Eeuwige erin volgen. Maar dat ga ik niet op een forum doen. Ook ga ik het niet doen met iemand die niet open staat naar Het Woord van de Eeuwige en alleen gelooft in de vervangingsleer.
Dit doet mij pijn, en ik zal voor je bidden dat de Eeuwige je ogen mag Openen zodat je Zijn Heilige Waarheid kan zien.
Met Zijn Zegen en Liefde laat ik je bij deze en ik zal voor je bidden,
Sjalom Lecha w le Nafsjecha B'Sjem Adonai Yeshua, Amen
Sjaoul
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 07:39
 
Broeder Sjaoul,

je bent een wijs mens en getuigt van liefde.
ik heb respect voor je dat je in de liefde blijft ook al wordt je niet serieus genomen.

moge de God van Izaak Abraham en Jacob je zegenen en zo wijs maken als Shlomo
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 07:43
 
CORTAZAR588 schreef:
Broeder Sjaoul,

je bent een wijs mens en getuigt van liefde.
ik heb respect voor je dat je in de liefde blijft ook al wordt je niet serieus genomen.

moge de God van Izaak Abraham en Jacob je zegenen en zo wijs maken als Shlomo

Hoezo wordt Sjaoul niet serieus genomen? Er is toch een serieuze discussie?
Ik denk dat je bedoelt: hij geeft je niet meteen gelijk.

Overigens lees ikzelf niet dat Harald de vervangingsleer aanhangt, maar ik kan ergens overheen lezen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 08:12
 
[quote=SJAOULSKI206]Zuster Hanna,
Ik ben blij om te lezen dat je geen heidense gebruiken en invloeden toepast bij het Goddelijke Geloof.
Wat ik meer naar wilde verwijzen is bijvoorbeeld de feest- en gedenkdagen en de Sjabbat gebod die door mensen zijn veranderd.
Ik denk dat je je dan moet afvragen WAAROM IS HET VERANDERD? en WANNEER IS HET VERANDERD? en IN WELKE CONTEXT IS HET GEBEURT?
Ja, dat zou ik ook weleens willen weten.

Het zijn geen makkelijke vragen en de antwoorden zijn misschien nog lastiger.
Ik BESTRIJD geen broeder of zuster in Yeshua, maar ik spreek met de hoop uit Liefde dat mijn Broeders en Zusters gaan onderzoeken wat de Echte Goddelijke Verordeningen zijn, en wat Hij nu van ons vraagt in het manier van Leven en Samen zijn om Zijn Heilige Naam te Eren en te Prijzen. Dat is alles.

Geloof me Zuster, dat sinds de Eeuwige mijn ogen heeft geopend, ik Hem vaak heb gevraagd waarom Hij deze last aan mij heeft gegeven? Zeker toen ik de opdracht van Hem gekregen heb om met Broeders en Zusters erover te praten. Ik bedoel niet alleen christelijke broeders en zusters, maar ook joodse broeders en zusters.
Deze opdracht is zelfs bevestigd door 10 verschillende mensen met de gave van profetie zonder dat ik daar om vroeg en zonder dat zij dat wisten.
Ook geloof me dat ik vaak naar de Eeuwige ga en huil om wat ik zie van koppigheid van broeders en zusters en zelfs tijdens mijn Smeekgebeden op Jom HaKippoerim speciaal voor mijn Broeders en Zusters de middag gebruik om voor hun te bidden en de Eeuwige verzoeken voor hun behoudenis. Je moet misschien weten dat de Middag Smeekgebed van Jom HaKippoerim zijn eigenlijk bedoeld om zelf als persoon in het reine te komen met de Eeuwige en je fouten in te zien en de Eeuwige te Smeken deze te wissen. Vanuit zo'n liefde spreek ik jullie en niet uit haat.

Moge de Eeuwige G'd van Yisrael je Zegenen en je maken zo Groot als Sarah, Lea en Revka. In de Naam van Adonai Yeshua, Amen.

In Zijn Heilige Naam,
Sjaoul
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ELISHEBA163





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 10:50
 
Ik roep niemand om dingen die uit mensen zijn gekomen te onderhouden, maar G'ds Verordeningen te onderhouden.

Ik weet weinig van de joodse wetten etc. maar zou er graag van willen leren. ik ga het aanbevolen boek lezen. Toch wil ik je ook vragen om toch een aantal dingen hier al uit te leggen van die verordeningen en wat ze betekenen waardoor we God beter leren kennen. Dat zou ik heel fijn vinden zodat we elkaar beter leren begrijpen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 12:43
 
SJAOULSKI206 schreef:
Broeder Harold,
Het spijt om in je reacties continue anti-joodse denken te zien. Ook het afwezigheid van het wil om de Ogen te openen naar wat de Eeuwige heeft vast gesteld.
Ik roep niemand om dingen die uit mensen zijn gekomen te onderhouden, maar G'ds Verordeningen te onderhouden.
Als jij van mening bent dat wij als joden hebben het afgedaan voor de Eeuwige, dan is dat jou mening. Maar ik kan je vertellen dat het zeker niet de mening van de Eeuwige, Yeshua of Rabbi Sjaoul.
Wat jij aanhaalt over Rabbi Sjaoul en dat hij wilde niet dat nieuwe gelovigen de wetten volgenden, dat was om het geloven niet moeilijker te maken voor hun met de hoop dat zij door liefde steeds meer dorst zullen hebben naar de Eeuwige en Zijn Woord en deze gingen volgen. Maar helaas door Keizer Constantijn is dat helemaal te niet is gedaan.
De feestdagen en Sjabbat zijn niet de enige punten waar de gelovigen uit de volken naar terug moeten maar eigenlijk ALLES WAT GESCHREVEN IS. Ik geef die aan als voorbeeld omdat ze helder en duidelijk zijn voor iedereen. Maar ik kan zo met jou iedere vers van de Bijbel doornemen en wijzen waar de Romeinse kerken de mist in zijn gegaan en niet meer de Eeuwige erin volgen. Maar dat ga ik niet op een forum doen. Ook ga ik het niet doen met iemand die niet open staat naar Het Woord van de Eeuwige en alleen gelooft in de vervangingsleer.
Dit doet mij pijn, en ik zal voor je bidden dat de Eeuwige je ogen mag Openen zodat je Zijn Heilige Waarheid kan zien.
Met Zijn Zegen en Liefde laat ik je bij deze en ik zal voor je bidden,
Sjalom Lecha w le Nafsjecha B'Sjem Adonai Yeshua, Amen
Sjaoul

Dan lees je mijn reacties toch niet goed, want ik ben niet anti-Joods en ik ben ook geen aanhanger van de vervangingsleer.

De Joden hebben niet afgedaan, ze hebben nog steeds het eerst geboorterecht, dat hebben wij hun niet afgepakt of afgetroggeld, en dat kunnen wij ook niet, iets wat God geeft kunnen wij niet afpakken.
In mijn reactie heb ik veel eerder de situatie in het kort van het Joodse volk vermeld die opliep tot het kruis, en dan specifiek hoe de Joden met God en zijn geboden omgingen, en wat daar mis aan ging.
Maar daarbij denk en spreek ik niet anti-Joods, in hun situatie had ik het zelfde gedaan, ik kan mij nergens op beroepen dat ik beter ben dan een Jood, we zijn beide zondaren, en hebben beide God’s genade even hard nodig.
Er is wel een verschil tussen de Joden die Jezus aanvaarden, en de Joden die Jezus niet aanvaarden, Wie Jezus aanvaard, kan zich op Hem beroepen, Wie Jezus niet aanvaard valt onder de wet.

En wat betreft van wat je zegt wat wij verder hebben afgedaan, en naar toe moeten terugkeren, waarom moet dat?
In mijn beleving vanuit de bijbel is het enkel geloof, hoop en liefde in God die tot behoud leid. Want vanuit de liefde doe je graag wat God wil, en niet speciaal omdat dat toevallig in de bijbel staat. Dat heb je zelf een paar reacties terug ook uitgelegd, en daar ben ik het helemaal mee eens.
God wil dat wij ons elke dag zo op Hem richten als Hij dat naar ons ieder persoonlijk doet, en niet dat wij dat buiten de normale dagen extra op God richten op feestdagen en de Sjabbat. Dat maakt het voor mij in elk geval niet uit op wat voor dag ik mij op God richt, ik heb het elke dag te doen.

Eigenlijks snap ik niet echt wat je fout ziet in de katholieke kerk, en de kerken die er na de reformatie kwamen, We richten ons in geloof, hoop en liefde op God, en vanuit dat geloof en de liefde voor God doen wij wat Hij graag wil, met vallen en opstaan, dat dan weer wel. In geloof, hoop en liefde, en de grootste is de liefde. Maar dat zal voor jou toch niet anders zijn, of vind je dat er meer nodig is tot je behoud dan geloof hoop en liefde in het offer van Jezus vlees en bloed? Vind je dat jij naast Jezus offer ook voor je eigen behoud moet werken?


Laatst aangepast door
HARALD940
op vrijdag 12 oktober 2012, 15:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SJAOULSKI206





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 oktober 2012, 18:53
 
CORTAZAR588 schreef:
Broeder Sjaoul,

je bent een wijs mens en getuigt van liefde.
ik heb respect voor je dat je in de liefde blijft ook al wordt je niet serieus genomen.

moge de God van Izaak Abraham en Jacob je zegenen en zo wijs maken als Shlomo

Dank je wel Broeder Cortazar.
Mag ik je misschien in iets verbeteren?
Om het chronologisch correct te houden en te praten zoals de Tora heeft gesproken, wordt er gezegd: Moge de G'd van Avraham, Yitschak en Ja'akov... Dit is namelijk de volgorde Knipoog smiley

Moge je Zegen ook op jou met overvloed worden gegeven.

Sjaloom,
Sjaoul
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 oktober 2012, 21:17
 
Wie wat en hoe heeft God het met ons voor en wat staat ons, of onze kinderen, allemaal te wachten in de toekomst?

Het volk van God is en blijft het volk van God en wij als "bekeerde heidenen" hebben door Jezus te erkennen als de Opgestane Zoon van God ook deel gekregen van het Koninkrijk van God, maar niet horend bij zijn volk. het volk van "Israël" is en blijft een bevoorrecht volk, ondanks dat velen nog niet belijdend christen zijn, het is en blijft Zijn Oogappel.

Wat er allemaal nog staat te gebeuren is gedeeltelijk aan ons te wijten. We mogen vragen ( is beschreven in de Bijbel) om een vervroegde wederkomst.) Dit kan omdat er 2 soorten profetiën zijn, voorspellende (Jona en Nineve) of uitkomende (Sodom en Gomorra).

Nog effies terzijde, feesten ter ere van God, of het nu loofhuttenfeest pascha of pasen of kerst is of wat dan ook, hebben mijn inziens niets verkeerds meer ongeacht de herkomst.


Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 14 oktober 2012, 04:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SJAOULSKI206





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: zondag 14 oktober 2012, 17:36
 
PIETER619 schreef:
Wie wat en hoe heeft God het met ons voor en wat staat ons, of onze kinderen, allemaal te wachten in de toekomst?

Het volk van God is en blijft het volk van God en wij als "bekeerde heidenen" hebben door Jezus te erkennen als de Opgestane Zoon van God ook deel gekregen van het Koninkrijk van God, maar niet horend bij zijn volk. het volk van "Israël" is en blijft een bevoorrecht volk, ondanks dat velen nog niet belijdend christen zijn, het is en blijft Zijn Oogappel.

Wat er allemaal nog staat te gebeuren is gedeeltelijk aan ons te wijten. We mogen vragen ( is beschreven in de Bijbel) om een vervroegde wederkomst.) Dit kan omdat er 2 soorten profetiën zijn, voorspellende (Jona en Nineve) of uitkomende (Sodom en Gomorra).

Nog effies terzijde, feesten ter ere van God, of het nu loofhuttenfeest pascha of pasen of kerst is of wat dan ook, hebben mijn inziens niets verkeerds meer ongeacht de herkomst.

Beste Broeder Pieter,

Het klopt dat de Joden de Gekozen volk is om Zijn Heiligheid en Grootheid te laten zien aan de Wereld. Helaas geloven niet al mijn broeders en zusters uit de huis van Ya'akov in Yeshua HaMasjiach (Ik benadruk hierin de naam Yeshua wat iedere Jood gebruikt bij de gebeden want het betekent Onze Verlosser), maar dat heeft zijn lading en oorzaken.

Over de vraag waar jij je reactie opent kan ik het volgende antwoorden:
Wat ons te wachten staat, hoe het moet lopen en hoe het gaat lopen voor ons als Gelovigen in Adonai Yeshua is voor ons als mensen maar klein beetje geopenbaard.

Wel hebben we van de Eeuwige heel duidelijke verordeningen gekregen in Zijn Heilige Woord. Met aan de ene kant heel duidelijke en simpele opdrachten en leefregels om hier in de aarde als Zijn volk gezien te worden, en aan de andere kant geestelijke kennis die maar gedeeltelijk geopenbaard voor veel mensen en voor anderen meer en deze gaan over wat ons te wachten staat en wat ons kan beschermen tegen de verschrikkingen van de toekomst. Zo heeft de Eeuwige geprobeerd om ons zo dicht mogelijk bij Hem te houden.

Het is ook waar dat Theologisch gezien is de Huis van Ja'akov een Aparte bestemming heeft in Zijn Heilige Plan, Maar kijkend naar Zijn Heilige Woord, zijn ook de gelovigen uit de Volken die zich aansluiten bij de Huis van Jisrael zich ook zo geteld worden als de Kinderen van de Huis Jisrael. Met andere woorden, wat voor het Huis van Jisrael geldt geldt ook voor de ingevoegde volk aan het huis. Wel zijn er specifieke geboden voor de Kinderen van het Huis van Ja'akov die niet altijd van toepassing zijn op de vreemdelingen die tussen ons wonen in het Huis van de Eeuwige Tsewa'ot!
Als we zien dat de Eeuwige regelmatig zegt over een onderwerp dat het Geldt voor jou (als volk) en voor de vreemdeling onder jullie, dus hoe meer moet het gelden voor de gelovigen die zich uiteindelijk zich in Gan Eden tussen het Huis van Jisrael zullen staan om de Eeuwige aan te bidden en te prijzen?

Wat wel de Grootste taak van het Huis van Jisrael en met name de Gelovigen ervan in Adonai Yeshua is de taak van de Liefdevolle Leraren op zich te nemen voor de Gelovigen uit de Volken.
Een Liefdevolle Leraar is niet neerbuigend of bekritiseert, maar uitdagend en onderwijzend (al moet het soms in een strenge toon) naar de mensen om zich heen.
Dit is geen nieuwe taak die ingesteld is na de eerste komst van Adonai Yeshua, maar altijd zo geweest. Dat kan je ook regelmatig lezen in de boeken van de Profeten waarin soms de Eeuwige zegt dat er ook naar de omringende Volken gegaan moet worden.
Dit omdat Onze Heilige G'd is een Genadige G'd die volgens mij het liefst alle kinderen van Adam wil redden en hun dichtbij Hem wil houden als een Liefdevolle VADER.

Wat betreft de feest- en gedenkdagen, wil ik je wijzen dat de Eeuwige G'd, de G'd van Avraham, Yitschak en Ja'akov, Onze VADER in al Zijn Verordeningen gewild heeft om Zijn Kinderen Apart te zetten van de Egypte en Rome. Dit zien we heel duidelijk wanneer Hij in Zijn Heilige Woord ons terechtwijst benoemt Hij altijd dat we zijn Verordeningen hebben losgelaten en de afgoden hebben gevolgd, en zegt ons om terug te keren naar Zijn Heilige Wegen.
Zijn Heilige Wegen zijn niet alleen Zijn Liefdevolle Genade, maar ook wat Hij van ons vraagt om te doen voor Hem en ter Glorie van Zijn Heilige Ontzagwekkende NAAM. De Bijbelse Feest- en Gedenkdagen heeft de Eeuwige zelf vastgesteld met de exacte vermelding op welke dagen ze gevierd worden. Wie zijn wij als mensen om aan Zijn Heilige Woord te veranderen? Yeshua zegt niet voor niets dat wie een jotta of klinker wijzigt aan de Heilige Woord (de TORA) zal de Koninkrijk van de Eeuwige Tsewa'ot niet zien. Ook wetend dat Yeshua, Petrus, Paulus en alle andere discipelen die genoemd worden in de Tora (van Genesis t/m Openbaringen) zich altijd aan de Verordeningen van de Eeuwige hebben gehouden zonder iets te veranderen zelfs is geschreven in de boek Handelingen dat ze als ijverige joden leefden, Wie zijn wij die de Heilige Adonai Yeshua niet hebben gezien of gehoord met onze aardse ogen en oren om te zeggen dat wat Zijn Discipelen hebben gedaan niet is op ons van toepassing?

Daarom zeg ik, zelfs de kleinste gebod nu en tot in Eeuwigheid geldig en zal blijven, want het is en blijft het Woord van de Eeuwige.
De Eeuwige vraagt niet veel van ons om te doen, en gooit niet een zware last op ons in onze Levenswandel met HEM. Dus waarom worden we onverschillig en zeggen het maakt niet uit welke dag of hoe of wat dan ook. Nee Broeder (en Zusters) het maakt allemaal uit. Want alles wat we doen moet voor de heidenen om ons heen een afspiegeling van HEM zijn. Dus zoals Sjaoul (Paulus) heeft geschreven: Niet ik, maar HIJ leeft in mij!
Daarom zeg ik, Laat ons allen Amen met ons hart zeggen tegen de Woorden van Rabbi Sjaoul en uitvoering aan geven.

Ik bid en hoop dat ik met deze reactie wat heb kunnen ophelderen, zodat er de Ogen en de Oren van ons allen geopend worden voor de Heilige G'd van Jisrael, HaSjem!

Met de Zegen van Onze Adonai Yeshua en in Zijn Liefde komen mijn wensen naar je (jullie) toe,

B'Sjem Adonai Yeshua HaMasjiach, Sjaloom,

Sjaoul
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: zondag 14 oktober 2012, 21:23
 
SJAOULSKI206 schreef:
Wat betreft de feest- en gedenkdagen, wil ik je wijzen dat de Eeuwige G'd, de G'd van Avraham, Yitschak en Ja'akov, Onze VADER in al Zijn Verordeningen gewild heeft om Zijn Kinderen Apart te zetten van de Egypte en Rome. Dit zien we heel duidelijk wanneer Hij in Zijn Heilige Woord ons terechtwijst benoemt Hij altijd dat we zijn Verordeningen hebben losgelaten en de afgoden hebben gevolgd, en zegt ons om terug te keren naar Zijn Heilige Wegen.

Hebben Avraham, Yitschak en Ja'akov die feest- en gedenkdagen ook gehouden?
Ze geloofden in God het het werd hen tot gerechtigheid gerekend. Je kunt dan aangeven dat God die regels nog niet had opgesteld, maar als God had gewild dat iedereen zich daaraan had moeten houden, dan had God ze dan toch wel al aan Adam gegeven na de zondeval?
En het scheuren van het voorhangsel in de tempel toen Jezus stierf, door het scheuren van het voorhangsel is de hele Levitische dienst tussen God en het volk Israël overbodig geworden, dat zou dan betekenen dat dat incl. feest- en gedenkdagen is die door het Levitische geslacht onderhouden werd tussen God en het volk Israël sinds de invoering ervan toen het volk Israël in de woestijn was onderweg naar het beloofde land.

SJAOULSKI206 schreef:
Daarom zeg ik, zelfs de kleinste gebod nu en tot in Eeuwigheid geldig en zal blijven, want het is en blijft het Woord van de Eeuwige.
De Eeuwige vraagt niet veel van ons om te doen, en gooit niet een zware last op ons in onze Levenswandel met HEM. Dus waarom worden we onverschillig en zeggen het maakt niet uit welke dag of hoe of wat dan ook. Nee Broeder (en Zusters) het maakt allemaal uit. Want alles wat we doen moet voor de heidenen om ons heen een afspiegeling van HEM zijn. Dus zoals Sjaoul (Paulus) heeft geschreven: Niet ik, maar HIJ leeft in mij!
Daarom zeg ik, Laat ons allen Amen met ons hart zeggen tegen de Woorden van Rabbi Sjaoul en uitvoering aan geven.

Ik bid en hoop dat ik met deze reactie wat heb kunnen ophelderen, zodat er de Ogen en de Oren van ons allen geopend worden voor de Heilige G'd van Jisrael, HaSjem!

Met de Zegen van Onze Adonai Yeshua en in Zijn Liefde komen mijn wensen naar je (jullie) toe,

B'Sjem Adonai Yeshua HaMasjiach, Sjaloom,

Sjaoul

Het klopt dat elke tittel en yota van de wet blijft staat tot de terugkomst van Jezus. Maar Jezus heeft ook voor alle zonden van iedereen onder de wet betaald aan het kruis.
God geeft ons inderdaad een lichte last op onze schouders, maar de wet 100% houden is geen lichte last, God liefhebben met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand en met heel uw kracht is wel een lichte last.
En de dag waarop wij God aanbidden was niet onverschillig bedoeld, ik zei ook niet voor niets erachter, dat wij en dus ieder persoonlijk ons elke dag 100% op God hebben te richten, dus 7 dagen in de week, en niet speciaal die ene dag in de week meer als de andere dagen.

Sjaoul, moeten wij naast God aanbidden ook nog de wet volbrengen? Was Jezus offer van zijn leven op aarde, en speciaal aan het kruis niet het 100% volbrengen van de wet voor ons?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Pagina 2 van 3