ChristianMatch
 


Forum

Vergeving
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 september 2012, 07:26
 
SHANITA130 schreef:

Ik weet dat je het niet persoonlijk bedoelt... Knipoog smiley
Ik snap dat je het vanuit jouw gezichtspunt en ervaringen bekijkt... maar als ik alleen vanuit mijn eigen ervaring naar gedetineerden zou kijken krijgt er niemand een eerlijke kans.
En zoals ik je net al schreef... voordat ik met neutrale blik kon kijken naar sommige mensen om toch tot een vrije conclusie te komen duurde wel even. Om mijn (heel menselijk) mijn eerste impulsen te overwinnen was best even een klus... Arme daders? Nee joh ben je wijs! Keihard werken aan jezelf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 september 2012, 10:12
 
SHANITA130 schreef:
Ja, en de moeder op de tippelzone heeft ws ook weer een rotjeugd gehad, wel zeker denk ik anders doe je zoiets niet lijkt me Zieke smiley

En die ze moeder of vader of ouders hebben dan ook weer een rotjeugd gehad.

En tuurlijk, is fijn als dat wordt meegewogen.

Maar/en de eigen verantwoording.

Het kan zijn dat de VVD het niet meer pikt, allemaal kinderen met veel potentie waar zelfs het leren onmogelijk wordt gemaakt...bij kinderen die graag naar school willen en een studie.
Ja, en die zitten levenslang met een uitkering, waar je nu ook al zelf de tandarts van moet betalen. Dus nu netto 200 euro, nee niet per week, ben je gek, per maand...

En dan nog aanhoren van je zit te profiteren van 'onze centen'...

Ben er helemaal klaar mee. Ja, nog 6 maanden dan loopt me contract af bij UPC. en dan moet ik ermee kappen, TV alleen nog voor video te kijken. en internet, ja op mijn vrijwilligerswerk staan er enkele oudjes, die het nog wel doen.

Maar ja, ik heb geluk, ik hou ook erg van lezen, heb met korting en opheffingsuitverkoop wat schilderspullen kunnen kopen. Boeken koop ik 2de hands, ja, heb 2 of 3 keer per jaar een uitspatting dat ik een nieuw boek kocht...

Maar ja, ik kan weer lekker uitslapen elke dag. Maar ik zou veel liever op tijd bij me werk willen zijn. en dan geen tomaten plukken met mijn migraine en hoge bloedruk(onderdruk 137, ja, ónderdruk, bovendruk is normaal 140, maar ik bedoel echt de onderdruk die notmaal 80 hoort te zijn......., waarmee ik niet eens huishoudelijke dingen mag doen...

Laat me maar zeiken en klagen, als ik een schadevegoeding kan krijgen van die L#$ die ze hele leven gierig op heb lopen potten....
Toen die ging scheiden had ie ze geld bij me broer gestald want hij wou niets betalen(gemeenschap van goederen) en die zei toen het moet heel veel zijn, kon die zien door paar duizend euro rente per maand....(was nog voordat ik over die mishandelinge begon, waarna die meteen begon van meteen vergeven en dergelijke onzin...en ik was nog zo blij dat ie tot geloof kwam..
En later, ja, hij geloofde wel dat ik dacht dat dingen waren gebeurd, maar het is niet zo, maar hij geloofd wel dat ik dat echt denk, want ik ben ziek...
Terwijl echt alles erop wees, alles...
Was juist andersom, werd ziek van de omgeving, me moeder heeft me broer verwent, maar ja, ik was altijd het 'rotkind'.

Me moeder wou ook niets, hij stikt maar in ze geld zei ze
En...wie laat ze dochter nou op haar 12 de elke dag om 4 uur('s ochtends he..) een half uur naar a'veen fietsen langs stille fietspaden om te werken, en haar laten zeggen dat ze 16 is...

Ja, de verjaring is weg, dus kan alsnog met aangifte beginnen Kwijlende smiley

Ach ja, zo heeft iedereen wel iets...

Maar laat ik dit zeggen, je moet wel heel inventief zijn, wil je elke dag kunnen overleven, zeker met trauma's die ik erbij kreeg toen ik als 16 jarige het huis uit moest, en me vader zat uit te rekenen wat ie dan 'verdiende elke maand als ik weg was'.
Wat denk je, als je als misbruikte van 16 over straat loopt...

Maar ja, nou heb ik 't er weer over, maar ja ging over vergeving: nee, ik vergeef niet. Omdat ik niet scheinheilig ga lopen liegen.

En ik kom hier voorlopig ook ff niet, geen zin om aan te horen over arme daders.
Ja, iedereen om me heen pleegde zelfmoord....ik heb gewoon mzzl.
En weet je hoe 't is te leven met zo'n hoge bloedruk, net of er de hele dag speldeprikjes in je huid en lichaam voeld, zoals als je arm slaapt, maar dan minder.
En ja, ben naar arts geweest die kan niets vinden, bloedonderzoeken gehad, stress is de oorzaak...

Maar ja, dat is allemaal me eigen schuld, had ik maar meteen moeten vergeven...(sarcastisch).
Eigen verantwoording.

Niet naar jou pers, Jol, maar naar die fijne heerlijke gemeentes...

shanita ik begrijp je denk ik, ik kan een heel heftig verhaal hier gaan schrijven over traumatische ervaringen en de gevolgen, aangedaan door me exman. En begrijp hoe irritant het kan zijn als mensen over vergeven beginnen, toch voor je eigen genezing is vergeven belangrijk, maar natuurlijk eerst een tijd van verdriet en boosheid die er uit moet voor je kan vergeven. En ik hoop dat jij ook ooit toch leert te vergeven voor jezelf. petra die kan vergeven, laatst nog met me exman zat terwijl ik hier bijna failliet ga aan de rekeningen voor 4 kinderen die nog van hem bij mij wonen waar hij geen alie voor bijdraagt, en meneer leeft lijkt het vrolijk verder, met de nadruk op lijkt he Knipoog smiley , ondertussen ga ik de straat op, eh wel niet verder dan dicht in me woonplaats, ook nog de gevolgen waar ik zoveel jaren later nog mee knok. Toch is er vergeving in me hart voor me ex, wetende hoe diep hij in het duister zit, hoe erg je er aan toe bent als je zo gestoort met mensen omgaat. lieve knuffel voor je en niet te veel na cristenen kijken die zelf ook fouten maken en vaak niet begrijpen, ze bedoelen het goed maar soms zeggen ze goed bedoelde dingen die eerder meer schaden dan opbouwen in hun domheid, maar naar jezus kijken, die gaat met je mee en zoals ik je eerder schreef, hij veegt de scherven niet bij elkaar maar heelt je helemaal op een dag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 september 2012, 12:20
 
PETRA944 schreef:


Hey leuk, je bent er weer!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 september 2012, 22:59
 
JOL252 schreef:
Hey leuk, je bent er weer!

leuk om jou ook weer te lezen jol Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 september 2012, 23:59
 
Welkom Petra!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 19 september 2012, 07:49
 
WILLEMIJN232 schreef:
Prachtige uitspraak van die vrouw en zo is het ook denk ik......


Liefde van je kind gaat nooit over toch? Kan me dat wel voorstellen....

Hai Willemijn, liefde voor je kind gaat wel over, toen ik gedoopt was, zei me moeder nou die preek kunnen we in onze zak steken(slaat op ons).
Ik vatte 'm toen niet...
Nu wel...

Toen ze jonger was, wou ze 't er niet oever hebben want ze wou genieten van het leven, ja, met een flinke zwarte baan, oppassen op huizen van miljonairs bij vondelp.

Nu ze iets ouder is wil ze 't er niet over hebben want ze is nu 'oud'.

Ik vroeg hoe kan je je dochter van 12 nu elke ochtend om 4 uur kranten laten lopen is nog gevaarlijk ook en ik kon zo niet leren want 's middags weer een wijk..
Ze werd echt woedend...en ik wéér, voor de zoveelste keer excuses "het spijt mij dat ik je boos heb gemaakt....wil je me vergeven, me broer er ook achteraan meteen, of ik wel weet wat ik haar aandoe...ik vroeg 't gewoon, vriendelijk, zonder ondertoon....

Ja, ik moet het 'een keer' achter me laten, dus ja, kan niet meer met me moeder omgaan, want ik moet dan altijd me"het gaat wel goed ondanks dat me leven kapot is gezicht/masker opzetten, wat zoveel stress geeft....
en ook: ik vind het niet erg dat me broer en me nichtjes wel op je verjaardag mogen komen maar ik niet

En toen ik geld hád(getrouwd met man met eigen zaak, waar ik geen alimentatie niets van wou, omdat ik agressief was in dat huwelijk en hem niet nog meer pijn wou doen....)
Ja, toen zat ze elke weekend bij ons...en nu ik op een flatje zit met 2 de hands spulletjes, ja, ik woon er 7 jaar nu, ze is één keer een uurtje geweest...

In sri-lanka verkopen moeder hun kinderen voor omgerekend 10 euro,
maar ja die hebben niets te eten....

En ik kreeg hier een keer een opmerking van een vrouw, ja het is hier geen therapieruimte maar een forum....

Ik ben er klaar mee, nu is de verleiding nog om te forummen, straks loopt me abo af, en dan niet verlengen en dan kan ik niet eens reageren.

niet naar jou pers.natuurlijk Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 19 september 2012, 08:04
 
PETRA944 schreef:
shanita ik begrijp je denk ik, ik kan een heel heftig verhaal hier gaan schrijven over traumatische ervaringen en de gevolgen, aangedaan door me exman. En begrijp hoe irritant het kan zijn als mensen over vergeven beginnen, toch voor je eigen genezing is vergeven belangrijk, maar natuurlijk eerst een tijd van verdriet en boosheid die er uit moet voor je kan vergeven. En ik hoop dat jij ook ooit toch leert te vergeven voor jezelf. petra die kan vergeven, laatst nog met me exman zat terwijl ik hier bijna failliet ga aan de rekeningen voor 4 kinderen die nog van hem bij mij wonen waar hij geen alie voor bijdraagt, en meneer leeft lijkt het vrolijk verder, met de nadruk op lijkt he Knipoog smiley , ondertussen ga ik de straat op, eh wel niet verder dan dicht in me woonplaats, ook nog de gevolgen waar ik zoveel jaren later nog mee knok. Toch is er vergeving in me hart voor me ex, wetende hoe diep hij in het duister zit, hoe erg je er aan toe bent als je zo gestoort met mensen omgaat. lieve knuffel voor je en niet te veel na cristenen kijken die zelf ook fouten maken en vaak niet begrijpen, ze bedoelen het goed maar soms zeggen ze goed bedoelde dingen die eerder meer schaden dan opbouwen in hun domheid, maar naar jezus kijken, die gaat met je mee en zoals ik je eerder schreef, hij veegt de scherven niet bij elkaar maar heelt je helemaal op een dag.

Bedankt voor je toffe reactie.

Kijk, het is gewoon zo me vader was altijd heel gierig ja ziekelijk...
Me moeder moest alles betalen van haar werk als schoonmaaakster, haar eigen werk waarvoor ze had gestudeerd mocht ze niet doen van me vader...ja ze was ook buitenlander.
Ze is heelerg psycjisch en emotioneel mishandeld door me vader.

Maar ja, me gierige vader(ik weet niet ken je iemand die echt gierig is, dus niet gewoon zuinig...?)
die gaf me broer ineen veel geld, nadat ik contact met 'm had verbroken, en dat doet ie regelmatig, terwijl me broer veel verdient.

Dus ja, ik ben de schuldige, die ziek is en de boel verzint, me broer wil niet eens luisteren, dus ja, daarom komen mij die aanvallen op homo wel goed uit, omdat ie ook zo gemeen was, ik had het niet eens door aanvankelijk, maar me psych zei, elke keer, dit is heel gemeen en dat ook...

Maar nee hoor, ik heb van die fijne, voornamelijk evangelische groepen, 'geleerd' dat boosheid niet van de Here is. Gefrustreerde smiley

Ik ben verbaasd dat die efo's nog niet hebben geklaag over deze Boze smiley Woedende smiley Duiveltje smiley Kotsende smiley Zieke smiley smileys.

Als ik jou verhaal lees, denk ik, ja, mijn welgemeede excuses(jij kon kinderen krijgen....bij mij is de boel kapot..)
Maar ik weet ook, iedereen voelt ze eigen leed....

Iig bedankt voor je medegevoel die ik proef, ik heb nu weer dat ik weer een poging doe, om beter voor mezelf te zorgen en het er niet meer in elek topic over te hebben.

Bedankt!!!! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 19 september 2012, 08:20
 
nog ff 'n zin: vergeven voelt voor mij aan als Parels voor zwijnen werpen,

Behalve me moeder....die is mishandelt door me vader..

Kijk, en tuurlijk, tis moelijk voor te stellen dus ook te geloven, een kleuter???Maar ja, ik ben niet gek, ik weet dat 100% zeker, waterdicht.

en dan weer, ja je kan je niets herinneren als kleuter, ja, ik wel fragmenten die cvoor een uitleg vatbaat zijn, en dan nog versprekingen als ik met 'm alleen was....

ach ja, alleen op de wereld....geen kinderen, geen familie, die van me moeder kant ken ik niet eens, ze wou me niet in contact brengen met hun...

en dat is heel moeilijk, als je je huis aan het schilderen bent, je kan niet denken wat zou me moeder dat mooi vinden...dat soort dingen

EN NU HOU IK ER ECHT OVER OP Knipoog smiley, BETER VOOR MEZELF, ER ZIJN NOG ZOVEEL MOOIE DINGEN. Ja, nu en dan een medicijne als ik echt niet meer kan...maar dan kan ik dus echt niet meer...ja, slaat op je lichaam...

En ik heb 't overleeft, vriend van me die de Hoop heeft afgerond is van 5 hoog naar beneden gesprongen....weer een ander, liet een dochterje van 5 achter...ja zo heb ik een giga lijst. Jammer dat dat niet in de magazines staat...ik bedoel, met die succesverhalen, geredigeerd, krijg je een scheef beeld...
Maar ja, eerlijkheid of meer giften, die lui van die zware kerken willen succesverhalen zien. denk ik...

en nu stop ik echt...

fijne dag!!!! Lucht wel ff op, ff schrijven als je weet dat anderen het lezen...

Ik had echt heel veel commentaar verwacht, dat ik weer een topic verziek, etc. valt weer mee...


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 19 september 2012, 08:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 19 september 2012, 08:44
 
o ja, laatste: ik weiger me eigen schuldig te voelen, met 'van onze centen'.

Dat heb ik zovaak gehoord.

Het zijn mijn centen. ook voor de mensen met een bijstand, (ikzelf heb evenveel als bijstand maar het heet anders, omdat ik part-time baantje had voor 10 gulden per uur....

Het zijn wel jou centen, laat je niet intimideren en een schuldgevoel aanpraten, je weet hoeveel je hebt gesolliciteerd, pakken Aviers afwijzingen, op laatst maak je ze niet eens open.

en ja, "je kan tomaten plukken deed mijn kind ook toen die studeerde.."ja, hehe, toe die studeerde samen met ander studenten over de studie praten onder het werk en niet als meisje van 12, 4 uur in de ochtend, zeggen dat je 16 bent, enige meisje, ja wie laat ze dochter nu kranten lopen zo vroeg in en rond amsterdam, ja, bracht geld op, en dat had vader zogenaamd helemaal niet...., denk je dat dat vol is te houden die tomaten, je hele leven zonder ander vooruitzicht....nou, ik kan dat niet. voor mij is het geestdodend, ff los dat me bloedruk te hoog is voor lichamelijk werk...

en dan ben je uiteindelijk blij, dmv therapie, leren blij te zijn met je uitkering, en die vrije tijd zinvol en goed gebruiken, krijg je weer naar je hoofd dat je 't wel best vind zo met die uitkering...nee, je moet heel ongelukkig zijn, als je buiten je wil niet kan werken op je niveau...en er vooral niets van maken.....anders vind je 't wel best....

en laat die VVD die daders maar es goed aanpakken....
Verder heb ik niets tegen de VVD, want als het met de ecomomie goed gaat, gaat het ook beter met de armen.

maar ja, dan ben je weer niet écht arm, zoals in afrika....

Denk ik aan die gelijkenis, iemand die een druppel water wil, maar de kloof is niet te overbruggen....(bijbeltekst)

en dan kan ik begrijpen dat normale nederlanders, arm, rijk ertussen denken van wat is dát voor een geloof? ze doen niet wat ze preken tis alleen buitenkant, ja zovaak gehoord...

maar ja, ik weet natuurlijk niets: sta je er wel bij stil dat als je als niet profesionele ervaringsdeskundge veel meer te horen krijgt? ja, ruim 10 jaae vrijwillig in de ggz gewerkt, praten met mensen....ze hadden geen geld om alleen betaalde krachten te nemen...

En neem me ten goede: ER ZIJN HELE TOFFE KERKEN, MAAR VOOR ZOVER IK WEET BIJ DE PKN KANT, EN IK LOOP AL WAT JAREN MEE, 22...

Ja, en dat zijn dode kerken die die heerlijke zalvingen en anointingen niet hebben....van de heilige geest...volgens ja, de evangelischen.

Ineens denk ik aan een liedje van Elly en Rikkert: leugens, leugens, leugens, leugens, dan gaan de maskers af...alles komt aan het licht....

Ik moet wel uitjes afzeggen, ik kreeg een rekening van bijna 2000 euro voor tandarts, die ik zelf moest betalen, nou ja moet, regeling getroffen.
Ja, die 600euro, wat eerst 2500 was die ik vergoed kreeg voldeed niet.

sorry Carmen echt k#$!!!! Ik kan alleen dingen die geen geld kosten.

7 euro per dag, alles van doen, eten, kleding, openbaar vervoer, fiets naar de fietsenmaker, kapper, etc.

Tis wel goed voor als je wilt afvallen, ja, of juist niet, ongezond voedsel is veel goedkoper.

En dan nog zeggen"onze centen"......


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 19 september 2012, 09:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 19 september 2012, 15:02
 
ZEELAND736 schreef:
Welkom Petra!!!

Dankje zeeland en shanita, daar heb je helemaal gelijk in, ik heb prachtigge lieve kinderen, daar ga je altijd voor door, vecht je voor om door te gaan in moeilijke tijden. Jij staat ergens alleen in de wereld en dat is hard, blijf lekker van je afschrijven meid, schrijven lucht op, gevoelens delen lucht op. Zo begrijpelijk dat je niet wil, kan vergeven en irritatie over mensen die zeggen, eh je leeft van ons geld Boze smiley en de irritatie over cristenen die soms zeer irritant ook kunnen zijn, waar je het nou net niet van verwacht eigenlijk. hoop dat je 1 ding wel doet en dat is van je zelf houden voor de volle 100 procent. En je niet door al die dingen gevormd bent met een niet houden van jezelf, dus zorg goed voor jezelf. liefs
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 19 september 2012, 19:46
 
SHANITA130 schreef:
Hai Willemijn, liefde voor je kind gaat wel over, toen ik gedoopt was, zei me moeder nou die preek kunnen we in onze zak steken(slaat op ons).
Ik vatte 'm toen niet...
Nu wel...

Toen ze jonger was, wou ze 't er niet oever hebben want ze wou genieten van het leven, ja, met een flinke zwarte baan, oppassen op huizen van miljonairs bij vondelp.

Nu ze iets ouder is wil ze 't er niet over hebben want ze is nu 'oud'.

Ik vroeg hoe kan je je dochter van 12 nu elke ochtend om 4 uur kranten laten lopen is nog gevaarlijk ook en ik kon zo niet leren want 's middags weer een wijk..
Ze werd echt woedend...en ik wéér, voor de zoveelste keer excuses "het spijt mij dat ik je boos heb gemaakt....wil je me vergeven, me broer er ook achteraan meteen, of ik wel weet wat ik haar aandoe...ik vroeg 't gewoon, vriendelijk, zonder ondertoon....

Ja, ik moet het 'een keer' achter me laten, dus ja, kan niet meer met me moeder omgaan, want ik moet dan altijd me"het gaat wel goed ondanks dat me leven kapot is gezicht/masker opzetten, wat zoveel stress geeft....
en ook: ik vind het niet erg dat me broer en me nichtjes wel op je verjaardag mogen komen maar ik niet

En toen ik geld hád(getrouwd met man met eigen zaak, waar ik geen alimentatie niets van wou, omdat ik agressief was in dat huwelijk en hem niet nog meer pijn wou doen....)
Ja, toen zat ze elke weekend bij ons...en nu ik op een flatje zit met 2 de hands spulletjes, ja, ik woon er 7 jaar nu, ze is één keer een uurtje geweest...

In sri-lanka verkopen moeder hun kinderen voor omgerekend 10 euro,
maar ja die hebben niets te eten....

En ik kreeg hier een keer een opmerking van een vrouw, ja het is hier geen therapieruimte maar een forum....

Ik ben er klaar mee, nu is de verleiding nog om te forummen, straks loopt me abo af, en dan niet verlengen en dan kan ik niet eens reageren.

niet naar jou pers.natuurlijk Knipoog smiley



Je hebt wel gelijk, ik redeneerde wat vanuit mijzelf.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 06:32
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik vind die laatste regel wel een beetje erg.....dat zou dus zeggen dat je volmaakt bent????? Dat is niemand en moet je ook niet willen......en je komt er ook niet altijd mee weg.......
Je bent zelf verantwoordelijk voor de zaken die je in leven fout doet, God niet.....

Dat klopt maar een rein kleed is hier bedoelt dat we als bewust belijdend christen in mogen gaan bij het Grote Bruiloftsfeest met Jezus als bruidegom.

Elke dag "moeten"we onze zonden belijden, Hij weet dat we nog steeds onder kwade invloed staan, maar alleen door Hem krijgen wij dat reine kleed.
We mogen absoluut geen misbruik maken van de zonde opdat de genade zou toenemen maar, als men bewust belijdend christen leeft heb je het kleed al verkregen, nog niet hier maar straks als Hij terug komt wel, want dan vieren we een feest waar niets tegen op kan. Geprezen zij die Bruidegom.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 september 2012, 01:39
 
Zo even 10 dagen niet gereageerd.

Ach ja, ik dacht dit loopt hier uit de hand, met mij, en ja, er zijn nu ook eenmaal dingen die je niet kan zeggen, prive.

@Willemijn, ja, natuurlijk, je reageerd uit jezelf :)

Ik zat zo te denken, en toen kwam deze tekst naar boven: Mat 10
34 Meent niet, dat Ik gekomen ben om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. 35 Want Ik ben gekomen om tweedracht te brengen tussen een man en zijn vader en tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; 36 en iemands huisgenoten zullen zijn vijanden zijn. 37 Wie vader of moeder liefheeft boven Mij, is Mij niet waardig; en wie zoon of dochter liefheeft boven Mij, is Mij niet waardig; 38 en wie zijn kruis niet opneemt en achter Mij gaat, is Mij niet waardig. 39 Wie zijn leven vindt, zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest om Mijnentwil, zal het vinden.

En dan met name de vette tekst.

Want ik zat zo te denken, (ja ff los van wat ik hiervoor schreef, heeft er wel enigzins mee te maken),
Kijk, ja, ik ben slachtoffer, of, ik was het.
Van ernstige kindermishandeling, en dan in al zijn facetten en vormen. Ik kan niet zeggen van ja, dit en dat wel, maar iig dat en dat niet, of andersom...

Kijk, bij Hilters bewind, ja, dingen zijn te verklaren, cognitieve dissonantie oa. Wat dus niet wil zeggen dat het dus ok is....
En niet iedereen deed mee, er waren er die het door hadden, had ook te maken met 'opvoeding' toendertijd, van oa 'gehoorzaamheid', zonder vragen...

En zo zijn ook bij kindermishandeling in alle vormen, of met alle vormen, dingen te verklaren. Ouder had nare jeugd, moeder laat zich intimideren en beïnvloeden door narcistische vader.
Broer is zo naief, wat ook weer oorzaken heeft, en gaat mee, dus het andere kind heeft drie(alle) gezinsleden tegen zich, en door roddel en leugens kan het ook niet bij familie terecht, en ja, dingen verdraaien.

En ja, had ik maar eerder, 20 jaar terug contact met moeder en broer verbroken en niet alleen met vader...

Ja, wel verdriet, niet om me vader natuurlijk, die interessert me helemaal niet.
Maar ja, moeder en broer wel.

Maar ja, verdriet en boosheid kunnen bij het leven horen. Die kan je een plek geven dat het niet overheerst. Ja, en nu kan ik ineens wel dingen. Ik voel me bevrijd. Niet elke keer kritiek, wat dan ook. Nee, ik ga gewoon gelijkwaardig met mensen om.

Ach, en dat geld waar ik over liep te zieken, ach, rook ik niet meer, en koop geen reguliere medicatie bij, wat eerst echt nodig was om het intense gevoel van angst, paniek, tezamen met een ondoorgrondelijk verdriet te onderdrukken. IIg, dat spaart mij zoveel uit, reken maar uit, 7 keer 6,50 is 45,50 per week....en dan nog zo´n 50 euro per week aan reguliere medicatie....
En dan nog enkele keren per jaar een teggemoetkoming hier en daar...

Ik krijg een klein beetje medicatie, zodat mijn bloedruk onder controle blijft, vergeet die zelfs vaak in te nemen, ben niet meer erdoor geobserdeert. Ik heb het nu over 'gele sticker' medicatie.

Bloeddruk, ja, als ik geen angst/paniek heb, is die wel normaal. en die angst paniek is verdwenen, toen ik contact ook met de rest gezin verbrak.

--

Ik weet nu waar mensen toe in staat zijn. Nee, niet dreigen met geweld, wat ook erg is. Dat bedoel ik niet.

Maar ik bedoel met woorden anderen kapot maken. en zeker gezin, ja, dat doet pijn.

Maar ja, in Hitlers tijd dan..had je die dingen ook. Ja, en er waren uitzonderingen, die dingen die anderen deden zich niet konden voorstellen.

Ja, en dan heb ik ook, ik kan mij dingen niet voorstellen. en toch..ontkennen, pesten, dingen verdraaien, liegen, alsof ik een debiel ben..

Goed, ik had ´t door, rond me 20ste begon dat, maar ja, wat met de mensen die ´t niet door hebben....Dat verklaard de vele zelfmoorden, niet eens de waarheid, maar de ontkenning ervan. En het vele huiselijk geweld, ja, ik ben alles gaan lezen en zoeken toen ik agressief was zonder dat ik daar controle over had...maar als ik die basiskennis niet had..

Goed, wou ´t hier ff bij laten, anders wordt het zo´n veels te lang stuk.
Ben blij dat ik hier weer ben op dit forum, en bedankt voor de mails!!!! Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SABINE999





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 september 2012, 09:53
 
Shanita.. Heb je wel iemand bij wie je je hart verder kan luchten?
En eventueel wel een fijne gemeenschap waar je je wel thuisvoelt?
Ik weet dat de voedselbank niet altijd prettig klinkt, maar als ik je zo hoor over de bedragen.. Misschien kun je er eens kijken..
Ik bid je echt toe dat je Zijn liefde over jou meer en meer mag leren kennen,

Groetjes en liefs.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 september 2012, 15:39
 
Spuit elf of 11, wat was dat ook alweer?

Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 29 september 2012, 16:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 september 2012, 16:12
 
SHANITA130 schreef:
Spuit elf of 11, wat was dat ook alweer?

Knipoog smiley

Spuit elluf Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 september 2012, 17:04
 
LOL Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 september 2012, 17:10
 
SHANITA130 schreef:
Spuit elf of 11, wat was dat ook alweer?

Knipoog smiley

Is dat nu naar Sabine gericht???
Geloof dat ze het niet verkeerd bedoeld....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 september 2012, 17:41
 
Dat, spuit elf, was het eerste wat in me opkwam.

Kijk, ik schrijf in mijn laatste post: "Ach, en dat geld waar ik over liep te zieken, ach, rook ik niet meer, en dat spaart mij zoveel uit, reken maar uit, 7 keer 6,50 is 45,50 per week....En dan nog enkele keren per jaar een tegemoetkoming hier en daar...".

En dit schreef ik, omdat ik in een van de posts dáárvoor schreef dat ik baalde van zelf de tandarts betalen, is veranderd sinds verleden jaar, ja, en dat is ff vervelend als je loopt te sparen en je leeft van 200 euro(om te sparen) in de maand en je kan ff 2000 euro aan de tandarts geven, als je net 1500 heb gespaard.

Maar ja, als je dan oa niet rookt, ja, reken maar uit, rond de 185 euro in de maand...erbij....Dus, én je voelt je beter en het gat van 2000 euro is gedicht. Want 12 keer 185 is 2220.

Dus ja, ik heb niets tegen Sabine, ik zat zelfs mijn hoofd te pijnigen omdat ik eerst dacht dat er stond, tegen Gerrit van verkeerd bedoeld tegen Shanita. Ja, lijkt op mekaar, sabine, shanita....

Ik dacht ja, Gerrit doet toch niets, die maakt een grapje, iig ik moest wel even lachen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 september 2012, 17:53
 
[quote=SABINE999]Shanita.. Heb je wel iemand bij wie je je hart verder kan luchten? Ja.
En eventueel wel een fijne gemeenschap waar je je wel thuisvoelt? Ja.Ik weet dat de voedselbank niet altijd prettig klinkt, maar als ik je zo hoor over de bedragen..

Waarom zou 'een voedselbank' niet prettig klinken? Misschien kan je me dat even uitleggen? Misschien kun je er eens kijken..Ik heb er een tijdje gewerkt, spullen daar halen voor mensen die dat zelf niet konden, aan elk stuur een zware Bas-tas vol met spullen, zo zwaar, moest terug lopen...Was wel lullig, één iemand voor wie ik spullen moest halen had geen vriezer en de helft wat je daar kreeg moest in de vriezer....dus elke week de helft, bedorven, weggooien....Ik bid je echt toe dat je Zijn liefde over jou meer en meer mag leren kennen, Dank je wel, ik jou ook!
Groetjes en liefs.
U2!

NB: voor voor de voedselbank in aanmerking te komen mag je niet meer dan 150 euro overhouden per maand. dus met aftrek vaste lasten, ja en die rottige eigen bijdrage, etc. ja, die moet je ook door 12 delen Knipoog smiley

Het lijkt 'erger' dan het is. Met creativiteit, gecombineerd met geloof kom je een heel eind... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 29 september 2012, 18:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 30 september 2012, 14:25
 
SABINE999 schreef:
Shanita.. Heb je wel iemand bij wie je je hart verder kan luchten?
En eventueel wel een fijne gemeenschap waar je je wel thuisvoelt?
Ik weet dat de voedselbank niet altijd prettig klinkt, maar als ik je zo hoor over de bedragen.. Misschien kun je er eens kijken..
Ik bid je echt toe dat je Zijn liefde over jou meer en meer mag leren kennen,

Groetjes en liefs.

Hai Sabine, sorry hoor voor mijn reactie.
Ja, ik wist even niet hoe en wat ik moetst reageren, ja, het was iig niet naar naar je bedoeld, daarom zetten ik ook deze Knipoog smiley knipoog smiley erbij voor de zekerheid.
T Was gewoon het eerste wat in me opkwam, meer niet.

Ja, ik snap je wel: tis lief om te vragen of ik iemand heb waar ik me hart kan luchten en een fijne gemeenschap.

Dat heb ik nu wel, toen ik dat nodig had ik dat niet; dus de damage is already done.

Ja, en ik kom uit Grote stad, en ja, daar klink de voedselbank niet tof.

Maar in dorpjes zoals hier wel. mensen hebben hier een veel meelevender en respectvoller mentaliteit, in een Grote stad is het ieder voor zich.
Ja, ik merk dat wel, dat wat ik in voorgaande posting vertelde, van diegene waarvoor ik elke week naar de voedselbank ging, ja, die had dus geen vriezer.
Dus..ik zei daar bij die vrijwillligers bij de voedselbank van géén dingen voor die en die, die in de vriezer moeten, want die heeft ie niet.
En, de week erop had iemand een koelvriescombinatie voor diegene, en kwam het nog brengen ook....
Ja, en dat soort dingen heb je in dorpies rond de bijbelbelt, ja zo noemen ze dat, plaasten waar bijna de helft gelovig is.

En dit is slechts een voorbeeld van die vriezer...

En ach, het helpt mij nu en dan es even iets neer te zetten. Hier.
Denk dat velen daar geen idee van hebben hoe dat kan helpen.
En hoeveel slachtoffers er zijn, ja, dat zie je niet aan mensen, ik loop ook met een glimlach op straat.
En het taboe dat er over heerst, ja, heb ik ff maling aan....bij sommige christelijke instelling wordt je niet eens geholpen als je over kindermishandeling begint, dat is niet goed voor de achterban, waar het geld vandaan komt, deze verhalen. Ja, het is echt zo, ik heb alleen even geen zin om nu weer te vertellen waar en wanneer en hoe ik dat heb meegemaakt. Had me wel een hoop schade toegebracht.

Maar ja, ik zet ook positieve zaken neer.

Ach, ik heb 't overleeft, en het gaat eigenlijk best goed, naar omstandigheden met mij.
En juist omdat ik ook alleen kan zijn.
Vind het soms moeilijk met mensen die niet alleen kunnen zijn, want je weet nooit, is dit nu om mezelf, of omdat je dan niet alleen bent.

Iig het gaat om hetgeloof in God, bidden.
Of je nu rijk bent, arm, ertussen, wat dan ook. Uiteindelijk kom je op een punt, denk ik, dat zonder geloof het allemaal geen F34 voorsteld.

Zegens!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 30 september 2012, 14:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SABINE999





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: zondag 30 september 2012, 14:33
 
Hai Sabine, sorry hoor voor mijn reactie. Dankjewel.. Ik vond het wat moeilijk om gelijk erop te reageren maar gelukkig zie je mijn bedoeling erachter
Ja, ik wist even niet hoe en wat ik moetst reageren, ja, het was iig niet naar naar je bedoeld, daarom zetten ik ook deze knipoog smiley erbij voor de zekerheid.
T Was gewoon het eerste wat in me opkwam, meet niet. Oke ;)

Ja, ik snap je wel: tis lief om te vragen of ik iemand heb waar ik me hart kan luchten en een fijne gemeenschap.

Dat heb ik nu wel, toen ik dat nodig had ik dat niet; dus de damage is already done. Jammer dat je dat toen niet had, Gelukkig is daar verandering ingekomen!! Ik hoop dat je zult herstellen van de "damage"

Ja, en ik kom uit Grote stad, en ja, daar klink de voedselbank niet tof. Dat is waarom ik het zei.

Maar in dorpjes zoals hier wel. mensen hebben hier een veel meelevender en respectvoller mentaliteit, in een Grote stad is het ieder voor zich.
Ja, ik merk dat wel, dat wat ik in voorgaande posting vertelde, van diegene waarvoor ik elke week naar de voedselbank ging, ja, die had dus geen vriezer.
Dus..ik zei daar bij die vrijwillligers bij de voedselbank van géén dingen voor die en die die in in vriezer moeten, want die heeft ie niet.
En, de week erop had iemand een koelvriescombinatie voor diegene, en kwam het nog brengen ook....
Ja, en dat soort dingen heb je in dorpies rond de bijbelbelt, ja zo noemen ze dat, plaasten waar bijna de helft gelovig is. Fijn dat ze meelevend zijn

En ach, het helpt mij nu en dan es even iets neer te zetten. Hier.
Denk dat velen daar geen idee van hebben hoe dat kan helpen.
En hoeveel slachtoffers er zijn, ja, dat zie je niet aan mensen, ik loop ook met een glimlach op straat.
En het taboe dat er over heerst, ja, heb ik ff maling aan....bij sommige christelijke instelling wordt je niet eens geholen als je over Ik begrijp je, al heb ik andere dingen meegemaakt dan jij, ik kan met je meeleven kindermishandeling begint, dat is niet goed voor de achterban, waar het geld vandaan komt, deze verhalen. Ja, het is echt zo, ik heb alleen even geen zin om nu weer te vertellen waar en wanneer en hoe ik dat heb meegemaakt. Had me wel een hoop schade toegebracht. Je hoeft het ook niet nog een keer te vertellen

Maar ja, ik zet ook positieve zaken neer.

Ach, ik heb 't overleeft, en het gaat eigenlijk best goed, naar omstandigheden met mij.
En juist omdat ik ook alleen kan zijn.
Vind het soms moeilijk met mensen die niet alleen kunnen zijn, want je weet nooit, is dit nu om mezelf, of omdat je dan niet alleen bent.

Iig het gaat om hetgeloof in God, bidden.
Of je nu rijk bent, arm, ertussen, wat dan ook. Uiteindelijk kom je op een punt, denk ik, dat zonder geloof het allemaal geen F34 voorsteld. Hij blijft het belangrijkst ! Zonder aan de wijnstok te zijn kunnen we geen vruchtdragen

Zegens! Jij ook!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 30 september 2012, 17:25
 
Hai Sabine!

Ja, bedankt voor je reactie!

Ja, God zorgt voor je, ja, kan soms lang duren. Ik bedoel, ja, als je als kind dingen worden aangedaan, kan je niet beredeneren, van grenzen trekken dit en dat. Je hebt dingen niet eens door, ja, later als volwassene.

Kijk, ben al 40 Twijfelende smiley , en toch, heeft me ook nog es 20 jaar therapie gekost,
en toch ben ik er nu uit, ik kan nu zeggen dat ik eruit ben.

Ben gelukkig. Ja, ook soms verdriet en boosheid, maar dat is kort, meestal als ik net wakker ben door de week, en dat zal ik blijven houden, met name verdriet. Maar ja, als dat niet overheerst, dan is het goed dat dat ook een plekje heeft.

Maar goed, ben er dus uit, ben in staat een normaal leven te leiden, ja zelfs vrijwilligerswerk.
Ok, met begeleiding van verpleegkundigen van de ggz...maar toch, het voelt goed. Fiets net als iedereen naar mijn werk.

Heb mijn eigen appartementje. Kan, en doe en deed ik ook, zo inrichten als ik het wil, ik bedoel, dingen zetten waar en hoe ik ze wil.
Dat maakt, ik voel me er thuis en gelukkig, zelfs en ook al ben ik er alleen.

Alleen zijn is geen schrikbeeld voor mij, wat het voor sommigen is.
Het is héérlijk, je kan lezen waneer je wil....dingen op je eigen manier doen.

Ik ben bevriende met mensen, maar ja, ik wil vrienden blijven, en niet meer..
Vriendschap is zooo belangrijk...

Dus ik heb werk wat ik kan doen, eigen huissie...
Het geloof natuurlijk..

Ik ben gewoon zo iemand die pas rond ze 40ste volwassen is geworden ;)

Nogmaals dank voor je toffe lieve reactie!


Zegens!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 30 september 2012, 17:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SABINE999





Berichten: 21

BerichtGeplaatst: zondag 30 september 2012, 21:24
 
Hai Sabine! Hai Shanita ;)

Ja, bedankt voor je reactie! Graag gedaan!

Ja, God zorgt voor je, ja, kan soms lang duren. Ik bedoel, ja, als je als kind dingen worden aangedaan, kan je niet beredeneren, van grenzen trekken dit en dat. Je hebt dingen niet eens door, ja, later als volwassene.

Kijk, ben al 40 , en toch, heeft me ook nog es 20 jaar therapie gekost,
en toch ben ik er nu uit, ik kan nu zeggen dat ik eruit ben. Wat fijn dat je eruit ben. Ja grenzen trekken is soms best lastig. En t is soms een heel proces om tot genezing te komen

Ben gelukkig. Ja, ook soms verdriet en boosheid, maar dat is kort, meestal als ik net wakker ben door de week, en dat zal ik blijven houden, met name verdriet. Maar ja, als dat niet overheerst, dan is het goed dat dat ook een plekje heeft.

Maar goed, ben er dus uit, ben in staat een normaal leven te leiden, ja zelfs vrijwilligerswerk.
Ok, met begeleiding van verpleegkundigen van de ggz...maar toch, het voelt goed. Fiets net als iedereen naar mijn werk. Wat heerlijk voor je!

Heb mijn eigen appartementje. Kan, en doe en deed ik ook, zo inrichten als ik het wil, ik bedoel, dingen zetten waar en hoe ik ze wil.
Dat maakt, ik voel me er thuis en gelukkig, zelfs en ook al ben ik er alleen.

Alleen zijn is geen schrikbeeld voor mij, wat het voor sommigen is.
Het is héérlijk, je kan lezen waneer je wil....dingen op je eigen manier doen.

Ik ben bevriende met mensen, maar ja, ik wil vrienden blijven, en niet meer..
Vriendschap is zooo belangrijk...Inderdaad!!

Dus ik heb werk wat ik kan doen, eigen huissie...
Het geloof natuurlijk..

Ik ben gewoon zo iemand die pas rond ze 40ste volwassen is geworden ;) Dat is gaaf toch ;) Beter laat dan nooit ;)

Nogmaals dank voor je toffe lieve reactie! Dankje! En jij ook voor je reacties en je eerlijkheid


Zegens! Knipoog smiley you to!! ;)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7
Pagina 7 van 7