ChristianMatch
 


Forum

Am Yisraeel Chai
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 14 oktober 2012, 22:24
 
SJAOULSKI206 schreef:
Beste Broeder Pieter,


Ik bid en hoop dat ik met deze reactie wat heb kunnen ophelderen, zodat er de Ogen en de Oren van ons allen geopend worden voor de Heilige G'd van Jisrael, HaSjem!

Met de Zegen van Onze Adonai Yeshua en in Zijn Liefde komen mijn wensen naar je (jullie) toe,

B'Sjem Adonai Yeshua HaMasjiach, Sjaloom,

Sjaoul

Zo als velen word ook hier de Kracht en Macht van de Heilige Geest niet genoemd. Juisyt omdat wij die Almacht ZWAAR onderschatten kan men niet tot vollebloei komen in het geloof.

Bij Jezus (btw Hier in Nederland hebben we het gewoon over Jezus en er zijn heel veel gelovigen die die naam gebruiken waar wij een voorbeeld aan kunnen nemen) terug komst zal een ieder weten wie Hij is en was en Waarom Hij o paarde kwam. Mede door wat de Geest dan teweeg zal brengen zal God (als drieëenheid) en gigantische Overwinnig zijn.

Houd het simpel en leef, leef vanuit de Geest die ons gegeven is en niet alleen vanuit "Het Woord". Dat men niet onder der wet uitkomt is een feit, Jezus zelf zegt dat, dus gewoon christen zijn, is genoeg.

ff terzijde ik zit op het forum om zaken t edelen en geen Biojbelstudies te doen, daar zijn er wel genoeg van te vinden op het internet, gewoon meningen delen en discussiëren is hier voor mij genoeg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SJAOULSKI206





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: zondag 14 oktober 2012, 23:27
 
HARALD940 schreef:
Hebben Avraham, Yitschak en Ja'akov die feest- en gedenkdagen ook gehouden?
Ze geloofden in God het het werd hen tot gerechtigheid gerekend. Je kunt dan aangeven dat God die regels nog niet had opgesteld, maar als God had gewild dat iedereen zich daaraan had moeten houden, dan had God ze dan toch wel al aan Adam gegeven na de zondeval?
En het scheuren van het voorhangsel in de tempel toen Jezus stierf, door het scheuren van het voorhangsel is de hele Levitische dienst tussen God en het volk Israël overbodig geworden, dat zou dan betekenen dat dat incl. feest- en gedenkdagen is die door het Levitische geslacht onderhouden werd tussen God en het volk Israël sinds de invoering ervan toen het volk Israël in de woestijn was onderweg naar het beloofde land.



Het klopt dat elke tittel en yota van de wet blijft staat tot de terugkomst van Jezus. Maar Jezus heeft ook voor alle zonden van iedereen onder de wet betaald aan het kruis.
God geeft ons inderdaad een lichte last op onze schouders, maar de wet 100% houden is geen lichte last, God liefhebben met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand en met heel uw kracht is wel een lichte last.
En de dag waarop wij God aanbidden was niet onverschillig bedoeld, ik zei ook niet voor niets erachter, dat wij en dus ieder persoonlijk ons elke dag 100% op God hebben te richten, dus 7 dagen in de week, en niet speciaal die ene dag in de week meer als de andere dagen.

Sjaoul, moeten wij naast God aanbidden ook nog de wet volbrengen? Was Jezus offer van zijn leven op aarde, en speciaal aan het kruis niet het 100% volbrengen van de wet voor ons?

Beste Harold,
Als het voor jou zo is, dan heb je mijn Zegen en ik zal voor je bidden. Maar eerlijk gezegd als een liefhebbende broeder ben ik het een beetje moe al deze romeinse denken en vervangende denken.
Daarom ga ik niet op je vragen in en vraag ik je naast het lezen van Het Woord alleen in Nederlands ook zelf te gaan zoeken naar de context van iedere tekst en die ook te bestuderen. Ook dat je teksten aan elkaar gaat koppelen zoals ze bedoeld zijn om gekoppeld te worden.
Moge de Eeuwige G'd van Jisrael je Zegenen en je Onderwijzen in Zijn WIJSHEID en LIEFDE!
In de Naam van Adonai Yeshua,
Sjalom
Sjaoul
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SJAOULSKI206





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: zondag 14 oktober 2012, 23:48
 
PIETER619 schreef:
Zo als velen word ook hier de Kracht en Macht van de Heilige Geest niet genoemd. Juisyt omdat wij die Almacht ZWAAR onderschatten kan men niet tot vollebloei komen in het geloof.

Bij Jezus (btw Hier in Nederland hebben we het gewoon over Jezus en er zijn heel veel gelovigen die die naam gebruiken waar wij een voorbeeld aan kunnen nemen) terug komst zal een ieder weten wie Hij is en was en Waarom Hij o paarde kwam. Mede door wat de Geest dan teweeg zal brengen zal God (als drieëenheid) en gigantische Overwinnig zijn.

Houd het simpel en leef, leef vanuit de Geest die ons gegeven is en niet alleen vanuit "Het Woord". Dat men niet onder der wet uitkomt is een feit, Jezus zelf zegt dat, dus gewoon christen zijn, is genoeg.

ff terzijde ik zit op het forum om zaken t edelen en geen Biojbelstudies te doen, daar zijn er wel genoeg van te vinden op het internet, gewoon meningen delen en discussiëren is hier voor mij genoeg.

Broeder Pieter,

Bedankt voor je reactie.
Ik zou willen paar punten verhelderen omdat misschien heb ik me eerder niet goed uit gedrukt.
- De Naam Yeshua ipv Jezus: Ik geloof ook al heeft de Romeinse en Griekse versie van het Geloof Zijn Mooie en Heilige Naam gewijzigd in iets van een Heidense taal, dat Hij als een Jood is geboren en als een Jood heeft geleefd. Waarom wijzigen we Zijn Naam? Wie heeft die macht Gekregen? Is het niet in de Evangelie genoemd dat de Eeuwige door Zijn Engelen aan Maria en Jozef heeft ge-openbaard dat Zijn Naam Yeshua zal zijn. Ik geloof niet dat Maria en Jozef hebben toen te horen gekregen dat het Jezus zou zijn! Want ze waren Joods en spraken Hebreeuws en Aramees, maar zeker geen Grieks of Latijns.
- De Heilige Geest van de Eeuwige: Zijn Geest is de reden dat wij kunnen Geloven terwijl we niets hebben gezien. Dat is niemand vergeten. Maar Onderdeel van het Woord is dat de Eeuwige samen met Yeshua en Zijn Geest EEN zijn. Dus als ik over de Eeuwige spreek dan heb ik over de Eenheid van de VADER, Yeshua en Ro'ach HaKodesj.
- Ik LEEF in Zijn Genade en met Zijn Geest sinds Hij mij riep uit de onwetendheid en mijn hand heeft vastgehouden om samen met Hem te wandelen en te groeien. Ik Leef niet voor een wet, maar uit mijn liefde voor HEM die alles overtreft ben ik zelfs bereid de dood tegemoet te gaan. Dus hoe veel minder is het om heel dichtbij HEM te komen door gewoon de Woorden van mijn Papa en Heer te volgen en te doen? Ik word niet behouden door Iets te Doen. Nee, Daar heeft HIJ voor gezorgd door Zijn Liefde en Genade. Maar ik wil het doen als uiting van mijn liefde voor HEM. Dus beschuldig mij niet in wetticime als je mij niet kent broeder. Ik durf te zeggen dat menige anderen als zij hebben doorstaan wat ik voor HEM heb doorstaan, waren nooit verder gelopen met de Eeuwige en waren al heel lang af gehaakt.
In Zijn Sjalom laat ik je,
Sjaoul
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 00:15
 
SJAOULSKI206 schreef:
Broeder Pieter,

Bedankt voor je reactie.
Ik zou willen paar punten verhelderen omdat misschien heb ik me eerder niet goed uit gedrukt.
- De Naam Yeshua ipv Jezus: Ik geloof ook al heeft de Romeinse en Griekse versie van het Geloof Zijn Mooie en Heilige Naam gewijzigd in iets van een Heidense taal, dat Hij als een Jood is geboren en als een Jood heeft geleefd. Waarom wijzigen we Zijn Naam? Wie heeft die macht Gekregen? Is het niet in de Evangelie genoemd dat de Eeuwige door Zijn Engelen aan Maria en Jozef heeft ge-openbaard dat Zijn Naam Yeshua zal zijn. Ik geloof niet dat Maria en Jozef hebben toen te horen gekregen dat het Jezus zou zijn! Want ze waren Joods en spraken Hebreeuws en Aramees, maar zeker geen Grieks of Latijns.
- De Heilige Geest van de Eeuwige: Zijn Geest is de reden dat wij kunnen Geloven terwijl we niets hebben gezien. Dat is niemand vergeten. Maar Onderdeel van het Woord is dat de Eeuwige samen met Yeshua en Zijn Geest EEN zijn. Dus als ik over de Eeuwige spreek dan heb ik over de Eenheid van de VADER, Yeshua en Ro'ach HaKodesj.
- Ik LEEF in Zijn Genade en met Zijn Geest sinds Hij mij riep uit de onwetendheid en mijn hand heeft vastgehouden om samen met Hem te wandelen en te groeien. Ik Leef niet voor een wet, maar uit mijn liefde voor HEM die alles overtreft ben ik zelfs bereid de dood tegemoet te gaan. Dus hoe veel minder is het om heel dichtbij HEM te komen door gewoon de Woorden van mijn Papa en Heer te volgen en te doen? Ik word niet behouden door Iets te Doen. Nee, Daar heeft HIJ voor gezorgd door Zijn Liefde en Genade. Maar ik wil het doen als uiting van mijn liefde voor HEM. Dus beschuldig mij niet in wetticime als je mij niet kent broeder. Ik durf te zeggen dat menige anderen als zij hebben doorstaan wat ik voor HEM heb doorstaan, waren nooit verder gelopen met de Eeuwige en waren al heel lang af gehaakt.
In Zijn Sjalom laat ik je,
Sjaoul

Hopelijk word je ooit bewust belijdend christen, dan weetje waar ik het over heb. Ik ben door Hem bewust belijdend christen geworden, beslist niet door geleerdheid en anderen verbeterend. Als je meent dat je mij moet verbeteren omdat ik Jezus liefheb, omdat de Geest mij dat ingeeft, kun jij dan bepalen door je geleerdheid, dat de Geest fout is?


Laatst aangepast door
PIETER619
op maandag 15 oktober 2012, 00:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 01:16
 
SJAOULSKI206 schreef:
Broeder Pieter,

Bedankt voor je reactie.
Ik zou willen paar punten verhelderen omdat misschien heb ik me eerder niet goed uit gedrukt.
- De Naam Yeshua ipv Jezus: Ik geloof ook al heeft de Romeinse en Griekse versie van het Geloof Zijn Mooie en Heilige Naam gewijzigd in iets van een Heidense taal, dat Hij als een Jood is geboren en als een Jood heeft geleefd. Waarom wijzigen we Zijn Naam? Wie heeft die macht Gekregen? Is het niet in de Evangelie genoemd dat de Eeuwige door Zijn Engelen aan Maria en Jozef heeft ge-openbaard dat Zijn Naam Yeshua zal zijn. Ik geloof niet dat Maria en Jozef hebben toen te horen gekregen dat het Jezus zou zijn! Want ze waren Joods en spraken Hebreeuws en Aramees, maar zeker geen Grieks of Latijns.
- De Heilige Geest van de Eeuwige: Zijn Geest is de reden dat wij kunnen Geloven terwijl we niets hebben gezien. Dat is niemand vergeten. Maar Onderdeel van het Woord is dat de Eeuwige samen met Yeshua en Zijn Geest EEN zijn. Dus als ik over de Eeuwige spreek dan heb ik over de Eenheid van de VADER, Yeshua en Ro'ach HaKodesj.
- Ik LEEF in Zijn Genade en met Zijn Geest sinds Hij mij riep uit de onwetendheid en mijn hand heeft vastgehouden om samen met Hem te wandelen en te groeien. Ik Leef niet voor een wet, maar uit mijn liefde voor HEM die alles overtreft ben ik zelfs bereid de dood tegemoet te gaan. Dus hoe veel minder is het om heel dichtbij HEM te komen door gewoon de Woorden van mijn Papa en Heer te volgen en te doen? Ik word niet behouden door Iets te Doen. Nee, Daar heeft HIJ voor gezorgd door Zijn Liefde en Genade. Maar ik wil het doen als uiting van mijn liefde voor HEM. Dus beschuldig mij niet in wetticime als je mij niet kent broeder. Ik durf te zeggen dat menige anderen als zij hebben doorstaan wat ik voor HEM heb doorstaan, waren nooit verder gelopen met de Eeuwige en waren al heel lang af gehaakt.
In Zijn Sjalom laat ik je,
Sjaoul

ha sjaoul,
je woorden komen heel vroom over, moet ik zeggen.
toch lijkt het mij toe dat je het gevoel in je woorden neerlegt je ver boven pieter verheven te voelen door wat je in je leven met de Heere Jezus hebt meegemaakt.
Ik mag van hem vast wel met je delen dat ook pieter het nodige mee heeft gemaakt zoals hij me zaterdag vertelde. En ook hij leeft met de Heere Jezus.
ik moet wel even fronsen als ik je woorden lees, waarin je oprecht lijkt te zijn in je gevoel toch wel een erg speciale taak op je schouders ontvangen te hebben van God (G'd)
ik denk echter dat je, (als ik het goed intepreteer dat je wel een heel byzondere dienstknecht van onze God bent,) je doel als zijn discipel enigzins mist en je daarmee naar mijn mening minder bruikbaar maakt in Zijn dienst.
zegt Hij ons zelf niet; de één achtte zich niet uitnemender dan de ander?

iemand die luiers verschoont van eigen of andermans kinders, en de afwas doet voor hen, is in Gods oog even belangrijk als iemand die het evangelie brengt aan de andere kant van de wereld......
Ik denk dus dat je pieter en anderen tekort doet, wanneer je hen verteld hoe zij hun geloof in onze Heere Jezus Christus dienen vorm te geven.

shaoulski, we mogen gelukkig NAAST elkaar staan, in plaats van BOVEN elkaar.
dat is nu net de zegen van ons Christen zijn.
Dus of je nu zo dom bent als een rund, of zo intelligent als Salomo, voor God zijn we gelijk; allen gewassen in Zijn bloed.
Of je nu Pesach viert of Pasen, het gaat om de liefde tussen God en ons;

Voor jou is het belangrijk de hebreeuwse versie van Zijn naam te gebruiken, ik voor mij gebruik graag de Nederlandse versie van Zijn naam;
eenvoudigweg omdat het nederlands mijn moedertaal is, en ik slechts enkele woorden Hebreeuws ken na die enkele lessen.....
Het gaat mijn petje gewoon te boven.............lees; ik ben te dom om Hebreeuws of Ivriet te leren, hoe interessant ik het ook vind.

Ik respecteer je drang om voor Hem je leven te geven; echt.
maar eh......staat er niet geschreven; Tracht niet naar de hoge dingen, maar voeg u bij de nederige.......?

Ik ben slechts een eenvoudig meisje met weinig opleiding; wellicht ben jij iemand die universitair onderwijs genoten hebt........dat weet ik niet.
maar; we zijn gelijk, door Hem die ons heeft liefgehad; welke feestdagen je ook viert, op welke dag je ook wilt denken aan het feit dat Hij naar de aarde kwam, Zijn leven leefde en stierf, tot Hij aan Gods rechterhand nu dag en nacht bid voor jou en voor mij en voor allen die hem erkennen als hun Heer..........

en...........welke naam je ook voor Hem gebruikt.
wel grappig wat me nu te binnen schiet;
de bijbel/God zelf neemt ook de vrijheid tot een scala aan namen voor onze Heere Jezus naast het "Jeshua";
Wonderlijk, Raad, Sterke God, Vader der eeuwigheid, Vredevorst, Morgenster, Oudste broeder, etc, etc......en dat zijn ook geen hebreeuwse of griekse benamingen...... Knipoog smiley

Voor jou zullen naar verwachting de woorden Ruach en Jeshua vertrouwd voelen met een joodse achtergrond, maar voor mij voelt de nederlandse vertaling van de bijbel vertrouwd. De boodschap van onze God is echter gelijk; snap je wat ik bedoel?

hannah........leest de nederlandse vertaling van het Woord, met de Hebreeuwse Bijbel in de kast....... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 15 oktober 2012, 10:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 09:48
 
ik ben het met Hannah eens......
de mens ziet slechts de buitenkant, maar God ziet de binnenkant....wat iemand wel of niet doet in de naam van Jezus, ter opbouw van Zijn koninkrijk, kan en mag een ander niet veroordelen.....ieder heeft talenten gekregen en zal op zijn /haar plaats ( die God gegeven heeft) die talenten gebruiken....


tink, die net als Hannah een gewoon meisje is.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 13:13
 
HANNAH810 schreef:
ha sjaoul,
je woorden komen heel vroom over, moet ik zeggen.
toch lijkt het mij toe dat je het gevoel in je woorden neerlegt je ver boven pieter verheven te voelen door wat je in je leven met de Heere Jezus hebt meegemaakt.
Ik mag van hem vast wel met je delen dat ook pieter het nodige mee heeft gemaakt zoals hij me zaterdag vertelde. En ook hij leeft met de Heere Jezus.
ik moet wel even fronsen als ik je woorden lees, waarin je oprecht lijkt te zijn in je gevoel toch wel een erg speciale taak op je schouders ontvangen te hebben van God (G'd)
ik denk echter dat je, (als ik het goed intepreteer dat je wel een heel byzondere dienstknecht van onze God bent,) je doel als zijn discipel enigzins mist en je daarmee naar mijn mening minder bruikbaar maakt in Zijn dienst.
zegt Hij ons zelf niet; de één achtte zich niet uitnemender dan de ander?

iemand die luiers verschoont van eigen of andermans kinders, en de afwas doet voor hen, is in Gods oog even belangrijk als iemand die het evangelie brengt aan de andere kant van de wereld......
Ik denk dus dat je pieter en anderen tekort doet, wanneer je hen verteld hoe zij hun geloof in onze Heere Jezus Christus dienen vorm te geven.

shaoulski, we mogen gelukkig NAAST elkaar staan, in plaats van BOVEN elkaar.
dat is nu net de zegen van ons Christen zijn.
Dus of je nu zo dom bent als een rund, of zo intelligent als Salomo, voor God zijn we gelijk; allen gewassen in Zijn bloed.
Of je nu Pesach viert of Pasen, het gaat om de liefde tussen God en ons;

Voor jou is het belangrijk de hebreeuwse versie van Zijn naam te gebruiken, ik voor mij gebruik graag de Nederlandse versie van Zijn naam;
eenvoudigweg omdat het nederlands mijn moedertaal is, en ik slechts enkele woorden Hebreeuws ken na die enkele lessen.....
Het gaat mijn petje gewoon te boven.............lees; ik ben te dom om Hebreeuws of Ivriet te leren, hoe interessant ik het ook vind.

Ik respecteer je drang om voor Hem je leven te geven; echt.
maar eh......staat er niet geschreven; Tracht niet naar de hoge dingen, maar voeg u bij de nederige.......?

Ik ben slechts een eenvoudig meisje met weinig opleiding; wellicht ben jij iemand die universitair onderwijs genoten hebt........dat weet ik niet.
maar; we zijn gelijk, door Hem die ons heeft liefgehad; welke feestdagen je ook viert, op welke dag je ook wilt denken aan het feit dat Hij naar de aarde kwam, Zijn leven leefde en stierf, tot Hij aan Gods rechterhand nu dag en nacht bid voor jou en voor mij en voor allen die hem erkennen als hun Heer..........

en...........welke naam je ook voor Hem gebruikt.
wel grappig wat me nu te binnen schiet;
de bijbel/God zelf neemt ook de vrijheid tot een scala aan namen voor onze Heere Jezus naast het "Jeshua";
Wonderlijk, Raad, Sterke God, Vader der eeuwigheid, Vredevorst, Morgenster, Oudste broeder, etc, etc......en dat zijn ook geen hebreeuwse of griekse benamingen...... Knipoog smiley

Voor jou zullen naar verwachting de woorden Ruach en Jeshua vertrouwd voelen met een joodse achtergrond, maar voor mij voelt de nederlandse vertaling van de bijbel vertrouwd. De boodschap van onze God is echter gelijk; snap je wat ik bedoel?

hannah........leest de nederlandse vertaling van het Woord, met de Hebreeuwse Bijbel in de kast....... Knipoog smiley

AMEN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 15:33
 
Wat is iedereen het weer met elkaar eens....

Ik kan in het verweer van Sjaoul geen enkele verheffing ontdekken.
Noch een superieur voelen.

het enige wat hij probeert duidelijk te maken is dat er een Joodse Yeshua is.

De gene die aanvalt is Pieter.
Maar zoals alles op dit Forum is ook dit onderwerp weer naar de verdommenis geholpen omdat men zich aangesproken voelt en geen enkele verdieping kan accepteren.

Ik denk dat ook dit wederom een verloren zaak is.

Jammer dat er geen andere visie mogelijk is dan die van de gereformeerde club.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 16:35
 
dan die van de gereformeerde club.( woorden van Cortazar)

Mag ik even vragen...wat voor soort club dat is???


En zo ja...als en clubs bestaan...tot welke behoor jij????


Laatst aangepast door
ZEELAND736
op maandag 15 oktober 2012, 16:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 16:41
 
SJAOULSKI206 schreef:
Beste Harold,
Als het voor jou zo is, dan heb je mijn Zegen en ik zal voor je bidden. Maar eerlijk gezegd als een liefhebbende broeder ben ik het een beetje moe al deze romeinse denken en vervangende denken.
Daarom ga ik niet op je vragen in en vraag ik je naast het lezen van Het Woord alleen in Nederlands ook zelf te gaan zoeken naar de context van iedere tekst en die ook te bestuderen. Ook dat je teksten aan elkaar gaat koppelen zoals ze bedoeld zijn om gekoppeld te worden.
Moge de Eeuwige G'd van Jisrael je Zegenen en je Onderwijzen in Zijn WIJSHEID en LIEFDE!
In de Naam van Adonai Yeshua,
Sjalom
Sjaoul

Mijn naam is HARALD, en die naam heb ik van mijn ouders gekregen, niet harold.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 16:49
 
CORTAZAR588 schreef:
Wat is iedereen het weer met elkaar eens....

Ik kan in het verweer van Sjaoul geen enkele verheffing ontdekken.
Noch een superieur voelen.

het enige wat hij probeert duidelijk te maken is dat er een Joodse Yeshua is.

De gene die aanvalt is Pieter.
Maar zoals alles op dit Forum is ook dit onderwerp weer naar de verdommenis geholpen omdat men zich aangesproken voelt en geen enkele verdieping kan accepteren.

Ik denk dat ook dit wederom een verloren zaak is.

Jammer dat er geen andere visie mogelijk is dan die van de gereformeerde club.

Ik heb anders van jou of Sjaoulski geen weerlegging van de aangedragen punten van mij of anderen gelezen. Enkel jullie standpunten. En dat wij fout zijn, maar waarom.... geen idee.

En in jullie standpunten lees ik dat jullie het belang van Israel boven alles stellen, en ook op een manier alsof Israel zijn status aan zichzelf te danken heeft, ipv van God zelf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SJAOULSKI206





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 17:41
 
HARALD940 schreef:
Mijn naam is HARALD, en die naam heb ik van mijn ouders gekregen, niet harold.

Mijn excuses broeder Harald voor het verkeerd schrijven van je naam.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 17:46
 
de gereformeerde club ?

moet ik dat uitleggen ?

dan is er duidelijk sprake van een identiteitsscrisis .......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 18:03
 
CORTAZAR588 schreef:
de gereformeerde club ?

moet ik dat uitleggen ?

dan is er duidelijk sprake van een identiteitsscrisis .......

ja ik heb ook geen idee
maar weet ook zeker dat ik niet bij de gereformeerde klup hoor, als die al bestaat
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SJAOULSKI206





Berichten: 19

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 18:05
 
Beste Broeders en Zusters,

Na heel veel gebed en bezinning heb ik besloten dat ik geen deel meer ga nemen van deze forum.
Dit heeft paar redenen:
- Helaas is alles wat ik zeg wordt als wetticime en van de Eeuwige verwijderd. Terwijl (en de Eeuwige is mijn getuigen) nooit het Geloof in de Almachtige zo gedaan of gevoeld. Het enige wat mij drijft is mijn Liefde voor HEM en mijn broeders en zusters.
- Ik heb nooit bedoeld om mijzelf te verheffen of beter dan een ander te zien. Het enige wat ik hoopte om broeders en zusters aan het denken te zetten over hoe de Eeuwige te benaderen, en als er vragen waren deze door Zijn Heilige Geest te beantwoorden. Alles wat ik heb geschreven of gezegd is nooit bedoeld om als persoon gezien te worden, want zonder HEM ben ik NIETS. Ik ben slecht een zandkorrel voor HEM, en probeer Zijn Opdracht aan mij uit te voeren. Daarin altijd denkend aan Zijn Liefde voor iedereen hoe goed of slecht we zijn. Ik geloof ook dat iedereen heeft een zuivere ziel van de Eeuwige ontvangen maar door de keuzes vanuit de hele aarde deze ziel is meer of minder ontvankelijk is geworden voor de WOORDEN van de Eeuwige G'd.
- Als ik de Hebreeuwse naam van onze Heer Jezus (zodat iedereen zich beter voelt gebruik ik deze naam), is voor mij hetzelfde waarom broeder Harald zich niet kon neerleggen bij een foutje van mij toen ik Harold schreef (Broeder het was niet express). Ik denk en geloof dat een Naam is niet te vertalen, maar wel hoe we iemand omschrijven als mens. Dat is alles.
- Ook verbaas ik me dat ik door sommige broeders en zusters op mijn prive mail word door wat ik hier zeg voor alles en wat uitgemaakt. Dit vind ik helaas iets wat helemaal tegen Zijn Liefde ingaan, en ik bid voor deze broeders en zusters dat de Eeuwige hun ogen en oren mag openen en hun mag vergeven.
- Om dingen persoonlijk te spelen op een persoon terwijl we hier met elkaar aan het praten en discussieren in alle liefde als broeders en zusters is ook iets wat als gelovige en liefdevolle persoon niet kan accepteren. Want wij als Zijn Kinderen moeten Zijn Afspiegeling in deze wereld zijn. Als wij niet in openheid en liefdevol met elkaar kunnen praten, hoe moeten we dat dan laten zien aan de verloren schapen?
- Als ik ooit de indruk heb gegeven dat ik iemand oordeelde of niet liefdevol heb beantwoord, dan wil ik bij deze vergeving vragen.

Door deze punten en nog paar ben ik in gebed geweest bij de Eeuwige en ik kreeg een antwoord van HEM en ik kan niets anders doen dan Zijn Wil en Antwoorden volgen. Daarom zal ik hetzelfde doen wat de Antwoord was. Weggaan en de zand van onder mijn schoenen afvegen, en voor jullie bidden in Liefde en niet in haat.

Als iemand nog vragen heeft of contact met mij wil houden, mag hij/zij mij altijd prive mailen. Ik zal altijd antwoord geven, want dat vind ik het minste wat een mens moet doen in Liefde en Fatsoen.

Biddend voor jullie allemaal (broeders en zusters) dat de Eeuwige G'd, de G'd van Alles wat leeft en niet leeft, de G'd die ons zoveel Lief heeft gehad dat Hij bereid is om Zelf mens te worden en Zijn Menselijke LICHAAM voor ons op te offeren, zodat wij dichter bij HEM mogen komen als Zijn Kinderen, jullie mag Zegenen en voor Altijd en Eeuwige Zijn Liefde en Wijsheid aan jullie mag Openbaren.

Jullie Liefhebbende Broeder,

Sjaoul Bin-David
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 19:47
 
CORTAZAR588 schreef:
Wat is iedereen het weer met elkaar eens....

Ik kan in het verweer van Sjaoul geen enkele verheffing ontdekken.
Noch een superieur voelen.

het enige wat hij probeert duidelijk te maken is dat er een Joodse Yeshua is.

De gene die aanvalt is Pieter.
Maar zoals alles op dit Forum is ook dit onderwerp weer naar de verdommenis geholpen omdat men zich aangesproken voelt en geen enkele verdieping kan accepteren.

Ik denk dat ook dit wederom een verloren zaak is.

Jammer dat er geen andere visie mogelijk is dan die van de gereformeerde club.

beter profielen gaan lezen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 15 oktober 2012, 19:56
 
SJAOULSKI206 schreef:
Beste Broeders en Zusters,

- Ook verbaas ik me dat ik door sommige broeders en zusters op mijn prive mail word door wat ik hier zeg voor alles en wat uitgemaakt. Dit vind ik helaas iets wat helemaal tegen Zijn Liefde ingaan, en ik bid voor deze broeders en zusters dat de Eeuwige hun ogen en oren mag openen en hun mag vergeven.
- Om dingen persoonlijk te spelen op een persoon terwijl we hier met elkaar aan het praten en discussieren in alle liefde als broeders en zusters is ook iets wat als gelovige en liefdevolle persoon niet kan accepteren. Want wij als Zijn Kinderen moeten Zijn Afspiegeling in deze wereld zijn. Als wij niet in openheid en liefdevol met elkaar kunnen praten, hoe moeten we dat dan laten zien aan de verloren schapen?
- Als ik ooit de indruk heb gegeven dat ik iemand oordeelde of niet liefdevol heb beantwoord, dan wil ik bij deze vergeving vragen.


Als iemand nog vragen heeft of contact met mij wil houden, mag hij/zij mij altijd prive mailen. Ik zal altijd antwoord geven, want dat vind ik het minste wat een mens moet doen in Liefde en Fatsoen.

.

Jullie Liefhebbende Broeder,

Sjaoul Bin-David

Het eerste punt wat Sjaoul van de qoute hier boven uit gefilterd, ben ik het helemaal mee eens, het druist helemaal in hoe ons in Liefde is voorgeleefd en war wij als christenen naar behoren te handelen.

Het tweede punt is dus precies hoe een christen handeld, als hem onrecht word aangedaan,kunne wij (vooral boze mailtjes stuurders) nog wat van leren.

Het derde punt, daar kunnen velen een voorbeeld aan nemen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 19:17
 
zo is het ......

discussie kunnen we beter sluiten.
en het over .........niks hebben

en profielen lezen is niet bijdragend.
staat ook niets in ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 19:40
 
CORTAZAR588 schreef:
zo is het ......

discussie kunnen we beter sluiten.
en het over .........niks hebben

en profielen lezen is niet bijdragend.
staat ook niets in ...


je hebt gelijk, in de jouwe staat ook, net als bij iedereen, erg weinig....
( hoe veroordelend kun je zijn, erg jammer van je.....)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 19:55
 
veroordelend?

raar ik dacht dat ik meestal een onderwerp aandraag wat niet iemand veroordeelt.

Sjaoul wordt van alles en nog wat berticht.
waarom kunnen mensen hier niet reageren op feiten zonder her persoonlijk te maken ?

als je het niet er mee eens bent laat dan je eigen oordeel / gevoel / sentiment achterwege.

Zwaan is de grond ingeboord ......
waarom ?
omdat bepaalde mensen boos werden om wat ze zei.
hoe triest ben je dan ?
en hoe graag hoor je dan jezelf je eigen mening verkondigen als je haar aanvalt ?

Geen kunst om zoiets te doen bij haar .
Ik ben iets scherper en dien van repliek ....

daar moet je tegenkunnen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 20:02
 
CORTAZAR588 schreef:
veroordelend?

raar ik dacht dat ik meestal een onderwerp aandraag wat niet iemand veroordeelt.

Sjaoul wordt van alles en nog wat berticht.
waarom kunnen mensen hier niet reageren op feiten zonder her persoonlijk te maken ?

als je het niet er mee eens bent laat dan je eigen oordeel / gevoel / sentiment achterwege.

Zwaan is de grond ingeboord ......
waarom ?
omdat bepaalde mensen boos werden om wat ze zei.
hoe triest ben je dan ?
en hoe graag hoor je dan jezelf je eigen mening verkondigen als je haar aanvalt ?

Geen kunst om zoiets te doen bij haar .
Ik ben iets scherper en dien van repliek ....

daar moet je tegenkunnen.

Jij rekent af met ongeveer 3/4 van de maatschappij. dus hoezo niet veroordelend. Het is stil aan de top... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 20:07
 
CORTAZAR588 schreef:
als je het niet er mee eens bent laat dan je eigen oordeel / gevoel / sentiment achterwege.


en hoe ziet een discussie zoals jij je die voorstelt er dan uit, cortazar?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100





Berichten: 1006

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 20:23
 
veroordelend?

raar ik dacht dat ik meestal een onderwerp aandraag wat niet iemand veroordeelt.

Sjaoul wordt van alles en nog wat berticht.
waarom kunnen mensen hier niet reageren op feiten zonder her persoonlijk te maken ?

als je het niet er mee eens bent laat dan je eigen oordeel / gevoel / sentiment achterwege.

Zwaan is de grond ingeboord ......
waarom ?
omdat bepaalde mensen boos werden om wat ze zei.
hoe triest ben je dan ?
en hoe graag hoor je dan jezelf je eigen mening verkondigen als je haar aanvalt ?

Geen kunst om zoiets te doen bij haar .
Ik ben iets scherper en dien van repliek ....

daar moet je tegenkunnen




tot nu toe was er ook nix mis met je onderwerpen, maar de laatste meningen van je zijn niet opbouwend, eerder halen ze mensen onderuit....en dan word het niet leuk meer....
What goes around comes around......

dat iemand een andere mening heeft is prima.....wij hoeven jouw mening niet te hebben, net zo min jij de onze/ andere.
En ja, dan is het erg jammer dat je andere mensen een "gereformeerd clubje" noemt want uit die hoek komen er nu eenmaal veel leden van Cm.....
Als je daar niet tegen kunt, open dan geen topic meer met onderwerpen zoals deze, of breng nuance in je mening aan.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 21:18
 
CORTAZAR588 schreef:
veroordelend?

raar ik dacht dat ik meestal een onderwerp aandraag wat niet iemand veroordeelt.

Sjaoul wordt van alles en nog wat berticht.
waarom kunnen mensen hier niet reageren op feiten zonder her persoonlijk te maken ?

als je het niet er mee eens bent laat dan je eigen oordeel / gevoel / sentiment achterwege.

Zwaan is de grond ingeboord ......
waarom ?
omdat bepaalde mensen boos werden om wat ze zei.
hoe triest ben je dan ?
en hoe graag hoor je dan jezelf je eigen mening verkondigen als je haar aanvalt ?

Geen kunst om zoiets te doen bij haar .
Ik ben iets scherper en dien van repliek ....

daar moet je tegenkunnen.

Niet veroordeeld?
Moet je voor de aardigheid eens lezen wat je als antwoord op mijn vraag geeft of je de beul wilt wezen, bij de topic over de doodstraf.

Jij wilt dus zelf ook een moordenaar zijn, ondanks dat Jezus zegt "hij die zonder zonde is werpe de eerste steen". Heb je dan helemaal niet in de gaten wat Jezus daarmee bedoelde?

Het aandragen van onderwerpen bij jouw zijn juist wel veroordelend, er staat toch geschreven "oordeel niet opdat gij niet veroordeeld worde. Jij wil de doodstraf weer invoeren omdat jij vind dat een zondaar geen kans op bekering mag hebben, wat misschien wel het geval zou zijn geweest als men daar Bijbelstudies doet in de gevangenis.

Zwaan een schat van een meid (gezien haar reacties) maar die gelijk Sjaoul (die wel op juiste wijze handeld) met onderwerpen komen waarvan de meesten hier en vooral nieuwe leden misschien juist een afkeer krijgen van CM. Ik heb Zwaan ook aangeraden om een eigen weblog te openen, miijn zoon heeft dat ook. Kreeg veel positieve reacties.

De belangrijkste leefregel voor een christen moet zijn, WAT ZOU JEZUS DOEN. Zou Jezus de beul zijn of juist het tegenvergestelde en hem of haar vertellen wie Hij is en waarom Hij gedaan heeft wat Hij heeft gedaan?

Het is goed om onderwerpen aan te dragen maar als je weet, dat ja als een bewust belijdend christen moet leven en gehoorzaam moet zijn aan wat Jezus wil, "doe dan wat u niet wilt dat u geschied zo ook een ander niet".

Helaas geef ik repliek waar jij niet van gediend bent en ga je zo reageren, wat mij betreft een zwaktebod.

Desalniettemin, probeer wat meer als christen (dus wat zou Jezus doen) te leven en niet te veel van de wil van het volk.


Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 16 oktober 2012, 21:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SVEN797





Berichten: 90

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 22:00
 
SJAOULSKI206 schreef:
Broeder Pieter,

Bedankt voor je reactie.
Ik zou willen paar punten verhelderen omdat misschien heb ik me eerder niet goed uit gedrukt.
- De Naam Yeshua ipv Jezus: Ik geloof ook al heeft de Romeinse en Griekse versie van het Geloof Zijn Mooie en Heilige Naam gewijzigd in iets van een Heidense taal, dat Hij als een Jood is geboren en als een Jood heeft geleefd. Waarom wijzigen we Zijn Naam? Wie heeft die macht Gekregen? Is het niet in de Evangelie genoemd dat de Eeuwige door Zijn Engelen aan Maria en Jozef heeft ge-openbaard dat Zijn Naam Yeshua zal zijn. Ik geloof niet dat Maria en Jozef hebben toen te horen gekregen dat het Jezus zou zijn! Want ze waren Joods en spraken Hebreeuws en Aramees, maar zeker geen Grieks of Latijns.
- De Heilige Geest van de Eeuwige: Zijn Geest is de reden dat wij kunnen Geloven terwijl we niets hebben gezien. Dat is niemand vergeten. Maar Onderdeel van het Woord is dat de Eeuwige samen met Yeshua en Zijn Geest EEN zijn. Dus als ik over de Eeuwige spreek dan heb ik over de Eenheid van de VADER, Yeshua en Ro'ach HaKodesj.
- Ik LEEF in Zijn Genade en met Zijn Geest sinds Hij mij riep uit de onwetendheid en mijn hand heeft vastgehouden om samen met Hem te wandelen en te groeien. Ik Leef niet voor een wet, maar uit mijn liefde voor HEM die alles overtreft ben ik zelfs bereid de dood tegemoet te gaan. Dus hoe veel minder is het om heel dichtbij HEM te komen door gewoon de Woorden van mijn Papa en Heer te volgen en te doen? Ik word niet behouden door Iets te Doen. Nee, Daar heeft HIJ voor gezorgd door Zijn Liefde en Genade. Maar ik wil het doen als uiting van mijn liefde voor HEM. Dus beschuldig mij niet in wetticime als je mij niet kent broeder. Ik durf te zeggen dat menige anderen als zij hebben doorstaan wat ik voor HEM heb doorstaan, waren nooit verder gelopen met de Eeuwige en waren al heel lang af gehaakt.
In Zijn Sjalom laat ik je,
Sjaoul

Je hebt gelijk, indiezin met de komst van Jezus, en het nieuwe testament is er genade gekomen voor alle mensen joden en heidenen . En in die tijd was het latijns een wereldtaal, en is het logisch dat het ook in het latijns geschreven is, aangezien dat ook zij de genade hebben gekregen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 22:29
 
PIETER619 schreef:
Niet veroordeeld?
Moet je voor de aardigheid eens lezen wat je als antwoord op mijn vraag geeft of je de beul wilt wezen, bij de topic over de doodstraf.

Jij wilt dus zelf ook een moordenaar zijn, ondanks dat Jezus zegt "hij die zonder zonde is werpe de eerste steen". Heb je dan helemaal niet in de gaten wat Jezus daarmee bedoelde?

Het aandragen van onderwerpen bij jouw zijn juist wel veroordelend, er staat toch geschreven "oordeel niet opdat gij niet veroordeeld worde. Jij wil de doodstraf weer invoeren omdat jij vind dat een zondaar geen kans op bekering mag hebben, wat misschien wel het geval zou zijn geweest als men daar Bijbelstudies doet in de gevangenis.

Zwaan een schat van een meid (gezien haar reacties) maar die gelijk Sjaoul (die wel op juiste wijze handeld) met onderwerpen komen waarvan de meesten hier en vooral nieuwe leden misschien juist een afkeer krijgen van CM. Ik heb Zwaan ook aangeraden om een eigen weblog te openen, miijn zoon heeft dat ook. Kreeg veel positieve reacties.

De belangrijkste leefregel voor een christen moet zijn, WAT ZOU JEZUS DOEN. Zou Jezus de beul zijn of juist het tegenvergestelde en hem of haar vertellen wie Hij is en waarom Hij gedaan heeft wat Hij heeft gedaan?

Het is goed om onderwerpen aan te dragen maar als je weet, dat ja als een bewust belijdend christen moet leven en gehoorzaam moet zijn aan wat Jezus wil, "doe dan wat u niet wilt dat u geschied zo ook een ander niet".

Helaas geef ik repliek waar jij niet van gediend bent en ga je zo reageren, wat mij betreft een zwaktebod.

Desalniettemin, probeer wat meer als christen (dus wat zou Jezus doen) te leven en niet te veel van de wil van het volk.





Ik heb voor de zekerheid nog ff gekeken, maar Cortazar geeft jou helemaal geen specifiek antwoord op jouw vraag.

Cortazar geeft niet aan dat hij een mordenaar wil zijn, eigenlijk vind ik dat je dat ietwat beledigend uitdrukt.
Hij geeft aan dat hij als officier van justitie in bepaalde gevallen die straf zou vragen. De rechter is nog steeds degene die het uitspreekt en de beul degene die daadwerkelijk executeerd. Daarnaast heeft God de overheid het zwaard gegeven. Wie denk jij dan dat je bent om dat te criminaliseren???

Cortazar heeft gelijk als hij zegt dat Jezus in bepaalde kringen teveel gezien word als een langharige hippie in geitewollen sokken met sandalen die continu Peace Man! roept. Jezus behoord tot de Heilige 3-eenheid, oftewel ook Jezus was deel van de oudtestamentische God die dat zwaard gaf. Dezelfde God die Israel opdracht gaf om bij de verovering van het beloofde land NIEMAND in leven te laten, zelfs het vee niet.
Wellicht moet je je Godsbeeld eens n beetje herzien, waarde Pieter.

Ten slot wil ik je complimenteren met je advies aan Zwaan.
Ik heb jou altijd als een betweterig persoon gezien dat bijzonder met zichzelf ingenomen is, nog nooit fouten heeft gemaakt etc etc...
Maar het blijkt nu toch maar weer: zelfs jij kan goede adviezen geven!!
Top man!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 22:46
 
PIETER649 schreef:
Ik heb voor de zekerheid nog ff gekeken, maar Cortazar geeft jou helemaal geen specifiek antwoord op jouw vraag.

Cortazar geeft niet aan dat hij een mordenaar wil zijn, eigenlijk vind ik dat je dat ietwat beledigend uitdrukt.
Hij geeft aan dat hij als officier van justitie in bepaalde gevallen die straf zou vragen. De rechter is nog steeds degene die het uitspreekt en de beul degene die daadwerkelijk executeerd. Daarnaast heeft God de overheid het zwaard gegeven. Wie denk jij dan dat je bent om dat te criminaliseren???

Cortazar heeft gelijk als hij zegt dat Jezus in bepaalde kringen teveel gezien word als een langharige hippie in geitewollen sokken met sandalen die continu Peace Man! roept. Jezus behoord tot de Heilige 3-eenheid, oftewel ook Jezus was deel van de oudtestamentische God die dat zwaard gaf. Dezelfde God die Israel opdracht gaf om bij de verovering van het beloofde land NIEMAND in leven te laten, zelfs het vee niet.
Wellicht moet je je Godsbeeld eens n beetje herzien, waarde Pieter.

Ten slot wil ik je complimenteren met je advies aan Zwaan.
Ik heb jou altijd als een betweterig persoon gezien dat bijzonder met zichzelf ingenomen is, nog nooit fouten heeft gemaakt etc etc...
Maar het blijkt nu toch maar weer: zelfs jij kan goede adviezen geven!!
Top man!

Ik vraag aan Cortazar: "Zou jij in Gods naam, als beul, iemand het leven van iemand willen beroven als dat tegen Gods wil is, maar wel de wil van het volk?"

Het antwoord van Cortazar is :

Geplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 19:09

Ja Pieter ...

Het is zelfs zo dat een ter dood veroordeelde aan de familie van het slachtoffer om vergiffenis moet vragen , wil hij/zij een kans maken op gratie.

en als die familie het niet wil ......

Is bikkelhard in onze ogen.

De kogel moet de fam idd betalen.
En het lijk ophalen anders wordt het in een naamloos graf gegooid.

Tja ..........


Wat moet ik dan opmaken uit dat "ja?"

Ik ben beslist geen betweterig persoon, beslist niet, Ik probeer uit te gaan van WWJD. een topic over de doodstraf, geen probleem, maar als er tegengas gegeven word vanuit WWJD, die zegt wie zonder zonde is werpe de eerste steen, is Hij dan ook betweterig?

Jezus kwam niet om de wet aan de kant te zetten, maar om de straf op de zonde juist opzich te nemen, voor een ieder, zelfs de grootste zondaar. De bijbel hebben we zowel als wetboek dan alswel als leerboek.

Zonder Bijbel zijn we nergens, juist omdat ik Jezus aanhang, probeer ik alleen maar, hen die mij zullen vertellen dat ik puur theoretisch christen moet zijn, ivm met aangedragen teksten, ik het voorbeeld van de overspelige vrouw voor me zie en probeer vanuit die insteek naar situaites te zien, meer niet, men vergeet dat weleens hoe Jezus toen handelde. Leefregels uit de Bijbel moeten wel nagestreefd worden.


Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 16 oktober 2012, 23:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 22:52
 
PIETER619 schreef:
Ik vraag: "Zou jij in Gods naam, als beul, iemand het leven van iemand willen beroven als dat tegen Gods wil is, maar wel de wil van het volk?"

Het antwoord is :

Geplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 19:09

Ja Pieter ...

Het is zelfs zo dat een ter dood veroordeelde aan de familie van het slachtoffer om vergiffenis moet vragen , wil hij/zij een kans maken op gratie.

en als die familie het niet wil ......

Is bikkelhard in onze ogen.

De kogel moet de fam idd betalen.
En het lijk ophalen anders wordt het in een naamloos graf gegooid.

Tja ..........

lees nog eens goed...
volgens mij beantwoord hij MIJN bijdrage Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 23:25
 
PIETER649 schreef:
lees nog eens goed...
volgens mij beantwoord hij MIJN bijdrage Coole smiley met zonnebril

Excusses aan beide, heb ik over het hoofd gezien, staat zowel jou vraag als die ik later herhaalde dus nog open. zou ik toch wel eenantwoor dop willen zien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Pagina 3 van 3