ChristianMatch
 


Forum

WAAR HET HART VOL VAN IS
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 november 2012, 21:22
 
We zouden ook een topic kunnen openen met hoe moet ik reageren.
De één reageerd anders omdat zijn/haar interpretatie anders is.

Als ik zie dat er sommigen zijn die precies lezen wat ik bedoel denk ik ja dat is het wat ik schreef, dus de anderen irnterpreteren het verkeerd.

Soms lijkt het wel en gevecht terwijl we (denk ik) het toch christelijk willen houden. Natuurlijk zijn er dus reacties die niet in overeenstemming zijn met wat men schrijft, maar laat het wel respectvol zijn. Als iemand reageert en het stemt niet overeen met wat men leest (neerbuigend of zoiets) laat het zo over komen in je reactie, vraag evnetueel im een mail of zo, om uitleg, ondanks dat men er al bij zet niet neerbuigend te willen overkomen.

Het is zo als, al word aangegeven dat men soms vanuit en ander hoek reageert ivm situaties van verleden of kort heden die zeer ingrijpend zijn en dus ook een impact kunnen hebben op het reageren. Wederom noem ik geen namen, maar houdt rekening met elkaar, zou men heftig willen reageren op wat een ander schrijft, bedenk dat het gezegde "bezint eer gij begint" ook op het forum van toepassing zou moeten zijn.

Ëén ding is zeker ik wens een ieder alle goeds en Gods zegen


Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 20 november 2012, 21:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 november 2012, 22:13
 
WILLEMIJN232 schreef:
Wat een positivo ben jij met deze tekst zeg...... Engeltje smiley Moeten we nu bang voor je worden of zo???? Smiley die vol vragen zit

We??? of bedoel je ik.

Beter zo Pieter?


Laatst aangepast door
MARITIME853
op dinsdag 20 november 2012, 22:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 november 2012, 22:26
 
MARITIME853 schreef:
We??? of bedoel je ik.

Beter zo Pieter?


wel correcter ja, thnxs Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANS909





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 02:14
 
De Bijbel kan toch nooit te zwaar zijn, het wordt toch zeker niet voor niets de Blijde Boodschap genoemd? Als iemand zich aan mijn profieltekst stoort omdat ze de tale Kanaäns niet verstaan, dan is dat goed vind ik, want ik ga niet met iedereen in zee. Of je hebt Zijn Woord lief of je je bent enkel en alleen maar vroom om een schoon gelaat te tonen. Iedereen is vrij te doen en laten wat hij/zij blieft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 09:29
 
HANS909 schreef:
De Bijbel kan toch nooit te zwaar zijn, het wordt toch zeker niet voor niets de Blijde Boodschap genoemd? Als iemand zich aan mijn profieltekst stoort omdat ze de tale Kanaäns niet verstaan, dan is dat goed vind ik, want ik ga niet met iedereen in zee. Of je hebt Zijn Woord lief of je je bent enkel en alleen maar vroom om een schoon gelaat te tonen. Iedereen is vrij te doen en laten wat hij/zij blieft.

Toch raar hoor die tale Kanaäns. Kanaänieten waren heidenen. Waarom zou ik de taal willen spreken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANS909





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 12:25
 
ANNA415 schreef:
Waarom zou ik de taal willen spreken?
Dan zou je het Woord verstaan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 12:34
 
HANS909 schreef:
Dan zou je het Woord verstaan!

Hans, wat is voor jou het Woord??? Effe google op jouw naam of op Silvia Videler en we komen weinig fraais van je te weten. Op je profiel poch je met je internet-bijdrages maar dat zou ook eens je doodsteek of ontmaskering kunnen zijn.

Kunnen, mogen, wij wel waarde hechten aan jouw woord? Is dat woord niet ontsproten vanuit een ontspoorde ziel, geest. Misschien kan je er niet aan doen maar er zijn nu eenmaal mensen die zich onbewust eens achter jou kunnen gaan scharen en die dan meegesleurd worden in een ontwrichte instelling.

Je mag je misschien als pastorale werker, prediker, profeet profileren maar eigenlijk ben je een onruststoker.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 12:53
 
HANS909 schreef:
Dan zou je het Woord verstaan!

Om het Woord te verstaan is het noodzakelijk dat men het hart opent en niet welke tale met spreekt/leest/begrijpt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 12:55
 
HANS909 schreef:
Dan zou je het Woord verstaan!

worden als een kind Hans om Zijn Woord te verstaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 12:56
 
ANNA415 schreef:
Om het Woord te verstaan is het noodzakelijk dat men het hart opent en niet welke tale met spreekt/leest/begrijpt


En het woord is ook niet per se en alleen maar Het Woord in letterlijke zin.
Het Woord is een persoon. Jezus had een uitstraling die kinderen zonder woorden aantrok en overtuigde...


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 30 december 2012, 12:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 13:34
 
ROELANDE345 schreef:
worden als een kind Hans om Zijn Woord te verstaan

Matt 18
1 Op dat ogenblik kwamen de discipelen bij Jezus en vroegen: Wie is wel de grootste in het Koninkrijk der hemelen? 2 En Hij riep een kind tot Zich, plaatste dat in hun midden, 3 en zeide: Voorwaar, Ik zeg u, wanneer gij u niet bekeert en wordt als de kinderen, zult gij het Koninkrijk der hemelen voorzeker niet binnengaan. 4 Wie nu zichzelf gering zal achten als dit kind, die is de grootste in het Koninkrijk der hemelen. 5 En een ieder, die zulk een kind ontvangt in mijn naam, ontvangt Mij. 6 Maar een ieder, die één dezer kleinen, die in Mij geloven, tot zonde verleidt, het zou beter voor hem zijn, dat een molensteen om zijn hals was gehangen en hij verzwolgen was in de diepte der zee.7 Wee de wereld om de verleidingen tot zonde. Want er moeten verleidingen komen, maar wee die mens, door wie de verleiding komt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 14:18
 
ANNA415 schreef:
Matt 18
1 Op dat ogenblik kwamen de discipelen bij Jezus en vroegen: Wie is wel de grootste in het Koninkrijk der hemelen? 2 En Hij riep een kind tot Zich, plaatste dat in hun midden, 3 en zeide: Voorwaar, Ik zeg u, wanneer gij u niet bekeert en wordt als de kinderen, zult gij het Koninkrijk der hemelen voorzeker niet binnengaan. 4 Wie nu zichzelf gering zal achten als dit kind, die is de grootste in het Koninkrijk der hemelen. 5 En een ieder, die zulk een kind ontvangt in mijn naam, ontvangt Mij. 6 Maar een ieder, die één dezer kleinen, die in Mij geloven, tot zonde verleidt, het zou beter voor hem zijn, dat een molensteen om zijn hals was gehangen en hij verzwolgen was in de diepte der zee.7 Wee de wereld om de verleidingen tot zonde. Want er moeten verleidingen komen, maar wee die mens, door wie de verleiding komt.

Spijker op de kop Anna...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANS909





Berichten: 61

BerichtGeplaatst: zondag 30 december 2012, 16:07
 
FRANKT627 schreef:
Hans, wat is voor jou het Woord??? Effe google op jouw naam of op Silvia Videler en we komen weinig fraais van je te weten. Op je profiel poch je met je internet-bijdrages maar dat zou ook eens je doodsteek of ontmaskering kunnen zijn.

Kunnen, mogen, wij wel waarde hechten aan jouw woord? Is dat woord niet ontsproten vanuit een ontspoorde ziel, geest. Misschien kan je er niet aan doen maar er zijn nu eenmaal mensen die zich onbewust eens achter jou kunnen gaan scharen en die dan meegesleurd worden in een ontwrichte instelling.

Je mag je misschien als pastorale werker, prediker, profeet profileren maar eigenlijk ben je een onruststoker.

Ik ben door de Waarheid al dermate door het slijk gehaald dat ik net zoals een broeder en vriend kan zeggen, dat ik het idee heb Hem te zijn. Vandaar dat er ook staat over je eigen kruis op te nemen. Dus smaad er maar lekker op los, loochen met de leugenaars... uiteindelijk wacht mijn beloning naar boven... en als jullie met zekerheid kunnen zeggen in de (3e) hemel te zijn gezet en daar nu te zijn, dan heb ik daar gemengde gevoelens bij.. maar omdat ik Hem ken weet ik dat dit geen probleem is. Immers onderscheid zal er toch zijn!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Pagina 3 van 3