ChristianMatch
 


Forum

Gehoorzaamheid en respect aan hoogeplaatsten en koningen.
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 20:55
 
MAMALOE463 schreef:
Helemaal waar!
Vest op prinsen geen vertrouwen,
Waar men nimmer heil bij vind!

Gelukkig hebben we een Hemelse Vader bij wie we dagelijks mogen aankloppen, geef ons heden ons dagelijks brood........
Waarom staat er in het gebed niet Geef ons voor de komende 40 jaar ons dagelijks brood?
Omdat God wilt dat we Hem dagelijks nodig hebben en we dagelijks bij Hem aan mogen kloppen.

Zo is`t Knipoog smiley Je foto wordt steeds mooier, als je mailbox nu niet vol stroomt Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 21:04
 
JANE410 schreef:


Voel je vooral niet schuldig Shanita, jou verleden gelezen te hebben hier, tijdje geleden, dan vind ik dat je erg je best doet om je leven op te pakken, er iets goeds van te maken door vrijwilligers werk te doen en onder de mensen te komen via inloophuizen.
Heel belangrijk anders kom je in een isolement. Je bent goed bezig en de maatschappij kan niet eens meer zonder ons vrijwilligers.
Ik vind het best hard wat Pieter schrijft, maar misschien heeft hij wel een goede jeugd gehad en het geluk om altijd een baan te hebben.
Dan ben je een gezegend mens


weer zo 1 die niet kan lezen??? Gefrustreerde smiley

Ik ben niet hard geweest, ik heb geprobeerd iets uit te leggen.
Waren kennelijk paarlen voor de zwijnen.

dom volk hier op cm, kunnen niet eens lezen Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 21:09
 
PIETER649 schreef:
weer zo 1 die niet kan lezen??? Gefrustreerde smiley

Ik ben niet hard geweest, ik heb geprobeerd iets uit te leggen.
Waren kennelijk paarlen voor de zwijnen.

dom volk hier op cm, kunnen niet eens lezen Clown smiley

Wat doe je hier eigenlijk als wij zo dom zijn in jou ogen?

Weet je wat dom is?
Ons dom vinden en dan toch iedere x om de drie maanden terugkomen hier!
Dat is het toppunt van domheid

Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 21:15
 
JANE410 schreef:
Zo is`t Knipoog smiley Je foto wordt steeds mooier, als je mailbox nu niet vol stroomt Clown smiley

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 21:35
 
MAMALOE463 schreef:
Wat doe je hier eigenlijk als wij zo dom zijn in jou ogen?

Weet je wat dom is?
Ons dom vinden en dan toch iedere x om de drie maanden terugkomen hier!
Dat is het toppunt van domheid

Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley



ik heb nergens gezegd dat iedereen dom is hier, hoe kom je daar nou bij?
er zijn er zat hier die wel kunnen lezen en mij niet valselijk beschuldigen.
maar ja, als er een paar achter elkaar dom gaan blaten en mij uitspraken in de mond leggen die ik niet gedaan heb... tja... dan ga je die mensen wel als "dom volk" zien en benoemen.

Misschien niet aardig van mij, maar wel een feit Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 21:40
 
PIETER649 schreef:
ik heb nergens gezegd dat iedereen dom is hier, hoe kom je daar nou bij?
er zijn er zat hier die wel kunnen lezen en mij niet valselijk beschuldigen.
maar ja, als er een paar achter elkaar dom gaan blaten en mij uitspraken in de mond leggen die ik niet gedaan heb... tja... dan ga je die mensen wel als "dom volk" zien en benoemen.

Misschien niet aardig van mij, maar wel een feit Lachende smiley

Fijn dat je over voldoende zelfkennis bezit wat je niet aardig zijn aangaat......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 21:59
 
MAMALOE463 schreef:
Fijn dat je over voldoende zelfkennis bezit wat je niet aardig zijn aangaat......


Ach, ware de gave des zelfkennis maar aan een ieder gegeven, dan was de wereld een zo veel mooiere plek Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 22:35
 
PIETER649 schreef:
ik heb nergens gezegd dat iedereen dom is hier, hoe kom je daar nou bij?
er zijn er zat hier die wel kunnen lezen en mij niet valselijk beschuldigen.
maar ja, als er een paar achter elkaar dom gaan blaten en mij uitspraken in de mond leggen die ik niet gedaan heb... tja... dan ga je die mensen wel als "dom volk" zien en benoemen.

Misschien niet aardig van mij, maar wel een feit Lachende smiley

Nou zeg, valselijk beschuldigen is wat overdreven, heb het misschien niet goed gelezen Smiley die vol vragen zit

Naast het niet zo aardig zijn ben je ook best arrogant. Maar even goeie vrienden hoor Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 22:37
 
JANE410 schreef:
Nou zeg, valselijk beschuldigen is wat overdreven, heb het misschien niet goed gelezen Smiley die vol vragen zit

Naast het niet zo aardig zijn ben je ook best arrogant. Maar even goeie vrienden hoor Lachende smiley

ja af en toe lijkt Pieter niet o aardig en arrogant maar tis toch iemand met een hart van goud. Al houd ie er van de boel hier eens flink op stang te jagen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649





Berichten: 3295

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 22:47
 
JANE410 schreef:
Nou zeg, valselijk beschuldigen is wat overdreven, heb het misschien niet goed gelezen Smiley die vol vragen zit

Naast het niet zo aardig zijn ben je ook best arrogant. Maar even goeie vrienden hoor Lachende smiley


zou kunnen, beetje arrogant kan ik zeker overkomen, en ben ik misschien ook wel... zo heeft een ieder zijn gebrek.
Maar goed, ik kom eerlijk voor uit voor mn gebreken en dat doet helaas niet iedereen.

Ik ben dan ook niet boos, wel verdrietig dat mij van alles verweten word door mensen die niet goed kunnen lezen.
Ik heb zelfs een beloning uitgeloofd voor degene die mij kon bewijzen dat ik bepaalde dingen zou hebben gezegd.
Dat bewijs is door niemand geleverd, dus wellicht heb ik het inderdaad nooit gezegd...
In plaats dat ze dan, als ware christenen, hun excuses aanbieden over hun laster, gaan ze lopen schelden dat ik sommigen dom heb genoemd.
beetje omgekeerde wereld he?

maar goed, ik wens jou en iedereen een leuke tijd op cm en net zoveel sucses als ik hier had ( leuke partner tegenkomen)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 23:03
 
PIETER649 schreef:
zou kunnen, beetje arrogant kan ik zeker overkomen, en ben ik misschien ook wel... zo heeft een ieder zijn gebrek.
Maar goed, ik kom eerlijk voor uit voor mn gebreken en dat doet helaas niet iedereen.

Ik ben dan ook niet boos, wel verdrietig dat mij van alles verweten word door mensen die niet goed kunnen lezen.
Ik heb zelfs een beloning uitgeloofd voor degene die mij kon bewijzen dat ik bepaalde dingen zou hebben gezegd.
Dat bewijs is door niemand geleverd, dus wellicht heb ik het inderdaad nooit gezegd...
In plaats dat ze dan, als ware christenen, hun excuses aanbieden over hun laster, gaan ze lopen schelden dat ik sommigen dom heb genoemd.
beetje omgekeerde wereld he?

maar goed, ik wens jou en iedereen een leuke tijd op cm en net zoveel sucses als ik hier had ( leuke partner tegenkomen)

Oh, dat spijt me dat je nu verdrietig bent, was niet de bedoeling Huilende smiley, smiley in tranen . Ja die christenen hadden excuus kunnen aanbieden, een goede christen is nederig hè. Nou misschien gebeurd het nog. Ik zal je in ieder geval vergeven dat je me dom hebt genoemd.

En ik zal Roelande maar geloven dat je wel een hart van goud hebt. Nou tot over 3 maanden dan maar weer en veel geluk verder met Annette Knipoog smiley


Laatst aangepast door
JANE410
op zondag 16 juni 2013, 23:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 23:32
 
PIETER649 schreef:
Weet je wat??

ik geef 100.000 euro aan jou als jij aan kunt tonen dat ik in mijn bijdragen op dit onderwerp Shanita beschuldig, oftewel verwijt, dat zij doordat ze een uitkering heeft, op mijn zak teert of schuldig zou zijn aan welke economische crisis dan ook!

In mijn betoog geef ik aan dat die wanbestuurders in de politiek er voor zorgen dat de gemiddelde inwoner van Nederland er financieel heel hard op achteruit zal gaan.

Daarbij vind ik 2x per jaar op vacantie al zat, want 3x bevalt me niet.
Ook al kan ik het inderdaad makkelijk betalen.
Tevens onderhoud ik niemand in Nederland want ik betaal belasting in Duitsland.
Enne Shanita.... ik heb helemaal geen 1 mercedes.
Mercedes is een woonwagenmerk waar oudijzerboeren enzo in rijden.
Er staan hier wel n paar BMW´s voor de deur, daar zal ik het mee moeten doen, tis nie anders Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Niet beweerd maar wel haast zo gesuggereerd met de volgende zin: "Dat jij een inkomen van de staat krijgt en hierdoor een zelfstandig bestaan kunt leiden, dat is niet zo zeer de staat die daar voor zorgt, daar zorgen de belastingbetalers voor".

Er zijn mensen die absoluut niets kunnen doen aan hun omstandigheden.

Het lijkt er haast op dat het verhaal van de rijke jongeling op jou van toepassing zou kunnen zijn zo te zien.


Laatst aangepast door
PIETER619
op zondag 16 juni 2013, 23:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
KLUS667





Berichten: 442

BerichtGeplaatst: zondag 16 juni 2013, 23:49
 
MAMALOE463 schreef:
Helemaal waar!
Vest op prinsen geen vertrouwen,
Waar men nimmer heil bij vind!

Gelukkig hebben we een Hemelse Vader bij wie we dagelijks mogen aankloppen, geef ons heden ons dagelijks brood........
Waarom staat er in het gebed niet Geef ons voor de komende 40 jaar ons dagelijks brood?
Omdat God wilt dat we Hem dagelijks nodig hebben en we dagelijks bij Hem aan mogen kloppen.

Ff weer ontopic mensen ;)

Iedere dag weer de gedachte: "Want een dag in Uw voorhoven is beter dan duizend elders".
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: maandag 17 juni 2013, 11:30
 
ROELANDE345 schreef:
ja af en toe lijkt Pieter niet o aardig en arrogant maar tis toch iemand met een hart van goud. Al houd ie er van de boel hier eens flink op stang te jagen


De redactie houdt daar niet van. Noem de leden hier geen dom volk en ga niet steeds van je eigen gelijk uit.

We laten de discussie rondom uitkeringstrekkers en belastingbetalers voor wat het is en proberen weer on-topic te gaan als daar nog behoefte aan is.

Redactie CM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 17 juni 2013, 11:50
 
PIETER619 schreef:
Niet beweerd maar wel haast zo gesuggereerd met de volgende zin: "Dat jij een inkomen van de staat krijgt en hierdoor een zelfstandig bestaan kunt leiden, dat is niet zo zeer de staat die daar voor zorgt, daar zorgen de belastingbetalers voor".

Er zijn mensen die absoluut niets kunnen doen aan hun omstandigheden.

Het lijkt er haast op dat het verhaal van de rijke jongeling op jou van toepassing zou kunnen zijn zo te zien.

Met je eens Pieter..
Ook terecht dat CM iets van zich liet horen...
Want waarom de boel opstangen...?
Dat we het niet zo serieus moesten nemen???
Toch zijn er mensen die dit zich aantrekken...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANE410





Berichten: 554

BerichtGeplaatst: maandag 17 juni 2013, 12:04
 
PIETER619 schreef:
Niet beweerd maar wel haast zo gesuggereerd met de volgende zin: "Dat jij een inkomen van de staat krijgt en hierdoor een zelfstandig bestaan kunt leiden, dat is niet zo zeer de staat die daar voor zorgt, daar zorgen de belastingbetalers voor".

Er zijn mensen die absoluut niets kunnen doen aan hun omstandigheden.

Het lijkt er haast op dat het verhaal van de rijke jongeling op jou van toepassing zou kunnen zijn zo te zien.

Ja Pieter 619, ik had het ook zo opgevat als een verwijt. Maar zegt andere Pieter het niet zo te bedoelen. Het blijft lastig hoe alles op te vatten op een forum.

En er zijn inderdaad veel mensen die door hun omstandigheden er niks aan kunnen doen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: maandag 17 juni 2013, 13:42
 
Nogmaals: graag weer on-topic en anders gaat er een slotje op.

Redactie CM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IFAN841





Berichten: 150

BerichtGeplaatst: zondag 23 juni 2013, 22:27
 
SHANITA130 schreef:
Eigenlijk naar aanleiding van de soms overdreven negativiteit die men kan tegenkomen over de overheid, deze 2 teksten. Er zijn er nog meer.

1 Timoteüs 2,1-6

Voorschriften
2
1 Ik vermaan u dan allereerst smekingen, gebeden, voorbeden en dankzeggingen te doen voor alle mensen, 2 voor koningen en alle hooggeplaatsten, opdat wij een stil en rustig leven mogen leiden in alle godsvrucht en waardigheid. 3 Dit is goed en aangenaam voor God, onze Heiland, 4 die wil, dat alle mensen behouden worden en tot erkentenis der waarheid komen. 5 Want er is één God en ook één middelaar tussen God en mensen, de mens Christus Jezus, 6 die Zich gegeven heeft tot een losprijs voor allen; en daarvan wordt getuigd te juister tijd.

Eert de overheid
Romeinen 13
1 Ieder mens moet zich onderwerpen aan de overheden, die boven hem staan. Want er is geen overheid dan door God en die er zijn, zijn door God gesteld. 2 Wie zich dus tegen de overheid verzet, wederstaat de instelling Gods, en wie dit doen, zullen een oordeel over zich brengen.

Dit zijn even 2 teksten over gehoorzamen aan overheden, koningen en hooggeplaatsten.
Hoe belangrijk het is te bidden voor hooggeplaatsten opdat we een rustig leven mogen leiden in alle Godsvrucht en waardigheid.
Omdat de overheden door God zijn ingesteld.

Ik vind zelf dat ik het goed heb hier in Nederland.
Knipoog smiley

Ja, je hebt een plausibel verhaal. Alleen ben ik ook nog mens en heb ik weinig respect voor het stelletje uitvreters wat nu nog ffies 6.000.000.000 euro over mijn rug wil bezuinigen... Bovenop de bezuinigingen die we toch al hebben moeten slikken en dan heb ik het nog niet over de schepen met geld die richting opmakers als Griekenland zijn gegaan. En dan heb ik ook nog niet over alle geldverspillerij die binnen Nederland plaatsvind. Om maar ff wat te noemen: het Fyra-project, 900.000.000 euro! Kassa! PING! En ik mag alleen voor mijn vaste lasten werken...? Ik meen te weten dat er juist in de Bijbel staat dat de staat goed moet zijn voor haar onderdanen. Verder wil ik even de vinger leggen bij alle onchristelijke, dan wel anti-Christelijke maatregelen die worden en zijn genomen... Ik bedoel maar...


Laatst aangepast door
IFAN841
op zondag 23 juni 2013, 22:34
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2