ChristianMatch
 


Forum

Zijlstra uit Levensstroomgemeente gezet...
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 april 2013, 18:54
 
De rechtbank in Den Haag heeft gisteren evangelist Jan Zijlstra en zijn zoon Richard ontslagen uit het bestuur van de Levensstroom Gemeente in Leiderdorp. Dat meldt het Nederlands Dagblad. Zijlstra, oprichter van de gemeente, heeft zich volgens het vonnis “onmiskenbaar schuldig gemaakt aan gedrag dat onverenigbaar is met wat van een behoorlijk bestuurder mag worden verwacht.” Met de uitspraak strandde een poging van Zijlstra om het voorgangersechtpaar Rolph en Hyona Hendriks en de bestuursleden Sandra Hewitt en Gerrit Thomas via de rechter te ontslaan.



Het conflict binnen het bestuur draaide om de positie van Jan Zijlstra, die zichzelf ziet als ‘Apostolisch Overziener’ en daarom vindt dat hij “een beslissende stem” in het bestuur heeft. De rechter ging daar niet in mee. “Dit vindt geen steun in de wet en de statuten.” Het is volgens de rechter terecht dat het “gepretendeerde alomvattende leiderschap” van Zijlstra over de Levensstroom Gemeente ter discussie werd gesteld. Daarmee zijn zijn genezingscampagnes niet langer verbonden aan de gemeente en moet ook de boekhouding apart worden gevoerd.


Ik dacht dat er in het NT stond dat gelovigen niet naar de rechter gaan en het onderling oplossen.
Enfin, aan de vruchten...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 april 2013, 19:15
 
de gemeente van cristus hier op aarde, blijft gods werkterrein he,
god die door mensen heen werkt, in hun geloofsfase, groei en ja aangezien het mensen zijn,
zullen er ook altijd cristenen zijn die fouten maken, wel es afdwalen.
beter bidden we voor de leiders dat ze niet afdwalen, want bij hun ook, doet de tegenstander zijn best om hun te misleiden, verleiden, net zoals het destijds bij david lukte
vooral die in de strijd staan en niet aan de zij lijn doet de tegenstander zijn best.
kijk bv na degene die jezus verried, een disipel van jezus
petrus, die zo van jezus hield, maar toen het er op aan kwam hem drie keer verlochende.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 april 2013, 19:16
 
Ja Shanita het is te triest voor woorden he. Dat dit door de rechter beslist moest worden. Maar misschien was hier een aardse rechter nodig om de ogen van sommige christenen te openen. Wel een persoonlijke tragedie voor dhr Zijlstra, voor wie ik overigens veel respect heb. Hoge bomen vangen veel wind denk ik
Laten we voorzichtig zijn om te oordelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 april 2013, 19:34
 
Ze wilden me kooien, zo werkt het niet'
Die oordeelt nu dat hij zich niet zo maar het 'alomvattende leiderschap' kan toedichten. Ook moeten de gemeente en de genezingscampagnes financieel en administratief uit elkaar worden getrokken. Zijlstra laat aan Trouw weten dat hij 'niet de vrijheid krijgt' om zijn genezingswerk te doen.

'Ik moet de absolute vrijheid hebben', vertelt hij. 'Ze wilden me in een kooitje zetten en me er alleen uit laten komen als het hen belieft. Zo werkt het niet.' De Levensstroom komt binnenkort met een persverklaring en wil tot die tijd geen reactie geven.

Het voorgangersechtpaar zette volgens Zijlstra een streep door alles wat hem lief was. 'De dvd's, het magazine; het zou allemaal wegbezuinigd worden.' Hij blijft doorgaan met zijn genezingsdiensten. 'Jan Zijlstra is niet te stoppen. Schrijf dat maar op. Ik ben gebeld door mensen uit het hele land, van voorgangers in pinkstergemeenten tot de dominees uit Protestantse Kerk en rooms-katholieke priesters. Allemaal staan ze achter me.'

De uitspraak heeft volgens hem geen verregaande financiële gevolgen. 'Mijn genezingswerk draait op giften en de inkomsten uit mijn boeken en dvd's. Daar verandert niets aan. Of ik een nieuwe gemeente opricht? Misschien, daar denk ik nog over na. Een groot deel van de gemeente is het met mij eens en bezoekt de Levensstroom al niet meer. Men weet mij wel te vinden als ik iets nieuws begin.'


stukje gecopieerd van reactie jan zijlstra uit de trouw
petra die tot nu toe, alleen maar respect ook voor hem heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 april 2013, 19:47
 
SHANITA130 schreef:
De rechtbank in Den Haag heeft gisteren evangelist Jan Zijlstra en zijn zoon Richard ontslagen uit het bestuur van de Levensstroom Gemeente in Leiderdorp. Dat meldt het Nederlands Dagblad. Zijlstra, oprichter van de gemeente, heeft zich volgens het vonnis “onmiskenbaar schuldig gemaakt aan gedrag dat onverenigbaar is met wat van een behoorlijk bestuurder mag worden verwacht.” Met de uitspraak strandde een poging van Zijlstra om het voorgangersechtpaar Rolph en Hyona Hendriks en de bestuursleden Sandra Hewitt en Gerrit Thomas via de rechter te ontslaan.



Het conflict binnen het bestuur draaide om de positie van Jan Zijlstra, die zichzelf ziet als ‘Apostolisch Overziener’ en daarom vindt dat hij “een beslissende stem” in het bestuur heeft. De rechter ging daar niet in mee. “Dit vindt geen steun in de wet en de statuten.” Het is volgens de rechter terecht dat het “gepretendeerde alomvattende leiderschap” van Zijlstra over de Levensstroom Gemeente ter discussie werd gesteld. Daarmee zijn zijn genezingscampagnes niet langer verbonden aan de gemeente en moet ook de boekhouding apart worden gevoerd.


Ik dacht dat er in het NT stond dat gelovigen niet naar de rechter gaan en het onderling oplossen.
Enfin, aan de vruchten...


Ach Shanita, dat is toch niet zo bijzonder? Overal waar de goede man werkt is hij met conflicten vertrokken, dus dit was een kwestie van tijd......
Hij krijgt ook nog op een onrechtmatige manier zijn geld door mensen die genezing willen zijn boeken bijna op te dringen en om giften te vragen.....en dat aan mensen die ziek zijn................. en wel hun laatste cent uit willen geven als ze maar genezen..nou, dan hoef je niet trots op jezelf te zijn.......ik zou me dood schamen als ik Jan Zijlstra was.......


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 26 april 2013, 19:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 april 2013, 19:52
 
Triest, diep triest, dat christenen zo voor eigen belang gaan en vergeten wat God van ons verlangt, namelijk dat we met elkaar in liefde omgaan.
Natuurlijk schuilen en gevaren als men als dienaar Gods bezig gaat.

Wat er zich precies heeft afgespeelt is niet bekend en zo kunnen wij geen objectieve mening vormen. Laat we niet gaan gissen naar wie de zondebok zou moeten zijn maar hen allemaal in gebed bij onze Heer brengen en dat Hij alleen door Zijn Geest weer de leiding mag krijgen van de Levensstroom en vele andere kerken en gemeenten, maar ook van ons leven.


Laatst aangepast door
PIETER619
op vrijdag 26 april 2013, 23:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415





Berichten: 2583

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 april 2013, 19:53
 
PETRA373 schreef:
Ze wilden me kooien, zo werkt het niet'
Die oordeelt nu dat hij zich niet zo maar het 'alomvattende leiderschap' kan toedichten. Ook moeten de gemeente en de genezingscampagnes financieel en administratief uit elkaar worden getrokken. Zijlstra laat aan Trouw weten dat hij 'niet de vrijheid krijgt' om zijn genezingswerk te doen.

'Ik moet de absolute vrijheid hebben', vertelt hij. 'Ze wilden me in een kooitje zetten en me er alleen uit laten komen als het hen belieft. Zo werkt het niet.' De Levensstroom komt binnenkort met een persverklaring en wil tot die tijd geen reactie geven.

Het voorgangersechtpaar zette volgens Zijlstra een streep door alles wat hem lief was. 'De dvd's, het magazine; het zou allemaal wegbezuinigd worden.' Hij blijft doorgaan met zijn genezingsdiensten. 'Jan Zijlstra is niet te stoppen. Schrijf dat maar op. Ik ben gebeld door mensen uit het hele land, van voorgangers in pinkstergemeenten tot de dominees uit Protestantse Kerk en rooms-katholieke priesters. Allemaal staan ze achter me.'

De uitspraak heeft volgens hem geen verregaande financiële gevolgen. 'Mijn genezingswerk draait op giften en de inkomsten uit mijn boeken en dvd's. Daar verandert niets aan. Of ik een nieuwe gemeente opricht? Misschien, daar denk ik nog over na. Een groot deel van de gemeente is het met mij eens en bezoekt de Levensstroom al niet meer. Men weet mij wel te vinden als ik iets nieuws begin.'


stukje gecopieerd van reactie jan zijlstra uit de trouw
petra die tot nu toe, alleen maar respect ook voor hem heeft.

Volgens mij is de Enige die niet te stoppen is, God
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 april 2013, 19:54
 
PIETER619 schreef:
Triest, diep triest, dat christenen zo voor eigen belang gaan en vergeten wat God van ons verlangt, namelijk dat we met elkaar in liefde omgaan.
Natuurlijk schuilen en gevaren als men als dienaar Gods bezig gaat.

Wat er zich precies heeft afgespeelt is niet bekend en zo kunnen wij geen objectieve mening vormen. Laat w eniet gaan gissen naar wi ed ezondebok zou moetne zijn maar hen allemaal in gebed bij onze Heer brengen en dat Hij alleen door Zijn Geest weer de leiding mag krijgen van de Levensstroom en vele andere kerken en gemeenten, maar ook van ons leven.


Misschien is het ook een idee dat Jan Zijlstra eens kritisch naar zich zelf kijkt en naar zijn handelen???? Het is tenslotte de zoveelste keer dat hij ergens met ruzie vertrekt......


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 26 april 2013, 20:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 april 2013, 20:28
 
PIETER619 schreef:
Triest, diep triest, dat christenen zo voor eigen belang gaan en vergeten wat God van ons verlangt, namelijk dat we met elkaar in liefde omgaan.
Natuurlijk schuilen en gevaren als men als dienaar Gods bezig gaat.

Wat er zich precies heeft afgespeelt is niet bekend en zo kunnen wij geen objectieve mening vormen. Laat w eniet gaan gissen naar wi ed ezondebok zou moetne zijn maar hen allemaal in gebed bij onze Heer brengen en dat Hij alleen door Zijn Geest weer de leiding mag krijgen van de Levensstroom en vele andere kerken en gemeenten, maar ook van ons leven.

mooi gezegd
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 april 2013, 22:46
 
Quote:
Willemijn schreef:Ach Shanita, dat is toch niet zo bijzonder? Overal waar de goede man werkt is hij met conflicten vertrokken, dus dit was een kwestie van tijd......
Hij krijgt ook nog op een onrechtmatige manier zijn geld door mensen die genezing willen zijn boeken bijna op te dringen en om giften te vragen.....en dat aan mensen die ziek zijn................. en wel hun laatste cent uit willen geven als ze maar genezen..nou, dan hoef je niet trots op jezelf te zijn.......ik zou me dood schamen als ik Jan Zijlstra was.........

Ja, ik denk te weten hoe je je voelt.

Ja, het gemene is dat het idd over de rug van zieke mensen gebeurt het geld 'verdienen'.

Ja, als ik zo'n bericht lees, dan heb ik een soort van 'ja zie je wel, houdt niet staande'. Triomfantelijk nee, verbaasd, ook niet.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 27 april 2013, 02:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 april 2013, 00:08
 
Natrappen is wel het beste wat we als "christwenen wel kunnen doen, vooral vergeten wat de Heer ons heeft voorgeleefd, ipv van uit Zijn (bevolen) Liefde hen die verkeerd zijn in gebed bij hem te brengen.

Zelf ben ik niet zo'n brave broeder, maar probeer wel zo goed en kwaad als het kan van uit Zijn gebod te leven. het grote gevaar van alles wat er om ons heen gebeurd en onze tijd opslokt , dat we eendags christenen worden of geworden zijn. Betrekken we God bij alles wat we doen of mag hij alleen genoegen nemen met wanneer het ons pas vanpas komt, gelijk voor het eten en stille tijd.

Met eendags christen bedoel ik, tel eens de tijd die we met God onderweg zijn in één week, komen we dan op 24 uur uit, ik niet. mijn oudste zon tikte mij weleens op de vingers als ik kortaf werd als iets mij niet lukte, dan was zijn zegje, "het heit der wel even voor bidden" oftewel heeft pa er al even voor gebeden? Zo heb ik wel geleerd om ook dankbaar te zijn als iets mee zit, en dan gewoon even te zeggen "dank u Heer", omdat ik nu dus meer ook gewoon even bij wat moeilijkheden gewoon even tussen neus en lippen door "help mij Heer".

Probeer toch en beetje christelijk in het leven te staan, ga niet gelijk wijzen naar iemand die bijvoorbeeld wel proclamerend durft te bidden enzo resultaten behaald, bedenk dat als je met je vinger naar iemand wijst er 3 vingers naar je zelf wijzen.


Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 28 april 2013, 13:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE936





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 april 2013, 00:19
 
PIETER619 schreef:
Natrappen is wel het beste wat we als "christwenen wel kunnen doen, vooral vergeten wat de Heer ons heeft voorgeleefd, ipv van uit Zijn (bevolen) Liefde hen die verkeerd zijn in gebed bij hem te brengen.

Zelf ben ik niet zo'n brave broeder, maar probeer wel zo goed en kwaad als het kan van uit Zijn gebod te leven. het grote gevaar van alles wat er om ons heen gebeurd en onze tijd opslokt , dat weeendags christenen worden of geworden zijn. Betrekken we God bij alles wat we doen of mag hij alleen genoegen nemen met wanneer het ons pas vanpas komt, gelijk voor het eten en stille tijd.

Met eendags christen bedoel ik, tel eens de tijd die we met God onderweg zijn in één week, komen we dan op 24 uur uit, ik niet. mijn oudste zon tikte mij wleens op de vingers als ik kortaf werd als iets mij niet lukte, dan was ziijn zegje, "het heit der wel even voor bidden" oftewel heeft pa er al even voor gebeden? Zo heb ik wle geleerd om ook dankbaar te zijn alsiets mee zt, en dan gewoon even te zeggen "dank u Heer", omdat ik nu du smer ook gewoon even bij wat moeilijkheden gewoon even tussen neus en lippen door "help mij Heer".

Probeer toch en beetje christelijk in het leven te staan, ga niet gelijk wijzen naar iemand die bijvoorbeeld wel proclamerend durft te bidden enzo resultaten behaald, bedenk dat als je met je vinger naar iemand wijst er 3 vingers naar je zelf wijzen.


Eerlijk en oprecht geschreven
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 april 2013, 00:26
 
Bij deze in jezus naam, bid ik dat god zijn armen om jan zijlstra heen houd, dat alle vervloekingen die over hem worden uitgesproken en geschreven worden verbroken in jezus naam.
dat mocht het zo zijn, dat hij een fout heeft gemaakt dat god hem helpt, zoals hij alle afgedwaalde schapen helpt

Jan zijlstra die zo vaak zei: het is jezus die geneest, niet ik , ik heb nooit een fout bij hem kunnen ontdekken
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 april 2013, 02:17
 
Bidden jullie ook meteen even voor de minimaal duizenden slachtoffers die deze meneer heeft gemaakt in de loop van de decennia, met profetieën naar mensen dat ze zullen genezen?

Nou da's aardig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 april 2013, 02:28
 
PIETER619 schreef:
Natrappen is wel het beste wat we als "christwenen wel kunnen doen, vooral vergeten wat de Heer ons heeft voorgeleefd, ipv van uit Zijn (bevolen) Liefde hen die verkeerd zijn in gebed bij hem te brengen.

Zelf ben ik niet zo'n brave broeder, maar probeer wel zo goed en kwaad als het kan van uit Zijn gebod te leven. het grote gevaar van alles wat er om ons heen gebeurd en onze tijd opslokt , dat weeendags christenen worden of geworden zijn. Betrekken we God bij alles wat we doen of mag hij alleen genoegen nemen met wanneer het ons pas vanpas komt, gelijk voor het eten en stille tijd.

Met eendags christen bedoel ik, tel eens de tijd die we met God onderweg zijn in één week, komen we dan op 24 uur uit, ik niet. mijn oudste zon tikte mij wleens op de vingers als ik kortaf werd als iets mij niet lukte, dan was ziijn zegje, "het heit der wel even voor bidden" oftewel heeft pa er al even voor gebeden? Zo heb ik wle geleerd om ook dankbaar te zijn alsiets mee zt, en dan gewoon even te zeggen "dank u Heer", omdat ik nu du smer ook gewoon even bij wat moeilijkheden gewoon even tussen neus en lippen door "help mij Heer".

Probeer toch en beetje christelijk in het leven te staan, ga niet gelijk wijzen naar iemand die bijvoorbeeld wel proclamerend durft te bidden enzo resultaten behaald, bedenk dat als je met je vinger naar iemand wijst er 3 vingers naar je zelf wijzen.

Ik zei al dingen over die man voordat er justitie oid bij kwam kijken, ik zit ook al 20 jaar gelovig, waarvan 10 intensief in die hoek.
Het laatste wat ik me herinner, jaartje terug ofzo, zijn dvd banden waar 'genezingen' opstonden van mensen die allang weer dezelfde ziekte hadden. Banden die gewoon nog verkocht werden, met titel, wonderbaarlijke genezingen.

Verslaggevers hadden daar een programma over bij een actuatiteitenprogramma.

Zal het wel opzoeken en anders kijk je zelf maar bij google.

En zelfs daarvoor geloofde ik hem niet.

...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 april 2013, 08:47
 
SHANITA130 schreef:
Ik zei al dingen over die man voordat er justitie oid bij kwam kijken, ik zit ook al 20 jaar gelovig, waarvan 10 intensief in die hoek.
Het laatste wat ik me herinner, jaartje terug ofzo, zijn dvd banden waar 'genezingen' opstonden van mensen die allang weer dezelfde ziekte hadden. Banden die gewoon nog verkocht werden, met titel, wonderbaarlijke genezingen.

Verslaggevers hadden daar een programma over bij een actuatiteitenprogramma.

Zal het wel opzoeken en anders kijk je zelf maar bij google.

En zelfs daarvoor geloofde ik hem niet.

...

Ja lieverd, ik weet het. Zo denken mensen verschillend over hem Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 april 2013, 11:49
 
SHANITA130 schreef:
Ik zei al dingen over die man voordat er justitie oid bij kwam kijken, ik zit ook al 20 jaar gelovig, waarvan 10 intensief in die hoek.
Het laatste wat ik me herinner, jaartje terug ofzo, zijn dvd banden waar 'genezingen' opstonden van mensen die allang weer dezelfde ziekte hadden. Banden die gewoon nog verkocht werden, met titel, wonderbaarlijke genezingen.

Verslaggevers hadden daar een programma over bij een actuatiteitenprogramma.

Zal het wel opzoeken en anders kijk je zelf maar bij google.

En zelfs daarvoor geloofde ik hem niet.

...



Jan Zijlstra heeft ook een groot gebrek aan zelfreflectie, net als sommige leden van CM zoals Jol al terecht opmerkte in een ander topic.....Het ligt altijd aan de ander......Knipoog smiley


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 27 april 2013, 11:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 april 2013, 12:27
 
WILLEMIJN232 schreef:
Jan Zijlstra heeft ook een groot gebrek aan zelfreflectie, net als sommige leden van CM zoals Jol al terecht opmerkte in een ander topic.....Het ligt altijd aan de ander......Knipoog smiley

Hoi Willemijn,

Ja, een keer een wonder, zou heus wel gebeuren.

Medische wetenschap is een wonder.

Maar ja, het evangelie draait mi niet om wonderen.
Maar om geloof; 16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe.

Dít ís het wonder.

Maar dat is blijkbaar niet genoeg...

Iig, ik denk net als jij; gebrek aan zelfreflectie...

En verder denk ik; ik zeg maar zo, ik zeg maar niks Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 april 2013, 18:02
 
WILLEMIJN232 schreef:
Jan Zijlstra heeft ook een groot gebrek aan zelfreflectie, net als sommige leden van CM zoals Jol al terecht opmerkte in een ander topic.....Het ligt altijd aan de ander......Knipoog smiley

Ja, dat heet externaliseren en houd de verantwoording bij jezelf weg om er iets aan te doen of rekening te houden met degenen die je in die richting wilt meetrekken. Altijd handig ...


Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 27 april 2013, 18:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 april 2013, 19:26
 
PIETER619 schreef:
Natrappen is wel het beste wat we als "christwenen wel kunnen doen, vooral vergeten wat de Heer ons heeft voorgeleefd, ipv van uit Zijn (bevolen) Liefde hen die verkeerd zijn in gebed bij hem te brengen.

Zelf ben ik niet zo'n brave broeder, maar probeer wel zo goed en kwaad als het kan van uit Zijn gebod te leven. het grote gevaar van alles wat er om ons heen gebeurd en onze tijd opslokt , dat weeendags christenen worden of geworden zijn. Betrekken we God bij alles wat we doen of mag hij alleen genoegen nemen met wanneer het ons pas vanpas komt, gelijk voor het eten en stille tijd.

Met eendags christen bedoel ik, tel eens de tijd die we met God onderweg zijn in één week, komen we dan op 24 uur uit, ik niet. mijn oudste zon tikte mij wleens op de vingers als ik kortaf werd als iets mij niet lukte, dan was ziijn zegje, "het heit der wel even voor bidden" oftewel heeft pa er al even voor gebeden? Zo heb ik wle geleerd om ook dankbaar te zijn alsiets mee zt, en dan gewoon even te zeggen "dank u Heer", omdat ik nu du smer ook gewoon even bij wat moeilijkheden gewoon even tussen neus en lippen door "help mij Heer".

Probeer toch en beetje christelijk in het leven te staan, ga niet gelijk wijzen naar iemand die bijvoorbeeld wel proclamerend durft te bidden enzo resultaten behaald, bedenk dat als je met je vinger naar iemand wijst er 3 vingers naar je zelf wijzen.

Over die resultaten verschillen we van mening.

Die foto met die lichtstralen van Zijlstra, die ik heb weggehaald, zo wordt Jezus ook vaak afgebeeld.
En elke keer van: Jezus geneest door mij heen'.

Net zoiets als Jezus zei dat je alleen tot de vader kan komen dan door Hem.

Vond het iets van zelfverheerlijking hebben.

Ja, en als zo iemand dan zijn eigen vruchten plukt, wat veel voorpagina's haalt, ja, wat heeft dat met natrappen te maken.
Geloof me, ik had ook liever niet dat zoveel mensen gedesillusioneerd zijn, door beloftes van genezing.
Er is nog geen een concrete genezing gebeurt, alleen genezingen die een psychiater ook voor elkaar had kunnen krijgen.
Ik heb nu geen zin om de documentaires op te zoeken waar dat naar voren komt, ja ook van de EO.

Je zou maar kanker hebben ofzo, en week in, week uit, met valse beloftes daar mee zijn genomen door mensen...

Ik vind het een oplichter.

En jij niet.

Dat is een verschil van mening.

Ja, hij kan zo aardig overkomen, dat zegt me niets. Of juist wel; natuurlijk doet hij dat zo overkomen.

Maar ja, ik mag hier net zo goed me mening zeggen.

Dan maar dreigingen met de niet okee knop, of een ban.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 28 april 2013, 13:58
 
SHANITA130 schreef:
Over die resultaten verschillen we van mening.

Die foto met die lichtstralen van Zijlstra, die ik heb weggehaald, zo wordt Jezus ook vaak afgebeeld.
En elke keer van: Jezus geneest door mij heen'.

Net zoiets als Jezus zei dat je alleen tot de vader kan komen dan door Hem.

Vond het iets van zelfverheerlijking hebben.

Ja, en als zo iemand dan zijn eigen vruchten plukt, wat veel voorpagina's haalt, ja, wat heeft dat met natrappen te maken.
Geloof me, ik had ook liever niet dat zoveel mensen gedesillusioneerd zijn, door beloftes van genezing.
Er is nog geen een concrete genezing gebeurt, alleen genezingen die een psychiater ook voor elkaar had kunnen krijgen.
Ik heb nu geen zin om de documentaires op te zoeken waar dat naar voren komt, ja ook van de EO.

Je zou maar kanker hebben ofzo, en week in, week uit, met valse beloftes daar mee zijn genomen door mensen...

Ik vind het een oplichter.

En jij niet.

Dat is een verschil van mening.

Ja, hij kan zo aardig overkomen, dat zegt me niets. Of juist wel; natuurlijk doet hij dat zo overkomen.

Maar ja, ik mag hier net zo goed me mening zeggen.

Dan maar dreigingen met de niet okee knop, of een ban.

Natuurlijk mag je zeggen wat je wilt, maar schrijf je eerst en dan pas nadenken over hoe je het neerzet? Heb jij goed gelezen wat ik schrijf of ben je gelijk met een vooroordeel aan het schrijven gegaan, mede door wat je hebt meegemaakt.

Hoe gaan we om met onze "vijanden" gelijk Jan Zijlstra om,of is het een mede christen die toch door God gezien wordt als één van Zijn kinderen en wil dat een IEDER niet verloren gaat maar eeuwig leven hebbe.

Wat rest ons om dat te bereiken wat God wil en niet wat wij willen, gelukkig. Als wij onze zin kregen, gingen er meer mensen verloren, denk ik, dan wat Jezus voor ogen had met zijn opofferende Liefdesdaad


Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 28 april 2013, 20:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 28 april 2013, 14:23
 
PIETER619 schreef:
Natuurlijk mag je zeggen wat je wilt, maar schrijf je eerst en dan pas nadenken over hoe je het neerzet? Heb jij goed gelezen wat ik schrijf of ben je gelijk met een vooroordeel aan het schrijven gegaan, mede door wat je hebt meegemaakt.

Hoe gaan w eom met onze "vijanden" gelijk Jan Zijlstra om,of is het een mede christen die toch door God gezien wordt als één van Zijn kinderen en wil dat een IEDER niet verloren gaat maar eeuwig leven hebbe.

Wat rest ons om dat te bereiken wat God wil en niet wat wij willen, gelukkig. Als wij onze zin kregen, gingen er meer mensen verloren, denk ik, dan wat Jezus voor ogen had met zijn opofferende Liefdesdaad

Wie zijn 'wij'.

Ik denk dat namelijk niet.

Ik snap het zinsverband niet en ik snap niet waar het op slaat; maw, ik begrijp er niets van:
Quote:
"Als wij onze zin kregen, gingen er meer mensen verloren, denk ik, dan wat Jezus voor ogen had met zijn opofferende Liefdesdaad".

In mijn omgeving zijn al heel veel mensen gaan geloven door wat ik zeg.
Als de gelegenheid daar is. Als het er toevallig over gaat heb ik het erover.

Ik denk juist dat door mensen als Zijlstra juist veel meer mensen afhaken van het geloof, of al zijn ze twijfelende, dan kunnen ze doorslaan naar niet geloven.

Maar goed, wie zijn 'wij'. Ik hou er niet zo van als mensen in de wij vorm, en dus ook maar gelijk even voor anderen gaan spreken, en ik snap niet dat als
Quote:
"wij onze zin kregen gingen er meer mensen verloren".
Willen 'wij' dan niet dat ze tot geloof komen ofzo.
Nou, ik iig wel.

Dus, misschien kan je het in de ik vorm uitleggen, of uitleggen wie je met 'wij' bedoelt.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 28 april 2013, 14:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 28 april 2013, 14:47
 
SHANITA130 schreef:
Wie zijn 'wij'.

Ik denk dat namelijk niet.

Ik snap het zinsverband niet en ik snap niet waar het op slaat; maw, ik begrijp er niets van:

In mijn omgeving zijn al heel veel mensen gaan geloven door wat ik zeg.
Als de gelegenheid daar is. Als het er toevallig over gaat heb ik het erover.

Ik denk juist dat door mensen als Zijlstra juist veel meer mensen afhaken van het geloof, of al zijn ze twijfelende, dan kunnen ze doorslaan naar niet geloven.

Maar goed, wie zijn 'wij'. Ik hou er niet zo van als mensen in de wij vorm, en dus ook maar gelijk even voor anderen gaan spreken, en ik snap niet dat als
Willen 'wij' dan niet dat ze tot geloof komen ofzo.
Nou, ik iig wel.

Dus, misschien kan je het in de ik vorm uitleggen, of uitleggen wie je met 'wij' bedoelt.

Dus vindt jij het jammer wat Jan Zijlstra is overkomen en zie je hem liever weer als dienaar Gods in de Levenstroom aan het werk? en zo dat hij zijn genezingsdiensten weer ten volle kan uitvoeren, of zit er toch iets van jou bij dat wij, van waar ik het over heb, natuurlijk niet in die extreme vorm waar ik het in gegoten heb, maar gezien je reactie er op zie ik dat dus eigenlijk wel.

Desalniettemin , prachtig dat je zo een werktuig van God mag zijn door wat je aan anderen kan getuigen als kind van God en zij zo to geloof komen, keep up the good work.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TZURIEL508





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: zondag 28 april 2013, 19:40
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ach Shanita, dat is toch niet zo bijzonder? Overal waar de goede man werkt is hij met conflicten vertrokken, dus dit was een kwestie van tijd......
Hij krijgt ook nog op een onrechtmatige manier zijn geld door mensen die genezing willen zijn boeken bijna op te dringen en om giften te vragen.....en dat aan mensen die ziek zijn................. en wel hun laatste cent uit willen geven als ze maar genezen..nou, dan hoef je niet trots op jezelf te zijn.......ik zou me dood schamen als ik Jan Zijlstra was.......

Ooit een dienst meegemaakt door Jan Zijlstra Willemijn?zo niet doe dat dan eens voordat je zo,n hard oordeel geeft.Jan Zijlstra krijgt een basisloon en is er dan ook nooit rijk van geworden,hij is een boodschapper van God en hij werkt en spreekt door wat de heilige geest in zijn hart brengt.Niemand is verplicht een bijdrage te leveren tijdens de campagnes,giften en gave,s mogen vrijwillig gegeven worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TZURIEL508





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: zondag 28 april 2013, 19:47
 
[quote=SHANITA130]De rechtbank in Den Haag heeft gisteren evangelist Jan Zijlstra en zijn zoon Richard ontslagen uit het bestuur van de Levensstroom Gemeente in Leiderdorp. Dat meldt het Nederlands Dagblad. Zijlstra, oprichter van de gemeente, heeft zich volgens het vonnis “onmiskenbaar schuldig gemaakt aan gedrag dat onverenigbaar is met wat van een behoorlijk bestuurder mag worden verwacht.” Met de uitspraak strandde een poging van Zijlstra om het voorgangersechtpaar Rolph en Hyona Hendriks en de bestuursleden Sandra Hewitt en Gerrit Thomas via de rechter te ontslaan.



Het conflict binnen het bestuur draaide om de positie van Jan Zijlstra, die zichzelf ziet als ‘Apostolisch Overziener’ en daarom vindt dat hij “een beslissende stem” in het bestuur heeft. De rechter ging daar niet in mee. “Dit vindt geen steun in de wet en de statuten.” Het is volgens de rechter terecht dat het “gepretendeerde alomvattende leiderschap” van Zijlstra over de Levensstroom Gemeente ter discussie werd gesteld. Daarmee zijn zijn genezingscampagnes niet langer verbonden aan de gemeente en moet ook de boekhouding apart worden gevoerd.


Ik dacht dat er in het NT stond dat gelovigen niet naar de rechter gaan en het onderling oplossen.
Enfin, aan de vruchten...
[/qu


Hoe zien jouw vruchten eruit?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TZURIEL508





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: zondag 28 april 2013, 19:49
 
PETRA373 schreef:
Bij deze in jezus naam, bid ik dat god zijn armen om jan zijlstra heen houd, dat alle vervloekingen die over hem worden uitgesproken en geschreven worden verbroken in jezus naam.
dat mocht het zo zijn, dat hij een fout heeft gemaakt dat god hem helpt, zoals hij alle afgedwaalde schapen helpt

Jan zijlstra die zo vaak zei: het is jezus die geneest, niet ik , ik heb nooit een fout bij hem kunnen ontdekken

Zo is dat! Amen Petra.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: maandag 29 april 2013, 11:42
 
TZURIEL508 schreef:
Ooit een dienst meegemaakt door Jan Zijlstra Willemijn?zo niet doe dat dan eens voordat je zo,n hard oordeel geeft.Jan Zijlstra krijgt een basisloon en is er dan ook nooit rijk van geworden,hij is een boodschapper van God en hij werkt en spreekt door wat de heilige geest in zijn hart brengt.Niemand is verplicht een bijdrage te leveren tijdens de campagnes,giften en gave,s mogen vrijwillig gegeven worden.


Jazeker heb ik die meegemaakt. Ik praat niet alleen van horen zeggen. En wat mij opviel was de commercie rond de persoon Jan Zijlstra......Je kan genezen worden maar......en ik denk als je die gave hebt om te genezen dat je dan niet zo commercieel te werk moet gaan. Zeker niet als ik van jou lees dat hij ook nog gewoon een salaris krijgt......Dan hoeven de machtigingen ook niet op de stoelen en hoeven die grote emmers ook niet rond voor de collecte.....
Een boodschapper van God hangt niet van die prijskaartjes aan zijn genezingen.....En zijn die genezingen spontaan of waren die mensen ook onder doktersbehandeling?
Het trieste is dat mensen die genezing zoeken alles wel willen geven om dat maar te krijgen en ik vind dat men daar handig gebruik van maakt......Maar dat is een persoonlijke mening.
Toch wat goeds over de goede man: ik vind het knap als ik hoor dat hij net zo lang door gaat met "genezen"in die diensten tot de laatste aan de beurt is geweest en ik begrijp dat dat wel eens tot één of twee uur 's nachts is......
Volgens mij is het iemand die zich "machtig' of zoals gezegd een Apostolisch Overziener voelt en daardoor enige zelfreflectie mist......en dat is jammer....


Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 29 april 2013, 11:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 29 april 2013, 14:01
 
WILLEMIJN232 schreef:
Jazeker heb ik die meegemaakt. Ik praat niet alleen van horen zeggen. En wat mij opviel was de commercie rond de persoon Jan Zijlstra......Je kan genezen worden maar......en ik denk als je die gave hebt om te genezen dat je dan niet zo commercieel te werk moet gaan. Zeker niet als ik van jou lees dat hij ook nog gewoon een salaris krijgt......Dan hoeven de machtigingen ook niet op de stoelen en hoeven die grote emmers ook niet rond voor de collecte.....
Een boodschapper van God hangt niet van die prijskaartjes aan zijn genezingen.....En zijn die genezingen spontaan of waren die mensen ook onder doktersbehandeling?
Het trieste is dat mensen die genezing zoeken alles wel willen geven om dat maar te krijgen en ik vind dat men daar handig gebruik van maakt......Maar dat is een persoonlijke mening.
Toch wat goeds over de goede man: ik vind het knap als ik hoor dat hij net zo lang door gaat met "genezen"in die diensten tot de laatste aan de beurt is geweest en ik begrijp dat dat wel eens tot één of twee uur 's nachts is......
Volgens mij is het iemand die zich "machtig' of zoals gezegd een Apostolisch Overziener voelt en daardoor enige zelfreflectie mist......en dat is jammer....


Mee eens, men moet ten alle tijde Jezus als voorbeeld houden. Wanneer men op de commerciële toer gaat of zich zelf boven anderen uitgaat staan ben je verkeerd bezig. Alleen Jezus mocht zich superieur voelen omdat Hij Gods zoon is, Hij gaf in Zijn zendingsopdracht duidelijk aan dat men moest gaan en er op vertrouwen dat God hen geven zou wat ze nodig hadden.

Helaas komt het verkeerde te vaak om de hoek kijken (gelijk ook met Benny Hinn en Tod Bentley), he zal goed begonnen zijn, maar oordelen cq veroordelen is aan God, het beste wat wij kunnen doen is hen opdragen in ons gebed en vragen of ze het juiste pad maar mogen gaan bewandelen.

Dit omdat Jezus graag iedereen bij Hem wil hebben en dat hij niet hoeft te zeggen "ik heb u niet gekend", omdat men wel in Zijn naam genezen heeft, want dat is wat er dan aan de hand kan zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 29 april 2013, 20:39
 
een artikel van goedgelovig over een man die:

sommigge geneest , sommigge niet
niet werkte, rond trok en waar leefde hij van?
een vriend had, die hem verraadde
chaos om hem heen, wilde everzwijnen die in een afgrond stortte
werd beschuldigd van dat hij genas door kracht van de duivel
op zondag mensen genas
wel noem maar op.....
Zou jezus nu leven, zou goedgelovig druk bezig zijn geweest met hele lappen tekst te schrijven over jezus.


iets om over na te denken


petra die dit soort topics voortaan negeert, maar effe dit toch nog wou zeggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: maandag 29 april 2013, 20:49
 
PETRA373 schreef:
een artikel van goedgelovig over een man die:

sommigge geneest , sommigge niet
niet werkte, rond trok en waar leefde hij van?
een vriend had, die hem verraadde
chaos om hem heen, wilde everzwijnen die in een afgrond stortte
werd beschuldigd van dat hij genas door kracht van de duivel
op zondag mensen genas
wel noem maar op.....
Zou jezus nu leven, zou goedgelovig druk bezig zijn geweest met hele lappen tekst te schrijven over jezus.


iets om over na te denken


petra die dit soort topics voortaan negeert, maar effe dit toch nog wou zeggen.

He Petra wat goedgelovig betreft heb je waarschijnlijk gelijk. Maar 1 ding wat je schrijft klopt niet. Jezus genas altijd iedereen die Hij wilde genezen. Het gebeurde nooit dat Hij moet zeggen helaas dit lukt niet. Hij vroeg er nooit 1 cent voor en maakt geen reclame voor zichzelf
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2