ChristianMatch
 


Forum

Homohuwelijk.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 ... 13 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 11:07
 
MARA540 schreef:
Ik weet ook niet hoe God denkt, maar ik lees duidelijk ZIJN WIL:
Mannen mogen geen seksuele omgang hebben met mannen en vrouwen niet met vrouwen.

God oordeeld alleen HUN GEDRAG en NIET HUN GEAARDHEID.
Dat zijn 2 verschillende dingen.

Maar blijkbaar mag ik mijn mening niet hebben dat hun gedrag niet strookt met Gods wil.
Dat is dan jammer.
Verder laat ik de homo gewoon in hun waarde.

Of ben ik een homohater omdat ik vind dat ze niet mogen trouwen?
Ik ken mezelf het beste.

Bij die geaardheid horen nu eenmaal gevoelens en die kun je niet aan of uit zetten, net zo min als jij gevoelens aan of uit kunt zetten. Dus als hetero zou ik mijn gevoelens wel mogen uiten en de ander liefhebben en beminnen, maar als ik homo was en gevoelens had voor de ander dan mocht ik die gevoelens die bij mijn geaardheid horen en daarmee verbonden zijn niet hebben en al helemaal niet in praktijk brengen? Hoe kun je iets wat je bent en gevoelens die je hebt ontkennen?

Waar ik moeite mee heb is dat er wetten uit het oude testament gehaald worden, die altijd op andere (groepen) mensen van toepassing zijn. Die wetten worden er uitgelicht en die laat men gelden. De wetten die ook van toepassing op henzelf zouden kunnen zijn, vergeet men met het grootste gemak of wil men niet lezen of heeft men nooit gelezen. Ik vind het prima als je je aan wetten uit het O.T. wilt houden, maar hou je dan aan alle wetten!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIAN542





Berichten: 48

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 11:21
 
geen mens kan die last dragen om alle wetten na te leven.

Laatst aangepast door
CHRISTIAN542
op dinsdag 13 augustus 2013, 11:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARA540





Berichten: 36

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 11:22
 
JANS221 schreef:
Bij die geaardheid horen nu eenmaal gevoelens en die kun je niet aan of uit zetten, net zo min als jij gevoelens aan of uit kunt zetten. Dus als hetero zou ik mijn gevoelens wel mogen uiten en de ander liefhebben en beminnen, maar als ik homo was en gevoelens had voor de ander dan mocht ik die gevoelens die bij mijn geaardheid horen en daarmee verbonden zijn niet hebben en al helemaal niet in praktijk brengen? Hoe kun je iets wat je bent en gevoelens die je hebt ontkennen?

Waar ik moeite mee heb is dat er wetten uit het oude testament gehaald worden, die altijd op andere (groepen) mensen van toepassing zijn. Die wetten worden er uitgelicht en die laat men gelden. De wetten die ook van toepassing op henzelf zouden kunnen zijn, vergeet men met het grootste gemak of wil men niet lezen of heeft men nooit gelezen. Ik vind het prima als je je aan wetten uit het O.T. wilt houden, maar hou je dan aan alle wetten!


Het is een wet uit het O.T., die word zelfs in romeinen genoemd.

In het OT word het een gruwel in Gods ogen gevonden en ook in Romeinen.

Neem nu het feit: seks alleen binnen het huwelijk...
Dus ook een alleenstaande hetero heeft behoeftes, maar kan/mag ze niet uiten.

Een biseksueel heeft gevoelens naar beiden geslachten...
Dan zou een biseksueel met 2 mensen seksuele omgang mogen hebben.
Dan zou er bij de wet geregeld moeten worden dat er ook een huwelijk tussen 3 mensen plaats vindt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIAN542





Berichten: 48

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 11:32
 
JANS221 schreef:
Bij die geaardheid horen nu eenmaal gevoelens en die kun je niet aan of uit zetten, net zo min als jij gevoelens aan of uit kunt zetten. Dus als hetero zou ik mijn gevoelens wel mogen uiten en de ander liefhebben en beminnen, maar als ik homo was en gevoelens had voor de ander dan mocht ik die gevoelens die bij mijn geaardheid horen en daarmee verbonden zijn niet hebben en al helemaal niet in praktijk brengen? Hoe kun je iets wat je bent en gevoelens die je hebt ontkennen?

Waar ik moeite mee heb is dat er wetten uit het oude testament gehaald worden, die altijd op andere (groepen) mensen van toepassing zijn. Die wetten worden er uitgelicht en die laat men gelden. De wetten die ook van toepassing op henzelf zouden kunnen zijn, vergeet men met het grootste gemak of wil men niet lezen of heeft men nooit gelezen. Ik vind het prima als je je aan wetten uit het O.T. wilt houden, maar hou je dan aan alle wetten!

Jans snap je niet dat God de mens man en vrouw heeft gemaakt en de natuurlijke gang van zaken is dat men daardoor kinderen kan verwekken?

Je legt alle gevoelens soorten blijkbaar op 1 hoop.
Boos,verdriet ,angst of vreugde . Boos en angst is niet van God.
homofiele gevoelens is onnatuurlijk.
En God maakt mannen vrij van die nare gevoelens die tegen hun denken ingaat.Als ze werkelijk God zoeken en zich willen bekeren ,maakt God vrij!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 11:40
 
MARA540 schreef:
Het is een wet uit het O.T., die word zelfs in romeinen genoemd.

In het OT word het een gruwel in Gods ogen gevonden en ook in Romeinen.

Neem nu het feit: seks alleen binnen het huwelijk...
Dus ook een alleenstaande hetero heeft behoeftes, maar kan/mag ze niet uiten.

Een biseksueel heeft gevoelens naar beiden geslachten...
Dan zou een biseksueel met 2 mensen seksuele omgang mogen hebben.
Dan zou er bij de wet geregeld moeten worden dat er ook een huwelijk tussen 3 mensen plaats vindt.

In de brief aan de Romeinen wordt er gewaarschuwd voor prostitutie, losbandigheid, promiscuïteit en gedrag waarbij de ander niet geliefd en bemind wordt. Gericht aan zowel homo`s als hetero`s. Nergens maak ik uit de bijbel op dat liefde tussen twee mensen, hetero of homo, zondig is en dat er beperkingen opgelegd worden. Ook lust en verlangen mag, het hoort bij ons mens-zijn. Wat doorklinkt uit de woorden in de bijbel is naar mijn interpretatie de boodschap van Liefde. Liefde van God voor de mens, liefde in het algemeen tussen mensen, en liefde tussen twee mensen die elkaar gevonden hebben in het bijzonder. Dat is een gebod en geen verbod.

Rest nog steeds de vraag: waarom men sommige wetten uit het Oude-Testament vandaag de dag nog wel wil laten gelden en anderen niet!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 11:43
 
[quote=CHRISTIAN542]Jans snap je niet dat God de mens man en vrouw heeft gemaakt en de natuurlijke gang van zaken is dat men daardoor kinderen kan verwekken?

Je legt alle gevoelens soorten blijkbaar op 1 hoop.
Boos,verdriet ,angst of vreugde . Boos en angst is niet van God.
homofiele gevoelens is onnatuurlijk.
En God maakt mannen vrij van die nare gevoelens die tegen hun denken ingaat.Als ze werkelijk God zoeken en zich willen bekeren ,maakt God vrij![/quote]

Over gruwelen gesproken.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 12:10
 
CHRISTIAN542 schreef:
Jans snap je niet dat God de mens man en vrouw heeft gemaakt en de natuurlijke gang van zaken is dat men daardoor kinderen kan verwekken?

Je legt alle gevoelens soorten blijkbaar op 1 hoop.
Boos,verdriet ,angst of vreugde . Boos en angst is niet van God.
homofiele gevoelens is onnatuurlijk.
En God maakt mannen vrij van die nare gevoelens die tegen hun denken ingaat.Als ze werkelijk God zoeken en zich willen bekeren ,maakt God vrij!

Het valt me op dat je aan de rest wat Jans schrijft totaal voorbij gaat. Haar uitleg ook over de wetten die selectief worden aangehaald en alleen blijkbaar van toepassing zijn op homo's? Waarom dan niet de besnijdenis toepassen of heb je dat vanzelfsprekend al laten doen en is dat een overbodige vraag evenals het overbodig lijkt om homoseksualiteit aan de orde te stellen? De regels op voeding, kleding, menstruatie, etc. etc. : waarom wordt daar niet over gerept dat als je die niet houdt het een gruwel is?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 12:31
 
JOL252 schreef:
Het valt me op dat je aan de rest wat Jans schrijft totaal voorbij gaat. Haar uitleg ook over de wetten die selectief worden aangehaald en alleen blijkbaar van toepassing zijn op homo's? Waarom dan niet de besnijdenis toepassen of heb je dat vanzelfsprekend al laten doen en is dat een overbodige vraag evenals het overbodig lijkt om homoseksualiteit aan de orde te stellen? De regels op voeding, kleding, menstruatie, etc. etc. : waarom wordt daar niet over gerept dat als je die niet houdt het een gruwel is?

Ben met je eens dat je niet selectief wetten eruit kunt halen die je zou moeten doen en de andere niet.
Wel is het zo dat er maar van een paar dingen staat dat het God een gruwel is 1 ervan is seksuele omgang tussen twee mannen. Hoogmoed staat er ook bij bijvoorbeeld en als man een vrouwenkleed aantrekken of andersom, incest en bedrog staat het ook van
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARA540





Berichten: 36

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 12:41
 
Volgende vraag dan...


Hoe zit het met biseksuelen...
Mogen zij seksuele omgang hebben met beide gelachten?
Ze hebben gevoelens naar beide gelachten...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 12:45
 
ROELANDE345 schreef:
Ben met je eens dat je niet selectief wetten eruit kunt halen die je zou moeten doen en de andere niet.
Wel is het zo dat er maar van een paar dingen staat dat het God een gruwel is 1 ervan is seksuele omgang tussen twee mannen. Hoogmoed staat er ook bij bijvoorbeeld en als man een vrouwenkleed aantrekken of andersom, incest en bedrog staat het ook van


Dan mogen we wel uitkijken dat we niet vanuit hoogmoed spreken over anders geaarden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 12:45
 
MARA540 schreef:
Volgende vraag dan...


Hoe zit het met biseksuelen...
Mogen zij seksuele omgang hebben met beide gelachten?
Ze hebben gevoelens naar beide gelachten...

Dat de Bijbel voor een monogame relatie is, daar zijn we het allemaal wel over eens (hoop ik). Dus ja dat wordt dan lastig. Geldt natuurlijk ook voor degene die pedofiele gevoelens heeft, die kan daar Bijbels gezien ook niks mee...........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 12:46
 
MARA540 schreef:
Volgende vraag dan...


Hoe zit het met biseksuelen...
Mogen zij seksuele omgang hebben met beide gelachten?
Ze hebben gevoelens naar beide gelachten...

Ik denk dat God het over 1 partner heeft aan wie je trouw bent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 12:47
 
ROELANDE345 schreef:
Dat de Bijbel voor een monogame relatie is, daar zijn we het allemaal wel over eens (hoop ik). Dus ja dat wordt dan lastig. Geldt natuurlijk ook voor degene die pedofiele gevoelens heeft, die kan daar Bijbels gezien ook niks mee...........

Pedofiel zijn is iets anders. Dat is schadelijk, funest, een stoornis, een kwaad gedaan aan kinderen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 13:22
 
JOL252 schreef:
Pedofiel zijn is iets anders. Dat is schadelijk, funest, een stoornis, een kwaad gedaan aan kinderen.

Ja ben ik met je eens. Maar er zijn mensen die zeggen met die geaardheid geboren te zijn? Die mensen kunnen ook hun geaardheid en gevoelens die daar bij horen niet in de praktijk brengen. Heb dat vaker door zo iemand uit horen leggen. Dus soms is het dan blijkbaar toch zo dat je moet zeggen; ik ga met deze gevoelens naar God om me te laten genezen. Of :ik zal hier mee moeten leren leven zonder relatie. Ken een christen die dat laaste doet. Is best een kruis voor hem
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 13:31
 
ROELANDE345 schreef:
Ja ben ik met je eens. Maar er zijn mensen die zeggen met die geaardheid geboren te zijn? Die mensen kunnen ook hun geaardheid en gevoelens die daar bij horen niet in de praktijk brengen. Heb dat vaker door zo iemand uit horen leggen. Dus soms is het dan blijkbaar toch zo dat je moet zeggen; ik ga met deze gevoelens naar God om me te laten genezen. Of :ik zal hier mee moeten leren leven zonder relatie. Ken een christen die dat laaste doet. Is best een kruis voor hem

Ja dat geloof ik. Zo ken ik iemand binnen christelijke leiderskring die homo is en ook wilde leven zonder relatie, zoals hij het uit het woord van God verstond. Wat gebeurde er desondanks met dat opofferen van deze gevoelens? Hij ging in pastorale contacten zijn boekje te buiten, ik zal het niet in detail benoemen, maar met de mannen aan zijn pastorale zorg toevertrouwd ging hij zijn grenzen ver te buiten. Achteraf natuurlijk een zeer geschokte gemeente, maar alles werd gehaast natuurlijk onder die ruime mantel der liefde geveegd (en stinken dat het deed).
NB: een leider, binnen christelijke kringen, uit liefde en respect voor God erkende hij zijn homozijn maar wilde leven zonder relatie. Waar moesten al die gevoelens naar toe die er toch zijn ? Mede door deze situatie ben ik toch anders gaan denken dan ik voorheen in geloof dacht te moeten aannemen...


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 13 augustus 2013, 13:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 13:38
 
ROELANDE345 schreef:
Ja ben ik met je eens. Maar er zijn mensen die zeggen met die geaardheid geboren te zijn? Die mensen kunnen ook hun geaardheid en gevoelens die daar bij horen niet in de praktijk brengen. Heb dat vaker door zo iemand uit horen leggen. Dus soms is het dan blijkbaar toch zo dat je moet zeggen; ik ga met deze gevoelens naar God om me te laten genezen. Of :ik zal hier mee moeten leren leven zonder relatie. Ken een christen die dat laaste doet. Is best een kruis voor hem

Wat je zegt dat pedofielen net zo goed zeggen die gevoelens naar geaardheid te hebben;
bij zedendelinqenten (want dat is het als pedofielen dit uitvoeren) hoort zolang ze geen inzicht in zichzelf en hun delict hebben,
- een ontkennen van wat ze doen,
- een verantwoording leggen bij hun jonge slachtoffers die het volgens hen toch zelf wilden en ook uitlokten.
Dat hoort bij hun stoornis en afwijking.

Back on topic.


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 13 augustus 2013, 13:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 13:40
 
ROELANDE345 schreef:
Ja ben ik met je eens. Maar er zijn mensen die zeggen met die geaardheid geboren te zijn? Die mensen kunnen ook hun geaardheid en gevoelens die daar bij horen niet in de praktijk brengen. Heb dat vaker door zo iemand uit horen leggen. Dus soms is het dan blijkbaar toch zo dat je moet zeggen; ik ga met deze gevoelens naar God om me te laten genezen. Of :ik zal hier mee moeten leren leven zonder relatie. Ken een christen die dat laaste doet. Is best een kruis voor hem

Seks met kinderen heeft alles met macht(zich uitende in seks) te maken, dat maakt een stofje vrij en dat maakt dat iemand in een soort roes komt, zelfde soort roes als iemand ineens in een normale positie, in een normale verdiende positie komt met wat macht, denk hieraan aan een groot geldbedrag of een promotie.

Dat gevoel van macht in andere situaties gekregen, bij de pedofiel genomen, niet als zodanig herkent, wordt als liefde gezien.

Wat bij de pedofiel niet kan, liefde voor de persoon, zodra het kind volwassen is, zijn die gevoelens van liefde er niet meer....dus is het geen liefde.
De pedofiel komt ook altijd aan zijn trekken door manipulatie, intimidatie, dezelfde soort methoden waarmee iemand ook aan de macht kan komen op een niet legale manier, in sommige landen, in sommige relaties etc. Ook bij incest. De pedofiel kikt als het ware, dat hij bij een kind alles voor mekaar krijgt, en kan zelf, infantiel als hij is, zich zelf dan ook even kind voelen. Maar dan ten koste van het kind.
Want de natuur van een kind is zo, dat een kind daar niet tegen kan, seks met volwassenen.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 13 augustus 2013, 13:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 13:57
 
Weet niet of dit altijd zo is. Heb er zelf geen verstand van. Van zowel homofielie als pedofielie niet. Het verschil zit hem natuurlijk in de ongelijkwaardigheid van zo'n relatie. In sommige landen kunnen meisjes wel heel jong uitgehuwelijkt worden trouwens. Maar ja zo'n meisje wordt ook ouder.
De enige persoon die er voor uit komt dat ie pedofiele gevoelens heeft die ik ken, is een christen. Hij zegt dat ie met deze geaardheid geboren is en houdt zich verre van kinderen om niet in de verleiding te komen. Hij heeft het zeer moeilijk gehad met zijn geaardheid. Inmiddels is hij al wat ouder en berust er in.
Het betekent voor hem geen liefdes relatie te kunnen hebben. Nooit das best moeilijk maar zoals gezegd> Er zijn ook hetero's die nooit en relatie krijgen

maar inderdaad dit heeft maar zijdelings iets met het topic te maken


Laatst aangepast door
ROELANDE345
op dinsdag 13 augustus 2013, 13:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 14:03
 
ROELANDE345 schreef:
Weet niet of dit altijd zo is. Heb er zelf geen verstand van. Van zowel homofielie als pedofielie niet. Het verschil zit hem natuurlijk in de ongelijkwaardigheid van zo'n relatie. In sommige landen kunnen meisjes wel heel jong uitgehuwelijkt worden trouwens. Maar ja zo'n meisje wordt ook ouder.
De enige persoon die er voor uit komt dat ie pedofiele gevoelens heeft die ik ken, is een christen. Hij zegt dat ie met deze geaardheid geboren is en houdt zich verre van kinderen om niet in de verleiding te komen. Hij heeft het zeer moeilijk gehad met zijn geaardheid. Inmiddels is hij al wat ouder en berust er in.
Het betekent voor hem geen liefdes relatie te kunnen hebben. Nooit das best moeilijk maar zoals gezegd> Er zijn ook hetero's die nooit en relatie krijgen

maar inderdaad dit heeft maar zijdelings iets met het topic te maken

Hoe dan ook kun je homofilie en pedofilie niet gelijktrekken. Pedofilie is criminaliteit, is schadelijk, is onrecht en er gaan kinderen voor hun leven lang aan stuk. De psychologische rapportages over zo iemand beloven in de regel weinig goeds.

Maar laten we weer on topic gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 14:09
 
ROELANDE345 schreef:
Weet niet of dit altijd zo is. Heb er zelf geen verstand van. Van zowel homofielie als pedofielie niet. Het verschil zit hem natuurlijk in de ongelijkwaardigheid van zo'n relatie. In sommige landen kunnen meisjes wel heel jong uitgehuwelijkt worden trouwens. Maar ja zo'n meisje wordt ook ouder.
De enige persoon die er voor uit komt dat ie pedofiele gevoelens heeft die ik ken, is een christen. Hij zegt dat ie met deze geaardheid geboren is en houdt zich verre van kinderen om niet in de verleiding te komen. Hij heeft het zeer moeilijk gehad met zijn geaardheid. Inmiddels is hij al wat ouder en berust er in.
Het betekent voor hem geen liefdes relatie te kunnen hebben. Nooit das best moeilijk maar zoals gezegd> Er zijn ook hetero's die nooit en relatie krijgen

maar inderdaad dit heeft maar zijdelings iets met het topic te maken

Ik denk, kinderen groeien op, ik hou ook van kinderen, iedereen houdt, normaal gesproken van kinderen.
Ja, die man heeft dan een stoornis, wat kan, maar ja hij houdt zich verre van kinderen, en ja dat zie je niet vaak, deze keuze om er niet aan toe te geven.

De man houdt dan van 'kinderen', als ze er maar mooi en jong uitzien, en niet van een persoon, met wie die oud wil worden.

Toch blijf ik dit moeilijk vinden, ja, als iemand al zo ver is dat ie zich verre houdt van kinderen, moet ie, mi, wel een geschiedenis hebben met kinderen.

Ik bedoel, iemand die een geschiedenis met roken heeft, en is gestopt moet zich verre houden van alles wat met roken te maken heeft.
Iemand die wel in de verleiding komt maar nog nooit gerookt heeft, kan veel makkelijker elke keer 'nee' zeggen in zijn gedachten. Mi.

Dan zit 'het' als ware in iemand zijn printplaat van zijn hersenen.

Wat ik er dan wel even aan toe wil voegen, al had de man misschien een geschiedenis van pedofilie(wat ik natuurlijk niet weet), dan vind ik het wel bewonderingswaardig dat hij zich bekeerd heeft, sowieso, en zich nu verre houdt van kinderen om niet in de verleiding te komen!!!
Dat mag wel gezegd worden, dat zie je niet vaak.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 13 augustus 2013, 15:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 14:10
 
JOL252 schreef:
Hoe dan ook kun je homofilie en pedofilie niet gelijktrekken. Pedofilie is criminaliteit, is schadelijk, is onrecht en er gaan kinderen voor hun leven lang aan stuk. De psychologische rapportages over zo iemand beloven in de regel weinig goeds.

Maar laten we weer on topic gaan.

Ja, is waar.

Wat was de openingstopic, o ja, of homo's kunnen trouwen, ja, wat mij betreft wel, ik kan niet voor anderen volwassenen beslissen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 15:09
 
CHRISTIAN542 schreef:
Jans snap je niet dat God de mens man en vrouw heeft gemaakt en de natuurlijke gang van zaken is dat men daardoor kinderen kan verwekken?

Je legt alle gevoelens soorten blijkbaar op 1 hoop.
Boos,verdriet ,angst of vreugde . Boos en angst is niet van God.
homofiele gevoelens is onnatuurlijk.
En God maakt mannen vrij van die nare gevoelens die tegen hun denken ingaat.Als ze werkelijk God zoeken en zich willen bekeren ,maakt God vrij!

In 1 adem, jawel. Boosheid en angst zijn gevoelens in het kleurenpalet die je als mens in je hebt. Dit kun je misbruiken of ten goede gebruiken. God is ook wel eens boos. Jezus zelf had doodsangst. Dus Hij zou dan hebben gezondigd?

In het verleden zijn zogenaamde bekeringen luidkeels en met triomf door bijvoorbeeld de EO de wereld in geslingerd. Men was bekeerd en bevrijd en netjes getrouwd met een vrouw. Om na jaren van zich ongelukkig te voelen weer terug te keren naar een homofiele relatie... en een grote deuk wb geloof en vertrouwen. Ligt dat dan aan hen? Ik denk het niet...


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 13 augustus 2013, 15:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 15:41
 
JOL252 schreef:
Ja dat geloof ik. Zo ken ik iemand binnen christelijke leiderskring die homo is en ook wilde leven zonder relatie, zoals hij het uit het woord van God verstond. Wat gebeurde er desondanks met dat opofferen van deze gevoelens? Hij ging in pastorale contacten zijn boekje te buiten, ik zal het niet in detail benoemen, maar met de mannen aan zijn pastorale zorg toevertrouwd ging hij zijn grenzen ver te buiten. Achteraf natuurlijk een zeer geschokte gemeente, maar alles werd gehaast natuurlijk onder die ruime mantel der liefde geveegd (en stinken dat het deed).
NB: een leider, binnen christelijke kringen, uit liefde en respect voor God erkende hij zijn homozijn maar wilde leven zonder relatie. Waar moesten al die gevoelens naar toe die er toch zijn ? Mede door deze situatie ben ik toch anders gaan denken dan ik voorheen in geloof dacht te moeten aannemen...
r

Omdat ik vrijgezelle cristen ben, begin ik toch ook geen sexuele relaties met anderen uit mijn gemeente
De homo wereld is heel hard, het is niet alleen samen vlindertjes hand in hand bekijken
Nee parkeerplaatsen vol met mannen die nog niet voor hun homo zijn goed durven uitkomen en studie is op d eparkeerplaats met wisselende contacten van alles doen, wat puur sexueel is, heeft niks met liefde te maken
Dus homo,'s kunnen nog wel Es' sexueeel aardig verkeerd bezig zijn, daardoor in een web komen van sexverslavind met mannelijke geslacht
Deze bekeerde, ging niet mis door dat hij liefdevolle relatie miste
Hij miste sex. Ging op ongezonde manier sexuele relaties dus aan met meerderen.
Om daar de oorzaak te leggen bij, het komt doordat hij zijn Gevoelens niet kon uiten....
Ik denk dat er meer achter zit, zoiets als een spinnenweb van de tegenstander met daarbij een afdwaling op het gebied van sex.

Ps. Wil niet zeggen dat er ook homo,'s zijn met liefdevolle oprechte relaties en monogaam.
Maar eh ha ha in de homowereld is ook een heel duistere kant, waar veel homo,'s mee inaanraking komen.

Dat mis ik altijd in de discusies, als of alle homo,'s samen altijd geweldigge relatie hebben, Samen vlindertjes kijken.... E ha ha , heb toch aardig wat homo,'s gekend in me leven, viel mij op dat hun sexuele leven erg heftig is
, wat ik me wel Es' afvraag is of dat toch ook niet komt doordat als we afdwalen op de weg van een gezonde sexuele relatie, we steeds verder zakken en dieper

En ja ook hetero,'s dwalen aardig wat af.
En begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen homo,'s, Wel denk ik dat het Gods bedoeling niet was, Moeilijk onderwerp, vooral voor ons, want wij hebben die gevoelens niet en wat kunnen wij er over oordelen???.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 15:51
 
Homofilie is aantoonbaar aangeboren, daarover bestaat geen enkele twijfel meer. Het is ook geen ziekte, dus het kan ook niet worden genezen, of je zou een deel uit de hersens moeten weghalen, wat in dit geval overgens vanuit het standpunt van de hersenschirurg niet kan.

Mensen die zeggen dat ze het kunnen 'genezen', liegen aantoonbaar. Als mensen met een christelijk etiket dit beweren is dit al helemaal laakbaar omdat ze ons geloof daarmee nog belachelijk maken ook.Christenen kunnen, mogen en moeten ook wetenschappelijk denken, wil je zinnige uitspraken kunnen doen.Ik spreek overigens in deze discussie altijd over christelijke homofielen, die een duurzame relatie nastreven.

De ellende is dat veel gelovigen denken dat wanneer er christelijk of evangelisch opstaat, dan wel wannneer men zich op God beroept, het wel een vertrouwde stichting is. Christenen liegen toch niet in dit soort dingen?

Nou, haal de schellen maar van je ogen. Iedereen die beweert dat hij homoseksuele aanleg kan veranderen is een pure kwakzalver en eigenlijk nog erger want hij gebruikt de naam van God bij zijn 'hulp' ijdel.

Pure kwakzalverij en veelal nog een geraffineerde manier van geldklopperij ook.

Maar zolang in een deel van de christelijke kringen nog afwijzend gereageerd wordt op homoseksualiteit zal deze ' medische' onzin nog wel weer eens de kop opsteken.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 13 augustus 2013, 17:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 15:56
 
[quote=PETRA373]Moeilijk onderwerp, vooral voor ons, want wij hebben die gevoelens niet en wat kunnen wij er over oordelen???.[/quote]

Precies, wie zijn wij. En als het daarom gaat zijn er hier op CM wat dappere mensen geweest die er voor uit durfden te komen.

Raad eens wat er gebeurde hier... met al die liefde voor homo's behalve voor de relaties die ze zochten?


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 13 augustus 2013, 15:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 16:06
 
En effe voor de goede orde zo denk ik over de man waar jij over schreef jol

Misschien zie ik het verkeerd
En misschien ben ik toevallig alleen maar homo,'s tegengekomen in me leven die aardig beetje de weg kwijt raken
Bv een homo stel, leefde al zeven jaar samen, oprecht homo, duh tot hij voor me stond en me opbiechtte dat hij verliefd op mij was
Eh ken er nog zo eentje, heel boek geschreven, heel Nederland nam hem serieus, heel programma op tv voor homo,'s. Maar toen hij mij zag, was hij effe homo af??? En ging weer homo verder toen ik nee zei???

Dus vraag me echt af, zijn ze echt homo? Of zijn homo,'s afgedwaald in hun denken, ze denken dat ze homo zijn.....
Wij accepteren het allemaal, onder het mom van niet veroordelen....
Maar eh ik kan er geen mening over vormen hoe of wat
Houd wel degelijk van mensen die homo zijn, maar of het echt Gods zegen heeft???? Zijn bedoeling is?????
So wie so op gebied van sex, eh echt teder is het niet lijkt mij....
Veel risico op beschadiging van elkaars lichaam

Eh als het ding waar ik benzine mee tank in een tank van de auto stop geen probleem, als ik hem in de uitlaat stop... Tjaaa....

Sommiggen hebben hier zo duidelijk het antwoord, van oke allemaal goed
keuren.... En ik vraag me af, In hoever kennen jullie echt een homo,
Echt er mee gepraat heel diep over van alles????

Ik heb het wel vaak gedaan en blijft over onduidelijkheid.

Mensen zeggen geaardheid, inderdaad een pedofiel zegt ook , mijn geaardheid. Is natuurlijk heel wat anders, maar toch....
Zoveelste homo topic en kan er nog steeds geen oordeel over vormen.
Of god het goed keurt of niet???? Weet wel dat god van iedereen houd, ook van homo,'s. Maar of hij echt achter de daad staat, een huwelijk tussen die twee zal zegenen????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 16:12
 
[quote=JOL252]


Oh helaas denk ik dat ik het antwoord wel weet
En begrijp me niet verkeerd met me schrijven, ik houd van mensen, ook homo,'s. En zelf ben ik niet heilig.

Zijn gewoon wat gedachten waar ik zelf mee worstel, maar denk ook dat ik alleen homo,'s ben tegen gekomen die beetje in de war waren, ben nog nooit een echt stel tegen gekomen die monogaam waren met elkaar.

Ma ja, eh over hetero stellen gesproken, daar zijn er ook aardig wat van afgedwaald

En Thomas, aangeboren???? Pedofielen beweren ook dat het aangeboren is toch? Hun geaardheid??? Of is dat dan bullshit????
En nee van pedofielen kan ik niet houden Twijfelende smiley

Als je dan weer denkt, niet elkaar veroordelen... Twijfelende smiley

Ma ja die doen vaak een kind pijn, een homo een ander niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 16:14
 
PETRA373 schreef:
.

Om alles terug te dringen tot het alleen hebben van seks (heimelijk) op P-plekken in de bosjes doet onze anders geaarde medemens tekort. Natuurlijk gebeurt dit maar zoals je zelf al opmerkte, in hetero kringen zijn er evengoed dergelijke ontsporingen.

Ik weet net als jij alles niet heel goed. Wat ik wel weet is dat de manier hoe er tot nu toe gedacht is niemand heil heeft gebracht. En vooral naar de wereld buiten onze kringen toe een blamage.


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 13 augustus 2013, 16:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 16:22
 
JOL252 schreef:
Om alles terug te dringen tot het alleen hebben van seks (heimelijk) op P-plekken in de bosjes doet onze anders geaarde medemens tekort. Natuurlijk gebeurt dit maar zoals je zelf al opmerkte, in hetero kringen zijn er evengoed dergelijke ontsporingen.

Ik weet net als jij alles niet heel goed. Wat ik wel weet is dat de manier hoe er tot nu toe gedacht is niemand heil heeft gebracht. En vooral naar de wereld buiten onze kringen heen een blamage.

Daar ben ik het helemaal mee eens,
Laten we om te beginnen homo,'s eens gewoon accepteren,
Welkom heten in de kerk ook
Gooi alle mensen die vraatzucht hebben, wel Es' liegen, geen gezonde hetero sexuele relatie hebben, eh wel noem maar op, uit de kerk en blijft over niemand,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 16:23
 
THOMAS968 schreef:
Homofilie is aantoonbaar aangeboren, daarover bestaat geen enkele twijfel meer. Het is ook geen ziekte, dus het kan ook niet worden genezen, of je zou een deel uit de hersens moeten weghalen, wat in dit geval overgens vanuit het standpunt van de hersenschirurg niet kan,

Mensen die zeggen dat ze het kunnen 'genezen', liegen aantoonbaar. Als mensen met een christelijk etiket dit beweren is dit al helemaal laakbaar omdat ze ons geloof daarmee nog belachelijk maken ook.Christenen kunnen, mogen en moeten ook wetenschappelijk denken, wil je zinnige uitspraken kunnen doen.Ik spreek overigens in deze discussie altijd over christelijke homofielen, die een duurzame relatie nastreven.

De ellende is dat veel gelovigen denken dat wanneer er christelijk of evangelisch opstaat, dan wel wannneer men zich op God beroept, het wel een vertrouwde stichting is. Christenen liegen toch niet in dit soort dingen?

Nou, haal de schellen maar van je ogen. Iedereen die beweert dat hij homoseksuele aanleg kan veranderen is een pure kwakzalver en eigenlijk nog erger want hij gebruikt de naam van God bij zijn 'hulp' ijdel.

Pure kwakzalverij en veelal nog een geraffineerde manier van geldklopperij ook.

Maar zolang in een deel van de christelijke kringen nog afwijzend gereageerd wordt op homoseksualiteit zal deze ' medische' onzin nog wel weer eens de kop opsteken.

Thomas

Ja inderdaad, dat doe ik ook en meerderen hier. En dat is heel wat anders dan wat er nu weer allemaal bijgehaald wordt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 ... 13 Volgende
Pagina 8 van 13