ChristianMatch
 


Forum

waarom altijd dat verfoeilijke engels?
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 17:06
 
ik vraag me heel vaak af waarom het engels zo in is.
is het een teken van de alom aanwezige oppervlakkigheid of is het bon ton om engels te praten dan wel englands te produceren.

ik persoonlijk ben absoluut geen liefhebber van het engels.
wellicht een evidente opmerking.
mi is het algehele verlies aan talen kennis een ernstige zaak.
de meeste nederlanders vinden dat ze en goed engels spreken en goed duits.
want , zo is de redenering duits is net als nederlands en dus een makkelijke taal om te spreken.

om over andere talen maar te zwijgen.
frans , spaans , portugees , russisch etc etc zijn niet interessant want de hele wereld spreekt engels.

is dat wel zo ?
misschien in nederland , maar in ons buurland is het engels absoluut geen vanzelfsprekendheid, sterker nog een gebrek aan beheersing van het duits wordt niet geaccepteerd als het gaat om handelsbetrekkingen of werk.
Je kunt niet werken in duitsland zonder de taal te beheersen en je moet een bepaald niveau van taalbeheersing bezitten alvorens je er mag werken.

Het is wellicht een punt wat veel mensen boos gaat maken , maar ik denk dat wij als nederlanders ons teveel op het engels richten en te weinig op andere talen en dat kost en gaat ons veel opdrahten en werk kosten.

Afgezien van het feit dat er meer mensen zijn die spaans als moedertaal hebben dan engels en dat het ook een mooiere taal is , is het ook onverstandig om de leerlingen op de middelbare scholen alleen het engels te verplichten.

Spaans is een wereldtaal met 500 miljoen sprekers , het is de tweede taal van de VS en heeft zo n sterke verwantschap met het Portugees , dat men alleen al door het kunnen spreken van Spaans in heel Zuid Amerika incluis Brazilie ,zich verstaanbaar kan maken.
En meteen een markt van tezamen meer dan 700 miljoen mensen heeft.

Er zijn 260 miljoen sprekers van het portugees.
in brazilie , angola , mocambique , cabo verde , portugal , S tome , guinnee bissau , goa en oost timor is het de officiele taal
Samen met de 500 hispanohablantes ...........in 23 landen

maakt een potentiele markt , die die van de engelstalige landen ver overstijgt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 17:12
 
CORTAZAR588 schreef:
ik vraag me heel vaak af waarom het engels zo in is.
is het een teken van de alom aanwezige oppervlakkigheid of is het bon ton om engels te praten dan wel englands te produceren.

ik persoonlijk ben absoluut geen liefhebber van het engels.
wellicht een evidente opmerking.
mi is het algehele verlies aan talen kennis een ernstige zaak.
de meeste nederlanders vinden dat ze en goed engels spreken en goed duits.
want , zo is de redenering duits is net als nederlands en dus een makkelijke taal om te spreken.

om over andere talen maar te zwijgen.
frans , spaans , portugees , russisch etc etc zijn niet interessant want de hele wereld spreekt engels.

is dat wel zo ?
misschien in nederland , maar in ons buurland is het engels absoluut geen vanzelfsprekendheid, sterker nog een gebrek aan beheersing van het duits wordt niet geaccepteerd als het gaat om handelsbetrekkingen of werk.
Je kunt niet werken in duitsland zonder de taal te beheersen en je moet een bepaald niveau van taalbeheersing bezitten alvorens je er mag werken.

Het is wellicht een punt wat veel mensen boos gaat maken , maar ik denk dat wij als nederlanders ons teveel op het engels richten en te weinig op andere talen en dat kost en gaat ons veel opdrahten en werk kosten.

Afgezien van het feit dat er meer mensen zijn die spaans als moedertaal hebben dan engels en dat het ook een mooiere taal is , is het ook onverstandig om de leerlingen op de middelbare scholen alleen het engels te verplichten.

Spaans is een wereldtaal met 500 miljoen sprekers , het is de tweede taal van de VS en heeft zo n sterke verwantschap met het Portugees , dat men alleen al door het kunnen spreken van Spaans in heel Zuid Amerika incluis Brazilie ,zich verstaanbaar kan maken.
En meteen een markt van tezamen meer dan 700 miljoen mensen heeft.

Er zijn 260 miljoen sprekers van het portugees.
in brazilie , angola , mocambique , cabo verde , portugal , S tome , guinnee bissau , goa en oost timor is het de officiele taal
Samen met de 500 hispanohablantes ...........in 23 landen

maakt een potentiele markt , die die van de engelstalige landen ver overstijgt.

Tja Engels blijkt de meest gangbare taal alleen als ik in engeland komt praat er geen mens nederlands voor mij Boze smiley
Wij hollanders passen ons blijkbaar wel erg makkelijk aan, duits, engels en frans worden door sommigen vrij makkelijk gesproken!!
Ik ben een hollander en pas me aan aan het land waar ik ben maar helaas past men zich moeilijk aan aan de nederlandse taal!!

Overigens Willemijn een medestander tegen engelse woorden voor je Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 17:19
 
muy bien
ik ga ook niet naar engeland.

afgezien van het feit dat het engels geen mooie taal is , is het ook geen voertaal in het zuiden van europa.
daar kom je verder met frans en spaans.
zelfs in italie verstaat met het spaans beter dan engels.
als in het zuiden van frankrijk , waar men gelukkig het engels ook afwijst en in spanje idem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 17:20
 
CORTAZAR588 schreef:
muy bien
ik ga ook niet naar engeland.

afgezien van het feit dat het engels geen mooie taal is , is het ook geen voertaal in het zuiden van europa.
daar kom je verder met frans en spaans.
zelfs in italie verstaat met het spaans beter dan engels.
als in het zuiden van frankrijk , waar men gelukkig het engels ook afwijst en in spanje idem.

Probleem is ik ken Frans niet en Frans mij nie Knipoog smiley
En spaans Verraste, verbaasde smiley nah laat maar zitten!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 18:21
 
CORTAZAR588 schreef:
ik vraag me heel vaak af waarom het engels zo in is.
is het een teken van de alom aanwezige oppervlakkigheid of is het bon ton om engels te praten dan wel englands te produceren.

ik persoonlijk ben absoluut geen liefhebber van het engels.
wellicht een evidente opmerking.
mi is het algehele verlies aan talen kennis een ernstige zaak.
de meeste nederlanders vinden dat ze en goed engels spreken en goed duits.
want , zo is de redenering duits is net als nederlands en dus een makkelijke taal om te spreken.

om over andere talen maar te zwijgen.
frans , spaans , portugees , russisch etc etc zijn niet interessant want de hele wereld spreekt engels.

is dat wel zo ?
misschien in nederland , maar in ons buurland is het engels absoluut geen vanzelfsprekendheid, sterker nog een gebrek aan beheersing van het duits wordt niet geaccepteerd als het gaat om handelsbetrekkingen of werk.
Je kunt niet werken in duitsland zonder de taal te beheersen en je moet een bepaald niveau van taalbeheersing bezitten alvorens je er mag werken.

Het is wellicht een punt wat veel mensen boos gaat maken , maar ik denk dat wij als nederlanders ons teveel op het engels richten en te weinig op andere talen en dat kost en gaat ons veel opdrahten en werk kosten.

Afgezien van het feit dat er meer mensen zijn die spaans als moedertaal hebben dan engels en dat het ook een mooiere taal is , is het ook onverstandig om de leerlingen op de middelbare scholen alleen het engels te verplichten.

Spaans is een wereldtaal met 500 miljoen sprekers , het is de tweede taal van de VS en heeft zo n sterke verwantschap met het Portugees , dat men alleen al door het kunnen spreken van Spaans in heel Zuid Amerika incluis Brazilie ,zich verstaanbaar kan maken.
En meteen een markt van tezamen meer dan 700 miljoen mensen heeft.

Er zijn 260 miljoen sprekers van het portugees.
in brazilie , angola , mocambique , cabo verde , portugal , S tome , guinnee bissau , goa en oost timor is het de officiele taal
Samen met de 500 hispanohablantes ...........in 23 landen

maakt een potentiele markt , die die van de engelstalige landen ver overstijgt.


Ik ben het helemaal met je eens, je kan geen fatsoenlijk Nederlands gesprek meer voeren zonder al die Engelse termen erdoor....Terwijl Nederlands zo'n mooie taal is......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 18:26
 
CORTAZAR588 schreef:
ik vraag me heel vaak af waarom het engels zo in is.
is het een teken van de alom aanwezige oppervlakkigheid of is het bon ton om engels te praten dan wel englands te produceren.

ik persoonlijk ben absoluut geen liefhebber van het engels.
wellicht een evidente opmerking.
mi is het algehele verlies aan talen kennis een ernstige zaak.
de meeste nederlanders vinden dat ze en goed engels spreken en goed duits.
want , zo is de redenering duits is net als nederlands en dus een makkelijke taal om te spreken.

om over andere talen maar te zwijgen.
frans , spaans , portugees , russisch etc etc zijn niet interessant want de hele wereld spreekt engels.

is dat wel zo ?
misschien in nederland , maar in ons buurland is het engels absoluut geen vanzelfsprekendheid, sterker nog een gebrek aan beheersing van het duits wordt niet geaccepteerd als het gaat om handelsbetrekkingen of werk.
Je kunt niet werken in duitsland zonder de taal te beheersen en je moet een bepaald niveau van taalbeheersing bezitten alvorens je er mag werken.


Ik zal je uit de droom helpen Lachende smiley
Net als overal in de EU geld er een vrije vestiging, staatsburgerschap van een ander EU-land is formeel voldoende. De enige andere eis is een woonadres en een ziektekostenverzekering.
Daarnaast sterft het vooral in de grote binnensteden van de turken waarvan een groot gedeelte geen tot zeer weinig duits spreekt.
Het is inmiddels, zover dat er wijken zijn waar geen politie durft te komen.
Wellicht kun je je nog herinneren dat er 2 jaar geleden enig tumult was in Duitsland over het boek "Deutschland schafft sich ab" van dhr Sarazin.
Politiek gezien een zeer incorrect boek, maar heel waarheidsgetrouw.

De tweede wereldoorlog heeft een dermate stempel op de duitse volksaard gedrukt dat het not-done is om ook maar iets negatiefs over buitenlanders te zeggen.
Dat breekt Duitsland nu letterlijk op.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 18:39
 
Ja in Duitsland is het vreselijk.
Op de pagina genaamd Xandernieuws , misschien bekend , staan hele goede bijdragen.
Een ervan ging over de wijken in Parijs en grote steden van Duitsland waar de buitenlanders het voor het zeggen hebben.

En wat duitsland betreft .....
Ich mag die deutsche Sprache.
Ook al hebben de duitsers een besmeurd verleden.

En ik ben blij in Willemijn een medestander te hebben gevonden.
Gsteren naar een programma zitten te zien , K en vd B , met Geert Wilders ....

One liners is ook zo n kreet waar ik kriebel van krijg.
waarom niet een mooiie nederlands woord zoals eenregelzin

Hij gebruikt veel eenregelzinnen .

Toch ook mooi ?

Onze zuiderburen de Vlamigen zouden dat woord Oneliner echt niet gebruiken.

In het Spaans worden geen engelse woorden gebruikt.

e-mail bestaat niet dat is correo electronico

ad als in apestaart is adobe.

en andere engelse rommel ......weg uit het Spaans zoals het hoort.

F... Y.. hoor je in het spaans niet.
net als dat vreselijk SHIT.

Bestaat in het Spaans niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 18:41
 
CORTAZAR588 schreef:
Ja in Duitsland is het vreselijk.
Op de pagina genaamd Xandernieuws , misschien bekend , staan hele goede bijdragen.
Een ervan ging over de wijken in Parijs en grote steden van Duitsland waar de buitenlanders het voor het zeggen hebben.

En wat duitsland betreft .....
Ich mag die deutsche Sprache.
Ook al hebben de duitsers een besmeurd verleden.

En ik ben blij in Willemijn een medestander te hebben gevonden.
Gsteren naar een programma zitten te zien , K en vd B , met Geert Wilders ....

One liners is ook zo n kreet waar ik kriebel van krijg.
waarom niet een mooiie nederlands woord zoals eenregelzin

Hij gebruikt veel eenregelzinnen .

Toch ook mooi ?

Onze zuiderburen de Vlamigen zouden dat woord Oneliner echt niet gebruiken.

In het Spaans worden geen engelse woorden gebruikt.

e-mail bestaat niet dat is correo electronico

ad als in apestaart is adobe.

en andere engelse rommel ......weg uit het Spaans zoals het hoort.

F... Y.. hoor je in het spaans niet.
net als dat vreselijk SHIT.

Bestaat in het Spaans niet.


En wat denk je van ipv even onder ons zegt men: even between you en me........toppositie in ergelijke engelse termen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 18:51
 
CORTAZAR588 schreef:
F... Y.. hoor je in het spaans niet.
net als dat vreselijk SHIT.

Bestaat in het Spaans niet.


nah... ik zal ze hier niet opschrijven... Engeltje smiley maar tijdens de lessen spaans op school heb ik diverse euh... verwensingen geleerd.

de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat naast het zinnetje "Camerero deme mucho cerveza" deze woorden het langste zijn blijven hangen Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 18:53
 
Ja ik heb dan de neiging om het te negeren als ik eerlijk ben.

Ik vind het erg aanstootgevend dat te pas en onpas Englands overal door heen rammen.

Als het zoals met bepaalde Franse woorden sporadisch zpu gebeuren .......allez!

Voila.........n est pas ?

Maar het is een zeer popie jopie manier van het gezellig of informeel willen maken.

Dan de Fransen of de Duitsers , die zijn er wars van.
Geen engelse vervuiling.

Engels hoort daar waar het dient ..........als je iemand spreekt die geen Nederlands spreekt en zich bedient van deze taal.

Maar niet overal in proppen.

Is ook de invloed van de tV en media
altijd engelse woorden en termen tot je van ergernis maar de radio uitdoet of TV uitzet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 18:57
 
CORTAZAR588 schreef:
Ja ik heb dan de neiging om het te negeren als ik eerlijk ben.

Ik vind het erg aanstootgevend dat te pas en onpas Englands overal door heen rammen.

Als het zoals met bepaalde Franse woorden sporadisch zpu gebeuren .......allez!

Voila.........n est pas ?

Maar het is een zeer popie jopie manier van het gezellig of informeel willen maken.

Dan de Fransen of de Duitsers , die zijn er wars van.
Geen engelse vervuiling.

Engels hoort daar waar het dient ..........als je iemand spreekt die geen Nederlands spreekt en zich bedient van deze taal.

Maar niet overal in proppen.

Is ook de invloed van de tV en media
altijd engelse woorden en termen tot je van ergernis maar de radio uitdoet of TV uitzet.


Moet je hier op CM eens opletten hoeveel Engelse termen je ziet...... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 18:58
 
CORTAZAR588 schreef:
Ja ik heb dan de neiging om het te negeren als ik eerlijk ben.

Ik vind het erg aanstootgevend dat te pas en onpas Englands overal door heen rammen.

Als het zoals met bepaalde Franse woorden sporadisch zpu gebeuren .......allez!

Voila.........n est pas ?

Maar het is een zeer popie jopie manier van het gezellig of informeel willen maken.

Dan de Fransen of de Duitsers , die zijn er wars van.
Geen engelse vervuiling.

Engels hoort daar waar het dient ..........als je iemand spreekt die geen Nederlands spreekt en zich bedient van deze taal.

Maar niet overal in proppen.

Is ook de invloed van de tV en media
altijd engelse woorden en termen tot je van ergernis maar de radio uitdoet of TV uitzet.

dat jij dan hier toch een account met een mailbox hebt bij Christian Match..... Smiley die vol vragen zit
(een dating-site)


Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 11 september 2012, 19:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 18:59
 
CORTAZAR588 schreef:
Dan de Fransen of de Duitsers , die zijn er wars van.
Geen engelse vervuiling.


Hoe het met fransen zit weet ik niet, maar Duiters spreken gewoon heel erg slecht engels, dus dat ze hier geen engels woorden gebruiken snap ik wel.
In 2009 is er ingevoerd dat er in de 1e klas van de Grundschule (groep 3 basisschool) al wordt begonnen met het geven van engelse les om te zorgen dat daar verbetering in komt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 19:00
 
ja ik weet ook niet wat het betekent ...
Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 19:06
 
Ja dat weet ik dat er is begonnen in de Grundschule.
Dat willen ze in Spanje ook.

Maar er is natuurlijk ook nog zoiets als trots op je eigen taal.
En als het om invloedrijke talen gaat dan zijn de Spaanstaligen in de meerderheid qua aantal sprekers.

In de VS is men al bezig om meer en meer hispanohablantes in de hogere functies aan te stellen.
Daar zijn van de 300 miljoen amerikanen 50 miljoen spaanstalig.
dus een zesde van de bevolking heeft Spaans als moedertaal.

Dat de amerikaanse presidenten tot op heden het verrekken om Spaans te leren levert hun elke keer kritiek op en veel spaantaligen die niet op deze kandidaten stemmen.

Het is de grote angst van de amerikanen dat het Spaans de officiele status in de zuidelijke staten gaat verdringen.

Niet voor niets staat er in alle overheidsgebouwen :

Se habla espanol
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 19:34
 
Een groot deel van onze NL woorden hebben hun oorsprong in het Frans. Denk eens aan de werkwoorden die eindigen op -eren. Dat komt door de Franse bezetting. Maar ik denk dat er wat anders onder zit. Ons land is vanaf haar oorsprong altijd open geweest voor invloeden van het buitenland. We zijn van oudsher een immigratieland. Wat Wilders doet is dus heel onnederlands. De handel zit ons in het bloed en vormt de ruggegraat van onze maatschappij. Omdat we van nature zo internationaal georiënteerd zijn, is het logisch dat we ook de buitenlandse talen overnemen.
Op dit moment komen er heel veel Engelse termen in onze taal, dat komt mede door de opkomst van de computer en het internet. Ik vind het altijd prettig dat ik me heel goed kan redden in het Engels en daarmee ook de internationale web sites kan lezen.
Ik heb mn kinderen van jongs af aan met het Engels geconfronteerd. Het gevolg is dat ze zich zo goed kunnen redden in het Engels, dat ze er nog profijt van hebben.
We leven in een internationale wereld en het Engels wordt verreweg het meeste gesproken. Mijn advies is, ga er actief mee bezig en je zult merken dat het makkelijker is dan je denkt.
Vannacht kon ik niet slapen, heb nog ff gekeken naar de toespraak van Obama. Ongelofelijk, ik zat met tranen in mn ogen. Wat een geweldig sprekerstalent heeft ie. Als ik in USA zou wonen, zou ik op hem stemmen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 19:44
 
CHATULIEM619 schreef:
Een groot deel van onze NL woorden hebben hun oorsprong in het Frans. Denk eens aan de werkwoorden die eindigen op -eren. Dat komt door de Franse bezetting. Maar ik denk dat er wat anders onder zit. Ons land is vanaf haar oorsprong altijd open geweest voor invloeden van het buitenland. We zijn van oudsher een immigratieland. Wat Wilders doet is dus heel onnederlands. De handel zit ons in het bloed en vormt de ruggegraat van onze maatschappij. Omdat we van nature zo internationaal georiënteerd zijn, is het logisch dat we ook de buitenlandse talen overnemen.
Op dit moment komen er heel veel Engelse termen in onze taal, dat komt mede door de opkomst van de computer en het internet. Ik vind het altijd prettig dat ik me heel goed kan redden in het Engels en daarmee ook de internationale web sites kan lezen.
Ik heb mn kinderen van jongs af aan met het Engels geconfronteerd. Het gevolg is dat ze zich zo goed kunnen redden in het Engels, dat ze er nog profijt van hebben.
We leven in een internationale wereld en het Engels wordt verreweg het meeste gesproken. Mijn advies is, ga er actief mee bezig en je zult merken dat het makkelijker is dan je denkt.
Vannacht kon ik niet slapen, heb nog ff gekeken naar de toespraak van Obama. Ongelofelijk, ik zat met tranen in mn ogen. Wat een geweldig sprekerstalent heeft ie. Als ik in USA zou wonen, zou ik op hem stemmen.


het gaat er niet om dat je je niet kan redden in het Engels, Engels is een wereldtaal....De discussie was nu even dat het Nederlands zo doorspekt is met Engelse woorden en dat dat niet nodig is want Nederlands is een mooie taal...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 19:50
 
hahaha Pieter ik weet wat je bedoelt ....
en mucho cerveza .....ach ja is heel netjes.

Ik ga zo even Bastiaan troosten want volgens mij gaat ie zo huilen.....
en dat vind ik zielig Coole smiley met zonnebril

ik zal niet meer zeggen dat C en L hijos de puta zijn.
oeps ...... Duiveltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 19:56
 
CORTAZAR588 schreef:
hahaha Pieter ik weet wat je bedoelt ....
en mucho cerveza .....ach ja is heel netjes.

Ik ga zo even Bastiaan troosten want volgens mij gaat ie zo huilen.....
en dat vind ik zielig Coole smiley met zonnebril

ik zal niet meer zeggen dat C en L hijos de puta zijn.
oeps ...... Duiveltje smiley

ik vind jouw taalgebruik verfoeilijk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 19:59
 
ja ?
mag ......
ook van de Calvijn fan club ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 20:10
 
CORTAZAR588 schreef:
hahaha Pieter ik weet wat je bedoelt ....
en mucho cerveza .....ach ja is heel netjes.

Ik ga zo even Bastiaan troosten want volgens mij gaat ie zo huilen.....
en dat vind ik zielig Coole smiley met zonnebril

ik zal niet meer zeggen dat C en L hijos de puta zijn.
oeps ...... Duiveltje smiley

ik moet zeggen dat ik me hoe langer hoe meer ga storen aan je stigmatiserende opmerkingen, cortazar.

Ik volg de discussies hier op christianmatch al jaren, en ik moet zeggen dat ik de stijl van Bastiaan van "much higher level" vind dan jouw "bull-shit-talks" om maar even on topic te blijven.

zijn mening is over het algemeen weloverwogen, onderbouwd en steekhoudend. Vaak is het zo dat je er feitelijk weinig tegen in kunt brengen, omdat hij alleen zijn mond opendoet wanneer hij weet waar hij het over heeft.
die indruk heb ik bij jouw reacties nog niet zo......... Twijfelende smiley

je gooit allerlei vervloekingen op de nuchtere maag van degenen die het forum volgen en als mensen dan half over hun nek gaan, wil je niet aangeven wat de motivatie is.
Als je ook daarop wordt aangesproken, op een sociaal verantwoordde, volwassen manier, die je wellicht niet herkent als sociaal gedrag, maar het zéker wel is vollgens de gemiddelde nederlandse norm, dan ga je denigrerend doen? Zieke smiley

ik vind dat geen volwassen gedrag, neem me niet van de kwalijke!!

voor mij is dit a-sociaal en "not-done".
but maybe you've gat to much beers, "amigo"? Engeltje smiley


Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 11 september 2012, 20:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 20:31
 
HANNAH810 schreef:

but maybe you've gat to much beers, "amigo"? Engeltje smiley


buiten dat het irritant is om zovaak onnodig engels te gebruiken, word het helemaal triest dat mensen ook nog es zoveel spelfouten in 1 zin kenne stoppe Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 20:40
 
bedankt voor je zeer structureel commentaar.
is echt een enorme verheldering.

en als je ervan over je nek gaat , kun je niet veel hebben.
is een zeer mild omschrijving.

niet de hele wereld kan door een deur.
en antisemitisme verdedigen en lafheid goedpraten verdient wat mij betreft geen vriendelijk woord.

en het enige wat sebastiaan aanvoert is dat ik met teksten moet komen of onderbouwing van het feit dat de slappe hangjas houding van de kerken in de 2e WO ook echt is gegaan zoals ik het durf te stellen.

Wat voor bewijs willen jullie hier ?
zijn 105.000 namen niet genoeg ?
staat er ergens in de annalen dat de gereformeerde kerk actief heeft meegholpen om joodse kinderen weg te smokkelen?

of dat er gewapend verzet is geweest?
van de refo club?

nee ze hebben een papieren protest aangetekend.
titus brandsma en dietrich bonhoeffer hebben hun nek uitgestoken.
de gereformeerde clubs waren allang blij dat ze van de joden af waren.

BTW datt moet jou bevallen met al je engelse kreten , de vervangingstheologie is ook door die Calvijn in het leven geroepen.

dat ik deze dingen zou moeten aantonen is wel een beetje domme dingen vragen.

en de argumenten daarvoor heb ik al gegeven.
dat het niet goed valt in protestant nederland is jammer.

de historie spreekt voor zich .......of willen jullie misschien ook nog gaan bweren dat de joden het erzelf naar hebben gemaakt ?

en nee ik drink niet dank je.
noch heb ik op een andere manier een verslaving
wel een enorme hekel aan de zelfgenoegzaamheid van de protestantse kerk zodra het op de Shoa aankomt en hun laffe gedrag tijdens de 2eWO

dat mijn beste , is erger dan de nazi propaganda zelf, dat is goed praten van moord in de naam van het geloof.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 20:46
 
CORTAZAR588 schreef:
bedankt voor je zeer structureel commentaar.
is echt een enorme verheldering.

en als je ervan over je nek gaat , kun je niet veel hebben.
is een zeer mild omschrijving.

niet de hele wereld kan door een deur.
en antisemitisme verdedigen en lafheid goedpraten verdient wat mij betreft geen vriendelijk woord.

en het enige wat sebastiaan aanvoert is dat ik met teksten moet komen of onderbouwing van het feit dat de slappe hangjas houding van de kerken in de 2e WO ook echt is gegaan zoals ik het durf te stellen.

Wat voor bewijs willen jullie hier ?
zijn 105.000 namen niet genoeg ?
staat er ergens in de annalen dat de gereformeerde kerk actief heeft meegholpen om joodse kinderen weg te smokkelen?

of dat er gewapend verzet is geweest?
van de refo club?

nee ze hebben een papieren protest aangetekend.
titus brandsma en dietrich bonhoeffer hebben hun nek uitgestoken.
de gereformeerde clubs waren allang blij dat ze van de joden af waren.

BTW datt moet jou bevallen met al je engelse kreten , de vervangingstheologie is ook door die Calvijn in het leven geroepen.

dat ik deze dingen zou moeten aantonen is wel een beetje domme dingen vragen.

en de argumenten daarvoor heb ik al gegeven.
dat het niet goed valt in protestant nederland is jammer.

de historie spreekt voor zich .......of willen jullie misschien ook nog gaan bweren dat de joden het erzelf naar hebben gemaakt ?

en nee ik drink niet dank je.
noch heb ik op een andere manier een verslaving
wel een enorme hekel aan de zelfgenoegzaamheid van de protestantse kerk zodra het op de Shoa aankomt en hun laffe gedrag tijdens de 2eWO

dat mijn beste , is erger dan de nazi propaganda zelf, dat is goed praten van moord in de naam van het geloof.


Ging dit nu over de Engelse taal?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 20:48
 
nee er was iemand boos op mij.
en die smeet allerlei englands er door heen....
dus ik was de draad kwijt.

was nog over eeeehm minder gezellige mensen , die 500 jaar geleden wat hebben bekokstoofd geloof ik en dat ik geen rare dingen mag zeggen over hen en hun fans
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 21:05
 
Cortazar,

Ik lees veel Engels, kijk veel engelse films zonder ondertiteling, heb jaren in amsterdamse communes en sektes en kerken gezeten, waar leden van de hele wereld inzaten, Duitsland, Israel, Mozambique en nog wat afrikaanse landen waar ik ff niet opkom, New Zeeland, Amerika, Engeland, en dit zijn dan de landen die ik me ff herinner zo uit mijn hoofd, kwam er elke dag en de voertaal was engels. Er was een tijd dat ik daar de enige nederlander was.

En ik werkte in de keuken van een hotel, Krasnapolski, en daar had ik een vriendinnetje, die kwam uit Ierland, ik sprak zo goed Engels met haar dat sommigen van het personeel dacht dat ik uit Engeland kwam. als ik een woord niet wist ging ik het gewoon omschrijven...

Ik denk vaak in het Engels, zeker als ik een engelstalig boek aan het lezen ben...
Soms weet ik wel wat een woord in het engels betekend, maar weet ik het nederlandse woord niet.

Als het leesbaar blijft daar gaat 't om.

Portugees, Italiaans en Frans vind ik echt mooie talen....Ik ken alleen Frans, en dan enkel eenvoudige gesprekken, ja, heb dat niet bijgehouden na mijn school...

Ik denk ook dat 't ermee te maken heeft dat iedereen engels spreekt, soort wereldtaal die iedereen kent, uitzonderingen daar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 21:11
 
PIETER649 schreef:
buiten dat het irritant is om zovaak onnodig engels te gebruiken, word het helemaal triest dat mensen ook nog es zoveel spelfouten in 1 zin kenne stoppe Gefrustreerde smiley

Ja, maar dat doen amerikanen nu ook, als je naar een film kijkt, geen klassieker, maar een recente film, zo, erg veel fouten.

Zo van: do you wanna have a coke?, ipv, do you want to have a coke?

FF voorbeeldje.

Je ziet ook, dat er steeds meer nederlandse termen en woorden worden gebezigd in amerikaanse films en series. Denk de invloed van de veel nederlanders daar...

S. Amerikaans en Engels is veel mooier dan nederlands..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 21:15
 
CORTAZAR588 schreef:
bedankt voor je zeer structureel commentaar.
is echt een enorme verheldering.
daar ben ik oprecht verheugd over!! nu maar hopen dat je gedrag wat socialer wordt!!

en als je ervan over je nek gaat , kun je niet veel hebben.
is een zeer mild omschrijving.
al je bijdragen zijn mild (in jouw ogen) toch?

niet de hele wereld kan door een deur.
en antisemitisme verdedigen en lafheid goedpraten verdient wat mij betreft geen vriendelijk woord.
even om uw brein helder te houden, meneer cortazar;
- ik reageerde op je vervloekingen, en niet inhoudelijk op dit topic.
- ik verdedig geen antisemisme
- ik praat geen lafheden goed
- ik was nog niet op het idee gekomen vriendelijke woorden van je te verwachten; en heb daaraan op dit moment ook niet zo heel veel behoefte.


en het enige wat sebastiaan aanvoert is dat ik met teksten moet komen of onderbouwing van het feit dat de slappe hangjas houding van de kerken in de 2e WO ook echt is gegaan zoals ik het durf te stellen.
wie bedoel je met sebastiaan? naar mijn beste weten kom ik op het forum geen bijdragen tegen van ene sebastiaan..........

Wat voor bewijs willen jullie hier ?
zijn 105.000 namen niet genoeg ?
staat er ergens in de annalen dat de gereformeerde kerk actief heeft meegholpen om joodse kinderen weg te smokkelen?
ik vraag niet om bewijs; ik vraag een sociaal vaardige reactie (of overvraag ik je dan?)

of dat er gewapend verzet is geweest?
van de refo club?

nee ze hebben een papieren protest aangetekend.
titus brandsma en dietrich bonhoeffer hebben hun nek uitgestoken.
de gereformeerde clubs waren allang blij dat ze van de joden af waren. Geschokte, onthutste smiley
ik heb de indruk dat je een beetje op hol slaat..........maar ik kan het mis hebben?

BTW datt moet jou bevallen met al je engelse kreten , de vervangingstheologie is ook door die Calvijn in het leven geroepen.
- ik ben nog nooit bevallen, en mag hopen dat jij ook nog nooit een bevalling meegemaakt hebt.
- ik vind het ronduit beledigend dat je durft stellen dat ik blij zou zijn van joden verlost te zijn.
- ik mis de link tussen de vervangings-theologie en mijn bijdrage just a little bit, maar t zal vast aan mij liggen? Engeltje smiley


dat ik deze dingen zou moeten aantonen is wel een beetje domme dingen vragen.

en de argumenten daarvoor heb ik al gegeven.
dat het niet goed valt in protestant nederland is jammer.

de historie spreekt voor zich .......of willen jullie misschien ook nog gaan bweren dat de joden het erzelf naar hebben gemaakt ?
ik ben ik, jij bent jij, wie bedoel je met "jullie"? je lijkt te generaliseren.

en nee ik drink niet dank je.
noch heb ik op een andere manier een verslaving
wel een enorme hekel aan de zelfgenoegzaamheid van de protestantse kerk zodra het op de Shoa aankomt en hun laffe gedrag tijdens de 2eWO
ik ben toch de protestantse kerk niet hoop ik?

dat mijn beste , is erger dan de nazi propaganda zelf, dat is goed praten van moord in de naam van het geloof.

nou doe je zo lelijk tegen me, en dan ben ik toch nog je "beste"?
je beste wat? Zieke smiley


Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 11 september 2012, 21:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 21:22
 
SHANITA130 schreef:
Ja, maar dat doen amerikanen nu ook, als je naar een film kijkt, geen klassieker, maar een recente film, zo, erg veel fouten.

Zo van: do you wanna have a coke?, ipv, do you want to have a coke?

FF voorbeeldje.

Je ziet ook, dat er steeds meer nederlandse termen en woorden worden gebezigd in amerikaanse films en series. Denk de invloed van de veel nederlanders daar...

S. Amerikaans en Engels is veel mooier dan nederlands..


Gelukkig hebben we hier Chatuliem die de fouten verbetert......
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 21:30
 
mijn beste is een aanpreek vorm
mijn slechtste mag ook.

verder heb ik niet de behoefte om de in rood gekleurde teksten te repliceren.

dan vervalt het in het zelfde haarkloven als met die Sebastiaan.
een beetje typisch gereformeerd, veel muggen uitziften en hele kamelen door zwelgen.
en als de boeken maar kloppen , de kruideniersmentaliteit.

een sociaal vaardige reactie ?
ben je van de pot gerukt ? met die onzinnige geiten wollen sokken kletskoek.

misschien is dit voor jou of jullie een heikel punt want het is nooit leuk om te horen dat iemand je club behoorlijk laakbaar vindt , maar voor mij is het meer dan heikel.
het is niet aan het verstand van de protestantse doctrines te peuteren dat ze wel degelijk een aandeel hebben gehad in de holocaust.
ook niets doen en toezien is misdadig.

wrs is het allemaal niet zo vers meer , maar de wereld gaat weer de zelfde kant op.
en het volk Israel is nog niet zijn eerstgeboorte recht kwijt.
ook al vindt Sebastiaan dat waarschijnlijk niet.

iig heb ik nu wel genoeg refo kletskoek gehoord en drammerigheid over bewijzen etc dat het beeld wat ik al van hen had weer helemaal wordt bevestigd.

Handen wassen is onschuld........komt me bekend voor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Pagina 1 van 3