ChristianMatch
 


Forum

Waarom ik denk dat christenen niet zouden mogen oordelen
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:03
 
PETRA944 schreef:
eh het gaat hier trouwens over hoererij, prostititie is wat anders als homo zijn toch? en ik zelf denk ook dat homo zijn een afdwaling is, het gaat me om de manier warop sommiggen hier over homo,s schrijven. belachelijk voor woorden, bekrompen , niet zoals jezus tegen ze aankijkt, bv dit stukje, word homo zijn door jou vergeleken met hoererij, twee mannen die voor elkaar oprecht gevoelens hebben is wat anders als een hoer zijn toch

Petra, ik heb getracht een bijbels principe te verduidelijken. Mijn enige motivatie was de lacune in bijbelkennis van sommigen wat aan te vullen.
Niet omdat ik het voor iemand wil opnemen maar om het wederzijds begrip te bevorderen.

Maar ik begrijp dat dit niet jouw vraag noch jouw intentie is. Er is nu een soort klopjacht ontstaan die mij alleen maar bevestigd dat de mens na al die jaren nog steeds niet veranderd is. "Brood, wijn en spelen" en iedereen met een afwijkende mening gezamenlijk te grazen nemen.

Verheffend...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:05
 
PIETER649 schreef:
Je ertussen wringen om te antwoorden ook niet! Clown smiley
dat doe je zelf nu ook he..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:05
 
Ik stel voor dat we een h. pauze inlassen voor zeg een week. Niemand gebruikt het h.-woord meer een week lang en in de tussentijd starten we allemaal één topic dat totaal ergens anders over gaat. Ik zal nog eens nadenken over eentje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:06
 
PIETER649 schreef:
Je ertussen wringen om te antwoorden ook niet! Clown smiley


Jazeker wel want dit forum is voor iedereen. Als echter de intentie waarom je antwoordt is het beschadigen van je medemens of het opruien van andere mensen is dan vind ik dit allerminst netjes.

En het lijkt erop alsof sommige mensen daar uitsluitend op uit zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:10
 
CARMEN073 schreef:
Jazeker wel want dit forum is voor iedereen. Als echter de intentie waarom je antwoordt is het beschadigen van je medemens of het opruien van andere mensen is dan vind ik dit allerminst netjes.

En het lijkt erop alsof sommige mensen daar uitsluitend op uit zijn.



Welnee, je hebt het zelf over een klopjacht die op jou gericht is???????
Overdrijven is ook een vak......Als ik dan zie wat je allemaal over mij schrijft en citeert kan ik dat woord ook wel in mijn mond nemen..........
Jij oordeelt over medemensen en verwijt de ander dat te doen.......moet je helemaal zelf weten maar ga dan ook niet steigeren als er wat tegengas komt.........
Hoe is toch dat spreekwoord van de splinter en de balk??????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:12
 
CARMEN073 schreef:
Petra, ik heb getracht een bijbels principe te verduidelijken. Mijn enige motivatie was de lacune in bijbelkennis van sommigen wat aan te vullen.
Niet omdat ik het voor iemand wil opnemen maar om het wederzijds begrip te bevorderen.

Maar ik begrijp dat dit niet jouw vraag noch jouw intentie is. Er is nu een soort klopjacht ontstaan die mij alleen maar bevestigd dat de mens na al die jaren nog steeds niet veranderd is. "Brood, wijn en spelen" en iedereen met een afwijkende mening gezamenlijk te grazen nemen.

Verheffend...

Zo zie jij het, ik niet, ben sereius met zwaan in discussie gegaan, waar ze niet serieus op antwoord. Ze opent topics over niet oordelen, onderscheidings vermogen, maar ondertussen trapt ze effe alle homo,s hard neer met haar mening. En net zoals zij de vrijheid heeft omdat te schrijven, heb ik de vrijheid om daar tegen in te gaan en haar proberen duidelijk te maken dat ze wat dingen fout inziet in mijn ogen, van een spiegel die iemand je voorhoud kan je veel leren. sommiggen hebben mij hier ook wel eens een spiegel voor gehouden, daar leer je van, denk je over je mening na, klopt die wel? dat velen er tegen in opstand komen over haar woorden is mischien ze homofile mensen kennen, zich bewust zijn hoe klote sommigge cristenen met die mensen omgaan, zich dat aantrekken? Leren we dan niks van alle homo topics die we hebben gehad? over onze fouten van sommiggen hoe we tegen ze aankijken? Eh dat sommigge niet blij zijn met alle stukken van zwaan heeft ze ook haar eigen aandeel in, heb je het topic gezien destijds met de foto van het veulentje? volgend mij gingen alle lezers over hun nek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:15
 
PETRA944 schreef:
Zo zie jij het, ik niet, ben sereius met zwaan in discussie gegaan, waar ze niet serieus op antwoord. Ze opent topics over niet oordelen, onderscheidings vermogen, maar ondertussen trapt ze effe alle homo,s hard neer met haar mening. En net zoals zij de vrijheid heeft omdat te schrijven, heb ik de vrijheid om daar tegen in te gaan en haar proberen duidelijk te maken dat ze wat dingen fout inziet in mijn ogen, van een spiegel die iemand je voorhoud kan je veel leren. sommiggen hebben mij hier ook wel eens een spiegel voor gehouden, daar leer je van, denk je over je mening na, klopt die wel? dat velen er tegen in opstand komen over haar woorden is mischien ze homofile mensen kennen, zich bewust zijn hoe klote sommigge cristenen met die mensen omgaan, zich dat aantrekken? Leren we dan niks van alle homo topics die we hebben gehad? over onze fouten van sommiggen hoe we tegen ze aankijken? Eh dat sommigge niet blij zijn met alle stukken van zwaan heeft ze ook haar eigen aandeel in, heb je het topic gezien destijds met de foto van het veulentje? volgend mij gingen alle lezers over hun nek

Laten we het ff houden bij het onderwerp waar het over gaat. Als jij het niet eens bent met Zwaan dan heb je idd het volste recht om daarover met haar in discussie te gaan. Net zoals ik het volste recht heb om me daarin te mengen en mijn zegje te doen als ik dat wil.

Waar ik heel veel problemen mee heb is het feit dat sommige mensen ieder verschil in mening aangrijpen om ruzie te creeëren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:16
 
WILLEMIJN232 schreef:
Welnee, je hebt het zelf over een klopjacht die op jou gericht is???????
Overdrijven is ook een vak......Als ik dan zie wat je allemaal over mij schrijft en citeert kan ik dat woord ook wel in mijn mond nemen..........
Jij oordeelt over medemensen en verwijt de ander dat te doen.......moet je helemaal zelf weten maar ga dan ook niet steigeren als er wat tegengas komt.........
Hoe is toch dat spreekwoord van de splinter en de balk??????
Bij jou is het een repeterende vraag: laat dat dan eens zien waar ze dat schrijft. Je roept maar wat, de hele tijd al, maar als we je vragen waar staat dat dan, dan reageer je daar niet op.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:17
 
CARMEN073 schreef:
Laten we het ff houden bij het onderwerp waar het over gaat. Als jij het niet eens bent met Zwaan dan heb je idd het volste recht om daarover met haar in discussie te gaan. Net zoals ik het volste recht heb om me daarin te mengen en mijn zegje te doen als ik dat wil.

Waar ik heel veel problemen mee heb is het feit dat sommige mensen ieder verschil in mening aangrijpen om ruzie te creeëren.


Stop er zelf dan eens al eerste mee en overdrijf niet zo met je klopjacht en stoken en ruzie maken.....Verbeter de wereld begin bij jezelf........ Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:18
 
CHATULIEM619 schreef:
Bij jou is het een repeterende vraag: laat dat dan eens zien waar ze dat schrijft. Je roept maar wat, de hele tijd al, maar als we je vragen waar staat dat dan, dan reageer je daar niet op.


Het wordt me in de mond gelegd Chatuliem, net als bij jou..... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:25
 
WILLEMIJN232 schreef:
Het wordt me in de mond gelegd Chatuliem, net als bij jou..... Knipoog smiley
Nee Wmijn, ik spreek je aan op de uitspraken die je zelf schrijft hier op de site. Je kan iedereen beschuldigen, maar je vertikt het om te laten zien waar ze volgens jou in de fout gegaan zijn. Als jij vindt dat Carmen mensen veroordeelt, zou ik graag zien, dat je dat eens bewijst met citaten.
En anders moet je eens een keer ophouden met mensen de hele tijd dingen te lopen verwijten!!!


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 2 oktober 2012, 23:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:25
 
WILLEMIJN232 schreef:
Welnee, je hebt het zelf over een klopjacht die op jou gericht is???????

Nee.

Overdrijven is ook een vak......Als ik dan zie wat je allemaal over mij schrijft en citeert kan ik dat woord ook wel in mijn mond nemen..........

Nou doe dat dan eens?! Toon het eens aan en maak het eens waar Willemijn wat je hier beweert??

Jij oordeelt over medemensen en verwijt de ander dat te doen.......

Dit is een beschuldiging Willemijn en als je die niet kunt bewijzen dan kun je beter je mond houden.

moet je helemaal zelf weten maar ga dan ook niet steigeren als er wat tegengas komt.........
Hoe is toch dat spreekwoord van de splinter en de balk??????

Whahaha! En jij hebt theologie gestudeerd??!

Het lukt jou gewoon niet meer om een bijbeltekst om te draaien en daarom verleg je de aandacht.

Alles om maar niet op de inhoud in te hoeven gaan en elkaar op te bouwen.

Ik zal je een geheimpje vertellen: de splinter en de balk moeten beiden verwijderd worden.


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:26
 
CARMEN073 schreef:

Ik vind het allemaal prima......

Ook welterusten..... Knipoog smiley


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 2 oktober 2012, 23:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JEANNETTE963





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:28
 
Het woord oordelen heeft in de bijbel verschillende betekenissen, wanneer je de Griekse vertaling erbij haalt. Die vertaling helpt om te onderscheiden om wat voor soort 'oordelen' het gaat.

Het Griekse 'krino' betekent oordelen in de zin van terechtwijzen, met de bedoeling hem of haar er weer bij te betrekken, op de goede weg te helpen. Zo zal het vermanen bedoelt zijn.
'Katakrino' betekent oordelen met de bedoeling iemand onderuit te halen, gericht op vernietiging (al die stenen die je gooit) vergelding, afrekening, straf, tot de dood.

Aan ons de moeilijke taak om het verschil te zien, en het goede te doen! Ik ben blij te weten dat Gods Geest ons bij het onderscheiden kan en wil helpen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:30
 
CARMEN073 schreef:
Laten we het ff houden bij het onderwerp waar het over gaat. Als jij het niet eens bent met Zwaan dan heb je idd het volste recht om daarover met haar in discussie te gaan. Net zoals ik het volste recht heb om me daarin te mengen en mijn zegje te doen als ik dat wil.

Waar ik heel veel problemen mee heb is het feit dat sommige mensen ieder verschil in mening aangrijpen om ruzie te creeëren.
tuurlijk mag jij je mening ook zeggen, alleen je antwoord voor zwaan, laat ze zelf effe antwoorden, met een oprecht eerlijk antwoord. Ik neem gods woord heel serieus en flip er op als mensen gods woorden verdraaien, er mensen mee om de oren slaan.woorden waarmee ze anderen misschien breken. en dat allemaal in naam van god. topics maken over foetussen van demonen in mensen volgens haar, meer verkondiggen over een god waar je bang voor moet zijn, die hard is in zijn oordeel dan zoals ik god kan, dus ja tegen zulke mensen ga ik heftig in discussie en evrbaas me ove rhun denken,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 oktober 2012, 23:34
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik vind het allemaal prima......

Ook welterusten..... Knipoog smiley
Goed, nu weten we dus wat we aan je hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 06:45
 
CHATULIEM619 schreef:
Goed, nu weten we dus wat we aan je hebben.


Dat denk je te weten.......significant verschil........
En op vilein gedrag neem ik inderdaad niet de moeite om te reageren, daar heb je dan wel weer gelijk in......vooral als dat gedrag onder de zgn christelijke noemer valt........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 07:02
 
Het zou een fantastisch iets zijn als de redactie CM alles wat en waar men weer over homosexualiteit begint per direct de topic te verwijderen.[

Laat het forum iets zijn waar men met respect elkaars meningen kan lezen en weerwoord geven, maar houd complete Bijbelstudies weg hier, Bijbelstudie is niets mis mee, maar daar staat internet ook vol mee.

Voor sommigen LEER TE LEVEN ipv zwartdenkerij bijbelteksten gebruiken om zich zelf een zwaar leven aan te meten, JEZUS IS OOK WEER OPGESTAAN EN HIJ LEEFT ALS GEEN ANDER lleef volgens Zijn opdracht


Laatst aangepast door
PIETER619
op woensdag 3 oktober 2012, 07:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 07:09
 


<><

Zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 07:34
 
Stabiel Geloofsleven

Hoe Krijg Ik Een Stabiel Geloofsleven?
Om antwoord te geven op bovenstaande vraag zou ik ons geloofsleven voor willen stellen als een trein bestaande uit één locomotief en twee wagonnetjes:

Deze Volgorde:
De locomotief: het feit.
Het is erg belangrijk dat ons geloofsleven gebaseerd is op feiten. Deze feiten vinden we in het woord van God. Zo staat het ook in Romeinen 10:17 “Zo is dan het geloof uit het horen en het horen door het woord van God.”
De feiten liggen dus vast en zijn ons door God bekend gemaakt door middel van het woord van God. Deze feiten gelden voor alle mensen. Het woord van God is voor iedereen, maar niet iedereen gelooft het ook.

De eerste wagon: het geloof.
We moeten de feiten zoals God die in zijn woord geeft geloven ( Romeinen 10:17)
Geloven betekent niet alleen dat we met de mond belijden dat de feiten waar zijn; ik geloof de bijbel van kaft tot kaft. Geloven is hetzelfde als gehoorzamen of vertrouwen. Dit geloof verandert mijn denken. Ook dat lezen we in de Romeinenbrief in hoofdstuk 12:2 “Wordt hervormd door de vernieuwing van uw denken.” En daarmee komen we op:

De tweede wagon: de ervaring.
Mijn geloof in de feiten, zoals ik die in het woord van God lees, verandert mij en dat merk ik.
Laat ik een voorbeeld geven:
Ik lees in het spoorboekje dat er om 3 minuten voor 9 een trein in Gouda vertrekt richting Zoetermeer op spoor 8. Als ik op het perron sta zie ik dat ook op het bord en tenslotte verschijnt er ook een trein. Ik, geloof op grond van wat ik gelezen heb, dat deze trein me naar Zoetermeer zal brengen, dus stap ik in en een kleine 10 minuten later sta ik in Zoetermeer op het station.
Jammer genoeg is de NS niet zo betrouwbaar, dus soms komt de trein niet of niet op tijd. Maar het woord van God is wel betrouwbaar. Als Hij het zegt is het waar!

Gevoel, een slechte locomotief
Nu kan er natuurlijk van alles misgaan in ons geloofsleven. Stel je voor dat je de ervaring vooropstelt, wat gebeurt er dan? Tja dan ontspoort de trein.
Hoe weet ik dat God bestaat? Ik zie Hem niet, het enige wat ik van Hem kan zien is zijn schepping. Dus kan ik Hem als Schepper leren kennen. Daarom ook zegt God in Psalm 14:1 ”De dwaas zegt in zijn hart: Er is geen God.” Dat is dus dwaas, want sedert de schepping van de wereld wordt zijn eeuwige kracht en heerlijkheid uit zijn werken met het verstand doorzien (Romeinen 1:18) Er zijn niet veel dwazen in deze wereld, de meeste mensen geloven wel op één of andere manier in God; iets, een hogere macht. Maar veel invloed heeft dat niet in hun leven. Er gebeurt van alles in ons leven. Als het vreugde brengt dan zeggen we: God zegent! Maar als er verdriet komt denken we al gauw: Waar is God nu? En we verwijten Hem dat Hij niet ingrijpt, en de trein van ons geloofsleven ontspoort.

Geloof, ook een slechte locomotief
Stel je voor dat in ons geloofsleven het geloof voorop staat. Wat een rare situatie krijg je dan. Mijn hele leven gebaseerd op geloof, maar geloof waarin dan? Als je geloof maar sterk genoeg is dan zal het wel gebeuren. De kracht van het positieve denken: Chakka! Uiteindelijk komt dit neer op geloof in jezelf, als je maar sterk genoeg gelooft kun je het noodlot keren. Deze denkwijze heeft zich in onze maatschappij flink verspreid. Overal komen we het tegen, je kunt zelfs cursussen volgen om dit te leren. Maar het staat ver af van het geloof in het woord van God. Wat voor kracht kan ik ook vinden in mezelf? Het is als de man die zichzelf bij zijn haren omhoog wil trekken uit het moeras. Hij is gedoemd om ten onder te gaan bij gebrek aan vaste grond. Die vaste grond vinden we alleen in het woord van God.

Het Feit, de enige goede locomotief
We zien dus dat voor ons geloofsleven de feiten erg belangrijk zijn. Okay, die feiten vinden we in het woord van God. Maar dan moeten we dat woord ook lezen en goed lezen. Soms menen we dat iets in het woord geschreven staat, we geloven het, maar het verandert ons leven niet, de ervaring klopt niet met het feit. De vraag is dan: lezen we wel goed wat er staat? Is het feit wel op ons van toepassing?
Ik heb eens iemand gesproken die vast geloofde dat God ieder gebed verhoort. .Ik vroeg hem of zijn ervaring daarmee in overeenstemming was. Waarop hij antwoordde:”Ik heb me wel eens gefrustreerd gebeden.”

Wel de juiste feiten!
Waar ging het nou mis? Hij geloofde met zijn hele hart en meende dit feit ook in de Bijbel te vinden, we lezen het immers in Mattheus 21:22. Alleen spreekt de Here Jezus hier tot zijn discipelen en inderdaad waar zij in het gebed om vroegen dat ontvingen zij ook. Lees de eerste hoofdstukken van handelingen er maar op na. Later vinden we dat niet meer.

De Vrede Van God
Als we uiteindelijk lezen in Fil.4:6 dan staat hier dat we al onze verlangens bekend mogen maken bij God. Je zou verwachten (n.a.v. Matt. 21:22) dat er dan zou volgen: en je zult het ontvangen. Maar dat staat er helemaal niet. We zullen wel iets ontvangen, maar niet onze verlangens. We zullen de vrede van God ontvangen en dat is voor deze tijd genoeg.
We zien dus dat het belangrijk is dat we geloven in de feiten, zoals we die vinden in het woord van God. Daarvoor is bijbelstudie heel belangrijk, we moeten het woord van God recht snijden. Alleen op deze manier kunnen we een stabiel geloofsleven bereiken.

<><

Zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 09:08
 
ZWAAN995 schreef:
Stabiel Geloofsleven

Hoe Krijg Ik Een Stabiel Geloofsleven?
Om antwoord te geven op bovenstaande vraag zou ik ons geloofsleven voor willen stellen als een trein bestaande uit één locomotief en twee wagonnetjes:

Deze Volgorde:
De locomotief: het feit.
Het is erg belangrijk dat ons geloofsleven gebaseerd is op feiten. Deze feiten vinden we in het woord van God. Zo staat het ook in Romeinen 10:17 “Zo is dan het geloof uit het horen en het horen door het woord van God.”
De feiten liggen dus vast en zijn ons door God bekend gemaakt door middel van het woord van God. Deze feiten gelden voor alle mensen. Het woord van God is voor iedereen, maar niet iedereen gelooft het ook.

De eerste wagon: het geloof.
We moeten de feiten zoals God die in zijn woord geeft geloven ( Romeinen 10:17)
Geloven betekent niet alleen dat we met de mond belijden dat de feiten waar zijn; ik geloof de bijbel van kaft tot kaft. Geloven is hetzelfde als gehoorzamen of vertrouwen. Dit geloof verandert mijn denken. Ook dat lezen we in de Romeinenbrief in hoofdstuk 12:2 “Wordt hervormd door de vernieuwing van uw denken.” En daarmee komen we op:

De tweede wagon: de ervaring.
Mijn geloof in de feiten, zoals ik die in het woord van God lees, verandert mij en dat merk ik.
Laat ik een voorbeeld geven:
Ik lees in het spoorboekje dat er om 3 minuten voor 9 een trein in Gouda vertrekt richting Zoetermeer op spoor 8. Als ik op het perron sta zie ik dat ook op het bord en tenslotte verschijnt er ook een trein. Ik, geloof op grond van wat ik gelezen heb, dat deze trein me naar Zoetermeer zal brengen, dus stap ik in en een kleine 10 minuten later sta ik in Zoetermeer op het station.
Jammer genoeg is de NS niet zo betrouwbaar, dus soms komt de trein niet of niet op tijd. Maar het woord van God is wel betrouwbaar. Als Hij het zegt is het waar!

Gevoel, een slechte locomotief
Nu kan er natuurlijk van alles misgaan in ons geloofsleven. Stel je voor dat je de ervaring vooropstelt, wat gebeurt er dan? Tja dan ontspoort de trein.
Hoe weet ik dat God bestaat? Ik zie Hem niet, het enige wat ik van Hem kan zien is zijn schepping. Dus kan ik Hem als Schepper leren kennen. Daarom ook zegt God in Psalm 14:1 ”De dwaas zegt in zijn hart: Er is geen God.” Dat is dus dwaas, want sedert de schepping van de wereld wordt zijn eeuwige kracht en heerlijkheid uit zijn werken met het verstand doorzien (Romeinen 1:18) Er zijn niet veel dwazen in deze wereld, de meeste mensen geloven wel op één of andere manier in God; iets, een hogere macht. Maar veel invloed heeft dat niet in hun leven. Er gebeurt van alles in ons leven. Als het vreugde brengt dan zeggen we: God zegent! Maar als er verdriet komt denken we al gauw: Waar is God nu? En we verwijten Hem dat Hij niet ingrijpt, en de trein van ons geloofsleven ontspoort.

Geloof, ook een slechte locomotief
Stel je voor dat in ons geloofsleven het geloof voorop staat. Wat een rare situatie krijg je dan. Mijn hele leven gebaseerd op geloof, maar geloof waarin dan? Als je geloof maar sterk genoeg is dan zal het wel gebeuren. De kracht van het positieve denken: Chakka! Uiteindelijk komt dit neer op geloof in jezelf, als je maar sterk genoeg gelooft kun je het noodlot keren. Deze denkwijze heeft zich in onze maatschappij flink verspreid. Overal komen we het tegen, je kunt zelfs cursussen volgen om dit te leren. Maar het staat ver af van het geloof in het woord van God. Wat voor kracht kan ik ook vinden in mezelf? Het is als de man die zichzelf bij zijn haren omhoog wil trekken uit het moeras. Hij is gedoemd om ten onder te gaan bij gebrek aan vaste grond. Die vaste grond vinden we alleen in het woord van God.

Het Feit, de enige goede locomotief
We zien dus dat voor ons geloofsleven de feiten erg belangrijk zijn. Okay, die feiten vinden we in het woord van God. Maar dan moeten we dat woord ook lezen en goed lezen. Soms menen we dat iets in het woord geschreven staat, we geloven het, maar het verandert ons leven niet, de ervaring klopt niet met het feit. De vraag is dan: lezen we wel goed wat er staat? Is het feit wel op ons van toepassing?
Ik heb eens iemand gesproken die vast geloofde dat God ieder gebed verhoort. .Ik vroeg hem of zijn ervaring daarmee in overeenstemming was. Waarop hij antwoordde:”Ik heb me wel eens gefrustreerd gebeden.”

Wel de juiste feiten!
Waar ging het nou mis? Hij geloofde met zijn hele hart en meende dit feit ook in de Bijbel te vinden, we lezen het immers in Mattheus 21:22. Alleen spreekt de Here Jezus hier tot zijn discipelen en inderdaad waar zij in het gebed om vroegen dat ontvingen zij ook. Lees de eerste hoofdstukken van handelingen er maar op na. Later vinden we dat niet meer.

De Vrede Van God
Als we uiteindelijk lezen in Fil.4:6 dan staat hier dat we al onze verlangens bekend mogen maken bij God. Je zou verwachten (n.a.v. Matt. 21:22) dat er dan zou volgen: en je zult het ontvangen. Maar dat staat er helemaal niet. We zullen wel iets ontvangen, maar niet onze verlangens. We zullen de vrede van God ontvangen en dat is voor deze tijd genoeg.
We zien dus dat het belangrijk is dat we geloven in de feiten, zoals we die vinden in het woord van God. Daarvoor is bijbelstudie heel belangrijk, we moeten het woord van God recht snijden. Alleen op deze manier kunnen we een stabiel geloofsleven bereiken.

<><

Zwaan

Waar slaat de hele lap tekst over het treintje nu weer op, op sereiuze vragen die je gesteld zijn? we moeten het woord van god recht snijden... etc, waar haal jij uit het woord van god, dat we zo met onze mede mens die homo is horen om tegaan, over ze te schrijven zoals jij doet? kom met woorden uit de bijbel, niet met vaag er om heen gedraai.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 09:19
 
soms is het goed dingen te laten rusten.
vraag je af of iets werkelijk de moeite waard is te beantwoorden. of het wel de strijd is die jij te voeren hebt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 09:47
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dat denk je te weten.......significant verschil........
En op vilein gedrag neem ik inderdaad niet de moeite om te reageren, daar heb je dan wel weer gelijk in......vooral als dat gedrag onder de zgn christelijke noemer valt........


Thanx! Lachende smiley

Matth. 5:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 09:53
 
CARMEN073 schreef:
Thanx! Lachende smiley

Matth. 5:11



Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Martelaarschap dus?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 10:00
 
ROLF230 schreef:
soms is het goed dingen te laten rusten.
vraag je af of iets werkelijk de moeite waard is te beantwoorden. of het wel de strijd is die jij te voeren hebt.

Voor alle homofile lezers, vind ik het belangrijk dat zwaan met een eerlijk antwoord komt. ze schrijft dat god zo over homo,s denkt, bewijs het dan als het echt in gods woord staat en anders geef toe, zie in je een fout maakte,

voor zwaan blijkbaar niet belangrijk genoeg om te beantwoorden, ik vind van wel, stel er 1 homofile lezer, zwaans woorden leest en denkt, denkt god zo over mij??? Nou dan vind ik het heeeel belangrijk dat er effe word aangetoond dat die woorden van zwaan niet de waarheid over god zijn


Zet een eerlijk beeld over god neer, maak je eigen lappen tekst waar in de praktijk. enfin ik ga me weer op andere dingen richten, weet je op een christelijke site zou eigenlijk de liefde en blijdschap van het evangelie moeten overheersen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 12:17
 



Schud mij stof van mijn voeten en ga een andere weg inslaan..

<><

Zwaan


Laatst aangepast door
ZWAAN995
op woensdag 3 oktober 2012, 12:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 12:43
 
ZWAAN995 schreef:



Schud mij stof van mijn voeten en ga een andere weg inslaan..

<><

Zwaan

Even voor de context: dat is een tekst uit Lucas en een advies aan de discipelen om wanneer het evangelie en de discipelen niet geaccepteerd worden in een stad het stof van die stad ook af te schudden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 13:05
 
JOL252 schreef:
Even voor de context: dat is een tekst uit Lucas en een advies aan de discipelen om wanneer het evangelie en de discipelen niet geaccepteerd worden in een stad het stof van die stad ook af te schudden.

Het word hier op het forum niet geaccepteerd mensen willen mensen meningen horen van ervaringen laat staan de Bijbel openen. Bepaalde Bijbelstudie`s die hier worden geplaatst is om mensen te waarschuwen alleen de mens wil niet gewaarschuwd worden dan ben ik makkelijk en wil ik mij niet om gaan ergeren en schud daarom het stof van mijn voeten.

<><

Zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZWAAN995





Berichten: 410

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 13:10
 
Vandaar dat er ook veel gebrek is aan kennis
Want men wil alleen de dingen horen en zien
Wat hen lekker bij voelt van leugen
de onaangename waarheid is men bang
en mag dus niet gezegd worden van menigte

Mensen die staan voor de waarheid word
gezien als zwarte piet en is een slacht - schaap


<><

Zwaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792





Berichten: 1663

BerichtGeplaatst: woensdag 3 oktober 2012, 13:25
 
ZWAAN995 schreef:
Vandaar dat er ook veel gebrek is aan kennis
Want men wil alleen de dingen horen en zien
Wat hen lekker bij voelt van leugen
de onaangename waarheid is men bang
en mag dus niet gezegd worden van menigte

Mensen die staan voor de waarheid word
gezien als zwarte piet en is een slacht - schaap


<><

Zwaan


Iemand met een andere mening heeft niet per definitie te weinig kennis.

Zelfs als ben je het met elkaar eens over een punt, kan je dat op verschillende manier onder woorden brengen.
Met de olifant-in-de porseleinkast instelling bereik vaak het tegenovergestelde van wat je graag zou willen bereiken.
Je kan radicaal het evangelie willen brengen, maar ik geloof dat je daar meer mensen mee afstoot dan dat je ze de goede weg ophelpt.
En nee, dat is heel iets anders dan zonde goed gaan keuren, dat is het andere uiterste.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Pagina 2 van 3