ChristianMatch
 


Forum

single, nooit getrouwd of toch gescheiden?
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zaterdag 5 oktober 2013, 10:29
 
JOSEF872 schreef:
Ik ben helaas ook gescheiden. Iets waar ik jaren voor gevochten heb om te voorkomen. Nu het zover is heb ik wel eerlijk geantwoord. Scheiding is niet iets waar een ieder blij van wordt. Maar beginnen vanuit een eerlijk en open perspectief is altijd de beste weg!


Ja, eerlijk zijn is altijd de beste weg. Iemand kan ingevuld hebben gescheiden, maar dan weet je nog niet hoe vaak iemand gescheiden is.

Daar kom je pas later achter als er al een goed contact is opgebouwd.

Maar iemand zal dit niet in zijn/haar profiel gaan zetten(2,3 x gescheiden) omdat de kans dan erg klein zal zijn om iemand te vinden via een dating site.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 19:16
 
Er is op deze topic al een tijdje niet meer gereageerd zie ik. Toch wil ik ook nog wel even reageren.
Ik wil verder niemand voor het hoofd stoten of zo maar ik vind het wel een beete jammer dat het specifiek gericht is op gescheiden mensen die dan single aangeven.
Ik heb voor een poosje geleden het "advies" gekregen om toch vooral niet aan te geven dat ik weduwe ben want dan krijg je geen respons. Daar willen mensen niet mee geconfronteerd worden. Aangezien ik veel waarde hecht aan eerlijkheid is het voor mij dus helemaal geen issue wat ik in zou vullen. Maar gezien het feit dat er bij de profielen maar weinig weduwe/weduwnaar aangevinkt staan heb ik toch wel een redelijk vermoeden dat ook in die groep single aangevinkt word wat net zo oneerlijk is en daarbij een ontkenning van de overleden partner.

Vlinder
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARCOVH807





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 19:58
 
@Jane, is het echt belangrijk om te weten hoe vaak iemand gescheiden is? Volgens mij niet, want volgens mij ga je een relatie met die persoon aan en niet met zijn/haar ex(en), toch? Iedereen kan een foutje maken of aangetrokken worden tot de verkeerde personen.

@Vlinder, eerlijkheid duurt toch het langst. Als je partner je ontvallen is, dan zal dat ten alle tijd een onderdeel van je leven bleven. Mochten potentiële partners hier op afknappen, dan is dat hun probleem. Echter als je als weduwnaar/weduwe zou neerzetten dat je vrijgezel bent en je blijkt toch een overleden partner hebben, dan rijst bij mij de vraag: Ok, wat klopte er nog meer niet aan jouw verhaal?

Bovendien is die regel de laatste regel waar ik naar zou kijken. Je gaat een contact/relatie aan met die persoon die je voor je ziet, niet met de ex of de overledene, al klinkt dat laatste misschien wat cru.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 20:09
 
MARCOVH807 schreef:
@Jane, is het echt belangrijk om te weten hoe vaak iemand gescheiden is? Volgens mij niet, want volgens mij ga je een relatie met die persoon aan en niet met zijn/haar ex(en), toch? Iedereen kan een foutje maken of aangetrokken worden tot de verkeerde personen.

@Vlinder, eerlijkheid duurt toch het langst. Als je partner je ontvallen is, dan zal dat ten alle tijd een onderdeel van je leven bleven. Mochten potentiële partners hier op afknappen, dan is dat hun probleem. Echter als je als weduwnaar/weduwe zou neerzetten dat je vrijgezel bent en je blijkt toch een overleden partner hebben, dan rijst bij mij de vraag: Ok, wat klopte er nog meer niet aan jouw verhaal?

Bovendien is die regel de laatste regel waar ik naar zou kijken. Je gaat een contact/relatie aan met die persoon die je voor je ziet, niet met de ex of de overledene, al klinkt dat laatste misschien wat cru.

Of het belangrijk is? Misschien niet want je gaat inderdaad een relatie met die persoon aan, maarrrr soms krijg je er wel een ex bij, in die zin dat ze wel erg vaak aanwezig is. Nieuwe relatie is voor mij nieuwe relatie, een nieuwe start en dan zou een ex op de achtergrond moeten blijven vind ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 25 november 2013, 23:07
 
Waarom zou je als weduwe/weduwnaar geen respons krijgen?
Als ik eerlijk ben....zou ik geen moeite hebben met iemand die weduwnaar is..
Ook daar kan immers veel verdriet zijn geweest....zorgen...gemis...
Juist het gescheiden zijn....heb ik (voor mezelf) meer moeite mee...

Maar zeker niet met een weduwe/weduwnaar...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 november 2013, 11:24
 
[quote=ZEELAND736]Waarom zou je als weduwe/weduwnaar geen respons krijgen?

Ik weet het ook niet hoor zeeland. Ik kreeg het mee als een tip waar ik verder maar niets mee gedaan heb.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 november 2013, 12:26
 
[quote=VLINDER656]

Vlinder er zijn ook wel mannen die liever geen gescheiden vrouw willen. Het beste is altijd je profiel invullen zoals het is, dan komt men ook niet voor verrassingen te staan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 november 2013, 13:11
 
Precies, blijf bij jezelf en wees eerlijk daarmee kom je nog altijd het verst
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 27 november 2013, 17:51
 
Eerlijk gezegd zie ik het probleem van je adviseurs niet. Weduwe worden overkomt je zonder enige invloed van jouw kant. Een scheiding is toch nog een keuze waardoor je alleen komt te staan. Het is niet in te schatten wat het meeste nawerkt, de dood of de scheiding van de partner.

Alles hangt toch af van hoe je er mee omgaat en dus de mate waarin het is verwerkt? En een weduwe die geen man meer wil, zal zich hier doorgaans niet inschrijven. Natuurlijk is het een stap als je weer een man wilt, maar je huwelijk is toch echt door de dood ontbonden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: woensdag 27 november 2013, 19:41
 
THOMAS968 schreef:
Het is niet in te schatten wat het meeste nawerkt, de dood of de scheiding van de partner.

Dat klopt Thomas, bij beiden vind er een rouw proces plaats alleen wel 2 verschillende die je niet met elkaar kan en mag vergelijken denk ik. Mijn adviseur had de ervaring dat men niet geconfronteerd wil worden met een rouwproces.

Alles hangt toch af van hoe je er mee omgaat en dus de mate waarin het is verwerkt?

In beide situaties heb je gelijk; het is maar hoe je ermee omgaat maar in geval van overlijden van de partner blijft dit toch op een bepaalde manier meespelen en zullen er altijd situaties blijven bestaan waarin het verdriet en de pijn weer boven komen. Niet iedereen kan daarmee omgaan.


En een weduwe die geen man meer wil, zal zich hier doorgaans niet inschrijven. Natuurlijk is het een stap als je weer een man wilt, maar je huwelijk is toch echt door de dood ontbonden.

Ja dat klopt wat wil je daarmee zeggen dan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 27 november 2013, 19:54
 
VLINDER656 schreef:
Ja dat klopt wat wil je daarmee zeggen dan?
Dat ik niet inzie waarom je geen weduwe op je profiel zou zetten, afgezien van het feit dat ik het raar vind om weduwe, gescheiden of single niet te vermelden.


Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARCOVH807





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: donderdag 28 november 2013, 19:20
 
scheiden is nog altijd een keuze? Ben ik niet helemaal mee eens. Het is een keuze als jij dat wilt, maar wat als je levenspartner dat wil omdat er een ander in het spel is?

Moet je dan klampachtig vasthouden aan je trouwen als jij niet degene bent die wilt scheiden?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 13:56
 
VLINDER656 schreef:
Ja dat klopt wat wil je daarmee zeggen dan?

Dat als je huwelijk ontbonden is door de dood niets een nieuwe relatie in de weg staat. Het feit dat iemand weduwe is betekent nog niet dat er een onverwerkt rouwproces is. Het kan er zijn en dat wordt dan gaandeweg wel duidelijk. Maar een weduwe afwijzen puur omdat ze weduwe is gaat me te ver, Je kunt als weduwe mer het verlies van de partner heel verschillend omgaan. Hoe dan ook, de dood van de partner is een gegeven maar geen reden om iemand bij voorbaat af te wijzen.

Thomas.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 14:04
 
MARCOVH807 schreef:
scheiden is nog altijd een keuze? Ben ik niet helemaal mee eens. Het is een keuze als jij dat wilt, maar wat als je levenspartner dat wil omdat er een ander in het spel is?

Moet je dan klampachtig vasthouden aan je trouwen als jij niet degene bent die wilt scheiden?


Ja daarmee geef je inderdaad wel een nieuw accent, goed opgemerkt. Als de ander wil scheiden en jij niet, zal je je daar bij neer moeten leggen en dan heb je niet voor de scheiding gekozen. Het is dan geen keuze maar het is geforceerd. Formeel kies je wel maar je bent feitelijk door de omstandigheden gedwongen. Je hebt gelijk als je stelt dat scheiden in dat geval geen echte keuze is. Wat wel kan dreigen is dan dat mensen daarmee de partner die wel wil scheiden gaan dwarzitten, puur om niet aan deze keuze (mede-) schuldig te zijn. Je kun dan niet krampachtig vasthouden. Als een van beiden niet meer wil, dan houdt het op. Of je dat leuk vindt of niet.

Het is natuurlijk wel onzuiver om een scheiding tegen te houden enkel om de 'schuld' bij de ander neer te leggen. In sommige kringen kan dat aantrekkelijk zijn. Goed en waardig scheiden is ook een reken van naastenliefde, we zien het wel eens anders.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 29 november 2013, 14:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE632





Berichten: 22

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 17:45
 
In de bijbel staan 2 redenen wanneer het geoorloofd is te scheiden.

1. overspel, Als de ander overspel pleegt dan ben je eigenlijk al van diegene ontbonden
2. Als je met een ongelovige getrouwd ben en hij/zij bij je weg wil omdat je christen geworden bent.


Als je man/vrouw met een ander er vandoor gaat ben je dus vrij om met iemand anders te trouwen.

In dit geval kan je niet van keuze spreken de ander heeft dan die keuze gemaakt.


Laatst aangepast door
ANNETTE632
op vrijdag 29 november 2013, 17:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 18:02
 
ANNETTE632 schreef:
In de bijbel staan 2 redenen wanneer het geoorloofd is te scheiden.

1. overspel, Als de ander overspel pleegt dan ben je eigenlijk al van diegene ontbonden
2. Als je met een ongelovige getrouwd ben en hij/zij bij je weg wil omdat je christen geworden bent.


Als je man/vrouw met een ander er vandoor gaat ben je dus vrij om met iemand anders te trouwen.

In dit geval kan je niet van keuze spreken de ander heeft dan die keuze gemaakt.

En bij scheidingen in alle andere gevallen als genoemd onder 1. en 2. is het de bedoeling van God dat je je hele leven maar alleen blijft!? Of nog erger: dat je je hele leven toch maar bij elkaar moet blijven omdat het niet geoorloofd is om te scheiden? Dat je niet meer lief mag hebben en je geliefd mag weten..... Ik ben blij dat ik een andere God ken…


Laatst aangepast door
JANS221
op vrijdag 29 november 2013, 18:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 18:09
 
ANNETTE632 schreef:
In de bijbel staan 2 redenen wanneer het geoorloofd is te scheiden.

1. overspel, Als de ander overspel pleegt dan ben je eigenlijk al van diegene ontbonden
2. Als je met een ongelovige getrouwd ben en hij/zij bij je weg wil omdat je christen geworden bent.


Als je man/vrouw met een ander er vandoor gaat ben je dus vrij om met iemand anders te trouwen.

In dit geval kan je niet van keuze spreken de ander heeft dan die keuze gemaakt.

Nou ga ik misschien wel even advocaat van de duivel spelen maar eh hoe zit het dan met de belofte die je aan elkaar gedaan hebt voor God? Is dat dan niet ook een belofte de je aan God doet? Het feit dat de ander die belofte niet gehouden heeft wil dat dan zeggen dat jijzelf de belofte die je aan God gedaan hebt niet meer geld? Op bovenstaande gronden is het geoorloofd te scheiden maar ben je dan ook vrij om een andere relatie aan te gaan of is de belofte naar God nog steeds geldig tot de dood echt die belofte doet verbreken.

Het is absoluut niet mijn bedoeling om mensen voor het hoofd te stoten of te kwetsen maar ik vraag het me wel eens af.

En voor de rest zijn we volgens mij vet off topic bezig Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 18:24
 
VLINDER656 schreef:
En voor de rest zijn we volgens mij vet off topic bezig Smiley met dichtgeplakte mond

Snel on-topic dus maar weer!

Moderator CM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 18:33
 
Ik begrijp het off topic niet zo?? Het gaat hier toch over het neerzetten van je status als single, getrouwd of niet of gescheiden en waarom en hoe je dat in je status neerzet? Het zet aan tot gedachten en reacties en volgens mij is dat toch wel in de context.

Dénk ik dan hé...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 18:36
 
JOL252 schreef:
Ik begrijp het off topic niet zo?? Het gaat hier toch over het neerzetten van je status als single, getrouwd of niet of gescheiden en waarom en hoe je dat in je status neerzet? Het zet aan tot gedachten en reacties en volgens mij is dat toch wel in de context.

Dénk ik dan hé...

Jawel Jol maar een discussie over wanneer geoorloofd scheiden is dan toch wel een beetje off topic lijkt me.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 18:39
 
VLINDER656 schreef:
Jawel Jol maar een discussie over wanneer geoorloofd scheiden is dan toch wel een beetje off topic lijkt me.

Ja misschien heb je gelijk.

Aan de andere kant zijn er vast wel mensen die zich niet als gescheiden neer zetten omdat anderen dat ongeoorloofd vinden ... of het te confronterend vinden voor zichzelf. Je weet het maar nooit.



Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 29 november 2013, 18:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VLINDER656





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 20:03
 
JOL252 schreef:
Ja misschien heb je gelijk.

Aan de andere kant zijn er vast wel mensen die zich niet als gescheiden neer zetten omdat anderen dat ongeoorloofd vinden ... of het te confronterend vinden voor zichzelf. Je weet het maar nooit.


Dat klopt daar heb je wel gelijk in. Dat zou best kunnen. Maar dan nog hoort een discussie over al of niet (on) geoorloofd scheiden niet hier.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 20:11
 
VLINDER656 schreef:
Dat klopt daar heb je wel gelijk in. Dat zou best kunnen. Maar dan nog hoort een discussie over al of niet (on) geoorloofd scheiden niet hier.


O goed hoor.

Maar je had wel geoorloofde vragen Knipoog smiley dus als je benieuwd bent naar antwoorden of gedachten hierover open gerust een nieuw topic.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2