ChristianMatch
 


Forum

De zonde van homoseksuele praktijk ...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 11:49
 
ZWAAN995 schreef:
Zwanen zijn monogaam en blijven bij dezelfde partner.

Mensen kunnen ervoor kiezen om trouw of ontrouw te zijn
Mensen die kiezen voor ontrouw zijn egowisten willen van 1 na ander bloem gaan om niet eigen verantwoordelijkheid te dragen.
Mensen die monogaam zijn hebben een duur relatie wat standvastig is.
Homo seksueel hebben korte relatie en zijn niet monogaam.
Bijbels gezien heeft God de man en de vrouw geschapen tot 1 vlees te zijn.
Dat mensen daar afkeer van hebben en schoppen tegen God is de mens eigen pakkie aan van verantwoordelijkheid te dragen. Want hun weten heel goed dat God dat afkeurt en toornt dat als mannen met mannen gaan en vrouwen met vrouwen gaat. Die mensen denken aan hun zelf en hebben God een schop nagegeven die hebben een leeg en dood bestaan van vertier wat een kort geluk is en wat géén eeuwigheidswaarde heeft. Die mens moet zich verzoenen en bekeren van hun zonden en in reine komen na God toe zoals Hij dat bedoelt heeft. man met vrouw monogaam door het leven gaan. Er zijn mensen die ervoor kiezen om alleen door het leven gaan om op die manier tot getuigenis te zijn van Christus.
God die de Schepper is van hemel en aarde en dat we als mensen daar een soep zooitje van maken doet God alleen meer verdriet.
Lees de Bijbel en aanvaard de letter zoals het staat geschreven en maak daar géén andere draai van om er een dunnere bijbel aan over te houden.

<><

Zwaan
Weet je, Zwaan. Uit schuldgevoel proberen de mensen homoseksuele "liefde" te romantiseren. Daarmee wordt de grootste daad van vernedering, de homoseksuele handeling, verheerlijkt tot een vorm van liefde. Terwijl in mijn ogen niemand dat vrijwillig ondergaat. Het is ook een uiting van minderwaardigheidsgevoelens, en die gaan echt niet weg als we dit maar allemaal goedkeuren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 12:17
 
CHATULIEM619 schreef:
Weet je, Zwaan. Uit schuldgevoel proberen de mensen homoseksuele "liefde" te romantiseren. Daarmee wordt de grootste daad van vernedering, de homoseksuele handeling, verheerlijkt tot een vorm van liefde. Terwijl in mijn ogen niemand dat vrijwillig ondergaat. Het is ook een uiting van minderwaardigheidsgevoelens, en die gaan echt niet weg als we dit maar allemaal goedkeuren.

Chat, zeggen dat niemand van de homoseksuelen vrijwillig gekozen heeft voor een relatie van liefde en trouw is natuurlijk onzin. Het is hetzelfde als je zou zeggen dat niemand van de heteroseksuelen vrijwillig elkaar zouden liefhebben en beminnen. Ik ken andersgeaarde mensen die in liefde en trouw samenwonen en daar vrijwillig voor gekozen hebben. En er hoeft helemaal niets geromantiseerd te worden, vaak hebben deze mensen het (vooral in de kerk) al moeilijk genoeg. En een schuldgevoel krijg je vaak aangepraat omdat anderen jou veroordelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 12:47
 
CHATULIEM619 schreef:
Weet je, Zwaan. Uit schuldgevoel proberen de mensen homoseksuele "liefde" te romantiseren. Daarmee wordt de grootste daad van vernedering, de homoseksuele handeling, verheerlijkt tot een vorm van liefde. Terwijl in mijn ogen niemand dat vrijwillig ondergaat. Het is ook een uiting van minderwaardigheidsgevoelens, en die gaan echt niet weg als we dit maar allemaal goedkeuren.


Nu valt echt ff mn mond open van verbazing, je beweerd hier dus dat homo's minderwaardigheidsgevoelens hebben en zich daardoor.....hoe zeg je zoiets netjes... sex ondergaan met iemand van hetzelfde geslacht en dat kan absoluut niet uit liefde gebeuren.
Mocht je dat niet bedoelen, wat ik van harte hoop, verbeter me dan alsjeblieft , bedoel je het wel dan wordt het tijd je te gaan schamen!

Zoals je het beschrijft roept opeens een andere vraag bij me op.
Je noemt de homofiele handeling de grootste daad van vernedering.
We weten wat er op seksueel gebied tussen hetro's voorkomt, dezelfde handeling enkel dat tussen man en vrouw. Hoe denk je daar dan over? Is dat dan ook verboden, zo ja, waar staat dat dan, zo nee, waarom mag dat dan wel?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 12:51
 
JANS221 schreef:
Chat, zeggen dat niemand van de homoseksuelen vrijwillig gekozen heeft voor een relatie van liefde en trouw is natuurlijk onzin. Het is hetzelfde als je zou zeggen dat niemand van de heteroseksuelen vrijwillig elkaar zouden liefhebben en beminnen. Ik ken andersgeaarde mensen die in liefde en trouw samenwonen en daar vrijwillig voor gekozen hebben. En er hoeft helemaal niets geromantiseerd te worden, vaak hebben deze mensen het (vooral in de kerk) al moeilijk genoeg. En een schuldgevoel krijg je vaak aangepraat omdat anderen jou veroordelen.
Ik denk dat je me niet helemaal begrijpt, Jans. Het gaat me om de daad zelf, niet om de relatie...die daad is ook het symbool van de grootste vernedering van de mens...


Ik wil geen ban hebben, dus ik wil niet teveel in details treden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 12:56
 
CHATULIEM619 schreef:
Weet je, Zwaan. Uit schuldgevoel proberen de mensen homoseksuele "liefde" te romantiseren. Daarmee wordt de grootste daad van vernedering, de homoseksuele handeling, verheerlijkt tot een vorm van liefde. Terwijl in mijn ogen niemand dat vrijwillig ondergaat. Het is ook een uiting van minderwaardigheidsgevoelens, en die gaan echt niet weg als we dit maar allemaal goedkeuren.

Precies durf dingen te zeggen waarin de Bijbel het weerlegt en niet dat we uit liefde alles bedekken dat het goedgekeurd word. Dat is onbijbels!
Daarom keur ik het ook af dat mannen met mannen gaat en vrouwen met vrouwen want de Bijbel is daar erg duidelijk over. Neem de letter voor lief zoals God het bedoelt heeft zonder daar een eigen draai van te maken. Met u Chat kan ik praten ben blij dat we daarin op 1 lijn zijn.

<><

Zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 13:05
 
ZWAAN995 schreef:
Precies durf dingen te zeggen waarin de Bijbel het weerlegt en niet dat we uit liefde alles bedekken dat het goedgekeurd word. Dat is onbijbels!
Daarom keur ik het ook af dat mannen met mannen gaat en vrouwen met vrouwen want de Bijbel is daar erg duidelijk over. Neem de letter voor lief zoals God het bedoelt heeft zonder daar een eigen draai van te maken. Met u Chat kan ik praten ben blij dat we daarin op 1 lijn zijn.

<><

Zwaan

Eindeloos kunnen we het hier over hebben. Elke zonde mag niet uitgevoerd worden, en hebben we daarin niet genoeg aan ons zelf. Toen de Heere Jezus op aarde rondliep, kwamen er ook met een vrouw, in overspel gegrepen. En die zonder zonde was mocht de eerste steen gooien. Niemand gooide, en de vrouw werd niet veroordeeld.
Ik denk dat we makkelijk ergens een mening over kunnen hebben, mensen veroordelen, mensen een stempel opdrukken, ergens een kaartje aanhangen "mag niet volgens de Bijbel" en vervolgens lekker verder gaan met ons leven.
Maar als we naar ons zelf kijken, dan is er geen behoefte om een ander te veroordelen. Maar liever, dat we mogen leven uit Liefde, en dat mogen uitstralen, een ander proberen te zien als naaste. En als iemand homo is, en het staat God in de weg, dan is het toch aan God om die mens dat duidelijk te maken?
We leven hier als Christen, wat voor mij wil zeggen, dat we leven uit de Liefde van Christus, en daaruit zoeken we toch ook de uitbreiding van Zijn Rijk, en hebben we onze naaste lief te hebben uit de liefde van Hem?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 13:14
 
Wel of Géén Ban God moet boven alles staan
Dat we niet alles vereffen na de wereld om ons heen
Christen te zijn in Christus tot getuigenissen te zijn
We leven in deze wereld maar we zijn niet van deze wereld
Die nieuwe wereld moet nog komen waar Openbaring 21 over spreekt

Schaam je niet van het evangelie des Heren Woord

Want de Here is een Lamp voor mijn voet en een licht op mijn pad
Psalm 119:105

http://www.youtube.com/watch?v=iFYzwqjby-8







<><

Zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 13:34
 
WILLEM618 schreef:
Eindeloos kunnen we het hier over hebben. Elke zonde mag niet uitgevoerd worden, en hebben we daarin niet genoeg aan ons zelf. Toen de Heere Jezus op aarde rondliep, kwamen er ook met een vrouw, in overspel gegrepen. En die zonder zonde was mocht de eerste steen gooien. Niemand gooide, en de vrouw werd niet veroordeeld.
Ik denk dat we makkelijk ergens een mening over kunnen hebben, mensen veroordelen, mensen een stempel opdrukken, ergens een kaartje aanhangen "mag niet volgens de Bijbel" en vervolgens lekker verder gaan met ons leven.
Maar als we naar ons zelf kijken, dan is er geen behoefte om een ander te veroordelen. Maar liever, dat we mogen leven uit Liefde, en dat mogen uitstralen, een ander proberen te zien als naaste. En als iemand homo is, en het staat God in de weg, dan is het toch aan God om die mens dat duidelijk te maken?
We leven hier als Christen, wat voor mij wil zeggen, dat we leven uit de Liefde van Christus, en daaruit zoeken we toch ook de uitbreiding van Zijn Rijk, en hebben we onze naaste lief te hebben uit de liefde van Hem?
Is dat een valide argument Willem? In feite zeg je dat je nooit iets zou mogen zeggen van hoe iemand leeft. Wat als iemand naar je toe komt met die vraag? Stuur je hem dan weg onder het mom van Ik ben ook zondig???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 13:42
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik denk dat je me niet helemaal begrijpt, Jans. Het gaat me om de daad zelf, niet om de relatie...die daad is ook het symbool van de grootste vernedering van de mens...


Ik wil geen ban hebben, dus ik wil niet teveel in details treden

Je hoeft niet teveel in details te treden, Chat, ik ben niet wereldvreemd. Dus het gaat jou niet om de relatie, maar om de daad zelf. Begrijp ik het dan goed dat je de relatie op zich wel goedkeurt? Maar dan nog, ik denk niet dat je van twee mensen kan/mag verwachten dat ze wel een relatie met elkaar aangaan maar verder zich van alles moeten onthouden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 13:55
 
ZWAAN995 schreef:
Wel of Géén Ban God moet boven alles staan
Dat we niet alles vereffen na de wereld om ons heen
Christen te zijn in Christus tot getuigenissen te zijn
We leven in deze wereld maar we zijn niet van deze wereld
Die nieuwe wereld moet nog komen waar Openbaring 21 over spreekt

Schaam je niet van het evangelie des Heren Woord

Want de Here is een Lamp voor mijn voet en een licht op mijn pad
Psalm 119:105

http://www.youtube.com/watch?v=iFYzwqjby-8







<><

Zwaan


Doe je huiswerk asjeblieft.

Je mond vol'hebben over dit soort zaken is
GEEN EVANGELIE.

Wat zou jij doen als je op straat iemand aanspreekt in het kader van evangelisatie en ik ga even uit van jouw mening over homoseksualiteit dat je dit niet goedkeurt. Waar kom jij dan in eerste instantie mee? Met de liefde van Jezus (lees: wat Hij voor ons heeft volbracht uit liefde en het eerste doel was: VERZOENING MET GOD, DE BREUK TUSSEN GOD EN MENS HERSTELT. Dat is wat Hij deed: de mens met God verzoenen en de weg vrij te maken. Dat is nummer 1. God wil alle mensen tot Zich trekken en jij komt gelijk met het oordeel en de schande? Jezus kwam met genade in Zijn vaandel. Hij wil eerst de mens tot Zich trekken en daarna gaat Hij aan de slag met ons. Alles wat niet is tot Zijn eer zal Hij duidelijk maken door de relatie met Hem aan te gaan. In Zijn liefde en zachtmoedigheid trekt Hij eerst de mens naar zich toe.
Nogmaals: ga je huiswerk doen Zwaan. Je snapt er geen ene jota of tittel van ook al denk je van wel.


(En ja, hierin weten mensen heel goed wat ze aan mij hebben, geen woord spaans bij.)


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 2 oktober 2012, 14:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 14:32
 
JANS221 schreef:
Je hoeft niet teveel in details te treden, Chat, ik ben niet wereldvreemd. Dus het gaat jou niet om de relatie, maar om de daad zelf. Begrijp ik het dan goed dat je de relatie op zich wel goedkeurt? Maar dan nog, ik denk niet dat je van twee mensen kan/mag verwachten dat ze wel een relatie met elkaar aangaan maar verder zich van alles moeten onthouden.
Ik zou niet inhoudelijk ingaan over dit onderwerp. Ik wil alleen maar mensen tot nadenken zetten. Als je een relatie accepteert, zou je ook moeten accepteren dat ze deze dingen met elkaar doen. En dat ik me afvraag of je een daad goed kunt keuren, die zo vernederend is. Ik kan dat niet rijmen met mijn gedachten over liefde en seksualiteit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 14:38
 
CHATULIEM619 schreef:
Ik zou niet inhoudelijk ingaan over dit onderwerp. Ik wil alleen maar mensen tot nadenken zetten. Als je een relatie accepteert, zou je ook moeten accepteren dat ze deze dingen met elkaar doen. En dat ik me afvraag of je een daad goed kunt keuren, die zo vernederend is. Ik kan dat niet rijmen met mijn gedachten over liefde en seksualiteit.


Als dit tussen twee mensen die elkaar liefhebben gebeurt in alle liefde... is dat m.i. geen vernedering. Dat het een manier is die jou zelf tegen staat ... dat kan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 14:41
 
JOL252 schreef:
Als dit tussen twee mensen die elkaar liefhebben gebeurt in alle liefde... is dat m.i. geen vernedering. Dat het een manier is die jou zelf tegen staat ... dat kan.
Dan ga je ervan uit dat het uit liefde gebeurt....ik zet daar mijn vraagtekens bij. Niet voor niets noemt de bijbel het tegennatuurlijk. Het gaat tegen de natuur van de mens in om zich zo te laten gebruiken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 14:43
 
CHATULIEM619 schreef:
Is dat een valide argument Willem? In feite zeg je dat je nooit iets zou mogen zeggen van hoe iemand leeft. Wat als iemand naar je toe komt met die vraag? Stuur je hem dan weg onder het mom van Ik ben ook zondig???

Nou, ik ben van mening dat er hier wel wat makkelijk met een mening wordt gestrooit, zonder dat er gekeken wordt naar het doel, en wat men er mee bereikt. En daarmee eindeloos herhalen wat er in de Bijbel staat, en vervolgens er aan voorbij gaan dat we zelf in zoveel zonden het kunnen uithouden, en wel een mond vol hebben over wat wel en wat niet zou mogen. Wat ik mis in wat ik hier veelal lees, is het stukje respect naar de medemens, en de liefde in het geven van een mening, maar daartegenover hele kapittels tekst, die niets meer zeggen over mening, maar des te meer over een oordeel te vellen over mensen. En dat staat me tegen, chat. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel hiermee, al is het niet aan jou persoonlijk gericht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 14:46
 
CHATULIEM619 schreef:
Dan ga je ervan uit dat het uit liefde gebeurt....ik zet daar mijn vraagtekens bij. Niet voor niets noemt de bijbel het tegennatuurlijk. Het gaat tegen de natuur van de mens in om zich zo te laten gebruiken.


Jij zegt hier dus dat mannen niet van elkaar kunnen houden ... Smiley die vol vragen zit
Homo's en lesbiènnes houden niet van elkaar maar ... hebben alleen maar lust?


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 2 oktober 2012, 14:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 14:53
 
CHATULIEM619 schreef:
Dan ga je ervan uit dat het uit liefde gebeurt....ik zet daar mijn vraagtekens bij. Niet voor niets noemt de bijbel het tegennatuurlijk. Het gaat tegen de natuur van de mens in om zich zo te laten gebruiken.

Chat, ik denk dat je moet oppassen te oordelen over hoe iemand anders dingen beleeft en doet. We kunnen hier heel erg gaan uitwijden over een bepaald onderwerp, maar feit is dat er mensen zijn die een geaardheid hebben welke valt op het zelfde geslacht. Op zich is dat vaak al een strijd op zich. En daar een oordeel over vellen, is denk ik niet direct aan een mens. Wij hebben als taak onze naaste lief te hebben. Liefdeloze lust komt onder alle mensen voor, daar hoef je niet een bepaalde geaardheid voor te hebben. Maar is zeker geen kenmerk van een geaardheid anders dan hetero.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 15:09
 
12 Jezus dan sprak wederom tot henlieden, zeggende: Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. Joh. 8:12.

4 Overspelers en overspeleressen, weet gij niet, dat de vriendschap der wereld een vijandschap Gods is? Zo wie dan een vriend der wereld wil zijn, die wordt een vijand van God gesteld. Jak. 4:4.

2 En wordt dezer wereld niet gelijkvormig; maar wordt veranderd door de vernieuwing uws gemoeds, opdat gij moogt beproeven, welke de goede, en welbehagelijke en volmaakte wil van God zij. Rom. 12:2.

11 Geliefden, ik vermaan u als inwoners en vreemdelingen, dat gij u onthoudt van de vleselijke begeerlijkheden, welke krijg voeren tegen de ziel; 1 Petr. 2:11.

14 Trekt niet een ander juk aan met de ongelovigen; want wat mededeel heeft de gerechtigheid met de ongerechtigheid, en wat gemeenschap heeft het licht met de duisternis? 17 Daarom gaat uit het midden van hen, en scheidt u af, zegt de Heere, en raakt niet aan hetgeen onrein is, en Ik zal ulieden aannemen. 2 Kor. 6:14,17.


Vreemdelingen
Laat dit voorbeeld een aansporing zijn om het vreemdelingschap met God te zoeken en er GROTE ERNST mee maken om de wereldgelijkvormigheid af te leggen. Wil je kortstondige bevrediging van je verlangens of een onvergankelijke erfenis? Of denk je net als Lot dat een klein beetje wereldgelijkvormigheid geen kwaad kan? Dat zou wel eens de grootste vergissing van je leven kunnen zijn. Kies dan niet volgens je gevoel, want dat laat zich te gemakkelijk verleiden om mee te doen met de wereld-zonder-God. Volg je verstand dat zich laat leiden door de eeuwige waarheid van Gods Woord.

11 Geliefden, ik vermaan u als inwoners en vreemdelingen, dat gij u onthoudt van de vleselijke begeerlijkheden, welke krijg voeren tegen de ziel; 1 Petr. 2:11.

Er is een belofte voor mensen die als vreemdelingen in de wereld willen leven:

15 Hebt de wereld niet lief, noch hetgeen in de wereld is; zo iemand de wereld liefheeft, de liefde des Vaders is niet in hem.
16 Want al wat in de wereld is, namelijk de begeerlijkheid des vleses, en de begeerlijkheid der ogen, en de grootsheid des levens, is niet uit den Vader, maar is uit de wereld.
17 En de wereld gaat voorbij, en haar begeerlijkheid; maar die den wil van God doet, blijft in der eeuwigheid. 1 Joh. 2:15 - 17.

Elk compromis dat je als gelovige sluit met de wereld is een verzwakking van je geloofsleven. Eerst merk je niets, maar als je het later wel merkt is de weg terug erg moeilijk.




Wie vrienden is met de wereld is vijand van God
Wie vrienden van God is is vijand van de wereld


<><

Zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 15:15
 
ZWAAN995 schreef:
12 Jezus dan sprak wederom tot henlieden, zeggende: Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. Joh. 8:12.

4 Overspelers en overspeleressen, weet gij niet, dat de vriendschap der wereld een vijandschap Gods is? Zo wie dan een vriend der wereld wil zijn, die wordt een vijand van God gesteld. Jak. 4:4.

2 En wordt dezer wereld niet gelijkvormig; maar wordt veranderd door de vernieuwing uws gemoeds, opdat gij moogt beproeven, welke de goede, en welbehagelijke en volmaakte wil van God zij. Rom. 12:2.

11 Geliefden, ik vermaan u als inwoners en vreemdelingen, dat gij u onthoudt van de vleselijke begeerlijkheden, welke krijg voeren tegen de ziel; 1 Petr. 2:11.

14 Trekt niet een ander juk aan met de ongelovigen; want wat mededeel heeft de gerechtigheid met de ongerechtigheid, en wat gemeenschap heeft het licht met de duisternis? 17 Daarom gaat uit het midden van hen, en scheidt u af, zegt de Heere, en raakt niet aan hetgeen onrein is, en Ik zal ulieden aannemen. 2 Kor. 6:14,17.


Vreemdelingen
Laat dit voorbeeld een aansporing zijn om het vreemdelingschap met God te zoeken en er GROTE ERNST mee maken om de wereldgelijkvormigheid af te leggen. Wil je kortstondige bevrediging van je verlangens of een onvergankelijke erfenis? Of denk je net als Lot dat een klein beetje wereldgelijkvormigheid geen kwaad kan? Dat zou wel eens de grootste vergissing van je leven kunnen zijn. Kies dan niet volgens je gevoel, want dat laat zich te gemakkelijk verleiden om mee te doen met de wereld-zonder-God. Volg je verstand dat zich laat leiden door de eeuwige waarheid van Gods Woord.

11 Geliefden, ik vermaan u als inwoners en vreemdelingen, dat gij u onthoudt van de vleselijke begeerlijkheden, welke krijg voeren tegen de ziel; 1 Petr. 2:11.

Er is een belofte voor mensen die als vreemdelingen in de wereld willen leven:

15 Hebt de wereld niet lief, noch hetgeen in de wereld is; zo iemand de wereld liefheeft, de liefde des Vaders is niet in hem.
16 Want al wat in de wereld is, namelijk de begeerlijkheid des vleses, en de begeerlijkheid der ogen, en de grootsheid des levens, is niet uit den Vader, maar is uit de wereld.
17 En de wereld gaat voorbij, en haar begeerlijkheid; maar die den wil van God doet, blijft in der eeuwigheid. 1 Joh. 2:15 - 17.

Elk compromis dat je als gelovige sluit met de wereld is een verzwakking van je geloofsleven. Eerst merk je niets, maar als je het later wel merkt is de weg terug erg moeilijk.




Wie vrienden is met de wereld is vijand van God
Wie vrienden van God is is vijand van de wereld


<><

Zwaan



Dit weten we nu wel Zwaan, je punt is duidelijk. Is dit ook je eerste uitgangspunt als je iemand vertelt over Jezus?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 15:23
 
De HEERE bewaart al degenen die Hem liefhebben.
Niemand komt tot De Vader dan door Mij.

<><

Zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 15:26
 
ZWAAN995 schreef:
De HEERE bewaart al degenen die Hem liefhebben.
Niemand komt tot De Vader dan door Mij.

<><

Zwaan



Klopt Zwaan. Dat moeten we de mensen laten zien, liefde en de weg naar de Vader.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 15:29
 
WILLEM618 schreef:
Chat, ik denk dat je moet oppassen te oordelen over hoe iemand anders dingen beleeft en doet. We kunnen hier heel erg gaan uitwijden over een bepaald onderwerp, maar feit is dat er mensen zijn die een geaardheid hebben welke valt op het zelfde geslacht. Op zich is dat vaak al een strijd op zich. En daar een oordeel over vellen, is denk ik niet direct aan een mens. Wij hebben als taak onze naaste lief te hebben. Liefdeloze lust komt onder alle mensen voor, daar hoef je niet een bepaalde geaardheid voor te hebben. Maar is zeker geen kenmerk van een geaardheid anders dan hetero.
Het woord oordelen is niet op zijn plaats Willem. Ik vraag me af of mensen tot zulke dingen komen. En dan ga ik verder dan anderen. Ik hou er niet van om mensen maar tot een bepaalde geaardheid te veroordelen zonder me af te vragen hoe ze ertoe komen. Ik vind dat juist heel koud naar hen toe. De onverschilligheid naar mensen kan ook zonde zijn he. Onder het mom van: jij bent nu eenmaal zo, maak er geen probleem van, maak je je er van af en laat je ze in de kou staan. Dat getuigt pas echt van liefdeloosheid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 15:35
 
JOL252 schreef:
Jij zegt hier dus dat mannen niet van elkaar kunnen houden ... Smiley die vol vragen zit
Homo's en lesbiènnes houden niet van elkaar maar ... hebben alleen maar lust?


nee, want bij lust is het vrijwillig en dat spreekt hij ook tegen:

Terwijl in mijn ogen niemand dat vrijwillig ondergaat. Het is ook een uiting van minderwaardigheidsgevoelens.

Het is geen liefdesuiting en het gebeurd niet vrijwillig, dan zou het (machts)misbruik zijn?

Misschien is het beter om gewoon te concluderen dat je het liefdesleven tussen 2 mensen van hetzelfde geslacht niet begrijpt ipv en er allemaal zelfbedachte kwetsende theorien op los te gooien. En dat is heel iets anders dan maar het goedkeuren, dat kan ik het vanuit de bijbel ook niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 15:39
 
ZWAAN995 schreef:
De HEERE bewaart al degenen die Hem liefhebben.
Niemand komt tot De Vader dan door Mij.

<><

Zwaan

Ëén van de grootste redenen van Jezus om hier op aarde te komen was verzoening brengen voor ons zondaars. "Zieken hebben een heelmeester nodig"kunne wij ons als gezond verklaren als bewust belijdend christen?

Casting Crowns houden ons vaak een spiegel voor, willen wij dat snappen?
http://www.youtube.com/watch?v=SExJ9od-0zQ Alvorens met lappen tekst te komen , bedenk met welke doelstelling je dit doet, om j egelijk te halen of om opbouwwend bezig te zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 15:47
 
JOL252 schreef:
Doe je huiswerk asjeblieft.

Je mond vol'hebben over dit soort zaken is
GEEN EVANGELIE.

Wat zou jij doen als je op straat iemand aanspreekt in het kader van evangelisatie en ik ga even uit van jouw mening over homoseksualiteit dat je dit niet goedkeurt. Waar kom jij dan in eerste instantie mee? Met de liefde van Jezus (lees: wat Hij voor ons heeft volbracht uit liefde en het eerste doel was: VERZOENING MET GOD, DE BREUK TUSSEN GOD EN MENS HERSTELT. Dat is wat Hij deed: de mens met God verzoenen en de weg vrij te maken. Dat is nummer 1. God wil alle mensen tot Zich trekken en jij komt gelijk met het oordeel en de schande? Jezus kwam met genade in Zijn vaandel. Hij wil eerst de mens tot Zich trekken en daarna gaat Hij aan de slag met ons. Alles wat niet is tot Zijn eer zal Hij duidelijk maken door de relatie met Hem aan te gaan. In Zijn liefde en zachtmoedigheid trekt Hij eerst de mens naar zich toe.
Nogmaals: ga je huiswerk doen Zwaan. Je snapt er geen ene jota of tittel van ook al denk je van wel.


(En ja, hierin weten mensen heel goed wat ze aan mij hebben, geen woord spaans bij.)

Zo is dat Jol!

Dan gaat Hij aan de slag met ons, of samen aan de slag, zo kan je het mi ook zeggen.

Wat niet tot Zijn eer is, zal Hij duidelijk maken.

Vaak, soms en ertussen zijn de 'problemen' zo complex,groot en ingewikkeld, ja, dan is een leven daar niet eens genoeg voor.

Als zou het wel een zonde zijn....waar staat ook alweer dat in Gods ogen alle zonden gelijk zijn...?

Het evangelie is juist de blijde boodschap: de zekerheid dat wij in de hemel komen, dus de dood heeft geen prikkel meer: "dood waar je uw prikkel"? Waar staat dat ook alweer, ergens in Korinthiers.

En als mensen zo negatief doen over homo's dan willen die homo's niet eens naar het evangelie meer luisteren.
Want er zijn er heel veel die echt niets van het christelijk geloof afweten.

En dan geloof ik: God is rechtvaardig, en laat dus die mensen die door negativisme niet van het evangelie hebben gehoord, of het niet op de juiste manier heeft kunnen doordringen, toch naar de hemel gaan.

En als een homo gelooft, dan zou ik het niet normaal vinden als tie krampachtig niet een relatie zoekt, als er mogelijkheid in overvloed is.
Neehee...dat kan hij pas doen als de heilige Geest hem overtuigd dat het zonde is, als er dus een motivatie is.

En ik denk ook, de Liefde is het hoogste gebod, en ik zie gewoon hier dingen naar de letter gebeuren, ja deed ik zelf ook.
Zo van het staat er dus het is zo. Punt.

Nou, ik wil graag van homo's hier zelf horen hoe ze leven, hoe ze God ervaren, en dan kan ik nu wel vergeten dor de negativiteit hier.

Niet naar jou, he Jol, de laatste zinnen die ik schrijf.... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 15:53
 
....

Laatst aangepast door
ZWAAN995
op woensdag 3 oktober 2012, 18:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 16:10
 
Net zoals je met hetero verschillen hebt zo is dat ook met homo's.

Bijvoorbeeld: de ene man wil na de eeste date al gelijk met me naar bed, zit me te manipuleren, van als ik dat niet wil, heeft ie zijn tijd zitten verdoen, etc.

Zo ook met lesbische vrouwen, de ene is heel intelligent, ik bedoel emotionele intelligentie, en haalt het niet in haar hoofd om ook maar één toespeling te maken.
De ander gaat tever, door wel toespelingen te maken...

Komt ook nog is bij, je hebt nature, nurture, combinatie's ervan.
Veel homo vrouwen hebben nare ervaringen met mannen, andere weer niet, die zijn zo geboren.

Respect is belangrijk, en ik ben bang dat nu, zelfs mensen die homo zijn en hier lid van zijn, van CM, hier nu echt niet eventjes gaan reageren....
Jammer...

Zegens!

NB: Ik zou zo graag willen dat hier dingen naast mekaar konden bestaan, de een snoept teveel, is dat een andere zonde. of een mindere?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 16:12
 
SHANITA130 schreef:
Zo is dat Jol!

Dan gaat Hij aan de slag met ons, of samen aan de slag, zo kan je het mi ook zeggen.

Wat niet tot Zijn eer is, zal Hij duidelijk maken.

Vaak, soms en ertussen zijn de 'problemen' zo complex,groot en ingewikkeld, ja, dan is een leven daar niet eens genoeg voor.

Als zou het wel een zonde zijn....waar staat ook alweer dat in Gods ogen alle zonden gelijk zijn...?

Het evangelie is juist de blijde boodschap: de zekerheid dat wij in de hemel komen, dus de dood heeft geen prikkel meer: "dood waar je uw prikkel"? Waar staat dat ook alweer, ergens in Korinthiers.

En als mensen zo negatief doen over homo's dan willen die homo's niet eens naar het evangelie meer luisteren.
Want er zijn er heel veel die echt niets van het christelijk geloof afweten.

En dan geloof ik: God is rechtvaardig, en laat dus die mensen die door negativisme niet van het evangelie hebben gehoord, of het niet op de juiste manier heeft kunnen doordringen, toch naar de hemel gaan.

En als een homo gelooft, dan zou ik het niet normaal vinden als tie krampachtig niet een relatie zoekt, als er mogelijkheid in overvloed is.
Neehee...dat kan hij pas doen als de heilige Geest hem overtuigd dat het zonde is, als er dus een motivatie is.

En ik denk ook, de Liefde is het hoogste gebod, en ik zie gewoon hier dingen naar de letter gebeuren, ja deed ik zelf ook.
Zo van het staat er dus het is zo. Punt.

Nou, ik wil graag van homo's hier zelf horen hoe ze leven, hoe ze God ervaren, en dan kan ik nu wel vergeten dor de negativiteit hier.

Niet naar jou, he Jol, de laatste zinnen die ik schrijf.... Knipoog smiley


Weet ik Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 16:15
 
ZWAAN995 schreef:
Liefdevol zijn na mijn mede mens ben ik wel alleen het is lastig als je achter komt dat een vrouw waar je contact mee had een oogje op je heeft en meer van je wil terwijl ik als christen getuig van het evangelie en verder niet. Dit is mij vorig jaar voor gevallen ik kreeg afschuw van haar en heb de contact verbroken. Ik kan daar moeilijk mee om gaan met vrouwen die op vrouwen vallen en laat ik meer het woord spreken in wat God erover zegt.

<><

Zwaan



Ja dat is dan wel een verrassing als dit gebeurt waar je het niet verwacht en jij had andere gedachten bij dit contact.

Maar afschuw van een persoon is nog heel wat anders dan afschuw van het gedrag.
Ik kan bijvoorbeeld het gedrag van mijn kind niet goedkeuren maar het blijft mijn kind en even waardevol als voorheen. Juist door de persoon te laten merken dat je nog steeds van ze houdt geeft een blijvende open deur naar elkaar toe. God is een God van onvoorwaardelijke liefde. Dus: als jij dit en dat doet of juist niet hou ik niet meer van jou... dat is een misvatting ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 16:30
 
....

Laatst aangepast door
ZWAAN995
op woensdag 3 oktober 2012, 18:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 16:38
 
ZWAAN995 schreef:
1 in de maand kwam ik bij haar het was gelijk ook vrijwilligerswerk wat ik deed heb 1 jaar contact met haar gehad leuke dingen doen erop uit met de fiets of ergens wat eten puur voor de gezelligheid. Ben met haar en een grote groep na Dolfinarium geweest want ze is rolstoel patiënt en kon met een 3 wieler fietsen. 2x heb ik haar bij mij thuis uitgenodigd we konden het goed met elkaar vinden alleen toen op mijn verjaardag hield ze haar ogen bewust op mij gericht ik vond dat erg vervelend mijn vrienden zagen dat ook dan schaam je wel voor. Kom je later achter dat ze op vrouwen valt dan weet ik mij geen raad ermee om te gaan. Om mijn ergenissen na haar toe niet te laten blijken heb ik de contact verbroken en af en toe zie ik haar in mijn dorp fietsen dan weet ik niet welke kant ik op moet kijken want ze weet dat ik niet op vrouwen val. Daarom ben ik extra voorzichtig geworden met contact met vrouwen aan te gaan want ik zoek gewoon een vriendin voor vriendschap in geloof. Heb niet heel veel vrienden ja een handje vol meer hoef ik ook niet.

<><

Zwaan


Okay, je weet je er geen raad mee. Dat kan ik wel begrijpen hoor.
Maar vanuit haar gezien denk ik dat ze in ieder geval jouw gezelschap enorm waardeerde en nu dus ook een vriendschap kwijt is. Blijkbaar gaf je haar positieve aandacht en dat is altijd fijn. Dat dit kan uitmonden in een ander soort gevoel voor jou hoeft nog niet het einde van deze vriendschap of contact te betekenen. Ik vind het heel goed van je dat je aangeeft je er geen raad mee te weten... dus dat je niet goed weet hoe je je moet gedragen richting haar. "What would Jesus do"?


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 2 oktober 2012, 16:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 Volgende
Pagina 10 van 13