ChristianMatch
 


Forum

Ziel
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 15:33
 
Zomaar even een opmerking/vraag: Zou het Duitse woord ``das Ziel`` wat het doel of de bestemming betekent, ook iets zeggen over wat er bedoeld wordt met ons woord ziel? Straks bij de dood komt onze ziel dan uiteindelijk geheel tot zijn bestemming, ons einddoel: God alles in allen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 15:40
 
JANS221 schreef:
Zomaar even een opmerking/vraag: Zou het Duitse woord ``das Ziel`` wat het doel of de bestemming betekent, ook iets zeggen over wat er bedoeld wordt met ons woord ziel? Straks bij de dood komt onze ziel dan uiteindelijk geheel tot zijn bestemming, ons einddoel: God alles in allen?

Ja, idd, 'das Ziel' is 'de bestemming'...

Dat zou mi heel goed kunnen dat dat daarvan is afgeleid...

Wat zou het anders moeten zijn?

Mooi idee, dat je dan tot je doel, bestemming komt.

Ja, zelfs zoals we weleens erg gelukkig kunnen zijn in dit leven, maar dan in de hemel, duurt dat geluksgevoel eeuwig....bijna niet te bevatten....


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 11 mei 2013, 15:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 18:09
 
WILLEMIJN232 schreef:
Men spreekt toch ook als iemand overleden is van een ontzield lichaam?
Wij weten natuurlijk niet hoe het daarna zal zijn, wij hopen dat het er goed is en in dat vertrouwen leven we ook.Het is ook altijd tragisch om te zien dat mensen doodsangst hebben en heel het leven weer voorbij komt, vooral de nare zaken waar men zich schuldig over voelt. Er zijn niet voor niets zoveel familie herenigingen aan een sterfbed.....dan is het weer goed en kan men- wat dat betreft- rustig sterven....Bijzonder vind ik altijd dat het dan in het gewone leven een brug te ver is en als men op het sterfbed die brug niet te ver is....
Ook de bangheid voor God of de hel is altijd tragisch om te zien en dan zie je maar weer dat wij allemaal nietige mensjes zijn......ook al denken we van niet....

Ja en nooit van ontgeest lichaam, maar toch hebben we wel met beiden van doen. De dood boezemt angst in terwijl het niet zo hoeft te zijn omdat Jezus de dood overwonnen heeft. Bij het overlijden van mijn vader had ik maar 1 tekst (vroeger moeten leren op catechesatie) Joh 3 vers 16, deze bepaalde mij bij het feit dat ik verzkerd was dat mijn vader goed terecht was gekomen en ik de keus moest maken, om ook voor Jezus te kiezen en zo het afscheid een "tot ziens"mocht worden.

Mijn moeder een heel lieve zacht vrouw, moeder van groot gezin ook nog keuterboerin en voor een ieder klaar staand en zeer gelovig, had het wel moeilijk om afscheid van ons te nemen, ze zei", "ik weet waar ik naar toe ga en zie er wel naar uit, maar de reis zie ik zo tegen op". Zo aangevend dat afscheid nemen van geliefden niet zo gemakkelijk is, mede omdat er nog een paar kinderen de juiste keuze niet hadden gemaakt en je als ouder dat toch wel graag ziet gebeuren.

Jezus geeft ons de zekerheid dat als we hem erkennen als opgestane Heer en Hem willen volgen, Hij zich sterk maakt bij de Vader om ons plaats te verschaffen in de Hemel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 mei 2013, 18:23
 
Ja, ik was weleens in een heel groot huis met allemaal gelovigen(ging uit van GVK, maar er kwamen ook andere richtingen), dat was heel tof. Na enkele maanden ging ik daar weg, en er was een iemand van de begeleiding, een hele lieve vrouw, waar ik een heel goed contact mee had.

En toen ik definitief wegging zei ze, letterlijk: 'Ja, wij christenen kunnen 'tot ziens' zeggen, ipv 'vaarwel', omdat wij elkaar weer in de Hemel zien ooit'.

Ja, dát vind ik nou zó mooi!
Bemoedigend en Troostvol!!!
Lachende smiley

Trouwens, mooi opgeschreven Pieter! En ja, zo denk ik ook precies. Ik denk het zelfs zeker te weten..... Knipoog smiley

Waar staat dat nou; geloof is het zeker weten van....

Zoek het later op!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 11 mei 2013, 18:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 12 mei 2013, 17:51
 
SHANITA130 schreef:
Ja, ik was weleens in een heel groot huis met allemaal gelovigen(ging uit van GVK, maar er kwamen ook andere richtingen), dat was heel tof. Na enkele maanden ging ik daar weg, en er was een iemand van de begeleiding, een hele lieve vrouw, waar ik een heel goed contact mee had.

En toen ik definitief wegging zei ze, letterlijk: 'Ja, wij christenen kunnen 'tot ziens' zeggen, ipv 'vaarwel', omdat wij elkaar weer in de Hemel zien ooit'.

Ja, dát vind ik nou zó mooi!
Bemoedigend en Troostvol!!!
Lachende smiley

Trouwens, mooi opgeschreven Pieter! En ja, zo denk ik ook precies. Ik denk het zelfs zeker te weten..... Knipoog smiley

Waar staat dat nou; geloof is het zeker weten van....

Zoek het later op!

Hebreën 11 vers 1.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 12 mei 2013, 23:53
 
Thank you Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SOLO606





Berichten: 9

BerichtGeplaatst: maandag 13 mei 2013, 07:13
 
Looft den Heere mijn ziel en vergeet geen van Zijn weldaden Psalm 103
en Mijn Ziel is bedroefd tot de dood toe, spreekt Jezus in Gethsémané.
Het diepste innerlijk, de bewaarplaats van alle emoties, herinneringen etc. en vanuit die ziel wordt ook de geest bestuurd samen met de Heilige Geest, Die getuigt dat wij in Christus kinderen van God zijn en elkaar ná het sterven in de hemel zullen herkennen zoals tijdens de verheerlijking op de berg waarbij Mozes en Elia door de discipelen werden herkend..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE936





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 mei 2013, 17:54
 
SOLO606 schreef:
Looft den Heere mijn ziel en vergeet geen van Zijn weldaden Psalm 103
en Mijn Ziel is bedroefd tot de dood toe, spreekt Jezus in Gethsémané.
Het diepste innerlijk, de bewaarplaats van alle emoties, herinneringen etc. en vanuit die ziel wordt ook de geest bestuurd samen met de Heilige Geest, Die getuigt dat wij in Christus kinderen van God zijn en elkaar ná het sterven in de hemel zullen herkennen zoals tijdens de verheerlijking op de berg waarbij Mozes en Elia door de discipelen werden herkend..


Mooi SOLO...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2