ChristianMatch
 


Forum

single, nooit getrouwd of toch gescheiden?
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
GABY401





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 april 2013, 18:09
 
Waarom geven mensen op dat ze single/nooit getrouwd zijn, als ze gescheiden zijn / kinderen hebben??

Dat is verwarrend en misleidend... en ook niet zo eerlijk, he.... Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 april 2013, 18:52
 
GABY401 schreef:
Waarom geven mensen op dat ze single/nooit getrouwd zijn, als ze gescheiden zijn / kinderen hebben??

Dat is verwarrend en misleidend... en ook niet zo eerlijk, he.... Twijfelende smiley

Gewoon mijden, lijkt me, als het profiel tegenstrijdigheden bevat en aangeven bij cm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178





Berichten: 2167

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 april 2013, 19:15
 
Inderdaad. Hoewel er talloze redenen zijn om dingen te camoufleren, is oneerlijkheid nooit een goede basis om iets te (willen) beginnen.
Als jij niet bedrogen wil worden, wees dan zelf eveneens eerlijk.

Maar ook hier komt helaas anders voor Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 april 2013, 19:51
 
GABY401 schreef:
Waarom geven mensen op dat ze single/nooit getrouwd zijn, als ze gescheiden zijn / kinderen hebben??

Dat is verwarrend en misleidend... en ook niet zo eerlijk, he.... Twijfelende smiley

Omdat je kinderen kunt hebben zonder getrouwd te zijn geweest. Dus niets misleidend.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 april 2013, 21:05
 
Ik denk dat Gaby iets anders stelt. Ze gaf aan dat gescheiden mensen en mogelijk met kinderen, dat niet aangeven maar stellen dat ze niet getrouwd zijn geweest. Natuurlijk kan iemand wel kinderen hebben zonder dat er van een huwelijk sprake was. Dat zal bij sommigen op CM wat moeilijk liggen maar kan natuurlijk wel zo zijn. Toch is dat niet hetgeen Gaby opmerkt.

Thomas


Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 6 april 2013, 23:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COBY648





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 april 2013, 11:45
 
GABY401 schreef:
Waarom geven mensen op dat ze single/nooit getrouwd zijn, als ze gescheiden zijn / kinderen hebben??

Dat is verwarrend en misleidend... en ook niet zo eerlijk, he.... Twijfelende smiley
En als ze niet samengewoond hebben, ook nogal dom. Er zijn ook vrouwen die liever iemand hebben die gescheiden is dan iemand die single is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNE379





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 april 2013, 12:13
 
GABY401 schreef:
Waarom geven mensen op dat ze single/nooit getrouwd zijn, als ze gescheiden zijn / kinderen hebben??

Dat is verwarrend en misleidend... en ook niet zo eerlijk, he....


Inderdaad niet eerlijk. Maar helaas komt het in christelijk Nederland toch nog heel vaak voor dat er vooroordelen zijn tov gescheiden mensen, zonder dat men weet wat de reden er achter is. En dat is dan soms ook te merken aan reacties die je wel/niet krijgt via een datingsite. Misschien dat mensen zich daardoor anders voordoen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE936





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 april 2013, 12:22
 
Waarom zou je daarover liegen.of het anders maken
Nooit getrouwd geweest..kan iemand misschien ook mee bedoelen
ik heb me nooit getrouwd gevoeld naar waarneming..het is voor mij nooit een echt huwelijk geweest?...

Hoe dan ook..ik ben gescheiden,heb kinderen die bij moeder wonen..ook op papier.


Laatst aangepast door
HEIDE936
op zaterdag 13 april 2013, 12:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIES146





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: zondag 14 april 2013, 08:18
 
ANNE379 schreef:
GABY401 schreef:
Waarom geven mensen op dat ze single/nooit getrouwd zijn, als ze gescheiden zijn / kinderen hebben??

Dat is verwarrend en misleidend... en ook niet zo eerlijk, he....


Inderdaad niet eerlijk. Maar helaas komt het in christelijk Nederland toch nog heel vaak voor dat er vooroordelen zijn tov gescheiden mensen, zonder dat men weet wat de reden er achter is. En dat is dan soms ook te merken aan reacties die je wel/niet krijgt via een datingsite. Misschien dat mensen zich daardoor anders voordoen.

Ik heb die tip ook wel gekregen, aangezien het aantal reactie nihil blijft. "Joh, zet t stuk van gescheiden zijn niet bovenaan in de statistieken maar meld het dan ergens onderaan bij 'wat wil je nog meer kwijt'. Dan lezen ze misschien wél je hele profiel." Ik heb het nog niet gedaan, weet of niet of ik dat zo doen, tegelijkertijd vind ik het ook wel lastig dat mensen niet naar 'mij' kijken maar naar mn burgelijke staat...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE936





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: zondag 14 april 2013, 08:57
 
Ja, en er zijn er volgens mij,...die het misschien wel beter vinden dat je voor gescheiden hebt ''gekozen''...
Anders moet je je weer zo anders voor doen op een site... Huilende smiley, smiley in tranen
Met andere woorden,je begrijpt elkaar..of je begrijpt elkaar niet.
een nieuwe relatie moet ergens beginnen:)..........


Laatst aangepast door
HEIDE936
op zondag 14 april 2013, 13:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zondag 14 april 2013, 13:04
 
LIES146 schreef:
Ik heb die tip ook wel gekregen, aangezien het aantal reactie nihil blijft. "Joh, zet t stuk van gescheiden zijn niet bovenaan in de statistieken maar meld het dan ergens onderaan bij 'wat wil je nog meer kwijt'. Dan lezen ze misschien wél je hele profiel." Ik heb het nog niet gedaan, weet of niet of ik dat zo doen, tegelijkertijd vind ik het ook wel lastig dat mensen niet naar 'mij' kijken maar naar mn burgelijke staat...

Waarom zou je een relatie willen starten op basis van een leugen?Je bent wie je bent,met je verleden,als je getrouwd bent geweest en gescheiden dan is dat een feit,klaar Knipoog smiley
Staat het de ander niet aan dan gaat hij maar verder zoeken.Jij bent het waard iemand te treffen die jou op waarde schat,die door je verleden heenkijkt en je ware ik wil leren kennen.
Met iemand die jou afwijst op basis van 1 woord wil je toch helemaal geen relatie beginnen?Die selecteer je er dus handig uit door je profiel eerlijk in te vullen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 14 april 2013, 13:08
 
LEANNE226 schreef:
Waarom zou je een relatie willen starten op basis van een leugen?Je bent wie je bent,met je verleden,als je getrouwd bent geweest en gescheiden dan is dat een feit,klaar Knipoog smiley
Staat het de ander niet aan dan gaat hij maar verder zoeken.Jij bent het waard iemand te treffen die jou op waarde schat,die door je verleden heenkijkt en je ware ik wil leren kennen.
Met iemand die jou afwijst op basis van 1 woord wil je toch helemaal geen relatie beginnen?Die selecteer je er dus handig uit door je profiel eerlijk in te vullen Knipoog smiley

mooi gezegd Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE936





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: zondag 14 april 2013, 13:14
 
LEANNE226 schreef:
Waarom zou je een relatie willen starten op basis van een leugen?Je bent wie je bent,met je verleden,als je getrouwd bent geweest en gescheiden dan is dat een feit,klaar Knipoog smiley
Staat het de ander niet aan dan gaat hij maar verder zoeken.Jij bent het waard iemand te treffen die jou op waarde schat,die door je verleden heenkijkt en je ware ik wil leren kennen.
Met iemand die jou afwijst op basis van 1 woord wil je toch helemaal geen relatie beginnen?Die selecteer je er dus handig uit door je profiel eerlijk in te vullen Knipoog smiley

En zoist gewoon...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
COBY648





Berichten: 42

BerichtGeplaatst: maandag 15 april 2013, 17:53
 
LEANNE226 schreef:
Waarom zou je een relatie willen starten op basis van een leugen?Je bent wie je bent,met je verleden,als je getrouwd bent geweest en gescheiden dan is dat een feit,klaar Knipoog smiley
Staat het de ander niet aan dan gaat hij maar verder zoeken.Jij bent het waard iemand te treffen die jou op waarde schat,die door je verleden heenkijkt en je ware ik wil leren kennen.
Met iemand die jou afwijst op basis van 1 woord wil je toch helemaal geen relatie beginnen?Die selecteer je er dus handig uit door je profiel eerlijk in te vullen Knipoog smiley

bovendien als je het nou zo pontificaal op het forum zet, zien ze het ook, haha. Asjeblieft, als iemand dat niet wil, best hoor, heel graag of helemaal niet. Ik ben 2 keer gescheiden en nu nog niet officieel. Heb het er gewoon neergezet, maar kan me wel voorstellen dat dat afschrikt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LIES146





Berichten: 81

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 april 2013, 16:29
 
LEANNE226 schreef:
Jij bent het waard iemand te treffen die jou op waarde schat,die door je verleden heenkijkt en je ware ik wil leren kennen.
Met iemand die jou afwijst op basis van 1 woord wil je toch helemaal geen relatie beginnen?Die selecteer je er dus handig uit door je profiel eerlijk in te vullen Knipoog smiley
Ha, dat vind ik wel een mooi uitgangspunt ja. Die hou ik er in Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 april 2013, 17:20
 
ANNE379 schreef:
GABY401 schreef:
Waarom geven mensen op dat ze single/nooit getrouwd zijn, als ze gescheiden zijn / kinderen hebben??

Dat is verwarrend en misleidend... en ook niet zo eerlijk, he....


Inderdaad niet eerlijk. Maar helaas komt het in christelijk Nederland toch nog heel vaak voor dat er vooroordelen zijn tov gescheiden mensen, zonder dat men weet wat de reden er achter is. En dat is dan soms ook te merken aan reacties die je wel/niet krijgt via een datingsite. Misschien dat mensen zich daardoor anders voordoen.


Als mensen nog van deze cultuur zijn en op CM komt dat voor in de wat behoudende kringen, dan moet je juist zeggen dat je gescheiden bent als het zo is. Sowieso vind ik overigens. Bij de mensen die zo denken, moet je gewoon niet zijn, wat mij betreft om meerdere redenen niet. Liever dood dan gescheiden is daar nog wel eens een kreet. Nou, na een eenmaal gemaakte foute keuze, hoef je elkaar nog niet in een situatie te brengen dat je nog lang en ongelukkig moet leven. Een scheiding is al ingrijpend genoeg.


Thomas.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 16 april 2013, 17:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 april 2013, 19:10
 
THOMAS968 schreef:
Als mensen nog van deze cultuur zijn en op CM komt dat voor in de wat behoudende kringen, dan moet je juist zeggen dat je gescheiden bent als het zo is. Sowieso vind ik overigens. Bij de mensen die zo denken, moet je gewoon niet zijn, wat mij betreft om meerdere redenen niet. Liever dood dan gescheiden is daar nog wel eens een kreet. Nou, na een eenmaal gemaakte foute keuze, hoef je elkaar nog niet in een situatie te brengen dat je nog lang en ongelukkig moet leven. Een scheiding is al ingrijpend genoeg.


Thomas.


Klopt ja, zo denken Farizeeërs, heel wreed en onnadenkend. Je hoort ze helaas nog steeds in deze tijd en vaak onder een heel vals mom.


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 16 april 2013, 19:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 april 2013, 19:29
 
JOL252 schreef:
Klopt ja, zo denken Farizeeërs, heel wreed en onnadenkend. Je hoort ze helaas nog steeds in deze tijd en vaak onder een heel vals mom.

Ja, het is ``trouw tot de dood ons scheidt``, maar soms is het huwelijk eerder dood dan de partner.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 april 2013, 19:33
 
JANS221 schreef:
Ja, het is ``trouw tot de dood ons scheidt``, maar soms is het huwelijk eerder dood dan de partner.


Het huwelijk wordt op die manier uit het verband gerukt en als voorwerp neergezet. De gehuwde staat zou dan belangrijker worden dan elkaar liefhebben en tevoorschijn beminnen. Ik kan me niet voorstellen dat God daarmee akkoord gaat zoals Hij een verbond/binding tussen mensen heeft bedoeld en gegeven.


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 16 april 2013, 19:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: woensdag 17 april 2013, 13:09
 
Ik las hem op het profiel van iemand op CM

Most of our hurts come through relationships, so will our healing. (Swindoll).

Nou dat is dan al toepasbaar op drie lopende topics.

Thomas, die even zit te zoeken bij wie dit ook alweer op het profiel stond.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 17 april 2013, 13:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: woensdag 17 april 2013, 13:59
 
JOL252 schreef:
Klopt ja, zo denken Farizeeërs, heel wreed en onnadenkend. Je hoort ze helaas nog steeds in deze tijd en vaak onder een heel vals mom.

Ja, idd. Over dat scheiden, ik ken iemand die zei dat je een farizeer bent als je niet wil scheiden omdat je christelijk bent, als dat de enige reden is.
Is ook met vergeven, dat moet altijd, zelfs al zijn er teksten waar de voorwaarde berouw is.

Ja, daar moet je boven staan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IFAN841





Berichten: 150

BerichtGeplaatst: woensdag 17 april 2013, 23:18
 
ANNA415 schreef:
Omdat je kinderen kunt hebben zonder getrouwd te zijn geweest. Dus niets misleidend.

Ja, maar je kunt je eens afvragen of dat normaal en gebruikelijk is...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 18 april 2013, 00:09
 
IFAN841 schreef:
Ja, maar je kunt je eens afvragen of dat normaal en gebruikelijk is...

Zonder een waardeoordeel te geven over normaal en gebruikelijk zijn er cijfers en die tonen dat iets meer dan een derde van de kinderen buiten het huwelijk geboren wordt. Hou daarbij ook de veranderingen in de samenleving in de gaten. In de zestiger jaren ging het veelal om vrouwen die jong en ongewenst zwanger waren. Tegenwoordig is het meestal zo dat men in dat geval samen kinderen krijgt zonder te huwen. Meer dan de helft van de kinderen wordt overigens wel binnen het huwelijk geboren.

Thomas.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 18 april 2013, 00:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: donderdag 18 april 2013, 06:50
 
THOMAS968 schreef:
Zonder een waardeoordeel te geven over normaal en gebruikelijk zijn er cijfers en die tonen dat iets meer dan een derde van de kinderen buiten het huwelijk geboren wordt. Hou daarbij ook de veranderingen in de samenleving in de gaten. In de zestiger jaren ging het veelal om vrouwen die jong en ongewenst zwanger waren. Tegenwoordig is het meestal zo dat men in dat geval samen kinderen krijgt zonder te huwen. Meer dan de helft van de kinderen wordt overigens wel binnen het huwelijk geboren.

Thomas.

Inderdaad Thomas, samenwonen is iets heel normaals in de samenleving (met /zonder kinderen)

Alleen die keuzemogelijkheden geeft CM niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IFAN841





Berichten: 150

BerichtGeplaatst: zondag 9 juni 2013, 01:56
 
GABY401 schreef:
Waarom geven mensen op dat ze single/nooit getrouwd zijn, als ze gescheiden zijn / kinderen hebben??

Dat is verwarrend en misleidend... en dus helemaal niet eerlijk, he.... Twijfelende smiley

Ik heb de tekst aangepast omdat ik dat terechter vind...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIJN171





Berichten: 1

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 juli 2013, 20:16
 
ik zou zeggen wees eerlijk en schaam je niet want iedereen heeft dingen mee gemaakt in hun leven alleen op een andere manier of een ander moment
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANTA961





Berichten: 175

BerichtGeplaatst: zondag 28 juli 2013, 18:28
 
Er zit geen keuzemogelijkheid bij van 'samengewoond'. Dat vond ik erg jammer. Nu staat er dus bij mij 'single, nooit getrouwd geweest'. Dat klopt wel, maar geeft geen compleet beeld.
Aan de andere kant staan er wel meer dingen in die niet precies kloppen. Of die net niet helemaal bij mij passen... Is het heel erg dat je nog niet meteen alles van iemand weet? Het is op zo'n site toch al een beetje de omgekeerde wereld. Soms is het ook wel prettig om dat soort dingen zelf aan iemand te kunnen vertellen, op je eigen manier.
Voor mij heeft dat niet echt met eerlijkheid te maken...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOKE969





Berichten: 44

BerichtGeplaatst: zondag 28 juli 2013, 18:30
 
ik kijk de meerkeuze vragen altijd vluchtig door, vind de open vragen veel belangrijker...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSEF872





Berichten: 83

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 oktober 2013, 22:00
 
Ik ben helaas ook gescheiden. Iets waar ik jaren voor gevochten heb om te voorkomen. Nu het zover is heb ik wel eerlijk geantwoord. Scheiding is niet iets waar een ieder blij van wordt. Maar beginnen vanuit een eerlijk en open perspectief is altijd de beste weg!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 oktober 2013, 22:10
 
JOSEF872 schreef:
Ik ben helaas ook gescheiden. Iets waar ik jaren voor gevochten heb om te voorkomen. Nu het zover is heb ik wel eerlijk geantwoord. Scheiding is niet iets waar een ieder blij van wordt. Maar beginnen vanuit een eerlijk en open perspectief is altijd de beste weg!

Ik denk dat een scheiding iets is waar niemand blij van wordt. Soms is het niet te voorkomen. En blijkt het achteraf het beste te zijn.
En inderdaad je kunt er beter maar eerlijk over zijn. Bovendien ben je hier echt niet de enige
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2