ChristianMatch
 


Forum

De levenseinde kliniek .........een gat in de markt?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 21:16
 
FRANKT627 schreef:
Zonder geld kunnen we niet leven in deze maatschappij. Vele hebben een lening afgesloten om een veilige haven te bekomen. Vele zagen hun duur verdiende centen en bijna-eigendommen in rook opgaan door de miskleunen van enkele bankiers. Dat sommige het niet meer zagen zitten en liever uit het leven stapte verbaasde me niets. Het was zelfs voorspelbaar. En er zullen er nog meer volgen. Helaas...

Voorspelbaar of niet, dat vind ik maar goedkoop om er dan, grof gezet, uit te stappen, omdat de financieele wereld aan het instorten is.
Er zijn wel ergere dingen in het leven, maar mensen vechten door, kijk naar de vogels in het veld, hebben die graanschuren vol met eten.
Nee en toch hebben ze een leven en komen nooit (bijna) te kort.
Je komt met niets, en gaat ook met niets, en meenemen is er ook niet bij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 maart 2013, 23:09
 
De levenseinde kliniek....iig een gat in de grond.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 10:36
 
Een gat in de markt, jazeker, naar mijn gevoel wel!
Iemand die niet meer op deze aarde kan of wil rondlopen, doet nu vaak vele (mensonterende en wanhopige) pogingen om uit het leven te stappen.
Een organisatie die daar bij kan helpen heeft Godzijdank bestaansrecht gekregen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 11:01
 
Een levenseinde-kliniek...
Ze zullen ooit zichzelf nodig hebben...

Van de levende Christus hebben ze nog nooit gehoord...
Hij die rust en vrede en vergeving en genade biedt...

Blind als ze zijn, willen ze geld verdienen aan mensen in nood, niet wetende wie ze daarmee in werkelijkheid dienen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 11:02
 
ROADY558 schreef:
Een levenseinde-kliniek...
Ze zullen ooit zichzelf nodig hebben...

Van de levende Christus hebben ze nog nooit gehoord...
Hij die rust en vrede en vergeving en genade biedt...

Blind als ze zijn, willen ze geld verdienen aan mensen in nood, niet wetende wie ze daarmee in werkelijkheid dienen...

Misschien, heel misschien, werken daar mensen met compassie!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 11:05
 
IJSJE204 schreef:
Misschien, heel misschien, werken daar mensen met compassie!


Hey! IJsje! welkom terug.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 11:06
 
JOL252 schreef:
Hey! IJsje! welkom terug.

Ha Jol, leuk om weer drie dagen mee te doen! Hoe is het met jou?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 11:47
 
IJSJE204 schreef:
Misschien, heel misschien, werken daar mensen met compassie!

In het land der blinden is eenoog koning...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 11:58
 
ROADY558 schreef:
In het land der blinden is eenoog koning...

En wie noem je hier blind en wie is de koning?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 12:56
 
IJSJE204 schreef:
Een gat in de markt, jazeker, naar mijn gevoel wel!
Iemand die niet meer op deze aarde kan of wil rondlopen, doet nu vaak vele (mensonterende en wanhopige) pogingen om uit het leven te stappen.
Een organisatie die daar bij kan helpen heeft Godzijdank bestaansrecht gekregen.

Ik denk niet dat je daarvoor God mag danken, die heeft juist leven gegeven
En wij mogen wat met dat leven gaan doen, en het nemen is er daar niet één van, maar het te behouden wel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 13:36
 
GERRIT084 schreef:
Ik denk niet dat je daarvoor God mag danken, die heeft juist leven gegeven
En wij mogen wat met dat leven gaan doen, en het nemen is er daar niet één van, maar het te behouden wel


Wie zijn wij eigenlijk om daar zo'n oordeel te hebben? Het is makkelijk praten als je niet ziek bent of geteisterd wordt door jarenlang geestelijk lijden, en dan heb ik het niet over momenten dat je leven even tegenzit......
Wie zijn wij om dan met dat belerende en beschuldigende vingertje te komen van dat mag niet hoor? Je moet je tijd op aarde uitzitten ook al ben je zo ziek dat je niet meer kan of heb je zo'n geestelijke nood...
Is het niet zinvoller om eens naar die mensen te luisteren en proberen te begrijpen wat hun beweegreden en hun gedachten zijn......zonder oordeel vellend over hel en verdoemenis? Neem van mij aan dat als mensen ziek worden er een moment komt dat ze niet meer kunnen........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 13:39
 
Misschien schrijven er wel mensen mee die spreken uit hun eigen ervaring.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 14:10
 
Willemijn schreef:

Wie zijn wij eigenlijk om daar zo'n oordeel te hebben? Het is makkelijk praten als je niet ziek bent of geteisterd wordt door jarenlang geestelijk lijden, en dan heb ik het niet over momenten dat je leven even tegenzit......
Wie zijn wij om dan met dat belerende en beschuldigende vingertje te komen van dat mag niet hoor? Je moet je tijd op aarde uitzitten ook al ben je zo ziek dat je niet meer kan of heb je zo'n geestelijke nood...
Is het niet zinvoller om eens naar die mensen te luisteren en proberen te begrijpen wat hun beweegreden en hun gedachten zijn......zonder oordeel vellend over hel en verdoemenis? Neem van mij aan dat als mensen ziek worden er een moment komt dat ze niet meer kunnen........

Hier sluit ik me volledig bij aan. Wat een ongelooflijk kortzichtige reacties van sommige mensen hier zeg. Alsof mensen van de een op de andere dag besluiten van nou jongens, ik heb een dipje dus ik ga maar vragen of ze er een einde aan maken, daar gaat echt wel heeeeeel wat meer aan vooraf.

Mijn oma heeft ook besloten een einde te maken aan haar leven en dat is echt niet van de ene op de andere dag gegaan. We hebben het hier over een persoon van ver boven de gemiddelde leeftijd die mensen normaal halen, die bijna blind is, en jaaaren alleen op haar appartementje zit, de tijd te doden. Maar nee, volgens sommigen hier moeten we maar zo lang mogelijk creperen totdat ijzeren Hein de zeis erdoor haalt. Oma is op bed gaan liggen en mbv de dokter is ze gestopt met eten en drinken en uiteindelijk rustig ingeslapen en nu is ze bij God. Dat noem ik compassie hebben met iemand, met iemand die alles al 2 maal heeft meegemaakt in dit leven. De Schepper heeft het op deze manier gewild, amen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 14:39
 
Doet me denken aan mijn broer... hij heeft, na een periode van nadenken of hij nog behandeling wilde (na jarenlange chemo's/operaties) alsnog besloten opnieuw een chemo aan te gaan en een natuurarts in de arm te nemen, hij vecht nog.. ondanks dat zijn arts heeft gezegd: "Doe wat je wilt maar je hebt echt niet lang meer..." en daarvan zijn de uitzaaiingen ook bewijs.. het lijkt een hopeloze strijd. En ik had het begrepen als hij de handdoek in de ring had gegooid ...

Stel hij zou in zijn ondraaglijke lijden kiezen voor een levenseinde kliniek met actief besluit.... Ik moet er even niet aan denken... alles in me roept om leven voor hem, geen einde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 14:50
 
ROLF230 schreef:
Willemijn schreef:

Wie zijn wij eigenlijk om daar zo'n oordeel te hebben? Het is makkelijk praten als je niet ziek bent of geteisterd wordt door jarenlang geestelijk lijden, en dan heb ik het niet over momenten dat je leven even tegenzit......
Wie zijn wij om dan met dat belerende en beschuldigende vingertje te komen van dat mag niet hoor? Je moet je tijd op aarde uitzitten ook al ben je zo ziek dat je niet meer kan of heb je zo'n geestelijke nood...
Is het niet zinvoller om eens naar die mensen te luisteren en proberen te begrijpen wat hun beweegreden en hun gedachten zijn......zonder oordeel vellend over hel en verdoemenis? Neem van mij aan dat als mensen ziek worden er een moment komt dat ze niet meer kunnen........

Hier sluit ik me volledig bij aan. Wat een ongelooflijk kortzichtige reacties van sommige mensen hier zeg. Alsof mensen van de een op de andere dag besluiten van nou jongens, ik heb een dipje dus ik ga maar vragen of ze er een einde aan maken, daar gaat echt wel heeeeeel wat meer aan vooraf.

Mijn oma heeft ook besloten een einde te maken aan haar leven en dat is echt niet van de ene op de andere dag gegaan. We hebben het hier over een persoon van ver boven de gemiddelde leeftijd die mensen normaal halen, die bijna blind is, en jaaaren alleen op haar appartementje zit, de tijd te doden. Maar nee, volgens sommigen hier moeten we maar zo lang mogelijk creperen totdat ijzeren Hein de zeis erdoor haalt. Oma is op bed gaan liggen en mbv de dokter is ze gestopt met eten en drinken en uiteindelijk rustig ingeslapen en nu is ze bij God. Dat noem ik compassie hebben met iemand, met iemand die alles al 2 maal heeft meegemaakt in dit leven. De Schepper heeft het op deze manier gewild, amen.

Tja...
Ik had ook een oma.
Ik geloof dat ze 20 jaar in een stoel heeft gezeten. Ze kon geen kant meer op. Had dagelijks vreselijke pijnen en krampen.
Er was maar 1 ding dat haar gaande hield. Het vaste geloof in haar Heiland, die ook de mijne is geworden. Jezus hield haar gaande.
Wat een getuigenis was ze voor de zusters in het verpleeghuis, voor de familie, en voor mijzelf. We hebben prachtige gesprekken gehad.
En toen ze op 91-jarige leeftijd naar de Vader ging, was ik erg blij voor haar, en erg dankbaar voor wat wij hadden, en hebben.

Ik bedoel maar te zeggen:
Nooit heeft ze het een keer gehad over uitstappen uit dit leven...
Dat was gewoon geen optie. En is het nog steeds niet. Alleen God bepaalt over leven en dood. Niet de mens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 14:52
 
WILLEMIJN232 schreef:
Wie zijn wij eigenlijk om daar zo'n oordeel te hebben? Het is makkelijk praten als je niet ziek bent of geteisterd wordt door jarenlang geestelijk lijden, en dan heb ik het niet over momenten dat je leven even tegenzit......
Wie zijn wij om dan met dat belerende en beschuldigende vingertje te komen van dat mag niet hoor? Je moet je tijd op aarde uitzitten ook al ben je zo ziek dat je niet meer kan of heb je zo'n geestelijke nood...
Is het niet zinvoller om eens naar die mensen te luisteren en proberen te begrijpen wat hun beweegreden en hun gedachten zijn......zonder oordeel vellend over hel en verdoemenis? Neem van mij aan dat als mensen ziek worden er een moment komt dat ze niet meer kunnen........

Ik ben niet aan het veroordelen, ik geef mijn mening op het geen de ander beweerd , die zette ( ik dank God hier voor) ongeveer)
En je weet dat ik er niet aan moet denken in deze mensen hun schoenen te staan, en ik wijs ook niet met een vingertje.
Iedereen moet maar doen wat hem/haar goed is, je zal maar voor zo,n keuze (wat eigenlijk geen keuze is) komen te staan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 16:08
 
GERRIT084 schreef:
Ik ben niet aan het veroordelen, ik geef mijn mening op het geen de ander beweerd , die zette ( ik dank God hier voor) ongeveer)
En je weet dat ik er niet aan moet denken in deze mensen hun schoenen te staan, en ik wijs ook niet met een vingertje.
Iedereen moet maar doen wat hem/haar goed is, je zal maar voor zo,n keuze (wat eigenlijk geen keuze is) komen te staan.

Ik zou God kunnen danken voor het feit dat er een menswaardig middel bestaat om iemand uit zijn lijden te verlossen. Net zoals er middelen bestaan om iemands kwalen te genezen. Het is ons beide gegeven, zowel medicatie om te genezen, als medicatie om te helpen dragen of in te slapen.
Ik persoonlijk vind dat een zegen waar je met beleid gebruik van mag maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIKA129





Berichten: 6369

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 16:52
 
IJSJE204 schreef:
Ik zou God kunnen danken voor het feit dat er een menswaardig middel bestaat om iemand uit zijn lijden te verlossen. Net zoals er middelen bestaan om iemands kwalen te genezen. Het is ons beide gegeven, zowel medicatie om te genezen, als medicatie om te helpen dragen of in te slapen.
Ik persoonlijk vind dat een zegen waar je met beleid gebruik van mag maken.

Heyyy Ijsje is dr weer Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 16:54
 
ERIKA129 schreef:
Heyyy Ijsje is dr weer Lachende smiley

Ha Erika, alles goed?
Ben hier maar even hoor.
Wel erg leuk om weer een paar dagen op CM rond te huppelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROLF230





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 17:00
 
Roady schreef:

Ik bedoel maar te zeggen:
Nooit heeft ze het een keer gehad over uitstappen uit dit leven...
Dat was gewoon geen optie. En is het nog steeds niet. Alleen God bepaalt over leven en dood. Niet de mens.


Wat wil je daar eigenlijk mee zeggen. Als je deze zienswijze doortrekt in alle aspecten des levens, dan wil dat zeggen dat je alles "aan God over laat". Waar zijn wij dan nog als vrij denkende schepselen, dus we hebben nergens meer invloed op, nee, want "we laten alles aan God over". Dat vind ik op zijn minst erg vreemd. Je maakt toch elke dag allerlei keuzes? Eén keuze is iemand uit ondraaglijk lijden te verlossen. Daar is God niet op tegen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 17:06
 
ROLF230 schreef:
Roady schreef:

Ik bedoel maar te zeggen:
Nooit heeft ze het een keer gehad over uitstappen uit dit leven...
Dat was gewoon geen optie. En is het nog steeds niet. Alleen God bepaalt over leven en dood. Niet de mens.


Wat wil je daar eigenlijk mee zeggen. Als je deze zienswijze doortrekt in alle aspecten des levens, dan wil dat zeggen dat je alles "aan God over laat". Waar zijn wij dan nog als vrij denkende schepselen, dus we hebben nergens meer invloed op, nee, want "we laten alles aan God over". Dat vind ik op zijn minst erg vreemd. Je maakt toch elke dag allerlei keuzes? Eén keuze is iemand uit ondraaglijk lijden te verlossen. Daar is God niet op tegen.

Of God daar wel of niet tegen is weet ik niet, ik ben er niet tegen en voor mij is dat voldoende. Het gaat erom dat je zorgvuldig en met respect menselijke beslissingen accepteert en eventueel ook helpt uitvoeren (voor diegene die daar bevoegd toe is)
Ik vind het echt vreemd dat we wel allerlei medicatie nemen om te genezen en moeilijk doen over medicatie om de laatste stap te nemen. Het is een beetje hypocriet om wel levensverlengend bezig te zijn en het leven te verkorten te veroordelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084





Berichten: 2212

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 19:04
 
IJSJE204 schreef:
Of God daar wel of niet tegen is weet ik niet, ik ben er niet tegen en voor mij is dat voldoende. Het gaat erom dat je zorgvuldig en met respect menselijke beslissingen accepteert en eventueel ook helpt uitvoeren (voor diegene die daar bevoegd toe is)
Ik vind het echt vreemd dat we wel allerlei medicatie nemen om te genezen en moeilijk doen over medicatie om de laatste stap te nemen. Het is een beetje hypocriet om wel levensverlengend bezig te zijn en het leven te verkorten te veroordelen.

Of God daar wel of niet tegen is, is flauwe kul, het staat er wel degelijk in, lees dan het oude testament maar eens goed door.
Naar ik meen, zijn er genoeg mensen die alleen het nieuwe testament lezen en niets meer menen te hebben met het oude testament.

En ik vraag me af, wie er toe bevoegd zijn, iemands leven te nemen, uit christelijke overweging, of overtuiging.
Ik kan mij wel vinden in je uitspraak, dat het soms hypocriet is om levensverlengend bezig te zijn, terwijl wel al het levenseinde onvermijdelijk is.

Naar mijn mening wordt er alleen van uit gegaan wat wij menselijk denken wat goed is, zonder dat wij de geloofswereld er bij betrekken.
Uit menselijk oogpunt gezien, is alles mogelijk, maar van uit Gods woord gezien niet, waarom geloven wij dan nog?
Wij schijnen het toch beter te weten, allemaal, ik veroordeel niemand, maar zo denk ik er wel over.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 19:09
 
ROLF230 schreef:
Roady schreef:

Ik bedoel maar te zeggen:
Nooit heeft ze het een keer gehad over uitstappen uit dit leven...
Dat was gewoon geen optie. En is het nog steeds niet. Alleen God bepaalt over leven en dood. Niet de mens.


Wat wil je daar eigenlijk mee zeggen. Als je deze zienswijze doortrekt in alle aspecten des levens, dan wil dat zeggen dat je alles "aan God over laat". Waar zijn wij dan nog als vrij denkende schepselen, dus we hebben nergens meer invloed op, nee, want "we laten alles aan God over". Dat vind ik op zijn minst erg vreemd. Je maakt toch elke dag allerlei keuzes? Eén keuze is iemand uit ondraaglijk lijden te verlossen. Daar is God niet op tegen.

Je trekt hele rare conclusies Rolf.
Wat ik ermee wil zeggen is dat alleen God beschikt over zowel leven als dood. Het feit dat we vrijdenkend zijn, wil toch niet zeggen dat we maar mogen doen en laten wat we willen? Dat suggereer je nu namelijk.
Jezus heeft ons toch het Leven gegeven? Jezus gaf ons toch talloze beloften en richtlijnen mee? Ik hoor Hem nergens zeggen dat we ons eigen sterfmoment mogen bepalen. Ik hoor Hem wel zeggen dat we in Zijn Liefde en Rust mogen binnengaan, dat we achter Hem aan mogen gaan, dat we Hem mogen gehoorzamen in alles, en zelfs nog grotere dingen zullen doen als Hij. En dat we als we volharden de krans des LEVENS zullen ontvangen.

Kijk 's naar zovele voorbeelden die in de bijbel te vinden zijn, van mensen die ook hun sterfmoment hadden kunnen bepalen, maar ondanks hun gruwelijk lijden hebben volhard en volgehouden. Kijk 's naar de Heer Jezus zelf. Tot de laatste druppel dronk Hij de beker van het lijden leeg. Hoe makkelijk had Hij dit kunnen voorkomen? Maar Hij deed het niet. Waarom niet? Om jou en mij en iedereen de weg naar het Leven te kunnen wijzen.

En ook zelf mag ik getuigen dat ik zonder Jezus niet meer had rondgewandeld. Ik heb ook voor die keuze gestaan. De keuze om te stoppen, de keuze om uit te stappen, toen mijn pijn ondragelijk werd, toen mijn geest verduisterd was. Ik heb gekozen, en God heeft mij het leven teruggegeven en mij gezegend tot op deze dag.
Als ik toen had uitgestapt, was ik verloren geweest, in handen gevallen van duivelse machten, die ik nu overwonnen heb in Christus' naam.

Onderschat de geestelijke wereld niet. Wij dienen de satan VOLLEDIG te overwinnen. De dood komt van hem, niet van God.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 19:27
 
ROADY558 schreef:
Je trekt hele rare conclusies Rolf.
Wat ik ermee wil zeggen is dat alleen God beschikt over zowel leven als dood. Het feit dat we vrijdenkend zijn, wil toch niet zeggen dat we maar mogen doen en laten wat we willen? Dat suggereer je nu namelijk.
Jezus heeft ons toch het Leven gegeven? Jezus gaf ons toch talloze beloften en richtlijnen mee? Ik hoor Hem nergens zeggen dat we ons eigen sterfmoment mogen bepalen. Ik hoor Hem wel zeggen dat we in Zijn Liefde en Rust mogen binnengaan, dat we achter Hem aan mogen gaan, dat we Hem mogen gehoorzamen in alles, en zelfs nog grotere dingen zullen doen als Hij. En dat we als we volharden de krans des LEVENS zullen ontvangen.

Kijk 's naar zovele voorbeelden die in de bijbel te vinden zijn, van mensen die ook hun sterfmoment hadden kunnen bepalen, maar ondanks hun gruwelijk lijden hebben volhard en volgehouden. Kijk 's naar de Heer Jezus zelf. Tot de laatste druppel dronk Hij de beker van het lijden leeg. Hoe makkelijk had Hij dit kunnen voorkomen? Maar Hij deed het niet. Waarom niet? Om jou en mij en iedereen de weg naar het Leven te kunnen wijzen.

En ook zelf mag ik getuigen dat ik zonder Jezus niet meer had rondgewandeld. Ik heb ook voor die keuze gestaan. De keuze om te stoppen, de keuze om uit te stappen, toen mijn pijn ondragelijk werd, toen mijn geest verduisterd was. Ik heb gekozen, en God heeft mij het leven teruggegeven en mij gezegend tot op deze dag.
Als ik toen had uitgestapt, was ik verloren geweest, in handen gevallen van duivelse machten, die ik nu overwonnen heb in Christus' naam.

Onderschat de geestelijke wereld niet. Wij dienen de satan VOLLEDIG te overwinnen. De dood komt van hem, niet van God.


Kijk, en dat kan ik dan gewoon niet geloven op grond van Gods woord. Voor mij is allereerst duidelijk dat Hij de Schepper is en tijden bepaald heeft. Ik geloof dat Hij het Leven heeft gecreëerd. zonder meer. Maar ik geloof niet dat degenen die ik heb gekend, die bouwden en vertrouwden op de naam van God maar de één voelde opnieuw een psychose aankomen en wie kan bevroeden aan welke doodsangst zij werd overgeleverd? Ze wist absoluut niet meer waar ze het zoeken moest en reken maar dat ze voor mij een voorbeeld was van Gods kleurrijkheid, de ander was doof, depressief, het was volslagen duister in zijn geest en niemand die er bij kon, wie zal oordelen? Nog iemand waar ik alleen maar naar kan gissen hoe zij heeft geleden.... etcetera.

En dan zegt God: dood, waar is je prikkel, waar je overwinning. Zijn genade reikt dwars door de dood, de einduitspraak van Jezus dat het is volbracht is genoeg voor mij om te vertrouwen dat ik ook hen straks terug zie.
En zo niet? Wat is er dan nog waar van Zijn genade 100%? Hij ziet achter zonden de wonden. Hij ziet het hart en weet wie Zijn eigendom is.


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 10 maart 2013, 19:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 19:46
 
JOL252 schreef:
Kijk, en dat kan ik dan gewoon niet geloven op grond van Gods woord.

Dus je gelooft mijn eigen persoonlijke getuigenis niet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 19:50
 
ROADY558 schreef:
Dus je gelooft mijn eigen persoonlijke getuigenis niet?

Dat trek ik niet in twijfel, even voor alle duidelijkheid. Ik geloof dat God met jou deze weg is gegaan. Ik kan alleen niet instemmen met je angst/overtuiging dat men overgeleverd is aan satan wanneer je toch had gekozen voor zelfmoord. Dat mocht dat ouwe loeder willen maar zal toch echt niet gebeuren. Wat het dan ook is wat tegen Gods wil en plan ingaat wat de mens kan doen, ik geloof in Zijn trouw daar tegenover.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 19:59
 
ROADY558 schreef:
Je trekt hele rare conclusies Rolf.
Wat ik ermee wil zeggen is dat alleen God beschikt over zowel leven als dood. Het feit dat we vrijdenkend zijn, wil toch niet zeggen dat we maar mogen doen en laten wat we willen? Dat suggereer je nu namelijk.
Jezus heeft ons toch het Leven gegeven? Jezus gaf ons toch talloze beloften en richtlijnen mee? Ik hoor Hem nergens zeggen dat we ons eigen sterfmoment mogen bepalen. Ik hoor Hem wel zeggen dat we in Zijn Liefde en Rust mogen binnengaan, dat we achter Hem aan mogen gaan, dat we Hem mogen gehoorzamen in alles, en zelfs nog grotere dingen zullen doen als Hij. En dat we als we volharden de krans des LEVENS zullen ontvangen.

Kijk 's naar zovele voorbeelden die in de bijbel te vinden zijn, van mensen die ook hun sterfmoment hadden kunnen bepalen, maar ondanks hun gruwelijk lijden hebben volhard en volgehouden. Kijk 's naar de Heer Jezus zelf. Tot de laatste druppel dronk Hij de beker van het lijden leeg. Hoe makkelijk had Hij dit kunnen voorkomen? Maar Hij deed het niet. Waarom niet? Om jou en mij en iedereen de weg naar het Leven te kunnen wijzen.

En ook zelf mag ik getuigen dat ik zonder Jezus niet meer had rondgewandeld. Ik heb ook voor die keuze gestaan. De keuze om te stoppen, de keuze om uit te stappen, toen mijn pijn ondragelijk werd, toen mijn geest verduisterd was. Ik heb gekozen, en God heeft mij het leven teruggegeven en mij gezegend tot op deze dag.
Als ik toen had uitgestapt, was ik verloren geweest, in handen gevallen van duivelse machten, die ik nu overwonnen heb in Christus' naam.

Onderschat de geestelijke wereld niet. Wij dienen de satan VOLLEDIG te overwinnen. De dood komt van hem, niet van God.

Dood en leven horen bij ons leven op deze aarde. Er zijn veel mensen (vooral op CM) die dood en leven toedichten aan God, daarnaast zijn er nog veel meer mensen die dood en leven toeschrijven aan natuurwetten. Ik geloof niet dat de dood van de satan komt, de dood is ingeweven in de natuur. Zou de dood niet bestaan, dan waren wij met z'n allen allang van deze aardbol afgevallen vanwege overbevolking.
Ik lees woorden die aangeven dat je weet wat God zou doen. Hoe kan dat? Hoe bestaat dat? Er zijn richtlijnen aangegeven in de bijbel, maar als je niet in iemand's diepste zelf kunt kijken, hoe kun je dan weten wat God met die persoon voor heeft? Hoe weet jij nou of God niet zegt: het is goed, kom maar bij me!
Het heeft iets van arrogantie als je zegt te weten wat God zegt of vindt.
Hoe pijnlijk is het als iemand zichzelf het leven moet benemen op een gruwelijke manier. Niet alleen gruwelijk voor hemzelf, ook voor degene die hem vinden. En voor diegene die achterblijven. Ik vind het mooi dat het nu mogelijk is om op een waardige manier afscheid van het leven te kunnen nemen als er geen uitweg meer is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 20:06
 
JOL252 schreef:
Dat trek ik niet in twijfel, even voor alle duidelijkheid. Ik geloof dat God met jou deze weg is gegaan. Ik kan alleen niet instemmen met je angst/overtuiging dat men overgeleverd is aan satan wanneer je toch had gekozen voor zelfmoord. Dat mocht dat ouwe loeder willen maar zal toch echt niet gebeuren. Wat het dan ook is wat tegen Gods wil en plan ingaat wat de mens kan doen, ik geloof in Zijn trouw daar tegenover.

Precies, die ouwe bokkepoot zou dat wel willen...
Toch had ik dan werkelijk verloren geweest. Hij fluistert wel hoor: kom maar, geef het maar op, geef je maar over aan mij...

Nu heb ik intussen wat geleerd en wat Hemelse kracht ontvangen :)
KRAK, zegt zijn koppetje dan weer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 20:09
 
IJSJE204 schreef:
Dood en leven horen bij ons leven op deze aarde. Er zijn veel mensen (vooral op CM) die dood en leven toedichten aan God, daarnaast zijn er nog veel meer mensen die dood en leven toeschrijven aan natuurwetten. Ik geloof niet dat de dood van de satan komt, de dood is ingeweven in de natuur. Zou de dood niet bestaan, dan waren wij met z'n allen allang van deze aardbol afgevallen vanwege overbevolking.
Ik lees woorden die aangeven dat je weet wat God zou doen. Hoe kan dat? Hoe bestaat dat? Er zijn richtlijnen aangegeven in de bijbel, maar als je niet in iemand's diepste zelf kunt kijken, hoe kun je dan weten wat God met die persoon voor heeft? Hoe weet jij nou of God niet zegt: het is goed, kom maar bij me!
Het heeft iets van arrogantie als je zegt te weten wat God zegt of vindt.
Hoe pijnlijk is het als iemand zichzelf het leven moet benemen op een gruwelijke manier. Niet alleen gruwelijk voor hemzelf, ook voor degene die hem vinden. En voor diegene die achterblijven. Ik vind het mooi dat het nu mogelijk is om op een waardige manier afscheid van het leven te kunnen nemen als er geen uitweg meer is.

Ik concludeer dat je weinig in je bijbel leest...

Ik lees wel in de bijbel, en ontdek op die manier hoe God over bepaalde zaken denkt. Is dat arrogant? Nee, die kennis helpt mij juist om de goede weg in het leven te gaan.

Ik wil je uitdagen om 's wat rond te neuzen op bijvoorbeeld [url]www.biblija.net[/url] over thema's rondom de dood.


Laatst aangepast door
ROADY558
op zondag 10 maart 2013, 20:12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 20:14
 
ROADY558 schreef:
Precies, die ouwe bokkepoot zou dat wel willen...
Toch had ik dan werkelijk verloren geweest. Hij fluistert wel hoor: kom maar, geef het maar op, geef je maar over aan mij...

Nu heb ik intussen wat geleerd en wat Hemelse kracht ontvangen :)
KRAK, zegt zijn koppetje dan weer.


Je leven is verborgen met God in Christus, niemand rooft je uit Zijn hand ook al zou je besluit het einde zijn. Krak zegt die ouwe bokkepoot.


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 10 maart 2013, 22:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Pagina 2 van 4