ChristianMatch
 


Forum

DIT DOET ME /HEM PIJN!
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
FRANS092





Berichten: 12

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 18:12
 
helaas gebeurt het dat we denken of zeggen dat die kerk of voorganger niet goed is ,of zelfs je mede broeder of zuster ...ik ben er heilig van over tuigt dat elke gedachte elke uit spraak elke afweising en elke geweesen vingetrje dat de tegenstand juicht (satan) en zegt tegen z,n demoenen (engelen) moetje kijken die christunnen maken elkaar kopot en ik hoef er hele maal niets voor tedoen .het is toch een hard gelach die christenen .....is het niet beter dat we de handen in elkaar slaan en niet kijken waar iemand zwemdt maar gewoon zegt je mag er zijn en hebje probleemen met de kerk ga naar de bron maar gooi het niet op straat...DIT DOET GOD PIJN GELOOF MIJ!!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 19:22
 
Ik denk dat het God nog meer pijn doet als een foute dominee of voorganger in zn bediening blijft.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 19:24
 
PIETER649 schreef:
Ik denk dat het God nog meer pijn doet als een foute dominee of voorganger in zn bediening blijft.....

Hoe dan??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 19:27
 
MARITIME853 schreef:
Hoe dan??


doordat kritiekloos alle onzin die gepredikt word voor zoete koek aangenomen word door de gemeente
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 19:36
 
PIETER649 schreef:
doordat kritiekloos alle onzin die gepredikt word voor zoete koek aangenomen word door de gemeente

Het kritiek, bepaald hetgeen dat waar is of niet???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 20:10
 
MARITIME853 schreef:
Het kritiek, bepaald hetgeen dat waar is of niet???


Belangrijk is dat hetgeen iemand predikt of uitdraagt bespreekbaar en te bevragen blijft... en je niet gelijk voor een rebel o.i.d. wordt uitgemaakt als je je vragen stelt of vraagtekens durft te plaatsen. Gezond is als een voorganger deel uitmaakt van een groter geheel en niet alomtegenwoordig en autonoom opereert.. als onaantastbaar...


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 4 november 2012, 20:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 20:15
 
JOL252 schreef:
Belangrijk is dat hetgeen iemand predikt of uitdraagt bespreekbaar en te bevragen blijft... en je niet gelijk voor een rebel o.i.d. wordt uitgemaakt als je je vragen stelt of vraagtekens durft te plaatsen. Gezond is als een voorganger deel uitmaakt van een groter geheel en niet alomtegenwoordig en autonoom opereert.. als onaantastbaar...

Ben ik met je eens.
Wat is nu waarheid???
Doordat iemand niks zegt..... zoals de Heer (maakt juist deel uit een grote geheel) ook zweeg en zegt "vraagt het hun?"... Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HARALD940





Berichten: 428

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 21:06
 
MARITIME853 schreef:
Ben ik met je eens.
Wat is nu waarheid???
Doordat iemand niks zegt..... zoals de Heer (maakt juist deel uit een grote geheel) ook zweeg en zegt "vraagt het hun?"... Smiley die vol vragen zit

Nou, makkelijk toch? Vanuit de bijbel.
En daarnaast indien bij de kerk gewenst een gezamenlijk soortement convenant die strookt met de bijbel, en waar alle kerkleden/voorgangers/kerkleiders in de gemeente/kerkgemeenschap voor stemt.

Daarmee kun je elke voorganger/kerkleider/gemeentelid met wat hij/zij zegt op aanspreken.

Op die manier kerk zijn laat ook zien aan iedereen dat niemand (ook voorgangers) meer is dan een ander in de kerk, en dat je rekening hebt te houden met elkaar, je bent samen kerk, niet individueel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 4 november 2012, 22:41
 
Wat te denken van de dominees die helemaal niet geloven of in een opgestane Heer, en wel met mooie praatjes de kerkgangers zand in de ogen strooien. We hebben in omringende plaatsen er dire van die figuren gehad, gelijk Klaas Hendriks.

Men zou bij benoemingen oa als verplichting moeten stellen, dat men een bewust belijdend christen is, geen schoolmeester die een lesje geeft op zondagmorgen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 08:56
 
JOL252 schreef:
Belangrijk is dat hetgeen iemand predikt of uitdraagt bespreekbaar en te bevragen blijft... en je niet gelijk voor een rebel o.i.d. wordt uitgemaakt als je je vragen stelt of vraagtekens durft te plaatsen. Gezond is als een voorganger deel uitmaakt van een groter geheel en niet alomtegenwoordig en autonoom opereert.. als onaantastbaar...

Zoist! En niet van blijf met je handen van de 'gezalfde des Heren af' alleen als je iets vraagt, of het ergens niet mee eens bent.

Of, als je problemen met de voorganger hebt, heb je eigenlijk(=echt wel) problemen met God.

Wat een zooitje narcistische Hu@#$%$!

Ja, geef je jarenlang tienden, dat is als je een uitkering hebt van 800 euro, 80 euro per maand. als je wat over hebt, geef je het ook, door grote reklame campagnes, van 'geef en u zult gegeven worden etc.', schuldgevoel kweken, dat je eigenlijk aan God geeft..'
En als je zelf even in de probs zit en je hebt, zeg maar een paar tientjes nodig door een onverwacht iets, ja, dan zijn ze er niet.
En zeggen ze dat de Here wel voorziet...

Ach, weet je: ik wil deze hoofdstukken en ook andere meer persoonlijke afsluiten. Dat ik hier nog dingen schrijf is om de 'pas gelovigen' te waarschuwen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANS092





Berichten: 12

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 19:46
 
PIETER649 schreef:
Ik denk dat het God nog meer pijn doet als een foute dominee of voorganger in zn bediening blijft.....

amen broeder maar ik denk datje wel weet wat ik bedoel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANS092





Berichten: 12

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 19:48
 
JOL252 schreef:
Belangrijk is dat hetgeen iemand predikt of uitdraagt bespreekbaar en te bevragen blijft... en je niet gelijk voor een rebel o.i.d. wordt uitgemaakt als je je vragen stelt of vraagtekens durft te plaatsen. Gezond is als een voorganger deel uitmaakt van een groter geheel en niet alomtegenwoordig en autonoom opereert.. als onaantastbaar...


zeker hele maal eens
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 20:11
 
Hetgeen dat mij tot nu toe..... nog steeds overeind houdt en sterk maakt, is nog steeds, dat ooit een tante (niet christelijk) me leerde om als eerste op een orgel te spelen!!!
Het had de woorden:

"LEES JE BIJBEL, BIDT ELKE DAG, OPDAT JE GROEIEN MAG........"

Voor mij is dat de enigste "waarheid" dat nog steeds gefundeerd in mijn leven geldt.
Dan al de zgn "christelijke" veroordelingsleer dat hier wederom weer zichtbaar is, dat BREEKT AF.... inplaats van bouwd op.

De een na de andere "christelijke" groep of leerraar wordt hier de grond in getrapt. Dat noemt zich overtuigende bewuste christen Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Hoe kan iemand de leugen herkennen als men de bijbelse waarheid niet weet???

Veroordeel niet opdat jij niet veroordeeld wordt..... Dat mag toch bekend zijn voor diegen welke zeggen een christen te zijn???

Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley


Laatst aangepast door
MARITIME853
op maandag 5 november 2012, 20:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 20:27
 
SHANITA130 schreef:
Zoist! En niet van blijf met je handen van de 'gezalfde des Heren af' alleen als je iets vraagt, of het ergens niet mee eens bent.

Of, als je problemen met de voorganger hebt, heb je eigenlijk(=echt wel) problemen met God.


Ken je die van de vergelijking met Miriam en Mozes? Als je kritiek hebt op de voorganger zou je wel es net als Miriam melaats werd, gevolgen moeten dragen daarvoor... dit argument wordt gewoon gebruikt!
Hoe houd je je kudde tam? Met dreigen (manipuleren) en de bijbel naar je eigen hand zetten. Brrr.


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 5 november 2012, 20:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 20:39
 
MARITIME853 schreef:
Hetgeen dat mij tot nu toe..... nog steeds overeind houdt en sterk maakt, is nog steeds, dat ooit een tante (niet christelijk) me leerde om als eerste op een orgel te spelen!!!
Het had de woorden:

"LEES JE BIJBEL, BIDT ELKE DAG, OPDAT JE GROEIEN MAG........"

Voor mij is dat de enigste "waarheid" dat nog steeds gefundeerd in mijn leven geldt.
Dan al de zgn "christelijke" veroordelingsleer dat hier wederom weer zichtbaar is, dat BREEKT AF.... inplaats van bouwd op.

De een na de andere "christelijke" groep of leerraar wordt hier de grond in getrapt. Dat noemt zich overtuigende bewuste christen Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Hoe kan iemand de leugen herkennen als men de bijbelse waarheid niet weet???

Veroordeel niet opdat jij niet veroordeeld wordt..... Dat mag toch bekend zijn voor diegen welke zeggen een christen te zijn???

Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley


Toch heeft de bijbel het ook over "ontmasker de duisternis". Veel vindt in het verborgene plaats. Ik ben het met je eens dat je "niet zomaar" moet veroordelen. Toch mogen (moeten) we ons nuchtere verstand en onderscheidingsvermogen gebruiken. Dit is een eigenschap in ons die aangescherpt kan worden door de Heilige Geest, is uiteindelijk ook een gave en dat is er niet voor niets! Ik zou ze niet de kost willen geven die vast zitten in afhankelijkheidsrelaties en dus ook manipuleerbaar zijn. Er zijn er zoveel die niet vrij als gelovige leren leven maar altijd opkijken naar een mens in een bepaalde functie.


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 5 november 2012, 20:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 23:43
 
De een na de andere "christelijke" groep of leerraar wordt hier de grond in getrapt. Dat noemt zich overtuigende bewuste christen
Hoe kan iemand de leugen herkennen als men de bijbelse waarheid niet weet???


Gelukkig maar, en dat gebeurd juist door mensen die wél de bijbelse waarheden juist weten.

Gij zult niet liegen bijvoorbeeld.

Alles komt aan het licht(bijbeltekst)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 23:45
 
JOL252 schreef:
Toch heeft de bijbel het ook over "ontmasker de duisternis". Veel vindt in het verborgene plaats. Ik ben het met je eens dat je "niet zomaar" moet veroordelen. Toch mogen (moeten) we ons nuchtere verstand en onderscheidingsvermogen gebruiken. Dit is een eigenschap in ons die aangescherpt kan worden door de Heilige Geest, is uiteindelijk ook een gave en dat is er niet voor niets! Ik zou ze niet de kost willen geven die vast zitten in afhankelijkheidsrelaties en dus ook manipuleerbaar zijn. Er zijn er zoveel die niet vrij als gelovige leren leven maar altijd opkijken naar een mens in een bepaalde functie.

Quote:
Ik ben het met je eens dat je "niet zomaar" moet veroordelen.

Niémand doet dat zómaar....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 23:48
 
JOL252 schreef:
Ken je die van de vergelijking met Miriam en Mozes? Als je kritiek hebt op de voorganger zou je wel es net als Miriam melaats werd, gevolgen moeten dragen daarvoor... dit argument wordt gewoon gebruikt!
Hoe houd je je kudde tam? Met dreigen (manipuleren) en de bijbel naar je eigen hand zetten. Brrr.

Ik heb zóveel gehoord, maar ja, ik heb al tien jaar niets met vrije groepen te maken, geen sites lezen, alleen GG de laatste tijd.
Geen bladen meer. Mensen die zo denken vermijden, etc.

Maar ja, ik weet wel van dreigen en manipuleren, daarom ging ik daar weg in de eerste plaats.

Slaap lekker zo! Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 23:54
 
MARITIME853 schreef:
Hetgeen dat mij tot nu toe..... nog steeds overeind houdt en sterk maakt, is nog steeds, dat ooit een tante (niet christelijk) me leerde om als eerste op een orgel te spelen!!!
Het had de woorden:

"LEES JE BIJBEL, BIDT ELKE DAG, OPDAT JE GROEIEN MAG........"

Voor mij is dat de enigste "waarheid" dat nog steeds gefundeerd in mijn leven geldt.
Dan al de zgn "christelijke" veroordelingsleer dat hier wederom weer zichtbaar is, dat BREEKT AF.... inplaats van bouwd op.

De een na de andere "christelijke" groep of leerraar wordt hier de grond in getrapt. Dat noemt zich overtuigende bewuste christen Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Hoe kan iemand de leugen herkennen als men de bijbelse waarheid niet weet???

Veroordeel niet opdat jij niet veroordeeld wordt..... Dat mag toch bekend zijn voor diegen welke zeggen een christen te zijn???

Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley

Ja, maar iemand zeggen dat liegen niet mag, is niet veroordelen.
Of tegen een leugenaar zeggen dat ie liegt.
Ja, of je moet zoo dom zijn, dat je dingen gelooft, ja, het houdt een keer op hoor. Ik veroordeel ook niet de mensen die die dingen geloven. Ja, met zand in je ogen gestrooid kan je moeilijk zien. Vandaar.

Met dat 'veroodeel niet' etc, wórdt iets héél anders bedoelt, broeder Maritime...

Goedgelovig
voor ogen
die dan ineens
opengaan en dingen zien
Waarheid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 10:01
 
Ik meende ooit eens gelezen te hebben dat, bij wat men doet als christen, eigenlijk gestaafd moet worden aan 1 Johannes 4


Wie de Zoon heeft, heeft het leven
4
1 Geliefde broeders en zusters, vertrouw niet elke geest. Onderzoek altijd of een geest van God komt, want er zijn veel valse profeten in de wereld verschenen. 2 De Geest van God herkent u hieraan: iedere geest die belijdt dat Jezus Christus als mens gekomen is, komt van God. 3 Iedere geest die dit niet belijdt,komt niet van God; dat is de geest van de antichrist, waarvan u hebt gehoord dat hij zal komen – nu al is hij in de wereld.

4 U, kinderen, komt uit God voort en u hebt de valse profeten overwonnen, want hij die in u is, is machtiger dan hij die in de wereld heerst. 5 Die valse profeten komen uit de wereld voort. Daarom spreken zij de taal van de wereld en luistert de wereld naar hen. 6 Wij komen uit God voort. Wie God kent luistert naar ons. Wie niet uit God voortkomt luistert niet naar ons. Hieraan kunnen we de geest van de waarheid en de geest van de dwaling herkennen.

7 Geliefde broeders en zusters, laten wij elkaar liefhebben, want de liefde komt uit God voort. Ieder die liefheeft is uit God geboren en kent God. 8 Wie niet liefheeft kent God niet, want God is liefde. 9 En hierin is Gods liefde ons geopenbaard: God heeft zijn enige Zoon in de wereld gezonden, opdat we door hem zouden leven. 10 Het wezenlijke van de liefde is niet dat wij God hebben liefgehad, maar dat hij ons heeft liefgehad en zijn Zoon heeft gezonden om verzoening te brengen voor onze zonden.

11 Geliefde broeders en zusters, als God ons zo heeft liefgehad, moeten ook wij elkaar liefhebben. 12 Niemand heeft God ooit gezien. Maar als we elkaar liefhebben, blijft God in ons en is zijn liefde in ons ten volle werkelijkheid geworden. 13 Dat wij in hem blijven en hij in ons, weten we doordat hij ons heeft laten delen in zijn Geest. 14 En we hebben zelf gezien waarvan we nu getuigen: dat de Vader zijn Zoon gezonden heeft als redder van de wereld. 15 Als iemand belijdt dat Jezus de Zoon van God is, blijft God in hem en blijft hij in God. 16 Wij hebben Gods liefde, die in ons is, leren kennen en vertrouwen daarop. God is liefde. Wie in de liefde blijft, blijft in God, en God blijft in hem.

17 Zo is de liefde bij ons werkelijkheid geworden, en daardoor kunnen we op de dag van het oordeel vol vertrouwen zijn, want hoewel wij nog in deze wereld zijn, zijn we als Jezus. 18 De liefde laat geen ruimte voor angst; volmaakte liefde sluit angst uit, want angst veronderstelt straf. In iemand die angst kent, is de liefde geen werkelijkheid geworden.

19 Wij hebben lief omdat God ons het eerst heeft liefgehad. 20 Als iemand zegt: ‘Ik heb God lief,’ maar hij haat zijn broeder of zuster, is hij een leugenaar. Want iemand kan onmogelijk God, die hij nooit gezien heeft, liefhebben als hij de ander, die hij wel ziet, niet liefheeft. 21 We hebben dan ook dit gebod van hem gekregen: wie God liefheeft, moet ook de ander liefhebben.


Zou het God pijn doen, als we niet probeerden om te leven zoals omschreven in het Bijbelgedeelte hierboven?


Laatst aangepast door
PIETER619
op woensdag 7 november 2012, 10:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 15:37
 
19 Wij hebben lief omdat God ons het eerst heeft liefgehad. 20 Als iemand zegt: ‘Ik heb God lief,’ maar hij haat zijn broeder of zuster, is hij een leugenaar. Want iemand kan onmogelijk God, die hij nooit gezien heeft, liefhebben als hij de ander, die hij wel ziet, niet liefheeft. 21 We hebben dan ook dit gebod van hem gekregen: wie God liefheeft, moet ook de ander liefhebben.

Jahaa, mooi stukje.

Ik haat geen broerders, wel de zondes, (studies verzinnen, genezen kindertjes verzinnen).

Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KABOUTER722





Berichten: 94

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 08:58
 
HANS909 schreef:
Overigens dominee is afgeleid van domineren, en domineren is baas spelen.

gevalletje klok en klepel, lijkt me.

want: domine(e)komt niet van 'domineren':

etymologiebank.nl schreef:

Vnnl. domine ‘(katholiek) geestelijke’ [1569; WNT], later met betekenisvernauwing ‘protestants geestelijke’ [17e eeuw; WNT], Domine “Heer, Preeck-heer” [1654; Meijer].
Oorspr. de vocatief, aanspreekvorm, domine, van het Latijnse zn. dominus ‘heer’ dat is afgeleid van het zn. domus ‘huis’, zie ? dom 1.
De lange -ee aan het eind van het woord kan secundair zijn ontstaan aan het eind van de 16e eeuw, toen men de onbeklemtoonde -e blijkbaar vulgair vond. Woorden als weduwe en schaduwe werden toen tot weduwee en schaduwee. Ook -ie werd hiervoor gebruikt: doomni ‘dominee’ bij Betje Wolff en Aagje Deken [18e e.], ook Fries dominy en Schots-Engels dominy. Het is ook mogelijk dat de korte klinker in de laatste lettergreep van Latijn domine in de Nederlandse uitspraak altijd als lange -ee is gerealiseerd.

en

etymologisch woordenboek Van Dale schreef:
dominee [predikant] {r.-k. 1504, prot. 1649} < latijn domine, 5e nv., de aanspreekvorm van dominus [heer, dus lett.: meneer]. Dominus betekende oorspr. ‘heer des huizes, huisheer’, van domus [huis] (vgl. dom1); de uitspraak van de e werd in de 17e eeuw ? (ee) in kringen die de toonloze e als vulgair beschouwden ? jemenie, molla, rabbijn, dom3. Voor de uitdrukking een blikken dominee [spotnaam voor iem. die als predikant optreedt zonder het te zijn] vgl. hoogduits blecherns [blikken, holachtig]. De uitdrukking daar gaat een dominee voorbij [gezegd als een gezelschap plotseling zwijgt] is vermoedelijk ontstaan in de tijd, dat men stilhield wanneer men de zonde bedreef van bv. dansen en er een dominee langs het pand kwam.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PELLE852





Berichten: 106

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 13:22
 
Hopelijk heeft men er wel eens aan gedacht dat er ook (en met alle respect) sommige Dominees kunnen zijn die een aantal mensen de Kerk uit kunnen jagen ? Ik denk niet dat het de bedoeling is dat je bijv. een hele preek alleen alsmaar loopt te waarschuwen ? Er zijn zelfs Dominees die deze vorm van Preken ook afkeuren. Natuurlijk hoef je als Dominee niemand te vriend te houden, maar je kan je als Dominee ook wel eens afvragen van hoe hou ik m'n Gemeente bij elkaar i.p.v....? Ook in een Kerk zijn veel wrijvingen onderling terug te vinden. Ja maar je komt in de Kerk voor De Here God ? Ja natuurlijk, maar je hebt ook altijd nog een eenheid te vormen onder en met elkaar. Het is je vanaf kinds al meegegeven om lief en aardig te zijn voor en met elkaar, ook buiten een Gemeente.

<<no comment>>


Laatst aangepast door
PELLE852
op dinsdag 8 januari 2013, 02:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 13:28
 
Ook dominee's (of liever: predikanten) zijn mensen inderdaad.

En gelukkig zijn er heel wat mensen en instanties om hem heen, welke met elkaar zorg dragen voor Gods kudde.
Desalniettemin zijn ook predikanten mensen die ons gebed van harte nodig (blijven) hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIEKE000





Berichten: 78

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 15:09
 
Vertel mij A.U.B ... achter welke vier muren ik mijn Almachtige GOD kan vinden...ik zou er elke dag (zondag) aanwezig willen zijn.

'k Ben blij, dat ik een Bijbel heb en mijn gebed bij de HEERE neer kan leggen. Zonder tussen-persoon als de mens.

'k Leef mijn prachtige leven .. samen met mijn Schepper !!!

Soms gaan deuren dicht, maar dan ... veel betere gaan open.

Vraag je je wel eens af....Wat voorspoed is en wat tegenspoed ??

De laatste dagen van het jaar 2012.

Een Geweldig 2013 toegewenst en hopelijk zonder pijn.Maak er wat van...uiteindelijk moet je het toch zelf doen (samen met de hemelse Vader)..

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 15:15
 
..

Laatst aangepast door
JANS221
op zondag 30 december 2012, 15:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 15:18
 
LIEKE000 schreef:
Vertel mij A.U.B ... achter welke vier muren ik mijn Almachtige GOD kan vinden...ik zou er elke dag (zondag) aanwezig willen zijn.
'k Ben blij, dat ik een Bijbel heb en mijn gebed bij de HEERE neer kan leggen. Zonder tussen-persoon als de mens.

'k Leef mijn prachtige leven .. samen met mijn Schepper !!!

Soms gaan deuren dicht, maar dan ... veel betere gaan open.

Vraag je je wel eens af....Wat voorspoed is en wat tegenspoed ??

De laatste dagen van het jaar 2012.

Een Geweldig 2013 toegewenst en hopelijk zonder pijn.Maak er wat van...uiteindelijk moet je het toch zelf doen (samen met de hemelse Vader)..

Knipoog smiley

God laat zich overal vinden en Hij is altijd aanwezig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 15:29
 
LIEKE000 schreef:
Vertel mij A.U.B ... achter welke vier muren ik mijn Almachtige GOD kan vinden...ik zou er elke dag (zondag) aanwezig willen zijn.

'k Ben blij, dat ik een Bijbel heb en mijn gebed bij de HEERE neer kan leggen. Zonder tussen-persoon als de mens.

'k Leef mijn prachtige leven .. samen met mijn Schepper !!!

Soms gaan deuren dicht, maar dan ... veel betere gaan open.

Vraag je je wel eens af....Wat voorspoed is en wat tegenspoed ??

De laatste dagen van het jaar 2012.

Een Geweldig 2013 toegewenst en hopelijk zonder pijn.Maak er wat van...uiteindelijk moet je het toch zelf doen (samen met de hemelse Vader)..

Knipoog smiley

Wauw! Wat een prachtige verwoording. Het doet me denken aan Hooglied... "Vertel mij toch, mijn zielsbeminde, waar gij weidt..."
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 17:19
 
LIEKE000 schreef:
Vertel mij A.U.B ... achter welke vier muren ik mijn Almachtige GOD kan vinden...ik zou er elke dag (zondag) aanwezig willen zijn.

'k Ben blij, dat ik een Bijbel heb en mijn gebed bij de HEERE neer kan leggen. Zonder tussen-persoon als de mens.

'k Leef mijn prachtige leven .. samen met mijn Schepper !!!

Soms gaan deuren dicht, maar dan ... veel betere gaan open.

Vraag je je wel eens af....Wat voorspoed is en wat tegenspoed ??

De laatste dagen van het jaar 2012.

Een Geweldig 2013 toegewenst en hopelijk zonder pijn.Maak er wat van...uiteindelijk moet je het toch zelf doen (samen met de hemelse Vader)..

Knipoog smiley

Wauw!!! mooi verwoord!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 17:21
 
ja heel mooi bijna dichterlijk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2