ChristianMatch
 


Forum

Abraham gezien en geen relatie....dus Latten?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 10 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 08:08
 
KABOUTER722 schreef:
soms is 'zonder' beter, ook (misschien wel 'zelfs') als je onder de 50 bent.

ervaringen uit het verleden hebben mij tot dit standpunt gebracht.

Precies, maar ben bang dat hier weinig van aangetrokken wordt, het merendeel heeft al een gebonden relatie achter de rug op cm.
Dat is zo,n beetje de trieste balans als je alles, in ieder geval de reacties volgt, en zijn, dat vinden ze, de ervaring deskundigen van cm.
Als vrijgezellen éénling, wordt je veelal genegeerd, en je reactie bijna nooit serieus genomen, of je krijgt in sommige gevallen een reactie terug dat je te confronterend bent.
Daarom ben ik het wel eens met je stelling, waarom de keuze gebroken achter blijven, en niet altijd blij alleen?!
Of pas gaan zoeken als je het grootste deel van je leven al achter de rug hebt, huilen kan altijd nog.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 09:30
 
GERRIT084 schreef:
Precies, maar ben bang dat hier weinig van aangetrokken wordt, het merendeel heeft al een gebonden relatie achter de rug op cm.
Dat is zo,n beetje de trieste balans als je alles, in ieder geval de reacties volgt, en zijn, dat vinden ze, de ervaring deskundigen van cm.
Als vrijgezellen éénling, wordt je veelal genegeerd, en je reactie bijna nooit serieus genomen, of je krijgt in sommige gevallen een reactie terug dat je te confronterend bent.
Daarom ben ik het wel eens met je stelling, waarom de keuze gebroken achter blijven, en niet altijd blij alleen?!
Of pas gaan zoeken als je het grootste deel van je leven al achter de rug hebt, huilen kan altijd nog.

Gerrit, weet je wat ook een goede tip kan zijn?

Ga met een vrouw, mijn part een zus als je die hebt of nicht, winkelen of uit.
Single vrouwen vinden een 'bezette' man aantrekkelijker dan een single man, want....die vrouw ziet blijkbaar wat in hem en zien ze vaak de man (jij dus) opeens in een ander perspectief.

Je 'hoort' er dan namelijk ook bij, triest maar zo schijnt het vaak te werken.

Succes,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 09:53
 
CORNE927 schreef:
Gerrit, weet je wat ook een goede tip kan zijn?

Ga met een vrouw, mijn part een zus als je die hebt of nicht, winkelen of uit.
Single vrouwen vinden een 'bezette' man aantrekkelijker dan een single man, want....die vrouw ziet blijkbaar wat in hem en zien ze vaak de man (jij dus) opeens in een ander perspectief.

Je 'hoort' er dan namelijk ook bij, triest maar zo schijnt het vaak te werken.

Succes,

Nou dank je de koekoek, het spreekt wel voor zich zelve, als je alle ervaringen van cm bij elkaar zet.
Volgens mij zijn ze vroeger wat vergeten te zeggen in de kerken, trouw tot een eeuwig scheid, i.p van tot de dood ons scheid.
Het is onderhand de normaalste zaak van de wereld, als men zegt, ik ben gescheiden, dan dat je zegt ik ben vrijgezel.
Dus mag een (vrij) mens, het ook eens, eens zijn met nog een ander vrij mens volgens mij is dat hier een buitensporige gedachte.

Volgens de meerderheid niet, als je al wat zet wordt je ter verantwoording geroepen door derden.
Komt natuurlijk wel omdat we tegenwoordig wel alles normaal vinden, en geoorloofd, wat vroeger nog geen optie was.
Als er ooit nog geschiedenis boeken komen over de 20ste eeuw, zal het wel worden de eeuw waarin alles veranderde, en alles kon en mocht.
Maar ben toch echt wel bang, dat tegen die tijd de stekker er uit gaat.
Sodom en Gomorra waren zo slecht nog niet!! zou het er nu beter aan toe gaan?


Laatst aangepast door
GERRIT084
op zaterdag 16 februari 2013, 10:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 10:28
 
GERRIT084 schreef:
Nou dank je de koekoek, het spreekt wel voor zich zelve, als je alle ervaringen van cm bij elkaar zet.
Volgens mij zijn ze vroeger wat vergeten te zeggen in de kerken, trouw tot een eeuwig scheid, i.p van tot de dood ons scheid.
Het is onderhand de normaalste zaak van de wereld, als men zegt, ik ben gescheiden, dan dat je zegt ik ben vrijgezel.
Dus mag een (vrij) mens, het ook eens, eens zijn met nog een ander vrij mens volgens mij is dat hier een buitensporige gedachte.

Volgens de meerderheid niet, als je als wat zet wordt je ter verantwoording geroepen door derden.
Komt natuurlijk wel omdat we tegenwoordig wel alles normaal vinden, en geoorloofd, wat vroeger nog geen optie was.
Als er ooit nog geschiedenis boeken komen over de 20ste eeuw, zal het wel worden de eeuw waarin alles veranderde, en alles kon en mocht.
Maar ben toch echt wel bang, dat tegen die tijd de stekker er uit gaat.
Sodom en Gomorra waren zo slecht nog niet!! zou het er nu beter aan toe gaan?


Een kritische kanttekening is niet erg, mag best wel es hoor. Maar dergelijke inzichten nodigen mij niet uit om met iemand die deze huldigt in zee te gaan wegens gebrek aan invoelend vermogen en niet horen wat er nog meer kan plaatsvinden binnen een huwelijk. Ik hoor in je reacties op het forum een stellingname over "gescheidenen die allemaal schuldloos denken te zijn". Maar moet het zo zwart wit gesteld? Moet het over schuld gaan? In een relatie is er altijd sprake van een over en weer, er vind iets plaats in de relatie tussen mensen. Daarin falen we, daarin brokkelt soms wat er was af, daarin is er ook schuldloos lijden, daarin kan iets je zomaar overkomen waar je vooraf niet voor gekozen hebt toen je ja zei. Mensen scheiden niet zomaar, maar ik hoor jou dit eigenlijk zeggen.

Maar ik wens je alle succes van de wereld op CM Knipoog smiley ......... waar velen rondlopen met een verhaal.


Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 16 februari 2013, 11:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 11:41
 
JOL252 schreef:
Een kritische kanttekening is niet erg, mag best wel es hoor. Maar dergelijke inzichten nodigen mij niet uit om met iemand die deze huldigt in zee te gaan wegens gebrek aan invoelend vermogen en niet horen wat er nog meer kan plaatsvinden binnen een huwelijk. Ik hoor in je reacties op het forum een stellingname over "gescheidenen die allemaal schuldloos denken te zijn". Maar moet het zo zwart wit gesteld? Moet het over schuld gaan? In een relatie is er altijd sprake van een over en weer, er vind iets plaats in de relatie tussen mensen. Daarin falen we, daarin brokkelt soms wat er was af, daarin is er ook schuldloos lijden, daarin kan iets je zomaar overkomen waar je vooraf niet voor gekozen hebt toen je ja zei. Mensen scheiden niet zomaar, maar ik hoor jou dit eigenlijk zeggen.

Maar ik wens je alle succes van de wereld op CM Knipoog smiley ......... waar velen rondlopen met een verhaal.

Precies, maar een invoelend vermogen is ook niet altijd zaligmakend, maar je kan alles wel neerzetten, maar de hamvraag is dan, menen zij dan ook wat zij zetten.
Soms zet men al snel een leugentje om best wil, maar ik vraag mij dan ook stellig af, is het dan wel bestwil?
Misschien zijn zij, die het wat harder neerzetten, in de regel eigenlijk zachter, en eerlijk maar worden dan wel met de vuilnis buiten gezet.

Ik heb ooit getracht, een relatie aan te gaan met een gescheiden vrouw, maar werd uiteindelijk bij het grove vuil gezet, met één enkele mededeling dat ik te eerlijk was.
Om van het vergelijk met enkele kwalijke zaken in haar ogen, vergeleken werd met haar ex, die haar verlaten had.
Mag de mens dan wat voorzichtiger zijn, en een bepaalde stelling innemen?
Volgens mij hier niet, en alles maar voor kennisneming aannemen of goedpraten, sorry maar zo ben ik niet.
Ik vind, en misschien ben ik de enige in deze, vind niet dat je zo maar alles als normaal kan betitelen, of dat het ook zo is.

(en omdat iedereen het kan lezen, nee, een heilig bootje ben ik ook niet)


Laatst aangepast door
GERRIT084
op zaterdag 16 februari 2013, 11:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS575





Berichten: 483

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 11:58
 
GERRIT084 schreef:
Precies, maar een invoelend vermogen is ook niet altijd zaligmakend, maar je kan alles wel neerzetten, maar de hamvraag is dan, menen zij dan ook wat zij zetten.
Soms zet men al snel een leugentje om best wil, maar ik vraag mij dan ook stellig af, is het dan wel bestwil?
Misschien zijn zij, die het wat harder neerzetten, in de regel eigenlijk zachter, en eerlijk maar worden dan wel met de vuilnis buiten gezet.

Ik heb ooit getracht, een relatie aan te gaan met een gescheiden vrouw, maar werd uiteindelijk bij het grove vuil gezet, met één enkele mededeling dat ik te eerlijk was.
Om van het vergelijk met enkele kwalijke zaken in haar ogen, vergeleken werd met haar ex, die haar verlaten had.
Mag de mens dan wat voorzichtiger zijn, en een bepaalde stelling innemen?
Volgens mij hier niet, en alles maar voor kennisneming aannemen of goedpraten, sorry maar zo ben ik niet.
Ik vind, en misschien ben ik de enige in deze, vind niet dat je zo maar alles als normaal kan betitelen, of dat het ook zo is.

Als iemand gescheiden is (laten we in het midden houden of het terecht was of onterecht was) heeft hij/zij een bagage.
Punt is dat je die je levenlang meeneemt; je moet met die bagage om kunnen gaan op korte en langer termijn.
Vooral in een relatie, anders verloopt die weer in de scheiding...

Sommige mensen kunnen/ willen die bagage niet zien en voor een ander is het een les geweest.
En ja het is zo dat ongeveer 90% van CM gescheiden is of een tijd lang samengewoont hebben. (wat ik hetzelfde vind)

En nee... scheiden is niet gewoon, denk dat weinig mensen dat vinden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 12:04
 
ROOS575 schreef:
Als iemand gescheiden is (laten we in het midden houden of het terecht was of onterecht was) heeft hij/zij een bagage.
Punt is dat je die je levenlang meeneemt; je moet met die bagage om kunnen gaan op korte en langer termijn.
Vooral in een relatie, anders verloopt die weer in de scheiding...

Sommige mensen kunnen/ willen die bagage niet zien en voor een ander is het een les geweest.
En ja het is zo dat ongeveer 90% van CM gescheiden is of een tijd lang samengewoont hebben. (wat ik hetzelfde vind)

En nee... scheiden is niet gewoon, denk dat weinig mensen dat vinden

En dan gewoon met alles mee huppelen, nou nee, echt niet, neemt nog steeds niet weg om het overal mee eens te zijn.
Als men het er niet mee eens is, roept dat vragen op, best wel vreemd waarom dan niet, andersom?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS575





Berichten: 483

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 12:09
 
GERRIT084 schreef:
En dan gewoon met alles mee huppelen, nou nee, echt niet, neemt nog steeds niet weg om het overal mee eens te zijn.
Als men het er niet mee eens is, roept dat vragen op, best wel vreemd waarom dan niet, andersom?

Wie zegt dat je mee moet huppelen dan?
Jij bent jij en mag je eigen mening hebben en beslissingen nemen.
Ik ben het ook met verschillende dingen niet eens, nou dat negeer ik of praat er persoonlijk verder over.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERENDJAN590





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 12:09
 
ROOS575 schreef:
Als iemand gescheiden is (laten we in het midden houden of het terecht was of onterecht was) heeft hij/zij een bagage.
Punt is dat je die je levenlang meeneemt; je moet met die bagage om kunnen gaan op korte en langer termijn.
Vooral in een relatie, anders verloopt die weer in de scheiding...

Sommige mensen kunnen/ willen die bagage niet zien en voor een ander is het een les geweest.
En ja het is zo dat ongeveer 90% van CM gescheiden is of een tijd lang samengewoont hebben. (wat ik hetzelfde vind)

En nee... scheiden is niet gewoon, denk dat weinig mensen dat vinden

ik denk dat ieder die gescheiden is iets/soort van verbittering heeft.
en ik neem aan dat niemand bij het trouwen ooit gedacht heeft later ga ik van deze weer scheiden.
ook ik heb nare ervaring met mijn scheiding gehad maar mijn leven gaat wel door.
en ik weet op mijn leef tijd vind je niet gauw iemand die bij je past die dan nooit getrouwd is geweest geen kinderen heeft lat staan geen rugzakje.
accepteren is sleutel woord en samen beide rug zakjes dragen niet naar verleden kijken maar naar de toekomst.
hoe lang het mag wezen naar Gods wel behagen


Laatst aangepast door
BERENDJAN590
op zaterdag 16 februari 2013, 12:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 16:49
 
CORNE927 schreef:
Gerrit, weet je wat ook een goede tip kan zijn?

Ga met een vrouw, mijn part een zus als je die hebt of nicht, winkelen of uit.
Single vrouwen vinden een 'bezette' man aantrekkelijker dan een single man, want....die vrouw ziet blijkbaar wat in hem en zien ze vaak de man (jij dus) opeens in een ander perspectief.

Je 'hoort' er dan namelijk ook bij, triest maar zo schijnt het vaak te werken.

Succes,

Je hebt zeker het topic gemist waarin vrouwen zeiden dat ze mannen mijden die met een vrouw op hun (profiel)foto staan,simpelweg omdat die bezet lijken...........dus nee,we zijn niet zo triest dat we kicken op bezette mannen,het tegendeel zelfs.

Blijf gewoon jezelf Gerrit,dat is het beste dat je kunt doen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 17:01
 
CORNE927 schreef:
Gerrit, weet je wat ook een goede tip kan zijn?

Ga met een vrouw, mijn part een zus als je die hebt of nicht, winkelen of uit.
Single vrouwen vinden een 'bezette' man aantrekkelijker dan een single man, want....die vrouw ziet blijkbaar wat in hem en zien ze vaak de man (jij dus) opeens in een ander perspectief.

Je 'hoort' er dan namelijk ook bij, triest maar zo schijnt het vaak te werken.

Succes,

Das raar...

Dat is juist, helaas, zo andersom, mannen die je normaal als vanzelfsprekend zien, gaan inene heel erg zich druk maken als ze merken dat je ook andere mannelijke vrienden hebt... Smiley die vol vragen zit

Zie ik.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 16 februari 2013, 17:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 17:04
 
BERENDJAN590 schreef:
ik denk dat ieder die gescheiden is iets/soort van verbittering heeft.
en ik neem aan dat niemand bij het trouwen ooit gedacht heeft later ga ik van deze weer scheiden.
ook ik heb nare ervaring met mijn scheiding gehad maar mijn leven gaat wel door.
en ik weet op mijn leef tijd vind je niet gauw iemand die bij je past die dan nooit getrouwd is geweest geen kinderen heeft lat staan geen rugzakje.
accepteren is sleutel woord en samen beide rug zakjes dragen niet naar verleden kijken maar naar de toekomst.
hoe lang het mag wezen naar Gods wel behagen

Ach weet je natuurlijk hebben gescheiden mensen een rugtas(je) maar denk dat men in het algemeen onderschat dat ook iemand die niet grtrouwd is geweest een flinke rugtas aan bagage kan hebben allen wordt dat niet in een profiel gezet!!
Of men zet erin vrijgezel nooit getrouwd geweest en dan kom je erachter dat ze gescheiden zijn en vader en dat ze weer samen wonen met een andere vrouw en er weer een kind komt en dan ondertussen hier op de site staan als zijnde vrijgezel!! Ach wat is een rugtas!! Denk dat het makkelijker is al gescheiden mens met een andere gescheiden persoon een relatie aan te gaan dan als je nooit getrouwd bent geweest een relatie aan te gaan met een gescheiden iemand, waarom?? ik denk dat waar er twee gescheiden zijn ze elkaar meer kunnen aan en invoelen.. Sluit ik een relatie met een gescheiden man uit??? nee dat zeg ik niet maar denk dat het voor mij wel moeilijker zal zijn!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 17:13
 
ERIKA129 schreef:
Ach weet je natuurlijk hebben gescheiden mensen een rugtas(je) maar denk dat men in het algemeen onderschat dat ook iemand die niet grtrouwd is geweest een flinke rugtas aan bagage kan hebben allen wordt dat niet in een profiel gezet!!
Of men zet erin vrijgezel nooit getrouwd geweest en dan kom je erachter dat ze gescheiden zijn en vader en dat ze weer samen wonen met een andere vrouw en er weer een kind komt en dan ondertussen hier op de site staan als zijnde vrijgezel!! Ach wat is een rugtas!! Denk dat het makkelijker is al gescheiden mens met een andere gescheiden persoon een relatie aan te gaan dan als je nooit getrouwd bent geweest een relatie aan te gaan met een gescheiden iemand, waarom?? ik denk dat waar er twee gescheiden zijn ze elkaar meer kunnen aan en invoelen.. Sluit ik een relatie met een gescheiden man uit??? nee dat zeg ik niet maar denk dat het voor mij wel moeilijker zal zijn!

Mooi gezegd, Erika, en zo herkenbaar!


Laatst aangepast door
JOSINA022
op zaterdag 16 februari 2013, 17:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 17:13
 
Helemaal begrijpelijk Erika...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERENDJAN590





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 17:14
 
ERIKA129 schreef:
Ach weet je natuurlijk hebben gescheiden mensen een rugtas(je) maar denk dat men in het algemeen onderschat dat ook iemand die niet grtrouwd is geweest een flinke rugtas aan bagage kan hebben allen wordt dat niet in een profiel gezet!!
Of men zet erin vrijgezel nooit getrouwd geweest en dan kom je erachter dat ze gescheiden zijn en vader en dat ze weer samen wonen met een andere vrouw en er weer een kind komt en dan ondertussen hier op de site staan als zijnde vrijgezel!! Ach wat is een rugtas!! Denk dat het makkelijker is al gescheiden mens met een andere gescheiden persoon een relatie aan te gaan dan als je nooit getrouwd bent geweest een relatie aan te gaan met een gescheiden iemand, waarom?? ik denk dat waar er twee gescheiden zijn ze elkaar meer kunnen aan en invoelen.. Sluit ik een relatie met een gescheiden man uit??? nee dat zeg ik niet maar denk dat het voor mij wel moeilijker zal zijn!

erika ik geloof dat rugzakje niets uit maakt als je van mekaar houd en er is een mooie klik dan betekend dat je mekaar zen rugzakje moet accepteren en er samen voor gaan samen dus ook samen gaan dragen en verder moet gaan in toekomst kijken niet naar mekaar zen verleden.
maar goede uit verleden halen wat je geleerd heb er van en wat je wel wil en wat niet wil daar over kunnen praten samen door gaan en nieuw leven samen op te bouwen.
niet in het verleden blijven hangen moet diepgravend gaan onderzoeken niet op mekaar zen fouten wijzen.
maar zorg dragen dat je samen niet de fouten weer maakt.
en of je gescheiden bent of dat je singel bent rugzak zal er zijn groot of klein.

ieder heeft een kruis te dragen.
op zich zijn alle kruizen even groot.
alleen de ene is van piepschuim de andere van lood

ergens in het zelfde liedje

al gooie je de kruizen op een hoop
ieder zal zijn eigen kruis er weer tussen uit zoeken

uit een liedje van daniel lohuus


Laatst aangepast door
BERENDJAN590
op zaterdag 16 februari 2013, 17:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GLORIE395





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 18:37
 
[quote=CORNE927]

Latten is ok, maar dan wel zonder seks. Seks voelt ook (is ook niet wat de Heer wil, buiten een huwelijk, maar ok, ik ben ook in het verleden wat dat betreft de fout in gegaan... Gefrustreerde smiley ) niet fijn, als de ander weer weg moet, erna. Seks is gewoon bedoeld voor in het huwelijk, als je erna gewoon lekker samen kunt gaan slapen....
Maar ja, dit was weer een proefabo voor mij, dus ben weer weg... Kan dus ook de reacties niet meer lezen, maar ja, misschien heb ik de discussie staande gehouden.... Engeltje smiley
Het beste iedereen hier!!
Onthoud: God altijd op de eerste plaats!!! Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 19:47
 
LEANNE226 schreef:
Je hebt zeker het topic gemist waarin vrouwen zeiden dat ze mannen mijden die met een vrouw op hun (profiel)foto staan,simpelweg omdat die bezet lijken...........dus nee,we zijn niet zo triest dat we kicken op bezette mannen,het tegendeel zelfs.

Blijf gewoon jezelf Gerrit,dat is het beste dat je kunt doen!

Precies Leanne, het zal wel zijn eigen trieste balans uit het verleden zijn, eer ik mij tot zo,n niveau zou moeten verlagen Gefrustreerde smiley
Blijf ik liever op mijn uppie Lachende smiley
is zo rot nog niet Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 22:31
 
Glorie: Latten is ok, maar dan wel zonder seks. Seks voelt ook (is ook niet wat de Heer wil, buiten een huwelijk, maar ok, ik ben ook in het verleden wat dat betreft de fout in gegaan... Gefrustreerde smiley ) niet fijn, als de ander weer weg moet, erna. Seks is gewoon bedoeld voor in het huwelijk, als je erna gewoon lekker samen kunt gaan slapen....
Maar ja, dit was weer een proefabo voor mij, dus ben weer weg... Kan dus ook de reacties niet meer lezen, maar ja, misschien heb ik de discussie staande gehouden.... Engeltje smiley
Het beste iedereen hier!!
Onthoud: God altijd op de eerste plaats!!! Verlegen lachende smiley

Nah ja zeg!

Zonder seks...waar slaat dát nou weer op! Boze smiley

Als iemand werkt moet ie ook weg erna, en de mensen die regelmatig voor weken, maanden naar buitenland moeten voor zaken Smiley die vol vragen zit

Bekrompenheid, en ff zeggen wat de Heer wil voor anderen, knap hoor...

Trouwens, hoe weet jij, voor anderen wat de Heer wilt.... Smiley die vol vragen zit

Tegenwoordig hoef je niet zo nodig te trouwen hoor, bijna de helft woont samen.
Het gaat erom of je trouw bent!


Onthou altijd goed: laat je niet door betweterige T#$%7$n wijsmaken wat de Heer wil; de Heer spreekt door je eigen hart, als je vrede voelt is het van de Heer, daar hebben we anderen niet voor nodig...

iedereen onderzoekt zijn eigen hart, waar staat die tekst ook alweer.
Smiley die vol vragen zit
En Gal 5, omdat wij waarlijk vrij zouden zijn heeft Christus ons vrijgemaakt hou dus stand en laat u niet weder een slavenjuk opleggen, Lachende smiley

zo van eerst trouwen voordat....laat dat de personen die met God leven zelf even lekker uitmaken ja! Boze smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 16 februari 2013, 22:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 22:47
 
SHANITA130 schreef:
Glorie: Latten is ok, maar dan wel zonder seks. Seks voelt ook (is ook niet wat de Heer wil, buiten een huwelijk, maar ok, ik ben ook in het verleden wat dat betreft de fout in gegaan... Gefrustreerde smiley ) niet fijn, als de ander weer weg moet, erna. Seks is gewoon bedoeld voor in het huwelijk, als je erna gewoon lekker samen kunt gaan slapen....
Maar ja, dit was weer een proefabo voor mij, dus ben weer weg... Kan dus ook de reacties niet meer lezen, maar ja, misschien heb ik de discussie staande gehouden.... Engeltje smiley
Het beste iedereen hier!!
Onthoud: God altijd op de eerste plaats!!! Verlegen lachende smiley

Nah ja zeg!

Zonder seks...waar slaat dát nou weer op! Boze smiley

Als iemand werkt moet ie ook weg erna, en de mensen die regelmatig voor weken, maanden naar buitenland moeten voor zaken Smiley die vol vragen zit

Bekrompenheid, en ff zeggen wat de Heer wil voor anderen, knap hoor...

Trouwens, hoe weet jij, voor anderen wat de Heer wilt.... Smiley die vol vragen zit

Tegenwoordig hoef je niet zo nodig te trouwen hoor, bijna de helft woont samen.
Het gaat erom of je trouw bent!


Onthou altijd goed: laat je niet door betweterige T#$%$ wijsmaken wat de Heer wil; de Heer spreekt door je eigen hart, als je vrede voelt is het van de Heer, daar hebben we anderen niet voor nodig...

Precies als twee mensen elkaar trouw zijn, en één zijn tegenover God of met Hem, is het goed.
De rest is gewoon een circus door de mens bedacht, een papier winkel die klauwen met geld kost, als je trouwt.
En mocht het om wat voor reden niet goed gaan, nog heel veel meer kost


Laatst aangepast door
GERRIT084
op zaterdag 16 februari 2013, 22:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 22:50
 
Gerrit: Precies als twee mensen elkaar trouw zijn, en één zijn tegenover God of met Hem, is het goed.
De rest is gewoon een circus door de mens bedacht, een papier winkel die klauwen met geld kost, als je trouwt.
En mocht het om wat voor reden niet goed gaan, nog heel veel meer kost

Precies, ben blij dat jij er zo over denkt!!! Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Dat zogenaamde trouwen voordat, daar komt juist de ellende vandaan.

Later, foon gaat...


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 16 februari 2013, 22:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS575





Berichten: 483

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 00:24
 
LEANNE226 schreef:
Je hebt zeker het topic gemist waarin vrouwen zeiden dat ze mannen mijden die met een vrouw op hun (profiel)foto staan,simpelweg omdat die bezet lijken...........dus nee,we zijn niet zo triest dat we kicken op bezette mannen,het tegendeel zelfs.

Blijf gewoon jezelf Gerrit,dat is het beste dat je kunt doen!

precies leanne! Alleen trieste figuren kicken hierop Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS575





Berichten: 483

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 00:32
 
ERIKA129 schreef:
Ach weet je natuurlijk hebben gescheiden mensen een rugtas(je) maar denk dat men in het algemeen onderschat dat ook iemand die niet grtrouwd is geweest een flinke rugtas aan bagage kan hebben allen wordt dat niet in een profiel gezet!!
Of men zet erin vrijgezel nooit getrouwd geweest en dan kom je erachter dat ze gescheiden zijn en vader en dat ze weer samen wonen met een andere vrouw en er weer een kind komt en dan ondertussen hier op de site staan als zijnde vrijgezel!! Ach wat is een rugtas!! Denk dat het makkelijker is al gescheiden mens met een andere gescheiden persoon een relatie aan te gaan dan als je nooit getrouwd bent geweest een relatie aan te gaan met een gescheiden iemand, waarom?? ik denk dat waar er twee gescheiden zijn ze elkaar meer kunnen aan en invoelen.. Sluit ik een relatie met een gescheiden man uit??? nee dat zeg ik niet maar denk dat het voor mij wel moeilijker zal zijn!

wijze woorden madam Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 01:27
 
CORNE927 schreef:
Gerrit, weet je wat ook een goede tip kan zijn?

Ga met een vrouw, mijn part een zus als je die hebt of nicht, winkelen of uit.
Single vrouwen vinden een 'bezette' man aantrekkelijker dan een single man, want....die vrouw ziet blijkbaar wat in hem en zien ze vaak de man (jij dus) opeens in een ander perspectief.

Je 'hoort' er dan namelijk ook bij, triest maar zo schijnt het vaak te werken.

Succes,

Verwijderd na een quote niet te hebben gevonden.

Iig, raar hoor.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 17 februari 2013, 06:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 01:35
 
[quote=GLORIE395]

glorie, je kunt reacties wel gewoon volgen hoor; daarvoor hoef je geen lid te zijn.
je kunt alleen niet REAGEREN.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810





Berichten: 4047

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 01:39
 
GERRIT084 schreef:
Precies, maar ben bang dat hier weinig van aangetrokken wordt, het merendeel heeft al een gebonden relatie achter de rug op cm.
Dat is zo,n beetje de trieste balans als je alles, in ieder geval de reacties volgt, en zijn, dat vinden ze, de ervaring deskundigen van cm.
Als vrijgezellen éénling, wordt je veelal genegeerd, en je reactie bijna nooit serieus genomen, of je krijgt in sommige gevallen een reactie terug dat je te confronterend bent.
Daarom ben ik het wel eens met je stelling, waarom de keuze gebroken achter blijven, en niet altijd blij alleen?!
Of pas gaan zoeken als je het grootste deel van je leven al achter de rug hebt, huilen kan altijd nog.

mag ik je vragen hoe je tot de conclusie komt, dat je als single genegeert en niet serieus genomen wordt?
dat je soms wat confronterender uit de hoek kunt komen dan gemiddeld, hoort bij je, maar dat betekend toch niet dat er niemand zou kunnen zijn die daar juist op gesteld is?
elke karakter eigenschap heeft een positieve en negatieve kant. aan jou de uitdaging iemand tegen te komen die bij je past en die van je houden kan zoals je bent.

de bovenstaande tip lijkt me minder geschikt; ik denk dat je het dan over minder monogame type's hebt........ Engeltje smiley.........triest inderdaad.......

hannah.........monogaam is zo gek nog niet........!!


Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 17 februari 2013, 01:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 06:22
 
HANNAH810 schreef:
mag ik je vragen hoe je tot de conclusie komt, dat je als single genegeert en niet serieus genomen wordt?
dat je soms wat confronterender uit de hoek kunt komen dan gemiddeld, hoort bij je, maar dat betekend toch niet dat er niemand zou kunnen zijn die daar juist op gesteld is?
elke karakter eigenschap heeft een positieve en negatieve kant. aan jou de uitdaging iemand tegen te komen die bij je past en die van je houden kan zoals je bent.

de bovenstaande tip lijkt me minder geschikt; ik denk dat je het dan over minder monogame type's hebt........ Engeltje smiley.........triest inderdaad.......

hannah.........monogaam is zo gek nog niet........!!

JA, triest dan ga je er al vanuit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 09:16
 
GERRIT084 schreef:
Nou dank je de koekoek, het spreekt wel voor zich zelve, als je alle ervaringen van cm bij elkaar zet.
Volgens mij zijn ze vroeger wat vergeten te zeggen in de kerken, trouw tot een eeuwig scheid, i.p van tot de dood ons scheid.
Het is onderhand de normaalste zaak van de wereld, als men zegt, ik ben gescheiden, dan dat je zegt ik ben vrijgezel.
Dus mag een (vrij) mens, het ook eens, eens zijn met nog een ander vrij mens volgens mij is dat hier een buitensporige gedachte.

Volgens de meerderheid niet, als je al wat zet wordt je ter verantwoording geroepen door derden.
Komt natuurlijk wel omdat we tegenwoordig wel alles normaal vinden, en geoorloofd, wat vroeger nog geen optie was.
Als er ooit nog geschiedenis boeken komen over de 20ste eeuw, zal het wel worden de eeuw waarin alles veranderde, en alles kon en mocht.
Maar ben toch echt wel bang, dat tegen die tijd de stekker er uit gaat.
Sodom en Gomorra waren zo slecht nog niet!! zou het er nu beter aan toe gaan?


je zou ook kunnen zeggen geen monogamere man of vrouw die jaren heeft gevochten in het huwelijk, door gaand in slechte tijden, vergevende, helpende, tot het bittere eind. ondanks je omgeving die zegt, ga weg,red je zelf. vecht je eenzaam door omdat je de belofte trouw heel serieus neemt in goede en slechte tijden, tot het bittere eind.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 11:12
 
PETRA373 schreef:
je zou ook kunnen zeggen geen monogamere man of vrouw die jaren heeft gevochten in het huwelijk, door gaand in slechte tijden, vergevende, helpende, tot het bittere eind. ondanks je omgeving die zegt, ga weg,red je zelf. vecht je eenzaam door omdat je de belofte trouw heel serieus neemt in goede en slechte tijden, tot het bittere eind.

Ik ben toch echt wel bang, dat die laatste hier op cm niet zitten, die zijn dan nog aan het strijden toch?
Los van het feit, vreemd gaan en mishandeling (lichamelijk en geestelijk) kan ik mij er weinig bij voorstellen waar sommige tegenwoordig om scheiden.
En vraag mij dan ook stellig af, waar is soms de strijd gebleven voor het behoud van een huwelijk, tegenwoordig.

En dan nog, de opmerking wat een omgeving zegt, dan is mijn vraag je bent toch niet met je omgeving gehuwd.
En ik bedoel het echt niet te persoonlijk, maar de omgeving zijn in de regel de grote opgevers, die van de hoed nog rand, enige wetenschap hebben dan door horen zeggen, verkregen.
Ik zeg heus niet dat horen zien en zwijgen, altijd tot de deugden behoren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 11:34
 
GERRIT084 schreef:
Ik ben toch echt wel bang, dat die laatste hier op cm niet zitten, die zijn dan nog aan het strijden toch?
Los van het feit, vreemd gaan en mishandeling (lichamelijk en geestelijk) kan ik mij er weinig bij voorstellen waar sommige tegenwoordig om scheiden.
En vraag mij dan ook stellig af, waar is soms de strijd gebleven voor het behoud van een huwelijk, tegenwoordig.

En dan nog, de opmerking wat een omgeving zegt, dan is mijn vraag je bent toch niet met je omgeving gehuwd.
En ik bedoel het echt niet te persoonlijk, maar de omgeving zijn in de regel de grote opgevers, die van de hoed nog rand, enige wetenschap hebben dan door horen zeggen, verkregen.
Ik zeg heus niet dat horen zien en zwijgen, altijd tot de deugden behoren.

Een huwelijk valt te winnen als je SAMEN strijdt en SAMEN liefhebt. Zo niet, is het vaak een verloren zaak.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BERENDJAN590





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: zondag 17 februari 2013, 12:23
 
JOL252 schreef:
Een huwelijk valt te winnen als je SAMEN strijdt en SAMEN liefhebt. Zo niet, is het vaak een verloren zaak.

Hier ben ik mee eens. Uitervaring kan niet van één kant komen. Hoe goed je best ook doet hoe je probeert te redden. Als van de andere kant niets meer komt niet wil dan is het verloren zaak.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 10 Volgende
Pagina 6 van 10