ChristianMatch
 


Forum

Volgelingen van Jezus wees voorbereidt.
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 februari 2013, 14:40
 
Ik denk zelf dat echte volgelingen van Jezus moeten zijn voorbereidt om de meest gehate personen van dit land te worden en dat er christenvervolging zou kunnen komen die fysiek wordt en waarbij je in de gevangenis belandt. De dominante cultuur en dit systeem is voor mij goddeloos en slecht. Dingen als bv abortus en het homohuwelijk zal ik als volgeling van Jezus nooit goedkeuren. Zelf denk ik dat er tijden gaan komen dat je als christen ook vanuit de overheid met contracten te maken krijgt waarin je dingen als het homohuwelijk en abortus moet onderschrijven en wie dat niet doet bv de gevangenis ingaat, wordt mishandeld of vermoord. Wat ik nu al vanuit de overheid zie is dat ze alles wat met God te maken heeft of eraan herinnert weg wil hebben.

Laatst aangepast door
MAT170
op zaterdag 23 februari 2013, 16:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 februari 2013, 17:22
 
MAT170 schreef:
Ik denk zelf dat echte volgelingen van Jezus moeten zijn voorbereidt om de meest gehate personen van dit land te worden en dat er christenvervolging zou kunnen komen die fysiek wordt en waarbij je in de gevangenis belandt. De dominante cultuur en dit systeem is voor mij goddeloos en slecht. Dingen als bv abortus en het homohuwelijk zal ik als volgeling van Jezus nooit goedkeuren. Zelf denk ik dat er tijden gaan komen dat je als christen ook vanuit de overheid met contracten te maken krijgt waarin je dingen als het homohuwelijk en abortus moet onderschrijven en wie dat niet doet bv de gevangenis ingaat, wordt mishandeld of vermoord. Wat ik nu al vanuit de overheid zie is dat ze alles wat met God te maken heeft of eraan herinnert weg wil hebben.

Waarom staat er dan letterlijk in de bijbel: Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend?

Wat is er mis met een homohuwelijk?

Abortus, ja, dat snap ik helemaal.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 februari 2013, 17:58
 
SHANITA130 schreef:
Waarom staat er dan letterlijk in de bijbel: Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend?

Wat is er mis met een homohuwelijk?

Abortus, ja, dat snap ik helemaal.

God noemt het een gruwel, twee mannen/vrouwen die seksuele omgang met elkaar hebben.

Leviticus18vers22 En gij zult geen gemeenschap hebben met een, die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw: een gruwel is het.

romeinen1vers26 Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. 27 Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 februari 2013, 17:59
 
MAT170 schreef:
Ik denk zelf dat echte volgelingen van Jezus moeten zijn voorbereidt om de meest gehate personen van dit land te worden en dat er christenvervolging zou kunnen komen die fysiek wordt en waarbij je in de gevangenis belandt. De dominante cultuur en dit systeem is voor mij goddeloos en slecht. Dingen als bv abortus en het homohuwelijk zal ik als volgeling van Jezus nooit goedkeuren. Zelf denk ik dat er tijden gaan komen dat je als christen ook vanuit de overheid met contracten te maken krijgt waarin je dingen als het homohuwelijk en abortus moet onderschrijven en wie dat niet doet bv de gevangenis ingaat, wordt mishandeld of vermoord. Wat ik nu al vanuit de overheid zie is dat ze alles wat met God te maken heeft of eraan herinnert weg wil hebben.

De overheid blijft gelukkig neutraal en dat is maar goed ook als ik jou zo lees.....een volgeling van Jezus zal zeker relaties van liefde en trouw goedkeuren denk je ook niet? Welk geslacht iemand dan ook heeft....
J ehebt nogal een ongenuanceerde mening als ik het zo eens lees....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 februari 2013, 18:18
 
Toch is de bijbel er nogal duidelijk over.

Het woord van God lijkt me toch meer dan een "mening"...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 februari 2013, 18:28
 
MAT170 schreef:
Ik denk zelf dat echte volgelingen van Jezus moeten zijn voorbereidt om de meest gehate personen van dit land te worden en dat er christenvervolging zou kunnen komen die fysiek wordt en waarbij je in de gevangenis belandt. De dominante cultuur en dit systeem is voor mij goddeloos en slecht. Dingen als bv abortus en het homohuwelijk zal ik als volgeling van Jezus nooit goedkeuren. Zelf denk ik dat er tijden gaan komen dat je als christen ook vanuit de overheid met contracten te maken krijgt waarin je dingen als het homohuwelijk en abortus moet onderschrijven en wie dat niet doet bv de gevangenis ingaat, wordt mishandeld of vermoord. Wat ik nu al vanuit de overheid zie is dat ze alles wat met God te maken heeft of eraan herinnert weg wil hebben.


Met dit soort gruwelverhalen ben ik vroeger helemaal volgestopt en dit bouwde mij niet echt op in mijn vertrouwen in God, integendeel. De boeken van ene Wim Malgo komen me nu nog mijn oren uit.
Ja je hebt gelijk dat de bijbel iets te vertellen heeft over de eindtijd. Zeker weten. En hoe dat er uit zal zien? Richt je daar maar niet te veel op, richt je op Zijn liefde die er altijd zal zijn. De geestelijke wapenuitrusting kreeg je niet voor niets, ik weet zeker dat deze niet zal falen als het moeilijker gaat worden.


Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 23 februari 2013, 18:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 februari 2013, 19:29
 
ROADY558 schreef:
Toch is de bijbel er nogal duidelijk over.

Het woord van God lijkt me toch meer dan een "mening"...


klopt, het blijft altijd een interpretatie he? het is maar net hoe je het leest....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 februari 2013, 19:41
 
MAT170 schreef:
Ik denk zelf dat echte volgelingen van Jezus moeten zijn voorbereidt om de meest gehate personen van dit land te worden en dat er christenvervolging zou kunnen komen die fysiek wordt en waarbij je in de gevangenis belandt. De dominante cultuur en dit systeem is voor mij goddeloos en slecht. Dingen als bv abortus en het homohuwelijk zal ik als volgeling van Jezus nooit goedkeuren. Zelf denk ik dat er tijden gaan komen dat je als christen ook vanuit de overheid met contracten te maken krijgt waarin je dingen als het homohuwelijk en abortus moet onderschrijven en wie dat niet doet bv de gevangenis ingaat, wordt mishandeld of vermoord. Wat ik nu al vanuit de overheid zie is dat ze alles wat met God te maken heeft of eraan herinnert weg wil hebben.

Mat, je hebt kort geleden al een topic geopend met de titel: Vlak voor de wederkomst van Jezus. Je hebt toen waardevolle reacties gehad.
Waarom nu weer een topic met dezelfde bangmakerij? Wie hier met Hem leeft en Hem volgt, mag straks ook met Hem leven. Heb wat meer vertrouwen en wat minder angst!
En hoe bereid jij je als echte volgeling van Jezus voor?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 februari 2013, 19:58
 
JANS221 schreef:
Mat, je hebt kort geleden al een topic geopend met de titel: Vlak voor de wederkomst van Jezus. Je hebt toen waardevolle reacties gehad.
Waarom nu weer een topic met dezelfde bangmakerij? Wie hier met Hem leeft en Hem volgt, mag straks ook met Hem leven. Heb wat meer vertrouwen en wat minder angst!
En hoe bereid jij je als echte volgeling van Jezus voor?

Misschien omdat hij het nu niet heeft over de wederkomst, maar over Christenvervolging?

Niettemin ook bangmakerij, want ik de denk niet dat wij, als Christenen in Nederland, zo vervolgd zullen worden als de Christenen in bv. Korea of China.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 februari 2013, 20:40
 
JOL252 schreef:
Met dit soort gruwelverhalen ben ik vroeger helemaal volgestopt en dit bouwde mij niet echt op in mijn vertrouwen in God, integendeel. De boeken van ene Wim Malgo komen me nu nog mijn oren uit.
Ja je hebt gelijk dat de bijbel iets te vertellen heeft over de eindtijd. Zeker weten. En hoe dat er uit zal zien? Richt je daar maar niet te veel op, richt je op Zijn liefde die er altijd zal zijn. De geestelijke wapenuitrusting kreeg je niet voor niets, ik weet zeker dat deze niet zal falen als het moeilijker gaat worden.

Wim Walgo, ik bedoel, Malgo, ja, die naam komt me ook bekend voor....

Zal zo ff googelen.Gedaan: HIER Wel vertaald uit het Duits..

Juist als je, als het te pas komt, als de gelegenheid er is, en je verteld over het evangelie, dan zie je juist dat mensen dat waarderen.

Staat ook ergens: zich de gelegenheid nuttende makende....zoek 't later ff op.

Trouwens die teksten die jij aanhaalt, Mar, gaan over losbandigheid.

En oude testament, ja, dan moet je je ook aan alle regels houden.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 23 februari 2013, 20:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 februari 2013, 20:44
 
JOSINA022 schreef:
Misschien omdat hij het nu niet heeft over de wederkomst, maar over Christenvervolging?

Niettemin ook bangmakerij, want ik de denk niet dat wij, als Christenen in Nederland, zo vervolgd zullen worden als de Christenen in bv. Korea of China.



Ik denk dat wij op andere zaken moeten letten. Wij leven hier in het rijke westen met zoveel prikkels die ons kunnen bezig houden/afhouden van God. Heel anders dan in die landen waar vaak de eerste levensbehoeften al ontbreken ...

Ja bangmakerij ... het bouwt niet op en zegt meer iets van een fatalistische levensverwachting waar je niet blij van wordt. En daarbij ... het is van alle tijden om dit soort zaken te roepen. God roept ons NU om Hem te volgen, ook vandaag zonder welke vervolging dan ook.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 februari 2013, 20:51
 
JOL252 schreef:
Ik denk dat wij op andere zaken moeten letten. Wij leven hier in het rijke westen met zoveel prikkels die ons kunnen bezig houden/afhouden van God. Heel anders dan in die landen waar vaak de eerste levensbehoeften al ontbreken ...

Ja bangmakerij ... het bouwt niet op en zegt meer iets van een fatalistische levensverwachting waar je niet blij van wordt. En daarbij ... het is van alle tijden om dit soort zaken te roepen. God roept ons NU om Hem te volgen, ook vandaag zonder welke vervolging dan ook.

Zo is dat Jol, je leeft vandaag en maak er vandaag wat van.....en al die bangmakerij? Ach, heeft geen meerwaarde toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 februari 2013, 20:51
 
Jol: De geestelijke wapenuitrusting kreeg je niet voor niets, ik weet zeker dat deze niet zal falen als het moeilijker gaat worden.

Zoist! DAN GA JE ZIEN, IIG IK, DAT MENSEN DAT WAARDEREN, WANT JE KOMT MET ANTWOORDEN OP ANGST, VERDRIET, ETC. EN OOK MET VERKLARINGEN,; GEBROKEN WERELD ED.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 februari 2013, 21:03
 
We leven in een fijn land, met opvangnetten voor de 'zwakkere', ww, voor degene die ineens geen werk hebben, of waar het contract niet van werd verlengt....
Goede medische voorzieningen, ook voorzieningen voor dingen doen overdag voor mensen die om wat voor reden dan ook geen werk meer hebben, zoals vrijwilligerswerk zodat iemand zich nuttig kan voelen en lekker bezig is en ook ze steentje bijdraagt.

Vrijheid van Godsdienst, we kunnen gewoon erover schrijven, elke week naar de kerk.

Is er wat kan je de politie bellen, die meteen komen, of 112 voor een ambulance als je ziek bent ineens.

Ik kan zoveel voordelen opnoemen, ik ben echt blij dat ik hier in Nederland woon.

En wat heeft dit met topic te maken: nou de vrijheid van Godsdienst dusz!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 08:58
 
WILLEMIJN232 schreef:
klopt, het blijft altijd een interpretatie he? het is maar net hoe je het leest....

Net hoe je het leest?
De door Mat aangehaalde gedeelten zijn toch erg helder, duidelijk en ondubbelzinnig?

Ik snap niet hoe dat te mis-interpreteren is...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 11:27
 
ROADY558 schreef:
Net hoe je het leest?
De door Mat aangehaalde gedeelten zijn toch erg helder, duidelijk en ondubbelzinnig?

Ik snap niet hoe dat te mis-interpreteren is...

Ik begrijp dat jij het niet snapt. Echt. Zo is christelijk Nederland ook bepreekt en leerden wij liefdeloos denken in naam van God.

Ik denk dat zaken heel anders liggen dan wij mensen af en toe denken. Over scheiden staan er ook heldere en ondubbelzinnige zaken, precies zoals wij dat altijd hebben geïnterpreteerd. Als ik dat ondubbelzinnig zou toepassen zou ik nu ergens in een zeer ingewikkelde situatie zitten waar ik niet meer aan leven toe kwam en beide kinderen heel erg kwijt. Dat kan nooit Gods bedoeling zijn en dat was het ook niet, ik heb ervaren dat Hij me niet veroordeelde, altijd trouw bleef en daardoor ook nog meer en dieper mijn grootste Vriend is geworden.
En het zou zo maar kunnen zijn dat dit rond homoseksualiteit ook heel anders ligt dan tot nu toe aangenomen binnen onze kringen. Ik ben eigenlijk daarvan wel overtuigd.

(Mijn leus sinds mijn scheiding en opgedane ervaringen met mensen die het woord zeer recht dachten te snijden: Relatie (met God en de mens) gaat voor religie.


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 24 februari 2013, 11:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 11:44
 
JOL252 schreef:
Ik begrijp dat jij het niet snapt. Echt. Zo is christelijk Nederland ook bepreekt en leerden wij liefdeloos denken in naam van God.

Ik denk dat zaken heel anders liggen dan wij mensen af en toe denken. Over scheiden staan er ook heldere en ondubbelzinnige zaken, precies zoals wij dat altijd hebben geïnterpreteerd. Als ik dat ondubbelzinnig zou toepassen zou ik nu ergens in een zeer ingewikkelde situatie zitten waar ik niet meer aan leven toe kwam en beide kinderen heel erg kwijt. Dat kan nooit Gods bedoeling zijn en dat was het ook niet, ik heb ervaren dat Hij me niet veroordeelde, altijd trouw bleef en daardoor ook nog meer en dieper mijn grootste Vriend is geworden.
En het zou zo maar kunnen zijn dat dit rond homoseksualiteit ook heel anders ligt dan tot nu toe aangenomen binnen onze kringen. Ik ben eigenlijk daarvan wel overtuigd.

(Mijn leus sinds mijn scheiding en opgedane ervaringen met mensen die het woord zeer recht dachten te snijden: Relatie (met God en de mens) gaat voor religie.

Persoonlijk zie ik met lede ogen de islamitisering van het christelijke onderwijs en daarmee de toekomst van Nederland aan. Is dat niet een veel groter probleem?


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 24 februari 2013, 11:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 11:49
 
ANNETTE050 schreef:
Persoonlijk zie ik de islamitisering van het christelijke onderwijs en daarmee de toekomst van Nederland als een veel groter probleem.

Ja ook zoiets... In mijn wijk komt in de nabije toekomst een nog grotere moskee dan een wijk verder.
We hebben als christen dus vele vijanden? Ik bedoel.. moeten we voortdurend met de wapens kletteren richting de wereld..? Ik moet even denken aan die tekst die voorbij kwam zeilen, ik geloof via Shanita: uw vriendelijkheid zij ALLE mensen bekend. Oftewel, eerst maar werk aan de winkel in eigen toko.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 12:17
 
ANNETTE050 schreef:
Persoonlijk zie ik met lede ogen de islamitisering van het christelijke onderwijs en daarmee de toekomst van Nederland aan. Is dat niet een veel groter probleem?

Ben toch echt wel bang dat je daarmee aan de laterige kant bent, het is mooi te laat om daar nog je mond over open te doen.

Zeker ook mede de verkeerde houding van onze politieke partijen linkse rakkers en (christelijke) vooral en het knuffelen dat in de jaren 80 van de vorige eeuw is begonnen.
Nederland werd, naast Amerika, het land met de onbegrensde mogelijkheden natuurlijk alleen voor minderheden. (alle soorten en typen)
Eigen volk niet, en wij (allemaal niemand uitgezonderd) vond het wel goed zo, het was toch de Christelijke gedachte?!
Dus nu ook niet klagen, maar dragen (en lesgeven) nu kunnen we ons nog wel druk gaan maken, over onze oosterburen, en het communisme.
Want deze bevolkingen bestrijken nu ons eens zo deftige, landgoed der Oranges bien ieg von Deutsche bloed


Laatst aangepast door
GERRIT084
op zondag 24 februari 2013, 12:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 12:40
 
JOL252 schreef:
Ik begrijp dat jij het niet snapt. Echt. Zo is christelijk Nederland ook bepreekt en leerden wij liefdeloos denken in naam van God.

Niet te snel aannames doen beste Jol, alsof je mij persoonlijk kent...

Verder ben ik het met je eens dat de Genade in alles doorwerkt, met welke vorm van gebrokenheid of zonde of misleiding je ook te maken hebt.

God is duidelijk tegen bijv. homoseksualiteit, Hij noemt die daad zelfs een gruwel, de persoon die het doet een gruwel in Zijn ogen. Maar Hij is wel uit, in Zijn oneindige liefde en genade, op herstel, verzoening, genezing, heling.

De bijbel leert dus haarscherp waar God TEGEN is, maar tegelijkertijd is de bijbel ook helder wat dan WEL de weg is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 12:41
 
JOL252 schreef:
Ja ook zoiets... In mijn wijk komt in de nabije toekomst een nog grotere moskee dan een wijk verder.
We hebben als christen dus vele vijanden? Ik bedoel.. moeten we voortdurend met de wapens kletteren richting de wereld..? Ik moet even denken aan die tekst die voorbij kwam zeilen, ik geloof via Shanita: uw vriendelijkheid zij ALLE mensen bekend. Oftewel, eerst maar werk aan de winkel in eigen toko.

Ik heb het ook niet zozeer over de moslim op zich, maar over de Islam.
Uiteraard behandel je een ieder, ook de moslim, met respect en probeer je liefdevol te zijn.
Hier wordt een lege gereformeerde kerk omgebouwd tot moskee.

De meeste islamieten zijn lieve mensen, maar zo gauw er een heilige oorlog wordt uitgeroepen zijn ze verplicht daarin mee te gaan. Ik vraag me wel eens af hoe je met zo een dilemma het beste omgaat.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 24 februari 2013, 13:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 13:23
 
ANNETTE050 schreef:
Ik heb het ook niet zozeer over de moslim op zich, maar over de Islam.
Uiteraard behandel je een ieder, ook de moslim, met respect en probeer je liefdevol te zijn.
Hier wordt een lege gereformeerde kerk omgebouwd tot moskee.

De meeste islamieten zijn lieve mensen, maar zo gauw er een heilige oorlog wordt uitgeroepen zijn ze verplicht daarin mee te gaan. Ik vraag me wel eens af hoe je met zo een dilemma het beste omgaat.

Neen, Annette, dat is niet waar. Het zijn de extremisten, fundamentalisten die willen meedoen in zo'n 'heilige oorlog'. Je zag ook zoiets in Noord Ierland het geschil met aanslagen en moorden tussen de protestanten en katholieken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 13:38
 
FRANKT627 schreef:
Neen, Annette, dat is niet waar. Het zijn de extremisten, fundamentalisten die willen meedoen in zo'n 'heilige oorlog'. Je zag ook zoiets in Noord Ierland het geschil met aanslagen en moorden tussen de protestanten en katholieken.

Ik meede dat een imam de islamieten die bij hem bekend zijn, kan verplichten mee te doen bij een eventuele oproep tot een heilige oorlog.
De kans dat ze aan zo een oproep gehoor geven acht ik nog steeds redelijk hoog. Ik bedoel nu geen terrroristen, maar een door de imam's uitgeroepen heilige oorlog. Persoonlijk zie ik weinig vervlakking onder moslims.
Zij zijn op het gebied van abortus, voorbehoedsmiddelen en homohuwelijken fanatieker dan christenen, het item waar dit topic mee startte.
Is dus de kans op problemen/vervolgig vanuit de richting van de islam niet veel gevaarlijker, dan vervolging van christenen door onze eigen regering.
Onze eigen regering gaat door de houding van het toestaan van voorbehoedsmiddelen, abortus en het homohuwelijk steeds meer een padstellling aan met de islamieten.
Is de vervlakking in christelijk nederland t.a.v. deze onderwerpen niet veel uitgebreider, dan vervlakking van de mening van de islamiet? Vind er bij de islam wel vervlakking plaats?


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 24 februari 2013, 13:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 13:46
 
ANNETTE050 schreef:
Ik meede dat een imam de islamieten die zijn moskee bezoeken, en bij hem dus bekend zijn, moeten meedoen aan een oproep tot een heilige oorlog.
De kans dat ze aan zo een oproep gehoor geven acht ik nog steeds redelijk hoog. Ik bedoel nu geen terrroristen, maar een door de imam's uitgeroepen heilige oorlog. Persoonlijk zie ik weinig vervlakking onder moslims.
Zij zijn op het gebied van abortus, voorbehoedsmiddelen en homohuwelijken fanatieker dan christenen, daar waar het topic mee startte.
Ik acht dus de kans op problemen/vervolgig vanuit de richting van de islam groter, dan vervolging van christenen door onze eigen regering.
Onze eigen regering gaat door de houding van het toestaan van voorbehoedsmiddelen, abortus en het homohuwelijk steeds meer een padstellling aan met de islamieten.
Is de vervlakking in christelijk nederland t.a.v. deze onderwerpen niet veel uitgebreider, dan vervlakking van de mening van de islamiet? Vind er bij de islam wel vervlakking plaats?

Je hebt natuurlijk imans die hun volgelingen kunnen aanzetten tot oorlog. Zulke imans worden ook streng in de gaten gehouden wanneer ze in een westers land preken. Zoals ik al zei heb je de fundamentalisten en dat zijn de ergste soort. Dat heb je ook in andere godsdiensten of sekten.

Ook in de christelijke wereld wordt het homo-zijn of het homohuwelijk niet zomaar getolereert. Lees de topics maar eens op deze site. Het is in de christelijke wereld niet zo dat homo's de doodstraf krijgen zoals in bepaalde islamitische landen. Een feit dat door vele landen en andere godsdiensten erg wordt veroordeelt trouwens.

Er kan vervlakking zijn of is het tolerantie? We zouden, en met we bedoel ik iedereen ongeacht hun geloof, wat toleranter moeten zijn voor mensen die 'anders' zijn of denken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 14:01
 
ANNETTE050 schreef:
Ik heb het ook niet zozeer over de moslim op zich, maar over de Islam.
Uiteraard behandel je een ieder, ook de moslim, met respect en probeer je liefdevol te zijn.
Hier wordt een lege gereformeerde kerk omgebouwd tot moskee.

De meeste islamieten zijn lieve mensen, maar zo gauw er een heilige oorlog wordt uitgeroepen zijn ze verplicht daarin mee te gaan. Ik vraag me wel eens af hoe je met zo een dilemma het beste omgaat.


Denk je dat alle christenen van die lieverdjes zijn? Je schrijft nogal wat zeg en veroordeelt ook aardig.......
Islam is ook een wereldgodsdienst en dat kan in jouw ogen niet? Triest om je mening te lezen.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 14:06
 
WILLEMIJN232 schreef:
Denk je dat alle christenen van die lieverdjes zijn? Je schrijft nogal wat zeg en veroordeelt ook aardig.......
Islam is ook een wereldgodsdienst en dat kan in jouw ogen niet? Triest om je mening te lezen.....

Ergens krijg ik een vaag vermoeden dat je nog nooit een gedeelte van de Koran gelezen hebt.....of de littekens op de rug gezien hebt van een gevluchtte iranier, alles kwijt, vrouw, kinderen, familie...of ...enz.

Waaruit concludeer je uberhaupt dat ik denk dat christenen van die lieverdjes zijn?
We moeten wel bij het onderwerp van dit topic blijven.
Het gaat in dit topic om de kans op vervolging van christenen door onze eigen regering en daar ging ik op in.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 24 februari 2013, 15:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 14:09
 
ANNETTE050 schreef:
Erges krijg ik een vaag vermoeden dat je nog nooit een gedeelte van de Koran gelezen hebt.....of de littekens op de rug gezien hebt van een gevluchtte iranier....of ...enz.

Annette, ook in de Koran wordt liefde en tolerantie gepredikt. De littekens die door christenen op de ziel van mensen werden gebracht liegen er anders ook niet om.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 14:12
 
WILLEMIJN232 schreef:
Denk je dat alle christenen van die lieverdjes zijn? Je schrijft nogal wat zeg en veroordeelt ook aardig.......
Islam is ook een wereldgodsdienst en dat kan in jouw ogen niet? Triest om je mening te lezen.....

Er zijn zovele godsdiensten.
Maar wij dienen toch de Enige God die Zich heeft laten zien in Jezus Christus? Rondom Hem vindt toch elke geestelijke strijd plaats, dus ook de wereld-godsdiensten?

Wat is het probleem dan? Er ZAL strijd komen als de islam ruimte inneemt, hoe dan ook. En die strijd is allang gaande. En wetende dat deze strijd op geestelijk vlak gevoerd dient te worden, kunnen we ons nu al voorbereiden.

Door de aanreikingen die ons vanuit Gods Woord worden aangereikt, serieus te nemen en ons steeds meer te oefenen in het op de juiste manier voeren van deze geestelijke strijd, opdat we als MEER-DAN-OVERWINNAARS stand zullen houden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 14:15
 
FRANKT627 schreef:
Annette, ook in de Koran wodt liefde en tolerantie gepredikt. De littekens die door christenen op de ziel van mensen werden gebracht liegen er anders ook niet om.

Ja, maar geen tolerantie naar christenen, eerder het tegenovergestelde.

Alle mensen dragen littekens van het leven, ook de moslima die haar man kwijt is door bijv. ophanging. Zie verder vorige bijdrage.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 24 februari 2013, 14:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zondag 24 februari 2013, 14:22
 
ANNETTE050 schreef:
Ja, maar geen tolerantie naar christenen, eerder het tegenovergestelde.

Alle mensen dragen littekens van het leven, ook de moslima die haar man kwijt is door bijv. ophanging. Zie verder vorige bijdrage.

Ik chatte gisteren nog met een vrouw op CM en ook zij was niet bepaald mals voor anders gelovige. Ik kon bijna mijn ogen niet geloven wat ik las. Ik vind dat we elk godsdienst moeten kunnen accepteren. Ook niet gelovige accepteren want als ik dat niet zou doen moet ik heel mijn familie negeren over veroordelen. En dat is iets wat je niet van mij kan verlangen.

Het verhaal met die moslima heb ik niet gelezen. Dus daar kan ik niets over schrijven.

Anderzijds vind ik ook dat er tussen verschillende christelijke strekking heel weinig tolerantie is. Helaas heb ik geen mails meer bewaard maar ik kan je verzekeren dat ik als katholiek (maar wel ruimdenkt christenen ben) heel wat over me heen heb gekregen. Je mag gerust weten dat ik soms dikke tranen had voor datgene waar ze voor me verweten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Pagina 1 van 4