ChristianMatch
 


Forum

wonderen
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 06:47
 
JEFFREY984 schreef:
Jammer dat er mensen zijn die meteen gaan steigeren bij 'diepe' topics. Wees waakzaam en toets alles, gooi niet met modder en vermaan elkaar in liefde (Bijbelse geboden en opdrachten). Mischien wijs om een apart topic te openen aangaande de diverse denominaties?

Specifieke topics zijn er al ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 07:41
 
Geplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 00:50

Rolf: Volgens mij had ik een paar dagen geleden aangemoedigd om topics te beginnen die niet over h. of y. gaan (als je begrijpt wat ik bedoel).Ik ben al veel te laat op en struin Youtube een beetje af om oa eea te zien over de kerk waar ik vroeger naartoe ging en aanverwante onderwerpen. Steeds meer zag ik over wonderen en verschillende mensen die daar verschillende verklaringen voor hadden.

Zelf ben ik in 2000 door een Godswonder genezen van een zware depressie en een dwangneurose. Van het ene op het andere moment voelde ik het van me afvallen en kon ik getuigen: "Ik geloof in God", terwijl ik niet op zoek was naar Hem.

Dus ja, wonderen bestaan. Ik heb het zelf meegemaakt en ken betrouwbare getuigenissen van mensen. Nu begin je hier zelf over h. of y. Dus ja, daar had ik mijn reactie op aangepast..., maar nu alleen eruitgehaald wat over mij gaat en niet over anderen..Wie heeft er nog meer een wonder in zijn leven ervaren? Ik dacht misschien kan het een bemoediging zijn voor mensen die te kampen hebben met ziekte in hun leven. God kan én wil genezen, dat is mijn overtuiging.


Geplaatst: vrijdag 5 oktober 2012, 06:44

Shanita:Ja, natuurlijk bestaan wonderen. Kijk alleen maar naar het menselijk lichaam, naar de natuur, naar het heelal...

Mijn wonder is dat ik zélf rond me 20ste hulp ben gaan zoeken, zelf alles ben gaan lezen erover, zelfs een studie ervoor ben gaan doen, om erachter te komen wat er in Godsnaam met mij aan de hand was.
En dat dat mij was gelukt!


Zo dit schreef ik als reaktie naar Rolf, heb even alleen eruit gehaald wat on topic is uit mijn reactie.

En als we nu bij wonderen bij onszelf kunnen blijven ipv het over andere mensen te gaan hebben, die velen niet eens kennen...ja, geldt ook voor mezelf.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 9 oktober 2012, 07:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 07:53
 
ROLF230 schreef:
Volgens mij had ik een paar dagen geleden aangemoedigd om topics te beginnen die niet over h. of y. gaan (als je begrijpt wat ik bedoel).

Ik ben al veel te laat op en struin Youtube een beetje af om oa eea te zien over de kerk waar ik vroeger naartoe ging en aanverwante onderwerpen. Steeds meer zag ik over wonderen en verschillende mensen die daar verschillende verklaringen voor hadden.

Zelf ben ik in 2000 door een Godswonder genezen van een zware depressie en een dwangneurose. Van het ene op het andere moment voelde ik het van me afvallen en kon ik getuigen: "Ik geloof in God", terwijl ik niet op zoek was naar Hem.

Dus ja, wonderen bestaan. Ik heb het zelf meegemaakt en ken betrouwbare getuigenissen van mensen.

Wie heeft er nog meer een wonder in zijn leven ervaren? Ik dacht misschien kan het een bemoediging zijn voor mensen die te kampen hebben met ziekte in hun leven. God kan én wil genezen, dat is mijn overtuiging.

En voor de mensen die toch ziek blijven, na jaren, is dat dan reeel om tegen hun te zeggen God wil en kan genezen? Christenen die ziek zijn momenteel en meelezen, ja, ik noem maar wat....? Smiley die vol vragen zit
Ik vind het zelf namelijk nogal gemeen: 'van ik ben genezen en God wil en kan iedereen genezen'. Om dat te zeggen. Want als God dat wou waren er niet zoveel zieke christenen.
Of ligt dat aan die christenen, dat ze niet genezen doen hun iets fout?

Is de genezing van het hart niet veel belangrijker, ik bedoel we hebben eeuwig leven, dat zijn miljarden jaren, is het dan echt zo belangrijk dat je in dit leven wat zoo kort is, genezen wordt, en het is niet fair tegenover zieken die niet genezen en ook christen zijn.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 9 oktober 2012, 07:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 08:04
 
JOL252 schreef:
Het grote wonder bestaat volgens mij niet uit genezingen ...

Dat ben ik met je eens Jol, het grote wonder is de vergeving van zonden; het Evangelie....

En dat hameren over 'genezingen' daar word ik zelf al ziek van, maar ja, dan zou ik daar ook weer van genezen kunnen worden?

Iedereen gaat dood en heeft eeuwig leven, waarom elke keer zo dat hameren op genezingen en is dat wel liefdevol zeg maar naar mede broeders en zusters die niet genezen na jarenlang gebed? Om dan te zeggen God kan en wil iedereen genezen?

Ik zelf vind het nogal gemeen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 08:23
 
ROLF230 schreef:
Volgens mij had ik een paar dagen geleden aangemoedigd om topics te beginnen die niet over h. of y. gaan (als je begrijpt wat ik bedoel).

Ik ben al veel te laat op en struin Youtube een beetje af om oa eea te zien over de kerk waar ik vroeger naartoe ging en aanverwante onderwerpen. Steeds meer zag ik over wonderen en verschillende mensen die daar verschillende verklaringen voor hadden.

Zelf ben ik in 2000 door een Godswonder genezen van een zware depressie en een dwangneurose. Van het ene op het andere moment voelde ik het van me afvallen en kon ik getuigen: "Ik geloof in God", terwijl ik niet op zoek was naar Hem.

Dus ja, wonderen bestaan. Ik heb het zelf meegemaakt en ken betrouwbare getuigenissen van mensen.

Wie heeft er nog meer een wonder in zijn leven ervaren? Ik dacht misschien kan het een bemoediging zijn voor mensen die te kampen hebben met ziekte in hun leven. God kan én wil genezen, dat is mijn overtuiging.

Mooi dat jij genezen bent van zware depressie en dwangneurose. Lachende smiley
Dat zijn toch wel heavy dingen!
Dat is eigenlijk een wonder Lachende smiley

Ik zelf ben ook genezen van borderline, kan omgaan met DIS, heb genoeg handvaten om te functioneren.

Ben bijna genezen van slikstoornis, kan vaak slikken en anders neem ik vloeibaar voedsel, van die astronautendrank, waar alles in zit.
Kon eerst nooit slikken als ik met mensen ging eten moetst ik altijd hele zware medicatie dat ik zo rustig werd, dan lukte 't wel.
Kom ik gelijk op het volgende, ik ben genezen van mijn medicatie verslaving, ben nu vaak heel gelukkig zonder, ben er ook achter dat met die verslaving 90% psychisch is en maar 10% lichamelijk.

En ja, dat is eigenlijk een wonder; ik kan vaak goed functioneren en voel me dan zelfs gelukkiger en helderder natuurlijk, zonder medicatie, da's een wonder voor mij, dat had ik niet voor mogelijk gehouden dat ik zóver zou komen.

Ach, ik kan nog veel meer zeggen, maar ja dit waren de belangrijkste genezingen. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 09:08
 
ach shanita, wat moet ik zeggen? heb effe geen woorden, heel begrijpelijk d epijn bij jou en de irritatie, ook de irritatie aan de borden die je heel groot tegen komt. Schreef het al es eerder toen ik 20 was kwam ik tot geloof en was ook heel erg teleurgesteld en geflipt op bepaalde cristenen, vooral van cristenen verwacht je dat niet. gelukkig laat god ons niet los, ons niet vallen.Daar vestig ik al me hoop en vertrouwen op op jezus, god, cristenen waar ik mee omga, het zijn mensen net zoals ik, ondanks de irritatie van de borden in de stad ben ik ervan overtuigd dat jezus met je mee loopt, zijn armen om je heen houd. Hij is gekomen om gebroken te helen

in lucas 4-18 staat: De geest des heren is op mij, daarom, dat hij mij gezalfd heeft, om aan armen het evangelie te brengen, en hij heeft mij gezonden, om aan gevangenen loslating te verkondigen en aan blinden te gezicht, om verbrokenen heen te zenden in vrijheid, om te verkondigen het aangename jaar des heren.

in jezus naam bid ik, vraag ik aan jezus of hij zich wil ontfermen met zijn liefde over jou, om met je mee te gaan, stapje voor stapje met verder herstel, dat je helemaal vrij mag worden, vrij van de pijn die anderen je hebben aangedaan, helemaal los komt, dat in jezus naam alle bindingen met bepaalde mensen die je zo,n pijn hebben aangedaan worden verbroken en dat je je je niet meer indentificeert met je verleden wat je is aangedaan, je bent een kind van god en daar ligt je indentiteit, dat je een kind van god bent, niet he tkind van je vader die het niet waard was om je vader hier te zijn op aarde. In jezus naam vader god breek al die banden van shanita met haar verleden en vul haar met uw liefde. en blijf met haar meelopen, heel dicht bij haar, met uw armen om haar heen, op weg naar herstel en innerlijke genezing, dat ze in vrijheid mag leven, niet meer gebonden door haar verleden.

hoop dat je het niet erg vind dat ik dit gebed hier voor je neerzet, met de hoop dat meerderen dit gebed voor haar willen meebidden.of een ander gebed voor haar. We mogen ook best wel es bidden voor elkaar hier op cm, en vooral voor shanita die het wel es moeilijk heeft. lieve knuffel shanita voor je
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 09:16
 
effe een moooi nr voor jou shanita
How He Loves Us - Kim Walker / Jesus Culture


oke link lukt niet echt goed, maar mooi nr, luister ik vaak, wetende dat god van me houd, met me mee loopt, ook al valt de liefde van anderen mensen wel es tegen, stellen ze je vet teluer, jeuzs houd van mij en ook van jou Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 09:23
 
en shanita ik hoop dat je god nog veel beter gaat leren kennen , dat je ooit vol blijdschap dit nr mee kan zingen, vol blijdschap,zonder stukken pijn in je hart door het leed aangedaan door anderen, en nu ga ik maar es effe beginnne met me huishouden Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 12:33
 
SHANITA130 schreef:
En voor de mensen die toch ziek blijven, na jaren, is dat dan reeel om tegen hun te zeggen God wil en kan genezen? Christenen die ziek zijn momenteel en meelezen, ja ik noem maar wat....? Smiley die vol vragen zit
Ik vind het zelf namelijk nogal gemeen: 'van ik ben genezen en God wil en kan iedereen genezen'. Om dat te zeggen. Want als God dat wou waren er niet zoveel zieke christenen.
Of ligt dat aan die christenen, dat ze niet genezen doen hun iets fout?

Is de genezing van het hart niet veel belangrijker, ik bedoel we hebben eeuwig leven, dat zijn miljarden jaren, is het dan echt zo belangrijk dat je in dit leven wat zoo kort is, genezen wordt, en het is niet fair tegenover zieken die niet genezen en ook christen zijn.


Daarom schreef ik gister over een vriendin van mij die overleed na jaren van ziekte en dwars door alles heen haar geloof, liefde en vertrouwen naar God toe behield. Dit is voor mij een net zo groot wonder en wordt volgens mij nogal eens vergeten in al het streven naar de gaven in plaats van de Gever.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 13:14
 
JOL252 schreef:
Daarom schreef ik gister over een vriendin van mij die overleed na jaren van ziekte en dwars door alles heen haar geloof, liefde en vertrouwen naar God toe behield. Dit is voor mij een net zo groot wonder en wordt volgens mij nogal eens vergeten in al het streven naar de gaven in plaats van de Gever.

Ja, dat las ik. Belangrijkste is dat je geloof en vertrouwen en liefde naar God toe behoud, dwars door alles heen, da's het grootste wonder.

En dat streven naar gaven ipv de gever, is net zoiets als de schepping vereren ipv de schepper(bijbletekst: zij vereren de schepping ipv de Schepper...

En als je naar deze gebroken wereld kijkt, oorlogen, rampen epidemieen, ziekten, en iemand claimt dat God altijd geneest en dat wil.....waarom al die aids wezen in Afrika bijvoorbeeld...
en als iemand dan is genezen van een zware depressie, waarom zou God hem dan die depressie hebben gegeven in de eerste plaats...ja, we leven in een gebroken wereld.
Ik ben echt geschrokken van die health en weatlh evangelies: dat als je echt voor God gaat heb je financiele voorspoed, geen ziektes, alleen nog maar gelukkig....doet geen recht...evangelie is een kruis opnemen, waar je dan wel kracht voor krijgt.

Men heeft 't zelf over de geest van armoede. waarvan je bevrijd moet worden....dat vind ik echt erg, doe je je best, vindingrijk en creatief, om met heel weinig geld je huissie gezellig te maken, krijg je een verwijt dat je een geest van armoede hebt....

En tuurlijk speelt God een rol, Hij laat bijvoorbeeld alles meewerken voor degene die Hem liefhebben.
Ik zal ook liever zeggen dat ik ben genezen met behulp van God; ik heb met mijn medicijnverslaving echt niet achterovergezeten en niets gedaan. Heb zelf actief meegewerkt met een vriend van een christelijke stichting die mij hielp, en ik merkte he er gebeurt niets naars als ik ze niet slik...
En toen ben ik gaan uitproberen. En als ik niets slik voel ik me nu zelfs sterker en lichamelijk beter, ja, het was jaren andersom....psychische pijn was zo groot, kon zonder med. niet functioneren, ja, en nu sinds kort wel....omdat ik ook dingen onder ogen kan zien, ook door reacties en mails. bijvoorbeeld, Thomas noemde een keer 'cognitieve dissonantie', denk ik ja, daar zit een hoop in, verklaard een hoop....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 13:24
 
[quote=PETRA944]ach shanita, wat moet ik zeggen? heb effe geen woorden, heel begrijpelijk d epijn bij jou en de irritatie, ook de irritatie aan de borden die je heel groot tegen komt. Schreef het al es eerder toen ik 20 was kwam ik tot geloof en was ook heel erg teleurgesteld en geflipt op bepaalde cristenen, vooral van cristenen verwacht je dat niet. gelukkig laat god ons niet los, ons niet vallen.Daar vestig ik al me hoop en vertrouwen op op jezus, god, cristenen waar ik mee omga, het zijn mensen net zoals ik, ondanks de irritatie van de borden in de stad ben ik ervan overtuigd dat jezus met je mee loopt, zijn armen om je heen houd. Hij is gekomen om gebroken te helen

Ja, dat was behoorlijk traumatisch: "je redt 't toch niet. punt...".
Ja, en idd, borden langs de weg met 'de ...helpt!'. auto's door het stadje met de naam er levengroot op. En elke keer dezelfde dromen, over die afwijzing, ja, ik wilde zo graag alsnog ergens me kunnen ontwikkelen, met liefde en dacht ja de .... is perfect...christelijk, bekend, goede naam....
Ja, dan is het ff slikken....als je beseft, het gaat ze niet om mensen persoonlijk, maar om slagingspecentages, en daarmee giften scoren...zo van kijk eens wij zijn de beste...ja, nogal logisch als je selecteerd, en andere wereldse klinieken niet... als je van de eerste verbijstering van de afwijzing bent bekomen....want hoe kan het nu: "ze schrijven in hun magazine, elke keer, geen een geval is hoploos voor God en voor ons dus ook niet, dat soort dingen....
in lucas 4-18 staat: De geest des heren is op mij, daarom, dat hij mij gezalfd heeft, om aan armen het evangelie te brengen, en hij heeft mij gezonden, om aan gevangenen loslating te verkondigen en aan blinden te gezicht, om verbrokenen heen te zenden in vrijheid, om te verkondigen het aangename jaar des heren.

in jezus naam bid ik, vraag ik aan jezus of hij zich wil ontfermen met zijn liefde over jou, om met je mee te gaan, stapje voor stapje met verder herstel, dat je helemaal vrij mag worden, vrij van de pijn die anderen je hebben aangedaan, helemaal los komt, dat in jezus naam alle bindingen met bepaalde mensen die je zo,n pijn hebben aangedaan worden verbroken en dat je je je niet meer indentificeert met je verleden wat je is aangedaan, je bent een kind van god en daar ligt je indentiteit, dat je een kind van god bent, niet he tkind van je vader die het niet waard was om je vader hier te zijn op aarde. In jezus naam vader god breek al die banden van shanita met haar verleden en vul haar met uw liefde. en blijf met haar meelopen, heel dicht bij haar, met uw armen om haar heen, op weg naar herstel en innerlijke genezing, dat ze in vrijheid mag leven, niet meer gebonden door haar verleden.

hoop dat je het niet erg vind dat ik dit gebed hier voor je neerzet, met de hoop dat meerderen dit gebed voor haar willen meebidden.of een ander gebed voor haar. We mogen ook best wel es bidden voor elkaar hier op cm, en vooral voor shanita die het wel es moeilijk heeft. lieve knuffel shanita voor je

Dank je voor je gebed en voor je medeleven! ja, dat was een harde les, eerste les in mijn leven was, ouders zijn geen garantie, dat het mensen zijn die het beste met je voorhebben, en christenen(wat ik echt dacht toen) ook niet.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 9 oktober 2012, 13:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 14:53
 
JOL252 schreef:
Daarom schreef ik gister over een vriendin van mij die overleed na jaren van ziekte en dwars door alles heen haar geloof, liefde en vertrouwen naar God toe behield. Dit is voor mij een net zo groot wonder en wordt volgens mij nogal eens vergeten in al het streven naar de gaven in plaats van de Gever.

Ik heb daar een bizarre ervaring mee maar die is te prive om hier te delen..........je geloof verliezen en nadien God die ingreep..........mijn ogen opende.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 18:26
 
LEANNE226 schreef:
Ik heb daar een bizarre ervaring mee maar die is te prive om hier te delen..........je geloof verliezen en nadien God die ingreep..........mijn ogen opende.........

Ja, dat kan, geloof verliezen en dan God die ingrijpt..

Heb zelf nooit mijn geloof verloren...maar kan het me wel indenken dat dat kan gebeuren.

Mzzl!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 19:20
 
JOL252 schreef:
Daarom schreef ik gister over een vriendin van mij die overleed na jaren van ziekte en dwars door alles heen haar geloof, liefde en vertrouwen naar God toe behield. Dit is voor mij een net zo groot wonder en wordt volgens mij nogal eens vergeten in al het streven naar de gaven in plaats van de Gever.


Ik las je stukje gisteren Jol en bedacht me dat er zo zoveel wonderen gebeuren, zo in alle stilte zonder al die poeha er om heen. En vooral het besef dat als je niet geneest je geloof niet te klein is en jij niet zondig bent maar dat het gewoon de weg is die je moet gaan...........Net zoals je schrijft over je vriendin.............Ik heb het hier ook al eens eerder geschreven, we moeten een stil worden in de Geest van God ipv zo te preken over allerhande Bijbelteksten en hoe zondig vooral de ander wel is......en hoe het allemaal wel zou moeten.....
Mooi persoonlijk stukje Jol en integer......


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 9 oktober 2012, 19:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 20:12
 
LEANNE226 schreef:
Ik heb daar een bizarre ervaring mee maar die is te prive om hier te delen..........je geloof verliezen en nadien God die ingreep..........mijn ogen opende.........

mooi he ,hoe god dan na je omzag, je niet los liet ondanks dat je je geloof verloor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 20:15
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ik las je stukje gisteren Jol en bedacht me dat er zo zoveel wonderen gebeuren, zo in alle stilte zonder al die poeha er om heen. En vooral het besef dat als je niet geneest je geloof niet te klein is en jij niet zondig bent maar dat het gewoon de weg is die je moet gaan...........Net zoals je schrijft over je vriendin.............Ik heb het hier ook al eens eerder geschreven, we moeten een stil worden in de Geest van God ipv zo te preken over allerhande Bijbelteksten en hoe zondig vooral de ander wel is......en hoe het allemaal wel zou moeten.....
Mooi persoonlijk stukje Jol en integer......

dat is zo mooi wat je schrijft dat we eens stil moeten worden in de geest, heb het je al verschillende keren zien schrijven, maar volgens mij lezen velen er over heen en inderdaad veel wonderen gebeuren in mensen levens ook niet altijd in de kerk. En inderdaad soms geneest god, soms niet. moet je die weg gewoon gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 20:24
 
ik vind het n wonder dat sommige mensen geen ban hebben gekregen de afgelopen week hier op cm. Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 20:26
 
PIETER649 schreef:
ik vind het n wonder dat sommige mensen geen ban hebben gekregen de afgelopen week hier op cm. Smiley die vol vragen zit

Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley
Het heeft dus écht voordelen om heel selectief topics uit te kiezen om te lezen.....??......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 20:28
 
STEENTJE178 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley
Het heeft dus écht voordelen om heel selectief topics uit te kiezen om te lezen.....??......



t was nochthans wel hartstikke on-topic !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 20:48
 
PIETER649 schreef:
t was nochthans wel hartstikke on-topic !!

Maar das op het CM-forum géén wonder........ Knipoog smiley

Dus maar ff terug naar de wonderen, welke toch echt de wereld niet uit zijn, anno 2012....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 oktober 2012, 21:50
 
Het valt mij op dat het begrip "wonder" veelvuldig gekoppeld wordt aan genezingswonderen en dat is ook zo, elke genezing is een wonder.

Maar wonderen zijn meer dan alleen genezingen...

Zomaar ff een rijtje:
*elke nieuwe dag
*alle kindjes die geboren worden
*weer een jaar ouder mogen worden
*de prachtige natuur
...en vul zelf maar in...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 08:06
 
JOSINA022 schreef:
Het valt mij op dat het begrip "wonder" veelvuldig gekoppeld wordt aan genezingswonderen en dat is ook zo, elke genezing is een wonder.

Maar wonderen zijn meer dan alleen genezingen...

Zomaar ff een rijtje:
*elke nieuwe dag
*alle kindjes die geboren worden
*weer een jaar ouder mogen worden
*de prachtige natuur
* genade
* liefde
* verhoord gebed
* vrede in je hart in moeilijke tijden

...en vul zelf maar in...


Laatst aangepast door
HANNAH810
op woensdag 10 oktober 2012, 08:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 08:45
 
HANNAH810 schreef:


Zomaar ff een rijtje:
*elke nieuwe dag
*alle kindjes die geboren worden
*weer een jaar ouder mogen worden
*de prachtige natuur
* genade
* liefde
* verhoord gebed
* vrede in je hart in moeilijke tijden
...en vul zelf maar in...

Mooie aanvulling, Hannah!

Wie volgt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 08:59
 
JOSINA022 schreef:
Zomaar ff een rijtje:
*elke nieuwe dag
*alle kindjes die geboren worden
*weer een jaar ouder mogen worden
*de prachtige natuur
* genade
* liefde
* verhoord gebed
* vrede in je hart in moeilijke tijden
...en vul zelf maar in...

Mooie aanvulling, Hannah!

Wie volgt?

zomaar effe een begin van de dag, kleuter na school brengen, al die kleine lieve mensjes tegen komen, fietsen langs de bomen die allemaal verschillende kleuren blaadjes hebben, de zon scheen en gaf prachtig licht, vervolgens langs het water, nog meer schoonheid.het grappigge gezichtje van de baby in de kinderwagen . moet me denken aan toen ik babys had, dan ging ik met ze met de kinderwagen naar het bos, deed de kap boven na beneden en dan lag zon baby vol verwondering omhoog te kijken na de bomen tot ze dan in slaap viel.En al die kleine kindjes beginnen de dag gewoon vrij relaxed, verwonderend en nog met een blijdschap in hun hart vaak vol onbevangenheid, de mama,s zie je vaak al in de ochtend gestresst de dag beginnen, hoeveel zijn zo druk bezig met allerlei zorgen etc. dat ze de schoonheid van de kleine mooie dingen in het leven eigenlijk voorbij lopen Smiley die vol vragen zit en mijn kleuter, eigenlijk een wonder, ooit 9 maanden in me buik, de geboorte was prachtig, een nieuw mensje verwonderend in de wereld, nu klimt hij al achter op me fiets heel stoer. nu nog wel.... voor je het weet is hij groter als mij net zoals mijn andere zonen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 10:06
 
PETRA944 schreef:
zomaar effe een begin van de dag, kleuter na school brengen, al die kleine lieve mensjes tegen komen, fietsen langs de bomen die allemaal verschillende kleuren blaadjes hebben, de zon scheen en gaf prachtig licht, vervolgens langs het water, nog meer schoonheid.het grappigge gezichtje van de baby in de kinderwagen . moet me denken aan toen ik babys had, dan ging ik met ze met de kinderwagen naar het bos, deed de kap boven na beneden en dan lag zon baby vol verwondering omhoog te kijken na de bomen tot ze dan in slaap viel.En al die kleine kindjes beginnen de dag gewoon vrij relaxed, verwonderend en nog met een blijdschap in hun hart vaak vol onbevangenheid, de mama,s zie je vaak al in de ochtend gestresst de dag beginnen, hoeveel zijn zo druk bezig met allerlei zorgen etc. dat ze de schoonheid van de kleine mooie dingen in het leven eigenlijk voorbij lopen Smiley die vol vragen zit en mijn kleuter, eigenlijk een wonder, ooit 9 maanden in me buik, de geboorte was prachtig, een nieuw mensje verwonderend in de wereld, nu klimt hij al achter op me fiets heel stoer. nu nog wel.... voor je het weet is hij groter als mij net zoals mijn andere zonen

Wat heerlijk zoveel kinderen, en als een zo'n kind dan ook een kind krijgt..wat een wonder,
Ja, ik heb weleens foto's gezien van als zo'n kind groeit, als het 3 weken is, dan 5 weken enzo.
Ja, en ook al kon ik ze zelf niet krijgen, het is, als je goed nadenkt, ook een wonder dat je zelf bestaat. Kijk, ik bedoel het zo, toevallig hebben je ouders elkaar ontmoet. Ja, en als je dan gaat denken dat je zelf ook zo ontstaan bent...
(Even los ervan of iemand ze ouders nog wel of niet ziet, je heb ook geadopteerde en/of pleegkinderen, kinderen bijvoorbeeld, die het 'biologische feit' niet belangrijk vinden om wat voor reden..)
Ik wordt altijd vrolijk als het redelijk mooi weer is, en ik ging weg 's ochtends, werd ik altijd vrolijk van die moeders met hun kinderen.
Ja, sowieso van de mensen maar die moeders met een kinderwagen of met een kleuter, ja, ik word daar vrolijk van...
Ja, ik woon in een gemoedelijke buurt. Net een dorpje, iedereen is aardig hier, zegt elkaar gedag, ja, wat een verschil met een stad...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 10:18
 
JOSINA022 schreef:
Zomaar ff een rijtje:
*elke nieuwe dag
*alle kindjes die geboren worden
*weer een jaar ouder mogen worden
*de prachtige natuur
* genade
* liefde
* verhoord gebed
* vrede in je hart in moeilijke tijden
...en vul zelf maar in...

Mooie aanvulling, Hannah!

Wie volgt?

*een mooi, goed en/of spannend boek
*een mooie en spannende film(klassieker, en heel nu en dan een recente die de moeite waard is, maar dat zijn mi uitzonderingen)
*vrienden zijn met iemand
*mooie natuur, een park bijvoorbeeld(dicht bij huis)
*heerlijk fietsen
*lekker in je huis zitten en blij zijn met je huis
*muziek
*schilderen
*werken
*geen kinderen hebben, en dus de hele dag kunnen doen wat je zelf wilt(ja, als iemand ze toch niet kan krijgen, kan je net zo goed het voordeel ervan inzien;)



Nou moet ik nog even denken hoe ik 'naar de kaakchirurg' moet ombuigen naar iets positiefs...eh, ja, *de goede zorg in nederland ;)

Nou ja, als je van deze dingen kan genieten is dat een wonder :)


Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 10 oktober 2012, 10:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 10 oktober 2012, 10:51
 
PIETER649 schreef:
ik vind het n wonder dat sommige mensen geen ban hebben gekregen de afgelopen week hier op cm. Smiley die vol vragen zit

Ja, en andere hebben er weer een abonnement op, zo'n strippenkaart Smiley die vol vragen zit , lijkt wel...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 00:54
 
SHANITA130 schreef:
*een mooi, goed en/of spannend boek
*een mooie en spannende film(klassieker, en heel nu en dan een recente die de moeite waard is, maar dat zijn mi uitzonderingen)
*vrienden zijn met iemand
*mooie natuur, een park bijvoorbeeld(dicht bij huis)
*heerlijk fietsen
*lekker in je huis zitten en blij zijn met je huis
*muziek
*schilderen
*werken
*geen kinderen hebben, en dus de hele dag kunnen doen wat je zelf wilt(ja, als iemand ze toch niet kan krijgen, kan je net zo goed het voordeel ervan inzien;)



Nou moet ik nog even denken hoe ik 'naar de kaakchirurg' moet ombuigen naar iets positiefs...eh, ja, *de goede zorg in nederland ;)

Nou ja, als je van deze dingen kan genieten is dat een wonder :)

nou de kaakchirurg is best positief ging er ook ooit heen, goeie prik, je voelt echt niets en was knappe man en hij aaide me heel lief over me hoofd en toen dacht ik zucht ha ha ha ha en vervolgens gaf hij een recept mee met goeie ibruprufen en daar kan je de pijn wat dragelijker mee maken. ha ha nooit niet gedacht dat ik bij een kaakchirurg zou liggen end enken, wat een leuke man eigenlijk Knipoog smiley of ben ik nou zo hopeloos Smiley die vol vragen zit maar ja je ligt daar en ineens krijg je een lieve aai door je haren, ik heb ook gevoel. maar zo eng was het dus niet, pijn deed het ook niet, hij verdooft harstikke goed, legt alles rustig uit wat hij doet en er gaat gebeuren. succes shanita bij de kaakchirurg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOCHEBED148





Berichten: 163

BerichtGeplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 18:45
 
PETRA944 schreef:
nou de kaakchirurg is best positief ging er ook ooit heen, goeie prik, je voelt echt niets en was knappe man en hij aaide me heel lief over me hoofd en toen dacht ik zucht ha ha ha ha en vervolgens gaf hij een recept mee met goeie ibruprufen en daar kan je de pijn wat dragelijker mee maken. ha ha nooit niet gedacht dat ik bij een kaakchirurg zou liggen end enken, wat een leuke man eigenlijk Knipoog smiley of ben ik nou zo hopeloos Smiley die vol vragen zit maar ja je ligt daar en ineens krijg je een lieve aai door je haren, ik heb ook gevoel. maar zo eng was het dus niet, pijn deed het ook niet, hij verdooft harstikke goed, legt alles rustig uit wat hij doet en er gaat gebeuren. succes shanita bij de kaakchirurg

Hihi....ik heb net zo'n verhaal: in onze huisartsenpraktijk werken er 4....2 mannen en twee vrouwen....en die ene man......ooohhhh die heeft moeten snijden zonder verdoving...maarreh...ik keek in die mmmmmoooooie blauwe ogen....en dan voel je nix he...hihi (wel napijn!) Ik zie de man 2 maal per week....ohhhh ik haat dokters....kom er 3 maal per week...maar deze....oeffffffffff......helaas istie getrouwd en opa van 2 kleinkids....kans gemist he..... Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: donderdag 11 oktober 2012, 18:48
 
JOCHEBED148 schreef:
Hihi....ik heb net zo'n verhaal: in onze huisartsenpraktijk werken er 4....2 mannen en twee vrouwen....en die ene man......ooohhhh die heeft moeten snijden zonder verdoving...maarreh...ik keek in die mmmmmoooooie blauwe ogen....en dan voel je nix he...hihi (wel napijn!) Ik zie de man 2 maal per week....ohhhh ik haat dokters....kom er 3 maal per week...maar deze....oeffffffffff......helaas istie getrouwd en opa van 2 kleinkids....kans gemist he..... Verlegen lachende smiley

haha ja heb ik ook eens gehad, er moest een kies getrokken maar dat ging helemaal niet na veel snijden en wrikken en 1,5u later was hij er pas uit!
Maar ik vond het helemaal niet erg want het was een hele lieve, knappe, goedgebouwde tandarts met de mooiste blauwe ogen die ik ooit heb gezien
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Pagina 3 van 4