ChristianMatch
 


Forum

Tipsch voor den man
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 20:01
 
LEANNE226 schreef:
Met kijken heb ik weinig problemen,wat is er mis mee?Ik kijk ook graag naar mensen,zonder bijbedoeling........
Als hun tong uit de mond hangt dan is er iets mis,dat begrijp ik ook welKnipoog smiley

Wat ik wat triestig vind is dat menig oudere man zichzelf zo jong inschat dat ze een veel jongere partner willen hebben.Een flink leeftijdsverschil kan prima maar ik denk dat het verkeerd is om dat als uitgangspunt te hebben.Is het puur omdat je een veel jongere vrouw wilt dan moet je wat vaker in de spiegel kijken Engeltje smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Stel dat je als man een 15 jaar jongere partner hebt;als hij met pensioen gaat moet zij nog 15 jaar werken en als zij met pensioen gaat is hij 82.........


Leanne,nuchter

Ps.natuurlijk kun je overal waar ik "man" schrijf ook "vrouw" invullen

Ja ja, maar je moet natuurlijk ook het economische belang mee nemen

een jongere daar ligt het cosmetica percentage een stuk lager als bij de wat oudere Gefrustreerde smiley
En gezien het kelderen van de pensioenen, is een jongere vrouw natuurlijk een stuk voordeliger dan een leeftijdgenote Lachende smiley
Het is dan voor een man een geruststellende gedachte, dat vrouw lief nog kan gaan werken Engeltje smiley


Laatst aangepast door
GERRIT084
op maandag 4 februari 2013, 20:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 20:04
 
Ik heb het wel eens eerder geschreven maar ik denk dat het het beste is als beide partners ongeveer in dezelfde levensfase verkeren. Daarmee bedoel ik dus niet direct leeftijd. Er was indertijd op CM ook wat ophef omdat een stel meer dan tien jaar verschil in leeftijd kende. Een vrouw met jonge kinderen. Het bleek geen probleem te zijn en er kwam nog een kind samen. In veel gevallen is het wel anders. Er is een fase van jong en bij elkaar komen, de fase van kleine kinderen, de fase van opgroeiende pubers en daarna de periode zonder kinderen die je kunt verdelen in nog maatschappelijk actief of niet meer werkend dan wel op een gegeven moment gewoon oud. Ik denk dat het goed is dat twee mensen in dezelfde levensfase zitten. Aan de andere kant: als daar geen sprake van is en mensen gaan samen verder en weten wat ze doen, dan kan het best. De liefde heeft soms rare wegen. En idiote zaken als een Playboybaas van 80 die een huwelijk aangaat met een dame van 26 die in het blad verschenen is, ach dat is doorzichtig en meer iets voor de hijgbladen dan voor een serieuze discussie. Als geld een te grote rol gaat spelen, is het altijd ziek. Als je een man of vrouw trouwt vanwege geld of inkomen dan bedrijf je eigenlijk een vorm van verkapte prostitutie .


Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 4 februari 2013, 20:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 20:07
 
ROOS575 schreef:
logisch toch....? Dat is tenslotte het enige dat telt Engeltje smiley Smiley met dichtgeplakte mond Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik heb me al in gehouden over die bok en die wel een jong blaadje lust, weet jij hoevaak mijn vader dat gebruikte als excuus naar mijn moeder zodat ie met mij..?

Dus ik denk ik ga daar niet op in, ik ga daar niet op in, in ga daar niet verder op in, even iets anders verzinnen, ja, en als ik zelfs daar commentaar op krijg, ja...het houdt een keer op.

Dat is hét excuus....ik ben ook allergisch voor 'lekker jong ding', heb ik ook zóvaak moeten horen, ja, op mijn tiende al...


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 4 februari 2013, 20:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 20:17
 
GERRIT084 schreef:
Ja ja, maar je moet natuurlijk ook het economische belang mee nemen

een jongere daar ligt het cosmetica percentage een stuk lager als bij de wat oudere Gefrustreerde smiley
En gezien het kelderen van de pensioenen, is een jongere vrouw natuurlijk een stuk voordeliger dan een leeftijdgenote Lachende smiley
Het is dan voor een man een geruststellende gedachte, dat vrouw lief nog kan gaan werken Engeltje smiley

Ja, en dan krijg je het verschil tussen man en vrouw, wat Willemijn zei:'dat ze geen jonge gozer zou willen, ja ik ook niet; uitzonderingen.

Maar ja, als je zo es kijkt waar oudere mannen, en ja er zijn veel uitzonderingen, op vallen, kijk maar in mannenbladen, media etc.

O, ik dacht ff in de snelheid dat ik op Leanne reageerde, nou ja, staat er nu al. @ Leanne dus. Ja, ik zag je quote aan voor je post....


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 4 februari 2013, 20:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS575





Berichten: 483

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 20:46
 
GERRIT084 schreef:
Ja ja, maar je moet natuurlijk ook het economische belang mee nemen

een jongere daar ligt het cosmetica percentage een stuk lager als bij de wat oudere Gefrustreerde smiley
En gezien het kelderen van de pensioenen, is een jongere vrouw natuurlijk een stuk voordeliger dan een leeftijdgenote Lachende smiley
Het is dan voor een man een geruststellende gedachte, dat vrouw lief nog kan gaan werken Engeltje smiley

Jawel het scheelt kilo's plamuur om de rimpels op te vullen Engeltje smiley
Jammer dat de gelijktijdige pensioen niet meer geld voor de vrouw, anders had je het misschien druk Gerrit Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 21:05
 
ROOS575 schreef:
Jawel het scheelt kilo's plamuur om de rimpels op te vullen Engeltje smiley
Jammer dat de gelijktijdige pensioen niet meer geld voor de vrouw, anders had je het misschien druk Gerrit Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Lachende smiley met blinkend witte tanden

Bijdehandje Boze smiley gevallig mot in nog 14 jaar helaas Gefrustreerde smiley en tegen die tijd, mag ik hopen, gaat de hele goe gemeente weer met 65 met pensioen Coole smiley met zonnebril en mocht het al zo ver komen, is de mogelijkheid er, om met zun 2en te gelijk te gaan Geschokte, onthutste smiley met pensioen Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS575





Berichten: 483

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 22:03
 
GERRIT084 schreef:
Bijdehandje Boze smiley gevallig mot in nog 14 jaar helaas Gefrustreerde smiley en tegen die tijd, mag ik hopen, gaat de hele goe gemeente weer met 65 met pensioen Coole smiley met zonnebril en mocht het al zo ver komen, is de mogelijkheid er, om met zun 2en te gelijk te gaan Geschokte, onthutste smiley met pensioen Engeltje smiley
Jawel ik hoorde dat over 25 jaar de pensioengerechtigde leeftijd omlaag gaat naar 60 jaar...
Die generatie heeft het verdiend Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 22:50
 
ROOS575 schreef:
Jawel ik hoorde dat over 25 jaar de pensioengerechtigde leeftijd omlaag gaat naar 60 jaar...
Die generatie heeft het verdiend Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Engeltje smiley

dan ben ik inmiddels aan met mummificeren denk ik Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 23:43
 
ZOEKER064 schreef:
ben benieuwd ... wat zegt Leanne met een paar borrels op?


Dan ga ik misschien wel zingen,wie weet..........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 23:45
 
LOL
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 09:27
 
SHANITA130 schreef:
Ja, en dan krijg je het verschil tussen man en vrouw, wat Willemijn zei:'dat ze geen jonge gozer zou willen, ja ik ook niet; uitzonderingen.

Maar ja, als je zo es kijkt waar oudere mannen, en ja er zijn veel uitzonderingen, op vallen, kijk maar in mannenbladen, media etc.

O, ik dacht ff in de snelheid dat ik op Leanne reageerde, nou ja, staat er nu al. @ Leanne dus. Ja, ik zag je quote aan voor je post....

Dat een jongere man, een oudere vrouw zou huwen, moet je meer zien in de economische belangen Verraste, verbaasde smiley
Dat heb ik zo links en rechts waar genomen Zieke smiley en die dat niet hebben gedaan, lopen Coole smiley met zonnebril en met een witte stok met rode bandjes Geschokte, onthutste smiley
(of met een hond)
Willen en kunnen is hier een wereld van verschil Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 11:06
 
tips voor de man zijn evengoed tips voor de vrouw.

Ik lees reacties die deels ontstaan uit frustraties, verdriet en beschadiging en dat is logisch, de ouderen onder ons hebben dit ook ervaren.

Nu kan je 2 dingen doen, er (levenslang) in blijven hangen en alles naar beneden halen of er voor gaan, lerend van het verleden en met een positieve kijk.


En ja, dat is niet eenvoudig, maar ik blijf geloven in echte liefde, zij het dat je dit wel een eerlijke kans moet willen geven en niet overal wat achter willen zoeken, want dan blijf je achterom kijken en sta je met de rug naar je toekomst en gaat het nooit lukken.

Wees eerlijk, haal het beste in elkaar naar boven.

En of de man een jongere vrouw wilt, soi, viezerikken of economisch belang heeft weinig met liefde te maken, en wij christenen gaan toch voor de liefde? Hebben we daar geen voorbeeld van dan?

Andersom kan je dat ook zeggen van de vrouw, als de man economisch moeilijk zit, is de interesse er ook (vaak) niet, heeft ook niks met liefde te maken.

Mag ik deze beeldspraak gebruiken? Wat zei Jezus tegen Lazarus? Sta op en.....
Wat geldt voor ons? Hoofd omhoog, schouders recht en ga ervoor en kijk niet achterom ervan uitgaande dat je het verleden een plek hebt gegeven en met positieve energie je nieuwe liefde leert ontdekken..op basis van openheid, eerlijkheid, trouw etc.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 11:39
 
Ja, en ze zijn er vaak nog trots op ook, lekker jong ding, en ik als ouwe bok lust wel een jong blaadje. Ja, zeker als je zoals ik naar ; kleine huis op de prairie kijk, ja, het respect van de vader, Charles, voor zijn dochters.....en zijn vrouw....dat geneest een hoop als ik zie hoe het ook kan, ook al is het gebaseerd op waargebeurde boeken, ik weet dat dat bestaat. Zie het wel bij gezinnen...

Trouwens; het overheersende respect en moraal in dat dorpje, Walnut Grove in de serie.....Daar zijn dingen die hier heel normaal zijn daar ondenkbaar...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 11:44
 
Corne:
Quote:
Nu kan je 2 dingen doen, er (levenslang) in blijven hangen en alles naar beneden halen of er voor gaan, lerend van het verleden en met een positieve kijk.

Daarom zei ik ook: Nou, er is één ding wat ik nog nooit gedacht heb en nooit zal denken; aan haar kan ik niet tippen Smiley die vol vragen zit

Omdat ik er niet in blijf hangen.....ik respecteer mezelf, en ga niet denken aan haar kan ik niet tippen en aan haar, dan zou ik geen leven hebben met een partner.

S. Liefde met een man die zich met 'jongere dingen' bezig houdt is niet mogelijk....

En wat ik al eerder zei: Het een keer achter je laten, of er niet in blijven hangen, dat zijn goed bedoelde adviezen, als dat mogelijk was hadden mensen dat allang gedaan.

Of, je móet 'het' een plekje geven...ook zoiets....

Je kan ermee leren leven. En vaak kan je 'het' achter je laten, maar ja de uitdrukking van je moet er niet in blijven hangen(levenslang), vind ik gewoon, respectloos. Mensen gebruiken drugs om te vergeten, drinken, omdat het menselijkerwijs helemaal niet mogelijk is zoiets achter je te laten.
Of 'er' niet in te blijven
hangen. want benoemen ja, dat doen we niet. Het is 'het' en 'er'.

En ik ben het met je eens, het er steeds over hebben is niet goed, maar ja triggers zoals spreuken van ouwe bok met jong blaadje ja, dat triggert nu eenmaal, en ja, verdringen is ook niet goed.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 5 februari 2013, 12:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 11:57
 
SHANITA130 schreef:
Corne:

Daarom zei ik ook: Nou, er is één ding wat ik nog nooit gedacht heb en nooit zal denken; aan haar kan ik niet tippen Smiley die vol vragen zit

Omdat ik er niet in blijf hangen.....ik respecteer mezelf, en ga niet denken aan haar kan ik niet tippen en aan haar, dan zou ik geen leven hebben met een partner.

S. Liefde met een man die zich met 'jongere dingen' bezig houdt is niet mogelijk....

En wat ik al eerder zei: Het een keer achter je laten, of er niet in blijven hangen, dat zijn goed bedoelde adviezen, als dat mogelijk was hadden mensen dat allang gedaan.

Je kan ermee leren leven.

Shanita, jouw beeld van de man blijft onverminderd laag. Ik hoopte wat te neutraliseren, maar lukt niet blijkbaar.

Jammer dat je commentaar wat eenzijdig is, want je komt er blijkbaar niet op dat wellicht de vrouw van die man misschien wel aanleiding geeft dat ie naar andere/jongere vrouwen kijkt of mee omgaat. Daarmee praat ik niet goed wat de man doet, maar om de man af te schilderen zoals jij doet vind ik eerlijk gezegd wat kortzichtig. Het verhaal heeft altijd twee kanten en jij beschrijft de ene, maar er is ook een andere...meestal!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 12:06
 
CORNE927 schreef:
Shanita, jouw beeld van de man blijft onverminderd laag. Ik hoopte wat te neutraliseren, maar lukt niet blijkbaar.

Jammer dat je commentaar wat eenzijdig is, want je komt er blijkbaar niet op dat wellicht de vrouw van die man misschien wel aanleiding geeft dat ie naar andere/jongere vrouwen kijkt of mee omgaat. Daarmee praat ik niet goed wat de man doet, maar om de man af te schilderen zoals jij doet vind ik eerlijk gezegd wat kortzichtig. Het verhaal heeft altijd twee kanten en jij beschrijft de ene, maar er is ook een andere...meestal!

Ik heb het niet over het beeld van de man, het gaat me over jou goedbedoelde advies: na mijn post: 'je moet er niet in blijven hangen' (levenslang)....

Ik heb hier vaak geschreven ik heb mannelijke vrienden 2 hele goede, en ik ben niet zo iemand die met vrouwen omgaat als kind ging ik al met jongens om.

Ik beschrijf hier niets, had het over je niet blijven hangen advies.

Ja, en meestal komt het door de vrouw, welterusten Slapende smiley

Je leert hier wel de mensen kennen, nou als mijn abo voorbij is neem ik een lekker time out.
Dan kán ik nml niet reageren....

En, het is niet iets van ooh daar blijf ik maar niet in hangen, ik ken mannen van 50, ja, helemaal in de war, depressief etc, ja, omdat ze als jongetje zijn misbruikt, dus, heeft niet met mannen van doen.
Vrouwen zijn net zo goed daders, mannen en jongetjes net zo goed slachtoffer, en ja, is het een eenmalige gebeurtenis waarbij het kind voor steun ze verhaal bij de ouders kwijt kan, ja, dán is het mogelijk om er niet in te blijven hangen.

Maar wat als het jarenlang voorduurt door een van de ouders(en aanverwanten)...en het kind wordt niet gelooft, zoals gewoonlijk(dissociatieve dissonantie)? Wat dan?
Weet jij waarom veel treinen pas gaan rijden als iedereen het perron verlaten heeft?


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 5 februari 2013, 12:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 13:00
 
SHANITA130 schreef:
Ik heb het niet over het beeld van de man, het gaat me over jou goedbedoelde advies: na mijn post: 'je moet er niet in blijven hangen' (levenslang)....

Ik heb hier vaak geschreven ik heb mannelijke vrienden 2 hele goede, en ik ben niet zo iemand die met vrouwen omgaat als kind ging ik al met jongens om.

Ik beschrijf hier niets, had het over je niet blijven hangen advies.

Ja, en meestal komt het door de vrouw, welterusten Slapende smiley

Je leert hier wel de mensen kennen, nou als mijn abo voorbij is neem ik een lekker time out.
Dan kán ik nml niet reageren....

En, het is niet iets van ooh daar blijf ik maar niet in hangen, ik ken mannen van 50, ja, helemaal in de war, depressief etc, ja, omdat ze als jongetje zijn misbruikt, dus, heeft niet met mannen van doen.
Vrouwen zijn net zo goed daders, mannen en jongetjes net zo goed slachtoffer, en ja, is het een eenmalige gebeurtenis waarbij het kind voor steun ze verhaal bij de ouders kwijt kan, ja, dán is het mogelijk om er niet in te blijven hangen.

Maar wat als het jarenlang voorduurt door een van de ouders(en aanverwanten)...en het kind wordt niet gelooft, zoals gewoonlijk(dissociatieve dissonantie)? Wat dan?
Weet jij waarom veel treinen pas gaan rijden als iedereen het perron verlaten heeft?


SHanita, ik reageer met een soort gelijkenis, hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, want kan er inhoudelijk wel op ingaan en het is erg genoeg wat je beschrijft, maar toch doe ik dat niet.

Dit is trouwens een voorbeeld wat echt aan de hand is in mijn familie:

Ik heb een oma (moeders kant) van dik 97 en mijn moeder van 73.

Mijn oma behoort tot de zeer sterken, dat staat buiten kijf. Mijn moeder is altijd ziek/zwak/misselijk en jammert de hele dag en als het kon liefst de nacht ook.

Mijn moeder denkt dat zij pech heeft, want haar moeder van 97 mankeert nooit wat.

Ik kan je vertellen dat mijn oma echt van alles mankeert hoor, maar hoe gaat zij ermee om t.o.v mijn moeder? Juist, daar zit het verschil. Mijn oma leeft, staat nog steeds in deze wereld met haar volle verstand en blijft vechten, heeft (volgens haar) nog zoveel te doen.

Dat bedoelde ik met de quote naar Lazarus; sta op, en...
Verwerk het verleden (in algemene zin en niet specifiek aan jou gericht), laat het achter je, alleen zo kom je echt verder volgens mij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 13:08
 
CORNE927 schreef:
tips voor de man zijn evengoed tips voor de vrouw.

Ik lees reacties die deels ontstaan uit frustraties, verdriet en beschadiging en dat is logisch, de ouderen onder ons hebben dit ook ervaren.

Nu kan je 2 dingen doen, er (levenslang) in blijven hangen en alles naar beneden halen of er voor gaan, lerend van het verleden en met een positieve kijk.


En ja, dat is niet eenvoudig, maar ik blijf geloven in echte liefde, zij het dat je dit wel een eerlijke kans moet willen geven en niet overal wat achter willen zoeken, want dan blijf je achterom kijken en sta je met de rug naar je toekomst en gaat het nooit lukken.

Wees eerlijk, haal het beste in elkaar naar boven.

En of de man een jongere vrouw wilt, soi, viezerikken of economisch belang heeft weinig met liefde te maken, en wij christenen gaan toch voor de liefde? Hebben we daar geen voorbeeld van dan?

Andersom kan je dat ook zeggen van de vrouw, als de man economisch moeilijk zit, is de interesse er ook (vaak) niet, heeft ook niks met liefde te maken.

Mag ik deze beeldspraak gebruiken? Wat zei Jezus tegen Lazarus? Sta op en.....
Wat geldt voor ons? Hoofd omhoog, schouders recht en ga ervoor en kijk niet achterom ervan uitgaande dat je het verleden een plek hebt gegeven en met positieve energie je nieuwe liefde leert ontdekken..op basis van openheid, eerlijkheid, trouw etc.

Mooi Corné. Inderdaad is het goed om te blijven geloven in liefde, trouw, eerlijkheid en oprechtheid.
Als je dat niet gekend hebt, wil dat niet zeggen dat het niet bestaat. Reden temeer om er alsnog naar op zoek te gaan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 13:10
 
CORNE927 schreef:
SHanita, ik reageer met een soort gelijkenis, hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, want kan er inhoudelijk wel op ingaan en het is erg genoeg wat je beschrijft, maar toch doe ik dat niet.

Dit is trouwens een voorbeeld wat echt aan de hand is in mijn familie:

Ik heb een oma (moeders kant) van dik 97 en mijn moeder van 73.

Mijn oma behoort tot de zeer sterken, dat staat buiten kijf. Mijn moeder is altijd ziek/zwak/misselijk en jammert de hele dag en als het kon liefst de nacht ook.

Mijn moeder denkt dat zij pech heeft, want haar moeder van 97 mankeert nooit wat.


Ik kan je vertellen dat mijn oma echt van alles mankeert hoor, maar hoe gaat zij ermee om t.o.v mijn moeder? Juist, daar zit het verschil. Mijn oma leeft, staat nog steeds in deze wereld met haar volle verstand en blijft vechten, heeft (volgens haar) nog zoveel te doen.

Dat bedoelde ik met de quote naar Lazarus; sta op, en...
Verwerk het verleden (in algemene zin en niet specifiek aan jou gericht), laat het achter je, alleen zo kom je echt verder volgens mij.

Dank je Corne, dit vind ik echt heel duidelijk uitgelegd, ja, dat jammeren de hele dag van mensen ja, daar kan je idd zelf ziek van worden als je niet uitkijkt.
Ja, Nóu snap ik je!

Sterkte!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS575





Berichten: 483

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 17:39
 
CORNE927 schreef:
SHanita, ik reageer met een soort gelijkenis, hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, want kan er inhoudelijk wel op ingaan en het is erg genoeg wat je beschrijft, maar toch doe ik dat niet.

Dit is trouwens een voorbeeld wat echt aan de hand is in mijn familie:

Ik heb een oma (moeders kant) van dik 97 en mijn moeder van 73.

Mijn oma behoort tot de zeer sterken, dat staat buiten kijf. Mijn moeder is altijd ziek/zwak/misselijk en jammert de hele dag en als het kon liefst de nacht ook.

Mijn moeder denkt dat zij pech heeft, want haar moeder van 97 mankeert nooit wat.

Ik kan je vertellen dat mijn oma echt van alles mankeert hoor, maar hoe gaat zij ermee om t.o.v mijn moeder? Juist, daar zit het verschil. Mijn oma leeft, staat nog steeds in deze wereld met haar volle verstand en blijft vechten, heeft (volgens haar) nog zoveel te doen.

Dat bedoelde ik met de quote naar Lazarus; sta op, en...
Verwerk het verleden (in algemene zin en niet specifiek aan jou gericht), laat het achter je, alleen zo kom je echt verder volgens mij.

Mooi gezegd Corne, heel herkenbaar!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINE010





Berichten: 2

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 20:45
 
Volgens mij gaat de discussie een andere kant op dan ik bedoelde. Het is namelijk mijn bedoeling om anderen tips te geven en niet zozeer om eigen ervaringen tot in een grijs verleden neer te zetten.
En over je pensioen praten is niet heeeeel aantrekkelijk kan ik zeggen Knipoog smiley En je kunt maar beter meelij met mij hebben dan met je zelf, ik moet nog minstens 45 jaar werken.... ;)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROOS575





Berichten: 483

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 20:49
 
TINE010 schreef:
Volgens mij gaat de discussie een andere kant op dan ik bedoelde. Het is namelijk mijn bedoeling om anderen tips te geven en niet zozeer om eigen ervaringen tot in een grijs verleden neer te zetten.
En over je pensioen praten is niet heeeeel aantrekkelijk kan ik zeggen Knipoog smiley En je kunt maar beter meelij met mij hebben dan met je zelf, ik moet nog minstens 45 jaar werken.... ;)

Jawel de meelij begin te komen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 20:50
 
TINE010 schreef:
Volgens mij gaat de discussie een andere kant op dan ik bedoelde. Het is namelijk mijn bedoeling om anderen tips te geven en niet zozeer om eigen ervaringen tot in een grijs verleden neer te zetten.
En over je pensioen praten is niet heeeeel aantrekkelijk kan ik zeggen Knipoog smiley En je kunt maar beter meelij met mij hebben dan met je zelf, ik moet nog minstens 45 jaar werken.... ;)

Werken ambtenaren tegenwoordig Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 21:18
 
SHANITA130 schreef:
Werken ambtenaren tegenwoordig Smiley die vol vragen zit

Dat noemen ze bij hen nu ook zo (vallen ook onder de wet gelijke behandeling Gefrustreerde smiley ) net als het emancipatie beleid voor vrouwen Engeltje smiley
(en of het werkt?! volgens mij in alle gevallen voor geen meter Verlegen lachende smiley )


Laatst aangepast door
GERRIT084
op dinsdag 5 februari 2013, 21:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 21:56
 
JANS221 schreef:
Mooi Corné. Inderdaad is het goed om te blijven geloven in liefde, trouw, eerlijkheid en oprechtheid.
Als je dat niet gekend hebt, wil dat niet zeggen dat het niet bestaat. Reden temeer om er alsnog naar op zoek te gaan!

Mooie woorden Jans, inderdaad. Als jij dat ook te bieden hebt stroomt jouw mailbox wel over van interessante mannen zeker, want die willen dat maar al te graag. Moeten ze wel wat te bieden hebben ook natuurlijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMY994





Berichten: 267

BerichtGeplaatst: woensdag 6 februari 2013, 21:36
 
TINE010 schreef:
Volgens mij gaat de discussie een andere kant op dan ik bedoelde. Het is namelijk mijn bedoeling om anderen tips te geven en niet zozeer om eigen ervaringen tot in een grijs verleden neer te zetten.

Ja, ben zelf ook heel benieuwd naar de tips. Lachende smiley

MAMY die een datingsite nog steeds eng vind Huilende smiley, smiley in tranen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 7 februari 2013, 09:31
 
GERRIT084 schreef:
Dat noemen ze bij hen nu ook zo (vallen ook onder de wet gelijke behandeling Gefrustreerde smiley ) net als het emancipatie beleid voor vrouwen Engeltje smiley
(en of het werkt?! volgens mij in alle gevallen voor geen meter Verlegen lachende smiley )

Haha, dat noemen ze bij hen nu ook zo Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 7 februari 2013, 09:50
 
MAMY994 schreef:
Ja, ben zelf ook heel benieuwd naar de tips. Lachende smiley

MAMY die een datingsite nog steeds eng vind Huilende smiley, smiley in tranen Knipoog smiley

Hai Mamy, ik heb één keer gedate, en daar nu een hele goed vriend aan overgehouden. Let wel: vriend

En die woont helemaal aan het andere eind van Nederland. Bellen elke dag, skypen ook regelmatig.

En dat kan zooo belangrijk zijn.

Net als anderen met vriendinnen, moeders etc bellen, bellen wij.

En dan hebben we het over allemaal huishoudelijke zaakjes etc. en meerdere keren per jaar spreken we iets af.

Ja, zo leer je ook dingen zo van het hele cultuur is daar anders dan hier, dan voel je al als je op straat loopt.

Maar nog een keer daten? Heel eng, misschien doe ik dat ooit weleens, maar ja, niet nu.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 7 februari 2013, 10:07
 
LEANNE226 schreef:
Met kijken heb ik weinig problemen,wat is er mis mee?Ik kijk ook graag naar mensen,zonder bijbedoeling........
Als hun tong uit de mond hangt dan is er iets mis,dat begrijp ik ook welKnipoog smiley

Wat ik wat triestig vind is dat menig oudere man zichzelf zo jong inschat dat ze een veel jongere partner willen hebben.Een flink leeftijdsverschil kan prima maar ik denk dat het verkeerd is om dat als uitgangspunt te hebben.Is het puur omdat je een veel jongere vrouw wilt dan moet je wat vaker in de spiegel kijken Engeltje smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Stel dat je als man een 15 jaar jongere partner hebt;als hij met pensioen gaat moet zij nog 15 jaar werken en als zij met pensioen gaat is hij 82.........


Leanne,nuchter



Ps.natuurlijk kun je overal waar ik "man" schrijf ook "vrouw" invullen

Ja, jij kan dat zelfde schrijven wat ik vind, maar ja, het zo inpakken dat het erdoor kan.
En dat merk je dus ook met daten. Een man van 40, nou die zoekt toch echt wel iemand van 25, ja, zelfs mannen van 50.
En dat is geen uitzondering vind ik, je ziet dat echt heel vaak om je heen...

S. Trots en blij dat ze 41 is, en dan maar niet....

Quote:
Ps.natuurlijk kun je overal waar ik "man" schrijf ook "vrouw" invullen

Nátuurlijk....


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 7 februari 2013, 10:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORNE927





Berichten: 96

BerichtGeplaatst: donderdag 7 februari 2013, 10:55
 
[quote=SHANITA130] Een man van 40, nou die zoekt toch echt wel iemand van 25, ja, zelfs mannen van 50.

SHanita, ik weet niet op welke planeet jij woont, maar je wekt de indruk dat DE man sowieso jonge blaadjes wilt. Ik zei al eerder, wat een negatief mannenbeeld heb je toch?

Waarom niet wat neutraler geschreven? Kan je dit met gedegen onderzoek aantonen dan? Zolang je dat niet kan is het verstandiger geen boude uitspraken te doen want je schept zo wel een negatieve mannensfeer.

Ik heb niks persoonlijks tegen je, maar zou het wel fijn vinden als je met wat meer respect voor mannen kan schrijven. (en natuurlijk geldt dat ook voor alle leden hier als het gaat over vrouwen)

De gemiddelde man is net als de gemiddelde vrouw, dat is het leuke aan gemiddelden. Je hebt mannen die jonge blaadjes willen en je hebt vrouwen die dat ook willen. Ik heb er geen mening over zolang liefde de boventoon voert tussen beide partners....en dat is dus vaak het probleem!
En dus heb ik wel een mening, maar (ver)oordeel niet, dat is niet aan mij. Vind het eerder zielig.


Laatst aangepast door
CORNE927
op donderdag 7 februari 2013, 10:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Pagina 2 van 4