ChristianMatch
 


Forum

Volgelingen van Jezus wees voorbereidt.
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 19:18
 
JANS221 schreef:
Dus als jij gevoelens voor een ander koestert met wie je een liefdesrelatie hebt, mag jij dat wel in praktijk brengen, maar een anders-geaarde medemens met dezelfde gevoelens moet die gevoelens maar onderdrukken?Liefde en seksualiteit horen bij elkaar!

Het blijven los van elkaar zijnde dingen, liefde en seksualiteit, tenminste binnen de geloofswereld, is ieder geval de mijne wel.
En trouwens velen met mij, die ik ken, en die zitten niet op cm, het bedrijven van de liefde weer wel. Verlegen lachende smiley
Het ontstaan, waar deze bedrijvigheid voor was ontstaan, was alleen bedoeld voor de voortplanting, en die vind dus niet plaats tussen twee (of meer) gelijk geaarden.

De oorsprong van de hele geloofswereld, is God en het oude testament, en de daar aan vast gestelde wetten.
Voor God is het een gruwel, en de wetten zijn de basis van ons bestaan, de Zoon Jezus Christus heeft gezegd, dat Hij de wet heeft volbracht.
Maar er staat ook geschreven, dat met of door Zijn komst, geen jota veranderd aan het geen de Vader heeft gezegd.

Dan vind ik het knap, dom dat wij mensen heden ten dage, wel kunnen stellen dat zulke dingen wel mogen, onder de noemer houden van.
Maar een belangrijk punt zou ik bijna vergeten, iedereen moet zich voor zijn eigen daden verantwoorden.
Ook wat hij/zij zegt, meent of denkt te menen, dus (ver)oordelen ook, dus in mijn beleving.


Laatst aangepast door
GERRIT084
op dinsdag 26 februari 2013, 21:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 19:32
 
MAT170 schreef:
Jezus zelf waarschuwde heel vaak voor de hel.

Dus nog niet helemaal begrepen wie Jezus is, Waarom Hij hier kwam, wat Hij ons heeft voorgeleefd.

Voor de aardigheid, geef een antwoord op de vraag, waarom kwam Hij op aarde, wat zou de hoodreden geweest, was het alleen om ons te redden of eigenlijk een anderen reden of meerdere?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 21:29
 
GERRIT084 schreef:
Het blijven los van elkaar zijnde dingen, liefde en seksualiteit, tenminste binnen de geloofswereld, is ieder geval de mijne wel.
En trouwens velen met mij, die ik ken, en die zitten niet op cm, het bedrijven van de liefde weer wel. Verlegen lachende smiley
Het ontstaan, waar deze bedrijvigheid voor was ontstaan, was alleen bedoeld voor de voortplanting, en die vind dus niet plaats tussen twee (of meer) gelijk geaarden.

De oorsprong van de hele geloofswereld, is God en het oude testament, en de daar aan vast gestelde wetten.
Voor God is het een gruwel, en de wetten zijn de basis van ons bestaan, de Zoon Jezus Christus heeft gezegd, dat Hij de wet heeft volbracht.
Maar er staat ook geschreven, dat met of door Zijn komst, geen jota veranderd aan het geen de Vader heeft gezegd.

Dan vind ik het knap, dom dat wij mensen heden ten dage, wel kunnen stellen dat zulke dingen wel mogen, onder de noemer houden van.
Maar een belangrijk punt zou ik bijna vergeten, iedereen moet zich voor zijn eigen daden verantwoorden.
Ook wat hij/zij zegt, meent of denkt te menen, dus (ver)oordelen ook, dus in mijn beleving.


Ik hou liefde en seksualiteit liever bij elkaar. Het één niet zonder het ander. Maar misschien begrijp ik je verkeerd? Het elkaar liefhebben en de liefde bedrijven is iets moois wat God ons gegeven heeft en is heus niet alleen bedoeld voor de voortplanting. Maar ik denk dat het een beetje off-topic gaat om hier verder op door te gaan.


Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 26 februari 2013, 21:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 21:45
 
JANS221 schreef:
Ik hou liefde en seksualiteit liever bij elkaar. Het één niet zonder het ander. Maar misschien begrijp ik je verkeerd? Het elkaar liefhebben en de liefde bedrijven is iets moois wat God ons gegeven heeft en is heus niet alleen bedoeld voor de voortplanting. Maar ik denk dat het een beetje off-topic gaat om hier verder op door te gaan.

En ik houd ze liever gescheiden, eigenlijk van uit een andere visie gaande...
Onder seksualiteit kan je heel veel plaatsen, en onder bedrijven, meer de persoonlijke relatie met iemand.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 21:50
 
Het aankaarten van wat anderen fout doen, is een gevaarlijke bezigheid.
Te pas en te onpas, worden Bijbelteksten gebruikt om eigen gelijk door te drammen. Als zo de Liefde (welke Jezus beveelt), niet wordt uitgevoerd, staat men iets te wachten wat men absoluut niet wil.

Als men de Liefde niet heeft, men wel met de gaven van de Geest bezig is voor de Heer, het zal me niet baten. Het brengt ons dan alleen maar windeieren.

Nogmaals gebruik de Bijbel om te leren, nergens hebben wij het recht om over anderen te oordelen. Men kan wel zeggen van "dat doe ik ook niet, maar in de Bijbel staat", is men bezig om eigen gellijk te halen ipv hen die misschien hup nodig hebben in hun strijd, bij te gaan staan.

DRAGEN WIJ JEZUS LIEFDE UIT AAN HEN DIE DAT NODIG HEBBEN OF, BLIJVEN WE HIER ELKAAR DE OREN WASSEN MET BIJBELTEKSTEN OM EIGEN GELIJKT TE BEHALEN.

WORDT CHRISTEN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 21:58
 
PIETER619 schreef:
Het aankaarten van wat anderen fout doen, is een gevaarlijke bezigheid.
Te pas en te onpas, worden Bijbelteksten gebruikt om eigen gelijk door te drammen. Als zo de Liefde (welke Jezus beveelt), niet wordt uitgevoerd, staat men iets te wachten wat men absoluut niet wil.

Als men de Liefde niet heeft, men wel met de gaven van de Geest bezig is voor de Heer, het zal me niet baten. Het brengt ons dan alleen maar windeieren.

Nogmaals gebruik de Bijbel om te leren, nergens hebben wij het recht om over anderen te oordelen. Men kan wel zeggen van "dat doe ik ook niet, maar in de Bijbel staat", is men bezig om eigen gellijk te halen ipv hen die misschien hup nodig hebben in hun strijd, bij te gaan staan.

DRAGEN WIJ JEZUS LIEFDE UIT AAN HEN DIE DAT NODIG HEBBEN OF, BLIJVEN WE HIER ELKAAR DE OREN WASSEN MET BIJBELTEKSTEN OM EIGEN GELIJKT TE BEHALEN.

WORDT CHRISTEN

Ik wil niet drammen, maar volgens mij heb je zo links en rechts zelf ook wel iemand de oren proberen te wassen.
En hier wassen wij elkaars oren niet, hier geeft men een mening, en wat die Bijbel teksten betreft, ben ik het wel met je eens.
Die worden mij ook te veel gebruikt voor eigen gewin Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 22:35
 
MAT170 schreef:
Ik geloof dat wijsheid en inzicht van God komt, vanuit je zelf zie je het niet. Zelfde als iemand tot geloof en bekering komt in Jezus dan geloof ik
dat het, het werk van de heilige geest in die persoon is.

Juist ja, bewust belijdend christne worden is het werk van de Heilge Geest.
Vol vuur (van de Geest) wil je dan anderen dan ook die keuze gaan maken en een ieder wil men die bevrijding die, die keuze maakt, toewensen.

Helaas kan en mag de Geest niet ten volle aan het werk in ons omdat wij dat vaak onbewust tegen houden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GINI430





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: woensdag 27 februari 2013, 20:19
 
Wel eens van vijands liefde gehoord? Je moet wel heel veel van jezelf kunnen over winnen om je vijanden lief te kunnen hebben. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 27 februari 2013, 20:32
 
GINI430 schreef:
Wel eens van vijands liefde gehoord? Je moet wel heel veel van jezelf kunnen over winnen om je vijanden lief te kunnen hebben. Knipoog smiley

Zeker weten, dat is alleen mogelijk met Jezus , heb ergens ook een link in en topic gezet waar Corry ten Boom spreekt over dat ze de concentratiekamp medewerker vergeeft. Ze zegt dat ze het zelf niet kon maar met Zijn hulp wel.

ik heb een tijdje elk jaar de dvd de we kregen om bij nacht van "Nacht van gebed" af te draaien, toen werd er door Noord-Vietnamezen gevraagd om te bidden voor hen die hun alle kwaad aandeden. De achterliggende gedacht van hun was, wij zijn gered, maar zij niet en daarom moeten zij aangeraakt worden, zodat zij ook van Gods heerlijkheid mogen gaan genieten en wat Hij heeft gedaan in Zijn onmetelijke Liefde door Zijn Zoon.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
Pagina 4 van 4